۱۳۹۶ فروردین ۱۹, شنبه

کاش خامنه ای کمی مهربان بود با جوانان زندگی خواه و مدرن؛ تا می توانستم حملۀ ترامپ به سوریه را محکوم کنم!

Image result for ‫حمله آمریکا به سوریه‬‎

1- در مورد ماجرای نامزدی رییسی برای ریاست جمهوری از یک نکتۀ بسیار بسیار مهم غفلت کرده بودم. و آن حساسیت بسیار زیاد و حیاتی خامنه ای نسبت به میزان مشارکت مردم در انتخابات بود. زیرا موضوع تعداد رأی دهندگان به "ناموس نمایش مشروعیت مردمی جمهوری اسلامی" از سوی خامنه ای تبدیل شده و او فارغ از هر محاسبۀ برد و باخت - البته که بی اهمیت هم نیست - می خواهد با هر ترفندی شده تعداد بیشتری از جمعیت را به پای صندوق های رأی بکشاند. بویژه الان که اوضاع و احوال و شرایط جهانی این نمایش مشروعیت را بیش از هر زمانی دیگر تشدید کرده است. هرچند که محتمل است خامنه ای به افق های بلند مدتی هم نظر داشته باشد اما نقطۀ ثقل موافقت او با آمدن رییسی مربوط به همین نکته است و اهداف کوتاه مدت را نشانه گیری کرده است. بعبارت دیگر آن ادعای خامنه ای در مورد دستور به احمدی نژاد برای نامزد نشدن بخاطر جلوگیری از دوقطبی شدن انتخابات اشراف به این داشته است که دوقطبی خارج از الیگارشی رسمی (دارای دو جناح اصولگرا و اصلاحطلب) مضر است و الا بدون ایجاد دو قطبی - اما خنثی - شدید امکان رأی گیری از مخالفان و منتقدان تحولخواه جمهوری اسلامی غیرممکن است. خامنه ای رییسی را در این قالب مؤثر تشخیص داده و پربی ربط هم نیست. زیرا فقط مطرح شدن نامزدی رییسی - هنوز قطعی نشده - مخالفان برانداز و رادیکال جمهوری اسلامی در خارج از کشور را هم تحت تأثیر "من رأی می دهم که رییسی برنده نشود" قرار داده است.

2- گزاره های دیگر نسبت داده به نیت و انگیزه های بلند مدت خامنه ای - از قبیل دارد رییسی را از راه شبیه سازی با به رهبری رسیدن خودش برای رهبری آینده آماده می کند. یا می خواهد او را بازنده و بی اعتبار کند و یا می خواهد با رییس جمهور کردن رییسی دُور را از دست روحانی و اصلاح طلبان بگیرد و ... - را عامل اصلی نمی دانم. خامنه ای مثل همۀ عمر جمهوری اسلامی بروز مرگی فکر می کند و همانطور که توانسته تا کنون با سیاست از این ستون به آن ستون فرج است حکومتش را نجات بدهد در مورد رییسی هم به اصلی ترین اولویتش که "ایجاد شور انتخاباتی از راه دوقطبی سازی خنثی بین وفاداران به الیگارشی است" نظر دارد و هر سود - زیانی برای رهبری خامنه ای ندارد - دیگری که در میان مدت و بلند مدت هم همراهش بشود - مثل برنده شدن رییسی در انتخابات - چه بهتر! این را به این دلیل برجسته می دانم که معتقدم خامنه ای دست بهیچ نوع تقلبی اعم از شکلی - ریختن آرای قلابی به صندوق ها و یا تقلب در شمارش آرا و امثالهم - و محتوایی - مهندسی پیش از انتخابات از سوی سپاه و بسیج و غیره - نخواهد زد. زیرا از وقایع سال 88 بشدت ترسیده و هرنوع عملی که باعث زیر سؤال رفتن سلامت انتخابات بشود خودداری می کند. تا جائیکه دلیگانی نمایندۀ مشهد مصاحبه کرده و تلویحاً گفته بود که: "رییسی همان اول به استناد حکم خامنه ای برای ریاست تولیت امام رضا می خواست بیانیۀ انصراف بدهد که خامنه ای مانع شده است". اما دلیگانی بلافاصله با واکنش تند دفتر خامنه ای مجبور شد حرفش را پس گرفته و مدعی شود که او چنین چیزی نگفته است.

3- البته هنوز هم بسیار مبهم است صحنه و من - همانطور که خودشان هم - از ساز و کار جمنا سر در نمی آورم و نمی دانم که چطور قرار است وارد انتخابات بشوند. مسخره ترین سناریو البته موضوع "نامزدهای پوششی" است که اولین بار اصلاح طلبان مطرح کردند در مورد کمک به حسن روحانی. زیرا چنین سناریویی مسخره تر از آن است که بفکر آدم سالمی رسیده باشد. اگر قرار بر این باشد که از ابتدای ورود به مسابقه برای رأی دهندگان مشخص کنند که چه کسانی نامزد واقعی نیستند دلیلی ندارد رأی دهنده ای آنان را جدی بگیرد و پای حرف ها و برنامه های آن ها بنشیند. حداکثر این بود که می توانستند مثل مناظرات سال 84 - هاشمی احمدی نژاد - کارشناسانی را تعیین کنند از دو طرف تا در موضوعات تخصصی بحث و مناظره کنند. اما اینکه طرف از اول بعنوان نامزد یدکی از شورای نگهبان صلاحیت بگیرد از عجایب نچسب این دوره است. باید منتظر باشیم ببینیم این دیگر چه صیغه ایست و مستندات قانونی آن چطور قابل توجیه است.

4- در مورد حملۀ امریکا به پایگاه سوری اما قبلاً اعلام کنم که من - فارغ از گوربابای متحدان اسد که خامنه ای و پوتین هستند - در حال حاضر طرفدار بشار اسد هستم و او را مناسب ترین - و در صورت انتخابات آزاد مقبول ترین هم - سیاستمدار سوری برای ریاست به آن کشور می دانم. چون تنها خواسته ام برای حکومت ها و رهبران خاورمیانه سکولار بودن آنان است و نه لزوماً دموکرات بودن سوییسی آنان! - من خاورمیانه و کشورهای اسلامی را (بغیر از ایران شیعه) مستحق و لایق دموکراسی "هر نفر یک رأی" نمی دانم و تا لیبرالیسم به حدی پیشرفت نکند که بتواند اسلام ضد مدرنیته را بمحاق ببرد هر نوع رأی گیری توده ای را رسیدن بنوعی از اختلاط سیاست و دیانت - رادیکال تا کمتر رادیکال - می شناسم و می ترسم. که نه تنها آزادی های فاخر (سیاسی و آزادی بیان و مطبوعات و مدیا و ...) را محقق نمی کند که آزادی های اجتماعی طبقات متوسط کشورها را هم از دست مردمشان می گیرد. مثل نمونۀ ایران یا مصر مرسی و ... و ترکیه که در راه عقبگرد است.

5- حملۀ محدود اما شدید ترامپ به پایگاه سوریه را هم تجاوز آشکار و بسیار بی دلیل امریکا به یک کشور مستقل می دانم و از اینکه کشورم در دستان آخوندهای خشکه مقدس باعث شده که مجبور باشم از اعمال وحشیانۀ غربی ها علیه کشورهای "غیرهمسوی سیاسی و نا تسلیم" استقبال کنم و برایشان دست افشانی کنم بسیار بسیار ناامید و افسرده و ناراحتم. من روایت خود بشار اسد و ایران و روسیه - در مورد ماجرای تسلیحات شیمیایی بکار رفته -  را بیشتر از حکایت تبلیغاتی امریکا و غرب - نمی دانید این سه روزه چه حجم غیر قابل اندازه گیری از تبلیغات رسانه ای از عکس ها و فیلم های کودکان سوری مجروح و کشته در این ماجرا را به شبکه های متعدد مدیاهای خود داده اند - قبول دارم. حداکثر ظنم به خباثت بشار اسد جلوتر از این نمی رود که او با اطلاع از وجود عناصر شیمیایی در انبار مهمات مورد هدف تروریست های مخالفش آن را بمباران کرده؛ تا نشان دهد که تکفیری ها و مخالفانش چه نیروهای خطرناکی هستند. اما از نابختیاریش خودش متهم استفادۀ مستقیم از سلاح شیمیایی شده است. در حالیکه نه در غوطه در 4 سال پیش ثابت شد و نه نهایتاً اینبار ثابت خواهد شد که اسد سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد. ترامپ اگر می خواست براستی بخاطر سلاح شیمیایی اسد را تنبیه کند باید منتظر می ماند و در تشکیل کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل تسریع می کرد و بعد از اثبات جرم مجازات را اجرا می کرد. مطلقاً - با تأکید بر مطلقاً - اعتقاد ندارم که اسد سلاح شیمیایی استفاده کرده باشد. چون نه سلاحش را دارد و نه منطق سیاسی اش را. سلاح شیمیایی و کشتار جمعی سلاح آخرین لحظات باخت در جنگ هاست و هیچ نیرویی در هنگام دست بالا داشتن در جنگ سلاح کشتار جمعی استفاده نمی کند. و چه کسی است که منکر موضع پیروز اسد و پوتین در یکسال گذشته باشد.

6- البته از این نظر که این حمله ترامپ تلفات انسانی چندانی نداشته است اولاً و دیوانگی و غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ و هراس از او را تبلیغ می کند ثانیاً و نوعی اخطار و هشدار به خامنه ای و رادیکال های ایران هم است ثالثاً و در کنار تعلیق طرح تحریم های جدید از سوی کنگره تا بعد از انتخابات ایران به پیروزی معتدلان در انتخابات عنقریب جمهوری اسلامی کمک می کند رابعاً؛ و علی رغم چندش آور بودن چنین مظالمی؛ استخوان در گلو از آن استقبال می کنم. و کاشکی آین آخوندهای کثافت بخاطر یک لچک بر سر زنان و دختران ایران قیصریۀ ایران را به آتش نمی کشیدند تا من هم با تمام وجودم و در کنار حکومت سکولار کشورم از این سیاست کثیف غربی ها در مقابل ملت های ضعیف تبری می جستم. اما آن یک کف لچک اجباری چنان خانمان برانداز شده در ایرانم که پوزۀ خون آلود ترامپ را با مهربانی شستشو می دهم! لعنت به تحجر و جمهوری اسلامی خامنه ای. یا...هو

۱۰۲ نظر:

دیده بان ایران گفت...

اصولا هر کسی که فکر می کند با رصد کانال های تلویزیونی و خواندن چندین کتاب می تواند به واشکافی مسایل شرق و غرب پرداخته و در مورد سیاست های کشورها به نظریه پردازی بپردازد،قطعا نابود است.
- اتاق فکر جمهوری اسلامی طوری از قبل آماده شده که اگر روزی قرار به تغییر رژیم بود، از فیلترها،شبکه ها،بازیگران و هنرمندان و . . . در همه ی عرصه ها استفاده کند و هرآنچه در چنته دارد برای دفاع از خودش بیرون بفرستد.این کاملا مشخّص است .
- انگلیس،روسیه و همه متحدان جمهوری اسلامی همه روزه بوغ کرنا می کنند که مردم ایران باید به مقاومت خود ادامه دهند و ایران در حال گذار از دموکراسی ست!
- مخالفت با دونالد ترامپ چپ بسیاری از رسانه ها،کشورها و سیاستمدارانشان را باز کرد!کسانی که تولید داعش،صدام،بشار اسد و جمهوری اسلامی کرده اند!
قطعا باید ملت ایران جاسوس داشته باشد تا بتواند دست کشورها را بخواند تا در اینده ایران دوباره یک دیکتاتور اینبار کراواتی! به ما تپانده نشود!

