۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

دریافتی های نجومی: استدلال مسخره؛ عذرخواهی مسخره تر. روحانی بدجوری به شریعتمداری باخت!



1- دست حسین شریعتمداری درد نکند که دریافتی صدها میلیون تومانی رییس بانک رفاه تحت مسئولیت وزارت کار ربیعی را رسانه ای کرد و دست همۀ روزنامه نگارانی که حقوق های نجومی بیمه را رونمایی کردند. و این قصه سر دراز دارد نه تنها در جای جای دولت بمعنای قوۀ مجریه بلکه دولت در قامت حکومت هم. نحوۀ برخورد رییس جمهور روحانی هم یک کلیشۀ نخ نما بوده: "صدور دستور شدید و غلاظ به معاون اول جهت بررسی و بازگرداندن وجوه اضافی به بیت المال". مثل همیشه و از جمله دستورش در مورد پیگیری اسید پاشی اصفهان و ژست های آبدوغ خیاری این چنینی. البته نه عزل و محاکمه و برکناری وزرای مربوطه (طبیب نیا و ربیعی) و نه سپردن متخلفان بدست قانون و مجازات و اعلان سریع اسامی مدیران سوء استفاده کننده.

2- فاجعه بارتر از رفتار روحانی در واکنش به این قضیه دستورش بوده به معاونت برنامه ریزی و بودجه اش جناب نوبخت برای عذرخواهی و بافتن رطب و یابس توجیهی. نوبخت گفته است این مدیران از برخی خلل و فرج قوانین مانده از گذشته استفده کرده اند و در بخش غیردولتی دولت - تنها در ایران چنین ترکیبی را می توان بر زبان آورد: بخش غیر دولتی دولت - چند نمونه اتفاق افتاده است. البته توپخانۀ رسانه های ظاهراً اصلاح طلب حامی دولت - حالم بهم می خورد از این لفظ اصلاح طلب - کار را راحت تر کرده اند و مجدداً این دزدی کلان را هم بسته اند به بیخ ریش احمدی نژاد - اف بر شما - باقر نوبخت اضافه کرده است که نپرداختن ارقام نجومی به مدیران کارآمد و توانا باعث فرار آنان به بخش خصوصی می شود و حاضر نیستند در دولت کار کنند.

3- این ادعای نوبخت که قبلاً هم طبیب نیا راجع به مدیران بیمه گفته بود و بنوعی وزیر کار هم به آن متمسک شده در مجلس یکی از کون سوزترین اظهارات سخیف و کثیف و بی وجه ماجراست که من یکی قادر به تحمل آن نیستم. چون در جامعۀ ایران و حتی دنیا چنین مدیرانی وجود خارجی ندارند و مزخرف گویی آقایان توهین به مدیران لایق و سطح بالاست. زیرا هر مدیر لایق و نابغه ای که مدیریتش قیمت نداشته باشد قطعاً اولاً از هوش بالایی برخوردار است و ثانیاً و بتبع استعداد خدادادی اش انسان طراز اولی هم است. و بدیهی است که چنین انسان استثنایی مطلقاً - با تأکید بر مطلقاً - حاضر نمی شود 100 تا هزار برابر حقوق پایۀ یک کارگر فقیر (زیر یک میلیون تومان ) را بعنوان حقوق و مزایا دریافت کند. بنابراین این ادعا صد در صد غلط است و هیچکس قادر نیست جامعه ای در دنیا را نشان بدهد که نخبگانش اینقدر پست فطرت و کلاش باشند. البته که ممکن است نخبه ای مدیر حاضر نباشد در بخش دولتی یا وابسته بدولت - 85 در صد اقتصاد ایران - مدیریت بکند. اما اینکه بخواهد کشورش را بچاپد در قاموس هیچ نخبه ای نمی گنجد.

4- اما غلط بزرگتر این ماجرا عذرخواهی نوبخت است از مردم. اولاً که اگر این کار قانونی بوده چرا عذرخواهی کرده اید. و اگر قانونی نبوده چرا بلافاصله سوء استفاده کنندگان را رسوا نکرده اید و ثالثاً اگر وزیری در تعیین نزدیک ترین همکاران خود - رییس بانک رفاه از سوی وزیر کار و رییس بیمۀ مرکزی از سوی وزیر اقتصاد و شخص روحانی - دچار چنین خطای فاحشی شده در شخصیت شناسی اولاً و عدم کنترل او ثانیاً چرا باید کماکان در همان مسئولیت باقی بماند و نه تنها عزل نشود و نه تنها با قبول مسئولیت عذرخواهی نکند بلکه مدعی هم باشد و رطب و یابس ببافد در توجیه آن و به صدها مدیر خادم اهانت "همه در فکر چاپیدن هستند چون بخش خصوصی چنین و چنان است" بکنند. و خاک برسر روزنامه های اصلاح طلب که عذرخواهی نمایشی و فرافکنانۀ نوبخت را هم حواله داده اند به "عذرخواهی نوبخت بجای احمدی نژاد". این قلم ها ننگ روزنامه نگاری هستند که واقعه ای اتفاق افتاده در بیخ گوش ربیعی اصلاحاتچی را پس از سه سال می چسبانند بریش احمدی نژاد. یا...هو

بعد از تحریر:
جام ملت های اروپا و بی حالی همه در ماه رمضان و تداوم تسلیم و سکوت روحانی در مقابل تهاجم خامنه ای وقتی و حوصله ای برای ورود به مرداب سیاست در ایران نمی دهد و راجع به خبرهای کشتار و خونریزی هم چه می توانم گفت که از شش سال پیش گفته ام و ده سال دیگر هم ثابت خواهد ماند: "ایران آزاد نشود. جهان نابود می شود." خب نابودی جهان بخش مهمش همین مرگ 100 نفر در قلب امریکا بدست یک امریکایی روزآمد و الامد افغانی تبار است دیگر".

۸۸ نظر:

ناشناس گفت...

مگه این مدیر بانک رفاه زر میرینه برای دولت که این حقوق نجومی رو میگیره.
در ثانی بنده در دستگاه به مدیریت مرتضوی کار کردم. مدیران کل و معاونانش رو دیدم و میشناسم.
تا اونجا که بنده میشناسم این باصطلاح مدیران کل اگر بیان تو بازار آزاد کاه هم بارشون نمیکنن. قسم میخورم.
البته بعد از عرض سلام خدمت تیمسار
آرشم

خودم گفت...

پس خبر نداری دلقك جان آمریكا همینگونه است. البته نه كه تایید كنم درستی این شكاف درآمدی را اما این از تبعات نظامهای مالی سرمایه محور و اولترا لیبرال است كه خودت میدانی احمدی نژاد بزرگترین گوه را در اینباره زد

ناشناس گفت...

طرفدار کدوم تیمی؟ بریتانیا؟

بانكدار گفت...

دلقك جان سلام ، فكر نمي كردم شما هم گول لين بازي رسانه اي رو بخوري .
دولت اشتباه كرد اما اشتباه دولت در اين بود كه به جاي توضيح اينكه كه اين مبلغ حق اين مديران هست آمد و عدذرخواهي كرد. چند روز قبل مجمع عمومي بانك پاسارگاد علاوه بر حقوق و مزاياي ماهيانه و پاداش هاي موردي، مبلغ ١ ميليارد و ٩٨٠ ميليون تومان به عنوان پاداش ساليانه براي هيات مديره اين بانك تعيين كرد. بانك پاسارگاد سوددهي بسيار كمتري نسبت به بانك رفاه دارد ، پس چرا بانك رفاه كه اتفاقا غير دولتي هم هست و برخلاف نظر شما مديرعامل آن با نظر ربيعي انتخاب نمي شود ، حق نداشته باشد پاداش خيلي كمتري بگيرد ؟
اصل ماجرا اين جا بود كه جناب صدقي قرار بود به عنوان مديرعامل بانك ملي انتخاب شود و تمام اين هاي و هوي هم بازي و جو سازي رسانه هاي مخالف بود و بس...

مازیار وطن‌پرست گفت...

«متوسط حقوق یک پرزیدنت (مدیر عامل) بانک باتجربه در آمریکای شمالی حدود ماهی 12 تا 15 هزار دلار است. برابر با یک مهندس عمران باتجربه و تقریبا 6 یا 7 برابر یک کارگر ساده صفر کیلومتر.
متوسط حقوق همین پرزیدنت بانک در سنگاپور و هنگ کنک ماهی 8 تا 9 هزار دلار است. تقریبا برابر با یک مهندس عمران با تجربه و تقریبا 6 یا 7 برابر یک گارگر ساده صفر کیلومتر.

می بینید؟ فرمول در همه جای دنیا یکسان است. البته یک فرق بزرگ هم وجود دارد. در همه جای دنیا، آنکه درآمد بیشتر دارد، بخش بزرگتری از درآمدش را به عنوان مالیات می دهد. یک مدیرعامل بانک در آمریکای شمالی تقریبا نیمی از درآمدش را به عنوان مالیات می پردازد. ولی یک کارگر ساده با حقوق دو هزار دلار چیزی بابت مالیات به دولت نمی پردازد.»

نقل از صفحه‌ی فیس بوک یک آدم مطلع که ساکن آمریکای شمالی است.

رومی گفت...

در آلمان درآمد میانگین رئیس‌های کل بانک حدود ۲۰ هزار یورو در ماه (با در نظر گرفتن مزایا و ...). البته بسته به بزرگی بانک و موفقیت مالی‌ بانک میتونه خیلی‌ بیشتر هم بشه! در شرکت‌های دولتی هم وضع به همین صورت و برای نمونه مدیر عامل راه آهن آلمان که یک شرکت دولتی محسوب می‌شه درآمد ماهیانه حدود ۵۵ هزار یورو داره. پایین‌ترین درآمد کرمندی/ کارگری در این جور شرکت‌ها هم حدود ۲۵۰۰ یورو می‌شه. یعنی یک مدیر عامل ۱۰ تا ۲۰ برابر درآمد کارمند پایه حقوق میگیره. مالیات مستقیم روی حقوق هم برای این مبالغ بالا حدود ۴۲ درصد می‌شه.

در صورتی که بانک رفاه یک بانک خصوصیِ ، خوب من اصلا نمی‌دونم چه ربطی‌ به کسی‌ داره که به مدیر‌های خودش چقدر حقوق میده. اگر هم دولتی یا نیمه دولتیِ ، باید دید که موفقیت بانک چقدر بوده و سیستم پرداخت حقوق چیه و این فیش برای چند ماه یا سال بوده! کسی‌ که مسئولیت بیشتری داره، خوب حقوق بیشتری میگیره. هر چند که در حکومت ایران همه چیز وارونه است و هر چه بالاتر مسئولیت کمتر می‌شه!

دوستدار تیمسار عزیز و پدر نزنین
رومی

ناشناس گفت...

ایران ازاد نشود جهان نابود میشود...این جمله منو یاد خدا بیامرز محمدرضا پهلوی انداخت که میگفت ما برویم ایران میرود٬ایران برود خاورمیانه میرود٬خاورمیانه برود تمام دنیا میرود...

ناشناس گفت...

"خبر نداری دلقك جان آمریكا همینگونه است"
پس چرا ایران مثل آمریکا نیست؟ همینطوری یه چیزی از خودت نپرون.

البته اینکه در این وانفسای به سیم آخر زدن رهبر و کلی خبر مهم دیگر در دنیا، انتخابات امریکا، وضعیت سوریه، حکم های شلاق پیاپی و دستگیری های پیاپی کارگران و... دلقک به موضوع فیش های حقوقی پرداخته عجیب هست. در ایران حقوق نجومی گرفتن و یه شبه به اوج رسیدن در طول حکومت جمهوری اسلامی همیشه بوده منتها در بعضی از زمان ها شدت داشته بعضی از زمان ها هم ضعف داشته. چنین فیش هایی و چنین حقوق هایی حقیقت محض هستن و هنوز حتی بخشی از کوه یخ فساد مدیران دولتی و به قول دلقک مدیران غیردولتی دولت (نهادها و سازمانهای شبه دولتی و نظامی) در ایران افشا نشده.

ولی مساله اینه که آیا دلقک متوجه نیست یا متوجه هست و خودش رو به کوچه علی چپ زده که مطرح شدن مساله حقوق های نجومی درست یک سال قبل از انتخابات تنها و تنها یک هدف داشته و اون کله پا کردن روحانی و قالب کردن یکی بدتر از احمدی نژاد به جای او هست. و جالب هست که به سادگی یک بچه گول بازی هوشمندانه شریعتمداری و تیم حرفه ای امنیتی اطراف ایشان رو میخوره و در زمین بازی این افراد بازی میخوره. عمق بلاهت و سادگی این پست باورنکردنی هست.

جالب هست که از شخصی مثل شریعتمداری که بازجوی شناخته شده است و شاید روزی اسناد شکنجه دادن ها و جنایات او هم رو بشه تعریف و در مقابل با کلماتی منزجرکننده نسبت به اصلاح طلبان نفرت پراکنی میکنه. معلوم هست که بدجور نسبت به اصلاح طلبان عقده داره. عقده ی ناشناسی که میتونه دلایل شخصی داشته باشه ولی خودش رو در تحمیل این عقده به صورت عقیده به خوانندگان وبلاگ نشون میده. درسته اصلاح طلبان اشتباهات زیادی دارن و عملکردشون مانند سوپاپ اطمینانی برای حکومت بوده ولی عملکرد شما در این وبلاگ با پست های به شدت منزجرکننده در دفاع از احمدی نژاد، انکار تقلب در انتصابات 88 اون هم در زمانیکه جوانان در خیابان به خون خودشون میغلطیدند، دفاع از جنایتکارانی مانند قالیباف که خود به زبان خود به چماق کوفتن به سر جوانان اعتراف کرده، دفاع از شرکت کورکورانه و بی هدف و غیرفعال در انتخابات و رای به مجرمان و جنایتکاران شناخته شده هم کم از اصلاح طلبان نداشته و بلکه 100 برابر بدتر بوده. اصلاح طلبان 1000 برابر شرف دارن به احمدی نژاد، جلیلی، مصباح، شریعتمداری و امثالهم. واقعا اگر تنها چاره و راه ممکن انتخاب بین بد (اصلاح طلبان) و بدتر (امثال جبهه پایداری و خامنه ای و...) باشه انتخاب بد ناگزیر هست. پس بیخود نفرت ها و عقده های شخصی خودتون رو تحمیل خوانندگان نکنید.

