۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

جوانان به روحانی: جلوگیری نمیکنی حداقل سکوتت را بشکن در مورد برخورد با زیبایی و زنان!

davoud ghahrdar (32 of 35).jpg
1- وقتی دخترم در ارتباط تلفنی با شگفتی و تأسف از تشدید فعالیت گشت ارشاد خبر داد قبل از ماجرای کنسرت برج میلاد احساس بدی بمن دست داد. زیرا که دختران من اگر چه شیک پوشند و دختر کوچکم خودش دست اندرکار تولید چنین پوششهایی هم است اما نه در سن نوجوانی هستند و نه از جنبۀ تربیتی جوانان هنجار شکنی. بعد که خبرهای متواتر رسید از پروژۀ مبارزه با ساپورت پوشی و آن افتضاح مقابل برج میلاد؛ شکم برطرف شد که این حرکت جدید نه یک اتفاق بالا زدن نفرت سردار رادان از مدرنیته و زیبایی بلکه پروژه ای تعریف شده است برای نا امید کردن جوانان حامی رییس جمهور روحانی از سوی متحجران ضد زندگی.

2- ماجرا این است که جریان تحجر و ضد زندگی درست تشیص داده اند که می توانند با حمله به جوانان در حوزه های اجتماعی امید نیم بند رأی دهندگان شهری روحانی را به او نا امید کنند. زیرا روحانی اولاً بدلیل روحانی بودن، ثانیاً بدلیل داشتن خانوادۀ بسته - در عرف روحانیان اصلاح طلب هم روحانی یکی از بسته ترین خانواده های مسئولین را دارد - و البته بدلیل اجماع مطلق مردان در قدرت جمهوری اسلامی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدال گرا با محدودیت شکلی زنان در عرصۀ عمومی؛ می توانند جوانان مدرن و طبقۀ متوسط را از قطار حامیان دولت پیاده کنند. اما متحجران با یک مشکل در این راه روبرو بودند. و آن رو به پایان بودن تابستان بود و اینکه با رسیدن به فصل پائیز و سرما بطور طبیعی پوشش های نازک و کوتاه و ... که بهانه های اصلی تشدید هیستری ضد زیبایی شان است را به صندوق خانه ها خواهد رفت و زنان و دختران با پوشش های زمستانی کمتر قابل گیردادن های مانکن و بدحجاب و ... خواهند بود. لذا در پرسش از چه کنیم بود و است که پروژۀ "مبارزه با ساپورت پوشی" را طراحی کردند که پروژه ای همه فصلی باشد و بتوانند حمله به جوانان را چهار فصله کنند.

3- حالا با دیدن تصاویر برخورد های سخیف در مقابل برج میلاد کاملاً آشکار می شود که این حرکت جدید گشت ارشاد علاوه بر اینکه پروژه ای فکر شده است برای خراب کردن دولت جدید؛ بلکه مهمتر آن است که دیگر موضوع حجاب و عفاف تنها دغدغه و نگرانی نیست و شریعتمدارها کُنه پلشت اندیشی و ضد زیبایی بودن ذاتی خودشان را به صحنه آورده اند. زیرا من هم مثل اغلب شما که این تصاویر را دیده اید کمترین نشانی از بی حجابی و بدحجابی و لخت پوشی و کوتاه پوشی و ...  ندیده ام. در عوض هرچه بر تن و سر و پای زنان و دختران مدرن است سراسر زیبایی و پوشش و وقار و متانت است.

4- راستش از دیروز که این تصاویر و آن برخوردهای ناشی از "زشتی پرستی" و "چرک پوشی" و"عقده های جنسی آمران و عاملان" و "حسادت های احتمالی ناشی از فقر و غنا" را دیده ام خیلی منتظر بودم که دولت روحانی واکنش در خور نشان بدهد و از جوانان "شیک پوش و زیبا و دیگر هیچ" حمایت بکنند. اما حالا که امیدم نا امید شد مجبور شدم بنویسم که آقای روحانی عزیز: "ساز و کار رسانه ای دولت شما ضعیف است و این را همه گفته اند. شما تلاش می کنید که خودتان را از حوزه های اجتماعی مربوط به جوانان دور نگه دارید و هجوم افراطیون بسنگرهای مدارس و دانشگاه و سبک زندگی جوانان را بسکوت برگزار کنید. اما اگر خودتان با چنین برخوردهای و هجمه هایی موافق نیستید پنهان شدن و سکوت و اجرای دکلمه های ما قبل انتخاباتی گاه بگاهی نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه خشکه مقدس ها را جری و رأی دهندگان بشما را نا امید می کند. مضافاً به اینکه بهرحال پلیس عامل تحت امر وزارت کشور شماست؛ حتی اگر بنام رهبری هم باشد؛ شما گفته اید که مسئولیت هر عملی در دولت خود را بعهده خواهید گرفت. لذا به شما پیشنهاد می کنم که تا دیر نشده یک برنامۀ حداقل 15 تا 30 روزه تعریف کنید برای گزارش مستقیم به جامعه و دور از واژه سازی ها و سخنرانی های تبلیغاتی و احساسی؛ با جامعه به صحبت بنشینید و با تبیین دیدگاه های خود در موارد مربوط به همۀ امور در جریان - با اولویت دغدغه های جوانان - نگذارید در کمتر از یکماه از ریاست تان رأی دهندگان امیدوارتان بگویند: هر سال دریغ از پارسال! مسئله فقط موضوع آن دختران و بانوان باشکوه و با وقار جلو برج میلاد نیست موضوع یک علامت بسیار خطرناکی است که این اعمال "منزجر کننده و مبارزه با مظاهر زیبایی" به همۀ جامعه القاء می کند.

