۱۳۹۶ دی ۱۹, سه‌شنبه

مرگ مشکوک هاشمی؛ ویدیوی رهبری دایمی خامنه ای و ایرادات وارد به آن!

Image result for ‫خامنه ای و هاشمی‬‎

1- بهتر است با آخرین ویدیوی افشاگر راجع به چگونگی رهبر شدن آیت الله خامنه ای شروع کنم. بنظرم قطعی میرسد که نشت این ویدیو کار خانواده یا دوستداران سیاسی علی اکبر هاشمی رفسنجانی باشد. به این دلیل قوی هم که همزمان دوباره مشکوک بودن مرگ هاشمی هم قویتر مطرح شده و گویا خانواده و هوادارانش تقریباً مطمئن شده اند که ایست قلبی هاشمی از همان نوع ایست قلبی سید احمد خمینی بوده است بتصویب خود خامنه ای. البته احمدی نزادی ها هم در مظان گمانه زنی میتوانند باشند. اما من همانقدر که مطمئنم و با حرف عزیز جعفری موافقم در نقش احمدی نژادی ها - تلفیقی از جنبش عدالت طلب دانشجویی پیرو سعید زیبا کلام و عناصری از پایدارچی ها به تصویب رییسی و علم الهدی - در جرقه زنی به اعتراضات اخیر شروع شده در مشهد؛ در نوار بیرون آمده آنانرا مؤثر نمی دانم. زیرا اولاً خود احمدی نژادی ها هنوز حساسیت زیادی دارند روی خامنه ای و دنبال چنین مأموریتی نمی روند و ثانیاً حلقۀ محدود یاران احمدی نژاد هم قدرت نفوذ و تهیۀ چنین ویدیوی حفاظت شده ای را ندارند.

2- منظورشان از افشای این سند مهم 30 ساله میتواند متعدد باشد از انتقام خانوادۀ هاشمی از خامنه ای گرفته تا تضعیف هرچه بیشتر او در نزد هوادارانش - بویژه بین طلاب و روحانیان جوان و هنوز دولتی و حکومتی نشده یا کمتر آلوده - زیرا که خامنه ای کم تحت فشار خارجی و داخلی نیست این روزها؛ و علاوه بر باختن همۀ دست آوردهای وجهۀ جهانی جدیداً بدست اورده اش از رفتارهای دونالد ترامپ - در نزد اکثریت لیبرال های مخالف ترامپ نزد دولت ها و افکار عمومی دنیا - خامنه ای مقدار زیادی هم از مشروعیت اریجینالش در داخل و خارج را نیز از دست داده است. اما در مورد انتقام: میدانیم که خانوادۀ هاشمی بغیر از فائزه و یک کمی هم مادر پیرشان بقیه - بویژه پسران بازهم بغیر از کمی مهدی - مثل پدرشان بسیار محافظه کارند. آنان ابتدا تصمیم گرفتند که با سکوت اولیه و پذیرش مرگ طبیعی پدرشان با خامنه ای معامله ای ناگفته و نانوشته بکنند. حتی میبینیم که محسن در دیدار خانواده با خامنه ای در روزهای مرگ هاشمی آن را بزبان هم می آورد و از خامنه ای میخواهد که کمی با آنان مهربانتر باشد. اما خامنه ای به این معاملۀ سکوت پاسخ مناسب نداد و نه تنها همۀ اسناد مهم هاشمی در دفتر کارش را مصادره کرد بلکه بجای آزادی مهدی هم بقیۀ خانواده را ممنوع الخروج کرد. لذا هاشمی ها هم با احتیاط و محافظه کاری خیلی زیاد تصمیم گرفتند که خامنه ای در نقطه ضعف - اخیراً دچار شده در خیابانها - را یک ضربه هم آنان بزنند.

3- این تحلیلی که از ویدیوی جدید دادم چه درست باشد - بنظرم منطقی و قوی تر از همۀ سناریوهاست - یا نباشد در این مورد شکی نیست که افشای این ویدیو هم بضرر خامنه ایست و هم بنفع مردم از جهت "هنگام تعیین رهبرآینده" اگر تا آن موقع جمهوری اسلامی مستقر باشد. زیرا که معلوم شدن بد عهدی خامنه ای در مورد دایمی کردن رهبری موقتش با عدم اعتراض به رهبری موقت بودنش و خواهان برگزاری مجدد جلسۀ خبرگان بعد از رفراندوم اصلاحات قانون اساسی در سال 68 - او مسئول اینکار بود چون در موضع رهبر موقت باید حکم دایمی کردن رهبری خودش یا دیگری را او میداد - او را نامعتبر و متقلب معرفی میکند در ابتدای شروع رهبریش و هواداران مذهبی با اخلاصش را مسئله دار کرده و دچار بازهم ریزش می کند. البته مدارکی منتشر شده است که نشان میدهد مجلس خبرگان در جلسۀ فوق العاده اش دایمی شدن رهبری خامنه ای را تأیید کرده است. اما مشکل اینجاست که رهبری موقت خامنه ای در آن مقطع به اتمام رسیده بود و طبق پروتکل های دموکراتیک جاری در آن زمان باید خامنه ای و هر شخص دوم یا سومی در شرایط برابر نامزد میشدند برای رهبری دایمی و مثل زمان انتخاب خامنه ای برهبری موقت مذاکره و مباحثه میشد و کفایت مذاکرات و رأی گیری و شمارش آراء صورت میگرفت که نشده و فقط در بیانیۀ خبرگان به تأیید رهبری خامنه ای اشاره شده است.