سرباز گفت...

آخه پدر صلواتی مرگ صد نفر به دست یه روانی تو آمریکا که داعش هم مسئولیت اون رو قبول کرده چه ربطی به ایران داره !! تازه مرگ 49 نفر و زخمی شدن 51 نفر بوده ! داری شورشو در میاری.

Dalghak.Irani گفت...

تا یکسال دیگر اگر روحانی یک جو صداقت و غیرت داشته باشد اصلاً کاندیدا نمی شود. چون وقتی از دستش کاری ساخته نیست غلط زیادی می کند مردم را بگذارد سرکار. ساده شمایی که فکر می کنی من با روحانی پسرخاله هستیم و موضوع کثافتکاری "نوع برخورد با درآمدهای نجومی غیر شفاف" مورد کوچکی است در میان این همه موارد کلان که بنظر خودت مهم هستند. یک زمانی است که منتخبان ملت می آیند و می گویند قدرت نداریم و تندرو نگذاشت و خشکه مقدس چوب کرد توی ماتحت مان. اما زمانی است که نوع برخورد این منتخبان با حوزه ای مطرح می شود که صد در صد در اختیار خودشان است و کسی نمی تواند دخالت کند. این موضوع نوع برخورد با حقوق های نجومی از نوع دوم است و روحانی اینجا بود که باید قاطعیت و صداقتش را معلوم می کرد تا قبول کنم که در سایر زمینه ها می خواهد و نمی گذارند. من معیار دارم و روحانی که سهل است پدر جد پانصد تا روحانی را هم بدم خر می بندم اگر برخلاف شعار و ادعایشان رفتار کنند. می توانست زیر بار نرود و از مدیرش دفاع کند و شریعتمداری را سکۀ یک پول کند اما وقتی مسئولیت اتفاق را پذیرفت و موضع گرفت موضعش باید مثل انسان مدرن و لیبرال شفاف باشد و نه توجیه و فریبکاری. یا...هو

ناشناس گفت...

روحانی هرچی باشه از احمدی نژاد و جلیلی خیلی آدم تر هست. شما هم نخواستی بفهمی ایراد نداره. ملت می فهمه مثل اون بار که از احمدی نژاد و قالیباف دفاع کردی بازم می تونی این کار رو بکنی اما مردم درکشون از شما بالاتره.

ناشناس گفت...

کاملا با حرف و نظرت موافقم،منتهی اشکال شما اینکه انتظارت از حسن فریدون امنیتی بی جا و نابجاست؟چرا که فکر میکنی حسن فریدون و امثالهم باید مثل انسان مدرن و لیبرال شفاف حرف بزنند و توجیه و فریبکاری نکنند،درحالی که به تجربه ثابت شده که اصل و اساس حکومت این جماعت با دروغ و توجیه و فریبکاری کاشته شده است،صداقت و غیرت کجا و این جماعت حروم لقمه پتیاره صفت کجا؟!
حرفا می زنی دلقک خان.

ناشناس گفت...

وضعیت حقوق کارکنان دولت چندان جالب نیست. افزایش حقوق کارکنان در سال اخیر دوازده درصد بود و در سه سال گذشته جبران توان خرید از دست رفته در سالهای ما قبل و نیز سه سال ریاست جمهوری خود را ندارد. بنا بر این دولت خودش هم باش نمی آید که اخبار به صدر تیتر های خبری باید تا کارکنان دولت هم از پیگیری افزایش حقوق خود دلسرد شوند.

پری بلنده گفت...

من که از اول گفتم حریف خامنه ای نمیشه شد.

ناشناس گفت...

برجام را پاره کنند؟ ما آن را آتش می زنیم.
به نظر شما این خطیب چیره دست تعادل خود را از دست نداده؟!

ناشناس گفت...

بانک رفاه خصوصی نیست. خصولتیه وقتی وابسته به تأمین اجتماعی است و آن هم کاملاً به دولت وابسته است و از او پول می گیرد. چگونه می توان پذیرفت بانک رفاه خصوصی است؟
اینکه حمله به دولت برای تخریب اون در یکسال آخر است کاملاً درسته ولی دولت باید وقتی حقوق ها اینطوری افزایش میداد فکر این روز رو میکرد که برادر حسین از نقطه بی دفاع حمله بکند.
حالا هم یکی به نعل و به میخ و معضرت خواهی از مردم در رسانه و دلجویی از آن مدیر در جلسه خصوصی فقط موضع برادر حسین رو تقویت می کند.
باید استراتژی کاملاً جدیدی طرح شود و گرنه کلکش کندست. گام اولش اینه که یکسری از دوستان مخصوصاً طیف هاشمی و تکنوکراسی باید قربانی شوند. چون مردم به یکسری چیزا حساسیت دارند.
گام بعدی نزدیک تر شدن به اصلاح طلبانی است که رأی سازمانی و پشتیبانی مردمی دارند.

ناشناس گفت...

اینکه ادعا می کنند بخش خصوصی بسیار بیشتر به این مدیران می دهد هم ادعایی گذاف است. تمامی این بخش خصوصی همان بخش خصولتی است و به یکجایی وصل است. بخش خصوصی واقعی به مدیرانی با این شکل و قیافه که دو خط انگلیسی نمی توانند بخوانند و جای مهر بر پیشانیشان تا شیار مغز فرو رفته پولی نمی دهد. این همانند ادعای بازیگران سینما و بازیکنان فوتبال است که با همین ادعای واهی قیمت های خود را چند برابر کرده اند. در حالی که پول دولتی قطع شود همه اینها مدیران و بازیگران و بازیکنان باید بروند سوت بزنند.

ناشناس گفت...

سوال یکم: آیا توافق برجام با رضایت رهبری و مشورت با بیت صورت گرفت؟
سوال دوم : آبا روزنامه کیهان و به طور مشخص شریعتمداری از این امر آگاه هستند؟
در صورتی که پاسخ سوال اول و دوم بله باشد، که به نظر من هست، این مخالف ها با برجام ساختگی است و برای من و شما نان و آب نمی شود.
اگر نظر دلقک را در این مورد بدانم خوشحال می شوم. چون برجام تنها یک نمونه است و نه به صورت عام ولی در بسیاری از موارد قابل تعمیم است.

ناشناس گفت...

واقعا اگر تنها چاره و راه ممکن انتخاب بین بد (اصلاح طلبان) و بدتر (امثال جبهه پایداری و خامنه ای و...) باشه انتخاب بد ناگزیر هست. پس بیخود نفرت ها و عقده های شخصی خودتون رو تحمیل خوانندگان نکنید...
من نمی دانم این جمله مسخره بد و بدتر را کی سر زبا نها انداخت.همین جمله مسخره هست که ملت ایران را بد بخت کرده است.این را با تمام سواد معلو مات و تجربه و درجه فهم خود اعلام می کنم.عزیز جان اصلاحیون( چه واژه زشتی!) خر باربر اقایان شده اند.فعلا استبداد را خوب حمل می کنند.این کشور تبدیل به یک جنازه شده. و اصلا حیون با کمال خوشوقتی و تر دماغی انرا با احترامات فایقه دست بدست می گردانند.

ناشناس گفت...

اگر بخواهی در یک انارشی ٬ سیستماتیک عمل کنی ٬ نابود خواهی شد ٬ اقای روحانی هم از این قاعده مستثنا نیست .
در این انارشی هیچ مثبتی شکل نمی گیرد مگر براساس قانون احتمالات و الان خیلی وقت است که مردم بصورت اتفاقی و احتمالی زندگی میکنند.
در این میان ٬ بزرگترین خیانت ان است که به این مردم اتفاقی ٬ ادرس غلطی بدهی و ادعا کنی که درست است٬

ناشناس گفت...

بیچاره احمدی نژاد، هر چی میشه می اندازند تقصیر اون بدبخت! ای کاش دوباره بیاد بشه رئیس جمهور، حال روزنامه دروغگوی شرق گرفته بشه.

ناشناس گفت...

خب مثل اینکه سیرک دوباره برپا است و بزن بزن بازاش گرمه. واقعا وقتی کامنت ها رو خوندم احساس کردم توی سیرک هستم و چقدر همه چیز سوررئاله، به خصوص کامنت این عزیزی که در این بین "ای کاش" غم دار و پر از حسرتی برای احمدی جان نثار کرده.

(جوان پیر)

مانی گفت...

دلقک جام عکس نوشته بالای این پست دقیقا درباره قوانین مالی آمریکا صادق است و اجرا میشود. کشور بی قانون ما جای خود دارد.

ناشناس گفت...

اقای روحانی پیش خودش گمان کرده دور دوم انتخاب شدنش حتمی هست، این است که دیگر نیازی برای فریب بیشتر مردم نمی بیند و خیال خودش را راحت کرده، خدا وکیلی اگر هر رئیس جمهوری به غیر از روحانی انتخاب میشد بهتر بود، با این کابینه فقط حرف و دریغ از یک جو اقدام و عمل! توافق که قبل از روحانی هم قطعی شده بود، در زمینه اقتصاد هم باید منتظر تاثیر فروش نفت باشیم، پس خود اقای روحانی چه غلطی کرده؟ حتی در زمینه سیاست خارجی هم عقب رفتیم، عربستان و رفقا به خون ما تشنه شدند، در حوزه فرهنگی هم که وضع بدتر شد بخاطر این اعتدال روحانی و تیمش که فقط یعنی ما می دانیم و متاسفیم و عذرخواهی هم می کنیم ولی هیچ کاری هم نمی توانیم برای مردم بکنیم، اقای نوبخت هم نقش منشی همیشه متاسف را بازی می کند. مرتیکه بوروکرات فاشیست می خواهد با اظهار بیچارگی و عذر خواهی مداوم، منتقدان را خسته کند!

ناشناس گفت...

آن‌گونه که خبرگزاری‌های تسنیم و فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز پنجشنبه ۲۷ خرداد خبر دادند، رییس این صندوق «ماهانه ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند» که مواردی چون کمک هزینه ورزش، خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندانش نیز در آن لحاظ می‌شود!

ناشناس گفت...

دلقک تو حالت خوبه سرت به جایی نخورده؟ از این مدل موارد زیاده. بخور بخور مسولین کشوری و لشکری تو روز روشن با حقوق های میلیونی و ویلاهای آنچنانی.وقتی ما مثل بز باید پراید سوار بشیم و یه ماشین کارکرده درجه 3 خارجی(البته خیلی بهتر از داخلی) رو چوبله قیمت بخریم همین مسولین ماشین ضد گلوله سوار میشن و هیچی نمیتونیم بگیم
وقتی چند میلیون جوونای مملکت رو با دستگاهی به اسم دانشگاه گذاشتن سرکار و
وقتی جوونای ملت توگرفتن و پس دادن وام 3 میلیونی ازدواج موندن ولی هنوز ادعای مسولینش کون خر رو پاره می کنه. ننگ همین سه مورد مثل اینه یکی تف بندازه تو صورتت و زل بزنه تو چشات ونه تنها منتظره که چیزی بگی تا یه کشیده هم بزنه تنگش منتظره یه تعظیم و فدایت شوم هم نثارش کنی .
خندم میگره از این حرفت که باید روحانی پیگری کنه و اینا!!هرکدومشون تا جایی که تونستن تف رو انداختن تو صورتمون. روحانی هم یکیش.
این قماش منتظرن کشیده بزنن تو میگی برکناری وزیر و پیگیری؟؟ خندت نمیگیره؟؟

ناشناس گفت...

ببخشید کمی عصبانیم . وقتی جلوی یه پنجره سی چهل سانتی در ساختمانی مربوط به یکی از شعب تامین اجتماعی ، سه ساعت سرپا می ایستی تا یه آقا یا خانوم بشدت نامحترم بلاخره تو چشمت نگاه کنه بگه بعد از سی سال کار یک وششصد حقوق بازنشستگی برات تعیین شده و توبا چشمانی وق زده و خیس و در حالی که صدای شکستن چیزی در درونت و یا شرافتت و همه چیزت رو میفهمی ، بغض میخواد خفه ت کنه و خدایا خدایا خدایا با این روح تحقیر شده ، از این به بعد رو چیکار کنم . فقط ماهی یه میلیون تومن قسط میدم . تامین اجتماعی از زمان امدن روحانی به لطایف الحیل داره از حقوق بازنشستگی میزنه میانگین دو سال آخر رو تبدیل میکنه به میانگین پنج سال . و همه اینها از فاصله چند هزار کیلومتری دل آدمی اونور دنیا رو بدرد اورده و چیزی نوشته اما یکی از اینور پیدا میشه میگه حقش بود یارو هشتادمیلیون دویست میلیون گرفته باید روحانی دفاع میکرد . این یکی میگه بازیهای سیاسیه کون لق همه اونایی که دارن له میشن ساکت باشید یه موقع شریعتمداری بل نگیره . نمیدونم انسانید نمیدونم وجدان دارید بابا یک نفر نه ! میلیون ها نفر دارند میسپارند جان .

ناشناس گفت...

ای بابا، من برادرم کارگر پیمان کار بود، سر این اختلاس ها پیمانکارش دستگیر میشه و همه کارگرا بدبخت، الان برادر من حقوقش از پایه حقوقم کمتره، ماهی 650 هزار تومن برای 20 سال کار، برادرم مرد ساده ای بود و اوایل خودش رو برای جمهوری اسلامی می کشت، الان طره هم خورد نمی کنه برای حرفای اینا.

ناشناس گفت...

