۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

پیروزی دین احمدی نژاد بر فقه شیعه و خیز برای انتخابات! تحفۀ هوگوی عزیز.





1- مرگ رهبر سوسیالیست ونزوئلا هوگو چاوز باشکوه تر از آنی شد و درآمد که جهان انتظار داشت و هواداران چاوز در سرتاسر کشورشان از سویی و متحدان معدود و محدود او در دنیای سیاست سنگ تمام گذاشتند برای رهبری که نماد عدالت در داخل و استکبار ستیزی در خارج بود. تا جائیکه حتی شبکه های اطلاع رسانی عمدتاً مخالف او نیز نتوانستند در مقابل توده های عظیم مردم سوگوار و سرآسیمۀ ونزوئلا در ادای احترام به جنازه معبودشان مقاومت بکنند و ناچار شدند این مراسم را کم و بیش پوشش خوب بدهند. 

2- اما در میان مهمانان گرد آمده بدور تابوت چاوز با اینکه کشورها و رهبرانی از دور و نزدیک و مهم هم - مثل برزیل - حضور داشتند اما بی تردید ستارۀ این میهمانی مرگ کسی نبود جز محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران. کشوری که نه تنها از جنبۀ بعد مسافت دورترین به ونزوئلا بود و است بلکه از جنبۀ ایدئولوژی رسمی و دینی نیردر نقطۀ مقابل سوسیالیسم مارکسیستی قرار داشت و دارد. اگر چه مهمتر از این دو فرق عمده صمیمیت بی نظیر احمدی نژاد - چه در تعریف و تمجید از شخص چاوز در بیانیۀ تهران و اظهاراتش در کاراکاس - بود که فارغ از مقام و رتبۀ سیاسی اش و پروتکل های تشریفاتی مثل ابر بهار اشک می ریخت و بجای برادر مرده اش در آغوش مادر چاوز مویه می کرد.

3- بطور حتم احمدی نژاد اینقدر مرام داشت که حاضر بود در انتخابات بعدی ایران شکست بخورد و برادر چاوزش را از دست ندهد. اما چه می شود کرد با بازی سرنوشت که او هم بهترین زمان را انتخاب کرد برای بردن چاوز بنفع برادرش احمدی نژاد در ایران. احمدی نژاد ناخواسته و یکباره دوباره در منظر میلیون ها بینندۀ تلویزیونی قرار گرفت که هوگوچاوز را بدلیل مواضع ضد امریکایی و سرسختی اش دوست داشتند در دنیای فقیر. همان هایی که احمدی نژاد را هم دوست داشتند تا دوسال پیش و یکباره بدلیل برخی وقایع و سیاست های پیش آمده مثل اختلاف شیعه و سنی و انقلاب های بهار عربی در خارج و برخی   چالش هایش با روحانیت در داخل محبوبیت اش رو به افول نهاده بود.

4- اما احمدی نژاد یک دست آورد بسیار مهم را هم برای ایرانیانی که می خواهند رییس جمهور بعدی شان را انتخاب کنند خواهد آورد از خانوادۀ حزب اللهی مخلص آقای هوگو چاوز. و آن تحفه چیزی نخواهد بود بغیر از عکس ها و فیلم هایی که از حرکات و رفتار و گفتار خود گلچین خواهد کرد. و مهمترین و بهترین اش همین عکسی است که من هم گذاشته ام و رییس محمود را در آغوش مادر چاوز نشان می دهد. و چه خوب که میرتاج الدینی روحانی را هم بشهادت طلبیده که فردا کسی نگوید    فتوشاپ بود مثل محمد خاتمی. او اینک با مدرکی تمام قد و مصر به نمایشش به جوانان خواهد القاء کرد که این فقط منم که به آزادی های اجتماعی شما باور دارم و در صورت تداوم قدرتم تنها کسی هستم که قول می دهم در مقابل روحانیان متحجر بایستم با قدرت ناشی از آرای شما.

