۱۳۹۰ اسفند ۱۱, پنجشنبه

صعود تیم ملی فوتبال مبارک است اما مواظب دژآگه بودیم؟

اشکان دژآگه خوش آمدی.

1- صعود تیم ملی به مرحلۀ دوم مقدماتی جام جهانی که از قبل مسجل شده بود امشب مُهر "تیم اول گروه خورد و چه خوب.

2-حس اولیه ام نسبت به نتیجۀ بازی از چند روز پیش مساوی بود اما وقتی دژآگه آمد و بدون نوستالوژی بد استادیوم منامه در بحرین و حذف ما و رقص بحرینی ها با پرچم عربستان دو گل زد و دقیقه به 85 رسید ناراحت شدم که چرا حسم دروغ گفته اولاً، امیر قطر حذف شده ثانیاً و بحرین با عقده گشایی 10 گله جلو اندونزی صعود کرده ثالثاً. اما همانطور که گفتم فکر نمی کردم امیر سنگین وزن قطر با همسر شیرازیش و با آن سیاستمداری درجه یک که مرا مرید خودش کرده به این راحتی و در این مرحله حذف شود.

3- اما گل مساوی قطر هم حسم را راستگو کرد و هم امیر محبوبم را نجات داد و هم بحرین لعنتی را که اینهمه بچه های تیم ملی را متنفر کرده از خودش حذف کرد. اما - و این اما مهم است - همۀ بازیکنان تیم ملی بعد از بازی مصاحبه کردند و قبل از صعود خودمان از حذف بحرین اظهار خوشحالی کردند. شک ندارم که هم احساسات و هم قضاوت و هم شادی بازیکنان تیم ملی صادقانه و بی شائبه بود. چون همه با زیکنان خط میانی و حمله بودند و سه بازیکن شاخص حرفی نزده بودند. یک و دو حسینی و عقیلی دو دفاع وسط ما که گل تساوی از روی سر آن ها زده شد و سه دیگر بدتر از همه اشکان دژاگه ستارۀ مسابقه که پاسخ خبرنگاران را نداد و گفت از همه متشکرم.

4- آنچه که مسلم است تشکیک در نتیجۀ مساوی نه ممکن است و نه مقدور. ممکن نیست چون بازی به اندازۀ کافی طبیعی بود و مقدور نیست چون امیر قطر گردن کلفت تر از آن است که A F C به ناله های بحرین توجه کند برای بررسی تبانی. اما نگرانیم از این است که مصاحبه نکردن اشکان دژاگه برای شنیدن بوی نافیرپلی باشد از دقایق پایان بازی. و می دانید که در تربیت فوتبالی سخت گیر غرب این بو چه بوی گندی است و ممکن است اولین بازی اشکان آخرین بازی او هم بشود برای تیم ملی. حسم را ثبت کردم که اینجا بماند برای روز جشن جام جهانی. زیرا که در صعود ما هیچ عامل غیر فوتبالی دخیل نبوده است. پس حرف و حدیثی برای تیم خودمان ندارم. جرف از صعود قطر و حذف بحرین است. زیرا که بحرین در زمین بازی بر ما پیروز شد و سپس بداخلاقی کرد در چزاندن مان با پرچم رقیب اصلی! و این فرق می کند. یا...هو
................................
پی نوشت: گویا کمی تند رفته ام در فیرپلی. چون خود بحرین جلوتر از تساوی طبیعی تر ما با قطر در یک افتضاح تبانی آشکار تر با اندونزی بوده برای نتیجۀ حیرت انگیز 10 بر صفر. جدول گل های زده و خورده را ندیده بودم و گمان کردم که بحرین با هرنتیجه ای در جلو اندونزی برنده می شد صعود می کرد. بنابراین نوش جان مان این خوشحالی از حذف بحرین کثیف!

۱ نظر:

پیام امروز گفت...

ظاهرا دیر رسیدم ولی چه کنم که پست ورزشی را نمیشود بی کامنت رها کرد. همه ما حس خوبی نسبت به عدم صعود بحرین داریم. فکر میکنم این حس انتقام که من خودم هم دارم، چندان حرفه ای نباشد. استرالیا با اینکه صعود کرده بود با قدرت عربستان را حذف کرد. بدون قضاوت در مورد بازی ایران قطر امیدوام ما هم به این تفکر حرفه ای برسیم وگرنه هرکاری را میشود توجیه کرد همانطور که جمهوری اسلامی این کار را میکند...
دیگر اینکه فیفا نتیجه اندونزی بحرین را مورد تحقیق قرار میدهد. خوشبختانه اگر هم بازی ایران قطر کمی نامسئولانه بود نحوه بازی شائبه ای را ایجاد نکرد.