یه بار یک مطلب بسیار جالب دیدم که یک خارجی که رفتار ایرانی ها رو بررسی کرده بود نوشته بود. جان مطلبش این بود که ایرانی ها با پیشرفت و آبادانی مشکل دارن و بعضی از افراد بالیاقت رو که در طول تاریخ به ندرت پدیدار میشن رو با کله زمین میزنن یا حمایت نمیکنن.
ایرانی ها درست در زمانی که ایران با سرعت نور در حال پیشرفت صنعتی بود شاه رو سرنگون کردند. دولت اول و موقت ایران به دلیل طرفداری از رابطه با غرب و مخالفت خمینی استعفا داد. رفسنجانی توسط مردم محکوم شد که کل ایران رو بالا کشیده و باغ پسته داره. گذشت تا زمان خاتمی، ایرانی ها خاتمی رو که درخشان ترین کارنامه اقتصادی در طول عمر حکومت جمهوری اسلامی رو داشت در روزهای آخر با بدترین لیچارها و تهمت ها همچون بی عرضه و خایه مال و تدارکاتچی بدرقه کردند تا یک روانی مانند احمدی نژاد روی کار بیاد. حالا در زمان روحانی یکی میگه من حقوقم کم شده اون یکی میگه فلانم بیسار شده. دیگه یک لحظه مغز کوچک و کوته فکر خودشو به کار نمی اندازه که اگر روحانی روی کار نمیومد خب چه کسی روی کار میومد که می تونست بهتر از او عمل کنه؟ این سوال رو از خودش نمیپرسه که برفرض به جای روحانی، جلیلی، رضایی، حداد عادل، ولایتی و... هر کدوم از اینا هم روی کار میومدن آیا وضعیت بهتر از این میشد؟. مردم واقعا درک درستی از وضعیت ندارن. وضعیت ایران الان دقیقا ورشکستگی کامل اقتصادی هست. قیمت نفت به دلیل عملکرد عربستان در پایین ترین وضعیت هست. ایران الان باید (دقت کنید: باید) طبق اصول اقتصادی مثل ونزوئلا میشد (یعنی طبق تئوری هایی که کتابها نوشتن الان ایران باید اعلام ورشکستگی میکرد). یعنی مردم باید در تهیه نون خالی هم دچار مشکل میبودن ولی این وضعیت برقرار نیست چون تیم اقتصادی روحانی در این وضعیت واقعا هنر کرده و نذاشته همچین اتفاقی که همه شاخص ها و راهنماها و اصول میگن باید میفتاد، نیفتاده. به جای ناله کردن یه مقدار مطالعه کنید و 5 دقیقه تو خلوت خودتون با تمرکز فکر کنید. لینک زیر رو مطالعه کنید:
http://www.iranjib.ir/shownews/21485/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%D9%86%D8%B2%D9%88%D8%A6%D9%84%D8%A7%D8%8C-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85-180-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D8%9F/

الان بعضی از این احمق ها و کوته فکرها میگن زمان احمدی نژاد فلان بود و ما وضعمون بهتر بود و... فکرشون اونقدر قدرت درک و تجزیه تحلیل نداره که در زمان احمدی نژاد دولت 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و کل حکومت شامل مجلس و رهبر و سپاه هم همراهش بودن. احمدی نژاد 700 میلیاردش رو چاپید و 100 میلیارد یا کمتر رو بین مردم تقسیم کرد. مثل اینه که این مردم احمق دنبال یه تکه استخونی هستن که احمدی نژاد بعد از بالاکشیدن بخش اصلی غذا جلوشون بندازه.
همه به فکر منافع شخصی خودشون هستن. هیچ وقت ایرانی ها، ملی و جامع و آینده نگر فکر نکردن. هیچ وقت حاضر به فداکاری نبودن همه به فکر تخریب هستن و کسی به فکر سازندگی و مهیا کردن زمین برای آیندگان نیست. همه در لحظه زندگی میکنن...
ادامه در کامنت بعدی...

ناشناس گفت...

درسته شما الان تحت فشاری. دولت هم تحت فشار هست و درواقع بی پول ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی همین هست و هر فرد دیگری غیر از روحانی هم روی کار بود نمی تونست بهتر عمل کنه و بلکه اوضاع رو بحرانی تر هم میکرد. در ضمن مقصر اصلی روحانی نیست شما برو یقه رئیس اصلی و رهبر رو بگیر. یکی از مهمترین عوامل این بی پولی، عربستان هست که قیمت نفت رو پایین آورده. مقصر اصلی دشمنی عربستان با ایران هم رهبر هست که بیخ گوش عربستان در یمن مشغول تحریک انصارالله بود. مثل این هست که عربستان بیاد بیخ گوش ایران گروه های ضدایرانی ایجاد کنه که البته ایجاد هم کرده و داعش رو به جون عراق و سوریه انداخته و حق هم داره. دو طول حدود 12 سال با رهبری همین آدم تحریم های شدیدی علیه ایران وضع شد و همین آدم هم انتظار داره این تحریم های 12 ساله در طول چند ماه رفع بشه. خیلی خلاصه براتون بگم که نسل قبلی شامل من و شما و خیلی از ایرانیان هم دیگه سوخته حساب میشن و کاری نمیشه کرد و به روحانی و غیرروحانی هم ربطی نداره و مقصرش فقط و فقط خامنه ای هست. ما دیگه از دست رفتیم بنابراین به جای تخریب یه خورده تامل کن و از خودت بپرس که حداقل من چه انتخابی میتونم داشته باشم که فرزندانم و آیندگان ایران زندگی بهتری داشته باشن؟ آیا باید بزنم تو دهن روحانی و دندان هایش رو خورد کنم و به جایش برفرض سلیمانی یا احمدی نژاد یا رضایی یا قالیباف یا جلیلی رو روی کار بیاورم؟ البته که بهترین انتخاب این هست که خشت اول رو که کج گذاشته شده اصلاح کنیم و همه چیز رو بکوبیم و از ابتدا درست بریم بالا ولی فعلا امکان همچین اتفاقی و خلاص شدن از شر این حکومت نیست. بنابراین تنها امکان عملی این هست که از میان همین حکومت مهره هایی که بیشتر عاقل هستن و کمتر دیوانه رو حمایت کنیم شاید اوضاع کمی بهتر بشه.

ناشناس گفت...

وضعیت سالهای گذشته ونزوئلا مو به مو شبیه اونچیزی هست که در ایران اتفاق افتاد. شعارها و عملکرد چاوز و مادورو به طرز باورنکردنی شبیه شعارهای احمدی نژاد بود. و حاصل کار هم دقیقا در دو کشور یکی بود. احمدی نژاد که با شعار مبارزه با فساد آمده بود، طبقه نوکیسه فاسد جدیدی رو اطراف خودش جمع کرد. همان ثروتمندانی که اکنون در تهران در مناطق شمال شهر از راه واردات با دلار 1200 تومانی و فروش به مردم با قیمت دلار 3000 تومانی خانه های ویلایی چند صد متری خریده اند و به ریش من و شما میخندند. فیش های حقوق چند صد میلیونی هم از ابتدای این حکومت وجود داشته بیشتر این حقوق ها هم در نهادهای زیرمجموعه رهبری هستند. آنهایی هم که در دولت هستند یا تحت حمایت رهبر هستن مثل وزیر بهداشت که مستقیما از طرف رهبر حمایت میشه و طرح تحول سلامت او از طرف رهبر تشویق شده و کسی نمیتونه به وزارت بهداشت تو بگه. یا زیر نظر وزرایی که با میل خود روحانی انتخاب نشدن و به دلیل تحمیل مجلس غیرهمسو و تندرو و مشاوران روحانی انتخاب شدن. اکنون با روی کار آمدن مجلس جدید هم زمزمه های انتخاب وزرای جدید شکل گرفته ولی از طرفی هم روحانی وقت چندانی ندارد و تنها یک سال باقی مونده و شاید به همین دلیل هم وزرایش رو تغییر نده. با تمام این اوصاف باز هم در نظر داشته باشید که تا زمانیکه خامنه ای پایش رو از روی خرخره دولت برنداره و قیمت نفت بالا نره روحانی حتی با بهترین وزیرها هم نمیتونه اوضاع رو به سرعت بهبود بده و رونق رو به اقتصاد برگردونه. اگر حقیقت رو بخواهید و اگر اهل خوندن تحلیل های اقتصادی باشید بهبود وضع اقتصادی ایران حداقل یک دهه زمان نیاز داره. من این رو در همان زمانیکه هنوز مذاکرات برجام در حال انجام بود و همه داغ بودن و هیجان زده بودن و دلقک تحلیل آنچنانی میداد که با توافق همه چیز درست خواهد شد در همین وبلاگ در یک کامنت اعلام کردم و گفتم که هیچ چیز تغییر اساسی نخواهد کرد دلار هم که همه انتظار دارن ارزان نخواهد شد طلا هم همین طور، مسکن هم همین طور. روحانی اگر وعده ای هم داده بوده بر اساس قیمت نفت 100 دلاری بوده. با قیمت نفت فعلی فقط میشه وضعیت فعلی رو نگه داشت و به اصطلاح اقتصاد رو فریز کرد تا در اثر کمبود نقدینگی (پول واقعی) ملت دچار قحطی مثل ونزوئلا نشه. در ونزوئلا دولت چون پول واقعی نداره مجبور به چاپ پول (تولید نقدینگی و پول کاذب) میشه تا مایحتاج مردم رو تامین کنه ولی از طرف دیگر چاپ پول هم موجب تورم و افزایش قیمت مواد غذایی میشه و دولت مجبور میشه بازهم پول بیشتری چاپ کنه و این دور تسلسل آنقدر ادامه پیدا میکنه تا هم دولت و هم ملت به نهایت بدبختی برسن (دقیقا اتفاقی که در ونزوئلا افتاد). ولی در ایران دولت مایحتاج مردم رو با همین قیمت فعلی نفت هم تونسته تامین کنه و البته ناچار شده یه مقدار هم پول چاپ کنه و نه آنقدر که کنترل اوضاع از دست بره. ضمن اینکه با چنین شرایط وخیمی دولت هر ماه هزاران میلیارد هم یارانه به مردم پرداخت میکنه. انصافا بهتر از این نمیشد این اقتصاد ورشکسته رو اداره کرد. یه خورده به جای تخریب فکر و جستجو و تحقیق کنید و مقاله بخونید. در نهایت خیلی خلاصه و تیتروار بگم رونق اقتصاد ایران سه شرط داره: قیمت نفت بالا بره (که این هم وابسته است به اینکه خامنه ای دشمنی با عربستان رو خاتمه بده)، سرمایه گذاری خارجی وارد کشور بشه (که این هم وابسته است به اینکه شرایط اقتصادی کشور باثبات بشه، قوانین شفاف بشه و سپاه دست از تهدید شرکتهای خارجی برداره تا اونا مطمئن بشن که سرمایه شون در ایران مصادره نمیشه)، نهادهای اقتصادی قدرتمند زیرنظر رهبر و سپاه و خارج از کنترل دولت یا تحت کنترل دولت قرار بگیرن یا حداقل مالیات بپردازن تا از این نظر با شرکتهای خصوصی که مالیات میپردازن برابر بشن و شرکت های خصوصی بهتر بتونن با این نهادها رقابت بکنن. اصلاح این سه شرط هم حداقل یک دهه زمان نیاز داره. قیمت نفت طبق پیش بینی ها تا یک دهه آینده پایین باقی خواهد موند. دو شرط بعدی هم بستگی به دولت و رهبر داره که چطور عمل میکنن.

الف گفت...


با سلام بر تیمسار گرامی

فساد مالی آن نخ تسبیحی است که تمام نظام را از هر جناحی دو هم می کنه. یعنی بر سر فساد و خوردن هیچ اختلافی وجود نداره. بنابر این چندان جای تعجب نیست از این اتفاق.
راستی خیلی لذت بردم از ایم جمله شما «حاکم بهم می خورد از این کلمه اصلاح طلب». کثافت اینها خیلی بیشتر از شریعتمداری چون یک تکه آشغال را با روکش شکلاتی به خورد مردم می دهند!

ناشناس گفت...

من از این جمله حالم بهم میخوره از کلمه اصلاح طلب یاد جمله اون بزرگوار! می افتم گه گفت: من از این کلمه "برند" هم بدم میاد!
همون کسی که ایران رو با همین طرز فکر به گه کشیده. جالبه یارو نه طرفدار انقلابه، نه طرفدار حمله نظامیه خارجیه، نه طرفدار اصلاحه بلکه طرفدار اینه که آشغال رو بدون روکش به خوردش بدن!. فازت چیه بالاخره؟

ناشناس گفت...

من دو سوال پرسیدم و انتظار جواب از دلقک و دوستان دارم که متاسفانه جوابی نگرفتم. این دو سوال را به شکل دیگری عنوان می کنم . آیا حملات به برجام از سوی طیفی به سرکردگی رسانه ای کیهان، البته با فرض پذیرفته شده از سوی من که کلیات برجام با نظر مستقیم رهبر صورت گرفته، نشانه ای از تقسیم کار در سطوح بالای حکومت و بازی گرفتن ملت از سوی روحانی(در اینجا) نیست؟
وقتی شبکه فارسی بی بی سی شروع به رسانه ای کردن اسرار مگوی انقلاب می کند، حجاریان و مهاجرانی مهر سکوت را می شکنند و مدافع حکومت و نه حقیقت می گردند. چون بسیاری از مردم اعتباری برای تکذیبیه اصولگرایان قائل نیستند.
همچون زمانی که صحبت از فساد اقتصادی رهبری می شود و مهاجرانی به صدا می آید و شهادت می دهد که حتی یک لکه خاکستری در زندگی او وجود ندارد.

ناشناس گفت...

جریان تمامیت خواه -که از اصولگرایی نیز عبور کرده است- تمام همّ و غمّ خود را معطوف این کرده است که نگذارد حسن روحانی بار دیگر رئیس جمهور شود؛ آنها مدت هاست که ساز "روحانی اولین رئیس جمهور تک دوره ای" را کوک کرده اند.