به من هم سر بزنید

www.didebaniran.blogspot.com

مازیار وطن‌رست گفت...

دیده‌بان ایران

با این ایدۀ مشعشعی که نوشتی حتی پای منِ وبگرد را هم سُست کردی برای سر زدن به وبلاگت. هر وقت از تئوری توطئه گذر کردی یک سری بزن شاید آمدم وبلاگت را خواندم.

ناشناس گفت...

خیلی ممنون از تحلیل شما.
در مورد مسایل انتخابات خوشحالم که تا حدود زیادی حدس و احساسم با شما یکی است.
حال که پاشنه آشیل حکومت مشارکت در انتخابات و در حقیقت تایید رفتار و سیاستحکومت است؛ عدم مشارکت مردم پیام روشنی است تا حداقل فضای آزاد را برای مردم به رسمیت بشناسند. والا هرکس که بیاید به غیر از احمدی نژاد، تابع مراکز قدرت خواهد بود. عدم مشارکت پیام روشنی به غرب می دهد و حساب ملت و حکومت را بیشتر جدا می کند و فشار را بر بخش های انتصابی پر رنگ تر.

ناشناس گفت...

در غوطه آمریکا اعلام کرد که اطلاع دارد حملات از کجا انجام شده و کار چه کسانی است. در ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری مصری به خبر زیر دقت کنید.
"مقام های آمریکایی گفته اند ماهواره های آمریکا در لحظه سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا، "یک نقطه حرارتی" را ثبت کرده اند".
آمریکایی ها که خبر نداشتند قرار است در این پرواز حادثه ای رخ دهد بنا بر این این هواپیما را را به طور مشخص زیر نظر نداشتند ولی قدرت اطلاعاتی آنها- که سعی دارند به شدت آن را مخفی نگه دارند - آن قدر بالاست که در هر لحظه حرارتی غیر معمول را در حجمی به اندازه جو کره زمین پایش می کند. حال چنین کشوری نمی داند حملات خمپاره ای چهار سال قبل در غوطه کار چه کسی است؟ و یا بمباران شیمیایی اخیر؟ آیا اگر ارتش سوریه این روستا را تصرف کند؛ نمی تواند به سادگی پته آمریکا را به فرض دروغ گو بودن روی آب بیاندازد و آمریکا را سالیان سال سکه یک پول کند.

رفیق آیت اله گفت...

جالب است دلقک در مورد سوریه و بشار اسد و سلاح شیمیایی دقیقا همان چیزی را می گوید که کارشناسان نظام و امام جمعه ها و مسعود بهنودها و ... می گویند. البته من تعجبی نمی کنم چون می گویند در مواقع حساس و بحرانی است که پرده از چهره افراد می افتد و خود واقعی شان را نشان می دهند

ناشناس گفت...

اتفاقا من کاملا باور می کنم بشار حمله شیمیایی انجام داده و دلیل منطقی هم داشته، این که بشار از داعش بهتر است نیاز به تجدید نظر دارد، واقعا هست؟ حالا چون سکولار است، به نظر من جناب اسد جانی ترین دیکتاتور سکولار منطقه و شاید جهان است و اگر یک حکومت قرار باشد مردم خودش را شیمیایی کند همین بشار اسد خواهد بود، اینکه بشار اینقدر خون خوار و خبیث است که خیلی هم نمی توان از داعش بهتر باشد، در مورد منطق هم بشار می خواست با انفجار شیمیایی جو ناامیدی برای مخالفانش ایجاد کند چون امریکا هفته گذشته علنی کرد که مخالف رفتن بشار است و بهانه را دادن به اسد و اسد هم استفاده لازم را برد، سوما گازی که استفاده شد _سارین_ در دست تروریست ها نبود.

در مورد انتخابات موافقم

یکی از خدمه کــشــتـی غول پیکر اصلاحات گفت...

...................
هر نـفـسـی کـه فـرو مـی رود مـمـد حـیـات اسـت و چـون بـر مـی آیـد مـفـرح ذات
پـس در هـر نـفـســی دو نـعـمـت مـوجـود اســت و بـر هـر نـعـمـتـی شـکـری واجـب
...................
هـر رأیـی کـه به صندوق مـی انـدازیـم، در آن دو ثـواب وجـود دارد
و بـرای هر ثـوابـی ، پــاداشــی اســت عــظــیـم در نـزد ایـزد مـتـعـال
...................
اکنون که به حمدالله تعالی ، دو قطبی لازم برای مشارکت هر چه بیشتر و هر چه گسترده تر و هر چه عظیم تر و هر وسیع تر و سیل آساتر و طوفانی آحاد ملت غیور و قهرمان و وظیفه شناس ایران در صحنه انتخابات، فراهم شده و حجت الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان اصلی ترین سکان دار کشتی اصلاحات و اعتدال، به نمایندگی از دریاسالاران کشتی اصلاحات و اعتدال، در رقابت با کشتی اصولگرایان، با سرعتی مضاعف از رقبا پـیـشـی گـرفـتـه ، مـا نـیـز اگـر ادعا داریم که اصلاح طلب هستیم و یا اعتدالگرا هستیم و یا اعتدالگرای اصلاح طلب هستیم و خود را اعتدالگرای میانه رو و یا میانه روی معمولی (بدون آپـشـن های لـوکـس و تـشـریـفـاتـی و ترمز ABS و بدون airbag) می دانیم باید کمک کنیم و تـنـدتـر "پـارو" (Paaroo) بـزنـیـم تا در این مـسـابـقـه نـفـس گـیـر ، عـقـب نـیـافـتـیـم .
..................
آسـیـاب

تـنـد تَـرِ ش کـن

تـنـد تَـرِ و

تـنـد تَـرِ ش

کــن
..................
بادبان ها را باید افراشته نگاه داشت
و
پــارو زنها باید تـنـدتـر پــارو بـزنـنـد
..................
من خودم هم دارم پـارو (Paaroo) می زنــم ......


ناشناس گفت...

پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش مخوانش پسر
.
.
.
کشتار حما (عربی:مجزرة حماة) رویدادی در فوریه ۱۹۸۲ میلادی شهر حما بود که با یورش همه‌جانبهٔ نیروهای مسلح سوریه به این شهر به منظور سرکوب شورش مخالفان حکومت حزب بعث سوریه و حافظ اسد به رهبری اخوان المسلمین صورت گرفت. این عملیات از روز دوم فوریه ۱۹۸۲ آغاز شد و رهبری آن را رفعت اسد برادر حافظ اسد بر عهده داشت.

بنابر تخمین عفو بین‌الملل بین ۱۷۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ سوری در این درگیری کشته شدند، که اکثر آن‌ها غیرنظامی بودند.

کشتار حمات در کنار نبرد سپتامبر سیاه در اردن به عنوان خونبارترین عملیات‌های دولت‌های عربی علیه ملت‌های خود شناخته می‌شوند.

در فوریه سال ۲۰۱۲ و در پی خیزش سوریه، مردم شهر حما سیمین سالگرد این کشتار را با ریختن رنگ قرمز بر خیابان‌ها و آسیاب‌های آبی نامدار این شهر گرامی داشتند.

ناشناس گفت...

ترامپ یادآور پرزیدنت رونالد ریگان است. امیدوارم سقوط پوتین و خامنه ای میراث او شود.

Hej گفت...

تیمسار جونم داری دیگه گاهی خارج می خونی

ناشناس گفت...

دلقك عزيز دليگاني نماينده مشهد نيست ايشان نماينده شاهين شهر هستند
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/حسینعلی_حاجی_دلیگانی

ناشناس گفت...

با اين تحليل شما كاملا موافقم. از كامنتهاي مخالف چندان متعجب نيستم چرا كه خيلي ها سياست را با عينك ايده آليستي نگاه ميكنند و با تفسير هاي پراگماتيك ميانه اي ندارند. تا روزي كه داعش و اسلام تندرو در سوريه سر كار است و طرفدار ميگيرند وجود اسد خونخوار در سوريه لازم است، نمونه ش عراق.
حمله شيميايي در سوريه و بمباران موشكي قبل از فعاليت هر گونه كميته حقيقت ياب از دو جنبه حائز اهميت است : ١) در زماني كه مخالفان هم در جبهه جنگ و هم در جبهه سياسي داشتند ميباختند، اين حمله شيميايي بهترين هديه برايشان بود و جامعه جهاني را به يكباره بسيج كرد عليه اسد. اين اظهر من الشمس است و نميدانم چرا بعضي ها به اين تئوري توطئه ميگويند. ٢) حمله محدود به سوريه كه مثل كيسه بوكس ميمونه و عملا هركس ميخواد اونجا جولان ميدهد، براي ترامپ فقط و فقط ارزش تبليغاتي دارد و بس. براي ترامپ كه وعده هاي انتخاباتي و دستورات إجرائي اش يكي پس از ديگري پوچ از آب در مياد (تحريم ويزا، ديوار مكزيك، تعرفه هاي سنگين بر اجناس چيني) اين فرصت مغتنمي بود كه يك ضرب شست محدود نشان بدهد با اين هدف كه بگويد آره، اين امريكاي مقتدري بود كه وعده اش را داده بودم. اون فيلم شليك موشكهاي tomahawk هم بيشتر از جنس فيلم هاي تبليغاتي محسوب ميشود كه ترامپ به عنوان بيزنس من باهاشون خوب آشناست.

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز ، اگر تقلبی در انتخابات قبلآ اتفاق افتاده ، این به معنی این است که باز هم ممکن است اتفاق بیفتد. نظام برای رسیدن به مقاصدش از چیزی واهمه ندارد. ضمنآ در جنایتکار بودن بشار اسد شکی نیست ( حالا می فهمیم که مرحوم محمدرضا پهلوی واقعا وطنپرست بود ) لذا خیلی به روایت روسی بمباران شیمیائی در سوریه اعتمادی نیست.

الف گفت...

تیمسار عزیز

خدا صبرتان بدهد.
رفقای «دموکراسی خواه» سیرک تیمسار، واقعا نمی بینید که در خاورمیانه در این چند سال هر جا دموکراسی نسبی بر قرار شده اسلام گراها بالا آمدند؟ استدلال تیمسار درباره خاورمیانه بسیار عمیق و درست است. مصر یادتان هست؟ فکر می کنید اگر آن زمان اسد می رفت و رای گیری می شد، در سوریه اوباما رای می آورد؟ واقعا؟!!!

دوم و مهتر. کسی تردید دارد که اسد حمله شیمیایی نکرده؟؟؟ اصلا اسد هیولای آدم خوار. کسی که جنگ را برده و آرام آرام دارد شهرها را پس می گیرد و جنگ رسانه ای غرب هم در این سالها به تنش خورده، یک باره می آید میزند زیر میز بازی برده؟!
در ضمن اسد اگر هیولا هم باشد، که به نظر من مطلقا نیست، در این چند سال هیولاهایی ظاهر شدند در سوریه که ارتش سوریه هر شهری را می گیرد مردم گرفتار در آن شهر بی اختیار فرار می کنند سمت ارتش و اسد. این دیگر اخبار جمهوری اسلامی نیست و به نقل از همین بی بی سی عزیز و دیگر رسانه ها نقل می کنم. البته خبرش را بلد نمی کنند و دوستان باید یک مقدار دقت کنند تا ببینند. البته باین وضعی که در کامنت ها می بینم، بعید است کسی اهل دقت کردن باشد!

