۱۳۹۲ مهر ۳۰, سه‌شنبه

تلفیق عزای فاطمه با رقص باله: بهترین تصویر گویای وضع جامعه!



این تصویر را از سایت الف توکلی (اینجا) آورده ام و زیباترین مقالۀ بدون متن اوضاع ایران امروز است. چه موافق باشید که دین و دنیای مردم بهم ارتباطی ندارند و صاحب مجلس ارادت دارد به مناسک دینی و احترام می کند به دختر پیامبر بی خیال جمهوری اسلامی؛ و چه نگران باشید که مردم برای ریا کردن دیگر ظاهرسازی هارمونیک را هم لازم نمی دانند. جالب تر وقتی می شود که هیئت هم مخصوص فاطمۀ زهراست و نه مردی از اهل بیت. ضمن اینکه حرف نعیمه اشراقی و این تصویر دو ورژن زنانه هستند از رنسانسی که لازم داریم. یا...هو

بعد از تحریر: این سخن علی مطهری در مورد دستور آیت الله خامنه ای برای حذف دکتر توفیقی از وزارت علوم فراتر از همۀ خوبی های فرزند مؤمن آیت الله مطهری مرحوم است. زیرا که من هم بشدت معتقدم دیکتاتوری شفاف بهتر از هرنوع حکومت پنهان و پشت پرده است. فرصت بکنم مطلب مستقلی هم خواهم نوشت در ستایش از این عمل علی مطهری.

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

دلقك جان، عكسى نيست لطفا مجددا لود كنيد.
ارادت، افشين قديم

Dalghak.Irani گفت...

افشین عزیز.
متأسفانه عکس شناسنامه ندارد و بدون هویت است و محتمل در خیلی از گیرنده ها فرستاده نشده باشد. فقط از جهت در سایت توکلی بودنش برایم خیلی جالب بود. یک لته در است که خانه ای قدیمی را نشان می دهد و روی در زنی با لباس باله و سکسی درحال رقص است و دورتادور در اما با نوارهای سیاه مخصوص عزاداری های محرم قاب گرفته شده و بالای درب هم تابلویی است با عنوان هیئت متوسلین حضرت زهرا با تاریخ تأسیس 1357. یا...هو

ناشناس گفت...

آدرس اینترنتی این عکس
http://t1.amedia.ir/images/docs/000202/202631/images/280x380x123.jpg.pagespeed.ic.vbW2ciZTAv.jpg

تبریزی گفت...

دلقک جان ظاهرا روحانی از هر گونه تشدد افکار گریزان است و برخلاف استا محمود که هر روز یک بازی در میاورد میخواهد مثل شاه ایران را سرزمینی ارام و بدون مشکل نشان دهد حتی ادامه پرداخت یارانه نیز یکی از این حرکات است که ایشان اجازه میدهد خزانه خالی وبدهی دولتی به بانک مرکزی باشد ولی اب از اب در کشور تکان نخورد حتی بهانه عدم ازادی موسوی وکروبی را نیز ایجاد تشنج گفتن البته از نظر خارجی شاید ارامش داخلی بسیار زیبا باشدولی نتیجه فقط ظاهر فریبی بیش نخواهد بود خصوصا در طولانی مدت وافزایش خسارت اقتصادی واجتماعی برای کشور .گفته میشد با ارزش ریال 3سال قبل برای اشتغال یک نفر در صنایع دولت باید حدود 5میلیون تومان سرمایه گذاری میکرد حال حساب کنید اگر 32ماهی که ماهانه 3500میلیارد تومان بنام یارانه هدفمندی به مردم داده شده چند نفر صاحب شغل میشد(حدود2.2میلیون نفر) وحالا معادل همین مبلغ تورم در کشور ایجاد شده پس روحانی که به گفته یک مداح (ارضی)که گفته توفیقی اهل فتنه است او را حذف میکند چه انتظاری دارید .موفق باشید

ناشناس گفت...



گزارش دریافتی از صفحات شمال ایران
تمرین نرمش فرماندهان
برای نزدیکی به مردم!



سلام- همه امیدواریم دولت روحانی بتواند در انجام برنامه هایش موفق شود و مخصوصا از لحاظ اقتصادی در زندگی مردم گشایش ایجاد شود. مردم عادی كه از آمار زندانیان سیاسی، خانه سینما، وضعیت فرهنگ و روزنامه و روزنامه نگاران و.... خبر ندارند، بلكه برای آنها قدرت خرید شان و شرایط مالی و اقتصادی مهم است. غم نان دارند. شرایط خیلی سخت است. این را از درد دل مردم شهر ها و روستاهای سه استان گیلان و مازندران و گرگان و آنچه كه به چشم خودم می بینم می نویسم.