از این روست که این بار، موتور رقابت های انتخاباتی، زودتر از همیشه روشن شده است و تخریب های وسیع که "آمیخته ای از راست و دروغ" یا "دروغ های محض" هستند، شکل گرفته اند.
از قرائن و شواهد نیز بر می آید جریان تمامیت خواه تمایل دارد انتخابات ریاست جمهوری 96 "در فضای آلوده و غیراخلاقی که نتوان سره را از ناسره تشخیص داد" برگزار شود؛ برای آنان چیزی سخت تر از "رقابت در یک فضای سالم، عقلانی و مستدل" نیست.

اما چرا دستور کار اتاق های عملیات جریان تمامیت خواه، حذف زودهنگام روحانی است؟ و چرا این بار، بیش از هر زمان دیگری و زودتر از همیشه، خود را به آب و آتش می زنند؟



پاسخ را باید در کلیدواژه "برجام" جست و جو کرد؛ کمی به عقب تر بر می گردیم به زمانی که در دولت قبل، سیاست هسته ای دولت و موضع گیری های بین المللی رئیس جمهور وقت، ایران را روز به روز منزوی تر می کرد و هر چند ماه یک بار، یک تحریم علیه ایران شکل می گرفت بدان حد که در نهایت سیستم بانکی ایران هم از نظام مالی دنیا جدا شد و عربستان، سهم ایران را در بازار نفت گرفت.
این وضعیت ، چنانچه افتد و دانی، همچنان ادامه داشت و ایران روز به روز تحت فشارهای بیشتری قرار می گرفت که مردم ایران در اقدامی تاریخی، تصمیم گرفتند به این روند پایان دهند و کشورشان را به جهان بازگردانند.

این شد که 24 خرداد 92 شکل گرفت و روحانی که با شعار "لغو تحریم ها" کاندیدا شده بود، رئیس جمهور شد. او در اولین تصمیم راهبردی اش، پرونده هسته ای را از شورای عالی امنیت ملی گرفت و به وزارت خارجه و مشخصاً دیپلمات کارکشته ای به نام محمدجواد ظریف سپرد.

بعد از آن، مذاکرات ایران و 1+5 در فضایی جدید شروع و در نهایت شش ماه قبل (نیمه دی - اولین روز بعد از تعطیلات ژانویه) توافق هسته ای (برجام) وارد فاز اجرایی شد.

برجام به عنوان سند گشایش، "نقطه آغاز" حرکت جدید اقتصاد ایران است و کسانی که سرسوزنی اقتصاد می فهمند به خوبی می دانند که این، روندی "زمان‌بر" است: از پروسه های بروکراتیک گرفته تا بازپس گیری بازارهای از دست رفته و از همه مهم تر، ایجاد تدریجی اعتماد در "جامعه جهانی ترسیده از ایران" برای معامله و سرمایه گذاری در ایران.

اگر مخالفان داخلی و خارجی برجام (دلواپسان از یک سو و صهیونیست ها و سعودی ها از دیگر سو) نتوانند مانع از اجرای برجام شوند، نتایج آن "به تدریج" در اقتصاد ایران "ملموس" خواهد شد و
از این رو، دوره بعدی ریاست جمهوری، آغاز خوشه چینی از برجام خواهد بود.

این نکته ای است که جریان تمامیت خواه به خوبی بر آن واقف است و طبیعتاً تمایل دارد بر سر سفره آماده برجام بنشیند. در واقع، این جریان که روزگاری کشور را گرفتار تحریم ها کرد، بعد از این که جریان دیگری تحریم ها را لغو نمود، می خواهد ثمره چین زحمات دیگران باشد و خود را موفق جلوه دهد.

اما این تمام ماجرا نیست؛ جریان تمامیت خواه می داند که اگر دیر بجنبد و مردم را از اطراف روحانی پراکنده نکند، نه 4 سال دیگر ، که دستکم باید برای 12 سال، هوس ریاست جمهوری را از سر بیرون کند.
علت نیز مشخص است؛ اگر روحانی فرصت بیابد کار آغاز شده اش در لغو تحریم ها را ادامه دهد و مناسبات اقتصادی ایران با جهان را عملیاتی کند و با بهره گیری از فضای جدید، سر و سامانی به اقتصاد و معیشت بدهد، به احتمال قوی و منطقی، رئیس جمهور بعدی نیز از جریان نزدیک به او خواهد بود و این یعنی، وداع دراز مدت برای تشنگان قدرتی که ثمره حضورشان در دولت، تحریم های فراگیر ایران بود.

بر این اساس، جریان تمامیت خواه که چیزی برای از دست دادن ندارد، تمام توان مشروع و نامشروع خود را به کار گرفته است و در ماه های منتهی به انتخابات نیز بر تنش ها دامن خواهد زد تا "به هر قیمتی که شده" هم روحانی را بر زمین بزند و سر سفره دوران بعد از برجام بنشیند و هم کابوس 12 سال دوری از پاستور را رفع و رجوع کند.

ناشناس گفت...

ناشناس 16/53 و12/28 و4/49 و 9/33 و...چرا ایقد جلز و ولز می کنی. داستان برجام را تعریف کردی و غیب گفتی! فقط نگفتی خامنه ای خودش روحانی امنیتی را اورد تا نفسی تازه کند.اینقدر شعر چرا می گویی. اینقدر نفس نفس چرا می زنی. برای سلامتی ات مضر است. بابا جان مشکل ما این حکومت هفتاد رنگ است. مگه روحانی کی بوده، از کره ماه اومده.من میگم باید به ریش هیتلر و گوبلز هر دو رید. تو می گی این ریش بهتر از ان ریش است. عجب. بابا بذار همون شر یعتمداری بیاد تا تگلیف ما و او و همه روشن شود.بزار هلال شیعی تشکیل دهند بزار به حجاب گیر بدهند بزار با دنیا بجنگند.همین شما پادر میانی می کنید و همه چیز را خراب می کنید. این روحانی خاتمی و رفسنجانی شیاد و روباه در جه یکند. تو چی می گی؟

ناشناس گفت...

اولا احمق تویی که باسن مبارک رو گذاشتی رو زمین و بیست و یک انگشتت رو هم دراز کردی ، با خیال راحت ، نظریه در میکنی که دولت پول نداره و شما ناشکرید. با دسته کورا طرف نیستی که برادر من !
اولا که خاتمی رو کسی نزد زمین و هر چی هم در رابطه با این آدم گفته میشه درسته .
زیدآبادی چهار تا مقاله در نقد خاتمی سال هشتاد و چهار نوشت و با استدلال درست ، پدیده احمدی نژاد رو تحلیل کرد. خشتک بابا رو پرچم کردند . کسانی مثل تو میگفتند الان وقت این حرفا نیست احمدی نژاد تقویت میشه و بلاخره از خیر نقد گذشت . خیلی ساده گفت وقتی مشکلات از یه حدی بیشتر میشه انسان اعتقاد و اعتمادش رو به عقل برای رفع مشکل از دست میده و به منجی فکر میکنه . کسی که بیاد یه شبه همه رو حل کنه و این پیش زمینه ظهور فاشیسته که البته در ادامه گفت من خیالم راحته که با توجه به شرایط سیاسی امنیتی در جهان و ارتباطات و اطلاعات و شرایط خاص ایران ، پدیده فاشیسم در ایران هرگز شکل نمیگیره .
رفسنجانب رو مردم زدند زمین ؟! اینم از اون دروغایی که از فرط تکرار به باور تبدیل شده . چهار تا روزنامه نگار جو زده هاشمی رو خراب کردند ، درست . هاشمی چرا با تمام توان کمر همت به تخریب جریان اصلاح بست . همون موقع هم آدمایی مثل مرتضی مردیها در نقد مقاله های گنجی و عبدی مینوشتند و سعی در دلجویی از هاشمی داشتند . اونا آینده رو میدیدند ولی نه گنجی و نه عبدی و نه حتی خود هاشمی بیشتر از نوک بینی خودشون رو ندیدند و شد آنچه باید میشد .
احمد شاه رو هم به عنوان پادشاه دمکرات خیلی ستوده اند ولی وقتی عکسهای او همراه با کت و شلوار سفید و کلاه شابو به همراه زنی بی حجاب و نیمه لخت در تهران پخش شد عکس العمل مردم فلک زده معلوم بود . اینور مردم داشتند از قحطی و وبا و . . . میمردند اونور ایشون مدام نامه مینوشت پول طلب میکرد تا به زندگی پر از تجملش در فرنگ برسه . لابد اگه شما اون موقع شرف حضور داشتی بر سر ملت داد میزدی که خاک بر سر نفهمتون ، پادشاه رقیق القلب و دموکرات رو دارید با یه نظامی فاشیست عوض میکنید .
لب کلام تیمسار همینه ، در حوزه هایی که نمیتونید کار کنید عیب نداره زورتون نمیرسه و درد و بلاتون هم تو سر ملت ، تو رو به جان خدا ! لااقل در حوزه هایی که میتوانید به خاطر طمع ، به خاطر حرص ، گند بالا نیارید . جمع بشید دورهم دوستانه ، بگید وضعیت اقتصادی مردم خرابه ، این چند سال رو کمی کمتر بخوریم .
این همه بیکار ، بچه های مردم اونایی که کار دارند به خاطر هشتصد نهصد صبح تا شب جون میکنند ، تحقیزشون نکنیم . به خدا زشته ، قبیحه .
مثل این میمونه که بچه به مادرش بگه یا آدامس بده یا میچسم .

مازیار وطن‌پرست گفت...

لطفا با کفش وارد نشوید!

دوستان عزیز

آنچه جایگاه یک اندیشه را در جهان امروز بازتاب می‌دهد، نه محتوای آن که روش دستیابی و ارائه‌ی آن است. اگر من و شما پس از خواندن متنی می‌پذیریم که دایناسورها 60 میلیون سال پیش در اثر برخورد یک شهابسنگ با زمین از بین رفته‌اند، یا وجود عصر یخبندان را به مثابه‌ی یک واقعیت مسلم تاریخی می‌پذیریم؛ قطعا به این خاطر نیست که از افسانه‌ی آدم و حوا یا طوفان نوح به واقعیت ملموس زندگی امروز ما نزدیکترند.

خوب که نگاه کنیم می‌بینیم در مقایسه با زندگی روزمره‌ی ما، همه گزاره‌های فوق، متافیزیک محسوب می‌شوند. پس سبب چیست که دو گزاره‌ی نخست را علمی و دو گزاره‌ی پسین را خرافه می‌نامیم؟ پاسخ آسان این سؤال برخلاف آنچه نخست به ذهن می‌آید نحوه‌ی دستیابی مدعیان (دانشمندان) به اطلاعات فوق نیست. زیرا ادله‌ی دانشمندان برای منِ انسانِ معمولی همانقدر دور از ذهن و دسترسی است که ادله‌ی متولیان ادیان کهن.

علت اصلی پذیرفتن گزاره‌های علمی نه نحوه‌ی دسترسی دانشمندان به آن‌ها بلکه نحوه‌ی ارائه ی آن‌ها به ماست. آنان خواننده را دارای قوه‌ی شک و تردید و همچنین قوای مدرکه فرض می‌کنند. برای هر ادعای خویش دلیل و مرجع ارائه می‌کنند و از خواننده‌ی مشتاقی که به مراجع ارائه شده رجوع کند، سپاسگزارند. ضمنا هر مجله‌ی تخصصی علمی از پذیرفتن هر تحقیق یا مقاله با همان روش شناسی که ادعاهای مقاله‌ی نخست را رد کند استقبال می‌کند.

خلاصه اینکه اتوریته‌ی گزاره‌های علمی بیش از هرچیز در روش‌شناسی ارائه‌ی آن‌ها و در اصل از "احترام به مخاطب" نهفته‌است. بنابراین خواهش می‌کنم در یادداشت‌های هرچقدر فاضلانه‌تان دست کم ادب و احترام و شخصیت مخاطبین خاص و عام را -که مهم‌ترین بخش روش شناسی بیان موضوع است- مراعات کنید.

چند سال پیش که تازه پا به دنیای مجازی و گفت و شنودهای مجازی گذاشته‌بودم به من می‌خندیدند که «اینهمه احترام و ادب و تعارف در دنیای مجازی؟» از نظر ایشان من آن روستایی بودم که پیش از ورود به اتوبوس کفشش را درآورده‌است. با خودم فکر کردم چرا در دنیای مجازی احترام به مخاطب رایج نیست؟ پاسخ تنها دو عامل می‌توانست باشد: ناشناس بودن مخاطبین و فاصله‌ی بعیدی که هرگونه درگیری فیزیکی را ممتنع می‌کرد. هردو پاسخ آشکارا نه تنها موجه نبود بلکه به یک ضعف اخلاقی رایج در جامعه مربوط می‌شد: اگر تنبیهی درکار نباشد، هر عملی مجاز است. به زبان ساده: دزد نگرفته شاه است.
پس از رسیدن به پاسخ با خود عهد کردم، تا آنجا که ممکن است در دنیای مجازی به کسی توهین نکنم و چنان برخورد کنم که در جهان واقعی از خود و مخاطبینم توقع دارم.

فهمش بسیار ساده است: زایل شدن اخلاق در غیاب کیفر، آخرین بهانه و دستاویز کسانی است که دارند "معاد" و الباقی دین خود را با آن‌همه خرافه‌ی قرون وسطایی به ما حقنه می‌کنند. به عنوان کسانی که بیشترین لطمه را از متولیان دین خورده‌ایم باید به خود و ایشان ثابت کنیم آنقدر بالغ شده‌ایم که بدون ترس از کیفر نیز به اخلاق پایبند باشیم.

بنابراین این اتوبوس نیست و آدابی که در منزل خویش می‌پسندیم در اینجا نیز رایج است! لطفا با کفش وارد نشوید!

ناشناس گفت...