5- علی مطهری گفته است اگر در اثر فشار احمدی نژاد شورای نگهبان مشایی را تأیید صلاحیت کند باید فاتحۀ انقلاب را خواند. من اما معتقدم که اگر قرار بر فاتحۀ انقلاب باشد بهتر است از همین الان حمدش را قرائت کنیم تا رسیدن خرداد و موقع خواندن سوره. زیرا اگر هم مشایی و احمدی نژاد نتوانند یا نخواهند مشایی را جلو بیاندازند و خودشان را گرفتار کش و واکش کنند خواهند توانست نفر سومی را به ریاست جمهوری آیندۀ ایران برسانند و خودشان نقش رهبر مهرۀ جدیدشان را بازی کنند. این کار بسادگی ممکن خواهد بود زیرا هیچکس دیگر نه از نظر شخصی و نه از جنبۀ شعار و برنامه نخواهد توانست خط قرمزهای نامزد احمدی نژاد را پشت سر گذاشته و تبلیغ کند. دلیل هم واضح است زیرا نامزدها حق ندارند وارد سیاست های کلان چه در بعد خارجی و چه در بعد ایدئولوژیک داخلی (حلال و حرام دین) بشوند و الا حتی بعد از تأیید صلاحیت نیز جلوشان گرفته می شود. در حالیکه برای نامزد احمدی نژاد خود احمدی نژاد تبلیغ خواهد کرد که نه نامزد ریاست جمهوری است و نه اصولاً کسی جرأت مخالفت با او را دارد.

6- آرایش صحنه هم خیلی با سناریوی احمدی نژاد منطبق است. زیرا خاتمی قطعاً نخواهد آمد و هاشمی هم با عقب نشینی که بعد از آن دو سه ماه گرد و خاکی که کرد با حرف های متفاوت؛ و اکنون چندین هفته است که دیگر از شور و حال پیرانه سریش خبری نیست؛ نشان می دهد که او نیز دستش را جا رفته و مرد این میدان نخواهد بود. بقیۀ اصلاح طلبان هم در قوارۀ شکست دادن نامزد احمدی نژاد نیستند از سویی و کل اصولکرایان سنتی را هم که احمدی نژاد اصلاً داخل آدم نمی داند از طرف دیگر که حالا بیایند و با او رقابت هم بکنند. ترس همیشگی احمدی نژاد  از قالیباف بود که او نیز با پیوستن به حداد و ولایتی خودش را از چشم طبقۀ متوسط انداخت و به اردوی حضرت آقا ملحق شد. این تحلیل تا حرکت معنا دار و جدیدی از سوی هاشمی یا خاتمی معتبر قطعی است. یا...هو

۱۶ نظر:

Ali گفت...

دلقک جان
اگر خاتمی آمد چه ؟

Dalghak.Irani گفت...

بنظرم بسیار دور از ذهن است که خاتمی چنین کاری بکند. نه از شخصیت غیر چالشی او و نه از روحیۀ غیر سیاسی او چنین انتظاری نمی رود. تازه اگر یم درصد هم بیاید و از تأیید هم بگذرد ازه حرف و حدیث است که بتواند براحتی نامزد دولت را شکست بدهد. چون اردوی خاتمی بسیار متکثرند و پراکنده و همه هم من. در حالیکه اردوی احمدی نژاد ساختار هرمی کامل و از بالا به پایین دارد و آرای مردم را هم با نشان دادن اعتماد بنفس فوق العاده اش و روحیۀ دیکتاتوریش یکپارچه می کند. یا...هو

ناشناس گفت...

آیا وقت آن نرسیده منطق را بجای احساس در تصمیمات، حاکم کنیم مگر آدم عاقل چند بار از یه جا گزیده میشه؟ بخاطر خدا و به هر چه ایمان دارید؛ این کشور طبق برنامه قدرتهای کثیف خارجی داره میره به سمت تجزیه، باید هوشیار باشیم. نه تاک مانده نه تاکستان؛ دست آورد ۳۴ سال حاکمیت دینی، درحوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی چیست؟ خرابی ها و ناکامیها را نگویید فقط منصفانه درپیشگاه وجدانتان بگوئید چه بدست آوردیم؟ استقلال؟ آزادی؟ معنویات؟ پاکدامنی؟ عزت؟ شرف؟ آسایش؟ کاهش ظلم؟ و…. چه؟
به خود بیایید در دام بازی سیاستمداران دون پایه نیافتید اینان کدامشان در این حوزه کاری تخصص دارند؟ چرا باید دائم بین بد و بدتر انتخاب داشته باشیم؟ آیا این عین خیانت به خود و فرزندان این سرزمین نیست؟
شما رابا وجدانتان تنها میگذارم. بدرود

فتوت گفت...

