۱۳۹۶ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

چربش سیاست بر دین و شیعه بر سنی در لحن خنثای خامنه ای در مورد پاکسازی قومی روهنگیا!

Image result for ‫روهنگیا‬‎

1- در حالیکه سابقۀ 30 سالۀ آیت الله خامنه ای بعنوان ولایت فقیه نشان می دهد که او بسیار بندرت از کلاس های دروس مذهبی خود برای طرح مباحث حکومتی و سیاسی استفاده می کند - آخرین تنها مورد مربوط است به تأیید منع احمدی نژاد از شرکت در انتخابات - و در حالیکه معمولاً او روزهای چهارشنبه - فردا - ملاقات عمومی و سخنرانی سیاسی هفتگی دارد؛ امروز در جلسۀ درس خارج فقه خود اقدام به طرح موضوع جهانی شدۀ اخراج مسلمانان روهنگیا از برمه - میانمار - کرده است. این موضوع نشان می دهد که اولاً خامنه ای قصدی جدی برای ورود به دفاع از مسلمانان روهنگیا ندارد و ثانیاً تحت تأثیر محکومیت جهانی حکومت میانمار چاره ای جز گفتن برخی کلمات بشدت گزینش شده - و اغلب خنثی - نیافته تا هم از قافلۀ محکوم کنندگان عقب نماند و مهمتر اینکه هواداران خودش و طلاب علوم دینی را فریب به "حساسیت داشتن خودش به سرنوشت همۀ مسلمانان" بدهد.

2- اما نگاهی مختصر به چند جملۀ او در حاشیۀ بی ارزش یک کلاس کوچک مذهبی - و نه حتی حاشیۀ یک سخنرانی سیاسی و ایدئولوژیک - کاملاً معلوم می کند که او کماکان بین سیاست خارجی لائیک خودش از سویی و تبلیغات و سیاست ایدئولوژیک حکومتش در داخل سرگردان و معلق است و قادر به موضع گیری صریح نیست. همانطور که در مورد ظلم و اجحاف و سرکوب مسلمانان روسیه و چین در گذشته و حال موضع حمایتی نداشته و ندارد.

3- اول ببینیم در میانمار چه اتفاقی در جریان بوده و است:

الف- طبق منابع تاریخی مورد استناد مسلمانان روهنگیا اقلیتی هستند که از قرن ها پیش در میانمار زندگی می کرده اند و موجودیتی تاریخی و قدیمی داشته و دارند.

ب- بعد از کشف و عملیاتی کردن ویروس اسلام سیاسی هویت طلب توسط انقلاب خمینی در ایران این ویروس بسیار مهلک به مسلمانان اهل سنت نیز سرایت کرد و عربستان سعودی آتش بیار معرکه شد در تقویت آن از راه آموزش و حمایت های مالی در سرتاسر جهان با هدف مقابله با توسعۀ طلبی مذهب شیعۀ ایرانی.

پ- ویروس اسلام سیاسی هویت طلب شروع کرد به درنوردیدن همۀ جوامع مسلمان در سرتاسر جهان - بویژۀ در جوامعی که مسلمانان یا در اقلیت بودند و یا از حقوق شهروندی جوامع میزبان غیر همدین برخوردار نبودند - از فیلیپین گرفته تا اروپا و از امریکا گرفته تا حالا که به مسلمانان میانمار - بعنوان یکی از بدوی ترین و محروم ترین اقلیت های مسلمان در آسیا - رسیده است.

ت- بدون اینکه بخواهم راندن مسلمانان میانمار بسوی بنگلادش توسط دولت میانمار را از نظر شکلی با وقایع تشکیل دولت اسرائیل و اخراج فلسطینی ها از سرزمین موعود! "اینهمان" بکنم. معتقدم که از نظر محتوای عمل - کوچ دادن مسلمانان روهنگیا بخارج از مرزهای میانمار - شبیه ترین واقعه به وقایع ابتدایی تشکیل دولت اسراییل است. و همانطور که مجامع بیطرف حقوق بشری دنیا هم اعلام کرده اند مصداق دقیق پاکسازی قومی است. زیرا تحقیقاً در هیچ یک از وقایع بیاد ماندۀ تاریخ معاصر این شتاب و سرعت از جابجایی یک قوم در بازۀ زمانی کوتاه - 400 هزارنفر در کمتر از یکماه - هیچگاه اتفاق نیفتاده است. و این اخراج اجباری در حالی ثبت شده است که تازه کشور بدبخت مهاجر پذیر بنگلادش مقاومت ها و محدودیت های زیادی هم انجام داده در عدم پذیرش این سیل عظیم آوارگان - بویژه در روزهای اول بحران -

ث- حالا دیگر می توان مطمئن بود که این آوارگان هیچگاه دیگر بموطن اصلی خود در میانمار برنخواهند گشت - نه دولت میانمار چنین اجازه ای را خواهد داد و نه خود آوارگان رغبتی برای بازگشت مجدد خواهند داشت. زیرا آنان در میانمار وطن هم اوضاعی بهتر از "وضع فعلی در آوارگی" نداشته اند و ترجیح می دهند در فقر و محرومیت توده های جمعیتی همکیش خود در بنگلادش بمانند و عطای رنج بازگشت مجدد به زیر پرچم بودا را به لقای آن رها کنند.

3- اما خامنه ای به این فاجعۀ انسانی و پاکسازی قومی چه واکنشی نشان داده است؟ او دولت میانمار را بی رحم نامیده در حالیکه در ادبیات سیاسی کلمه ای بنام بی رحم نداریم و رحم و شفقت کلمات مدنی برای توصیف خصوصیات تک نفرات انسانی است و دولت ها بی رحم و با رحم نیستند بلکه قانونمدار و بی قانون؛ دموکرات و مستبد، سرکوبگر و مداراگر نامیده می شوند. خامنه ای کلمۀ خنثای بی رحم را انتخاب کرده است که اولاً دولت میانمار را محکوم نکند و ثانیاً بتواند با مشخص کردن مصداق بی رحمی در خانم سوچی نیزه اش را به قلب غرب از راه بی اعتبار شدن و مردن جایزۀ صلح نوبل فرود آورد که آورده است.

4- خامنه ای آنگاه مسلمانان و کشورهای اسلامی را به واکنش فراخوانده اما بلافاصله - بدون ضرورت: زیرا توصیه به کمک در عرف دنیا به دخلت نظامی معنا نمی شود مگر اینکه توصیه کننده مشخصاً به کمک نظامی اشاره بکند - تأکید کرده که منظورش اقدام نظامی و لشکرکشی نیست و فقط خواستار فشارهای سیاسی و اقتصادی شده است. در حالیکه خودش هم می داند که کشورهای اسلامی نه عددی در سیاست جهانی هستند و نه بدتر از آن عددی در اقتصاد جهانی. و شوخی فشار سیاسی و اقتصادی به هر کشوری از سوی کشورهای مسلمان تعارفی بیش نیست و نوعی لقلقۀ زبانی خنثی و بی خاصیت است. همین موضعگیری ادبیاتی و بدون کینه و نرم خامنه ای را مقایسه کنید با موارد مشابه در موضعگیری های آتشین و کین توزانۀ او در مقابل غرب و اسرائیل. علت هم مشخص است: زیرا دولت میانمار جزو اقمار فعلی شرق (روسیه و چین) محسوب می شود تا نزدیک به و تحت هژمون سیاسی غرب و امریکا. و صد البته به این دلیل بدیهی هم که مسلمانان روهنگیا سنی هستند و نه شیعه و مقلد لشکر مراجع ریز و درشت قم و خامنه ای!

5- طرفه اینکه خامنه ای بعد از اینهمه تمهید برای موضعگیری اجباری نهایتاً حتی یک کلمه هم در مورد اقدامات دولت خودش و حکومت خودش حرف نزده و حتی به کمک های انساندوستانه به آوارگان و دولت میزبان (بنگلادش) هم نپرداخته است. تا حداقل مثل اردوغان نشان بدهد که به رنجوری مسلمانان روهنگیا حساسیت دینی دارد و نمی خواهد از انواع فجاجع انسانی برای غرب ستیزی خودش بهره برداری سیاسی بکند. البته اگر خانم سوچی جایزۀ صلح نوبل نداشت و این جایزه هم منشاء غربی نداشت محتمل خامنه ای همین موضع خنثی و نرم و بدون هیچ نوع کنش را هم نمی گرفت و حداکثر به نصیحتی برای خویشتنداری دو طرف بسنده می کرد.

6- البته فاکتور اقتصاد بگل نشستۀ ایران و واهمۀ خامنه ای از تهدیدات بین المللی و منطقه ای موجود علیه حکومتش و تضعیف کامل ایدئولوژی اسلامی اش در منطقه هم در نوع موضعگیری خامنه ای دخالت مؤثر داشته و نشان می دهد که دیگر خودش را قطب رهبری جهانی مسلمانان نمی داند و تلاش می کند قاچ زین "ایران پرتاب کرده اش به اعماق تاریخ" را بچسبد و از لذت سواری "اسلام جهانی" چشم بپوشد. فعلاً را مخصوصاً بکار نبردم در ابتدای این جملۀ ضرب المثلی؛ زیرا مطمئنم که خامنه ای دیگر قادر به سواری گرفتن بعدی هم نخواهد بود. و محتمل قطعی است که قاچ زین را هم نه چندان دور از دست بدهد. اگر چندتا مرد مثل "مسیح علینژاد" هم پیدا شوند که چه بهتر و چه زودتر! یا...هو

۶۸ نظر:

سورنا گفت...

خاک بر سرت. خامنه ای رو آیت الله می خوانی. فقط بی بی سی و رادیو فردا و رسانه های مزدور پرور و پاانداز حکومت شیطانی ولایت فقیه خامنه ای رو آیت الله خطاب می کنند و این نشون میده تو هم یکی از پا اندازهای رژیم در خارج کشوری یکی از همون مخالف نماهای شناخته شده ای که تشت رسوایی شان سال هاست از بام افتاده. این آت و اشغال های نظام رو عرض می کنم : صیغه خانم معصومه قمی (مسیح علی نژاد)، آیت الشیطان مسعود بهنود - آیت الشیطان اکبر گنجی - آیت الشیطان امید نادان( دانا) - آیت الشیطان مهدی خزعلی - آیت الشیطان ابراهیم دباغ ( سروش) - آیت الشیطان کدیور - آیت الشیطان سامان اربابی - صیغه خانم شیرین عبادی و وووو بسیاری دیگر از پا اندازهای رژیم اهریمنی آیت الابلیس خامنه ای

ناشناس گفت...