روحانی میتواند از فرصت پیش آمده توسط رسانه های اصولگرا که صرفا برای ضربه زدن به دولت است و نه از سر دل سوزی برای مردم مظلوم و یا عدالت طلبی، استفاده کرده و طرح شفاف سازی درآمدها رو با کمک مجلس کلید بزنه. و اول هم از عزیزانی شروع کنه که این داستان رو شروع کردن. شریعتمداریها و سایر برادران. قطعا دراون لحظس که آقا به میدون میاد و فریاد کش ندهید و حریم خصوصی رو سر میده... بنظر من بهترین فرصت برای شفاف سازی نظام درآمد و درپی اون کسب مالیات برای دولت الانه. حمله رو به ضد حمله تبدیل و یک کار بسیار بزرگ رو حداقل در حد به زبون آوردن انجام میده که شاید در سالهای آینده به نتیجه برسه.

ناشناس گفت...

اقای وطن پرست ! شاید حق با شما باشه . اما شما هم مخاطبت را مشخص کن تا تصویر رایج و کلیشه بالا و پایین منبر و درس اخلاق به ذهن متبادر نشه . شما بفرمایید با کذام کامنت و کدام جمله و کلمه مشکل دارید من قول میدم که اگر مخاطبتان بودم ، فکر کنم و دوباره بخوانم و در صورت لزوم اصلاح و عذر خواهی و اگر کار دیگری هم از دستم برمیاید بفرمایید انجام دهم .

ناشناس گفت...

در ضمن اینجا خانه تیمسار مرندیست هر چه که گفت و قضاوت کرد سمعا وطاعتا .

Dalghak.Irani گفت...

کامنت های طولانی را نخوانده ام اگر وقت کردم می خوانم ببینم راجع به چه اینهمه دلتان پر است. اما در مورد معترضان به انتخاب موضوع از طرف من یاداوری می کنم که من حتماض یک دین بگردن شما خواننده ها دارم. آن هم این است که یا موضوع روزی را انتخاب می کنم تا از زاویۀ غیر از همه برای شما تحلیل بنویسم و یگانه و پیش بین و یا موضوعی را انتخاب می کنم که بلافاصله بعد از انتخاب و نوشتن من بصدر اخبار و تحلیل ها می آید و شما همیشه از بغل دستی تان که مرا نمی خواند یک گام جلوترید در بروز بودن نظر. و این کم چیزی نیست گذشته از همۀ یادگیری هایی که از هم داریم. یا...هو

مازیار وطن‌پرست گفت...

ناشناس عزیز
من از کجا بدانم شما کدام کامنت را نوشته‌ای، ولی بهانه‌ی نوشته ی من یک کامنت جالب و نظرگیر بود که با خطاب احمق تویی و ... آغاز می‌شد، حقیقتش حیفم آمد.

با اینهمه این کامنت بهانه بود تا دردِ دلی بکنم از یک مشکل فراگیر وگرنه متن بی‌ادبانه که فراوانه و آن یکی در مقایسه با خیلی نوشته‌ها، چندان هم بی‌ادبانه نبود. برای همین بیشتر بقول خودت موعظه‌ی اخلاقی بود تا تذکر به مخاطب خاص، ونگهی مگه موعظه‌ی اخلاقی چه ایرادی داره؟! :D

ناشناس گفت...

سلام
فیشهای حقوقی با ارقام بالا خیلی هم عجیب نیست. وقتی کارمند حسابداری یک اداره در یک استان کوچک حدود چهار میلیون دریافتی داره( حقوق- اضافه کار- بن رمضان- پاداش شش ماهه اول - پاداش شش ماه دوم- عیدی- حق لباس- بن گردشگری- بن لوازم التحریر- پاداش روز کارمند-)از مدیر بانک رفاه چه انتظاری داریم. پزشک عمومی در فصول پیک سال در این استان کوچک حدود سیزده الی پانزده میلیون دریافتی داره. حالا یک متخصص گوش و حلق و بینی که در اداره مرکزی تهران مشغوله و پست اجرایی داره بیست میلیون دریافتی نداشته باشه؟ خواهش میکنم نگید که این پزشک اگر عرضه داشت فلان و بهمان چون در بیسواد ترین حالت همینکه فقط توی مطب بشینه با موبایلش بازی کنه بیش از بیست میلیون در میاره تازه بخاطر پروانه ی مطب براحتی وام لوازم پزشکی میتونه دریافت کنه.
رییس دانشگاه پزشکی هر استان معادل بالاترین حقوق و پرکیسی را که حسابداری در ان ماه به یک نفر پرداخت کرده عینا دریافت میکنه. یعنی مثلا در همین استان کوچک اگر متخصص جراح قلب در این ماه بخاطر عملهای قلب باز حدود سیصد میلیون یا پانصد میلیون دریافتی داشته ، رییس دانشگاه هم عینا همین پول رو میگیره ولو اینکه حتی یه ابسلانگ توی دهن مریض نکرده باشه تا ته حلقشو ببینه.
ارادتمند- یزد

ناشناس گفت...

کامنت 16.53 رو من ننوشتم.
من آنچه شرط بلاغ است با شما گفتم.، تو خواه از سخنم پندگیر و خواه ملال
روحانی رو هم کله پا کنید تا 4 یا 8 سال دیگه بیاید اینجا و زار بزنید که حقوق ما 400 تومن در ماهه و یک تیپا هم موقع دادن حقوق پشت کونمون میزنن

ناشناس گفت...

مازیار جان ! حدس میزدم با منی . چشم رعایت میکنم . موعظه اخلاقی هم از نظر من هیچ ایرادی نداره اما فقط از کسی بشنوی که دوستش داری و ذهنیت مثبت . فقط زیادی دستمالی شده . فوتبالیست دوزاری ، مجری مشنگ ، و اصولا هر که تریبونی داره اول پولش رو میگیره بعد زل میزنه به دوربین و با نگاهی حق بجانب بهت میگه پول دوستی خیلی بده با هم مهربون باشید و . .

کمی بالاتر از حقوق کم بیمه گفتم ، یکی این پایین گفت احمقید که روحانی رو کذاشاید تو فشار . منم گفتم احمق تویی .
چشم . از شما ذهنیت مثبتی دارم و کامنتهایتان را همیشه میخوانم .
کفشهام رو درمیارم .

ما همه ناشناسیم ، اما هر کدام نثر خود رو داریم که البته متاثر از نثر تیمسار هم هست . فکر کنم تیمسار ناشناسها را از روی نثر بشناسد.

ناشناس گفت...

"....از بغل دستیتان جلوترید"...واقعا همینطوره..خودم را میگم...و سپاسگزارم.

جناب وطن پرست، کامنت اخرتان بسیار زیبا بود؛ تفسیرتان در مورد دستاوردهای علمی...خصوصا مقالات علمی..از اونجایی که خودم تو اینکار هستم به دلم نشست.مرسی.
حیرون.

ناشناس گفت...

ناشناس ساعت 14/10

خیالت راحت ، غم بینوایان رخم زرد کرد .
اهل ناله هم نیستم . از اینم خیالت راحت . کمی انسان باش. شرط بلاغ با اون ماله ای که شما دستت گرفتی تومنی صنار توفیر داره .

Dalghak.Irani گفت...

آن دوستی که مقاله ای کلیشه در موضوع برجام و تکدوره ای کردن روحانی و نقشۀ تندروان و از این خزعبلات را کپی پیست کرده بجای دو کلمه حرف حساب که "چرا کون دولت روحانی اینقدر گهی بوده که تندروان نتوانند شلوارش را پایین بکشند" به احتمال زیاد از سهامداران یا نویسندگان یا رانت خواران ده ها روزنامه و سایت هوادار روحانی است مثل روزنامۀ شرق و اعتماد و سایت انتخاب - با تأکید بر سایت انتخاب - است و دارد از بوقلمون خودش و همپالکی هایش در دولت روحانی دفاع می کند. و الا پرسش دقیق و سند و مورد تأیید این است "آیا این فیش ها و دریافتی های افشاء شده مربوط به کارگزاران همکار روحانی است یا نه و توضیح آن چیست" بقیه اش دیگر چس ناله است برای انحراف افکار از رانتجویی دولت اعتدال و خیلی رسانه های حامی و نخبگان مزدورش! در ضمن کسی اگر می خواهد مرا کنفت کند بهترین آدرس رفتن بسمت قالیباف و مدیریت اوست و افشای مستند ریخت و پاش های خودش و همکارانش. اگر کسی دسترسی دارد - که رسانه های روحانی دارند - رو کنند تا مرا بگوشۀ رینگ ببرند و دست از این کثافتکاری های نا امید روحانی و همکارانش بردارم. همانطور که از دیروز رسانه های روحانی رفته اند سراغ رفع سد معبر از سوی شرکت پیمانکار شهرداری و دارند آتش تهیه تدارک می بینند اما کور خوانده اند چون قالیباف معصوم است. یا...هو

ناشناس گفت...

متاسفانه برخی از خبرنگاران و اهالی رسانه در ایران مایه ننگ این حرفه هستند، خبرنگاری هم مثل پلیس یا معلم بودنه که نیاز به شرافت داره، برخی از اینها طوری از دولت روحانی طرفداری می کنند که انگار بهشون پست یا مقامی می رسه یا رئیس بانک مربوطه هستند! که به جای خبرنگاری صادقانه نقش ماله کش روحانی را بازی می کنند، این مسائل آبروی مارو که می خواهیم از آزادی بیان و دموکراسی دفاع کنیم، می برد، همانطور که سازمان ملل آبروی خودش را با خط زدن اسم عربستان از لیست بچه کش ها برد، حداقل ان ها صادقانه به عمل خود اعتراف کردند.

ناشناس گفت...

خدا وکیلی این همه فساد در هر کشوری بود. مردم یکم صداشون در می اومد. به بغدادی ها خیلی وقته که حسودیم میشه با چه شگفتی جلوی فساد می ایستند. برای ما که عادی شده دیگه.

دوست قدیمی‌ گفت...

درباره شهرداری چه پیش از قالیباف و چه در زمان قالیباف اطلاع شخصی‌ دارم که مدیران سطح اول همیشه حقوق نسبتاً بالا گرفتن و الان هم میگرن. الان گمان کنم که با در نظر گرفتن همه دریافتی‌هایی‌ که روی فیش حقوق میره (به علاوه اضافه کار که گاهی تا ماهی‌ ۱۰۰ ساعت می‌شه! و حق مأموریت و ...) حدود ۲۰ میلیون تومن یا کمی بیشتر حقوق میگیرن. با توجه به مسئولیت سنگین و ساعت کار طولانی و همچنین مدارک تحصیلی‌ بیشتر این مدیران که بین اونها تحصیل کرده‌های آمریکا، انگلیس و ... هم هستن، این حقوق باید پرداخت بشه. در واقع توهین به مدیران لایقِ که بخوان کمتر از این پرداخت کنن. کسی‌ که دست کم تا ۳۰ سالگی درس خونده و زحمت کشیده، چرا نباید پاداش شب‌های طولانی درس و دانشگاه و همچنین در بیشتر موارد دوری از خانواده رو بگیره.

مردم ایران باید یاد بگیرن که ارزش دانش و هوش بالا رو بدونن. با افکار استالینی و کمونیسیتی بیشتر از ونزوئلا نمی‌شه.

دوست قدیمی‌

ناشناس گفت...

دوست قدیمی‌، مدیرعامل بانک رفاه کارگران 234 میلیون میگرفته ماهی! ایشون جایزه نوبل برده از طرف ایران؟ سیستم عامل ایرانی طراحی کرده؟ چه غلطی کرده در علم و سواد که باید اینقدر بگیره وقتی کارگران حقوقشون ماهی 400 هزار تومنه توی همون بانک؟

دوست قدیمی‌ گفت...

ناشناس عزیز ساعت ۱۱:۱۹

من که درباره مدیر عامل بانک رفاه ننوشتم. چند روز دیدم که توی دنیای مجازی و واقعی‌ گاهی به هر کسی‌ که بالا ۱۰ میلیون میگیره حمله می‌کنن و آدم رو یاد حکومت کمونیسیتی می‌اندازه! گفتم یک مثال از سازمانی که نسبت به باقی‌ سازمان‌ها داره خوب کار می‌کنه بیارم و بگم که حقوق ۲۰ میلیون یا بیشتر در ماه جرم حساب نمی‌شه و اگر کسی‌ کارش رو خوب انجام بده و با توجه به ساعت کار، سابقه و تحصیلات و ... این حقوق حقشه.

حقوق ۲۳۴ میلیون برای ایران غیر متعارف به حساب میاد و اگر ۲۳۴ میلیون تومان میانگین پرداخت ۱۲ ماه گذشته ایشان بوده که یک جای کار حسابی‌ می‌لنگه! امیدوارم که به خاطر این افشا گری، کمی‌ شفافیت میزان حقوق و ... در ایران افزایش پیدا کنه.

دوست قدیمی‌

Dalghak.Irani گفت...

عزیزان منظور من از نوشتن این مطلب اشاره به رفتار دولت مدرن داشت و مصداق ها بهانه بود و است و فقط برای طرح مسئله خوب است. بطور قطع در وزارتی مثل نفت مهندسان و مدیرانی هستند که بالای 50 60 میلیون تومان هم حقوق می گیرند و نوش جانشان. همانطور که دوست قدیمی گفته مدیرانی در شهرداری 20 میلیون یا بیشتر می گیرند. دولت مدرن دولت معصوم ها و فداکاران و ایثارگران و لله کارکنندگان نیست. دولت مدرن محل کار انسان هایی است که اشتباه می کنند. حرص و آز دارند و همۀ خصیصه های انسانی موجود در انسان بماهو انسان است. اما دولت مدرن با دولت هیئتی و رفاقتی و زیر میزی و بدبخت و دزد و سوء استفاده کننده این تفاوت عمده را دارد که دولتمرد مدرن اولاً مسئولیت پذیر است. ثانیاً شفاف است و ثالثاً پاسخگوست. در دولت مدرن گرفتاری از این نوع رخ بدهد - در ابعاد خیلی کوچک - دولتمرد می آید شفاف پاسخ می گوید یا دلایل مستدل می آورد و از پرداخت حقوق بالا دفاع می کند. یا نمی تواند دفاع کند و ضمن عذرخواهی استعفاء می دهد. تنها کاری که در دولت مدرن ممنوع است رطب و یابس بافتن و ماله کشی و توجیه رفتارهای غلط است. بدیهی است که تخصص یک مدیر یا یک کارگزار یا یک کارمند قیمتی دارد که در بازار تعیین می شود و مثل هر کالایی بفروش می رسد. بعنوان مثل یک مهندس عالیرتبۀ نفت هنگام استخدام چنین می گوید: "تخصص من بقیمت جهانی و فوب! خلیج فارس ماهی 20000 دلار ارزش دارد. من اما بدلیل میهنم و کار در کشورم و راحتی خانواده ام از دردسر مهاجرت و قیمت نسبتاً پائین تر زندگی در ایران نسبت به کشورهای مشابه نفتی خواهان تخصص من حاضرم با نصف این قیمت 10000 دلار کار کنم. اگر راضی هستید سلمنا و اگر نه من به تقاضای بازار جهانی تخصصم پاسخ مثبت خواهم داد. این یک رفتار شفاف است و بمحض اینکه از کارفرمای این مهندس (شرکت ملی نفت) توضیح خواسته شود پاسخ مستدل و عقلانی اش را ارائه می کند. کون گهی دولت روحانی نه بخاطر رقم های نجومی است فقط. بلکه بیشتر به این خاطر کثیف است که می خواهند فرافکنی کنند و ماله بکشند بر کاری که غلط بوده. لذا این نتیجه را بمن می دهند که اینان یک مشت خائن هستند که فقط دنبال پر کردن جیب رفقا هستند. من قطعاً به قیمت تخصص و نبوغ افراد معترفم و کمترین اعتراضی هم نه دارم و نه خواهم داشت. البته تأکید می کنم دردانه هایی که تخصص و نبوغشان سه چهار برابر دریافتی شان قیمت جهانی دارد نازنین تر از این هستند که بخواهند کشورشان را بچاپند. یا...هو

عسکر گفت...

. . . . .
جناب تیمسار
. . . . .
شما به چه حقی ، به اعتدال گرایان عزیز و بزرگوار حمله می کنید؟
حضرت حجت الاسلام روحانی و سخنگوی محترم هیأت وزیران جناب
آقای نوبخت علاوه بر اینکه مدیرانی توانمند هستند ؛ افرادی نخبه و نابغه
هستند .
. . . . .
وجود چنین بزرگوارانی در ایران ، سرمایه ای است برای ملت ایران و برای سرزمین ایران
. . . . .
امیدوارم روزی نـیـایـد که مـردم ایـران از وجود جناب روحانی و جناب نوبخت محروم شوند
. . . . .

الف گفت...

ناشناس یارو
(۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش.، ساعت ۱۲:۲۸)

فاز من را شما کار نداشته باش که به تو مربوط نیست. آشغال بدون روکش را هم نمی توان خورد، مگر اینکه جویدنش را دوست داشته باشی!
در ضمن تو که فرق میان کنش های سیاسی مثل انقلاب و اصلاح را با جریانات سیاسی اصلاح طلب یا انقلابی نمی توانی تشخیص بدهی، همان شکلات روکش دار نوش جانت!
با عرض معذرت از تیمسار و دوستان

ناشناس گفت...

Bitcoin شد ۱۰۰۰ دلار .
بابک

ناشناس گفت...

dalghak vagan behet iman daram ali hasti ... kamel midonam chikar mikoni tanha chizi ke mishe ba on be zendegi edame dad omid hast
dalgak ba zirakkariyash ta inja be mardom omid dade be in omid ke mamlekat dare eslah mishe ama motasefane mamleket in eslahat daran kharab mikonan be khosos khatami, ba in siyasatheye galatesho khatami vagan bi siyasat hastesh fagat ddare be hokomat mashroiyat mide ba karash va mela va msrdomo nabod mikone ba bisiyasatiyash age mitarsi age midoni ke mamleket doros besho nis galat mikoni mardomo be sherkat dar entekhabat davat mikoni

ناشناس گفت...

جناب دلقک عزیز. من، پدر و پدربزرگم در صنعت نفت کار کرده ایم. سیستم پرداخت حقوق شرکت نفت میراثی از دوران انگلیسی هاست. کوچک ترین پرداختی در این سیستم در صورت حساب آورده می شود و دریافتی خارج از فیش حقوقی به هیچ عنوان وجود ندارد.
حقوق دریافتی مدیران ارشد فنی که بعضا سی تا سی وپنج سال سابقه کار در صنعت نفت دارند یک سوم مبلغی است که شما به قطع گفته اید.
گرمای بالای پنجاه درجه، گرد و غبار که امان ما را بریده، آلودگی محیط زیست، خشک کردن تالاب ها و انتقال آب کم بود، این اعداد و ارقامی که ناشی از خوش بینی است هم به غم مان می افزاید.
یادم می آید که در شروع طرح سهمیه بندی بنزین تهران بودم و زمانی که مغازه دار فهمید در شرکت نفت کار می کنم گفت که آیا درست است که هر شرکت نفتی هزار لیتر در ماه سهمیه بنزین رایگان دارد!!!

ناشناس گفت...

"بهترین آدرس رفتن بسمت قالیباف و مدیریت اوست"
"چون قالیباف معصوم است"

پس بگو هدفت از این پست و حمله به روحانی چی بوده میخواستی قالیباف رو به مردم قالب کنی.اول قشنگ روحانی رو میکوبی. بعد منتظر میشی خون مردم که کاملا به جوش اومد میای وسط دعوا نرخ تعیین میکنی و میگی خب حالا ببینید روحانی که اینطور بود ولی ای مردم قالیباف رو ببینید چه معصومه!
حداقل معصومیتش رو که خود قالیباف هم قبول نداره چون خودش اعتراف کرده که چماق به دست میگرفته و با موتور زن و بچه مردم رو میزده. این قالیباف لیبرال و مدرن شما در هنگام انتخابات سال 92 سرجلسه با دانشجویان بسیجی درباره چماقداری اش صحبت میکرد بعد میرفت با نهایت دورویی سرجلسه با دانشجویان دانشگاه درباره آزادی سخنرانی میکرد! بله لیبرالیسم با دورویی و دروغگویی کاملا مخالف هست!

شما که الان پیرهن عثمان "لیبرالیسم و مدرنیسم و صداقت" رو علم کردی یادت نیست پست های پر از ماله کشی و توجیه بافی خودت رو؟. زمانیکه ظریف به دوربین زل میزد و میگفت ما در ایران زندانی سیاسی نداریم بعد شما میومدی ازش دفاع میکردی اون موقع لیبرالیسمت کجا رفته بود؟

شما که طرفدار مدرنیسم هستی بگو چطور از شریعتمداری ای دفاع میکنی که در زمان احمدی نژاد با وجود خبر داشتن از فسادها و حقوق های میلیاردی و بالا کشیدن های هزار میلیاردی دم برنیاورد؟ آیا شریعتمداری یک آدم دو رو هست یا یک آدم مدرن؟

پرونده های افراد معمولا بعد از اینکه مقام و پست شون رو ترک کردن رو میشه همونطور که برای احمدی نژاد شد. برای قالیباف و پسرش هم رو خواهد شد. زد و بندهاش با آقای دنیامالی و نحوه واگذاری زمین ها و قراردادهاش با سپاه و ناپدید شدن بعضی از املاک شهرداری رو خواهد شد. زمزمه های فساد مالی اش زمانیکه فساد دوستش احمدی مقدم در بنیاد تعاون رو شد و قوه قضاییه یقه دوست نزدیکش رو گرفت شنیده شد. خلاصه پرونده فساد برای ایشون هم کم نیست و زیاد نگران نباش رو خواهد شد. ولی بعد از روشدن اگر یک جو صداقت داشتی باید بیای همینجا بیفتی به پای خوانندگانت و بگی اشتباه کردم.

خودت تو همین سیستم بودی و معلوم هم نیست که آیا واقعا از سیستم بیرون اومدی یا هنوز مشغول به خدمتی! و آیا واقعا یک سرهنگ بازنشسته هستی. چطور ممکنه یه نفر که خانواده اش تو ایرانه راحت عکس کلوزآپ از خودش از زوایای مختلف بگیره بذاره تو وبلاگ. خانواده مخالفان سیاسی خارج از ایران رو تو ایران به انحا مختلف اذیت و حتی دستگیر میکنن. خانواده خبرنگاران بی بی سی رو احضار و تهدید به دستگیری کرده بودن. برای برگرداندن خلبان نیروی انتظامی که به ترکیه فرار کرده بود آدم ربا فرستاده بودن چطور ممکنه تو راحت تو لندن نشسته باشی و تبلیغ یک نظامی رو بکنی کسی که با فرماندهان سپاه رابطه نزدیک داره و روی کار اومدنش کاملا مطلوب سپاه هست. حتی درباره صداقت خودت هم شک وجود داره اونوقت میای اینجا برای ما از صداقت و لیبرالیسم حرف میزنی. اگر واقعا سرهنگ بوده باشی و اگر واقعا آدم لیبرالی بودی باید به محض روی کار آمدن خمینی باید استعفا میدادی و میومدی بیرون نه اینکه 25 سال آزگار پول ملت رو به اسم سرهنگ مملکت میخوردی بعد از 25 سال هم پول بازنشستگی رو بگیری بعد بیای لندن یه تف هم بندازی روی صورت جمهوری اسلامی. با این تفاسیر جمهوری اسلامی خیلی لیبرال تر از شما جناب سرهنگ عمل کرده.

آدمی که خودش از نظر منش یا یک ایدئولوژی (برای مثال لیبرالیسم) در حد اعلا نیست حق نداره دیگران رو در اون موضوع موعظه کنه.

ناشناس گفت...

برنامه تبلیغاتی تلویزیونی چهل و پنج دقیقه ای قالیباف در سال 1392 را مرور کردم. در سیاست خارجی به درستی قائل به نقش حکومت و نه دولت بودند. در سیاست داخله و به طور مشخص اقتصاد برنامه ایشان ایجاد آرامش در طی دو سال بود. کارنامه مدیریت خود در شهرداری و عمل به قول های خود در زمینه پروژه های شهری را از توانمندی های خویش برشمرد. حال فرض کنیم مدیری توانمند در راس دولت قرار گیرد و به گفته خودش سیاست های کلان کشور هم از وظایف رهبری است. در نهایت ایشان یک تدارک چی توانمند خواهد بود. خوب حالا که آرامش اقتصادی اما با رکود حاکم است. برجام مورد تایید رهبر هم که در حال اجراست. اگر هدف تشدید دو قطبی در حاکمیت و تعارضات درونی است که نه از روحانی و نه از قالیباف انتظاری نمی رود. پس جناب دلقک بگویند آقای قالیباف چه کار می توانست بکند در صورت انتخاب. آیا سلطه نهادها و سازمان های اقتصادی وابسته را تضعیف می کرد؟ اصلا ایشان معصوم. در جامعه ای که به قول شما در نهایت فساد است چه کاری از ایشان علیه نهادهای فاسدی که مدافع آنها هم است بر می آید؟

Dalghak.Irani گفت...

این دری وری هایی که برخی از خودشیفتگان اکابر خوانده بعنوان کشف اقتصادی یا تشریح بی قدرتی روحانی و قیمت نفت و این خزعبلات می نویسند ارزش پرداختن ندارد زیرا من هزاران بار همین موارد را طرح و پاسخ داده ام. حرف من یک کلمه بیشتر نیست و بیخودی خودتان را بدر و دیوار نکوبید. سؤال این است: "آیا این پرداختی های افشا شده در زیر مجموعۀ دولت روحانی اتفاق افتاده است یا نه؟ . "اگر اتفاق افتاده است موضع روحانی چیست و چرا خفه خون گرفته و صحبت از بوی بهار می کند از سوی صدا و سیما ولی یک کلمه نمی گوید که مسئولیتش در فساد بیخ گوشش چیست. اینکه فساد اله است و همه فاسدند و خامنه ای باید همۀ اختیاراتش را بدهد به روحانی و این مزخرفات پاسخ سؤال من نیست. چند تا فیش حقوقی افشاء شده و مستند است و مربوط است به مدیران روحانی. موضع او چیست. هر وقت فسادهای مورد اشارۀ شما هم افشاء شد در آن مورد هم از مسئول مربوطه - اگر با شعار دولت مدرن رأی کرفته باشد - خواهم پرسید.
در ضمن کسانی که بجای تمرکز به نتیجه دنبال انگیزۀ آدم ها می روند اگر احمق نباشند حداقل مدرن نیستند و شما چکار دارید انگیزۀ من چه است و چه نیست. من سؤال مشخصی را طرح کرده ام و شما هم همان را پاسخ بدهید. در ضمن حکومت ایران کاری بخود منتقدان و مخالفان تک و بدون سازماندهی ندارد تا چه برسد که خانواده های آنان را مورد اذیت قرار بدهد. کارکنان بی بی سی را هم فقط بخاطر فعالیت فامیل هایشان در ارسال اطلاعات و گزارشات ضد رژیم از داخل ایران مورد تعقیب موردی قرار داده است و ربطی به فامیل کرمند بی بی سی بودن ندارد.
در مورد قالیباف هم من نگفته ام برویم بسمت قالیباف. من فقط گفته ام قالیباف معصوم است. همین. در مورد "برند جهانی" بودن مدیریت مدرن قالیباف هم به اندازۀ موهای پرپشت سرم در هفتاد سالگی مطلب نوشته ام و تنها توصیه ام بشما رانت جویان در دولت روحانی این بوده که اگر می خواهید مرا کنفت کنید یک مورد مستند از قالیباف پیدا کنید که حادثه ای در حیطۀ مدیریتی اش افتاده باشد و او بدون فوت وقت موضع نگرفته و اقدام نکرده باشد. او قطعاً یک مدیر غیرقابل جایگزین در عرصۀ مدیریت با معیار جوامع پیشرفته است و اگر بجای روحانی رییس جمهور شده بود بجای دعوای زرگری با خامنه ای امروز ایران را برشد اقتصادی حداقل 5 درصد و کاهش شدید بیکاری جوانان رسانده بود. او یک نابغه است. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک عزیز ضمن این که بعضی قسمت از صحبت های شما درباره این که مخالفان علنی شدن مساله حقوق های نجومی بی معنا هست باید بگم که شما از سه سال پیش و از موقع مناظره ها در یه مدار بسته گرفتار شدید و اون هم به دلیل این هست که روحانی کسی رو که برای شما مثل مشایی واسه احمدی نژاد هست انصافا قهوه ای کرد این قضیه مثل یه جراحت در گوشه ذهن شما باقی مونده و اصلا حاضر به بخشیدن روحانی به این خاطر که معشوقه سیاسی شما رو جلوی هشتاد میلیون ادم شست و گذاشت زمین نیستید بقیه چیزهایی که هم میگید با عرض معذرت حرفایی از قبیل همین توجیهات چرند مخالفان علنی شدن حقوق های نجومی هست به عنوان یکی از خوانندگان چند ساله وبلاگ شما که معمولا تمایلی به کامنت گذاری نداره اینو عرض میکنم که واکنش شما به انتقاد از قالیباف جنبه هیستریک پیدا کرده و با کمترین نقدی از کوره در میرید شما به جایی رسیدید که برای زمین زدن روحانی به حسین شریعتمداری هم دست دوستی دادید اف بر شما به هیچ وجه مخالف نقد از روحانی در این ماجرا نیستم ولی این کشتی که سوراخ بشه همه با هم فرو میریم و یه توصیه وبلاگ جالب خودتون رو از محاصره قالیباف در بیارید اشکالی به این وارد نیست که از قالیباف حمایت بکنید ولی قطعا اشکال هست که اعتبار خودتون رو نصیب یه عمله سیاسی بکنید

Dalghak.Irani گفت...

نظر شما هم مزخرفی بیش نیست. من عشق سیاسی ندارم و قالیباف هم برای من مهمتر از روحانی و خامنه ای و هیچکس دیگر نیست. آن قهوه ای کردن هم فقط اتهام دروغ روحانی به قالیباف و نجابت قالیباف باعثش بود که بعداً هم روحانی بخاطر رفتار کثیفش از قالیباف عذرخواهی کرد. قالیباف یکبار راجع به زنان شهرداری یک موضع ملایم - جدا کردن اتاق های کار برای صیانت از کار زنان و پیشگیری از اخراج زنان از محیط های اجتماعی و کار - گرفت و من در ایکی ثانیه یک پست اخطار و هشدار نوشتم خطاب به او که زیادی خودت را چس نکن! و به حیطۀ علایق مدرن جوانان گیر سه پیچ نده. الان هم بجای مزخرف گویی به شخصیت شناخته شده و مقبول و مشهور و عزیزی مثل من و پند و اندرزهای بزرگانه! فقط کافی است جواب سؤال مشخص مرا بدهید. در ضمن من قبلاً هم بمناسبت پست های متعددی در تعریف و تمجید از شریعتمداری نوشته ام و معلوم است که ادعای خوانندۀ قدیمی بودنت دروغ کثیفی است. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام مجدد جناب دلقک همین که با فاصله کوتاهی از کامنت بنده وارد عمل شدید و این متن بلند بالا را در قالب پاسخ نوشتید نشان از محاصره ذهنی شما هست هیچ احتیاجی به مدرک هم نیست میگید نه یه نظرسنجی تو همین وبلاگ خودتون بذارید بپرسید از خوانندگان که ایا شما به شکل بیمارگونه ای شیفته قالیباف هستید یا نه خودتون هم مسئول رای گیری .حقیقتا نزدیک به پنج سال هست که خواننده وبلاگ شما هستم ورود من هم زمان با پست های شما در تمجید از احمدی نژاد بود که البته به نظرم در اون مقطع درست بود ضمنا با این که قالیباف ادم بدرد بخوری هم هست مخالف نیستم حرف من اینه که شما هم پیاله سخنگو و دیده بان گفتمان انقلاب اسلامی به تعبیر خودم البته شدید برای کوبیدن روحانی این رفتاری هست که حتما باید از اون خجالت بکشید اینجا که آلمان یا انگلیس نیست من بخواهم به فسادهای جزئی گیر بدم اینجا ویران شده ای به نام ایران هست که در حال درگیر نبرد بزرگتری هست این تسویه حساب ها بمونه به وقتش
اما در رابطه با قضیه نجابت قالیباف و این ها هم جواب نمیدم که دلخور نشی ای شخصیت مقبول و شناخته شده و عزیز
من با همه صحبت ها خواننده وبلاگ شما بودم هستم و ایشالا که صد سال بیشتر هم که عمر کنی و بنویسی هر روز به وبلاگت سر میزنم یا هو و متشکر برای همه چیز

عسکر گفت...

. . . . .
علت اصـلـی فـیش های حقوق نجومی بسیاری از کارمندان ارشـد قوه مجریه ، ریــشـه در
دخالت نظامیان در عرصه سیاست دارد و اما چرا؟
. . . . .
پر واضح است که حجت الاسلام حسن روحانی ، که فـقـیـهـی اعـتـدال گـرا و حـقـوقــدانـی
بـا تـدبـیـر هـسـتـنـد ، بـهـتـریـن گـزیـنـه بـرای ریاسـت قــوه مـجـریه بـه شمار می آیند .
و اما چرا ؟
. . . . .
در شرایط کنونی کشور ، به نظر بنده ، فقط یک فـقـیـه حـقـوقـدان می تواند ، مشکلات
اقتصادی ، اجتماعی و مشکلات فرهنگی مردم عامی ایران (عوام) را حل کند .
. . . . .
من خودم در رشته فقه و حقوق در یک دانشگاه غیر انتفاعی در تهران تحصیل می کنم
و به رشته ای که در آن تحصیل می کنم ، می بالم ؛ چون یقین دارم که حل مشکلات
مردم ایران ، تنها از عـهـده فـقـهـا و حـقـوقـدانـان بر می آید .
. . . . .
ضمن آنکه آیت الله خمینی در دهه اول انقلاب تأکید کردند که نظامیان وارد امور سیاسی
نشوند . من هم با دخالت نظامیان در امور سیاسی صد در صد مخالف هستم . قالیباف
و محسن رضایی هر دو نظامی هـسـتـنـد و قاعدتا باید از دخالت در امور سـیاسی پرهیز
کنند .
. . . . .

ناشناس گفت...

ببخشید دلقک ولی دیگه مثل اینکه موضع گیری شما از حالت انتقاد به روحانی تبدیل به دشمنی و غرض ورزی و فرصت طلبی شده. روحانی دستور روشن پیگیری و بررسی موضوع حقوق های کلان رو داد. سخنگوی دولت هم عذرخواهی کرد. شما مگه یادتون نمیاد احمدی نژاد در اینجور مواقع چکار میکرد؟ مجلس چند بار سعی کرد مرتضوی رو برکنار کنه احمدی نژاد به قیمت استیضاح وزیرش هم حاضر نشد مرتضوی رو بیخیال بشه. رهبر نتونست احمدی نژاد رو وادار به برکناری مشایی کنه. یعنی احمدی نزاد انقدر آدم کله خری بود که رهبر هم نتونست حریفش بشه. حالا روحانی اومده گفته غلط کردم باز شما دست برنمیداری. اساسا باید شما بررسی کن ببینی این پرداخت قانونی بوده یا غیرقانونی. ظاهرا که پرداخت ها بر اساس راه هایی بوده که قانون باز گذاشته وگرنه قوه قضاییه که ضددولت هست یقه این افراد رو میگرفت. لیبرالیسم و مدرنیسم هم حرف شون فقط قانون گراییه. ولی به هر حال روحانی دستور بازگرداندن این مبالغ رو داده. حالا شما حرفت این وسط چیه؟ این جور موضع گیری مغرضانه و بی منطق شما شائبه فرصت طلبی و دشمنی شما رو ایجاد میکنه. اما اینکه باز هم بی دلیل و منطق میگویی "قطعا" و روی "قطعا" هم تاکید میکنی که قالیباف اگر میومد میتونست رشد اقتصادی 5 درصد ایجاد کنه و بیکاری جوانان رو کم کنه باز نشون دهنده بی منطقی شماست. آخه عزیز من چطور با این قطعیت میگی. اساسا مگر مملکت پول داره که قالیباف اگر میومد بتونه باهاش بیکاری رو رفع کنه. مگر دولت روحانی خودش دستش چلاقه که همینکارو نکنه؟ دولت الان حتی حقوق کارمندا رو با زحمت میده و گاهی هم باتاخیر میده. کل پروژه های عمرانی تعطیل شدن چون پول نیست. قالیباف میخواست با باد معده اش کار ایجاد کنه؟ واقعا و با عرض معذرت از خوانندگان میگم دیگه داری چرت و مزخرف میگی.

Dalghak.Irani گفت...

داستان حسین کرد فایده ندارد. فقط باید سند بدهید که قالیباف در مورد مسئولیت هایش مثل روحانی فرافکنی کرده باشد. طبیعی است که از این جهت به مخالفت های "مغزهای منجمد در تبلیغات جناحی" زود واکنش نشان می دهم که شما را تحریک کنم به هرچه ریزتر و هر چه بیشتر گشتن و دقت در گاف های قالیباف تا مرا هم از قالیباف زدگی و شیفتگی نجات بدهد. اما شما ها بجای سند و مدرک و "داوری یک آدم حسابی غیر حکومتی و غیر جناحی" مرتب سر به صحرای کربلا می گذارید که من شیفته ام و قالیباف خیلی هم مال نیست و اگر تا حالا نتوانسته اید از او گافی بگیرید در آینده خواهید گرفت پس چه بهتر که من به نصیحت شما بزرگان و مراجع فکری و دارای شناخت عمیق گردن بگذارم و از همین امروز قالیباف را جزو فاسدان و نامدیران و رانت خواران و بی عرضگان و سیاسی کاران و ... بپذیرم و رستگار شوم. اما در نظر نمی گیرید که من خودم مرجع شما هستم و شما خوانندگان من. و لزومی ندارد بدون دلیل و در اثر هوچی بازی های دشمنان مدیر شایستۀ کشورم عقب نشینی کنم. اصلاً من بویژه روی این مورد عمداً کلید می کنم که بشما آموزش بدهم که در عقیده تان ثابت قدم باشید و هر سخنی را الکی قبول نکنید. قالیباف مدیر مدرن و یگانه ایست و تا روزی که یک رفتار خلاف مدیریت مدرن از او نشان ندهید جلز و ولزتان فایده ندارد. فقط سند رو کنید. نه سند هرز گویی فلان عضو اصلاحطلب - یا ورزشکار یا درمانده - شورای شهر که دو تا بچۀ خودش را هم نمی تواند مدیریت کند. آبارک الله بروید دنبال مدرک ببینم چقدر صادقید در گفتار. یا...هو

درضمن عسکر می شود کمی یواش تر بنویسی و یکبار هم بشوخی گفتم خفه بشوی. یا...هو

مازیار وطن‌پرست گفت...

محمد یزدی و احمد خاتمی گفته‌اند که در خبرگان کمیته‌ای مسؤل جستن رهبر آینده هستند و رفسنجانی در جریان نیست.

رفسنجانی گفته کمیته‌ای در خبرگان برای انتخاب رهبر آینده فعال شده و دو نفر را در نظر دارد.

حسن عباسی به روحانی: چه اطلاعاتی به اسرائیلی‌ها دادی که کربلای 4 رقم خورد؟

بین ارتش سوریه و حزب‌ الله شکرآب شده.

تیمسار تحلیل جدید نمی‌ذاری؟ خشونت و کف بالا آوردن‌های حسن عباسی هنگام سخنرانی در دانشگاه طوری است که گویا خیلی اعتماد به نفس ندارند. قبلا با طمأنینه و آرامش و لبخند برخورد می‌کردند.

ناشناس گفت...

"دولت مدرن محل کار انسان هایی است که اشتباه می کنند. حرص و آز دارند و همۀ خصیصه های انسانی موجود در انسان بماهو انسان است"

این تعریف شما از انسان مدرن افراطی هست و ببخشید بیشتر شبیه تعریف یک حیوان هست تا حیوان. حرص و آز کلمات منفی هستن. انسان مدرن ساده و فروتن هست. سر به زیر هست ولی در موقعی که لازم باشه از طرق قانونی یا امکاناتی که قانون در اختیارش گذاشته اعتراض هم میکنه. در یک کلمه قانون گرا هست. شما یک نفر از بین شخصیت های بزرگ و مشهور و مورد احترام و نام آور دنیا نمونه بیارید که "حرص و آز" داشته. همگی انسان های فروتنی بودن.

"شخصیت شناخته شده و مقبول و مشهور و عزیزی مثل من"

این جور تعریف های بیمارگونه شما از خود فقط از یک بیمار خودشیفته حاد برمیاد. اگر شما در این وبلاگ مطلب به دردبخوری می نویسید (که 90 درصدشون اینطور نیستن) هم دلیل نمیشه اینطور شیفته خودتون بشید.
شما که لندن هستی برو یه مقدار دانشگاه های مشهور لندن رو بگرد ببین رفتار استاداش چطوره. طرف فول پروفسوره، برنده جایزه نوبله ولی یک اتاق ساده داره. دانشجوهاش اسم کوچکش رو صدا میکنن باهاش شوخی میکنن. کسی به یاد نمیاره این اساتید مثلا گفته باشه من چقدر مشهور و عزیز هستم!

ناشناس گفت...