اما یک نکته را هم برایتان بنویسم که فکر می کنم خیلی مهم باشد. در این هفته ها یکباره فرماندهان سپاه در شهرها تمرین نرمش قهرمانانه را با شرکت در مراسم عروسی و ولیمه های محلی شروع کرده اند. با جعبه شیرینی و حتی دسته گل در این جور مراسم حاضر می شوند و حتی کمک مالی هم می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اخیر در فعالیت های هنری هم فرماندهان سپاه حاضر می شوند و همراهی می کنند. مثل اختتامیه فلان نمایشگاه و یا تئاتر. در پاكسازی طبیعت و محیط زیست هم اخیر آستین ها را بالا زده و در كنار جوانان و مردم خود جوش حضور پیدا می کنند و حمایت می كنند. در حالیكه قبلا به سختی می شد چنین تجمعاتی داشت چه رسد به این که فرماندهان محلی سپاه در آن حاضر شوند. همه اینها خوبه، اگر آدم دید مثبت داشته باشد و معتقد نباشد که "ذات بد نیكو نگردد" ... . برای من هم مثل خیلی ها که در این هفته ها شاهد این صحنه ها هستند، این سئوال مطرح است که به چه دلیل یکباره ورق برگشته؟ نمیشود گفت که این همه ناشی از همان سیاست کلان "نرمش قهرمانانه" است، یا اگر هم باشد مردم هنوز بدبین هستند و بیشتر فکر می کنند که زیر این کاسه، یک نیمکاسه ای پنهان است. این تلاش برای زدودن جدائی مردم از سپاه، شاید تدارک اقدامات کودتائی در آینده و حمایت مردم از این اقدام آنها باشد. شاید هم از محبوبیت ناگهانی فرماندهان ارتش در میان مردم مصر درسی گرفته باشند. آنقدر همه به همه چیز بدبین هستند که تصورات آدم تا اینجاها پیش می رود.

پیک نت 1 آبــــــان

دوست دارم نظر دلقک و خوانندگان را در باره این نوشته بدانم. مرسی
نیمان










مستانه گفت...

سلام بر دلقک عزیز دوسداشتنی خودم...

مومن بودن شاید فی النفسه چیز مذموم و بدی نباشه..
اما مشکل مدعیان دین و خصوصا شیعیان از اونجایی سرچشمه میگیره که در مورد همه چیز با قطع و یقین حرف میزنند!
خود رو و اعتقاد خود رو برتر میدونن و با جزمیت بر همه مذاهب تحمیل میکنن!
بقول یکی از فلاسفه تو گویی همین نیم ساعت پیش با خدا قهوه میل فرمودن!
بی منطق اند.. تا جایی که همین سینه چاکان حسین انجا که منافعشون اقتضا کنه،به نام دین،حاضرند یک سکولار رو تا سرحد مرگ شکنجه بدن و کک انسانیت شون هم نگزه!
از قداست بخشی های بی حد و حصرشان به افراد و اشیاء که پایه و اساس همه عقب موندگی هاشونه بیزارم....
دنیا رو اب ببره اونها رو خواب خرافات برده...
وقتی در عقیده ای تضاد بوجود اومد اون عقیده ارزش سناری نداره جناب تیمسار..
شما دیگه اب به اسیاب این قوم متحجر نریزید و کاراشونو توجیه نکنید بابا جوون......
دوسسستتون دارم....

ناشناس گفت...

به چپ چپ!
این باز کردن فضا مانند باز کردن فضا قبل از انتخابات است. مثلا می خواهند یک نوع نرمش هم در داخل انجام دهند . بجای ازادی میرحسین وکروبی آواز خواندن زن ها را آزاد میکنند.

ناشناس گفت...

البته اگر وقت کردید و چیزی نوشتید، این شجاعت علی مطهری در گفتن اینکه شورای نگهبان انتخابات بعدی را برای اصولگرایان در می آورد یک صحبتی بکنید، جیغ بنفش کوثری در آمد از این حرف و چه جواب های داغونی داد به مطهری، گفته اگر زحمت کشیده بود اینطوری چیزی رو به باد نمی داد (نقل به مضمون) :-) یعنی دو کلام که جدی حرف میزنن وزنشون معلوم میشه. من تو انتخابات بعدی مجلس خود خاتمی هم کاندید باشد حتما یکی از رای هایم مطهری خواهد بود، واقعا انصاف داره. حالا میخواد خیلی هم مرتجع و مذهبی باشد و به لباس خانم ها در بازی والیبال از سیما گیر هم بدهد.

سه چرخه.

زیبا گفت...

آواز خواندن زنان هم خیلی مهم است. بسیار بسیار مهم تر از آزادی موسوی و کروبی.

Dalghak.Irani گفت...

کوتاه با همه:
تبریزی جان بخودت بگو که اخیراً دز هیجان واقعی هم از دز هیجان مجازی من جلو زده بودی و هر کس می گفت "ر" می گفتی به روحانی توهین کردی. مثل "ش" شاه.
ناشناس گزارشگر. هیچ خبری نیست و هیچ دستوری هم نرسیده مطمئن. سپاهی ها هم جزو مردم ایران هستند و خودشان هم مثل ابناء بشر زندگی و شادی و بزن وبکوب و مهربانی را دوست دارند. اتمسفر کمی تعدیل شده آن ها هم با احتیاط برمی گردند بذات کمی انسانی تر خودشان و همراهی با طبقۀ متوسط و مدرن تر طبیعی است.

مستانه جان من که تبلیغ و تشویقی نکردم فقط گفتم که از این تصویر دو برداشت متضاد می شود کرد یکی بسود مؤمنان عرفی و دین سکولار و دیگری به ضرر دین شرعی و حکومتی که از راه ریای پخش شده در اعماق جامعه به حداکثر رسیده است. اما سخن اختلافی ام با تو دختر نازنین راجع به تعصب کور در مذهب شیعه است که اتفاقاً شیعه همان پروتستان مسیحی است و حتی کمی آبکی تر و مطلقاً تعصب سایر مذاهب اسلامی را ندارد و متعصب ترین جانور شیعۀ پیدا شده بر روی کرۀ ارض همان علامه مصباح یزدی خودمان است که او هم دیگر دندان گاز گرفتن ندارد. و الا حتی مجاهدین خلق وقتی می خواستند خودانتحاری سیانوری یا انفجاری کنند از آموزه های مارکسیستی برای خلق استفاده می کردند و نه آموزه های اسلامی برای خدا. و تا کنون شما شیعه ای پیدا نمی کنی که زمنش را حراج ند و جگر انسان بخورد و بخودش بمب ببندد و حتی سروقت نماز بخواند!

زیبا درست می گوید چون ما آزادی موسوی و کروبی را هم برای آواز خواندن و رقصیدن می خواهیم و الا عقد پسر خالگی که نداریم.

سه چرخه حوصله داشتم انشاءالله. یا...هو

ناشناس گفت...

زیبا جان. آزادی میرحسین و کروبی سمبلی از ازادی سیاسی است که پیش درآمد و پیش زمینه همه آزادی های اجتماعی است . اگر ازادی سیاسی وجود داشته باشد وجود آزادی های فردی از جمله آواز خواندن خانم ها تضمین شده است ولی اگر نباشد آنگاه بسته به میل حکومت دارد که هر موقع خواست ببندد و باز کند. آزادی سیاسی شاه کلید همه آزادی های دیگر است.

مستانه گفت...

سلام تیمسار عزیز..
حق با شماست بابای عزیزم.. ممنون از توضیحاتتون.
شاید چون لحن گفتارتون اندکی متفاوت بوده من اینجوری برداشت کردم.

در مورد شباهتی که فرمودید(صرف نظر از تفاوت هایی که دارن با هم)،شاید به مذاق خیلیا خوش نیاد اما من اون رو عین واقعیت میدونم!
چرا که اصل و عصاره اسلام چیزی غیر از اسلام وهابی نیست که دیگر فرقه های اسلامی رو منحرف و از خط خویش بازمانده میدونن و اعتقاد به اسلام نقاشی شده ندارن!
وهابیت در نوع خود بی نظیرترین نوع تفکر بسته جهان هست که حق هر گونه تفنن و زندگی و شادی رو از انسانها گرفته..
در اروپا هم اساس اندیشه دینی جدیدی رو که مارتین لوتر بنیان نهاده بود(جنبش پروتستانی)بی شباهت به اموزه های اسلام به قول شما ابکی نیست.

وضع بسیاری از قوانین و مجازات ها و شدت سخت گیریهای زندگی...
که البته همچون اسلام ،او هم از اصل خودش دور افتاده و رنگ و لعاب تازه گرفته!
و اما مذهب شیعه و مشابهت های فراوانش با همین دشمن دیرینه ش "یهود ابرنگ کاری شده"! که حتی در نوع عزاداری ها(استفاده از زنجیر و علم) و استفاده از تجملات و زرق و برق ها و نوع پوشش چون عمامه و و و ....

مولانا چه پسندیده می فرماید:
هرکسی از ظن خود شد یار من....وز درون من نجست اسرار من

مواظب خودتون باشین.....

مستانه گفت...

پاسخ به ناشناس با امضاء نیمان
........................
بحث بی اعتماد بودن نیست
واقعیت اینه که سپاه بازوی راست نظام در تدبیر امور به مصلحت نظام هست.
و این حاکمیت با ان اخوندهای مکارش هرگز مار در استین خود پرورش نخواهد داد!
و قد و قامتش هم هرگز در حد انقلاب و کودتا نخواهد بود انهم به نفع مردم!!
حالا اگر بحث ارتش بود باز میشد مسامحه در افکار داشت
حقا که هرگز از سپاه وفاداری به ملت نخواهی دید.....