۱۳۹۸ دی ۱۱, چهارشنبه

آیت الله خامنه ای مستأصل از پاسخ قانع کننده به حزب اللهی ها! بدنبال افسران و بسیجیان خودسردرمیان نیروهای سرکوب میگردد!


1- در حالیکه اغلب تحلیلگران و کارشناسان  تمرکزشان بر روی کمیت کشته شدگان و پاسخ جمهوری اسلامی به مجامع بین المللی و کشورها و افکار عمومی غرب هستند. من تمرکزم بر روی کیفیت کشته شدگان - چه بلحاظ هویت فردی و اجتماعی و چه بلحاظ نوع کشته شده با سلاح سرد یا گرم و اصابت به کدام عنصر حیاتی کشته شده ها - است. زیرا اولی سؤال مخالفان جمهوری اسلامی است و پاسخی هم نخواهد یافت چون جمهوری اسلامی در هیچ مقطعی مثل 88 یا 96 هم پاسخی به این خواسته ها نداده و اصولاً پرسشگران را صالح و قابل پاسخگویی نمیداند. اما دومی سؤال موافقان جمهوری اسلامی است و عدم پاسخ به آنان باعث ریزش موافقان و مشروعیت زدایی بازهم بیشتر از حکومت انقلابی خواهد شد. و گیر حکومت هم همینجاست.

2- ضمن اینکه اینقدر "حرف مفت زن ارتزاقی" در رسانه ها و مدیا زیاد است که خودشان بکمک جمهوری اسلامی میآیند و موضوع را لوث میکنند! مثلاً بهمین خبر 1500 کشته از سوی رویترز نگاه کنید که یک معنایش این است که اگر تعداد کشته ها 1000 نفر باشد جمهوری اسلامی در موضع برنده می نشیند و خبر رویترز را بزرگنمایی دشمنان معرفی میکند. البته شخص خودم کشته شدن بیش از 300 تا 400 نفر را اغراق آمیز میفهمم. یا بازهم به ادعای دیگر رویترز در مورد دستور مستقیم خامنه ای جهت تیراندازی مستقیم به معترضان نگاه کنیم. هرآنکس که با شخص خامنه ای و روحیات او اولاً و نوع سیاست ورزی "همیشه در وسط ایستادن او" ثانیاً آشنا باشد؛ خیلی سریع میفهمد که این ادعا واقعیت ندارد و ذهنش بنفع خامنه ای تغییر جهت میدهد. درست است که حتماً خامنه ای دستور "جمع کردن هر چه سریعتر" اعتراضات را صادر کرده؛ اما اینکه مصداق تیر مستقیم را هم به نیروهای سرکوب داده غیر ممکن است. آن جمع کردن سریع اعتراضات هم کاملاً از هر سیاستمدار راست رادیکال - حتی اگر انقلابی هم نباشد - طبیعیست زیرا در جایی هم با استناد به فوتبال گفتم که در تاریخ نتیجه ثبت میشود و نه نوع بازی جوانمردانه یا ناجوانمردانه. ضمن اینکه اجازه به گسترش و تعمیق اعتراضات برای مهار آن در مدت طولانی نتیجه ای عکس میدهد چه از نظر خسارت ها و تعداد کشته ها و چه از جنبۀ متزلزل کردن حکومت ها!

3- برگردم روی ریل خودم و بگویم که چرا خامنه ای دچار دردسر بزرگی شده که حتی میتواند بیشتر از دردسر جنبش سبز هم زیانبار باشد. درست است که در جنبش سبز هم خامنه ای تعدادی از نیروهای وفادارش را در جبهۀ موسوی میدید و ناگزیر به از دست دادنشان تن داد - شاخص ترین و نماد ترینش محمد نوری زاد - اما در آن مقطع هنوز حزب اللهی های وفادار و مسئله دار نشده بقدرکافی زیاد بود که از دست دادن بخشی از آنان خامنه ای را فلج نکند. ضمن اینکه محرومان غیر ایدئولوژیک هم اکثریت قاطعشان توسط احمدی نژاد در جبهۀ خامنه ای حضور داشتند. اما در رستاخیز آبان ریزش نیروها از تعداد هوادارانی شروع شده که در موقع حداکثری بودنشان هم به اندازۀ کافی - حفظ اتوریتۀ مشروعیت بخش نظام - نبودند و نیستند.فاجعه بارتر اینکه اینبار تقریباً بیشتر محرومان غیر ایدئولوژیک هم در جبهۀ مقابل خامنه ای ایستادند . لذا سؤال روز من این نیست که خامنه ای چرا پاسخ مجامع بین المللی و مخالفانش را نمیدهد. بلکه سؤال اصلی این است که خامنه ای در پاسخگویی به موافقانش درمانده است!