چیزی که رسانه های حکومت ایران سانسور میکنن اینه که قضیه میانمار ابتدا به ساکن توسط دولت شروع نشد. بلکه قضیه این بود که باز هم مسلمانان تندرو فیل شون یاد هندستون کرد و دست به اسلحه شدن و به صدها پاسگاه پلیس حمله کردن و به خیال خودشون در راه خدا با کافران جهاد کردن. واکنش کاملا طبیعی دولت میانمار و برای دفاع از خود در مقابل یک گروه مسلح، فرستادن ارتش برای نشاندن این گروه های مسلح مسلمان سرجای خودشون بود. در جنگ مسلحانه هم حلوا پخش نمینن و نتیجه لشگرکشی ارتش، فرار مردم برای دوری از صحنه جنگ بود. بخشی از اخبار و تصاویر هم همونطور که آن سان سوچی اعلام کرد کاملا دروغ و پروپاگاندا بود. هیچ نسل کشی ای انجام نشد. روش کار شبه نظامیان بودایی اینطور بود که اول مسلمانان رو از روستاهاشون بیرون میکردن بعد خانه های روستا رو آتش میزدن. اساسا در دین بودایی خشونت و کشتن انسان ها جایی نداره. تعداد ده ها کشته ای هم که برجای مونده نتیجه درگیری مسلحانه ارتش و گروه های مسلح مسلمان بوده. فقط بر طبق قوانین بین المللی وادار کردن مردم به مهاجرت و آواره کردن شون مصداق دستکاری و پاکسازی نژادی هست و نه نسل کشی و کشتار. که این مسئله هم فکر میکنم که در نهایت به نفع مسلمانان روهینگایی هست چون بنگلادش برای اونها کشور بسیار بهتری برای زندگی هست نسبت به میانمار.

ناشناس گفت...

مقاله خوبی بود. لذت بردم. این عقلانگی خامنه ای لزوماْ چیز خوبی نیست!

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
کامنت این یارو سورنا رو که خوندم به کلی نا امید شدم از خوانندهای سیرک
یعنی این همه دعوت به نگاه و دید متفاوت که در نوشته ای تو همیشه برجسته است روی این دوست نفهممون هیچ تاثیری نداشته و مثل
میرزا خشتکهای پهلوی چی ضد جمهوری اسلامی که هر روز وعده سقوط نظام رو میدن گیر داده به اینکه چرا به خامنه ای گفتی آیت الله
و چون گفتی آیتت الله پس پاانداز رژیمی ... این یعنی پسرفت
من اگه جای تو بودم دیگه نمی نوشتم یا حداقل برای کامنت گذاشتن محدودیت شدید وضع میکردم

ناشناس گفت...

چقدر جناب سورنا سبک مغز تشریف دارید. به جای استفاده از تحلیلهای دقیق جناب مرندی به کلمه ایت الله چسبیده ای. اگر امثال شما نادانان به جای فحش به این و ان کمی وقت صرف می کردید دانش سیاسی خود را بالا ببرید، حداقل ابلهان کمتری داشتیم که اظهار فضل می کردند. دو گروه هستند که فکر می کنند مغزشان دکور است و نباید از ان استفاده کرد، مبادا اسیب ببیند، حزب اللهی های دو اتشه و مخالفان حکومت دو اتشه. چقدر ادبیاتشان به هم شبیه است. بی ادب و هتاک.
تیمسار گرامی مثل همیشه عالی بود. استفاده کردیم. انشالله پیش بینی شما هر چه زودتر به واقعیت بپیوندد.

مانی گفت...

سورنا, این همه جوش و خروش برای کلمه آیت الله؟
آیت را به معنی نشانه بگیریم, الله هم همان بت بزرگ عربهای پیش از محمد بوده و محمد از بی حوصلگی یا زرنگی او را پذیرفته و کرده خدای نادیده اسلام. پس آسوده باش که خامنه ای نشانه بت بزرگ به قول خودشان زمان جاهلیت است نه چیز دیگر. و اما این همه توهین به انسانهایی که به هر رو تلاش میکنند برای آزادی به خاطر بت بزرگ اعراب سزاوار نیست از شما.

ناشناس گفت...

سورنا جان. دیگر مردم نه اهمیتی به القاب آخوندها می دهند و نه دغدغه یمن و سوریه و حالا روهینگیا دارند.
اکثریت مردم پی می برند که دوست و دشمنان کیست.
هرچه بی بی سی بخواهد امثال ابراهیم دباغ را به مردم قالب کند؛ گذشت.
ترامپ هم که دولتش بهتر شکل بگیرد، نفوذی های استمرار طلب را در صدای آمریکا و رادیو فردا را تعیین تکلیف خواهد کرد.
خبر اول امروز بی بی سی فارسی همسو با تبلیغات داخلی حکومت، روهینگیا بود. آخه چند درصد مردم ایران با وضعیت آشفته کشور دغدغه آوارگان برمه ای را دارد. تا کی می خواهند مردم را گیج و سردرگم کنند تا آنها را از مسئله اساسی کشور دور کنند.

در قرن بیست و یکم عصر ارتباطات، عصر شفافیت در غرب، آیا کسی می تواند به آرشیو صوتی رادیو بی‌بی‌سی فارسی در سالهای 56 و 57 دسترسی پیدا کند؟!!!!!!!!
فکر می کنم برنامه رادیویی آن روزها تنها 45 دقیقه بود.

ناشناس ۱۴:۰۷ گفت...

من نظر شخصیم خیلی هم منفی نیست، اگر دولت میانمار الان این ها را بیرون نکند بعدا شخصی با یک عبا وعمامه کشورشان را به اعماق تاریخ پرتاب خواهد کرد، جنگیدن علیه اسلامگرایان کاری بود که ما باید می کردیم و عرضه اش را نداشتیم، مسلمون مظلوم فقط در اقلیت است همچین که زاد و ولد کنند و به حد معین برسند شروع به تشکیل شریعت اسلامی خواهد کرد، خوب دولت میانمار مگه کوره و خاورمیانه رو ندیده که یک اقلیت مسلمان بخواهد؟
خانم آنگ سوچی هم نه چندان قدرتی دارد انجا و نه اگر داشت مایل بود از ان برای کمک به قاتلین احتمالی آینده بودا استفاده کند.

سورنا گفت...

بسیار خوب من دیگه نظر نمی دم تا خاطر دلقک و طرفداران دلقک و مسیح علینژاد و نرگس کلباسی و امید دانا و سامان اربابی مکدر نشه . راجع به ضد تحلیل های دلقک تنها چیزی که می تونم بگم تلاشی است مذبوحانه برای حفظ و نجات نظامی پوسیده و در حال فرو ریختن زیرا این نظام اگر برای مردم سودی نداشته ولی برای امثال دلقک بسیار بسیار نون و آب داشته و دارد و خواهد داشت و قطعا دلقک و امثالهم خودشونو موظف میدونن که این نظام رو حفظ کنن با نوشتن ضدتحلیل ها و منحرف کردن افکار مردم از مسائل اصلی به سوی مسائل کم اهمیت و به درد نخور که برای نظام بی خطر است( در تحلیل هایشان با حیله گری و تو بوغ و کرنا کردن میخواهند این مسائل کم اهمیت را پر اهمیت جلوه می دهند). در ضمن جناب دلقک فکر کنم به خوبی میدانی که خامنه ای تحصیلات مقدماتی حوزوی اش رو هم تمام نکرده و نیمه کاره رها کرده و حتی لقب حجت الاسلام که ابتدایی ترین لقب تو حوزه آخوندی است رو هم بدست نیاورده و یک شبه هم حجت الاسلام شده هم آیت الاه . پس اگر هم بخواهی لقب آیت الاه را برای کسی بکار ببری بهتر بود حداقل برای آخوندی بکار می بردی که لااقل مدارج همون حوزه آخوندی رو طی کرده باشه و به اون مقام رسیده باشه . والسلام

سورنا گفت...

جناب دلقک کامنتم را اصلاح کردم این را پخش کن که آخرین کامنتمه و دیگه از ناسزاهای من راحت میشی. اگه بی احترامی کردم پوزش می خواهم چون عصبانی بودم همین...
بسیار خوب من دیگه نظر نمی دم تا خاطر دلقک و طرفداران دلقک و مسیح علینژاد و نرگس کلباسی و امید دانا و سامان اربابی مکدر نشه . راجع به ضد تحلیل های دلقک تنها چیزی که می تونم بگم تلاشی است مذبوحانه برای حفظ و نجات نظامی پوسیده و در حال فرو ریختن زیرا این نظام اگر برای مردم سودی نداشته ولی برای امثال دلقک بسیار بسیار نون و آب داشته و دارد و خواهد داشت و قطعا دلقک و امثالهم خودشونو موظف میدونن که این نظام رو حفظ کنن با نوشتن ضدتحلیل ها و منحرف کردن افکار مردم از مسائل اصلی به سوی مسائل کم اهمیت و به درد نخور که برای نظام بی خطر است( در تحلیل هایشان با حیله گری و تو بوغ و کرنا کردن میخواهند این مسائل کم اهمیت را پر اهمیت جلوه می دهند). در ضمن جناب دلقک فکر کنم به خوبی میدانی که خامنه ای حتی تحصیلات مقدماتی حوزوی اش رو هم تمام نکرده و نیمه کاره رها کرده و حتی لقب حجت الاسلام که ابتدایی ترین لقب تو حوزه آخوندی است رو هم بدست نیاورده و یک شبه هم حجت الاسلام شده هم آیت الاه . پس اگر هم بخواهی لقب آیت الاه را برای کسی بکار ببری بهتر بود حداقل برای آخوندی بکار می بردی که لااقل مدارج همون حوزه آخوندی رو طی کرده باشه و به اون مقام رسیده باشه . والسلام

ناشناس گفت...

ما از اسلام بيزاريم و مسائل مسلمانان جهان به بيضه چپمون! هر گهى كه مسلمونا ميخورن بخودشون ربط داره و دم ارتش ميانمار گرم كه اين ويروسهاى خطرناك رو هول داد تو بنگلادش كه به بركت اسلام عزيز يكى از فقير ترين و بيسواد ترين كشورهاى دنياست! نگران خامنه اى ديوث هم نباشيد، ريق رحمت رو بزودى سر ميكشه و فلسفه و جهانبينى مزخرفشم باخودش ميبره تو گور. دمت گرم دلقك تحليل خوبى بود.
سورنا راحت باش داداش نظرتو بگو. دلقك كسى رو تاحالا سانسور نكرده! به اين بادمجون دور قاب چين ها هم توجه نكن اينا هميشه دنبال يكى ميگردن كه هى زرت و زرت با دليل و بى دليل عرض ارادت كنند. همينا تو يه ورژن ديگه با پاچه خورى و سرسپردگى دارن به بادكنك خامنه اى و امثال خامنه اى فوت ميكنن، حالا يه سرى شون هم دور دلقك رو گرفتن تو ورژن خودشون. متاسفانه امثال اينا تو فرهنگ ما زيادن بايد باهاشون كنار اومد! دلقك واقعا ادم باجنبه ايه كه تا حالا برا اينا يه چالش نهنگ ابى نذاشته!
باد بادك باز

ناشناس گفت...

فعلا که بی پولی و فساد گسترده و لشگر بیکاران و دهان های گشاد و دستان دراز کرده در سوریه و لبنان و فلسطین و بحرین و یمن و.... باعث شده که حکومت با دچار سرگیجه کردن ملت امروز را به امید فردا به سر کند. حاج ترامپ یک یا علی دیگر. ها ماشاءالله. شیتیل فرانسه هم فراموش نخواهد شد!

صداقت گفت...


سلام

تبریک به تیمسار و سایر دوستان پرسپولیسی خوب بردید مبارکتون باشه
بازیکن مورد علاقه تیمسار(طارمی) هم بهترین بازیکن بازی شد

ایران هم تو والیبال خوب برد هر چند به نظرم آمریکا خیلی بد بازی رو ادامه داد...

ناشناس گفت...

عده ای نظر می دادند که ترامپ، دیوانه و نامتعادل و... است؛ حالا در سوریه می بینید که چگونه با سرعت خوبی در حال ریشه کن کردن داعش به عنوان یک حکومت است و جهان عرب هم در حال رسیدن به یک آرامش است.
ان شالله ام الفساد مذهبی خاورمیانه را به زودی سر وقتش خواهد رسید.
هفت سال و خرده ای برای یک رییس جمهور آمریکایی زمان زیادی است.

اصلاح طلب دوم خردادی گفت...

همانطور که چند روز پیش، نائـب رئـیـس اصلاح‌طلب مجلس ایران، سَروَر بزرگوار و عالی‌قدر ، جناب دکترمطهری فرمودند:

باید کشورهای اسلامی نیز، همچون کشورهای عضو ناتو ، اقدام به تشکیل یک ارتـش منسـجم بکـنند . یعنی باید هر چه سریع تر اقدام به تاسیس "ناتوی اسلامی" بکـنیم.

http://fa.euronews.com/2017/09/08/myanmar-crisis-iran-talks-of-nato-of-muslim-nations

جناب دکترمطهری به درستی درک کرده اند که رژیم سرکوب‌گر میانمار به حقوق بشر احترام کافی نمی گذارد.

در حقیقت همانطور که جناب دکتر مطهری فرمودند، رژیم میانمار چیزی نمی فهمد جز زبان زور.

سلام و درود بر تمامی نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی و به خصوص دکتر مطهری

ناشناس گفت...

آب و برق را مجانی می کنیم....

صدور اوراق هویتی از ابتدایی ترین وظایف دولتهاست که هزینه آن را از محل درآمد مالیاتی تحصیل می کنند.
بابت صدور کارت ملی هوشمند، که نیاز دولت است نه شخص، نزدیک به 8 دلار از هر ایرانی مطالبه می کنند که برای جمعیت هشتاد میلیون نفری می شود ششصد و چهل میلیون دلار؟؟!!
سری اول پلاک های لیزری خودرو را از کشور هلند به مبلغ بیست و سه ملیون دلار وارد کردند در حالی که ساخت کارخانه آن در کشور دو تا سه ملیون دلار هزینه داشت؟!!!
هزینه های کمرشکن فساد و دزدی و ناکارآمدی، به علاوه هزینه لبنان و فلسطین و بحرین و یمن و افغانستان و سوریه.... موجب ورشکستگی کشور شده است.
کسانی که گفتند که حجت تمام شده و مردم بیاید به روباه رای دهید؛ بگویند که ایشان کجا تشریف دارند؟

ناشناس گفت...

با سلام
دوستان عريز لطفا اگه هر كسي با توجه به چند سطر پايين با من هم درد پيام بدهيد تا حد اقل بدانيم كجا ايستاده ايم
١ - همه رسانه هاي خاوج از كشور مي گويند ماست ما توش نيست و اون شبكه ماستش ترش
٢-هميشه با همه دردي هاي اخوند ها در اخرين لحظه يك شانس بزرگ بهشان رو مي كنه كه ١٠ سال ماندنشان عقب مي افتد مثلا امدم. اوباما در زمان احمدي قشنگ
٣-دعواي ما ايراني ها كه هر كس فقط از نظر زندگي خودش طرف دار يك گروه مثلا من ويزا امريكا مي خواهم
الان مي گويم توامپ بده چون ويرا نمي دهد يك سري ويزا مفت گرفتن مي گويند اوباما محشره يك نفر دكتر مي گويد اوباما تحصيل كرده هست و بلده كتاب بنويسه
اخه چرا ملاكي براي نجات ايران نيست
يكي مي گفت. ترامپ بزنه بده نزنه بزدله
لطفا خواهشا اگر كسي ملاك درستي داره كه بايد از كي طرف داري كنيم بگويد
مثلا بهرام مشيري هفته ايي چند ساعت برنامه داره
فقط از ستار خان و باقر خان و مصدق طرف داري مي كنه و رضا شاه و محمد رضا را بد تو از خميني ميدانه
و مردم هم رنگ مي زنند و بادمجامهاي كيلويي براش
جاساز كي كنند. عملا انگار همه رسانه ها اب در اسياب وژيم مي ريزند و ما هم مثل گاو مشت حسين اقا فقط نگاه مي كنيم وًدم تكان مي دهيم انگار دارند مي گويند البته كل جهان به ما ايرانيها كه شما لازم نيست فكر كنيد چون بلد نيستيد
در همين سايت. اقاي دلقك كم ترين تحمل داره و تا پيامي براش خوش نباشه القاب بيسوادي و يا بناي طلب كاري مي گذارد
حالا چكاو كنيم هماهنگ باشيم اين گفتار ها براي فاطي ... نمي شود
تيمسار جاي تحليل هاي خودتان لطفا مردم اگاه كنيد كه اين همه فرقه فرقه شدن از ببين برود
اگه شما كل مشت اخوند ها را براي اين مردم تكه پاره باز كنيد هم فايده نداره
پس اگه ازاد مرد هستيد و دل در گرو ايران داريد
جاي تحليل داخل به افشاي وطن فروشاني مثل شهرام همايون و علي رضا نوري زاده و اميد دانا و تمام منشعب كننده هاي بيرون بپردازيد
فرقي نمي كنه كي باشه حتي خودتان

ناشناس گفت...

البته حساب خیریه باز کردند در تلویزیون که ملت بیان به مسلمانان میانمار کمک کنند، جمهوری اسلامی همیشه با ضرب المثل چراغی که به خانه رواست مشکل دارد!

ناشناس گفت...

من نظر خنثی نسبت به رضا پهلوی داشتم ولی چند اظهار نظر و مصاحبه از ایشان را که شنیدم یک حس درونی به من می گوید که انسان وطن دوست و رو راستی با مردم کشورش است و عقلم هم می گوید که در عرصه سیاست فرد باهوشی است که سیاست را در خدمت به وطن به کار می برد. به نظر من فردی است که می تواند آینده ایران روشن و متحد را تضمین کند و در عین حال کژی های به وجود آمده را با همدل نمودن هم میهنان عزیزم اصلاح کند.
من دوست دارم و امید بسیار دارم که امثال دلقک را در آینده نزدیک در ایران ببینم. فقط استراتژی باید مطالبه انتخابات آزاد برای تعیین رژیم حکومتی آینده باشد و هر فعالیتی در تضاد با این هدف، دور کننده ما از هدف.

ناشناس گفت...

دلقک نظرت درباره پروپاگانداهای دروغی که تیم رسانه ای ماشالله بسیار فعال اصلاح طلبان و طرفداران اعتدال به راه انداخته اند چیه؟ در بالاترین هم طرفداران اعتدال هر از گاهی خبر دروغی از به اصطلاح کارهای مثبت روحانی رو میفرستن و داغ میکنن و به شدت در فضای رسانه ای اثر میذارن. به نظر میرسه کانال های تلگرامی و آمدنیوز هم کاملا وابسته به همین تیم رسانه ای مرموز هستن که هر از گاهی به قول خودشون افشاگری میکنن. من فکر میکنم هدف این تیم بزرگنمایی کارهای بی اهمیت و حتی دروغگویی درباره کارهای انجام نشده است. فقط هم روی مسائلی مانند حصر، کنسرت، موسیقی و ورزشگاه رفتن زنان فوکوس میکنن درحالیکه مساله حیاتی و اصلی مملکت الان اقتصاد هست که در آستانه فروپاشی هست.

یکی دو ماه پیش همین تیم اعتدالیون در بالاترین یک خبر دروغ رو از سایت اصلاحات نیوز مبنی بر جلسه شورای امنیت برای رفع حصر دادن و گفتن که مساله حل میشه بعد معلوم شد که اصلا جلسه ای تشکیل نشده. جلسه ای که موضوع حصر در اون مطرح شد بعدها و همین یکی دو هفته پیش تشکیل شد و اون هم فقط برای بررسی وضعیت فعلی بوده و نه برای رفع حصر!

از چند روز پیش هم همین تیم خبری رو به نقل از فاننشیال تایمز پررنگ کردن مبنی بر اینکه "به دستور!" روحانی، تعدادی از فرماندهان سپاه به جرم فساد اقتصادی دستگیر شدن. کسی نیست بپرسه که آخه بر اساس قوانین همین جمهوری اسلامی، رئیس جمهور چکاره است که دستور به دستگیری فرماندهان سپاه بده؟! این دستور رو بر اساس قوانین یا مقام بالاتر (رهبر) میتونه بده یا حفاظت اطلاعات سازمان مربوطه میتونه دستور بده یا قوه قضاییه میتونه دستور بده. الان روحانی بر اساس چه بند قانونی دستور دستگیری فرماندهان سپاه رو داده؟ اصلا گیرم که بند قانونی اش هم موجود بوده، با چه جرئتی تونسته همچین کاری بکنه درحالیکه همین چند وقت پیش با یک تشر سپاه و قوه قضاییه و یک شب بازداشت برادرش، همه چیزش رو و از جمله دین و ایمونش رو فراموش کرد و یک شبه بیخیال همه چیز شد و آرا 24 میلیونی ملت رو فروخت و امنیتی ترین کابینه تاریخ جمهوری اسلامی رو که به قول خودش "تمام" وزرا رو با هماهنگی خامنه ای انتخاب کرده بود به مجلس معرفی کرد و موجب شد آه از نهاد همه در بیاد.

متاسفانه ما ایرانیان عادت کردیم همه چیز رو بدون تحقیق قبول کنیم مخصوصا اگر تحفه غرب باشه. نویسنده مقاله فوق الذکر در فاننشیال تایمز یک ژورنالیست ایرانی به اسم نجمه بزرگمهر هست. این ژورنالیست یکی از طرفداران پر و پا قرص اصلاحات، جنبش سبز و شخص جناب روحانی هست!. اگر سوابق فعالیت های او رو بررسی کنید این چیزی که گفتم رو تایید خواهید کرد. کافی هست پست های او در طرفداری از روحانی رو در زمان انتخابات در اکانت شخصی توئیترش بررسی کنید. همچنین او بارها در مصاحبه های تلویزیونی و سخنرانی ها از بهبود روابط ایران با جهان دفاع کرده و سالها پیش در هنگام مذاکرات هسته ای در سخنرانی ای گفته بوده که مردم ایران طرفدار انرژی هسته ای هستن! متن برخی از سخنرانی های ایشون رو میتونید در سایت نایاک (لابی طرفدار رژیم) پیدا کنید. تریتا پارسی در برخی مقالاتش با آب و تاب از سخنرانی های این خانم نقل قول کرده. البته به نظر نمیرسه که این خانم وابسته به رژیم یا نایاک باشه و احتمال قوی نظرات او راجع به بهبود روابط ایران با جهان با حفظ همین حکومت فعلی اعتقاد قلبی اش هست. با این وجود شخصی که تونسته با امنیتی ترین مقام رژیم یعنی شمخانی مصاحبه کنه حتما به خوبی تونسته اعتماد رژیم رو جلب کنه.

به هر حال خبر اخیری که او راجع به دستگیری فرماندهان سپاه در سایت فاننشیال تایمز کار کرده کاملا دروغ هست و احتمالا خبرها رو همون تیم مرموز رسانه ای اعتدالیون به او به اسم خبر واقعی قالب کردن.
من برخی از لینکها رو اینجا میذارم کسانیکه علاقه مند به مطالعه و کشف حقیقت هستند میتون برن خودشون ببینن:
لینک اکانت توئیتر نجمه بزرگمهر:
https://twitter.com/Najmeh_Tehran
لینک مقالات نایاک که سخنان بزرگمهر رو نقل کردن. یکی از این مقالات رو شخص تریتا پارسی در سایت گذاشته:
https://www.niacouncil.org/slavin-iran-wants-direct-negotiations-with-washington/

https://www.niacouncil.org/expert-iran-has-nothing-to-gain-from-lebanon-war/

لینک مقاله اصلی نجمه بزرگمهر در سایت فایننشیال تایمز راجع به دستگیری فرماندهان سپاه!:
https://www.ft.com/content/43de1388-9857-11e7-a652-cde3f882dd7b

ناشناس گفت...

همین روز گذشته بعد از جدید ترین اقدام تروریستی در لندن دونالد ترامپ در توییتر خود اسکاتلند یارد را به بی کفایتی متهم کرد. این توییت واکنش انگلستان را به همراه داشت اما بگذاریم ببینیم که واقعا در جهان چه خبر است.
تروریست ها در انگلستان زیر سایه ی اسکاتلند یارد و ام ای سیکس و سایر نهادهای امنیتی انگلستان عملیات تروریستی انجام می دهند و انگار نه انگار.
نه معلوم می شود تروریست ها که بوده اند از کجا آمده اند و نه معلوم می شود که هدفشان چیست ؟
عجیب نیست؟
یعنی انگلستان به چنین فلاکتی افتاده است که قادر به شناسایی عوامل ترور قبل از وقوع حوداث نیست ؟
پاسخ این سوال بماند تا بعد.
اما رابطه ی انگلستان با ایران و برجام چگونه است؟
همیشه باید یادمان باشد که بی بی سی فارسی ارگان امنیتی اصلاح طلبان ایران است که زیر سایه ملکه برنامه تولید می کند. بی بی سی فارسی یک رسانه ی مستقل نیست. بی بی سی تمام و کمال در خدمت اسلام سیاسی مستقر در ایران برنامه تولید می کند.

با بررسی انگلستان و انگلیسی ها در طول تاریخ می توان گفت که آنها احمق نیستند. یعنی نه آنچنان احمق اند که اسکاتلند یارد نتواند عملیات تروریسیتی را قبل از وقوع کشف کند و نه آنقدر احمق اند که بدون دلیل یک رسانه ی قدرتمند را در اختیار اسلام سیاسی مستقر در ایران قرار داده باشند. در این میان مواردی وجود دارد که لازم است آنها راکشف کنیم.

خوشبختانه ما طرف ایرانی راکاملا می شناسیم : طرف ایرانی تنها به فکر نابودی است. طبیعتا انگلستان به دلیل این که کشور کفار است یکی از هدف های اصلی اسلام گراهای تهران است. گفتگو برای ایجاد یک اتحاد با انگلستان از زمانی شروع شد که احمدی نژاد رییس جمهور بود و محمد عطریان فر رییس شورای سیاست گذاری روزنامه شرق.
سطح اولین تنش ها در گفتگو های پشت پرده چنان بود که تونی بلر گفت احمدی نژاد را بفرستید تا ما او را ببریم هلوکاست را نشانش دهیم. محمد عطریان فر هم در روزنامه ی شرق پاسخ داد که در جریان داستان کودکی های تونی بلر و کلوچه زنجبیلی هست و لذا بهتر است که تونی بلر ازاحمدی نژاد برای نشان دادن مکان های خلوت دعوت نکند.
آرام آرام و قبل از برجام اصلاح طلبان ایران گفتگو با انگلستان را شروع کرده بودند تا زمینه برای دستیابی به طرف آمریکایی مهیا تر شود.
اگر قرار باشد دولتی در ایران بر سر کار باشد در درجه اول لازم است منافع انگلستان و اروپا را تامین کند. و البته روسیه را.
آمریکا هر چند جزو غرب به حساب می آید اما اتحادیه اروپا و آمریکا در بسیاری از موارد رقیب اند و حتی دشمن.

اصلاح طلبان ایران برای حفظ قدرت تنها یک راه حل داشتند و آن را اجرا کرده اند : رابطه بااتحادیه اروپا و تامین منافع این اتحادیه.
امکان دسترسی به قرار دادهای نفتی و سایر قرار دادهایی که اصلاح طلبان با اتحادیه اروپامنعقد کرده اند فعلا وجود ندارد اما پر واضح است که مفت فروشی و البته فریب دست اندرکارن اتحادیه اروپا در این زمینه کارکرد اسرار آمیزی داشته است.
مدتها قبل خبری منتشر شد دال بر این که جرمی کوربین مبلغ بیست هزار یورو از پرس تی وی دستمزد گرفته است. این که سایر افرادی که چنین دستمزدهایی گرفته اند چه کسانی هستند را هم باید پیدا کرد...

ناشناس گفت...

... ۶
۰
انگلستان در کجای بازی برجام قرار دارد ؟
بالابلاگ ‫۲۰ کلیک ‫۳۹۹ نمایش
همین روز گذشته بعد از جدید ترین اقدام تروریستی در لندن دونالد ترامپ در توییتر خود اسکاتلند یارد را به بی کفایتی متهم کرد. این توییت واکنش انگلستان را به همراه داشت اما بگذاریم ببینیم که واقعا در جهان چه خبر است.
تروریست ها در انگلستان زیر سایه ی اسکاتلند یارد و ام ای سیکس و سایر نهادهای امنیتی انگلستان عملیات تروریستی انجام می دهند و انگار نه انگار.
نه معلوم می شود تروریست ها که بوده اند از کجا آمده اند و نه معلوم می شود که هدفشان چیست ؟
عجیب نیست؟
یعنی انگلستان به چنین فلاکتی افتاده است که قادر به شناسایی عوامل ترور قبل از وقوع حوداث نیست ؟
پاسخ این سوال بماند تا بعد.
اما رابطه ی انگلستان با ایران و برجام چگونه است؟
همیشه باید یادمان باشد که بی بی سی فارسی ارگان امنیتی اصلاح طلبان ایران است که زیر سایه ملکه برنامه تولید می کند. بی بی سی فارسی یک رسانه ی مستقل نیست. بی بی سی تمام و کمال در خدمت اسلام سیاسی مستقر در ایران برنامه تولید می کند.

با بررسی انگلستان و انگلیسی ها در طول تاریخ می توان گفت که آنها احمق نیستند. یعنی نه آنچنان احمق اند که اسکاتلند یارد نتواند عملیات تروریسیتی را قبل از وقوع کشف کند و نه آنقدر احمق اند که بدون دلیل یک رسانه ی قدرتمند را در اختیار اسلام سیاسی مستقر در ایران قرار داده باشند. در این میان مواردی وجود دارد که لازم است آنها راکشف کنیم.

خوشبختانه ما طرف ایرانی راکاملا می شناسیم : طرف ایرانی تنها به فکر نابودی است. طبیعتا انگلستان به دلیل این که کشور کفار است یکی از هدف های اصلی اسلام گراهای تهران است. گفتگو برای ایجاد یک اتحاد با انگلستان از زمانی شروع شد که احمدی نژاد رییس جمهور بود و محمد عطریان فر رییس شورای سیاست گذاری روزنامه شرق.
سطح اولین تنش ها در گفتگو های پشت پرده چنان بود که تونی بلر گفت احمدی نژاد را بفرستید تا ما او را ببریم هلوکاست را نشانش دهیم. محمد عطریان فر هم در روزنامه ی شرق پاسخ داد که در جریان داستان کودکی های تونی بلر و کلوچه زنجبیلی هست و لذا بهتر است که تونی بلر ازاحمدی نژاد برای نشان دادن مکان های خلوت دعوت نکند.
آرام آرام و قبل از برجام اصلاح طلبان ایران گفتگو با انگلستان را شروع کرده بودند تا زمینه برای دستیابی به طرف آمریکایی مهیا تر شود.
اگر قرار باشد دولتی در ایران بر سر کار باشد در درجه اول لازم است منافع انگلستان و اروپا را تامین کند. و البته روسیه را.
آمریکا هر چند جزو غرب به حساب می آید اما اتحادیه اروپا و آمریکا در بسیاری از موارد رقیب اند و حتی دشمن.

اصلاح طلبان ایران برای حفظ قدرت تنها یک راه حل داشتند و آن را اجرا کرده اند : رابطه بااتحادیه اروپا و تامین منافع این اتحادیه.
امکان دسترسی به قرار دادهای نفتی و سایر قرار دادهایی که اصلاح طلبان با اتحادیه اروپامنعقد کرده اند فعلا وجود ندارد اما پر واضح است که مفت فروشی و البته فریب دست اندرکارن اتحادیه اروپا در این زمینه کارکرد اسرار آمیزی داشته است.
مدتها قبل خبری منتشر شد دال بر این که جرمی کوربین مبلغ بیست هزار یورو از پرس تی وی دستمزد گرفته است. این که سایر افرادی که چنین دستمزدهایی گرفته اند چه کسانی هستند را هم باید پیدا کرد.

نسبت برجام با انگلستان این است که انگلیسی ها تصور میکنند که با حمایت از اصلاح طلبان ایران از قدرت گرفتن جناح اصول گرا در ایران جلوگیری می کنند و این بد از آن یکی بدتر خیلی بهتر است.
علت چنین استدلالی البته این است افرادی مثل جک استروا که به رصد وقایع ایران مشغول بودند برداشتی از جنبش مردم در خرداد ۸۸ دارند یک روایت اصلاح طلبانه است. و سکولارها در این فرایند اصلاو ابدا دیده نشده اند.

اما نتیجه این بازی ایران و انگلستان تا الان چه بوده است ؟
همان توییتی که دونالد ترامپ نوشته است. اسکاتلند یارد به دلایلی احتمالا از جنس همان دلیلی که در مورد جرمی کوربین گفته می شود دیگر قادر نیست حمله های تروریستی را پیش از وقوع خنثی کند.

بازنده ی بزرگ این بازی تاالان انگلستان و اتحادیه اروپاهستند. قاعدتا ابعاد فساد در اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. سیاستمداران فاسد همه جا هستند ومی شود با چند یورو همه ی آنها راخرید و از آن پس دیگر هیچ سرویس امنیتی قادر نخواهد بود تروریست هارا شکار کند.

این روزها انگلستان در برابر امریکا قرار گرفته است و مدافع برجام است. به نظرتان علت این دفاع از برجام چیست ؟

پاسخگو گفت...


"این روزها انگلستان در برابر امریکا قرار گرفته است و مدافع برجام است. به نظرتان علت این دفاع از برجام چیست ؟"
پاسخ:برجام به نفع ایران و اروپا و حتی آمریکا و جهان است. انگلستان با همه بدیهایش عاقل تر از بچه هایش است و از بر جام دفاع میکند که به دلیل نافهمی و حماقت شخص ترامپ و البته موش دوانی نتانیاهو در خطر قرار گرفته.
استاد۶۰۰۰ گرامی, امیدوارم پاسخ من را با نمره خوب رد کنی تا در کلاس اکابر شما یک رتبه بالاتر بروم.

Dalghak.Irani گفت...

قرار نبود هکه هر چه دستش می رسد بچسباند به دیوار سیرک. من چندروز است مهمان دارم و نمی رسم به چک کردن همه نوشته ها. رعیت کنید و بالابلاگ ها و دعواهی شخصی را به اینجا نیورید. یا...هو

ناشناس گفت...

دوست عزیز آمد نیوز یک پروژه امنیتی پیچیده هست که اطلاعات از طرف برخی نیروهای اطلاعاتی درون سازمان های اطلاعاتی ایران به ویژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به تعدادی از افراد در خارج از کشور نشت داده میشود با اهداف مشخص و پیچیده.
برخی از این اطلاعات درست هستند و برخی مخلوط حقیقت و واقعیت و برخی به کل دروغ. اخباری که به دروغ منتشر میشن با استفاده از اعتباری که آمدنیوز با افشای اخبار نه چندان مهم و درست به دست آورده به مردم قبولانده میشوند.
برخی از اخبار درست ولی نه چندان مهم که اخیرا آمدنیوز منتشر کرد: حساب های شخصی رئیس قوه قضاییه، بازداشت مداحان به جرم جاسوسی، بازداشت شریفی قائم مقام قالیباف به جرم فساد مالی و خبر ازدواج جنتی! تمام این اخبار پس از افشا توسط آمدنیوز توسط منابع رسمی تایید شدن. حساب های قوه قضاییه بعدا توسط صادقی نماینده مجلس علنی شد. بازداشت مداحان چند هفته بعد توسط قوه قضاییه تایید شد. بازداشت شریفی هم در عرض چند روز پس از افشا توسط سخنگوی قوه قضاییه تایید شد. ازدواج جنتی هم توسط پسرش طی مصاحبه ای تایید شد.
اگر دقت کنید هیچ کدوم از این اخبار، اخبار مهم و تعیین کننده ای نیستن و افشای اونها چندان تغییری در وضعیت کشور ایجاد نمیکنن. هدف تیم آمدنیوز بسیار مشکوک هست و حداقل تا زمانیکه افشاگری ای که موجب تغییر قابل توجهی در وضعیت کشور بشه، باید به آمدنیوز و اخبارش مشکوک باشیم.

الف گفت...

با نظر این دوست عزیز درباره آمدنیوز موافقم. اینها امنیتی های متصل به حکومت هستند؛ دنبال چه هستند بعدا معلوم می شود. اخبارشان به شدت دستکاری شده و جهت دار است. آدم را یاد دوره اول خاتمی و صبح امروز و سعید حجاریان می اندازند. واقعا لعنت به هر چه اصلاح طلب است. مشکل این مملکت اصول گراها نیستند، اصلاح طلبان هستند. همانهایی که شاه را ساقط کردند و تا به الان هم مشغول گند زدن به سرنوشت این ملت اند. تکلیف ما اگر تنها با آخوندها و اصولگراها بود، تا به حال صد بار مشخص شده بود.

ناشناس گفت...

به طور مشخص از آمدنیوز اطلاعی ندارم ولی شیوه متداول این است که با درز عمومی اطلاعات سوخته و کم ارزش برای فرد و دستگاه مورد نظر کسب وجه و اعتبار می کنند و در زمان های تعیین کننده جهت منافع گردانندگان وارد عمل می شوند.
نمونه آن اکبر گنجی که در بزنگاه 88 وارد می شود و در مورد وجود امام زمان و کلام خدا نبودن قرآن سخن می گوید.

ناشناس گفت...

تحلیل شما از سخنان سازمان ملل ترامپ و روحانی چیست؟

ناشناس گفت...

*بخش‌هایی از سخنان دونالد ترامپ در نخستین‌ سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل چنین بود:
«مدت‌هاست زمان آن رسیده که کشورهای جهان با یک رژیم بی‌محابا برخورد کنند؛ رژیمی که آشکارا از قتل عام سخن می‌گوید، وعده‌ی مرگ بر آمریکا، محو اسراییل و ویرانی بسیاری دیگر از کشورهای حاضر در این مجمع را می‌دهد.»

«حکومت ایران یک دیکتاتوری فاسد را زیر پوشش دموکراسی دروغین پنهان کرده. یک کشور ثروتمند با تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور یاغی و از نظر اقتصادی مفلوک تبدیل کرده است که صادرات عمده‌اش فساد و خونریزی و آشوب است. بزرگترین قربانی رهبران ایران در واقع مردم ایران هستند. به جای استفاده از منابع سرشار ایران جهت بهبود زندگی مردم، درآمد نفتی ایران به جیب حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی می‌رود که مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند و به اعراب صلح‌جو و همسایگان اسراییلی‌شان حمله می‌کنند. این ثروت که به مردم ایران تعلق دارد برای سر پا نگاه داشتن دیکتاتوری بشار اسد و برافروختن جنگ داخلی یمن استفاده شده و صلح را در سراسر خاورمیانه تضعیف می‌کند.»

«ما نمی‌توانیم بگذاریم یک رژیم جنایتکار در حالی که موشک‌های خطرناک می‌سازد به فعالیت‌های خود که ثبات را بر هم‌ می‌زند ادامه بدهد و نمی‌توانیم به توافقی پایبند باشیم که در نهایت پوششی است برای ساختن تسلیحات هسته‌ای. توافق با ایران یکی از بدترین و یک‌جانبه‌ترین معاملاتی است که ایالات متحده انجام داده است. صراحتا بگویم،‌ این توافق مایه‌ی خجالت آمریکاست و فکر نمی‌کنم پایان ماجرا را بدانید.»

«زمان آن رسیده که تمام جهان در این درخواست به ما بپیوندد که از حکومت ایران بخواهیم به پیگیری سیاست مرگ و تخریب پایان دهد. زمان آن است که رژیم ایران تمام آمریکایی‌ها و شهروندان دیگر کشورها را که ناعادلانه بازداشت کرده است آزاد کند. دولت ایران باید حمایت از تروریست‌ها را متوقف کرده، خدمت به مردم خودش را آغاز کند و به حق حاکمیت همسایگانش احترام بگذارد. تمام جهان می‌داند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند و رهبران آنها گذشته از قدرت نظامی بزرگ ایالات متحده، بیش از همه از مردم خود ایران می‌ترسند. از این رو، رژیم دسترسی به اینترنت را محدود کرده، دیش‌های ماهواره را پایین کشیده و ضبط می‌کند، دانشجویان تظاهرکننده‌ی غیرمسلح را هدف تیراندازی قرار می‌دهد و اصلاح‌طلبان سیاسی را زندانی می‌کند.»

«رژیم‌های سرکوبگر نمی‌توانند تا ابد دوام بیاورند و روزی خواهد رسید که مردم با یک انتخاب روبرو می‌شوند. آیا آنها به مسیر فقر، خونریزی و ترور ادامه خواهند داد یا مردم ایران به ریشه‌های پرغرور کشورشان به مثابه مرکز تمدن، فرهنگ و ثروت باز خواهند گشت تا بتوانند بار دیگر خوشحال و کامیاب باشند؟ حمایت رژیم ایران از تروریسم در تضاد آشکار با تعهدات اخیر بسیاری از همسایگانش در مبارزه با تروریسم و توقف کمک مالی به آنها قرار دارد و من افتخار این را داشتم که در عربستان سعودی برای رهبران بیش از پنجاه کشور عرب و مسلمان سخنرانی کنم. ما توافق کردیم که همه کشورهای مسئول باید با همکاری هم با تروریست‌ها و افراط‌گرایی اسلامی اسلامی که الهام‌بخش آنهاست برخورد کنیم.»

ناشناس گفت...

چه سخنرانی جالبی در مورد ایران انجام داد این پرزیدنت ترامپ.
سخنرانی جالب، واقع گرا و کوبنده از رییس‌جمهوری با هوش و درایت.

چه جالب حساب ملت و حکومت ایران را جدا نمود.
هموطنان عزیزم با احترام تمام، کمی به فرصت بیشتر به این مرد نازنین بدهید.
ملیجک حسین اوباما، میراثی از خود در ایالات متحده آمریکا برجای گذاشت که آثارش را در کاخ سفید دیدیم که صحبت های تلفنی ترامپ با روسای جمهور سایر کشورها، سر از رسانه ها در می آورد. با فرصتی که او بدست می آورد نظم و انضباط از دست رفته در زمان حسین اوباما به ارکان حکومت باز خواهد گشت.
حمایت اکثریت مردم ایران پشت سر ترامپ خواهد بود.
در نومیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است

ناشناس گفت...

دلقک نظرت راجع به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل و واکنش مقامات حکومت اسلامی چی هست؟
سخنرانی ترامپ اینبار حتی از نظر ادبیات انگلیسی هم بسیار پخته بود چنین چیزی یه خورده بعید بود از ترامپ چون معمولا ترامپ از یک نوع انگلیسی ساده استفاده میکنه. جالبه که ترامپ یک نفس کل سخنرانی رو از حفظ بدون هیچ تپقی بیان کرد.

جملات معلوم بود که بسیار به دقت انتخاب شدن اوج کار هم قسمتی بود که ترامپ بیان میکرد حکومت ایران در واقع یک دیکتاتوری فاسد در پوشش یک دموکراسی دروغین است. این جمله دقیقا قلب ریاکار حکومت ایران رو هدف گرفته بود. دموکراسی و انتخابات در ایران چیزی هست که همیشه مقامات ایرانی از جمله امثال ظریف در خارج از کشور پزش رو میدن و خودشون رو با کشورهایی مثل عربستان مقایسه میکنن و میگن نگاه کنید عربستان دیکتاتوریه اما ما دموکراسی هستیم! شما دارید با یک حکومت دموکرات حرف میزنید و اگر حکومت موشک پرانی میکنه یا بمب هسته ای توسعه میده انتخاب مردم و دموکراسی هست! متن کامل سخنرانی ترامپ رو میتونید از لینک زیر ببینید، کافیه کلمه ایران رو توش جستجو کنید:
https://www.vox.com/policy-and-politics/2017/9/19/16333290/trump-full-speech-transcript-un-general-assembly

خیلی از جملات ترامپ راجع به ایران در رسانه های حکومتی سانسور شد. سخنانی که ترامپ میگفت انگار از زبان میلیون ها ایرانی رنج کشیده و ظلم دیده گفته میشد. حرف دل میلیون ها ایرانی از زبان یک شخص غیرمنتظره به صورت زیبایی بیان شد.
مقامات حکومت ایران هم به جای اینکه شخصیت و منش ایرانی نشون بدن و به ادعاهایی که ترامپ مطرح کرده با حوصله و مصداقی جواب بدن (مشکل هم همینه که نمیتونن در مقابل حرف درست و به اصطلاح حرف حساب جوابی بدن) بیشتر با کلماتی فحش گونه و تحقیرآمیز ادب و شخصیت خودشون رو نشون دادن. برای مثال جواب های مقامات مثلا تحصیل کرده ایرانی رو ببینید:

محمد جواد ظریف (دکتری روابط بین الملل): سخنان ترامپ وقیحانه، جاهلانه و بی ارزش است. سخنرانی ترامپ به درد قرون وسطی می‌خورد.

روحانی (دکتری حقوق!): ادبیات ترامپ جاهلانه، زشت، کینه توزانه و مشحون از اطلاعات غلط بود (یعنی ترامپ دروغ میگفته). ایران نه‌ می‌خواهد، امپراتوری تاریخی اش را احیا کند و نه می خواهد، انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند (خب پس برای چی حکومت ایران در یمن، لبنان، عراق و سوریه حضور نظامی دارد و بین اقوام شیعه و سنی نفرت پراکنی میکند؟ حالا شما قضاوت کنید ترامپ دروغ میگفت یا حکومت ایران؟).

خامنه ای (آیت الله و درجه اجتهاد: معادل حوزوی دکتری): سخنان ترامپ سخیف، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیرواقعیِ (یعنی دروغ) بود. این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است (یعنی ترامپ احمق است!).

اکنون شما سخنان ترامپ رو بار دیگر بخونید. انصافا کدوم یک از این جملات دروغ است یا احمقانه است یا سخفیف و ابلهانه است؟

ناشناس گفت...

سخنرانی ترامپ همه را دنیا شگفت زده کرد.
ترامپ تغییر نکرده بود این گرد و غبار تهمت‌های دروغین رسانه ها و افرادی است که می خواستند ترامپ را همچون جورج بوش کم عقل جلوه دهند بود که کنار رفت.
اگر مردم دوباره فریب استمرارطلب ها را نخورند، سحر نزدیک است. این آرزو نیست. مسیر تاریخ است.
اوج سخنان ترامپ جایی بود که گفت حکومت ایران از مردم خود بیشتر از آمریکا می ترسد.
آفرین ترامپ نازنین.

Dalghak.Irani گفت...

من بدلیل لفاظی بودن هر دو سخنرانی ترامپ و روحانی نکته ای نمی یابم که تفسیر بنویسم. لذا دارم تلاش می کنم که ببینم کدام گوز را به کدام شقیقه ربط بدهم که بوی گند هر دو طرفش ایرانیان را خفه نکند. حرف روز اول من تغییر در ایران: استحاله از درون یا جنگ از بیرون یادتان نرود که هنوز هم غیر از این چاره ای نیست. ترامپ اگر جرأت حمله به ایران را ندارد نباید همین آب باریکۀ اختلافات و گسل های بین حاکمیت ایران را هم با لفاظی بنفع خامنه ای مسدود و رژیم را یکپارچه تر بسمت تحجر مذهبی بکند. احتمالاً تا فردا کمی بیشتر هم بنویسم. یا...هو

ناشناس گفت...

آمریکا وارد جنگ با حکومت نمی شود. اما با تحریم های اقتصادی گسترده و هوشمندانه، آنچنان هزینه حکومتداری را برای تن آسایان فاسد بالا خواهد برد که نتیجه آن قمبل بی شرمانانه باشد.

ناشناس گفت...

دلقک همین آب باریکه با کوتاه آمدن های امثال شماها شده آب باریکه.
اگر امثال شما روشنفکرنماهای کت و شلوار اتوکشیده از همون اول انقلاب 57 نبودین و یا بودین و مثل مرد جلوی تحجرهای خمینی و آخوندها می ایستادین به این آب باریکه نمی رسیدیم، تیمسار بزدل چطور قسم ات رو به جان مقام مافوق ات (شاهنشاه) زیرپاگذاشتی و عین موش تو لونه خزیدی! همین شماها قدم به قدم کوتاه آمدین تا رسیدیم به اینجا که عربستان اجازه حضور زنان رو در ورزشگاه هایش میدهد اما در ایران آخوندها با افزایش سن ازدواج از 13 سال به بیشتر مخالفت میکنن و طوری خون مردم رو تو شیشه کردن و به لقمه نانی محتاج که صبح تا شب فکر و ذکرشون فقط دروغگویی و سرهمدیگر کلاه گذاشتن شده. همین شماها بودین که مدام گفتین نگو، ننویس، تحریک نکن، جلوشون نایست مبادا آخوندا ناراحت بشن و آب باریکه رو ببندن. بابا مگه وضعیت از این بدتر رو هم داریم؟ اگه منظورت اینه که کره شمالی میشیم بله خواهیم شد ولی نه با باز گذاشتن راه آخوندا که سریع تر این ایده شیطانی شون رو پیاده کنن بلکه با ایستادن جلوشون و زدن تو دهن شون. حداقل اگر خواستی درباره به قول خودت لفاظی های ترامپ حرف بزنی طوری حرف بزن که هر کس متن ات رو خوند بتونه تشخیص بده که اینو یه تیمسار زمان شاهنشاه نوشته نه یه آخوند بی تربیت دوزاری مثل خامنه ای.

Dalghak.Irani گفت...

اگر منظورت جلوگیری از نوشتن بعدی من بود فعلاً به خواسته ات رسیدی که کعلوم نیست از زیر کدام بته و در چه سالی و کجا خود بی مقدارت را تحمیل این دنیای "برو کار می کن مگو چیست کار" کرده ای و می خواهی همۀ باخت هایت را سوار کول یکی بکنی و بهتر از تیمسار محبوب و مغرور و نویسنده و تحلیلگر نمی یابی. خودت را نشان بده با کارنامۀ توی دستت مثل من تا مجاز باشی مزخرف ببافی و بجای نشانه رفتن به همپالکی های ترامپ نازنینت در گوادالوپ و خیابان فردوسی و تخت جمشید تهران بار یک انقلاب (زلزلۀ تاریخ) را متوجه شانه های یک افسر جوانی می کنی که حداکثر سمتش فرماندهی یک گروهان بود در سلسله مراتب. بهرحال اگر شناسنامه داشتی و پدر و مادرت مشخص بودند و من هم می توانستم به شخص حقیقی تو خطاب بکنم می شد پاسخ مناسب تر و در شأن تری بدهم. مطمئن باش که من رگ گردن هایم همه را هزینه کرده ام تا رسیده ام به تحلیل وقایع بر مبنای واقعیت های موجود و نه یقه گیری های خیابان جمشیدی 40 سال پیش. یا...هو

ناشناس گفت...

ببخشید قصد توهین به کسی را ندارم ولی پس از شورش 57، از نظامیان، فرهنگیان، فرهیختگان واقعی و طبقه متوسط جامعه غرور را گرفته و احترامشان را زیر پا گذاشتند. البته از نظر روانشناسی ممکن است ایشان دچار سندرم استکهلم شده باشد.
سندرم استکهلم چیست؟ بروید جستجو کنید تا سرانه مطالعه حتی بسیار ناچیز بالا برود.
شش هفت ماه پیش هم از دلقک پرسیدم که حمله نظامی را می دانم ولی این "استحاله از درون" را روشن بفرمایند‌؛ که جواب را به آینده نزدیک حواله دادند.
باز هم منتظرم که ببینم این استحاله از درون چیست؟ و مصادیق آن کدام است؟
مردم ایران و به خصوص نسل جوان اگر ده سال دیگر منتظر بمانند فقط باید شاهد حضور مدیرانی با ژن خوب و یا اطلاعاتی هایی شبیه آذری جهرمی باشد.
ولی همانطور که بر خلاف بسیاری در همین وبلاگ نوشتم که ترامپ رییس جمهور بعدی است و در ایران هم رییسی سگ که باشد؛ روحانی گزینه مقام معظم رهبری است، این را هم از من داشته باشید که :
اندکی صبر، سحر نزدیک است.
دوستدار ایران و ایرانیان عزیز هموطن

مانی گفت...

ناشناس ذوق زده ,
اون شاهنشاهی که به جانش سوگند میخوردند خودش جانش را برداشت و در رفت! حالا به اختیار خودش یا دستور ارباب هایش هرکدام که شما بگی قبول!

ناشناس گفت...

بنده میام یه سر تحلیل تیمسار را بخوانم بجاش تحلیل های بقیه ناشناس ها را می خوانم!

ناشناس گفت...