5- و دریغ است در کلام نهایی؛ اگر به افتخار زنان و دختران کشورم تمام قد نایستم و حداکثر احترام و تواضعم را به قدوم مبارک شان در تلاش مقدس برای تغییرات شکلی جامعه - مهمترین جهاد مدرن برای تغییرات پایدار - تقدیم نکنم. پس خطاب به آنان می گویم که تنها زیبایی شما در پوشش و روش و منش است که میخ آخر تابوت خشکه مقدسی و تحجر را در اختیار دارد. و ایران جدید و بزودی یک ایران زنانه و لطیف و زنانه خواهد بود! با درود بشما و جنبش اجتماعی مقدس تان. یا...هو

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز
سلام
پیش بینی شما در مسائل نظامیگری درست بود و از تب و تاب حمله وسیع به سوریه کاسته شد.چیزی که ماند یک سوال بی جواب است که نظر کارشناسیتان را می طلبد و آن اینکه نمود عینی و عملی آن همه شاهنامه نویسی سرداران قلم و شاهنامه خوانی سرداران سپاه چه می تواند باشد؟و پنجولک های این گربه چقدر ویرانگر است؟؟و آیا خون بر ناو هواپیمابر هم پیروز خواهد شد؟؟؟
زیاده جسارت است
میثم

م.ر گفت...

تيمسار عزيز فكر كنم كه شما نيز آرام آرام به نظر امثال من نزديك شويد كه چيزي در ايران عزيزمان اتفاق نيفتاده و در به همان پاشنه قبل مي چرخد.
آوردن روحاني براي سياه بازي در خارج بود و حالا كه نتيجه اي از آن حاصل نشده تاريخ مصرف نيز تمام شده اعلام شده است.
از سويي ديگر با اين اعمال وحشيانه جمهوري اسلامي تصميم به كشتن بارقه هاي اميد در مردمي نموده كه نصور ميكردند با آمدن روحاني فضا اندكي براي نفس كشيدن گشاده تر ميگردد.
چيزي تغيير نكرده و فقط پالان ها عوض شده و داد و فرياد رفسنجاني نيز به جايي نخواهد رسيد.

م.ر گفت...

دوست ناشناس. از تب و تاب حمله نظامي كاسته نشده بلكه استراتژي اين حمله بر اين مبنا نهاده شده است.
فكر ميكنم هدف از حملات به بشار اسد نه فروپاشي حكومت وي بلكه تضعيف كامل حكومت وي و عميقتر نمودن باتلاقي گردد كه مشغول بلعيدن ايران و حزب الله به كام خويش است.
با توجه به سخنان ديشب جان كري تصور ميشود كه مذاكرات با روسيه به جايي نرسيده است. وليكن بر اساس خبر هاي منتشره از سوريه در ظرف همين يكي دو روز قيمت اقلام خوراكي اساسي تا سه برابر افزايش يافته و بسياري از مردم كه در جوار مراكز نظامي زندگي ميكنند مجبور به ترك خانه و زندگي خود شده اند.
بشار اسد در حال پراكنده كردن ارتش خود و جابجايي آنهاست و در اين حين و بين حملات ارتش آزاد و جبهه النصره به پايگاهها و كاروانهاي نظامي به طرز بي سابقه اي افزايش يافته است.
به عبارتي فقط امكان حمله سبب فروپاشي هرچه بيشتر سيستم نظامي اسد شده و از نظر اجتماعي مشكلات بسيار زيادي را سبب شده است.
مطمئن باشيد كه با شروع حملات هرچند به ميزاني محدود اين فروپاشي بسيار سريعتر خواهد شد و فرار نيروهاي نظامي و از هم پاشيدگي نيروهاي وفادار به اسد را در پي خواهد داشت.
در نهايت اين باتلاقي است كه عميقتر خواهد شد و هزينه هاي اين فروپاشي اقتصادي را ايران و هزينه هاي نظامي آنرا حزب الله مي بايد بپردازد و چه چيز بهتر از اين براي تضعيف هرچه بيشتر اين دو.
رفسنجاني در سخنان اخير خود بر اين موضوع واقف است و دائما سعي ميكند كه مانع از دخالت هرچه بيشتر سپاه و حكومت ايران را در سوريه گردد وليكن بي فايده است.
نبرد سوريه جنبه هاي متعددي دارد و در روزهاي آينده نتايج اين استراتژي مشخص تر خواهد شد.