4- مهمترین سؤال های خودیها و موافقان جمهوری اسلامی و هواداران شخص آیت الله خامنه ای بقرار زیر است:
الف- چرا نیروهای اطلاعاتی نتوانسته اند واکنش مردم به گرانی بنزین را ارزیابی درست و گزارش بدهند!
ب- اگر مورد اول درست نیست چرا خامنه ای بگزارش ارزیابی اطلاعاتی ها وقعی ننهاده است!
پ- چرا خامنه ای از تصمیم غلط افزایش شوک آور قیمت بنزین حمایت کرده است!
ت- اگر تصمیم افزایش قیمت بنزین ناگزیر یا درست بوده؛ چرا خامنه ای از نحوۀ اجرای غلط آن پشتیبانی کرده است!
ث- در حالی که در علن و بولتن های کتبی یا شفاهی نیروهای خودی از مخالفتش با مشی سیاست ورزی دولت روحانی سخن میگوید؛ چرا خودش را هزینۀ اجرای غلط همین دولت غیر انقلابی و فاسد کرده است!
ج- چرا تبلیغات جمهوری اسلامی در فرافکنی اعتراضات فلج بوده و همۀ عرصه را به مخالفان جمهوری اسلامی واگذاشته و باخته!
چ- اگر ادعای خامنه ای در مورد تئوری توطئۀ  دشمنان و اراذل و اوباش - ضدانقلاب - درست است. چرا نیروهای اطلاعاتی نتوانسته اند چنین توان و بسیج دو ساله ای را کشف و گزارش بدهند!
ح- حالا هم که در کشف توطئه موفق نبوده ایم. چرا از افشای مستند و در صحنۀ این اراذل - مثل عکس و فیلمی از یک رذل مسلح یا آتش زننده یا تخریبگر - قابل رصد در بین مستندات اعلامی جمهوری اسلامی نیست!
خ- چرا اغلب کشته شدگان از سروصورت و قلب و بالا تنه مورد اصابت قرار گرفته اند و دستور دهنده اش کیست!
ر- چرا اکثریت کشته شدگان از فقرا و محرومان و حداکثر ناراضیان اجتماعی در حاشیه بوده اند. و هیچکدام از اینها نه خودشان و نه خانواده هایشان فعال و رهبر و سیاسی و مخالف جمهوری اسلامی و از اراذل مورد ادعا نبوده اند. تا جائیکه دبیر شورای امنیت ملی از رقم وحشتناک 85 درصدی کشته شدگانی میگوید که اصولاً معترض و تظاهر کننده نبودند!
ز- و بالاخره اینکه چرا از انعکاس آتش سوزیها و تخریب ها و غارت ها - که بقول خودمان در روزهای ابتدایی - سر بهزاران بانک و فروشگاه و اماکن عمومی و خصوصی میزند؛ و نشان دادن عوامل اصلی تخریب آنها خودداری میکنید!

5- پاسخ به این سؤال ها نه تنها ساده نیست بلکه بسیاری از آن ها سؤال خود خامنه ای هم است که قادر به درک آن در چهارچوب تئوری توطئۀ سلطنت طلب ها و مجاهدین خلق و امریکا و عربستان نیست؛ و همۀ دیر کرد در یافتن پاسخ هم بهمین درماندگی خود خامنه ای برمیگردد که نه میتواند واقعیت اتفاق افتاده - شورش نان و ناکارآمدی و دشمن تراشی و دیگر هیچ - را باور و تبیین کند و نه قادر به ساختن سناریوی جعلی از دخالت های بیگانگان و عوامل نفوذی و ایکس و ایگرگ است. به این دلیل هم که بدلیل اشراف و دسترسی بسیاری از خودی های سؤال کننده به پستوهای تصمیم سازی و سناریو سازی حکومت؛ هر گونه تلاش جعلی آنان را متقاعد و قانع نخواهد کرد.