در طول حکومت 40 ساله حکومت اسلامی ایران غرب تا حد ممکن حکومت رو تحمل کرده و مقابل لات بازی های حکومت کوتاه اومده از ترورهای اول انقلاب که رژیم به گمان اینکه هنوز در جهان بربریت حاکم است آدم کش با کلاشینکف میفرستاد وسط اروپا مخالفانش رو به رگبار می بست یا مخالفانش رو سر می برید و در عربستان و آرژانتین بمب گذاری میکرد تا بعدها که شیوه کار رو به جاسوسی در اروپا و آمریکا و بازداشت و زندانی کردن و یواشکی سر زیر آب کردن و سلاخی مخفیانه روشنفکران در ایران تغییر داد و انواع اقسام مراکز به قول خودشان فرهنگی رو در اروپا و آمریکا تاسیس کردن تاحدیکه امروز در لس آنجلس مراسم عریض و طویل عزاداری برپا میکنن!. در تمام این مدت این رژیم از سر تا پا لجن رو که بهترین شان دروغگویان حرفه ای مانند دکتر! ظریف و دکتر! روحانی بودند، توسط اروپا و آمریکا تحمل شد به جز در دور برهه تاریخی. یک بار در دوره جرج بوش که رژیم رو در محور شرارت قرار داد و یکبار در زمان ترامپ که رژیم رو یک حکومت قاتل و شرور نامید. فقط در دوره جرج بوش بود که حکومت اسلامی که عین سگ از سقوط 20 روزه صدام صاحب قوی ترین ارتش عربی ترسیده بود، فورا نامه ای توسط خرازی به سفارت سوییس تحویل داد خطاب به آمریکا که خلاصه اش این بود که حکومت ایران آماده هر نوع همکاری با آمریکا هست به شرطی که آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران نباشد! در بقیه اوقات رژیم از سیاست تحمل و مدارای اروپا و آمریکا سواستفاده کرد و اکنون به مرحله ای رسیدیم که کل خاورمیانه به آتش کشیده شده و در حال انفجار هست. نفرت های مذهبی میان شیعه و سنی و قومی میان اقوام ایرانی، کردها و اعراب به حداکثر میزان خود رسیده. نتیجه ای که از تاریخ گذشته میتوان گرفت این هست که رژیم ایران تنها زبان زور را میفهمد و فقط در مقابل زور هست که کوتاه می آید. کوتاه آمدن و کرنش در مقابل آخوندها و به امید یه مساله فانتزی و عروسکی به نام "استحاله از درون" ماندن گول زدن خودمان و به قول آن دوستمان نوعی سندرم استکهلم است. نتیجه نهایی چنین نرمش های قهرمانانه ای در مقابل حکومت وحشی متحجر فقط ظهور نسلی از جوانان است که همزمان هم حضور حکومت را قبول کرده از طریق بزرگنمایی افرادی مانند ظریف، روحانی، سلیمانی و... و همزمان در بسیج هم عضویت دارند و در مراسم محرم هم مدلهای موی عاشورایی رو استفاده میکنن و هم از طرف دیگر هم یواشکی مشغول دختر بلند کردن و سکس ضربدری و عیش و نوش در آنتالیا و پاتایا هستند. تربیت چنین نسل خودباخته ای فقط از یک حکومت قلدر ایدئولوژیک و در عین حال سرمایه دار برمی آید. موتور محرک تربیت این نسل هم همین روشنفکرها و هنرمندان و خبرنگاران خودباخته ایرانی است که به دنبال اصلاح قطره چکانی و استحاله از درون (البته به شرطی که اصل جمهوری اسلامی باقی بماند) هستند.

ناشناس گفت...

جوش نزنيد، ترامپ داره زرت و گوز ميكنه تا ريسك سرمايه گذارى خارجى رو تو ايران بالا ببره از اينطرف هم روحانى شارت و شورت ميكنه كه دويست ميليارد دلار پول از خارج به اقتصاد ايران تزريق كنه تا مملكت ورشكست نشه! ترامپ ايستگاه جمهورى اسلامى (اقتصاد) رو گرفته داره فشار ميده. برجامم سرجاش ميمونه، تا زمانى كه اروپا گاز ايران رو لازم داره حمله نظامى و تعقير حكومت با فشار خارجى هم دركار نيست! بشينيد سرجاتون و الكى تو سركله هم نزنيد و بقول دلقك "بريد كار كنيد و مگوئيد چيست كار" شما و من و دلقك تنبون خودمون رو نگه داريم، تاثير مثبتمون رو تو جهان گذاشتيم!
بادبادك باز

ناشناس گفت...

ناشناس. ناشناس
تيمسار دوباره نشستي پشت تفنگ انگ زني و شروع كردي به شليك
و هركي با شما موافق نيست. بيسواد و مشنگ ميداني و خودت را ان بالا بالا هاي مي داني اي عزيز دل
مشك ان است كه خود ببويد نه ان كه عطار بگويد
جالب در كمالات خود كلماتي عرضه مي كنيد كه انسان
متعجب مي شود
الان مي گوييم از سال ٨٨ نوشته هاي شما را دنبال مي كردم به عنوان قبول تفكر شما
ولي از زمان برجام. كاملا به عكس شما فكر مي كنم
و راستش از خود پسندي شما و توهين هاي شما به بعضي از خوانندگان بسيار ناراحتم

اما بعد
چند وقت قبل چند سوال از شما كردم كه جواب نداديد
البته من در جريان يك مقدار كوچك پشت پروده رونمايي از خودتان هستم فقط مي خواهم ببينم خودتان حاضريد به ربان بياوريد

کارگر ساده گفت...

ولی من آخرش نفهمیدم این تز استحاله از درون که تمام تحلیلای جناب تیمسار روی اون سواره چه معنی میده و چه تغییر مثبتی ایجاد میکنه.
اگه منظورش دزدی و چپاول ملت توسط آقا زاده های شیک پوش با کت کمر باریک و برنامه خندوانه با خنده های زورکی و سلبریتی های بی هنر و سلفی گرفتن با کودکان کار و خیریه و ازین جور لوس بازیای آدمای شالاتان و کلاه برداره بنظرم این حکومت استحاله نشه بهتره.
من یکی که همون فاطی کماندوها و بچه بو گندوهای حزب اللهی و انقلابی رو به این جماعت بی ریشه و نون به نرخ روز خور ترجیح میدم. حداقل چهار تا آدم با وجدان توشون پیدا میشه.

ناشناس گفت...

تلخك گفت
اقا ماني فكر نكتم سن شما به ان سال ها قد بده كه ديده باشي اربابان شاه چه كردن و چ دستور دادن حالا كه سني هم پيدا كردي مواظب باش خودت مريد چشم و گوش بسته شخصي و يا جمعي نشي. خودت باش زياد
فاز روشن فكري بر ندار كه اين چهل سال نشان داد خرفت ترين ايرانيان همان روشن فكران ما بودن كه به قول مولانا كير ديدن و لي كدو را نديدند

ناشناس گفت...

بهمنی رئیس کل بانک مرکزی گفته است که کار به جایی رسیده بود که اسکناس با قایق به کشور وارد می شد و خودش هم یک بار این کار را انجام داده بود!!!
حال حسابش را کنید که صبح بلند شوید و ببینید که وضعیت به آن زمان برگشته است.
علاوه بر آن تحریمی که اجرایی نکردند هم به آن اضافه شود یعنی هر کشتی و هواپیمایی که وارد بنادر و فرودگاه های ایران شود حق ورود به آمریکا را نداشته باشد. پول مفت که نباشد نه حوثی می ماند نه حزب الله لبنان و نه حماس و نه حشد الشعبی... والسلام
ملت ایران هم باید برای آینده خود برنامه داشته باشد تا دوران گذار را به خوبی و با سرعت پشت سر بگذارد. البته من یک ایرانی وطن پرست، با اخلاق و سیاستمدار که دوران پدر و پدر بزرگش با کاستی هایی که وجود داشت؛ آرزوی ایرانیان است را می شناسم برای این دوران گذار. ولی اسمش را نمی گویم. خودتان حدس بزنید.

ناشناس گفت...

مانی جان. شما فعلا مک دونالد نوش جان کن. زیاد غصه نخور.
آن زمان مردم خوب ایران فریب یک عده کمونیست و ملا را خوردند. آرمانی فکر می کردند. آن قدر جو زده شده بودند که شعار می دادند :سینما رکس آبادان را شاه به آتش کشید. شاهنشاه در نظر داشت ایران را در ده سال آینده به قدرتی در ردیف قدرت‌های جهانی درآورد. چنین شخصی امید داشت که پرده های دروغ کنار رود و در عین حال میهن دچار خسارت نشود. صحیح هم فکر می کرد. یکی دو سال بعد از انقلاب ورق برگشت ولی چنان افتاد که دانی.

ناشناس گفت...

همه میدونن تو نظام مقدس جمهوری اسلامی فقط کسایی به درجه سرتیپی میرسن که مال خامنه ای رو فتح کرده باشن . فقط کسانی تو این نظام میتونن درجه سرتیپی بگیرن که در پاچه خواری و چاپلوسی و ابراز سرسپردگی و نوکری حلقه به گوش ولایت به بالاترین درجه ممکن برسن. این تیسمار دلقک تو این نظام درجه سرتیپی دریافت کرده و این نشون میده چه کارهایی انجام داده که تونسته به این درجه برسه. حال شماها از یه نوکر با جیره و مواجب ولایت چه انتظاری دارید؟؟؟؟؟ عبدالرحیم موسوی رو ببینید که فرمانده ارتش رژیم شده و درجه سرلشکری گرفته. چرا تونسته به این جایگاه برسه؟؟ چون در مسابقه چاپلوسی ،ریاکاری، پست بودن، ابراز سرسپردگی و نوکری بی چون و چرای ولایت در بین همه نظامیان مقام اول و کسب کرده و این پست بودن رو تو چهره اش هم میشه دید.برای همین خامنه ای این مقامو بهش داده

مانی گفت...

هرکه نامخت از گذشت روزگار
نیز ناموزد زهیچ آموزگار.

asgar گفت...

با سلام
استاد میشه در مورد آمد نیوز و رفراندوم کردستان توضیح بدین.
مرسی

ناشناس ۱۴:۰۷ گفت...

ناشناس ۱۹:۰۷ این سخنان شما که همه هم میدانند و شما یاداوری می کنید برای همه ناشی از تجربه خودتان است؟ شما هم سرتیپ شدید در این نظام؟ اقای خامنه ای نشسته اون بالا تا سرتیپ های ارتش چاپلوسی کنن ازش؟ بخاطر همینه که خامنه ای از داشتن همچین مخالفایی باید نماز شکر بگذاره که اینقدر ابله هستند اگر که شما در واقع بسیجی نیستی که خودت رو به مخالفت زدی با این حماقتت! البته مطمئنن بسیجی نیستی وگرنه این تصویر فانتزی تخمی تخیلی را نسبت به نظام نداشتی و گوشات دراز نبود اینقدر.

ناشناس گفت...

کارگر ساده اتفاقا بچه های حزب اللهی هم به شما خیلی علاقه دارند نمونه اش در اراک که همین حزب اللهی ها همکاران شما را میزدند وقتی مدیران کلاه بردار (حزب اللهی های شیک و مجلسی) حقوقشان را ندادند. حالا شما به این ها علاقه دارید باید جزوشان شوید وگرنه شلاق می خورید حقتان را هم خود بسیج می دهد به جوانان شیک پوش با کمر باریک! همین که شما ترجیحتان بین بسیجی های دیوانه است که چهار تایشان هم با وجدان هستند نشان می دهد چقدر خودتان هم دیوانه ی بسیج هستید. مسجد محل را امتحان کنید حتما، بیخود خودتان را درگیر سیاست و... نکنید، زیادی ساده تشریف دارید.

Dalghak.Irani گفت...