Dalghak.Irani گفت...

میثم عزیز فعلاً باید تا 15 روز آینده صبر کنیم تا مشخص شود که کنگرۀ امریکا چه می کند. البته الان اگر رأی بگیرند پاسخ آن ها هم نه خواهد بود مثل بریتانیا. اما بازهم باید منتظر تحولات بعدی بود.

جناب م.ر عزیز.
مقایسۀ خودتان و هرکدام از خوانندگان غیر فعال حرفه ای در این حوزه با من قیاس مع الفارق است و بدیهی است که کسی از شما انتظار ندارد که مثل من که بصورت جدی در حال فعالیت هستم تحلیل صادر شود. البته اشتباه لپی برخی خوانندگان ساده هم شما و هم دیگران را به اشتباه می اندازد که گویا من هم یک وبلاگ خوان هستم و شامورتی بازی می کنم و یک حرفی می زنم در قالب "پیش بینی". در حالیکه من تحلیل می نویسم که متکی به سواد و تجربه و تعهدم برای خدمت بجامعه ام است.
لذا هیچگاه من نباید بحرف شما و دیگران برسم بلکه در 95 در صد موارد شما و دیگران هستید که بحرف من می رسید. این صحبت کلیشه که در ایران هیچکاری نمی شود کرد و روحانی همان احمدی نژاد است و هر دو خاتمی هستند و هر سه قالیباف و ... من می دانستم و من گفتم و دیدید و ... غلط است برای علاقه مند به حوزه های اجتماعی و سیاسی و سرنوشت ایران. و من با احترام به رأیی که ملت داده اند در حد مقدور و در دنیای واقعاً موجود در ایران؛ بروحانی احترام می گذارم و همین که تیتر می زنم: "آقای روحانی جواب جوانان را بده" را تغییری رو بجلو ارزیابی می کنم و باید قطره قطره راه باز کنیم حالا که نه سیلی می آید و هم وقت آمدن ویران بیشتر می کند تا سیرابی. یا...هو

شهروند گفت...

سلام دلقك نازنين
خبري منتشر شد كه دولت آقاي روحاني كه در آغاز به كار دولت ، برخي از مصوبات احمدي نژاد( مثل مهر آفرين ، استخدامها ) را ملغي كرده بود ، با تهديد برخي از نمايندگان مجلس ، امروز آقاي جهانگيري دوباره ابلاغ كردند و گفتند اجرا خواهند كرد !
آيا به نظر شما سالي كه نكوست از بهارش پيدا نيست ؟
چرا دولت با اين سرعت از حرف خود ، عقب نشيني كرد ؟
چرا در حاليكه حتي اكثريت اصولگرايان بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه در دولت احمدي نژاد سوء تدبيرهاي زيادي صورت گرفته است ، روحاني مي توانست از همين واژه رايج بي تدبيري و مديريت غلط دولت قبلي ، استفاده كند و از اجراي مصوبات استنكاف كند ! ولي با كمترين فشار ، جا زد!
اگر دل و دستي براي پاسخ داشتيد ، ممنون مي شوم نظر شما را بدانم ، زيرا برايم شنيدن اين خبر خيلي تعجب آور و گنگ است !

م.ر گفت...