6- البته خامنه ای در همه جا مشکل یکسان ندارد. به این معنا که مثلاً در استانهای مرزی و استان های دارای اقلیت های قومی حداکثری مشکل کمتردارد. زیرا می تواند از جدایی طلب و ضد انقلاب و افراد مسلح و گروهک ها مایه بگذارد که آنها باعث خشونت و کشتار و چه و چه شده اند. اما در برخی از استانها بویژه تهران و البرز و اصفهان و شیراز این فرمول مطلقاً کار نمیکند. زیرا این استانها هم برخوردارتر بوده اند و هم پایگاه های اصلی رژیم مستقر هم در آنجاهاست. 

7- اوضاع هنگامی کاملاً به بن بست میرسد که شمخانی میگوید در استان تهران 85 درصد کشته شدگان آدم های در حاشیه بودند و حتی خیلی از آنان در اعتراضات هم شرکت نداشتند. خب در چنین حالتی فقط یک پاسخ نیروهای بشدت آزرده و مصر به جواب خواهی خودی ها را قانع میکند. و آن تنها پاسخ معرفی کسانیست که این آدم های نامرتبط و در حاشیه را کشته اند و اگر نیروهای حکومت بوده اند فرمانده دستور دهندۀ آنها!

8- واقعیت قضیه این است که خامنه ای خودش هم همین پرسش را از زیردستانش دارد و این زیردستان هم همین پرسش را از خودشان: راستی تقصیر که بود؟ و نمیتوانند پاسخش را بیابند. زیرا مستندی از ضدانقلاب مسلح و هنگام کشته سازی - تعبیر از رژیم - ندارند و نتوانسته اند تمهید کنند و ثانیاً خودشان هم مطمئنند که دستور تیراندازی های کور را آنان نداده اند!

9- بنظر من حکومت همۀ گزینه های روی میز - اعم از نفوذی ها و عوامل ضدانقلاب و سلاح های غیر سازمانی و ... - در مورد کشته شده های بتعبیر خودشان تصادفی و مأموران خودش بویژه در استانهای مورد اشاره ام و علی الخصوص استان تهران و کرج بررسی دقیق و چند باره کرده و به جمع بندی قانع کننده ای نرسیده است. زیرا متوجه شده اند که اغلب کشته شده ها با سلاح های سازمانی هدف قرار گرفته اند و هیچ ردپای مشخصی هم از عوامل ضدانقلاب و نفوذی ها پیدا نکرده اند. و اینجا بوده که با آن وحشت بی پایان روبرو شده اند: "خود سرها در بین نیروهای موظف سرکوب" که بجای اجرای دستورات یا به مافوق هایشان شلیک کرده اند و یا با شلیک کور بمردم برای مخالفت با خامنه ای و بدنامی حکومت!

10- و بدیهیست که در اینجا هم بیشترین ظنشان به بسیج متمرکز شده که هم بدقت سایر عوامل سرند نشده اند و هم بدلیل شباهت با مردم در پوشش و روش بهترین امکان را داشته اند در تیراندازی و آتش زدن و تخریب. ارجاع میدهم شما را به ادعاهای مستند نسبتاً فراوانی که مردم میگفتند دیده اند بسیج خودش آتش بیار معرکۀ تخریب ها و آتش زدن ها بوده!

ز- اما هضم این گزاره - میدانم از نگاه خیلی از شما متهم به تبرئۀ خامنه ای هم خواهم شد و البته باکی ندارم - نه تنها راحت نیست بلکه بسیار نگران کننده و وحشتناک هم بوده و است برای خامنه ای! چون حتی اگر نام این خودسران در بین نیروهای بدنۀ سرکوب را به نفوذ عوامل ضدانقلاب و بیگانه در صفوف خودی فرافکنی کند و نپذیرد که نارضایتی چنان گسترده شده که حتی در داخل نیروی سرکوب خودسری کرده اند؛ بازهم چیزی از دهشت خامنه ای کم نخواهد کرد برای ترسیدن از سایۀ خود از این به بعد. و این ناقوس مرگ رژیم در همین حوالی چند ساله را صدا خواهد داد مثل صدای ساعت بیگ بنی که همین الان سال 2020 میلادی را صدا میزند؛ و سال نو میلادی مبارک! یا...هو

بعد از تحریر: همانطور که بارها گفته ام هیچ حکومتی نمیتواند بدون حداقلی از اتوریته - نفوذ معنوی مشروعیت بخش - در جامعه تحت حکومتش و فقط با تکیه بر نیروی سرکوب - هرچقدر قوی و پرتعداد - دوام بیاورد. و حکومت ناسازگار با زمانه و بسیار مضر جمهوری اسلامی - بویژه در 20 سال اخیر - هم با رستاخیز آبان در حال سقوط از این حداقل اتوریته است و چون نشان داده که بطور ذاتی نمیتواند خودش را بازسازی کند؛ باید منتظر فروپاشی نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک خودش باشد! 