ناشناس ۱۴:۰۷ گفت...

"کسی تردید دارد که اسد حمله شیمیایی نکرده؟؟؟"
نه من تردید دارم که نکرده، کسی حرفی از دموکراسی نزد، تا جایی که میدانم جناب مرندی نظرشان را گفتند که به نظرم غلط است، از کسی که روی مردمش بشکه بمب میریزد بعید نیست که با بمب شیمیایی زهره چشم بگیرد، شما به نظرتان سرکوب خونین اعتراضات مدنی یا بشکه ریختن روی مردم اقدامات دیوانه باری نبود؟ نه در نظر سیستم بعثی اسد! از دید خوداسد حمله شیمیایی در حین پیروزی یک اقدام حساب شده است نه یک حرکت دیوانه بار.

اسد میداند جامعه جهانی به او نیاز دارد چون سکولار است و در جای داعش! تمام مخالفانش را در ادلب جمع کرده و به محاصره در اورده و بمباران می کند به نام القاعده راست یا دروغ! منتظر تسلیم این منطقه است و بمباران شیمیایی هم پیامش بوده به مخالفانش

مردمی که خودشان را به چنگال اسد می اندازند نشانه هیولا نبودن او نیست، اسد هیولایی است که دارد می برد و مردم برای ثبات برایش هورا می کشند وگرنه در هیولا بودنش شکی نیست ولی باید باهاش زندگی کنند در کشورشان، جایی نمی رود.

به علاوه مدارک خوبی هم منتشر شده، گاز سارین که در انبار به صورت فعال و قابل استفاده نگه داری نمی شود! حالا شما به روس نیوز اعتماد بیشتری دارید میل خودتان است به زودی تحقیقات کامل و مستقل صورت خواهد گرفت و نتیجه معلوم خواهد کرد رژیم اسد هیولایی بود از قبل و هنوز است به مراتب بدتر از القاعده و قابل قیاس با داعش فقط سکولار است و با ایدئولوژی دینی نمی کشد، شمشیر ندارد ولی شیمیایی چرا

ناشناس گفت...

اگر صدام حسین در عراق سر کار بود و بر سر داعش و مردم گرفتار در موصل بمب بشکه ای و گاز کلر می ریخت و بیمارستان ها و مدارس را هدف قرار می داد با توجه به سکولار بودن او و دولتش، شایسته حمایت بود؟

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

دلقک عزیز،
بند یکم و دوم بسیار دقیق و موشکافانه بود و با این توضیح، نهی احمدی نژاد برای حضور نیافتن در عرصه انتخابات معنی پیدا کرد.
سوال من این است که اگر دوقطبی فعلی روحانی/رئیسی نتواند شور مورد نظر خامنه ای و اصولا نظام برای ایجاد هیجان و برانگیختگی در رای دهندگان را ایجاد کند و بطور کل موج بی تفاوتی مورد نظر یا تحریم انتخابات براه بی افتد. چقدر محتمل است که کل نظام دست به یک تقلب نموداری جهت بالا نشان دادن سطح مشارکت بزند؟ انهم با توافق تمام طرفین اعم از اصولگرا و اصلاح طلب


یکی از خدمه کــشــتی غول پیکر اصلاحات گفت...

......
پاسخ قاطع به شگرد تنبل ته کلاس
......
اولا من قبلا خدمت شما عرض کرده بودم که نه پوپولیسم را قبول دارم و نه اومانیسم را و نه دموکراسی را .
و اضافه کرده بودم که هر نوع ترکیب و یا هر نوع تلفیقی از این سه مکتب فکری را همواره و همیشه و به میزان صد درصد به زیان جامعه بشری و مقام شامخ انسانیت دانسته و می دانم و خواهم دانست و معتقد بوده ام و معتقد خواهم بود که هر کدام از این سه مکتب فکری این قابلیت را دارند که انسان را مشغول به لذایذ دنیوی و غرایز حیوانی کنند و چه مصیبتی بالاتر از گرفتار شدن در لجن زار و مرداب کثیف و متعفن و بد بوی غرایز حیوانی و لذایذ دنیوی و مادی.
.......
ثانیا شما که از طرز نوشـتــنــتان معلوم است که تا حدی از برخی از این مکاتب فکری انحرافی (مکاتب فکری ضاله) ، حمایت می کنید، عجیب است که با آمار بالای مشارکت مردم و دخالت مردم در تعـیـیـن سـرنوشـت مردم مخالفید. مگر شما نمی گفتید که طرفدار مردم هستید؟
.......
ثالثا وقتی هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان و هم اعتدالگرایان و هم اصلاح طلبان اعتدالگرا و هم اعتدالگرایان اصلاح طلب بر سر یک موضوع به ""توافق همه جانبه"" می رسند ، حال اگر کسی همچون شما که ادعای حمایت از دموکراسی یا پوپولیسم و یا اومانیسم را دارید ، آیا نباید این ""توافق همه جانبه را"" به رسمیت بشناسید یا خیر؟
........
رابعا اگر ادعا دارید که طرفدار دموکراسی هستید، بنده حقیر عرضم خطاب به شما این است: چه دموکراسی ای بالاتر از "توافق همه جانبه" بین اصلاح طلبان و اعتدال گرایان و اصلاح طلبان اصولگرا و اصلاح طلبان اعتدالگرا و اصلاح طلبان میانه رو و اصلاح طلبان کند رو و اصلاح طلبان تندرو و اصلاح طلبان پـیـشـرو و اعتدالگرایان محافظه کار؟
.........
سخنرانی خود را با کلامی نصیحت گونه و اندرزی مشفقانه و نصیحتی دلسوزانه و در حقیقت با یک توصیه اخلاقی به شما پایان می بخشم و نمی خواهم که وقت شریف شما بینندگان و شنوندگان عزیز را بیشتر بگیرم:
.........
نصیحت آخر
لطفا در مسیر حرکت کـشـتـی عـظـیـم الـجـثـه و غـول پـیـکـر اصـلـاحـات سـنـگ نـیـانـدازیـد و مـیـخ پرتاب نکنید.

الف گفت...

من هم به شخصه منتظر تحقیقات هستم و البته مطمئنا چنین تحقیق مستقلی منتشر نخواهد شد. چون «ترامپ دموکرات و غیرهیولای» شما اساسا پیش از هر نوع تحقیقی اقدام کرد!
در ضمن من از روس نیوز پیروی نکردم، اما اگر بنا به پذیرفتن کورکورانه باشد، تفاوتی میان «روس نیوز» و «فاکس نیوز» نمی بینم. حالا شما دوست دارید از فاکس نیوز پیروی کنید، البته که «میل خودتان است»!

سوشیانت گفت...

با سلام
دوستان می گویند که چون اسد دست بالا را در جنگ داشته و در حال پیروزی بوده محال است همچین کاری کرده باشه و از بمب شیمیایی استفاده کرده باشه . اما شما سیاست های شیطانی جمهوری اسلامی و روسیه و اسد را دست کم گرفته اید که این حرف را می زنید . این ها از وقتی ترامپ آمده مدام در حال آزمایش و امتحان ترامپ هستند تا ببینند واکنش او چیست. آخوندها موشک بالستیک با برد بلند شلیک کردند تا ببینند واکنش ترامپ چیست . حالا هم اصلا بعید نیست که بشار اسد که نشان داده هیچ گونه رحمی در وجودش نیست و از هیچ جنایتی بر علیه مردمش ابائی ندارد و قبلا هم از سلاح شیمیایی استفاده کرده با هماهنگی روسیه و آخوندها دست به این کار زده باشد تا ببینند آیا ترامپ در برابر این عبور از خط قرمز واکنشی نشان می دهد یا نه همانگونه که اوباما را امتحان کردند. ممکن است بگویید برای امتحان آمریکا هیچگاه اسد نمی آید چنین جنایتی بکند و با بمب شیمیایی عده ای را بکشد ولی من به شما می گویم اینها برای حفظ قدرتشان اعمالی بسیار بدتر و وحشتناک تر از این را هم حاضرند انجام بدهند و جان انسان ها برای اینها کمترین ارزشی ندارد و حاضرند جان عده زیادی مردم را مثل موش آزمایشگاهی برای مقاصد و سیاست های کثیفشان فدا کنند تا در قدرت بمانند
آری پوتین خامنه ای و بشار اسد آنقدر بی رحم و با قساوت هستند که برای آزمودن عزم ترامپ و آمریکا دست به چنین جنایت وحشتناکی بزنند زیرا سرلوحه این دیکتاتورها این است که اگر قرار بر حفظ قدرت باشد حاضرند تمام مردمشان را بکشند . آیا کسی منکر این واقعیت است که خامنه ای برای حفظ حکومت وقدرت خود حاضر است 70 میلیون ایرانی را بکشد؟ پس چرا در مورد اسد تردید می کنید که از جنس همین خامنه ای و پوتین است

ناشناس گفت...

قراره اسد و خانواده اش تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران کشته شده و سرنگون شود.
ب ب

ناشناس گفت...

شما فکر می کنید از نظر خامنه ای اگر رئیسی انتخاب شود بهتر است؟ بهانه برای حمله به ایران پیدا نمی شود؟ تازه نارضایتی اقتصادی می افتد گردن جناح خودش، منظور خاتمی هم همینه دیگه به صلاح همه است به روحانی رای دهند.

ناشناس گفت...

یورونیوز فارسی :
... از سوی دیگر علاوه بر وزیر امور خارجه سوریه، دولت روسیه نیز با رد اتهامات مطرح شده اعلام کرده بود که این حادثه در اثر انفجار انبار سلاح شیمیایی مخالفان دولت در جریان حمله نیروهای حامی بشار اسد روی داده است.

کارشناسان سلاح های کشتار جمعی با رد این ادعا گفته اند که انفجار گاز سارین در انبارها باید موجب سوختن و نابودی آن و یا تشکیل یک ابر سمی شود و انتشار آن در شهرکی به وسعت خان شیخون آنهم در نتیجه انفجار بر روی زمین ممکن نیست.

ناشناس گفت...

پس این مستشاران حکومت در سوریه چه می کنند؟
حال که کسی استفاده از گاز اعصاب توسط مخالفان علیه خودشان را باور ندارند؛ آن را بر گردن گروهی خودسر در ارتش بیاندازند و قال قضیه رو بکنند.
راست میگم. تو ایران جواب داده؟

ناشناس گفت...

من دور اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مرحله دوم انتخابات به احمدی‌نژاد رای دادم چون حال و حوصله رفسنجانی رو دیگه نداشتم. دوباره بشه رییس جمهور و بشینه با مایک والاس و کریستین امانپور با نیش باز مصاحبه کنه و بگه ما با ملت آمریکا مشکل نداریم. دولت آمریکا بیاد حسن نیت خودش را ثابت کنه و اموال ما در آمریکا را در مرحله اول آزاد کنه ... و هشت سال دیگه به قول دلقک ما را در برزخ نگه داره.
گفتم به احمدی نژاد رای می دهم تا تکلیف ملت و حکومت روشن بشه. خوب خداییش تا یه جاییش خوب پیش رفت ولی کامل نشد.
حال در انتخابات روبرو مانده ام که انسانیت را زیر پا نگذارم و رای ندهم یا اینکه رای به رئیسی بدهم به امید کوبیدن میخ آخر.
دوستان نظرشان چیست؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

ناشناس گفت...

https://spideroak.com/infosec

لینک بالا ربطی به موضوع نداره و فقط جهت اطلاع است.