به نظر من احمدی نژاد برای تحریک روحانیون اینکارها را می کند. او حتی برای پدرش خامنه ای هم چنین شیون نمی کرد. احمدی نژاد در آینده خط قرمزهای بیشتری را پشت سر خواهد گذاشت که محتمل است چاره ای جز مرتد خواندنش نماند.

ناشناس گفت...

آیا وقت آن نرسیده منطق را بجای احساس در تصمیمات، حاکم کنیم مگر آدم عاقل چند بار از یه جا گزیده میشه؟ بخاطر خدا و به هر چه ایمان دارید؛ این کشور طبق برنامه قدرتهای کثیف خارجی داره میره به سمت تجزیه، باید هوشیار باشیم. نه تاک مانده نه تاکستان؛ دست آورد ۳۴ سال حاکمیت دینی، درحوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی چیست؟ خرابی ها و ناکامیها را نگویید فقط منصفانه درپیشگاه وجدانتان بگوئید چه بدست آوردیم؟ استقلال؟ آزادی؟ معنویات؟ پاکدامنی؟ عزت؟ شرف؟ آسایش؟ کاهش ظلم؟ و…. چه؟
به خود بیایید در دام بازی سیاستمداران دون پایه نیافتید اینان کدامشان در این حوزه کاری تخصص دارند؟ چرا باید دائم بین بد و بدتر انتخاب داشته باشیم؟ آیا این عین خیانت به خود و فرزندان این سرزمین نیست؟
شما رابا وجدانتان تنها میگذارم. بدرود

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس عزیز. خوش آمدی به سیرک ما. هر دو کامنت کار از محکم کاری عیب نمی کندت را منتشر کردم که بدانی چقدر خودت و نظرت و جانا سخن از زبان ما می گوییدت عزیز و لذیذ است. اما رفیق نگفته ای منظورت از اینکه دنبال این ها نرویم و فریب این بازی ها را نخوریم و چقدر بین بد و بدتر انتخاب بکنیم و پس نکنیم چیست. یعنی اینکه سمعاً و طاعتاً دنبال این خرابکاران و ویران کنندگان وطن نمی رویم اما چکار بکنیم. لطفاً راه سابش را گفتی راه ایجابش را هم بگو. اگر چاره ای هست بفیر از بزک مکیر بهار میاد و کمبزه با خیار میاد اپوزیسیون چهل ساله ما که از خدا می خواهیم. لطفاً فقط بگو چکار کنیم. یا...هو

ناشناس گفت...

اگر واقعا فکر کرده بودی که روی آدمی مثل خالی باف میشود حساب کرد در سیرک را ببند عزیزم.

Unknown گفت...

Keep on writing because this is the kind of stuff we all need.www.ycdress.com www.dressesforbest.co.uk

مسلم گفت...

سلام
در جواب اینكه باید چكار كنیم به نظر من،اول باید به قدرتی مافوق ایمان آورد، بعد دست از زندگی شست. و مراحلی كه تا اتصال به آن قدرت مافوق لازم است طی شود (نه اینكه گوشه عزلت نشست بلكه باید زندگی كرد و ضعف های خودمون را بشناسیم. تك تك ما) و آنگاه معجزه روی خواهد داد و ما تاریخ ساز خواهیم بود

چایی شیرین! گفت...