۲۶ نظر:

ناشناس گفت...

فکر کنم نیومد: دوباره تقدیم می کنم:

سلام تیمسار همافر گرامی،
در ابتدا سال ۲۰۲۰ را به همه تبریک می گم و امیدوارم سال رهایی ایران و ایرانی از این محنت ها باشد. مقاله شما بسیار جالب بود اما چند نکته را فراموش نکنیم: حتا یک جان از دست رفته، زیاد است و خدا به داد دل خانواده های عزادار برسد. روی تعداد اصلا دعوا نداریم. دوم این که ادعای شما در مورد غافلگیری خامنه ای از جهاتی رد است: الف، مثل حسن کلید که گفت من هم از زمان گرامی بنزین خبر نداشتم. او هم ادعای ندانستن کرده است ب، یادمان هست که خامنه ای زمان انتخابات ۸۸ هم با همین عجله وارد عمل شد و تبریک گفت. هر زمان که خامنه ای فوری دخالت کرده، دقیقا نشانه دخالت مستقیم او بوده است. پ، پس از کشتار مردم هم، زمانی که نمایندگان مجلس خواستند آب رفته را به جوی باز گردانند، باز هم با حکم حکومتی همه شأن را خفه کرد. به همین دلیل آخر مقاله تون توی ذهن من جفت و جور نمیشه.
در هر حال موفق باشید و یادمان هست که بندی را که در سال ۵۷ شما همافران به آب دادید، هنوز ایران و ایرانی را رها نکرده است.

ناشناس گفت...

به امید صلح جهانی، جهت خلاصی از دست ستمگران؛ اگر نشد لابد جنگ بی جنگ، حتی به قیمت ندیدن روی صلح و آزادی/ در داخل ایران البته جنگ جنگ تا نابودی ستم

چه غمبارست سرنوشت ما

ناشناس گفت...

سال نو مبارک . یک سوال برایم پیش آمده در مورد کشتار ماهشهر و اعترافات فرماندار قلعه حسن خان چه توضیحی می شود داد ؟

ناشناس گفت...

سلام
نوشته خوبی بود. امید بخش بود. این حجم از دروغ و مزخرف قابل دوام نیست. این حجم از تناقض و ریا قابل دوام نیست.
من نظرم اینه که بالاخره دیکتاتور تصمیم اشتباه نهایی را خواهد گرفت. تصمیمی که مثل آتش گرفتن پیاز فروش تونسی باعث یک انفجار سراسری و غیر قابل کنترل خواهد شد.
اینکه فرمودید شخص اول مملکت دستور مستقیم نداده ، درست ولی جوری دستور در لفافه داده که شنونده برداشتش این بوده که باید تیر مستقیم شلیک کنه. در یک فیلم در شهریار شلیک مستقیم با یونیفورم نیرو انتظامی کاملا مشهوده.
درضمن بنظر من آتش زدن و تخریب نیز کاملا با هماهنگی و دستور بوده و هیچ خودسری در کار نبوده. همون روش نخ نمای ایجاد تخریب و آشوب برای بدنام کردن بدنه اصلی تظاهر کننده ها که بلوک شرق مبتکرش بوده.
متاسفانه هزینه ی بی عملی خانمی در 76 و عدم استفاده از موج جمعیت در 88 توسط موسوی باعث شده که این استخوان لای زخم کماکان در جای خود بمونه.
این خیزش ، خیزش آخر نبود. بگذارید نزدیک عید بشه ..... قیمتها بطور سنتی که قرار بالا بره ، عیدی و حقوق هم که ندن ، چشم انداز مذاکره و صلح هم که نباشه...... دیگه تحملی نمونده. شما اینجا نیستید تا حجم فحش و ناسزایی که مردم نثار میکنن رو ببینید. نه تنها فحش میدن بلکه با کینه فحش میدن.
این وضع دوام نداره
ارادتمند- یزد

ناشناس گفت...

