۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

زندگی! فقط با شادی؟


1- من ازچندروزپیش درحال جابجایی منزلم هستم، ودسترسی ام به اینترنت فقط ازطریق کتابخانه یا کافه مقدوراست که آن هم وقت می خواهد دراین شلوغی برو وبیا. پس تا ده دوازده روزآینده هم که اینترنت منزل جدیدم وصل بشود...........................!؟

2- این که روحانیان متحجرازامامان جمعه گرفته تا مراجع تقلید واحجابا ووااسلاما یشان گوش فلک را کرکرده است؛ خبربسیاربسیارخوبی است برای امیدواری های جنبش مردم ایران. امیدوارم که سال 89 سرشار از تلاش های جوانان برای بازپس گیری هرچه بیشتر" ازادی های لیبرال اجتماعی"(بخوان احترام به سبک زندگی های فردی) باشد.

3- چون باور دارم که عبور ازحاکمان پیشاتاریخ امروزایران به ایرانی هم لیبرال وهم دموکرات (آزادیهای اجتماعی وسیاسی توأمان) کارنشدنی نباشد؛ کاری شدنی هم نیست.لذا ابتدا باید ستون فقرات تحجرحاکم را با شادی- حتی تظاهر به شادی- وموسیقی ورنگ وآوازوهنرو....-البته اهمیت زیاد به جنبش زنان- شکست؛ تا ایران دارای یک حکومت مدرن شود وآنگاه که "فوتبال!" آزادشد. آزادی های سیاسی(دموکراسی) راهم دنبال خواهیم کرد.

4- درجاهای دیگر هم گفته ام: ایران برای رسیدن به تعادل، مجدداً باید به شرایط حکومت استبداد لیبرال برگردد. ومثل همۀ دولت های مدرن درحال گذارمشایه نظیر مصر وعربستان وعراق واندونزی وتایلند و...-البته با سرعت متناسب با عرف غالب خاص هرکدام از مثال ها- شرایط گذار را شروع وادامه بدهد.

5- جامعه شناسانی که جمهوری اسلامی را حکومت درحال گذارمعرفی کرده اند ومی کنند؛ گرفتارنوعی خلط مبحث هستند. چون که اولین شرط لازم برای حکومت درحال گذار این است که "حاکمان بالفعل" چنین حکومتی قطعاً باید مدرنیته را پذیرفته باشند وهم بخواهند که کشورشان را "گذار" بدهند.

6- آیا هنوزهم درایران کسی هست که شک داشته باشد درتفکر متحجر وپیشاتاریخ روحانیان ارشد وایدئولوگ حاکم؟ یا...هو


پ.ن:

اگرکمی پراکنده ام ببخشید. برگشتم سعی می کنم حواس جمع باشم.

۲ نظر:

ابراهيم سالك گفت...

دلقك عزيز، منزل نو مبارك! اميدوارم كه منزل جديد شما در اين سال جديد، نشاني باشد براي روزهايي نو براي ايران!

Dalghak.Irani گفت...

مرسی سالک عزیز
البته که این گونه خواهد بود انشاءالله. چرا که دلقک ها از خدایشان عهد گرفته اند که "قبل از خنداندن بچه ها" صحنه راترک نکنند! یا...هو