تيمسار عزيز. براي من خواندن تحليل هايتان هم آموزنده و هم لذت بخش است. شايد حق با شما باشد و من و امثال من در تحليل هايمان مقداري عجولانه قضاوت ميكنيم. حرف شما كاملا درست است و قطره قطره بايد راه آب را باز كرد وليكن تيمسار عزيز وقتي نتوان حتي قطره ها را ديد چه بايد كرد؟ آقاي روحاني در اين مدت حتي اظهارنظري ننموده كه نشان از احترام به رايي باشد كه اين مردم در انتخاب بد و بدتر به وي داده اند.
در سياستهاي داخلي كه واقعا مشخص نيست چه كسي تصميم گيرنده است و در سياست خارجي نيز هركسي حرف خود را ميزند.
به قول شما بالاخره روحاني بايد حرفي بزند و نظرش را در مورد وقايع روزانه اي كه مردم با گوشت و پوست لمس ميكنند بيان دارد.

ف.ايراني گفت...

جناب «م.ر» عزيز، بزرگترين احترامي كه آقاي روحاني به رأي‌دهندگان‌شون مي‌تونن بذارن اين هست كه دو سال پاياني اين دولت‌شون با رشد اقتصادي حداقل 5 درصدي همراه بشه.

اين دوران بداخلاقي‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي متحجران در حق ما مدرن‌هاي مظلوم و داغ‌ديده خواهد گذشت و تا حدي جبران‌پذير هست. خصوصاً اگر روزي ببينيم جووني فرزندان‌مون به سرخوردگي و بطالت جووني ما سپري نمي‌شه اين خيلي لذت‌بخش خواهد بود اما چون هرم سني جمعيت كشور داره از جواني به سمت ميانسالي حركت مي‌كنه اگر اين سال‌هاي پيش رو با عدم رشد اقتصادي همراه بشه ديگه به راحتي قابل جبران نخواهد بود.

«م.ر» گرامي، پيشوايان متحجرين ايران اغلب پير هستن و در طي چند سال آينده تدريجاً فوت مي‌كنن و پياده‌نظام‌شون هم ناپخته‌‌تر و ناتوان‌تر از اون هست كه پيشوايان مقتدر و مشابهي رو از درون خودش بازتوليد بكنه و به اين ترتيب در اثر صبر ما، به حكم طبيعت خداوند و احياناً با تسريع و تسهيل دولت‌مردان ميانه‌رويي مثل روحاني و ژنرال‌هاي اقتصاديش، خود به خود دوره اين جماعت به سر خواهد اومد.

تاريخ نشون داده كه آزادي و دموكراسي ممكن هست كه رشد اقتصادي در پي نياره، اما رشد اقتصادي لاجرم ختم به آزادي و دموكراسي خواهد شد ولو اينكه نيروهاي اجتماعي-سياسي‌يي كه موجد چنين تحول اقتصادي‌يي هستن خودشون به آثار مترتب بر عمل‌شون واقف نباشن.

نیکو صفت گفت...

آقای دلقک ، سلام عرض می‌کنم، این سیرک شما فقط مثل میخانه ایست که آدما سریع به اونجا میزنن تا لبی تر کنند و فراموش کنند مشکلات روزمره‌شان را حتی برای ساعتی‌.کار شما در امید بخشیدن در این نامیدی قابل تقدیر است ولی متأسفانه کار از ۲ جا خراب است در کلّ : اول اینکه این حکومت بدون بحران اصلا همان شتر گاو پلنگی هم که شما میگویی نیست ، بلکه خر تو خریست که هر کسی‌ در هر جائی در هر چیزی دخالت می‌کند و ز‌ر میزند و اصلا هیچ استراتژی در کار نیست ، با این روش اینها یک شهر ۵۰۰۰۰ نفری را هم نمی‌شود ادارهٔ کرد چه رسد به کشور مهمی‌ مثل کشور ما با این موقعیت ژئوپلیتیکی دوم ما مردم این این سرزمین که در این ۳۵ سال استحاله شده ایم به طور کلی‌ و مرده متحرکی بیش نیستیم. توی این ۳۵ سال برای ما از زندگی‌ تعریفی‌ دیکته کرده و جا انداخته اند که جز پول و زرق و برق و منفعت طلبی شخصی‌ چیزی بیش نیست و چیزی به نام عرق ملی‌ و وطن پرستی‌ وجود نداره، سرتو درد نیارم با این اوصاف هیچ افق روشنی رو من نمی‌بینم که زندگی‌ جریان طبیعی و بین‌المللی رو توی کشور ما پیدا کنه حداقل تا ۱۰ - ۲۰ سال دیگه، فقط یک میانبر برای این پروسه وجود داره اونهم جنگ، بدبختی داره ولی‌ تکلیف ملت روشن میشه با زندگیشون. از باب اجتماع که فکر نکنم به این زودیها مسائل اجتماعی روال طبیعی پیدا کنه تو مملکت با این آسیب هایی که اینا زدن به مردم، شاید یک نسل بعد یعنی‌۳۰-۴۰ سال دیگه. من از اون قشری هستم که فکر می‌کنم برای درست شدن کشور باید اول همه چیز خراب بشه و از نو ساخته بشه ، یعنی‌ همون نقشه‌ای که استعمار کشیده برای جهان سوم همیشه و ما هم همیشه از همون سوراخ گزیده می‌شویم و درس نمی‌گیریم از تاریخ. والسلام

ناشناس گفت...

