۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

اقدام درخشان دادستان محترم تهران در بازداشت صادق زیبا کلام. دستمریزاد!


 بالاخره دکتر زیبا کلام هم بازداشت شد (اینجا) آن هم با شکایت مدعی العموم به اتهام تضعیف نظام. و این بهترین خبر است امروز اولاً و عالی ترین اقدام جعفری دولت آبادی دادستان تهران است در طول دادستانی اش ثانیاً. زیرا:

1- هنوز 24 ساعت هم از سخنرانی "چرا خاموش" رییس جمهور خطاب به اندیشمندان در جمع دانشگاهیان نگذشته است. و دادستان با قاطعیت درخور تحسین! پاسخ سؤال روحانی را داد.

2- خبر بازداشت زیبا کلام بخاطر نامه اش به شریعتمداری باعث می شود که محتوای نامه اش در تیراژهای ده ها برابری تاکنون خوانده و دیده شود. و چون محتوای نامه بسیار عالی و حرف نهایی ایرانیان است اولاً سبب آگاهی بیشتر می شود و پی بردن جامعه به اهمیت روشنفکران مستقل از جانب دیگر.

3- از بیم کم اثر شدن قلم زیبا کلام که یکی از معدود قلم های بی رودربایستی در فضای کشور است جلو گرفته و زیبا کلام را مجدداً به تارک روشنفکر مردمی تأثیر گذار ارتقاء می دهد.

4- بیکارگان و معاندان و مخالفان ژنریک - "همه بغیر از تبار و ایل خودشان" - در قالب روشنفکری برج عاج نشین داخل و خارج را که کاری جز انگ زنی به این و آن ندارند و هر حرکتی را با خط کش مزدور و عملۀ داخلی و این قبیل مفاهیم سخیف و سفیه تخطئه کرده و شجاعت اقدام کننده را به خودفروختگی و توجیه گری و سوپاپ اطمینان رژیم فرومی کاهند را خلع سلاح کرده و جوانانی را که فریب این دکانداران روشنفکری را خورده اند مجدداً متوجه زیباکلام ها می کند.

5- و مهمتر از همه تتمۀ جوانانی را که انتقادهای زیبا کلام را بعنوان تساهل و دموکراسی جمهوری اسلامی پز می دادند؛ خلع سلاح می کند و آنان متوجه می شوند که حتی یک پرسش جدی - بدون پاسخ - از روشنفکری خودی هم تحمل نمی شود و از توهم مردم سالاری دینی فاصله می گیرند. 

6- بنابراین جا دارد که از دولت آبادی بخاطر اقدام مشعشع و چند منظوره اش مجدداً تشکر و به زیبا کلام تبریک و تهنیت بگویم! یا...هو 

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

من فکر میکردم که نباید اون نامه زیباکلام بی سروصدا بپایان برسه؛ خصوصا که شریعتمداری رو تعمدا و بصورت پررنگ و طعنه آمیز هی با عنوان "نماینده مقام معظم رهبری" خطاب میکرد؛ حالا درسته کرک و پر رهبری ریخته من فکر میکردم پشت پرده مطمئنا یه تهدیداتی خواهند کردش ولی الان می بینم که تهدیدات از پشت پرده اومد بیرون و زیباکلام تو فیسبوکش نوشته علیه ش اعلام جرم کرده اند(از طرف دادستانی!) (هر چند که بازم علیه زیباکلام هیچ غلطی نمیتونن بکنن چون هرچی شور بدن شوریش بیشتر میشه!)
بفرما آقای روحانی! این آقا که مثلا حاشیه امنیتش زیاده، مطابق سیاست ها و میل شما یه حرفی زده، تهدیدش کرده اند! حالا اگه مردی بیا پشتش بایست تا دیگر اساتید هم خصوصی برات نامه ننویسن!
این روزنامه های بیشعور اصلاح طلبی هم که هیچ اشاره ای به نامه نگاری های زیباکلام نکرده اند انشا... الان متوجه بیشعوریشان شده باشند! (البته شایدم پشت پرده براشون بخشنامه فرستاده اند که هیچ روزنامه ای حق نداره به اون نامه ها اشاره کنه!)
(ابوالفضل گفت)

ناشناس گفت...

و اين اتفاق هم در تاييد صد در صدى مطلب قبليتان.
شريعتمدارى و رييسش گويا ايندفعه خيلى سوخته اند.
ارادت، افشين قديم

ناشناس گفت...

انگار در همین پست قبلی بود که داشتیم بر سر حرف روحانی با دانشگاهیان کلنجار می رفتیم ! این هم نتیجه شجاعت!! آره جان عمه تان! شجاع باشید و اظهار نظر کنید! شجاع باشید و به ایران برگردید! من روحانی تضمین می کنم!