خودسرها؟!
مرد حسابی این داستان خودسرها از 20 سال پیش که خودسرهای وزارت اطلاعات روشنفکران رو کشتند، دیگه یه سوژه سوخته محسوب میشه. یعنی اونقدر عاجز موندی از توجیه کشتار وحشتناک به فرمان خامنه ای که چنین دلیل ابلهانه ای رو آوردی؟

ناشناس گفت...

به گفتهخود اینهاکهمیگفتنشاه باید برود مقصراصلی شخس رهبراستوتمام مصیبتهاییکهمردمدچار ان هستند اوست

ناشناس گفت...

ببینید دوستان، دلقک از درون «فرهنگ ایرانی» می آید، و عضو آن مجموعه ا ی محسوب میشود که آن را «عقلا» می نامند.

اصل حرف او این است که باید دعواها رایک جوری با «سلام و صلوات» فیصله داد، تا بتوان برای کشور «دو تا کار درست و حسابی» کرد.


این یک رویکرد بسیار کوته بینانه نسبت به موضوع «تضاد منافع» است. اگر «خامنه ای» هم در کار نبود و همین امثال دلقک هم سر کار بودند بعد از مدتی کار درست و حسابی «زیر سرشان بلند میشد» و مانند خامنه ای (یا اردوغان) به این فکر میافتادند که نفوذ در عراق از دید «مصالح ملی» هم مفید است (من میدانم ته دلش هم همین است).

گرفتاری ما یکی دو تا نیست :)

ناشناس گفت...

چرا موضوع را می پیچانید و آسمان را به ریسمان میبافید
توی تلویزیون روز یکشنبه خیلی آشکار دستور سرکوب داده شد
خیلی هم خوب اجرا شد
مردم هم به تعداد زیاد کشته شدند

شورای امنیت ملی میگوید آمار را قوه قضاییه بدهد
قوه قضاییه میگوید به من چه

حالا اعلام میکنند اعتراضات مردم به حق بوده

خب عوضی ها اگر بحق بوده چرا دستگیرشده ها را آزاد نمیکنید

کلا به دست وپا زدن آخر افتاده اند
حمله به سفارت امریکا در عراق و عقب نشینی فوری هم ناشی از همین لحظات آخر است

Unknown گفت...

بایدخدمت شما عرض کنم که این نظام با هدایت آقای خامنه ای و مردان دلیر سپاه و ارتش پا روی صورت همه ی بدخواهان خواهند گذاشت و دست همه بدخواهان و وطن فروشان بی شرف و بزدل را از بیخ قطع خواهند کرد منتظر بمانید و ببینید ..به زودی اتفاقات خوشی درراه است..خدا با ماست.

ناشناس گفت...

Kamelan daghigh.

Unknown گفت...

واقعا خجالت نمی کشید.وضع مملکت ثروتمندمونو در طول فقط چهل سال به این اوضاع فلاکت بار انداختید،رهبرتون هم باوجود داشتن بیشترین امکانات و اختیارات به هیچ جا پاسخگو نیست،کوچکترین اعتراض صاحبان کشور که مردمشن رو با سرکوب و کشتار پاسخ میدین،تمام دنیا رو که باهامون دشمن کردین،منبع نون دونی مردم شده سطلهای آشغال، دیگه از اعتیاد و فحشا و کلیه فروشی و تن فروشی و عدم امنیت روانی و اقتصادی و فرهنگی و ....نگم،خزر رو که به روسا دادید خلیج فارس هم به چینیا،حتی خاکمون روهم دارید میفروشید و پول اینارو خرج تروریسم و گسترش شیعه گریتون میکنید.اونوقت بازم این ملت بدبخت و فلک زده رو تهدید میکنید؟؟چی میخواید از این کشور و مردم به جان رسیده ش؟؟بابا هرچی دزدیدید و خوردید و بردید نوش جونتون،بسه دیگه ،شمارو به همون خدایی که میپرستید برید و دست از این ملک و ملت بردارید

Dalghak.Irani گفت...