ب ب

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

فکر هامو کردم. نه به رییسی احتمالی رای میدم نه به روحانی و هیچ خر دیگه.
یاد طوطی و بازرگان افتادم. می خواهم خاموش باشم. شاید رسیدن به هندوستان از ره خموشی باشد.

ناشناس گفت...

با ان نظری که به روحانی رای نمی دهد چون خسته شده موافقم روحانی مانند هیلاری کلینتون گزینه سیسیتم و خسته کننده است! اگر قرار به ثبات همین وضع باشد باید به روحانی رای دهید که استمرار طلب است و نه اصلاح طلب وظیفه روحانی حفظ نظام بر اساس کاهش تنش با جهان است ولی اگر بخواهید تغییری ایجاد رئیسی بهتر است که ممکن است کار دست همه چی بدهد یا حتی بقایی اگر اجازه دهند.

ناشناس گفت...

چقدر این انتخابات! ریاست جمهوری ما جذاب و خنده دار است ، یاد بعضی از داستانهای عزیز نسین نویسنده قدیمی ترک می افتم ، حساسیت و حلاوت و هیجان ما مردم هم کم حنده دار نیست ، ای دل غافل ...

ناشناس گفت...

فکر کنم که دیگه انتخابات ریاست جمهوری نبینیم. منظورم نخست وزیری نیست.
منظورم کله پا شدنه.

ب ب = بابک

ناشناس گفت...

وقتی که خط لوله Kingstone از کانادا به آمریکا کامل بشه، اتفاقات زیادی خواهد افتاد.

ب ب = بابک

ناشناس گفت...

چقدر سطح کامنت ها بی خود شده. خدا به تیمسار صبر بده. تیمسار وقتت را بزار برای فکر کردن بیشتر و بیشتر و نوشتن بهتر و بهتر. وگرنه شبهه درست کردن در مسائل فکری کار یک لحظه هست و طرف را هم هیچ وقت نمی بینی که به نیتش بشه پی برد. نشسته با یک کاسه تخمه جلوش مثل مارکسیست ها به زمین و زمان گیر میده و بحث کردن را برای سرگرمی میخواد نه کاهش درد مردم و کشورش. تیمسار خسته نشو از اینها

ناشناس گفت...

جملاتی را در زیر نقل قول می کنم تا درک کنید چرا حکومت شاه سقوط کرد. بعد از این همه سال هنوز بعضی ها ته دلشان با مسکوست. اگر می گفتند 360 هزار سگ و گربه را در کشور سوریه قتل عام کردند شاید ایشان حساسیت بیشتری داشت.
" حملۀ محدود اما شدید ترامپ به پایگاه سوریه را هم تجاوز آشکار و بسیار بی دلیل امریکا به یک کشور مستقل می دانم و از اینکه کشورم در دستان آخوندهای خشکه مقدس باعث شده که مجبور باشم از اعمال وحشیانۀ غربی ها علیه کشورهای "غیرهمسوی سیاسی و نا تسلیم" استقبال کنم و برایشان دست افشانی کنم بسیار بسیار ناامید و افسرده و ناراحتم. من روایت خود بشار اسد و ایران و روسیه - در مورد ماجرای تسلیحات شیمیایی بکار رفته - را بیشتر از حکایت تبلیغاتی امریکا و غرب - نمی دانید این سه روزه چه حجم غیر قابل اندازه گیری از تبلیغات رسانه ای از عکس ها و فیلم های کودکان سوری مجروح و کشته در این ماجرا را به شبکه های متعدد مدیاهای خود داده اند - قبول دارم."
.
دوست ندارم کامنت بالا را بفرستم....

ناشناس گفت...

رئیسی کابینه پیشنهادی اش رو معرفی کرد که مهر تاییدی بود بر شایعات. قالیباف معاون اول معرفی شده و اکنون دلیل بیانیه اش علیه روحانی مشخص میشود. تمام کابینه رئیسی عضو رسمی یا غیررسمی جبهه پایداری هستند به جز محسن رضایی و ناصر سراج. فرمانده تندروی سابق سپاه، ذوالقدر هم در کابینه رئیسی هست به عنوان وزیر کشور!

درست گفته شده که تاریخ یک بار به صورت تراژدی اتفاق می افتد و بار دیگر به صورت کمدی. طنز تاریخ را ببینید که ذوالقدر فرمانده سپاهی که بیشترین نقش را در تقلب سال 88 و سایر تقلبات سازماندهی شده در انتخابات حکومت اسلامی داشته قرار هست وزیر کشور و مسئول برگزاری سالم! انتخابات شود.

اگر روحانی رد صلاحیت شود بدانید که پروژه امنیتی سپاه و خامنه ای جهت به قدرت رساندن مهره های خودشان استارت خورده است و رئیسی که با تیزهوشی گنجی به درستی و بسیار به جا "آیت الله قتل عام" لقب گرفته قرار است حاکم جدید جان و مال ایرانیان بدبخت به مدت چند دهه دیگر شود.

ناشناس گفت...

این تحلیل توسط نرم افزار تولیدی یکی از رفقا به دست امده. بسیار مایل هستم ببینم چقدرش واقعیت خواهد داشت و در عمل اتفاق میفته.

جناب روحانی برای انتخابات ثبت نام نخواهد کرد و یکی دو تن از نزدیکان وی به نمایندگی از دولت وی نامزد خواهند شد. با این حرکت وی رهبر را با دو قطبی ترسناک رییسی-احمدی نژاد تنها خواهد گذاشت و جواب فشار های شدید از سمت دار و دسته وی را خواهد داد که" بفرمایید! خود دانید"

از طرفی در لحظات آخر و با حذف بقایی (که خود نیز کاملا خبر دارد و نقش قربانی را بازی میکند) احمدی نژاد و مشایی که جبهه را خالی می بینند هر دو همزمان برای انتخابات ثبت نام خواهند کرد. با وضعیتی که به وجود خواهد آمد، خود آقا و کل همین دار و دسته فشار، مجبور به دلجویی و دعوت به زور روحانی به شرکت دوباره در انتخابات خواهند نمود چون می دانند در دو قطبی رییسی-احمدی، شانس احمدی باز بیشتر از دیگران و بدتر از همه، شر و دیوانگی او نیز بسیار خطرناک تر از بقیه است. او سرنوشت موسوی را دیده و می داند یکبار بیشتر فرصت ندارد.

در این شرایط و با فشار حکومت و درخواست مردم ترسیده از حضور گرگ و شغال، روحانی به سان قهرمان دوباره بازخواهد گشت و همان حماسه مورد نظر آقایان اتفاق میافتد. ولی احمدی تحمل نخواهد کرد و در صدد ایجاد شر بر میاید.

از طرفی احتمال حادثه و تصادف و سکته برای بعضی از آقایان حاضر در صحنه به شدت وجود دارد و بسته به پایفشاری آنها ممکن است حادث شود. آقای احمدی نژاد تعدادی ویدئو را برای افشاگری "حتی در صورت زنده نماندن خود" آماده نموده است. در بهترین حالت، پرونده فساد وی بالاخره مفتوح و دار و دسته وی حبث های طولانی مدت خواهند گرفت.

حذف ریسی از نامزدی ولایت فقیه دلخواه و مورد نظر رهبر میباشد زیرا ریسی انتخاب مستقیم وی نبوده و از جانب خراسان و مشهد برگزیده شده است. تکلیف دار و دسته احمدی نیز به طور کامل مشخص خواهد شد.

چند بازیگر بسیار سورپرایز کننده انتخابات در روزهای آتی تازه وارد خواهند شد و آنچه میبینیم، فعلا پیش قراولان و opening این نمایش بوده اند

(جمشید)

Dalghak.Irani گفت...

اردیبهشت سال زیبا و تنها سال اریجینال روی کرۀ زمین تنها ماهی از سال است که تقریباً تمام کرۀ زمین - جز دو قطب و خط استوا - نزدیکترین بهترین هوا و لطافت نه گرم نه سرد را مشترک هستند. و همۀ مردمان دنیا در لذت از هوای معتدل اشتراک ذائقه دارند. پس همه از این ماه بهشتی لذت ببرید و مطمئنم که برای ایران اتفاقی بدتر از وجود حکومت اسلامی 40 ساله نخواهد افتاد و می شود کمی هم بی خیال بود. من هم به توصیۀ خودم پایبندم و اردیبشت را گرامی می دارم و کاری به سیاست و انتخابات نخواهم داشت و عنقریب - از دست بیکاران تخمه شکن و بی تخم و بی اصل و نسب کامنتدانی را هم تا اول خرداد می بندم و خلاص. خیلی دوستتان دارم و برایتان بهترین ها را آرزو می کنم. و اگر قالیباف در انتخابات شرکت بکند یا معاون اولی رییسی را قبول بکند اولین پست بعد از برگشتنم سه طلاقه کردن او با لعن و نفرین است و لغزهای شما را هم خواهم تحمل کرد و پوزش خواهم خواست. یا...هو

ناشناس گفت...

از اردیبهشت ماه.... الان در فروردین ماه هستیم یعنی تا پایان فروردین کامنت باز است؟

ناشناس گفت...

به نظر من بهترین کار را دلقک انجام می دهد جدا از دلایل مربوط به خود.
من هم می نشینم و صحنه آرایی آقایان را نگاه می کنم و بازیچه آنها نمی شوم.
خود حاکمین هم می دانند کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند؛ مخالفین ریشه ای آنها هستند و نیمی هم که شرکت می کنند در صورت رفتن آقایان متاسف نخواهند شد.

ناشناس گفت...

جمشید این داستان دست پخت رفیق بد و ساقی کار بلده نه نرم افزار تولید قصه. یا ساقیتو عوض کن یا رفیق نرم افزاریتو.

ناشناس گفت...

من با وجود اختلاف نظر هایی که با شما دارم ولی فکر می کنم تحلیل شما درباره سوریه و احتمال دست داشتن سایر کشورها در این حمله شیمیایی و بدست آوردن بهانه برای حمله به دولت اسد، تحلیل درستی است.

ناشناس گفت...

آقا دمت گرم اولا اینکه اسد دست برتر رو نداشت شاهدش هم عملیات گسترده مخالفا تو دمشق و حماه و درعا بود که تو درعا منطقه استراتژیک منشیه رو تقریبا ازاد کردن و تو حماه 43 منطقه رو تو دو روز ازاد کردن و تو دمشق یه روزه محاصره برزه و قابون رو شکستن و حتی عکسهایی از قلب دمشق منتشر میشد که نیروهای اسد از ترس مخالفا کل منطقه رو سنگر بندی کرده بودن دوما هم اینکه هدف نیروهای اسد در حال حاضر اشغال استان ادلب به عنوان مهمترین پایگاه اپوزیسیون هست و چون میدونن که نمیتونن اشغال کنن منطقه رو و فقط از طریق حمله شیمیایی میتونن مخالفا رو عقب بزنن خواستن امتحان کنن که میزان حساسیت دنیا نسبت به حمله شیمیایی رو متوجه بشن سال 2013 هم میخواستن غوطه شرقیه دمشق رو اشغال کنن واسه همین دست به حمله شیمیایی زدن بعد که اوباما کاری نکرد بارها از گاز کلر استفاده کردن در اخر هم اینکه طبق تصاویر هوایی که امریکا منتشر کرده و گزارشی که تلویزیون اورینت کار کرده بمب شیمیایی وسط خیابون فرود اومده در حالی که اسد میگفت کارخونه شیمیایی زده کدوم کارخونه ای وسط خیابون درست میشه خدا میدونه

شهروند مشفق گفت...

به دلقک این سیرک بی‌ نظیر.

چه رخصت ‌مرخصی گرفتن الگانت و با کلاسی ... خیلی‌ به دلم نشست. البته دروغ نگم، اونچه که بیشتر به دلم نشست واهمهٔ تو بود از اینکه قالیباف چه خواهد کرد. ممنون از اینکه خط قرمز خودت رو روشن کردی، و اظهار شجاعانه اینکه در چه صورتی‌ از چشمت خواهد افتاد.

اردیبهشت خوب، روزای آفتابی و سرشار از عطر شکوفه ها، ..... و یک خرداد پر شور برات آرزو می‌کنم. زود برگرد.

ناشناس گفت...

محمود ثبت نام کرد جناب دلقک الان ننوشتن بر شما حرام است

ناشناس گفت...

قالیباف هم ثبت نام کرد آقای مرندی

ناشناس گفت...

خبر اومدن قالیباف تکذیب شد

ناشناس گفت...

آمدن احمدی نژاد -به احتمال زیاد در کم کردن و عادی نشون دادن حذف روحانی توسط شورا نگهبان باشه

ناشناس گفت...

سلام
احمدی نژاد کاندید شد!
جناب تیمسار برگردید و نظرتون رو بگید. ما از شما انتظار نوسترداموس بودن نداریم که
دیدگاهتون رو می خواهیم
ارادتمند- یزد

ناشناس گفت...

قربون هرچی مرده احمدی برمیگرده

ناشناس گفت...

روحانی اگە ثبت نام کنە، رد صلاحیت میشە. رد صلاحیت شدن رئیس جمهور فعلی سنگین تا حالا سابقە نداشتە. احمدی نژاد خودشو کاندید کردە کە اونم رد صلاحیت کنن تا بهانە دست اصلاح طلبا ندن. اگە روحانی ھم کاندید نشە، احمدی نژاد انصراف خواهد داد.

ناشناس گفت...

خاتمی رو هم دور دور رد صلاحیت نکردند حالا دبیر شورای امنیت ملی رو رد صلاحیت کنند؟!!!!!!!

ساحل گفت...

بعضی افراد آرزوها و تخیلات خودشان را به عنوان تحلیل منتشر میکنند. احمدی نژاد اینکارو میکنه ... روحانی اونکار... احمدینژاد کاندید شده تا اینکارو کنه ... رهبر اونکارو میکنه ...
خوب دلیلتون چیه که به این جمع بندی رسیدین؟ بهتون وحی میشه یا عصرها با این افراد قرار استخر دارید و از خودشون شنیدید ؟

ناشناس گفت...

هوشنگ امیر احمدی از آمریکا خود را به خاک وطن رساند و کاندید ریاست جمهوری اسلامی ایران شد.
اشک شوق از دیدگانم جاریست. اوج مردمسالاری دینی را شاهد هستیم. ان شا الله مردم با حضور خود در صحنه انتخابات ریاست جمهوری مهر تاییدی می گذارند بر سیاست های 38 ساله نظام اسلامی و رفاه مادی و معنوی که در پرتو الطاف الهی حاصل شده است (البته مردم به این مقدار راضی نباشند).

ناشناس گفت...

حس می کنم بختت وا شده. تمام کسانی که فعالیت مجازیشون کم شده یا بختشون وا شده یا کارشون گرفته. هوا هم که بهاری موفق باشید اقا

ناشناس گفت...

کمی بصیرت می خواد. که بعضیا ندارن. وگرنە سر در آوردن از سیاست کوچە بازاری ایران زیاد سخت نیست

ناشناس گفت...

اون بمبی که امریکا امروز انداختە یه تست بودە. خدا میدونە واس چی. و نقشە زدن کجا رو دارن وگرنە این چند سالە چرا اقدامی مشابە انجام ندادە؟؟؟

یکی از خدمه کــشــتـی غول پیکر و عظیم الجثه اصلاحات گفت...

.........
اینکه ""احمدی نژاد خودشو کاندید کردە که شورای نگهبان دسـتـش باز باشد تا بتواند هم احمدی نژاد را رد صلاحیت کند و هم حجت الاسلام والمسلمین روحانی را"" ، از یک جهت شـایـعـه خوب و راه گشایی است و از یک جهت شایعه بدی است.
.........
شایعه خوبی است از این جهت که حجت الاسلام والمسلمین روحانی را شخصیتی مظلوم و یـتـیـم جـلـوه مـیـدهد و این دقیقا با خواسته ما اعتدالگرایان و اصلاح طلبان و اعتدالگرایان اصلاح طلب و اعتدالگرایان محافظه کار هـمخوانی دارد
.........
و از جهتی یک شایعه بد است . چون این شایعه با خود علائمی را در جامعه می پراکند که سبب تـردیـد و شک عـوام الـنـاس میـشود به "استحکام کشتی غول پیکر و عظیم الجثه اصلاحات و اعـتـدالـات"
.........
خلاصه آنکه من به شخصه ، با پخش این شایعه در تلگرام و واتـسـاپ چـنـدان موافق نیستم و معتقدم که نباید در ذهن مردم ایران، تردیدی ایجاد شود در خصوص عظمت کشتی غول پیکر و عظیم الجـثـه اصلاحات و اعتدالـات.

ناشناس گفت...

این بمب به شعاع ۲.۴ کیلومتر را نابود میکند. از چنل هیستوری
ب ب

ناشناس گفت...

ناشناس گفت
قابل توجه خدمه کشتی اصلاحات
داداش کدام اصلاحات کدام کشتی کدام ناخدا خودت را اسگل کردی یا مردم را اصلا اصلاحات جز خراب تر کردن ایران کار دیگه ایی داشته
خدمه کشتی اصلاحات بزرگ اگر همچنین کشتی وجود داشته باشد که ندارد یک ناخدا می خواهد که تخم هایش اندازه طالبی باشد ولی ناخدای تیوب بادی اصلاحات خایه هایش از چچوله یک دختر 14 ساله هم کوچک تره
مگه ندیدی رای دادن در دماوند و یا برای مرگ هاشمی اشتی ملی را

پس نه خودت را اسگل اون بی خایه نکن و نه یاد بدبختی ملت را دوباره زنده نکن
واقعا
یکی از خدمه کــشــتـی غول پیکر و عظیم الجثه اصلاحات گفت...
حالم بهم خورد خایه مالی

ناشناس گفت...

این احمدی نژاد واقعا دیوس است
یه چیزی بگو دلقک توام تو این اوضاع روزه
سکوت گرفتی

شهروند گفت...

سلام و درود فراوان خدمت سرور ايراني ام
تقريبا يك سالي هست كه كامنتي ننوشتم ولي با كمال افتخار خواننده سطر سطر نوشته هاي شما بودم ، مثل تمام پنج سال گذشته ، مي دانم كه قصد نوشتن در مورد انتخابات را نداريد ، ولي مثل هميشه حال اين روزهاي اكثريت مردم را درست حدس زديد ، كسي به انتخابات وقعي نمي كذارد ، حال و حوصله اي براي شوي مسخره ي جمهوري اسلامي باقي نمانده است ، حكومت هم خسته و ناتوان از ايجاد موج و اميد و هيجان است ، مشتي خدم و حشم كشتي فلان و بهمان مانده اند كه شاخ شكستگاني هستن كه ياراي دفاع از كارنامه ناخدايان خود را هم ندارند ، به دشت كربلا مي زنند به وقت پاسخگويي در برابر سوالات بيشمار در باب نارسائي ها.
رسانه ملي جناب خامنه اي ، ثبت نام كنندگان رياست جمهوري را پوشش گسترده مي دهد اين روزها تا توجيهي بتراشد براي وجود شوراي نگهبان ! ولي چون نيك بنگريم ، بايد بپرسيم چقدر آدم حسابي ها قطع اميد كرده اند از اين حكومت واپس گرا ، كه كسر شأن خود مي دانند حضور براي ثبت نام كردن را ، خلاصه استاد عزيزم ، بهترين تصميم را اتخاذ فرموديد ، مثل هميشه منتظرم براي مطلب جديد ، ولي ايكاش در مورد كانديداتوري احمدي نژاد اظهار نظر مي كرديد با توجه به نهي علني خامنه اي ، سلامت و شاد باشيد

ناشناس گفت...

آخرش قالیباف ثبت نام کرد. بهش رای بدیم سرهنگ؟

ناشناس گفت...

. و اگر قالیباف در انتخابات شرکت بکند یا معاون اولی رییسی را قبول بکند اولین پست بعد از برگشتنم سه طلاقه کردن او با لعن و نفرین است و لغزهای شما را هم خواهم تحمل کرد و پوزش خواهم خواست. یا...هو

ناشناس گفت...

مصاحبه بنی صدر در مورد خمینی :“ایشان در تمام عمر غالب کارهایش واکنش بوده است و نه کنش که بشود گفت اصولی داشته که به آن‌ها پایبند بوده. در فرانسه که بود، کمیسیونی تعیین کرد که من هم عضوش بودم و جواب خبرنگارها را به گونه ای تهیه می‌کردیم که بر پایه همان ۲۰ اصل باشند. جواب ها به ایشان داده می‌‌شد و ایشان همان آن ها را به خبرنگارها پس می داد. پس از خودشان ایده‌ای یا فکری نداشتند مگر ولایت فقیه. تازه آن هم از خودشان نبود."
خاطره ای هم بعد از مرگ او از تلویزیون شنیدم که ساعت پخش برنامه رادیو بی بی سی، رادیوی کوچکی داشتند را بیخ گوششان می گرفتند و اخبار و تفسیر رادیو را گوش می دادند.
رادیو بی‌بی‌سی چند روز قبل از صدور حکم قتل سلمان رشدی، راهپیمایی و اعتراض در پاکستان را پوشش خبری داد و زمینه ساز صدور حکم و خسارت بزرگ به کشور شد.

سوشیانت گفت...

احتمال زیاد میدم که :
قالیباف درسته شرکت کرده ولی نهایتا به نفع رئیسی کنار میره . احمدی نژاد و بقایی هر دو رد صلاحیت میشن . رد یا تایید صلاحیت شدن روحانی هنوز معلوم نیست. می تونم بگم این خیمه شب بازی انتخابات، پیچیده ترین و مرموز ترین انتخابات تاریخ نظامه و ایشالا آخرینش هم خواهد بود آنطور که از شواهد و قرائن پیداست

ناشناس گفت...

تیمسار دوستت دارم و خوشحال که بالاخره دست از حمایت قالیباف برمیداری و دیگه انرژی و وقتت صرف کل کل کردن به خاطر قالیباف نمیشه

Dalghak.Irani گفت...