خاتمی بی عرضه باید از هزار خان رد شود!
1- اگر رهبر قبول کند!
2- اگر بتواند در وزارت کشور ثبت نام کند(فیلتر احمدی نژاد!)
3- اگر شورای نگهبان صلاحیتش را تایید کند!
4- اگرتا آن موقع انتخاباتی برقرار باشد و مردم از گرسنگی هم را نخورده باشند!
5-اگر در انتخابات رای بیاورد!
6- اگر در انتخابات تقلب نشود( توسط باند احمدی نزاد!)
7- اگر در آرا توسط شورای نگهبان جابجا نشود!
تازه آنوقت می رسد به پست ریاست جمهوری تدارکاتچی که قبلا صدها مافیای عظیم اقتصادی آن را اشغال کرده اند و مانند مار هزار سر! خاتمی باید سر یکی یکی آنها را قطع کند!و در این مدت مردم ایران چه چیزی عادشان شده؟ هیچی امید بستن به یک مشت تخیلات و توهمات!

چایی شیرین! گفت...

صبر و صبر و صبر! این آخرین دستورالعمل موسوی قبل از حصر بود. یک اقدام عجولانه و بدون هیچگونه پشتوانه عقلی و عملی نتیجه ای بجز حسرت نخواهد داشت. بروسلی در فیلم راه اژدها در تله رییس بزرگ افتاد و خود را در زندان گرفتار دید. دید نمی تواند هیچ کاری بکند پس نانچوکایش را گردنش انداخت و نشست به مراقبه! خیلی وقت ها هم ما باید نانچوکاهایمان را گردنمان بیاندازیم و ببینیم چه می شود!

ناشناس گفت...

شاید از این بعد هم بتوانیم به رفتارهای احمدی نژاد نگاه کنیم؛ احمدی نژاد همه ی اصولش را در چارچوب حکومت جهانی انسان کامل تعریف می کند. انسان کامل حکومتش جهانی است و اگر دقت کنید در همه ی بشارت هایش برای این حکومت جهانی حضرت مسیح را در کنار انسان کامل میداند یعنی حکومت جهانی قرار نیست فقط متعلق به مسلمانها باشد و مسلما در حکومت جهانی انسان کامل قرار نیست هفت میلیارد انسان مجبور شوند مانند آنچه امروز بر هفتاد و پنج میلیون مردم ایران تحمیل می شود زندگی کنند چرا که اصولا عملی نیست و از این بعد چه بسا بسیاری از مدعیان دینداری و امام زمان که امروز خودشان را بر سرنوشت مردم حاکم کرده اند در مقابل این حکومت قرار بگیرند. در واقع موضوع این است که در تئوری انسان کامل هر انسانی با معیارهای اخلاقی و انسانی سنجیده می شود و از این منظر رفتارهای انسانی اصالت دارند نه رفتارها و گفتارهایی که روحانیون مدعی دینداری از دین برداشت کرده و به خورد مردم می دهند. تئوری انسان کامل احمدی نژاد برگ برنده اوست و باز هم زنده باد بهار

ناشناس گفت...

من مونده ام چرا این قضیه اینقدر گنده شده.
هر کس دیگه ای بود همینکار رو می کرد. ادب حکم می کنه.
سیاست بدیهیات آداب معاشرت رو هم عجیب جلوه می ده!

ناشناس گفت...

قطعا تئوریسین دور و بر رهبر این مسئله را مد نظر دارند و شاید برای جلوگیری از وقوع پیروزی کاندیدای دولت خاتمی بیارن تو صحنه...

Dalghak.Irani گفت...

این قضیه از دو جهت مهم و بزرگ است:
1- از نظر رفتار مدرن و دیپلماتیک مهم است زیرا هیچ رییس کشور دیگری در یک مراسم رسمی و سیاسی حق بروز دادن احساسات شخصی بزرگنمایش را چه مثبت و چه منفی ندارد و معمولاً در چهارچوب پروتکل های تشریفات رسمی و عرف شده در سیاست رفتار می کند. زیرا او در آنجا هویت شخصیت حقیقی ندارد و به اعتبار شخصیت حقوقی اش است که شرکت کرده است.

2- در مورد رییس جمهور جمهوری اسلامی یک ممنوعیت شرعی و ایدئولوژیک هم به ممنوعیت دیپلماتیک اضافه می شود که بسیار بسیار مهم و تابو است. و شکستن چنین تابویی اهمیت خارق العاده ای دارد در ضدیت با مذهب ضد زن و متحجر آخوندها. یا...هو

ناشناس گفت...

پس اینو بذاریم به حساب کادوی روز جهانی زن از ا.ن؟
((: