tag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post1994424542952574575..comments2024-03-26T01:17:20.886+03:30Comments on Dalghak.Irani: با احترام به درمیشیان و رخشان عزیز؛ اما من طرف این مدرن ترین و زیباترین بانوی ایرانم: آمنۀ بهرامی از لانتوری شکایت کرد!Dalghak.Iranihttp://www.blogger.com/profile/11667689263635418481noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-91855669426554496732016-09-08T00:22:01.520+04:302016-09-08T00:22:01.520+04:30جامعه مدرن آمریکا را در نظر بگیرید. فرض کنید آمنه ...جامعه مدرن آمریکا را در نظر بگیرید. فرض کنید آمنه در آن جامعه دچار مشکلی مشابه می شد. رسانهها به این موضوع می پرداختند همچون اتفاقی که برای این شخص خاص در ایران افتاد و شاید برای هزاران نفر دیگر نیافتد. در نهایت در آمریکا هزاران بنگاه های خیریه مردمی وجود دارد که از این اشخاص نگهداری و به آنها رسیدگی می کند. رئیس جمهور اوباما در این جامعه مدرن حقی( و همچنین پولی) ندارد که به این شخص خاص پرداخت کند(همچون احمدینژاد برای مقاصد پوپولیستی). میلیاردر های خیر ایرانی کجا بودند که به ایشان کمک کنند. <br />در آمریکا هزینه های درمان بالاست. مردم بیمه های درمانی گرانی را خریداری می کنند ولی اگر کسی بیمه مناسبی نداشت از بی درمانی در گوشه خیابان نمی میرد و بسیاری از خیریه ها عهده دار هزینه درمان می شوند. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-38350990069188070362016-09-07T15:32:08.755+04:302016-09-07T15:32:08.755+04:30جامعه مدرن از آمنه ستايش كرد وقتي كه آن اسيدپاش را...جامعه مدرن از آمنه ستايش كرد وقتي كه آن اسيدپاش را به شرط پرداخت ديه بخشيد، ولي حاضر نشد هزينه درمان و رنج او را تقبل كند ... "جامعه مدرن ايران" شوخي تلخي است! "جامعه مدرن ايران" به عنوان يك واقعيت اثرگذار وجود ندارد! "جامعه مدرن ايران" سطحي و زودگذر است! "جامعه مدرن ايران" در پشت لپ تاپ ها و موبايل ها و با نام هاي مستعار و "ناشناس" زندگي مي كند و راهي به دنياي واقعي ندارد! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-36049053789688357322016-09-07T12:49:28.390+04:302016-09-07T12:49:28.390+04:30بذلیل جدیت در اهانت مجدد بمن دیگر خیلی جای دیالوگ ...بذلیل جدیت در اهانت مجدد بمن دیگر خیلی جای دیالوگ نمی ماند. اما در اینکه نوابغ حتماً جزو نا متعارف ها و بقول شما آنرمال ها دسته بندی می شوند جای درنگ است و علت عدم ارتباط شما با محبوبان من بخاطر نابغه بودن منتخبانم و معمولی بودن شماست. اتهام "سو"زنی به آمنه کثیفترین فکری است که تولید می توانست کردن که تو مسئولیت سنگینش را بدوش کشیدی. اما آمنه اسم آورده به آدم ها اشاره کرده و به قرار دادها متکی بوده و مستند و مستدل شکایت کرده. اینکه موفق می شود یا نه - اگر چه چون برای امنه مهم است برای من هم است - اما در جایگاه فعال اجتماعی زیاد دغدغۀ من نیست و من همانطور که مازیار هم کمک کرده در حال معرفی الگوی رفتاری انسان مدرن - مدرن در مقابل سنت است و نه تحجر. تحجر خودش خرافی ترین و پوسیده ترین بخش سنت است - هستم و فراتر از مصداق را می بینم. ضمن اینکه قلم من و نثر من به این خاطر هم تأثیرگذار است که از نظر شکلی "عدم قطعیت" ندارد. من البته با بخش اول حرف مازیار هم - رفته بود به اسپم الن متوجه شدم - موافقم. بردبار باشیم و پایان ماجرا را منتظریم تا ادعاهایمان محک بخورد. مثل ماجرای اتهام های کثیف به قالیباف دردانه! یا...هوDalghak.Iranihttps://www.blogger.com/profile/11667689263635418481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-14686059955553792982016-09-07T03:28:29.344+04:302016-09-07T03:28:29.344+04:30خانم ساحل ممنون از اطلاعات خوب تون.
بخش اول رو زیا...خانم ساحل ممنون از اطلاعات خوب تون.<br />بخش اول رو زیاد باهاتون موافق نیستم. طراحی های کلی رو نمیشه شخصی یا شرکتی به اسم خودش پتنت کنه. مثلا من نمی تونم برم دایره رو به اسم خودم پتنت کنم! ولی به قول شما کل جزییات تمام طراحی های تمام بخش های یک محصول رو میشه پتنت کرد چون اون محصول برای اولین بار با چنین ترکیبی و چنین طراحی ای به بازار میاد.<br /><br />نکته اینجاست که معمولا محصول فعالیت و خلاقیت یک شخص یا شرکت پتنت میشه و نه اتفاقی که روی اون فرد افتاده! این رو منطق میگه.<br />ولی از اونجایی که ذهن دلقک هیچ وقت منطقی فکر نکرده و تقریبا نیمه دیوانه هست همیشه میاد از افرادی دفاع میکنه که رفتار آنرمال دارن.<br />اما در مورد شکایت خانم آمنه چون هیچ نوع پایه منطقی نداره و از اونجایی که قانون هم بر اساس منطق هست میتوان مطمئن بود که قانون شکایت ایشان رو رد خواهد کرد. کارگردان میتونه بگه ایده فیلم نامه کاملا حاصل خلاقیت خودش بوده (حتی اگر فرض کنیم که دروغ بگه) چون هیچ نامی از خانم آمنه برده نشه.<br /><br />یه چیزی در غرب مدرن هست بهش میگن sue کردن که طرف هر چیز بی ربطی رو یه جوری ربطش میده به محصول یک شرکت و از اون شرکت شکایت میکنه. اگر این رو در اینترنت سرچ کنین و کامنت های مردم رو بخونید متوجه میشید که چقدر دید منفی نسبت به این قضیه دارن. اینجور افراد هم بین مردم خیلی منفور هستن. آمنه هم جزو همین قبیل افراد هست. اینکه آدما روراست باشن و چیزی رو که نیت و غریزه و میل شون هست رو بی تعارف به زبان بیارن بله از خصیصه های انسان مدرن هست ولی قرار نیست انسان ها انقدر غریزی رفتار کنن که مرزشون با حیوان از بین بره. به نظر من دلقک یه آدم افراطی هست که از شدت نفرتی که در ذهنش نسبت به تحجر داره از این ور بوم افتاده و دچار تفریط شده. و از آمنه ای داره دفاع میکنه که دیگه داره به وضوع تمایل طمع و پول دوستی اش رو نشون میده و به مرز حیوانی اش نزدیک شده.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-53321284789434705832016-09-06T23:09:06.395+04:302016-09-06T23:09:06.395+04:30... و اما آنچه تیمسار مرندی عزیز به درستی هایلایت...... و اما آنچه تیمسار مرندی عزیز به درستی هایلایت کرده، فضائل آمنه یا اخلاقیات و حتی محق بودن در دعوای حقوقیاش نیست، بلکه "فردیت"، "شخصیت"، "صداقت و شفافیت"، "منفعت طلبی بیتزویر" و "ارادهگرایی" اوست. هیچ مورد انضمامی قابلیت تطبیق کامل با ایدهها و مُثُل را ندارد و حتی اگر انتخاب آمنه به عنوان "نمونهی مثالی" مورد انتقاد باشد -که از قضا انتخاب بسیار هوشمندانهای است- با توضیحات و افزودههای تیمسار منظورشان بسیار شفاف شدهاست.<br /><br />تولد انسان مدرن پس از آن رخ داد که دکارت (باوجود ایمان به خدا)، "من" به معنای وجدان خودآگاه انسانی و ضمایم آن را در کانون دستگاه فلسفی خویش قرار داد. اهمیت این کار در تغییر نگاه به "انسانیت" از کنش پذیری(قضا و قدر) به کنشگری (اراده به قدرت) تنها با تحول درک انسان از وضع منظومهی شمسی قابل قیاس است. آراء دکارت امروزه منتقدین نام آوری دارد اما تمدن جدید بدون نگاه از زاویهی دید جدید او میسر نمیشد. همچنانکه فیزیک نیوتن پس از اینشتین و پلانک.<br />متن فوق را مهمترین نوشتهی تیمسار برای درک نقطهنظرات و آموزههای او میدانم. و آنچه برای من اهمیت دارد گزارههای او و نحوهی تبیین آن است. <br />میشود در جزئیات بحث کرد یا حتی مخالف بود: چون فردیت و شخصیت هر یک از ما یکّه و یگانه است؛ دقیقا به همین دلیل، آنکه دشنام میگوید، یا در پی شناخت آسیبهای روانی برمیآید، آن تشخص و انفراد را برای مخاطب و ناگزیر برای خویش قائل نیست.مازیار وطنپرستnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-15400955048896020362016-09-06T23:08:05.588+04:302016-09-06T23:08:05.588+04:30هر کسی از ظن خود شد یار من
آقا/خانم ناشناس ساعت 2...هر کسی از ظن خود شد یار من<br /><br />آقا/خانم ناشناس ساعت 21:21 باور بفرمایید نظر شما آنچنان آتش تهیهای برای اقتدارگرایی، سانسور و خفقان فراهم میکند که من از ترس به خود لرزیدم. نخست آنکه اگر با کمی دقت حرفهای آمنه را بخوانید متوجه خواهید شد که به هیچ روی صحبت ایشان هم عرض و هم سنخ با برداشت شما نیست. <br />ونگهی حرف شما تنها از دهان کسی قابل درک (و نه پذیرش) است که رهبر یک گروه اپوزیسیون انحصار طلب باشد (مثال حاضر و آمادهاش مجاهدین) که هر نوع مخالفت با سیاستهای نظام یا انتقاد اجتماعی (بویژه اگر مؤثر باشد) را ضعفی در انحصار خویش تلقی کند. چرا باید بپذیریم نگاه شما در مخالفت با نظام اصیلتر و خالصانهتر از نگاه درمیشیان یا فرهادی است؟ <br />مطمئنم پس از خواندن متن بالا به کلی نوع نگاه و قضاوت مرا اشتباه خواهید دانست، زیرا برای شما تنها و تنها یک نوع نگاه اصالت دارد و آن نگاه خودتان است. اما به جای پاسخ دادن به انتقاد من، به پاسخ این سؤال فکر کنید: «در چه حالتی فیلمی انتقادی (اجتماعی و نه سیاسی) از کارگردانان ایرانی که خوش ساخت و حرفهای هم باشد، از نظر شما اصیل است و نه برای آنکه « بتوانند در فستیوال های خارجی جایزه بگیرند و فخر بفروشند و ژست بگیرند و خودشان قهرمان و اپوزیسیون تحت فشار نشان دهند» ؟<br />نوشتهی شما از این جهت خوفناک است که اگر کارگردانی بخواهد در محدودهی مقررات سیال ممیزی (همان خفقان)، از یک سنت یا رسم یا خرافهی اجتماعی انتقاد کند و علاوه بر موضوع خوب، دست بر قضا به کار فیلم سازی هم وارد باشد، شما او را محکوم میکنید، آن هم با دلایلی از سنخ سنجش نیت و نه بررسی عمل او و آثارش. احتمالا دهنمکی در دستگاه قضاوت شما (چون ظاهر و باطنش یکیست) بالاتر از درمیشیان، بنیاعتماد یا فرهادی خواهد نشست.مازیار وطنپرستnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-13419178472543667432016-09-06T23:07:47.294+04:302016-09-06T23:07:47.294+04:30در پاسخ به ناشناس ۱۶ شهریور ساعت ۱۶:۵۸ ( دلقک به ن...در پاسخ به ناشناس ۱۶ شهریور ساعت ۱۶:۵۸ ( دلقک به نظر من شما یک بیمار ...) <br />متاسفانه شما با برداشت ناقص از هر دو موضوع به نتیجه گیری اشتباهی رسیدی :<br />۱- دعوای اپل و سامسونگ بر سر شکل مستطیل و گوشه های گرد نبود. البته برای فردی که اطلاعی از طراحی صنعتی نداشته باشد قطعا شکل گوشیهای اپل را همینگونه توصیف میکند. اما در آمریکا قانونی به نام Design Patent وجود دارد که طراحی یک محصول با جزیات کامل در آن به ثبت میرسد برای مثال نسبت خمیدگی گوشه ها و نسبت طول به عرض و خیلی جزییات دیگر. برای مثال شما اگر برای مربای تولید خودتان از شیشه ای استفاده کنید که قبلا Design Patent گرفته. مالک اصلی آن ایده میتواند از شما شکایت کند. دعوای اپل و سامسونگ هم از همین نوع بود نه بر سر مستطیل و گوشه های گرد.