در بخش خصوصی حقوق رسمی مدیران ارشد چیزی حدود بیست تا سی میلیون در ماهه، غیر رسمی رو نمی دونم
این دولت و نهادها و نظامی ها هستند که مدیران ارشدشون صاحب امتیازات بسیار ویژه هستند
اگر اطلاعات آماری بخش خصوصی براتون جذابه از لینک زیر فایل گزارش سال 94 رو دانلود کنید
http://www.irantalent.com/home/Comprehensive-Iran-Salary-Report-1394-For-Managers-Report-7.html

ناشناس گفت...

این دوستمون میگه درست نیست وسط یه درگیزی بزرگ و حساس و تاریخی ، کسب گیر بده به موضوع کوچکی مثل همین فیش های چند ده میلیونی .
خب عزیز دلم ، نبرد بزرگ و سرنوشت ساز احتیاج به آدمهای بزرگ داره و کسایی که به وقت لزوم از جونشون ، زندگیشون ، خانواده شون ، مایه بذارند . ملتی چشم انتظاره ببینه حاملان گفتمان اصلاح بجای شورش اینبار چه کار خواهند کرد . بذل مال و جان پیشکش این سرداران بزرگ ، کمی کمتر !!! همین . عزیز دلم ! همین . قربونت برم ! همین . امپراطور ژاپن بعد از دو حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی ، خیلی آروم رو به نردم گفت ، اوضاع کمی نامساعده !
مخلص همه شما مردان و زنان نخبه هم هستیم . به خدا اوضاع نامساعده . الان وقت " من حقمه دویست تا بگیرم تازه باید خیلی بیشتر میگرفتم " نیست . دعواهای سیاسی در بالاترین سطوح و شدید ، بیکاری گسترده ، اوضاع اقتصادی در وحشتناکترین دوران و فساد و چپو به قول محمد قاید از دوره هجوم افغان ها به اصفهان و فروپاشی دولت مرکزی به اینور بی سابقه و . . . خب .
تحریمیم ، درست . نفت رو نمیخرند، درست . مخالفان مخالفند ، درست . اگه قراره سختی بکشیم ، همه با هم بکشیم . عوام و زیر دست با یک و ششصد و نخبه هم با بیست ، نه با سی .
هشت سال دوره خاتمی اقتصاد خوبی داشتیم ، درست ، دلیل نمیشد که فلان مدیر چند میلیارد خرج دکور دفترش بکنه اون یکی تو شورای شهر سر تصاحب کارخونه بجنگه و کرباسچی چون مدیر خوبی بود پس دیگه نظارت تعطیل . امید مردم رو نا امید کردید در هشت سال خاتمی ، بیاید مردونگی کنید این دفعه رو بیخیال بشید.
بیجا میگم بگید بیجا میگی .
ولله ربطی هم دشمنی با کسی و اسنوبیسم هم نداره .

Dalghak.Irani گفت...

مقایسۀ احمدی نژاد و روحانی قیاس مع الفارق است. احمدی نژاد که با رأی نخبگان و طبقۀ متوسط و ادبیات مدرن رییس جمهور نشده بود و من ادعایی راجع به او نداشتم. روحانی با ادبیات لیبرال و صادق و حقوق شهروندی و عدالت و اعتدال و این قبیل رأی از مردم گرفته و باید به سلابه کشیده شود. دستورش را هم که من نوشته ام و گفته ام آبدوغ خیاری است حالا نتیجه را که دیدیم می توانم مجدداً داوری کنم. اما سالی که نکوست از بهارش پیداست. من قبل از اینکه به پول ها کار داشته باشم به قبول مسئولیت کار دارم. روحانی می تواند بیاید و با قدرت از حقوق کارگزارنش دفاع کند و ممکن ست ما نمی دانیم مثلاً صدقی یا صفدر حسینی یا هرکی چه نوابغی هستند و چه کارهای مهمی کرده اند. من خواسته ام جوابگویی است. و فرافکنی را محکوم کرده ام. اینکه قانونی بوده بخاطر همین قوۀ قضائیه وارد نشده می تواند درست باشد و نباشد. ضمن اینکه اژه ای امروز گفته ورود کرده اند اما حرف من ربطی به خراب کردن روحانی ندارد. روحانی باید پاسخ رأیی را که گرفته به مردم بدهد همین. این را هم اضافه کنم که دورهمی مسئولان برگذار شده و قرار شده وارد این خط قرمز نشوند و فیش های همدیگر را رو نکنند. مطمئنم به این دلیل که شریعتمداری هم در این دورهمی بوده و آتش بس را پذیرفته. زیرا از شنبه به بعد کلاً فیتیله را کشیده پائین واشاره ای هم بحقوق صفدر حسینی نکرده. اگر در حالت عادی بود کیهان تیتر می زد فیش حقوقی فتنه 88 و صفدر حسینی را به همۀ علم و آدم منفور نسبت می داد. او که دستور آتش بس گرفته دیشب فقط در ستون طنز گفت و شنودش به فیش ها پرداخته و آن هم به این خاطر که خودش قادر به جلوگیری از شیطنت های خبیثش نیست. یا...هو

من خود شیفته نیستم و بسیار بیش از آنکه در مغز کوچک مغزها بگنجد فروتن و افتاده و مدرن و شوخ و شنگم. یا...هو

ناشناس گفت...

برکناری حاجی آقا امیر عبدالللهیان را در کدام راستا ارزیابی میفرمایی؟

Dalghak.Irani گفت...

نه بنظرم ربطی ندارد و برکناری ایشان یکی برای قفل شدن رابطه با عربستان است و ثانیاً ظریف متوجه شده بود که بعد از برکناری فاجعه ای بنام خانم افخم این جابر انصاری بیشتر شبیه رابین هود کارتون است و نمی تواند پیشانی خوبی برای وزارت خارجه باشد قاسمی سخنگوی تازه را دیدم حداقل خوشتیپ است. یا...هو

ناشناس گفت...

رابین هود کارتون؟ لول! منظور کدوم کارتونه؟ یه خبر میدهم راجع به سوریه که "مستشاران ایرانی" چند روستا در جنوب حلب را پشت سر هم از دست دادند و نیروی هوایی روسیه هم اصلا پشتیبانی نکرد از ایران، راجع به سوریه دیگه نظری ندارید؟ الان 5 ساله که جنگ داخلی دارن و تموم هم نمیشه، چرا این جنگ تموم نمیشه؟

ناشناس گفت...

حاجی آقا امیر عبداللهیان از نیروهای با سواد وزارت خارجه و سپاه قدس است حیف شد برکنار شد شما که نگفتی در کدام راستا برکنار شده ولی به نظرم آقا باز کوتاه اومده و فرمان سوریه رو داده دست وزارت خارجه و شورای امنیت ملی و سپاه را موقتا کنار گذاشته چون می خواهد از فرصت اوباما استفاده فرموده و سوریه رو هم بازی برد -برد خاتمه بده در پایان خواهش می کنم سخنرانیهای حاج سعید قاسمی رو گوش بده حرفهاش جالبه

ناشناس گفت...

اول از همه از دلقک عزیز تشکر می‌کنم که مثل همیشه طرف مردم است و می‌خواهم بگویم خوانندگان قدیمی‌ شما مثل همیشه مطالب شما را می‌خوانند و می‌‌آموزند. اما در مورد این مطلب می‌‌دانیم که سازمان‌های پولی‌ و اقتصادی جهان بار‌ها اعلام کردند دلیل عدم سرمایه گذاری خارجی‌ و شکست اقتصادی رژیم ایران، فساد اقتصادی مدیران دولتی آن‌ است. از روزی که این مساله در تمام رسانه‌های اصلاحاتی و دولتی سانسور شد و دلیل عدم سرمایه گذاری مثلا حرف فلان دلواپس ناشناخته در فلان روستا نامیده شد، می‌‌دانستم که روزهای بدی در انتظارمان خواهد بود. که نزول ۱۸ رتبه ای‌‌ سرمایه گذاری خارجی‌ از ابتدای دولت روحانی نشانه روشن آن‌ است. شاید به جرات بشود گفت این به اصطلاح اهالی رسانه اصلاح طلب (حیف از کلمه اصلاح) و دولتی و رانتخوار، بی‌ وجدان‌ترین نسل روزنامه نگاری و فعالیت رسانه ای‌‌ در طول تاریخ ایران باشند. چطور می‌‌شود به چشم این مردم بدبخت نگاه کرد و فساد دولتی را توجیه کرد. خوشحالم هنوز تک و توک انسانهای با وجدان مثل شما وجود دارند که حمایتشان از کسی‌ به خاطر مردم است و انتقادشان نیز.

ناشناس گفت...

شما می گویید قالیباف نجیب است و به علت همین نجابت در مقابل روحانی سکوت کرد.
من یک سوال اساسی دارم. به اشکال گوناگون مطرح کردم ولی جوابی نگرفتم. موضع قالیباف محجوب و معصوم و یا روحانی روباه و یا هر خر دیگری در مقابل "آخرین درجه فساد" چه باید باشد و آیا این شخص مرد کهن این وادی است؟
کار هر بز نیست خرمن کوفتن
گاو نر می خواهد و مرد کهن

ناشناس گفت...

به نوشته بلومبرگ، بر اساس قرارداد اولیه، خانواده خاوری سرمایه‌گذار پروژه و شرکت میزراهی سازنده بوده و نهایتا قرار بود هر طرف 50% از سود سهم ببرد. خانواده خاوری دستکم 11 میلیون دلار برای خرید زمین پروژه هزینه کرده است.
خانه خاوری در کانادا هم به قیمت دو میلیون دلار خریده شده بود.
جناب دلقک. این دو مورد از سرمایه یک رئیس بانک است که کارش گرفتن پورسانت از بقیه منابع فساد، پول شویی برای اربابان قدرت... است.
هر زمان موج رسانه ای در کشور به راه می افتد باید دید که هدف پنهان آن چیست. من هم هدف آن را نمی دانم و فقط حدس می زنم اما شما با این موج رسانه ای کانون قدرت سیاسی و اقتصادی همراه شدید. تیتر آخرین درجه فساد و به کاربردن قوانین که اشاره به روحانی به اصطلاح حقوق دان دارد، کاهش سطح فساد از حالت وسیع، ریشه دار و سیستماتیک به یک موضوع خاص جناحی را در آستانه زمان غیر رسمی تبلیغات ریاست جمهوری به اذهان متبادر می کند.

ناشناس گفت...

البته حدس من با توجه به دستگیری نازنین داغری ایرانی بریتانیایی، افشا گری بی بی سی فارسی و ترس از تبعات آن می باشد.
همین دیشب بود که مادر بی سواد من می گفت" همون موقع زمان انقلاب گفته بودم که خمینی بدون نظر انگلیسی ها نمی تونه سرکار بیاد"

ناشناس گفت...

البته جناب دلقک به شما هم مشکوک می شوم که چرا در. مورد افشاگری بی بی سی سکوت کردید.
البته ان شا الله مربوط باشد به خیانت ژنرال های شاه به او و مملکت به دستور غرب و ناراحتی شما از این خیانت.

ناشناس گفت...

وزیر اقتصاد بیشعور باید بداند ما بازاریها صاحبان انقلاب هستیم. این جوجه می خواهد از ما مالیات واقعی بگیرد و به حساب های بانکی ما دسترسی پیدا کند؟
دنیا و آخرتش را خراب می کنیم.
تیمسار از حمایت شما متشکریم.

ناشناس گفت...

فرار ایرانیان از پرداخت مالیات، برای آنان بصورت یک عادت درآمده است و مجبور ساختنشان به ترک این عادت آسان نخواهد بود و تا مسئله مالیات‌گیری دقیق در ایران حل نشود و در این مورد دقت لازم به عمل نیاید هیچ‌یک از مشکلات این کشور برطرف نخواهد شد. قدرت دولت‌ها از مالیات رونق می‌گیرد همان‌طور که در بررسی تاریخ ملل، اضمحلال زمامداری‌ها نیز با مالیات مرتبط بوده.
مورگان شوستر
کتاب اختناق در ایران

ناشناس گفت...

مورگان شوستر اذعان میکند در گرفتن مالیات از کاسب خرده پا و کارمند جز مشکلی وجود ندارد . همانطور که بعد از صد سال مالیات بر حقوق قبل از پرداخت کسر میشود . مشکل شوستر سرمایه دارای بزرگ و ملاکین و سیاسیون بود که هر کدوم صد سوار محافظ داشتند .
الان هم بعد از صد سال در بر همان پاشنه میچرخد .
شوستر در برخورد با این آدما هشت ماه ببشتر دوام نیاورد .

ناشناس گفت...

ناشناس محترم 17:10 متشکرم از توضیح شما.

ناشناس گفت...

تقاضای یک آخوند از مردم: « من یک خواهشی دارم، در زمان شاه یک تبلیغاتی انجام دادند، بعد از پیروزی انقلاب هم بود یک مدتی‌ این تبلیغ کثیف و ننگ " اولاد کمتر، زندگی‌ بهتر"، خوب دیدید که مراجع ما و خود رهبری و غیره موضع گرفتند ...

از همین امشب عملیات ۵ فرزندی ،۸ فرزندی ،۱۲ فرزند یا ۱۴ فرزندی را کلید بزنید! از همین امشب تصمیم بگیرید حداقل ۵ فرزند به عشق خمسه طیبه، یا ۸ فرزند به نام حضرت رضا، ۱۲ فرزند به نام ۱۲ امام یا ۱۴فرزند به نام ۱۴ معصوم، از ۵ تا کمتر قبول نداریم».
....هی ما شائالله! هی قربون جینگولت برم.همینجور که کیلویی حرف می زنید کیلویی هم مملکت اداره می کنید.مملکت بی صاحبی گیر اورده اید.کسی هم کاری به کارتان ندارد.عین علامه!! مجلسی حرف می زنید. عین حسین صفوی هم مملکت اداره می کنید. ای قربان جینگو لتان بروم. عجب فضایی... عجب هوایی... عجب صفایی! خوش باشید . خوشبخت کسانی که عقلشان پاره سنگ می برد. چون ملکوت اعلی مال انهاست.(کتاب جامعه)