من تصمیم برای پرهیز از نوشتن در ایام انتخابات را تغییری نداده ام و کماکان سکوتم را ادامه خواهم داد. اما در مورد قالیباف این توضیح را بدهم که منظور من در قالب نامزد پوششی برای رییسی بود و نه به عنوان نامزد جدی و مستقل. اما مناقشه نمی کنم چون قرار نیست که من از انتخابات بنویسم که باعث کل کلی هم بشود در رابطه با قالیباف. اما اینک که صحنه را نگاه می کنم. بنظرم قطعی می رسد که رییسی پوشش قالیباف است و نه یزعکس. بطور خلاصه اینطور می فهمم که شورای نگهبان حداقل دونفر و حداکثر چهار نفر از اصولگرایان را که قالیباف و رییسی اصلی ترین انان خواهندبود تأیید خواهد کرد و دو یا سه نفر از اعتدالیون را تأیید خواهد کرد که روحانی حتماً و جهانگیری و محمد هاشمی رفسنجانی احتمالاً این سه نفر خواهند بود و تمام. آنوقت رییسی اصولگرایان تندرو پایداری وجلیلی را نمایندگی خواهد کرد و قالیباف اصولگرایان مدرن تر و پراتیک تر را نمایندگی خواهد کرد. و قالیباف هواداران روحانی را خواهد تراشید و با کمک ارای رییسی انتخابات را به دور دوم خواهند کشید بین روحانی و قالیباف. و البته خیلی سخت خواهد بود روحانی بتواند راحت پیروز شود. یا...هو

تکمله: به جمنا و ممنا هم ربطی ندارد و اگر هماهنگی شده باشد بین رییسی و قالیباف و امنای خامنه ای بوده و جمنا آدرس پوششی را نمایندگی کرده است. پس من دیگر اصلاً نگرانی ندارم و یا بقول دوستمان روحانی استمرار طلب رییس بعدی است که خوش بحال طرفدارانش. و یا محمد باقر قالیباف تحول ساز - در چهارچوب جمهوری اسلامی - رییس بعدی می شود که خوش بحال جویندگان کار و تولید کنندگان حوزۀ اقتصاد.

ناشناس گفت...

دلقک از لحاظ تقسیم بندی سیاسی فکر نکنم درست گفته باشی. رئیسی و قالیباف هر دو اصولگرایان تندرو رو نمایندگی میکنن. اگر کابینه پیشنهادی قالیباف در انتخابات قبلی رو بررسی کنید می بینید که اکثریت مطلق اعضای کابینه پیشنهادی او، اعضای جبهه تندرو پایداری هستند. کمی باید در این تقسیم بندی ها دقت کرد چیزی به نام اعتدال گرایان نداریم، درست است که آنها خود را اعتدال گرا می نامند ولی اصول گرای میانه رو هستند. امثال روحانی و لاریجانی (مجلس) جزو اصول گرایان میانه رو هستند. اصلاح طلبان هم به دو دسته تندرو و میانه رو تقسیم می شوند که البته بخش تندرو قلع و قمع شد و بخش میانه رو بی خطر از نظر حکومت آنهم با کنترل شدید باقی مانده است.

ناشناس گفت...

یک معیار خوب دیگر برای تقسیم بندی های سیاسی، مخالفت/موافقت با برجام و به طریق اولی مخالفت/موافقت با ارتباط با کشورهای مدرن غربی و در راس آنها آمریکا است. که از این لحاظ هم قالیباف در دسته تندروها قرار میگیرد چون همگی هنوز بیانیه های او را در مخالفت با مذاکره با آمریکا (در هنگامی که مذاکرات برجام در حال انجام بود) و همچنین بیلبوردهای ضدآمریکایی او را به یاد داریم.

ناشناس گفت...

اما در مورد قالیباف این توضیح را بدهم که منظور من در قالب نامزد پوششی برای رییسی بود و نه به عنوان نامزد جدی و مستقل.
?!!!!!!!!!!!!?????!!!!!
I meant if he nominated himself on the
first day not last day
I meant if he worn a black suit when he nominated himself not white one
I meant if it was a sunny day when he nominated not a cloudy one
I meant if he had egg for breakfast not sausage
......
Fuck off dude

ناشناس گفت...

خدا را شکر می کنم که بعد از چند دوره انتخابات ریاست جمهوری که در در دو دوره آن شرکت کردم به این باور رسیدم که بهترین کار عدم شرکت در انتخابات است. مهندسی انتخابات عنوان شیکی است جهت تحمیق مردم. خاک بر سر من اگر فریب دغل بازی ملاها را بخورم. سگ زرد برادر شغال است.
در نهایت همگی این افراد مخلص آقا هستند.
در مورد کار و تولید هم تا زمانی که دست از انقلابی گری و صدور انقلاب بر ندارند، در بر همین پاشنه می چرخد.
هشت تا ده سال دیگر از زمان نظارت برجام باقی است و اتفاقی نخواهد افتاد و بعد از این مدت هم ایران می شود کشوری که قابلیت غنی سازی اورانیوم و تولید بمب اتمی دارد و......

ناشناس گفت...

سردار قالیباف پول نفت را در تهران که پنجاه درصد صنایع ایران در آن متمرکز است کار خدماتی انجام می دهد. نمی خواهم بگویم زحمت نمی کشد و همین هم توان مدیریتی می خواهد اما ایشان باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی من درآوردی کار کند. باید با دنیا تعامل کند آیا می تواند؟

ناشناس گفت...

جریان انحرافی چی؟ ای کاش احمدی نژاد را تایید کنند، چرا باید نایب پنجم امام را رد صلاحیت کنند؟

ناشناس گفت...

در بین تمام نامزدهای اصولگرایان، قالیباف از نظر اجرایی-عمرانی سابقه بیشتری داره، البته اشتباهاتی هم داشته مثل ماجرای سوختن دو زن کارگر، حمله ماموران شهرداری به دستفروشان، ماجرای املاک نجومی، استخدام بی دلیل چند صدنفر از نزدیکان مداحان در شهرداری و استخدام هزاران نفر دیگر بدون هیچ ضابطه ای در شهرداری، حادثه پلاسکو، مجوز دادن به احداث املاک تجاری به قیمت قطع درختان و رشد بی ضابطه ساختمان سازی در تهرا، قرارداد 20 هزار میلیاردی با سپاه و وارد کردن قوم و خویش در شهرداری و بانک شهر، راه انداختن کمیته های امر به معروف و نهی از منکر و پلیس گشت ارشاد برای اولین بار، شرکت در حادثه سال 78 بر علیه دانشجویان و سال 88 برعلیه مردم و چندین مورد دیگر...

از این نظر کارنامه قالیباف بسیار شبیه دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد هست که بدون فکر و بدون کار کارشناسی و البته فکر میکنم با نیت خیر (از نظر خودش کاملا درست) پروژه مسکن مهر رو کلید زد که پولش رو بانک مرکزی از طریق چاپ بی پشتوانه اسکناس تامین میکرد و همچنین پروژه های بسیار دیگر، سازمان برنامه و بودجه رو هم با این فکر که کارهای عمرانی سریع تر پیش بره منحل کرد، بانک ها رو وادار به دادن وام های به بنگاه های زود بازده کرد و... من فکر میکنم قالیباف هم دقیقا به همین شکل داره کار میکنه یعنی از نظر خودش واقعا داره به شهر خدمت میکنه ولی اصول علمی و منطقی رو زیر پا میذاره و آینده رو فدای، تسکین زودگذر مشکلات در زمان حال میکنه. این جور آدم ها آینده نگر نیستند و نمی دونند که برنامه های آنها که انصافا تلاش زیادی هم در انجام شان دارند در آینده چه بلایی سر مردم و اقتصاد خواهد آورد.

متاسفانه دلقک هم دقیقا مانند قالیباف آدم زمان حال و فرصت را غنیمت شمریم هست و به هیج وجه دید آینده نگرانه ندارد. تسکین ظاهری مشکلات در زمان حال را ترجیح میدهد به آینده ای که در اختیارش نیست. به عبارتی نفع حال حاضر خودش را ترجیج میدهد به نفع فرزندان و نسل آینده این مملکت. با وجود این به هر حال از بین تمام موجوداتی که اصولگرایان به عنوان کاندیدا معرفی کردند از جمله جالب ترین شون هم موجود رقت انگیز و ساده لوحی به نام میرسلیم است (که حتی به قدر یک بچه 10 ساله هم عقل ندارد که موتلفه و سایر اصولگرایان او را اوسگل کرده اند و شیر کرده اند و انداخته اند وسط میدان فقط برای اینکه بگویند ما هم حزب هستیم و وجود داریم)، قالیباف را میتوان باعقل ترین شان نامید (و نه انسان ترین کاندیدا به سبب فلسفه ی ماکیاولیستی اش که رسیدن به هدف به هر وسیله به قیمت زیرپا گذاشتن اصول انسانی و اخلاقی) و اگر قرار به انتخاب بین بد و بدتر باشد (که خوشبختانه هنوز رگه هایی از حریت و انسانیت در وجودمان باقی است که خود را مجبور به این انتخاب ندانیم) در آنصورت او میتواند انتخابی به عنوان بد در مقابل بدتر باشد.

ناشناس گفت...

جیمز کامرون قراره یه فیلم ساینس فیکشن عالی از انتخابات ریاست جمهوری ما بسازه !!!!

شهروند مشفق گفت...

ببین تیمسار، قرار نشد جر بزنی‌‌ها !!!

ولی‌ نه، بی‌ شوخی‌ من هم میشینم منتظر، و در حین لذت بردن از اردیبهشت نازنین، حرکات این تنها مدیر قابل این حکومت هرج و مرج رو دقیق مونیتور می‌کنم. خیلی‌ دلم می‌خواد ببینم یه کسی‌ رو که تا حالا به چشم یه عشق لاتی‌ موتور هزار که برنامهٔ حملهٔ گازانبری به بچه‌های آزادیخواه ما رو طرح ریزی کرده بود میدیدم، آیا میتونه در قامت یه رئیس قوه مجریه مقتدر و ترقی‌ خواه، دانشگاهای ما رو مدرن کنه و دیوث‌های حراست رو از توی کلاسایی که استادا و دانشجوای ایران به آموزش همدیگه مشغولن بیرون بکشه، و بفرستشون دنبال کار تولیدی، یا لبوفروشی ؟؟؟ چون میدونی‌ تیمسار، حرف ناشناس ۲۷ فروردین؛ ساعت ۰.۵۳ خیلی‌ هم بیراه نیست. نمیدونم، شاید اگه به جنابعالی هم اختیار میدادند که املاک مصادره شده بذل و بخشش کنی‌ و حالا عشق مدرنیته، شهر تمیز و گلکاری شده با یکی‌ دوتا تئاتر و مرکز تفریحی که داره روی سر ساکنینش تو خیابون جمهوری خراب می‌شه درست کنی‌، شاید حالا نگم مثل این مدیر لایق، بگم شاید ۸۰ در صد کارهای اینو می‌تونستی بکنی، نه؟؟

ولی، به خدا تیمسار فقط از دید یه ‌ایرانی ملت پرسته که همه مون اینجور جوش می‌زنیم. من راستش یه مدیر لایق نمی‌خوام، یه مدیر لایق با اخلاق می‌خوام؛ یه برنامه ریز نمی‌خوام، یه برنامه ریز دورنگر ملت پرست می‌خوام؛ یه مرد مقتدر نمی‌خوام، یه مرد مقتدر و مصمم می‌خوام که بدونه باید اگر لازم شد برای پیشبرد امور حیاتی مردم ایران باید هزینه بده. این یارو اینکاره هست ؟؟ وقتی‌ نمونده‌ها تیمسار !!!