<br /><br />۲- اگر دوباره مصاحبه این خانم را با دقت بخوانید ایشان نگفته اند چون موضوع اسید پاشی بوده باید به ایشان حقی تعلق بگیرد. بلکه ایشان گفته اند چون موضوع : ۱- اسید پاشی ۲- گرفتن حکم قصاص ۳ - بخشیدن مجرم است و از آنجا که ایشان اولین فردی بوده که این شرایط را داشته در نتیجه ساخت این فیلم بدون کسب اجازه از ایشان موجب سوختن داستان انحصاری ایشان شده و به ایشان خسارت وارد شده.ساحلnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-26104353518704890612016-09-06T21:21:58.687+04:302016-09-06T21:21:58.687+04:30اتفاقاحرف این خانم در باره بیشتر کارگردانان درست ...اتفاقاحرف این خانم در باره بیشتر کارگردانان درست است . جمهوری اسلامی فرصت خوبی به لحاظ سوژه به آنان می دهد تا آنان بتوانند در فستیوال های خارجی جایزه بگیرند و فخر بفروشند و ژست بگیرند و خودشان قهرمان و اپوزیسیون تحت فشار نشان دهند. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-88000423029383897742016-09-06T19:46:30.311+04:302016-09-06T19:46:30.311+04:30دلقک به نظر من شما یک بیمار روانی با وضعیت حاد هست...دلقک به نظر من شما یک بیمار روانی با وضعیت حاد هستید.<br />خودشیفتگی شدید دارید. پایان نقل قول<br /><br />پاسخ من:<br />معمولاً این توهین ها و تهمت ها را جواب نمی دهم چون قابل ارزیابی صحیح نیست. اما چون می خواهم به توهینت به آمنه واکنش نشان بدهم مقدمتاً می گویم که من بیشتر از خود شما نمی توانم مریض باشم. زیرا من فاعلم (دارای وبلاگ که نظرات خودم را می نویسم) و تو مفعول (کسی که به وبلاگ من مراجعه می کند و آنرا هر ساعت شخم می زند که به من گیر بدهد) در حالیکه تنها واکنش صحیح در مورد آدم خودشیفته و روانی ایگنور کردنش است و بیمار را که کسی پند و اندرز نمی دهد. مشکل تو و امثال تو با من این است که در بدترین حالت اسپمر مأمور هستید و در خوشبینانه ترین حالت دچار کند ذهنی و در محترمانه ترین حالت خفه کردن هر کسی که ترجیحش و تشخیصش و انتخابش غیر از ترجیح و تشخیص و انتخاب شماست. و این ابلهانه است چون من منم و تو تو. و دو انسان متفاوت حتماً ترجیح و تشخیص و انتخاب متفاوتی خواهند داشت و این ناموس خلقت است.<br />اما در مورد حرف های از روی خشم و احساس کهتری کردن در مقابل آمنه باید اعتراف کنم که من خودم هم گاهی در مقابل آدم های بزرگی از هموطنانم احساس کوچکی و حقارت می کنم - مثلاً اخرین موردش مربوط بود به کیمیا علیزاده که چطور این دختر در 18 سالگی اینقدر پخته و ساده و خود بودن است در هر شرایط - مثلاً لباس پوشیدنش در دیدارهای تشریفاتی این مقام و آن دولت مرد - و من با سن دم مرگ هنوز نمی توانم خودم باشم در موقعیت های مختلف بدون زلم زیمبو و حشو و زواید. اما چون پیرم و می خواهم هم در جلو شما قمپز در کنم - خود شیفتگی اگر این است - احساس حقارتم را مدیریت می کنم و بروز نمی دهم. اما شما بهر دلیل این شانس را نداری که بغضت را و غیضت را از یک دختر تا این حد آسیب دیده و تا این حد با هوش و عملگرا و مصمم و مدرن و همهچیز تمام کنترل کنی و فکر می کنی با دشنام و تهمت به او می توانی حقارت و عقب ماندگی و بیچارگیت را درمان کنی. در حالیکه نمی شود و تنها راه آمنه شدن پیزی هم کشیدن و