وقت کنم راجع به نظرهای اینجا هم خواهم پرداخت. اما عجالتاً این کامنت یکی از تیفوسی های خامنه ای را که سعی کرده و میکنند با واکنش ملایمتر خودشان را تابع منطق عقلی نشان بدهند را میگذارم و پاسخ کوتاه خود را هم. احتمالاً به نوع نگاه من هم بیشتر پی خواهید برد.

Dalghak.Irani گفت...

erteash65 ‫حدود ۸ ساعت پیش
اتفاقا حوادثی مثل ۸۸ و ۹۸ باعث شد من بیشتر به شخص اقای خامنه ای ارادت پیدا کنم.
ببینید من سال ۸۸ به رضایی رای دادم و وقتی احمدی رای اورد در تجمعات اولیه من هم بودم و منتقد رهبری. ولی بعد از گذشت سال ها به این نتیجه رسید عملکرد و موضع گیری های رهبری هرچند نقص داشت ولی بازهم بهتر از بقیه بود. ایشان در مجموع معتدل تر از همه افراد دیگر و سالم تر از اون ها بود !! خیلی از افرادی که بنظر معقول و خوب و نایس می امدند بعدها دروغگویی و منفعت طلبیشون معلوم شد.
یک سوال ساده ‌، فرض الان رهبر بره کنار ، چه کسی بهتر از ایشون سراغ دارین ؟ نام ببرین ، رجویون ،پهلویون ، موسوس ، خاتمی ، رفسنجانی ، احمدی نژادها و....
در مجموع تصمیمات ایشان مناسبتر از بقیه بود !
زمان و حوادث مختلف به من بهتر بودن ایشون رو اثبات کرد

binam ‫حدود ۳ ساعت پیش
اتفاقا حوادثی مثل ۸۸ و ۹۸ باعث شد من بیشتر به شخص اقای خامنه ای ارادت پیدا کنم.

و همان اتفاقات - شما فرموده در بالا - باعث شد که من بیشتر به شخص آقای خامنه ای مخالفت بورزم.

بین ارادت شما و مخالفت من هم فرقی نیست و هردو از منظری که بدنیا نگاه میکنیم درست است. شما از منظر هواخواه و مؤید حکومت شرعی و اخرت محوری به آیت الله خامنه ای ارادت دارید و من هم قبول دارم که ایشان در ژانر خودش بعنوان یک حاکم قرون وسطایی اسلامی جزو برجسته ترین سیاستمدار ها است. رأفت ایشان هم از منظر رحماء بینهم است و نه از منظر حقوق شهروندی. وچون ایشان حاکم کشور هستند لاجرم برای حفظ قدرت و حاکمیت شرع گاهی ناگزیر باید گسترۀ این بینهم را وسیعتر بگیرند که میگیرند و دلشان نمیخواهد بغیر از مخالفان تشکیلاتی و مؤثر سیاسیِ "شریعت در قدرت" با بقیۀ مردم بی ابزار و بی تشکیلات و پاپتی سیاسی با خشونت مضر برای حاکمیت برخورد کنند!

اما از منظری که من نگاه میکنم. تلاش و سماجت او در مستولی کردن فقه سنتی و متحجر به زیست دنیوی مردم و راست کیشی رادیکال او در موارد اجتماعی و فرهنگی و روزمرگی ها و دلخوشی ها و تفریحات مردم مثل حجاب و موسیقی و هنر و دریا کنار و جمع های سرخوشانه و مهمانی و دورهمی و خنده و الا ماشاءالله نه تنها نازمان و نامکان است بلکه از مراد و رهبر خودش - اما خمینی - هم ده ها پله و گام عقب تر است. در حالیکه باید حداقل در اجتهاد 30 سال از او جلوتر باشد. نگاهی به فتاوای اجتماعی و فرهنگی و حکومتی امام خمینی در مقابل فتاوای آیت الله خامنه ای - اگر تازه فتوای راهگشایی در مسایل مبتلابه جامعه داده باشد - نشان میدهد او یک آخوند متحجر و سمج و دیکتاتور است. تازه از رفتار سیاسیش میگذرم که مثل چپ مارکسیسم رفتار میکند و ابایی ندارد که نهایتش نابودی همه جانبه باشد! یا...هو

ناشناس گفت...

شاید حتی تجزیه ایران به ادامه وضع موجود ترجیح داشته باشد

ناشناس گفت...

در جواب

یک سوال ساده ‌، فرض الان رهبر بره کنار ، چه کسی بهتر از ایشون سراغ دارین ؟ نام ببرین ، رجویون ،پهلویون ، موسوس ، خاتمی ، رفسنجانی ، احمدی نژادها و....