فانوسقه گفت

ناشناس گفت...

میدونی عمو دلقک، خیلی آدما، خیلی وختا، خیلی چیزارو، خیلی دیر میفهمن! مثلا خاتمی خیلی دیر فهمید که باید برای امثال نسرین ستوده، شان و مرتبت قائل باشه و به دیدارش بره! یا موسوی نیز خیلی دیر فهمید که باید به دیدار و ملاقات اعضای مجاهدین انقلاب و نهضت آزادی و ... بره نه اینکه همش اونا بیان به دیدارش! اینو گفتم که بگم روحانی هنوز مونده که بفهمه که نباید متکلم وحده باشه! بلکه باید بشینه و اجازه بده اساتید بی پروا در مقابلش حرف بزنن! تا خصوصی براش نامه ننویس!
این جماعت خیلی خودشیفته اند، خیلی دیر خیلی چیزارو میفهمن!

ناشناس گفت...

دلقك گرامي.
خانه از پاي بست ويران است
شيخ در بند نقش ايوان است

غریب اشنا گفت...

فکر کنم آخرش پی‌ ببریم که باهوش‌ترین و نترس‌ترین آخوند همان سید محمد خاتمی خودمان است.

ناشناس گفت...

جناب ابوالفضل,

اکنون سیاست های اشتباه هسته ای رژیم خودکامه برای خیلی از مردم ایران اثبات شده است. رژیم به خود روحانی هم برای فرار از پیامدهای خطرناک تر این سیاست ها(حماقت ها) دور داد. با این همه متاسفانه روحانی در حمایت از زیبا کلام اقدامی نخواهد کرد.

شهریار

ناشناس گفت...

آقای روحانی گفته چرا بزرگان ودانشگاهیان واساتیددر مورد توافقنامه ژنو سکوت کرده اند.انتقاد ایشان مرا به یاد این داستان انداخت....روزگار قدیم پادشاهی بود که دختری داشت با خواستگاران فراوان.پادشاه گفته بود دخترم رابه عقد کسی در می آورم که بتواند دو حیوان ضد هم را طوری تربیت کند که آنها روبروی هم بنشینند اما کاری به همدیگر نداشته باشند.....اولین خواستگارآمد باشغال ومرغی که آورده بود.آنها را روبروی هم قرارداد.مدتی گذشت ولی ناگهان شغال حمله کرد ومرغ راخفه کردو.......شاه دستور دادخواستگار بدبخت راگردن زدند.....خواستگار دوم وسوم و....هم به همین منوال جان خود را ازدست دادند تا اینکه روزی خواستگار نهایی آمد.شاه به اوگفت ای جوان می دانی که اگرنتوانی ادعای خود را ثابت کنی گردنت را می زنم.اوگفت بله قربان میدانم سپس دو کیسه ازخورجینی درآورد داخل یک کیسه یک کبوتر وداخل دیگری یک گربه.آنهارااز کیسه بیرون اوردو روبروی هم قرارداد.گربه وکبوتر به یکدیگر نگاه می کردند.یکساعت-دوساعت- سه ساعت-nساعت گذشت...کبوتر وگربه بی حرکت به یک دیگر نگاه می کردند!!!شاه به خواستگار دخترش جواب مثبت دادبه شرط اینکه خواستگار توضیح دهد که چگونه این کبوتر وگربه را تربیت کرده...خواستگار گفت مدت سه روز است که این دو رادر دو کیسه انداخته ام وبا دستم آنها رابه دور سرم می چرخاندم!!!حالا که آنها را ازکیسه درآورده ام به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنند حالاحالاها سرشان تاب دارد!!!!!!!

دانشگاهیان فعلا همان حالت کبوتر را دارند بعد از هشت سال تاب خوردن! هنوز سرشان
تاب دارد آقای روحانی کمی صبر کنید تا آثارتابها تمام شود!!آنگاه بقول حافظ:
به صوت چنگ بگوییم آن حکایتها////که ازنهفتن آن دیگ سینه می زدجوش

پسر حاجی گفت...

به نظر من در همین چارچوب اختلاف روحانی و حاج عزت بر سر پخش زنده و تاخیر یک ساعته گفتگوی روحانی؛ قابل تامل است. تا نظر شما چه باشد جناب دلقک؟

ناشناس گفت...

ضرغامی بدون اجازه آب هم نمی تواند بخورد. اینها موانعی است که برنامه ریزی شده سر راه وی و کابینه اش می گذارند تا دور برندارد و کنترل شده حرکت کند.