هوشیار بودن و دنبال حق دویدن و عرق ریختن و ابتکار بخرج دادن و خود را به جامعۀ ناشنوا و دولتمردان قرون وسطایی تحمیل کردن است. یک نکتۀ دیگر از برجستگی های آمنه را می گویم تا یاد بگیری. تا حالا ندیده ام آمنه بغیر از فعل من از افعال دیگر اولاً و مهمتر از آن از هیچ نیروی برتری مایه گذاشته باشد. بدین معنا که ایشان حتی بنا بعادت تربیتی هم تا کنون نگفته بلطف خدا و انشاء الله و ائمۀ اطهار و هرگونه نیروی ماوراء الطبیعه چنین و چنان کردم یا می کنم. او می گوید من چنین کردم و من چنین می کنم و گفته اش هم حجت است که می کند. داوری شخصی من این نیست که او یک خداناباور رسوخ داده تا ناخودآگاه هم است. بلکه او حتماً از همۀ خداباوران خداباورتر است اما نیروی برتر (خدا) را از ارادۀ خود استحصال کرده و بموفقیت های خارق العاده رسیده و کماکان خواهد رسید. چون او شعارش "آمنه و اراده اش. و دیگر هیچ" است. او بدرستی می گوید قصاص چشم مال اوست و بخشش در عین داشتن حکم قصاص هم مال اوست. زیرا در ایران جمهوری اسلامی قصاص چشم با اسید با امنه وارد ادبیات قضایی شده و اگر او نبود این حکم صادر نمی شد و اگر صادر نمی شد پی رنگ اصلی فیلم لانتوری (قصاص و آنگاه بخشش) هم شکل نمی گرفت و درام شکل نمی گرفت و فیلمی هم با این مضمون ساخته نمی شد. ضمن اینکه ایشان آدرس هم داده که رخشان بنی اعتماد قبلاً به ایشان مراجعه کرده برای اجازه ساختن قیلم از ماجرای او و آمنه بدلیل بی مایه فطیر بودن پیشنهادش را رد کرده است. حالا در فیلم درمیشیان هم رخشان پشت پرده است و هم باران روی پرده و نشان می دهد که سوژه از آمنه دزدیده شده است. چون اگر آمنه نبود و این موضوع را تا این حد از حساسیت بسطح جهان و ایران تزریق نمی کرد فیلمسازی هم رغبت و تهریه کننده ای هم حاضر به سرمایه گذاری نمی شد. یا...هو<br /><br />تکمله: حرف من محکوم کردن درمیشیان و فیلمش نیست و حتماً او بعنوان یک روشنفکر و فیلمساز قصد اصلاح و جلب حساسیت جامعه و دست اندرکاران را هم داشته است و شکی ندارم. حرف من قاعدۀ بازی است که در هر جای دنیا رعایت می شود و از عنصر اصلی قصه کسب اجازه (مفت یا با خرید) بدیهی و جزو اصول حرفه ایست. Dalghak.Iranihttps://www.blogger.com/profile/11667689263635418481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-6244380925740953092016-09-06T17:21:02.560+04:302016-09-06T17:21:02.560+04:30این خانم هم به نظر من با بخشیدن مجرم "آرزویی&...این خانم هم به نظر من با بخشیدن مجرم "آرزویی" داشته! فقط مردم ما اهل این حرفا نیستند و کمتر کسی متوجه ارزش کار این ایشان می شود. کدام نماینده مجلس تخم دارد به قوانین سنتی جامعه ما و مجازات های احد بوق (قصاص و شلاق و قطع عضو) اعتراض کند؟ این خانم که سیاستمدار یا فعال مدنی نبوده، هر چند الان شاید مجبور شده دنبال حقش بدود و این در فاجعه جمهوری اسلامی، مبارزه مدنی نام گرفته! قوانین در کشور ما نیاز به بازبینی دارد، قانون اساسی ما مشکل دارد، هر چند منم مخالف برداشتن قصاص هستم، بعد از اینکه اخوندا را اعدام کردیم، بهتر است قوانین را اصلاح کنند برای بقیه انسان ها.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-80678204093687560332016-09-06T16:58:51.492+04:302016-09-06T16:58:51.492+04:30دلقک به نظر من شما یک بیمار روانی با وضعیت حاد هست...دلقک به نظر من شما یک بیمار روانی با وضعیت حاد هستید.<br />خودشیفتگی شدید دارید.