دوستان عزیز. متاسفانه تعدادی از اکانت های بالاترین توسط ارتش سایبریارسال می شود . برای نمونه اگر به بالاترین بروید تعدادی فیلم را می بینید که ادعا شده سلاح های شیمیایی توسط مخالفان اسد استفاده شده است . این فیلم ها خیلی خنده دار هستند . در یکی از فیلم ها نشان می دهد که برای ساخت خمپاره دست ساز . از آمفو و یا همان کودشیمیایی خودمان استفاده شده است و این را سندی برای ساخت بمب شیمیایی ارائه کرده اند !

م.ر گفت...

جناب "ف" ایرانی عزیز.
رشد اقتصادی لزوما دموکراسی را در پی نخواهد داشت و نمونه بسیار واضح آن چین است که با دارا بودن بالاترین رشد اقتصادی در ضمن بزرگترین زندان روزنامه نگاران و یکی از برترین مخالفین حقوق بشر است.
برعکس آزادی و دموکراسی در پی خود تاثیر مثبتی را بر شکوفایی اقتصادی خواهد گذاشت و شاید بارزترین نمونه این مورد هندوستان و آفریقای جنوبی پس از آپارتهاید باشد.
از لحاظ درآمد سرانه کشورهای جنوبی خلیج فارس دارای بالاترین درآمد سالانه و رشد اقتصادی تقریبا بالایی هستند ولیکن خبری از دموکراسی لااقل به معیارهای غربی نیست و...و...و...
به گفته شما نیز ما می باید صبر کنیم بلکه حضرت عزرائیل به دادمان رسد و این جماعت را از غربیل بگذراند و ملت را از دست متحجرین مسنشان آسوده کند ولی دوست عزیز فعلا که عزرائیل از دست متحجرترین و مسن ترینشان خود را پنهان نموده است.
دوست من تا اراده جمعی برای تغییر و اصلاح نباشد خداوند نیز کمکی نخواهد کرد چون خداوند با جماعت است و بس.

ناشناس گفت...

بلی ظاهرا عزراییل برای کشتن جوانان قرارداد تضمینی بسته و اجالتا تا ۳ نسل ایرانی را فدای قواره آخوندهای ۹۰ ساله تکند دست بردار نیست.

در ضمن هر آخوندی ده ها جوجه آخوند می‌پرورد تا به هر طریق تیشه به ریشه مردم بزنند. پس این همه حوزه برای جیست؟

ناشناس گفت...

دوستان بسیار نیک فرمودند، ملتی استحاله شده داریم که اکثر مردانش هم از حجاب اجباری زنان بدشان نمی‌آید.

Dalghak.Irani گفت...

شهروند عزیز.
حرف بیشتر در مورد فرمایش شما ندارم. و اگر بخواهم چرا چنین می کنند خیلی مفصل و از حوصله خارج است. خب مهمترین دلیلش این است که روحانی و کابینه اش گز نکرده پاره کرده اند و گمان شان به یقین رسیده که همه منتقدان احمدی نژاد دغدغۀ اصلاح امور را دارند و از هر اقدامی در جهت نفی سیاست های او حمایت می کنند. در حالیکه بیشتر مخالفت با احمدی نژاد در بین اصولگرایان از جنس قدرت و منفعت و سهم خواهی های ببار ننشسته و از این قبیل بود که در شرایط دولت جدید همه را برای 8 سال آینده از دست داده اند و دلیلی ندارد که مثل روحانی و کابینه اش هیجان زده و احساساتی بشوند و بخواهند اقدامات شان را تأیید کنند. اینکه چرا جهانگیری و روحانی و امثالهم هم می پذیرند و عقب نشینی می کنند هم برمی گردد به اشتباه استراتژیک روحانی که فکر می کند اگر مار سمی را کاری نداشته باشی آن هم نیش نزدن تو را هدیه می دهد بتو. و این اصل ثابت نشده ایست. حداقل در مارهای ماقبل تاریخ ایرانی چنین معرفتی یافتنی نیست. یا...هو

ف.ايراني گفت...

«م.ر» من به قائده استناد كردم اما شما استثناءها رو مؤيد حرف‌تون قرار داديد. واقع‌نگر باشيد.