عرض میشود
نسرین ستوده - عبدالفتاح سلطانی - محمد نوری زاد - مجتبی واحدی و ....

ناشناس گفت...

من اگه یه وقتی دستم برسه این کلمه "ارادت" رو از زبان فارسی بر می دارم، چون از وقتی یادمه آدم های دو رو و نادرست اون رو به کار می برن. اصلا هم برام قابل هضم نیست که یه آدم "ظاهرا منطقی" به خامنه ای "ارادت" داشته باشه!

ناشناس گفت...

تبریک
بدرک واصل شد.
روی رهبر را کم کرد اساسی

ناشناس گفت...

چقد سریع خبری که میگفتی رسید

Unknown گفت...

سلام تیمسار آمریکا با قتل قاسم سلیمانی در حساس ترین شرایط باز هم پاس گل داد به حکومت. آینده نزدیک آبستن حوادث عجیبی خواهد بود. بنویس که خیلی لازمه تحلیل هات

ناشناس گفت...

در بالاترین این لینک رو دیدم مربوط به 4 ماه پیش است

سردار قاسم سلیمانی با جان بولتون معامله شد - او به زودی در عراق کشته میشود

https://www.balatarin.com/permlink/2019/9/11/5167956

چه پیش بینی دقیقی کرده

ناشناس گفت...

سلیمانی کسی بود که حشد الشعبی را برای سرکوب مردم ایران
وارد کشور کرد و در پادگانها مستقر کرد
این را فراموش نکنید

ناشناس گفت...

تیمسار نظری نداری ؟

بنظر میرسد از طرف حکومت بجز سروصدای الکی جواب دیگری در کار نیست

ناشناس گفت...

جناب دلقک
بعد از چند سال نیامدن به اینجا - به دنبال ایمان آوردن به نقایص اساسی در تحلیلهای شما- امروز آمدم تا ببینم در چند وقت اخیر، بعد از به درک واصل شدن سلیمانی این وبلاگ کارش به کجا رسیده.
دیدم در یک پست قبل بنده خدایی با اسم مستعار یزد چقدر دقیق پیش بینی کرد و شما چگونه بر حماقت ذاتی خود پای فشردید. برای چه می‌نویسید؟ چون معتقدم اگر مزدور نیستید هدفی شخصی دارید. شما به تمام معنا گند زدید. کشور ایران و مردم ایران به احمقهایی چون شما نیاز ندارد.

ناشناس گفت...

از وضعیت پیش اومده در ایران مضطربم
اصلا هیچی قابل تحلیل و بررسی نیست
معلوم نیست کی به کیه یا مردم چند چندن با خودشون
همه چی مثل یک رویاست
عین خواب های آشفته که سر و ته نداره نمی دونی از کجا شروع میشه یا به کجا ختم میشه
کابوسی بی سر و ته به نام جمهوری اسلامی
بیسوادی و بیشعوری مطلق

ناشناس گفت...

عجیبه
سرعت حوادث من را بیاد اواخر حکومت شاه میاندازه.تا میومدی حادثه و اتفاقی را هضم کنی یکی دیگه گیجت میکرد که حتی خبرگزاریهای خارجی هم از تحلیلش عقب میماندند.
حکومت تاره اومده بود از شهیدسازی قاسم سلیمانی و تسیع جنازه اون بهره برداری کنه و کمی آروم بگیره که زدن هواپیمای اکراین و جان باختن 170 انسان بیگناه و بدنبال آن افشای دروغ پردازی رسوای رهبر و سپاه و پیگیری رهبران دنیا و خشم و غیظ وردم چنان زد برج و باروی ترک خورده حکومت را باز هم بیشتر فرو ریخت که حکومت بی لیاقت خامنه ای و سپاه حالا حالا نمیتونه قد علم کنه.
بنظرم ریزش هواداران حکومت بدنبال این حادثه غیر قابل قیاس با دفعات قبل باشه.
فروپاشی و سرنگون شدن بی لیاقت ترین حکومت داریخ ایران الان بیش از پیش حتمی و غیر قابل اجتناب هست.الان فقط مسئله زمان هست.
سمیه از استرالیا

Sajjad گفت...

شما لطف کن برو بمیر لاشخور