<br />این مزخرفات شما درباره آمنه هم در ادامه مزخرفات قبلی شما در موضوعات جنجالی دیگری بوده که در این وبلاگ تاکنون مطرح کردید. همیشه نظری برخلاف نظر اکثریت مردم میدین تا توجه همه رو جلب کنید. همیشه میخواید جنجال احمقانه به پا کنید. الان موضوع آمنه اولویت چندم مردم هست که مطرح کردید؟ موضوعات بسیار مطرح تری الان تو خبرها هست. آمنه هم به قدر کافی از جیب مردم ایران خورده. یادم هست یکی دو سال پیش شرکت اپل از سامسونگ شکایت کرده بود که گوشی هاش رو به شکل مستطیل با گوشه های گرد ساخته. اپل اعتقاد داشت که اساسا مستطیل با گوشه های گرد اختراع این شرکته و هر چیزی که این شکل رو داشته باشه باید سهم اپل رو اول بده!<br />الان این خانم اومده از لانتوری شکایت کرده چون موضوعش درباره اسیدپاشی بوده. آیا هر کارگردانی از این به بعد تا ابد هر فیلمی درباره اسیدپاشی ساخت باید باج به آمنه خانم بپردازه؟ مگه سرگردنه ست؟ در دنیای مدرن مگر هنوز راهزنی و باجگیری داریم؟<br /><br />دلقک شما اول برو بیماری روانی ات رو درمان کن و بیشتر از این دیگه مزخرف تلاوت نکن. میگن دیوانه چو دیوانه بیند خوشش آید. هیچ کدوم از آدمایی که شما حمایت می کنید رو اکثریت مردم ایران نه می شناسند و نه قبولشون دارند چون آدم های نرمالی نیستند. از جمله قالیباف که دو بار با رای همین مردم به رقیباتش شکست خورده و از جمله خیلی آدم های آنرمال دیگه ای که شما حمایت کردید.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-75803227253469414812016-09-06T16:00:24.428+04:302016-09-06T16:00:24.428+04:30بله حرف شما درست است در الگوی شخصی بودن وی در این ...بله حرف شما درست است در الگوی شخصی بودن وی در این مورد خاص. ولی لوترکینگ «آرزویی» داشت و این آرزو را تنها برای خودش نمی خواست. در عین حال که از نظر فردی الگویی لازم داریم، از نظر سیستم اجتماعی در ابعاد مختلف هم نیازمند الگوی مناسبی هستیم. همه (یا خوشبینانه ده درصد مردم) تا ریاست جمهوری دنبال حق خود می روند پس تکلیف نود درصد چه می شود؟ اگر اقدام آن زن سیاه پوست که در اتوبوس سفید پوستان نشست و قوانین آپارتاید را زیر پا گذاشت با حرکت لوترکینگ کامل نمی شد، این نهضت به جایی نمی رسید. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-48652522731134715292016-09-06T14:59:36.793+04:302016-09-06T14:59:36.793+04:30این هم یکی از حرف های آمنه است. او کلمه وبکلمۀ حرف...این هم یکی از حرف های آمنه است. او کلمه وبکلمۀ حرفهایی که می زند فراتر از هر "بهترین پروفسورها و فیلسوف ها و جامعه شناسان" وطنی است:<br /><br />"هرگز از بخشش خود راضی نیستم. به دلیل سالم نبودن روند قضایی پروندهام که نتیجه آن عدم پرداخت دیه من و آزادی متهم بود. وقتی شکایت کردم گفته شد، «آب در هاونگ نکوبید.» بله؛ شاید آب در هاونگ کوبیدن من فایدهای برای خودم نداشته باشد اما آنقدر میکوبم که صدایش دنیا را پر کند."Dalghak.Iranihttps://www.blogger.com/profile/11667689263635418481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-83692704759253355092016-09-06T14:46:13.572+04:302016-09-06T14:46:13.572+04:30چند درصد مردان و زنان در هر جامعه ای این رفتار را ...چند درصد مردان و زنان در هر جامعه ای این رفتار را در مشکلات مختلف از خود بروز می دهد؟ تکلیف 90 درصد جامعه چه می شود؟ نقل از کامنت شما<br /><br />پاسخ من: من در پیش متن هم گفته ام که یکی از راه حل های بسیار مؤثر در تغییرات فرهنگی جامعه معرفی و برجسته سازی الگوهای رفتاری در جامعه است. و خود من هم بیشتر از این جنبه است که وارد الگوهای قابل معرفی برای جوانان و مردمان کشورم می شوم. سؤال آخر شما نیز در تناقض با اعترافتان به مدرن بودن و نمنه بودن آمنه است آنجایی که نوشته اید:<br /><br />"...استدلال این خانم را نگاه کنید. «اگر آنها هم می توانند بروند بگیرند» ایشان یک آدم با پشتکار و زرنگ است. البته ادعایی نکرده ولی کسی هم فکر نکند با مارتین لوترکینگ ایرانی مونث سر و کار دارد."<br /><br />اینجاست که عقده های سنتت تقدم می جویند بر عقیده ات و رفتار آمنه را با تشکیک در ضعف استدلال (اگر آن ها هم می توانند بروند بگیرند) و تلویحاً به زرنگ بازی فرومی کاهید و نتیجۀ مسمومی می گیرید که کسی فکر نکند او می تواند الگویی مثل لوترکینگ باشد. در حالیکه آمنه الگوی انسان مدرن در جامعۀ نامدرن است و حرفش این است که هر کسی باید برای حق خود خودش بجنگد و حالا که سیستم قرون وسطایی است و جامعه بوظایف خود نه آگاه است و نه اقدام می کند و نه حکومت چنین بستری را فراهم می کند این تک تک افراد هستند که باید برای احقاق حق خودشان اقدام و سماجت کنند. این دقیقاً حرف همۀ مصلحان جوامع مختلف در تمام دوران ها و در تمام زمینه است و حتی فراتر از مارتین لوتر کینگ شادروان! او در طول صحبتش و در مقابل پرسش های جهت دارد - باقصد تخریب او - خبرنگار مواجه می شود حتی پلک هم نمیزند و با صراحت از تمام آنانی هم که مثل خودش قربانی شده اند با بی رحمی بسیار راهگشایی انتقاد می کند و می گوید بی عرضه اند؛ اهل سماجت و کار و خستگی ناپذیر بودن نیستند، می خواستند از من سوء استفاده کنند؛ دنبال بشهرت رسیدن از روی جنازۀ من بودند و ... درحقیقت آمنه یاد می دهد که رفتار انسان مدرن در جامعه ای با مناسبات قرون وسطایی چگونه باید باشد که هم خود شخص بحقش برسد و هم عملش بتواند جامعه اش را نیز تحت تأثیر مثبت قرار بدهد. یا...هوDalghak.Iranihttps://www.blogger.com/profile/11667689263635418481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-75348295823657597422016-09-06T13:41:31.598+04:302016-09-06T13:41:31.598+04:30موضوع پست ؛ جدال حقوقی بین دختری که قربانی اسید پا...موضوع پست ؛ جدال حقوقی بین دختری که قربانی اسید پاشی شده ، یعنی ضعیفترین حلقه از نهاد خانواده در یک جامعه مرد سالار ، با شارلاتانهایی که یکی یکی رو به دوربین مینشینند و با چهره ای حق به جانب ندای " تو رو خدا کپی نکنید میدهند " در عین حال که ذره ای اعتقاد به حقوق مولف و حقوق بیننده ندارند و دروغ و دغل و بی . . . <br />فیلمساز وطنی قول حضور در هر محکمه ای را داده و البته با آمنه همدردی کرده و . . . تف . Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-29158566348071815872016-09-06T13:41:16.586+04:302016-09-06T13:41:16.586+04:30آسیب جسمی و روحی بسیار شدیدی به ایشان وارد شد و من...آسیب جسمی و روحی بسیار شدیدی به ایشان وارد شد و من با ایشان همدردی می کنم. پشتکار ایشان در پیگیری پرونده تا رسیدن به هدف تحسین برانگیز است. رفتار ایشان مدرن ولی جامعه و قوانین آن غیر مدرن است. چند درصد مردان و زنان در هر جامعه ای این رفتار را در مشکلات مختلف از خود بروز می دهد؟ تکلیف 90 درصد جامعه چه می شود؟ در جوامع مدرن این وظایف را خیرین بر عهده دارند نه دولت. یکصد و پنج میلیون تومان را یک رئیس جمهور طبق کدام ضوابط به یک شخص پرداخت و به دهها نفر دیگر پرداخت نمی کند؟ استدلال این خانم را نگاه کنید. «اگر آنها هم می توانند بروند بگیرند» ایشان یک آدم با پشتکار و زرنگ است. البته ادعایی نکرده ولی کسی هم فکر نکند با مارتین لوترکینگ ایرانی مونث سر و کار دارد. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-44958010667146838692016-09-06T11:55:16.595+04:302016-09-06T11:55:16.595+04:30کامنت هایی که مربوط به اصل این خبر و مطلب و آمنه ن...کامنت هایی که مربوط به اصل این خبر و مطلب و آمنه نباشد و موضوع را از توجه به خود مطلب به حاشیه - اعم از سیاسی یا غیرآن - ببرد را تا فردا منتشر نخواهم کرد اما بدون حذف به امانت نگه می دارم تا فردا منتشر کنم و پاسخ لازم را بدهم. لطفاً همین کامنت را هم جهت اطلاع تلقی و از هرگونه بحث و سؤالی راجع به آن خودداری کنید. یا...هوDalghak.Iranihttps://www.blogger.com/profile/11667689263635418481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-70482017868364369032016-09-06T11:21:16.859+04:302016-09-06T11:21:16.859+04:30خوب چرا؟ من ایشان را بیاد دارم وقتی که چندین پزشک ...خوب چرا؟ من ایشان را بیاد دارم وقتی که چندین پزشک به ایشان توصیه کردند که قصاص را انجام ندهد تا اخلاق پزشکی با قوانین جامعه سنتی ما به خطر نیافتد و حتی عده ای گفتند این قصاص تایید همان جنایت است! وقتی هم که بخشید، همه خیلی خوشحال شدند از جبهه مدرن البته! و گفتند که ایشان قهرمان است ولی دیگر خبری از مشکلات مالی ایشان نشنیدم، حالا هم فکر تمی کنم که در دادگاه این ادعا به جایی برسد، هر چند باعث تعجب است که کسی به "قهرمان" خرج عمل نداده باشد.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-53794905595852556942016-09-06T10:36:40.061+04:302016-09-06T10:36:40.061+04:30سلام
طفلک این دختر
من احتمال ضعیف هم نمیدم که بتون...سلام<br />طفلک این دختر<br />من احتمال ضعیف هم نمیدم که بتونه این دادگاه رو ببره ولی ممکنه به یه تفاهم با سازندگان برسه. هیچکس درد امثال اونو نمیتونه درک کنه.<br />بنظر شخصی من بخشش جانی در ایران اشتباهه. من بودم تحت هیچ شرایطی نمی بخشیدم. هیچ توجیه منطقی برای اسید پاشی وجود نداره. اون مرتیکه روانی هم باید توسط خود داداستان به اشد مجازات میرسید. <br />متاسفانه سیستم قضایی ایران در مورد افرادمجرم عادی راههای فرار بسیار زیادی داره ولی در مورد فعالان سیاسی و مخالفان عقیدتی بسیار سختگیر و غیر منطقیه.<br />ارادتمند-یزد Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6305879377436122934.post-3149266421483223732016-09-06T10:17:48.323+04:302016-09-06T10:17:48.323+04:30«اما حداقل از نظر نحوه انعکاس این مطالب در رسانهه...«اما حداقل از نظر نحوه انعکاس این مطالب در رسانههای حرفهای، آنچه مطرح شده یک ادعاست و در فرایند انتقال اخبار، نشریات رسمی باید توجه کنند آنچه مطرح میکنند ادعاست و نباید به شکل یک حکم آن را منعکس کنند. مثلا در موضوع واگذاری برخی املاک شهرداری، طبیعتا هنوز چیزی اثبات نشده و اگر نظری منتشر میشود، باید توجه شود که هنوز چیزی اثبات نشده.» <br /><br />اصل مطلب عبارت بالاست. قبلا هم گفته ام. قوه قضاییه مقتدر ما که در جریان اعتراضات دانشجوئی از یک ریش تراش برقی هم گذشت نکرد. <br />ان شا الله در پرونده شهرداری هم با صلابت اقدام خواهد کرد. Anonymousnoreply@blogger.com