این توضیح را چندبار نوشته ام ولی گویا باید تکرار کنم که تیمساری من از سرتیپ دومی می آید که یک درجۀ روتین من درآوردی در جمهوری اسلامی است و با سرداران و امیران برگزیدۀ سیستم سیاسی که سرتیپ و سرلشکر و سپهبد هستند فرق دارد. به این معنا که هرکس در ارتش یا سپاه لیسانس داشته باشد و محل و شغل سازمانی هم داشته باشد بعد ز توقف 5 ساله در درجۀ سرهنگی بطور خودکار سرتیپ دوم می شود و نیازی به تصویب خامنه ای ندارد. لذا درجۀ من از نوع تیمساران برگزیدۀ نظام نیست.

در مورد آمد نیوز پرسیده اید من نه این سایت را می شناسم و نه آن را مهم می دانم و یکی از هزاران سایت فیکی است که از هردوطرف پوزیسیون و اپوزیسیون راه اندازی می شوند و چرت و پرت می نویسند. در مورد مسألۀ کردهای عراق هم من موضع منفی ندارم و تلاششان را مشروع می دانم و گمان هم نمی کنم که منظور استقلال در همین نزیکی ها باشد اما حق تعیین سرنوشت را برسمیت می شناسم. و البته تبعات خشونت خیزش را وحشت دارم و مسئولیت - آیا اینک بهترین زمان است - را متوجه مدیریت رهبران سیاسی اقلیم کردستان بویژه مسعود بارزانی می دانم و امیدوارم رنج کردها بیش از اینی که تاکنون تحمل کرده اند نشود.
از سه شنبه به بعد بیشتر در خرمت خواهم بود و ز طولانی شدن وقفۀ مطلب تازه پوزش می خواهم لبته که از دوستان و علاقه مندان! یا...هو

ناشناس گفت...

با رو شدن دمکراسی دروغین آقایان و به سرکردگی روحانی، شاهد خواهید بود که خاتمی، موسوی و کروبی را به تناسب اوضاع از آب نمک بیرون آورده تا عده‌ای از جوانان قدیم و جدید را فریب دهند. کاری که بیست سال است با ایجاد دو قطبی دروغین اصلاح طلب و اصولگرا انجام دادند تا خوان نعمتشان از منابع ملی ایرانیان گسترده باشد. از هم میهنان عزیزم به عنوان یک ایرانی، درخواست دارم که فریب حکومت را در این مقطع حساس تاریخی نخورند وگرنه باید یک نسل دیگر شاهد حکومت ژن های خوب نظیر آذری جهرمی و پسر عارف و ابتکار باشند. البته به آگاهی اکثریت مردم ایمان دارم و می دانم حنای دشمنان فرهنگ و تمدن ایرانی دیگر رنگی ندارد.

ناشناس گفت...

لفاظی کار روحانیت روضه خوان است نه پرزیدنت ایالات متحده.

ناشناس گفت...

رژیم آخوندی از ترامپ در عرض چند دقیقه چندین سیلی خورد. هنوز از شوک سیلی اول خارج نشده سیلی دوم و سوم و... را پشت سر هم دریافت کرد و هنوز هم در گیجی به سر می برد.
به عنوان یک دوست نکته ای خدمت دوستان عزیز عرض می کنم. رژیم عده‌ای از حقوق بگیران خود را به عنوان اپوزیسیون در خارج و داخل پروار می کند که در بزنگاه های تاریخی بنا به حدت و شدت آن، وارد عمل می کند. الان هم به موضع علی علیزاده، مسعود بهنود، حسین موسویان، علی دایی(نه به عنوان یک شخصیت قهرمان ورزشی) ... توجه کنید.

ناشناس گفت...

یکی نیست به این روحانی احمق بگه آخه احمق، نتانیاهو در سخنرانیش از دستاوردها و مزیت های اسرائیل گفت کە برای جهانیان به ارمغان آورده، و کمکی کە در علم و فناوری کردە، اونوقت توی احمق خر، داری از گذشته پر ابهت ایران میگی کە تو و رهبرت و سپاه تون، هیچ نقشی در اون نداشتی و حتی هر چه ازش مونده بود رو به فنا دادین. ناموسا خودت باشی، کدوم یکی رو انتخاب می کنی؟

ناشناس گفت...

دوستانی که انتظار وقوع حوادث غیرمنتظره مثل مرگ خامنه ای رو دارند بهتره ترمز دستیهارو بکشن که فعلا خبری نیست. مرگ خامنه ای تا حداقل یک سال دیگر به تعویق افتاد و متاسفانه امسال خبری نیست. تنها اتفاق مهمی که ممکنه امسال بیفته مربوط میشه به استقلال کردها و به احتمال بسیار زیاد ورود ارتش ترکیه به خاک عراق در صورت اتفاق افتادن همه پرسی در کردستان عراقه. سپاه رژیم آخوندها هم که همینجوریش تو عراق حضور داره

ناشناس گفت...

فردوسی، حافظ، سعدی، مولوی که جناب روحانی پز آنها را از جانب حکومت اسلامی می دهد‌‌؛ اگر در زمان حال به وزارت ارشاد مراجعه می کردند آیا کتاب هایشان قابل چاپ بود؟!!!!

ناشناس گفت...

همە پرسی کردستان جنوبی تمام شد باپیامدهای نامعلوم و عواقب غیرقابل پیش بینی بسیار. اما هم میهن ایرانی ام بدانید کە کردستان در تمام اعصار و تا پیش از پیدایش صفویه و تشیع ایرانی بخشی از خاک ایران بودە. اینک هم هشدار می دهم در آیندە ای نه چندان دور بر سر ایران خواهند آورد، کما اینکه از صفویه شروع شد، جنگ اقتصادی و کشیدن شیره جان دولت و نظام است، به گونە ای کە چند سال دیگر خود دولت مرکزی در اثر ناتوانی اقتصادی، نیروهای خود را از کردستان شرقی عقب خواهد کشید و پازل خاور میانە بزرگ تکمیل خواهد شد. و تا آن موقع حکومت جمهوری اسلامی در حال کج دار و مریض خواهد ماند

ناشناس گفت...

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، طی فرمانی، مجوز رانندگی زنان در این کشور را صادر کرد.
ملک سلمان در فرمانی، دستگاه‌های ذی‌ربط سعودی را مامور کرد، گواهی‌نامه رانندگی برای زنان صادر کنند.
فرمان عالی ملک سلمان خواستار اجرای قوانین راهنمایی و راندگی و دستور العمل اجرایی آن شده که صدور گواهی‌نامه رانندگی برای درخواست کنندگان مذکر و مونث از جمله آن است.

ناشناس گفت...

چطوری دلقک جان یادته:ازشکست تیم تاج درمقابل عربها چقدر خوشحال و سرمست بودی.....

ناشناس گفت...

نمیدونم چقدر تاثیر باخت پرسپولیس بخاطر حواشی طارمی بود حتما تاثیر داشته
ولی خدا وکیلی دفاع پرسپولیس در حد حمله الهال نبود اصلا، دادن فضای زیاد به بازیکنان خوب الهال که توی فضای کم هم خطرناک هستند.

Dalghak.Irani گفت...

از باخت سنگین پرسپولیس ناراحت هستم اما اگر استقلالی ها جرأت و روی کری خوانی داشته باشند حاضرم! آن بازی درخشان ده نفره در مقابل الاهلی عربستان در یک چهرام نهایی و تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز بعد از آن بچه ها را از "خواستن" اشباع کرد و نتیجه اش شد باخت به پیکان و مساوی با سپاهان و خیلی دور از انتظار هم نبود باخت به الهلال. اگر چه مصدومیت ها و محرومیت ها و کمی جوگیر شدن برانکو در تاکتیک غلط هجومی هم پازل را تکمیل کرد و باخت به سنگینی نتیجۀ دیشب شد. اگر موضوع طارمی تا بازی برگشت حل شود احتمال بازگشت هنوز هم وجود دارد هرچند که به معجزه بیشتر شبیه خواهد بود صعود. فعلاً که نه شش تایی شده ایم و نه حذف کامل پس تاجی ها همان تو کون حاجی ها بمانند تا 15 روز دیگر! یا...هو

ناشناس گفت...

تیمسار خان برو خدا روهزار مرتبه شکر کن از خوش شانسی بی حد و حصر پرسپولیس که الهلال 10 نفره شد که اگه نمی شد فاجعه ای برای تیم محبوبت رقم میخورد که تو تاریخ ثبتش میکردن. نکته دیگه اینکه از همین الهلال 10 نفره هم حداقل چهارتا گل دیگه باید میخوردین و نهایتا 2 تا میزدید و نتیجه عادلانه 8-2 بود . امان امان از این خوش شانسی تیم حکومتی و آخوندی پرسپولیس

ناشناس گفت...

حتی ناصر ابراهیمی پیشکسوت تیمتون هم گفته باید خدا را شکر کنیم که شانس آوردیم و در این بازی 7 یا 8 گل نخوردیم. برعکس تو که یه لنگی مغرور گند دماغ پر ادعا هستی ناصر ابراهیمی یه پرسپولیسی واقع بین و محترمه و براش احترام زیادی قائلم چون واقعیتو میبینه و میگه نه مثل توی لنگی مغرور و متوهم که به تیم گمنام فتح تهران 6-0 باختین ولی یادت نمی یاد

ناشناس گفت...

اینم برای شما میگم تیمسار جان !
برانکو یک مربی مولفِ ، مربی مولف نمی تواند برای یک بازی فلسفه فوتبال خود را تغییر دهد حتی اگر ببازد حتی اگر حذف شود چون در آنصورت بازیکنان دچار ترید و سردرگمی در شیوه مالوف خواهند شد

ناشناس گفت...

این کری خونی و کل کل فوتبالی رو از ما نگیرید، بزارید این کل کل فوتبالی برای مردم باقی بمونه! چیه که یهو کار کشید به تیم حکومتی و آخوندی؟

ناشناس گفت...

ناصر ابراهیمی یکی از مربی های وامونده با دستانی کوتاه از سفره پر تنعم " بِکِش زیرشِ " وطنیست که خدا رو شکر با آمدن برانکو کوتاه تر هم خواهد شد .
پرسپولیسِ برانکو با چهار گل خورده و مسلط بر نیمه دوم کجا و استقلالِ گیج و ترسیدهِ داچ علی با شیش گل خورده از العین کجا ... با همین فرمون پیش برید سردار سوبله چوبله که در برابر برانکو به سرجوخه ای سوخته پوخته تبدیل شد ، ظهور خواهد کرد .
کمی افسردگی بد نیست و کاش دست از کری خوونی بردارید ، شاید یه مربی موفق خارجی هم برای استقلال آوردند تا سالی سرشار از آدرنالین و هیجان ناب فوتبالی به شما هدیه بدهد . هیجانی که ما سه سالیست با برانکو تجربه می کنیم در سکوتِ روزنرگی های عفن