ناشناس گفت...

"حزب موتلفه اسلامی در ایران هدیه تولد برای رهبر کره شمالی فرستاد"

چائوشسکو که به ایران سفر کرد در بازگشت یک تخته قالیچه نفیس به او هدیه کردند. البته چند روز انا لله و انا علیه راجعون.

ناشناس گفت...

بیانیه انتخاباتی کوتاه محمدباقر قالیباف متن مهمی است که سه ویژگی برجسته او را به خوبی آشکار می کند:
اول:او تلاش فراوانی دارد که خودش را فقط با انکار حسن روحانی اثبات کند . معمولاً کسانی به این روش ها توسل می کنند که از خود هیچ ندارند که نشان دهند و وجودشان را فقط با نفی دیگری می توانند اثبات کنند . این شیوه ورود به انتخابات ریاست جمهوری تقریباً بی سابقه است . لحن او در این بیانیه بیش از هرچیز حکایت از عصبانیت شدید ، غیر تحلیلی و کاملاً شخصی قالیباف نسبت به حسن روحانی دارد . او در این عصبانیت شخصی آنقدر عنان از کف داده است که به شکلی کاملاً غیر متعارف که خارج از ادب سیاسی منش سیاستمداران است ، حسن روحانی را به " بی صداقتی " متهم می کند . این شیوه سخن گفتن عصبانی و شخصی و خارج نزاکت سیاسی ، آدم را به یاد ادبیات محمود احمدی نژاد می اندازد و حالا قالیباف پا جای پای او می گذارد .
دوم:محمدباقرقالیباف برای ریاست جمهوری کاملاً بی برنامه است . بیانیه قالیباف به وضوح نشان می دهد که او فقط و فقط سودای ریاست دارد . در این بیانیه کمترین نشانی از آن ندارد که قالیباف اصول یا محورهای برنامهء معین و روشنی برای اداره کشور دارد . این مشکلی است که در بیانیه ابراهیم رئیسی هم بخوبی نمایان است. اصولگرایان دیگر نیز عمیقاً به این نقیصه مبتلایند . به همین دلیل است که آنها نیز ، همچون قالیباف چیزی برای اثبات خود ندارند و همه همّ و غمّ آنها فقط بر سخنان کلی و غیر مستند و انکاری علیه روحانی جمع شده است .
سوم:قالیباف از اولین ساعت حضور در عرصه انتخابات با شفافیت کامل میزان آگاهی خود از اقتصاد و جامعه و سیاست و اعتقاد به مردم و صداقت را به نمایش گذاشت . او می گوید درآمد کشور را دو و نیم برابر می کند و 5 میلیون شغل تولید خواهد کرد . این ادعای اوبه معنای آن است که می خواهد در اقتصاد ایران رشد سالانه ای نزدیک به 20 درصد ایجادکند. اگر کسی به قدر مثقال ذره ای از اقتصاد و سیاست و جامعه چیزی بداند هیچگاه چنین ادعایی نمی کند و اگر با مردم روراست باشد چنین شعاری نمی دهد . کسی که امرمحال را وعده می دهد ، یا نمی داند یا صادقانه نمی گوید.
این ویژگیها ، نشان دهنده کسی است که فرسنگها از تراز ریاست بر جمهور ملت فاصله های غیرقابل جبران دارد.

ناشناس گفت...

نظر حسین باستانی تحلیلگر بی بی سی:
محمدباقر #قالیباف وعده ای داده که معنی ریاضیش این است که اگر #رئیس_جمهور شود رشد اقتصادی ایران را چهار برابر رشد اقتصادی چین می کند.

محمد باقر قالیباف موقع ثبت نام برای انتخابات با انتقاد شدید از «بی صداقتی» بقیه در دادن وعده های غیرواقعی و ناآگاهی حسن روحانی از «واقعیت های ملموس» گفت: «امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ من محمدباقر قالیباف متعهد می شوم با توکل به خدا و پشتوانه شما دولت مردم را تشکیل دهم و در یک دوره ۴ ساله با انقلابی اقتصادی درآمد کشور را به ۲ و نیم برابر افزایش دهم.»

وعده آقای قالیباف برای ۲ و نیم برابر شدن درآمد کشور در عرض ۴ سال به لحاظ عددی به این معنی است که رشد اقتصادی ایران سالانه بیش از ۲۵ درصد (دقیقا: ۲۵ ممیز ۷ درصد) رشد کند. یعنی تقریبا ۴ برابر رشد اقتصادی سال گذشته چین بشود که ۶ ممیز ۷ درصد بوده. حتی اگر بالاترین دوره رشد اقتصادی پایدار در دهه های اخیر را هم در نظر بگیریم -که طی آن چین به مدت سه دهه نزدیک ۱۰ درصد رشد سالانه داشت- باز این رقم با وعده محمد باقر قالیباف فاصله نجومی دارد: آقای قالیباف دارد وعده می دهد که اگر رئیس جمهور شود رشد اقتصادی ایران ۲ و نیم برابر یا ۲۵۰ درصد «رکورد رشد اقتصادی ۳۰ ساله چین» (در سه دهه منتهی به ۲۰۱۵) می شود.

البته این وعده صد درصد غیرعملی را لزوما نباید به حساب بی صداقتی گوینده آن گذاشت و احتمالا دلیل اصلیش این است که سردار قالیباف یا تنظیم کنندگان برنامه اقتصادیشان از محاسبات عددی و ریاضیات سر درنمی آورند که خیلی هم عجیب نیست چون اغلب سیاستمداران دیگرهم این طور هستند.

برای دوستانی که ممکن است علاقه مند باشند بدانند محاسبه بالا از کجا آمده یادآوری می شود که محاسبه رشد اقتصادی کشور در دوره ۴ ساله با فرمولی مشابه فرمول «بهره مرکب» به دست می آید. در نتیجه اگر قرار باشد رشد اقتصادی در ۴ سال ۲ و نیم برابر شود محاسبه زیر را خواهیم داشت (عذر می خواهم که کیبوردم ترکیب حروف و ارقام فارسی و انگلیسی در کنار همدیگر را به هم می ریزد و مجبورم محاسبه زیر را با حروف لاتین بنویسم):

Compound Interest formula: FV = PV × (1+r)n
r = growth rate
n = 4 (number of years)
FV = Final Value (Iran’s GDP in year 4)
PV = Primary Value (Iran’s GDP in Year 0)

According to Ghalibaf’s promise: FV = 2.5PV (in 4 years)
So:
2.5PV = PV × (1+r)4
=> 2.5 = (1+r)4
=> (2.5)1/4 = 1+r
=> 1.257 = 1+r
=> r = 0.257

توضیح: در محاسبات بالا 4 و1/4 (چهار و یک-چهارم) «توان» هستند ولی در فونت تلگرام هم سطح عبارت قبلی مشاهده می شوند.

Dalghak.Irani گفت...

گروهی از ما هستیم که مخالف جمهوری اسلامی و همۀ جناح ها و وابستگان به آن هستیم و جز به برچیدن یکبارۀ بساط جمهوری اسلامی - بهر طریق و با هر هزینه ای - گرایش و امیدی نداریم و همۀ کاندیداهای در صحنه را هم سگ زرد برادر شغال می دانیم و مطلقاً ترجیحی بین بد و بدتر نداریم. این گروه از ما چه راه حل عملی داشته باشند یا نه گروهی زخم خورده و متوهم و هرچه هستیم ام در بیان مخالفت مان صداقت داریم. اما گروه دومی از ما هستیم که متعلقِ موظف و یا عملۀ بی جیره و مواجب جناح چپ (اصلاح طلبان مذهبی) هستیم و هوادار پرو پا قرص حسن روحانی و اعتدالیون مورد پشتیبانی اصلاح طلبان. از این دو گروه گروه اول حق دارند هرچه می خواهند راجع به هر دو طرف ماجرا از جمله روحانی و قالیبف بگویند و نیش شان هم نوش است چون بر مبنای صداقت ناشی از براندازنه بودن مواضع شان است. اما گروه دوم حق ندارند بلطایف الحیل آدرس عوضی بدهند و قالیباف را نه تنها پائین تر از حسن روحانی که حتی مساوی با او معرفی کنند. چون قالیباف قطعاً از نظر کارآمدی ده ها برابر از روحانی جلوتر است و هیچکس در جمهوری اسلامی بگرد پایش هم نمی رسد. این کامنت ها مفصل ضد قالیباف که با مقدمۀ "قالیباف از همۀ اصولگرایان بهتر است اما و ..." شروع می شود و انگاه هرچه دروغ و دغل و بد وبیراه است به این فرزند برومند ملت بار می کنند قابل تحمل نیست و حدس قطعی دارم که از سوی یکی از کاربران بالاترین بنام کیت گای نوشته می شود که مشخصاً عنصر سازمانی تبلیغات اصلاح طلبان است مثل اکبر گنجی و حسین باستانی و مسعود بهنود و از این قبیل و عنصر بی طرفی را در تحلیل هایشان رعایت نمی کنند. قالیباف حرف بیخود نمی زند و اگر چیزی گفته و وعده ای داده یا بدهد سرش برود قولش نمی رود و این را در 16 سال گذشته نشان داده و ثابت کرده است. لذا خیلی هم نباید وحشت کنند این دوستان اصلاح طلب و باید تا شروع تبلیغات صبر کنند تا بتوانند با تحلیل های محکمتری به استقبال خراب کردن قالیباف بروند. البته اگر در اینجا از غیبت من سوء استفاده نمی شد و یا کس دیگری هم از قالیباف دفاع می کرد در مقابل "بی صداقتی" اصلاح طلبان من نظری نمی نوشتم. اما دیدم گویا طرف خیلی زمینه را خالی دیده و فکر می کند که هرچه ترهات اصلاح طلبان است را می تواند اینجا بتنور ضدیت با مدیر نابغۀ جمهوری اسلامی بچسباند. البته که هرگونه همکاری نزدیک قالیباف با باندهای متحجر مثل رییسی و امثالهم تأیید سیاسی مرا نخواهد داشت و من علی رغم ایمانم به کارآمدی قالیباف از او تبری خواهم جست. اما بگذارید شفاف شود صحنه تا ببینیم چه به چه است تا من هم بعد از انتخابات موضع خودم را روشن کنم. همانطور که قبلاً هم گفته ام از روز 31 فروردین کمنتدانی بسته خواهد بود تا مورد بهره برداری تبلیغاتی قرار نگیرد. یا...هو

ناشناس گفت...

سگ زرد یا بنفش برادر شغال است. این نظر من است و در کنارش هم می گویم که این نظام از پای بست ویران است و امیدی به اصلاح آن هم نیست. مقاومت منفی و عدم رای دادن مشروعیت ظاهری را هم از رژیم می گیرد. من وارد عرصه ای نمی شوم که خامنه ای و اطرافیان او انتخاب می کنند که مردم به چه کسی رای دهند.
من یک سوال از دلقک دارم.
فرض کنید آبدارچی بیت رهبری نزد قالیباف رییس‌جمهور بیاید و بگوید که رهبر از عملکرد وزیر نیرو راضی نیست و بودن ایشان در این سمت را به صلاح نمی داند. قالیباف چه می کند؟
جواب خودم. قالیباف را باید در چهارچوب نظام مطلقه فقیه دید.

ناشناس گفت...

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم نزد قالیباف رییس جمهور می آید و خواستار پروژه آزاد راه علی آباد به حسین آباد سفلی می شود. قالیباف رییس‌جمهور چه می کند؟

ناشناس گفت...

امام جمعه مشهد خواسته دارد. بسیج مستضعفین التماس دعا. هیات رزمندگان طرح برای تعالی اخلاقی جامعه و بالا بردن فرهنگ شهادت. بخش فرهنگی بسیج خواستار مبارزه با بد حجابی است. رهبر انقلاب از بی و بندباری جوانان قلبش گرفته است و خواستار پایان دادن به این قرتی بازی هاست.... واکنش سردار قالیباف پاسدار راستین خط امام و رهبری چیست؟

ناشناس گفت...

طرفداران مصباح اگر رئیسی برود حاضرند به قالیباف رای دهند؟

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

تا دلقک عزیز کامنت دانی را تعطیل موقت نکرده از مجال بهره میگیرم و یک سخن کوتاه روی دیوار سیرک مینویسم تا رهگذران و ذائران، قافیه را زیر تبلیغ و بوق و کرنای جمهوری نکبت اسلامی نبازند و بازیچه دست اخوندهای متحجر نشوند در روزهای منتهی به انتخابات، لذا:
از انجا که هدف عمده همه ما در سیریک بر اصل زندگی خواهی و مدرنیته با حداقل هزینه و حداکثر منفعت مشترک است،لیکن یادمان نرود که هر کدام از عزیزان درون ایران یک رای است که بصندوق افتادن و نیافتادن ان دارای معنی و مطلوب به هدف. لذا با هر طرض فکر سیاسی که همراه شوید و بهر سمتی که تمایل پیدا کردید،اگر قصد رای دادن درونتان بوجود امد، فراموش نکنید که بهترین روش برای ما ملت بزنجیر کشیده شده توسط تحجر، کولی گرفتن از همان خریست که شورای نگهبان صلاحیت اش را تعیین میکند، بنابراین به وعده ها و شعارهای انتخاباتی دقت کنید و رای خود را بخری بدهید که بیشترین کولی را بتوانید در جهت زندگی خواهی از ان بگیرید و نه انکسی که حرافی میکند و با فشار دادن نقاط حساس، ایجاد هیجان میکند!در غیر اینصورت چهار سال اینده عمرتان در کشمکش سیاست بازی فریبکاران بهدر میرود!

ناشناس گفت...



سلام خدمت تیمسار گرامی

من کاری به بازی های سیاسی ندارم اما تمام افرادی که از نظر اقتصادی سرشون به تنشون می ارزه معتقد هستند وعده اقتصادی قالیباب از جنس وعده های احمدی نژادی هست


تحلیل این ادعا توسط حامد قدوسی استادیار اقتصادمالی انستیتو استیونس آمریکا:

"به دانش‌جویان قاعده ۷۲ (Rule of 72) را درس می‌دهیم که می‌گوید اگر نرخ رشد سیستمی r درصد باشد به طور تقریبی ۷۲ تقسیم بر r سال طول می‌کشد تا اندازه سیستم دوبرابر شود. البته «درآمد کشور» اصطلاحی مبهم است و احتمالا منظورش «تولید ناخالص داخلی» بوده. از بابت ۲.۵ هم تخفیف بدهیم و به دو برابر شدن رضایت بدهیم. قاعده ۷۲ می‌گوید اگر قرار باشد اندازه متغیری ظرف ۴ سال دوبرابر شود نرخ رشد سالیانه آن در «هر کدام از سال‌ها» باید ۷۲/۴=۱۸ درصد باشد. رشد اقتصادی کشور در چهار دهه گذشته فقط یک سال و درست بعد از جنگ به ۱۴ درصد رسیده و در شرایط «خوب» معمولا حول و حوش ۵-۶ درصد بوده است. غیر از دو سه سال اول بعد جنگ هم، متوسط یک دوره چهار ساله هیچ زمانی به بالاتر از ۴-۵ درصد نرسیده است، حالا باید یک باره از متوسط ۴-۵ درصد به متوسط ۱۸ درصد جهش کنیم. خدا قوت."

اینجا رو خراب کرده مدیر مورد علاقه شما و بعید هست جای دفاع داشته هر چقدر هم که از نظر شما مدیر باشه.

ارادتمند، سلامت باشید.

روشنگر گفت...

آقا من الان دارم میگم قالیباف صد در صد به نفع رئیسی میره کنار بعدا نگید نگفتی ها... نوع حرف زدن هاش مصاحبه هاش حمله های شدید و سنگینش به روحانی نشون میده داره جاده رئیسی رو صاف میکنه و آخر سر هم با کناره گیری به نفع رئیسی سبد رای چند میلیونی شو میریزه به پای رئیسی .... حالا بنشینید و تماشا کنید... اگه این طور نشد من خودم روز 30 اردیبهشت میام ازتون عذر خواهی میکنم

ناشناس گفت...

نزدیک به چهل سال است که هیچ خری ( بقول دلقک ) از درون نظام به من و شما کولی نداده ، که هیچ ، کولی هم گرفته اند به وفور . لذا انتظار اینکه بعد از این مدت ، اینبار بتوانیم کولی بگیریم از ایشان ، نوعی واکنش دفاعی و روانیست برای فرار از ذهن خودمان ، بابت رخوت و بیحسی مفرطی که ما و جامعه را فرا گرفته است . وقتی قرار است حضورمان ، تغییری در نتیجه خیمه شب بازی ایجاد نکند ( که چنین بوده تا کنون ) لذا عدم شرکت در این پروسه نفس گیر !!!! ٫ حداقل این نتیجه را دارد که به لحاظ روانی احساس گوسفند بودن کمتری بما دست میدهد . سیستم سیاسی در ایران طوری پایه ریزی شده که ملت به سیاسیون کولی بدهند و هیچکدام از افرادی که شورای نگهبان آنها را تآیید میکند ، خارج از این اصل بازی نمی کنند و بلکه نمی توانند کرد.

ناشناس گفت...

احسنت ناشناس ساعت 14:17

ناشناس گفت...

آیا خود دلقک در انتخابات شرکت می کند؟

ناشناس گفت...

ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، مهر تاییدی خواهند زد بر مردمی بودن نظام اسلامی و تایید جمهوری اسلامی.
رای ما قوت قلب رزمندگان اسلام و هوا خواهان حزب الله در لبنان و سوریه و فلسطین و بحرین و یمن و.... خواهد بود.
جناب دلقک هم با حضور خود در صحنه انتخابات نشان خواهد داد که در جرگه گروه اولی که در پست بالا ذکر کردند و خواهان سرنگونی رژیم هستند، نیست، نبوده و نخواهد بود.

ناشناس گفت...

کسانی که تصورات توهم گونه راجع به خالیباف دارند
رفتار آن گوساله همراه او هنگام ثبت نام که خود را حراستی معرفی کرد و دوربین را به صورت آن خانم خبرنگار کوبید
در نظر داشته باشند
خالیباف یک عوضی به تمام معناست

ناشناس گفت...

اخه رئیسی رو ما ندیدیم هنوز که دو کلمه حرف میزنه یا نه؟ شخصیتش بیشتر به بروکرات های آشویتس میخوره، تیپ هوچیگر ریاست جمهوری نداره انگار.

ناشناس گفت...

بی خیال ریاست جمهوری بشید. برید اینجا و یکی از معجزات شیعه ها را نشون این طرف بدید و یک میلیون جایزه بگیرید.
https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge
اون طرف ژاپنیه
https://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

که گفته بود مولکول های آب خوشگل میشند و زشت میشند، منظورم اینه:
https://www.youtube.com/watch?v=k1-0ulKgmio

نتونست یک میلیون دلار را ببره.
شما شیعیان که دنیای معجزه اید. برید و ببرید.
گفتن از ما بود.
(راستی، بیت کوین شد 1600 دلار کانادا، از 800 که گفتم)

بابک
ب ب

ناشناس گفت...

بنی صدر پس از انقلاب به خمینی گفت که شما در پاریس حرفهایی گفتید و الان در خیابان مانع زنان می شوند و شعار می دهند یا روسری یا توسری.
امام جواب تاریخی می دهند که اگر مردم حکمت و دانش هوش داشته باشند، به عمق شخصیت والای امام و رهپویان راستین او پی می برند.
ایشان فرمودند من در آنجا حرف هایی زدم اما نسبت به آنها تعهدی ندارم.
خیلی خوشم آمد از این حرف امام. چون هر وقت دروغ می گویم. کلاهبرداری می کنم. تهمت می زنم، در دلم احساس گناه و شرمندگی می کردم ولی اکنون بسیار احساس راحتی و آسودگی می کنم.
البته سردار قالیباف و روحانی و ریسی و... هم که هنوز صحبت خاصی نکرده‌اند ولی اگر هم بگویند، شما که عاقل هستید. نه؟

ناشناس گفت...

"... اگر قالیباف در انتخابات شرکت بکند یا معاون اولی رییسی را قبول بکند اولین پست بعد از برگشتنم سه طلاقه کردن او با لعن و نفرین است و لغزهای شما را هم خواهم تحمل کرد و پوزش خواهم خواست. یا...هو"

ناشناس گفت...

رئیسی را زیاد بزرگ نکنید. رئیسی کاندیدای جدی رهبری نیست و در انتخابات ریاست جمهوری هم رای اندکی خواهد داشت. رئیسی یک تله بزرگ از سوی حکومت هست که اذهان را از کاندیدای اصلی رهبری یعنی مجتبی خامنه ای منحرف کند. تحلیل هوشمندانه مجتبی خامنه ای رو در همین رابطه بخونید:
http://news.gooya.com/2017/04/post-2874.php

ناشناس گفت...

ببخشید نویسنده تحلیل مجتبی واحدی سخنگوی سابق کروبی هست. که اشتباها نوشتم مجتبی خامنه ای!

ناشناس گفت...

ای امت همیشه در صحنه
یکبار بار دیگر با حضور در انتخابات، همراهی خود را با نظام و ولایت مطلقه فقیه نشان دهید.
فرقی نمی کند به چه کسی رای دهید. همه مورد تایید حضرت آیت الله جنتی و در نتیجه مقام عظمای ولایت هستند.

ناشناس گفت...

http://imgur.com/a/28WqS

yaser گفت...

ولی این چیزا دلیل نمیشه با نظراتش مخالف نباشم. قالیباف اگرم به مردم ایران تو این دوره کمک کنه ناخواسته هست و تحلیل اشتباه که فکر میکنه مردم از روحانی خیلی بدشون میاد, آخه خودکشی سیاسی محسوب میشه و از نظر مردم هیچ مزدی نمیگیره. آخه کدوم سیاستمداری مزد گرفتن از مدم رو فراموش یا رها میکنه؟

ناشناس گفت...

چه سیستم حکومتی خوبی در کشور داریم. انسان لذت می برد از مشاهده این مقدار حضور مردمی. مردم ایران کاملا باور دارند که رای آنها در آینده زندگی آنها تاثیر گذار است و این همان روح دمکراسی واقعی است.