4- این نمایش آمده در ویدیوی خبرگان معلوم میکند که قصد صحنه گردانان حل مشکل پیش آمده در قانون اساسی قبل از بازنگری نبود. زیرا آنان براحتی می توانستند رهبر موقت را از مراجع جامع الشرایط آنروز مثل مرحوم گلپایگانی و امثالهم انتخاب کنند که بر قانون اساسی جاری در آنروز منطبق باشد. و بعد از رفراندم قانون اساسی جدید هم با استناد به قانون جدید مثل خامنه ای - غیر مرجع - را به رهبری دایم انتخاب کنند.

5- یک مورد هم که هم مورد پز و پروپاگاندای هوادارن خامنه ای واقع شده و هم مخالفان امروز او را نیز تحت تأثیر قرار داده موضوع تقوی و ورع او در اعلام عدم قبول ولایت فقیهی بعد از خمینیست. من از ورع و تقوای خامنه ای نه دفاع می کنم و نه حمله چون معیار اندازه گیری چنین مسایلی در دست هیچ انسان دیگری غیر از خود آدم نیست. اما انگیزۀ اضافۀ خامنه ای برای عدم پذیرش را میتوانم بنویسم که یکی را قبلاً هم نوشته ام و دومی را برمبنای عملکرد خامنه ای در طول رهبریش را متوجه شده ام.

الف- اولین عامل استنکاف خامنه ای از قبول رهبری مربوط بوده است به سن جوان او و آرزوهای هنوز جوانی کردن و از پست های مادیتر و پرتحرک تر سیاسی بهره بردن. به این معنا که خامنه ای فکر میکرد که ولایت فقیه یک پست بشدت پیر و یکجا نشین است و باید از خیلی از نعمات مادی - حداقل پز علنی - خودداری کند و این را نه میخواست و نه در شخصیتش بود. زیرا ما میدانیم که ایشان از بدو جوانی آخوند ژیگولی بود و خیلی اهل جلوه گری و معاشرت و مسافرت و تحرک. که قبول ولی فقیهی همۀ اینها را منتفی میکرد.

ب- موضوع دوم اما مهمتر بود. خامنه ای میخواست با عدم قبول لفظی ولایت فقیهی همۀ آخوندهای خبرگان را مطیع و منت دار و گروگان خودش بکند برای طول رهبریش. یعنی اگر فردای رهبریش تا 30 سال بعد - اکنون - نُطُقی از هرکدام درمیامد با رفرنس به همین نحوۀ انتخابش او را خفه کند. کما اینکه هم منتظری را حصر کرد و هم آذری قمی را از حیز انتفاع ساقط کرد با این حربه و خیلی های دیگر. حالا میفهمیم که آن نمایش ظاهراً فروتن و از روی ورع و تقوا قرار بود چه عنصر خطرناکی بشود و شده است در یکه تازی خامنه ای بدون حتی یک نفس کش در بین علماء. یا...هو

۶ نظر:

ناشناس گفت...

لعنت و نفرینی که با دیدن این فیلم مردم نصیب رفسنجانی میکنند هم کم نیست. آیا منظورتون اینه که خانواده هاشمی گفتن دیگی که برای ما نمیجوشه بزار سر سگ توش بجوشه ؟

ناشناس گفت...

تیمسار یه احتمال دیگه رو هم در نظر بگیر.نظامیان مترصد فرصت که با سو استفاده از نارضایتی مردم تو این اوضاع به دنبال ضربه زدن به جایگاه یک رهبر قشری مذهبی در رأس کار هستند و هدفشون اینه که قدرتو قبضه کنن. با در نظر گرفتن وضعیت سنی و جسمی علی خامنه ای شاید این قدمی باشه برای برچیدن این جایگاه برای همیشه و قبضه شدن قدرت به دست اونا.

ناشناس گفت...

سیستم سایت بالاترین چگونه است؟
آیا چنین موضوعی نباید در " بهترین لینک های امروز" دیده شود؟!
یا اینکه ...!!!

ناشناس گفت...

در قسمتی از ویدیو، خامنه‌ای می گوید که یکی دو هفته قبل رفسنجانی در این مورد با من صحبت کرده بود که من جوابش را همان موقع دادم. رفسنجانی هم با دروغ گویی و پدر سوخته بازی مخصوص به خود در جایی دیگر از ویدیو ادعا می کند که نظر شخصی من رهبری شورایی است تا بعدا متهم به اعمال نفوذ در انتخاب خامنه‌ای نشود.

ناشناس گفت...

سلام
با تشکر از مطلب جدید، شما چرا می فرمایید احمدی نژادی ها مایل به ضربه زدن به رهبر نیستند؟ بعد از طرفداری علنی رهبری از صادق آملی این می تواند یک تلافی باشد. در ضمن در ماجرا عزل و نسب های زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد و آن قضیه مدیر فاسد وزارت اطلاعات که خودتان هم بهش اشاره داشتید، بنظرم می رسد که احمدی نژاد و دار ودسته( البته نه همه) خیلی هم بی میل به این افشا گری ها نیستند.در مورد اینکه شاید کار خانواده ی هاشمی باشد ، موافقم و اینهم یک گزینه محتمل می تواند باشد. ولی فاش کردن این فایل خیلی هم خدا بیامرزی برای رفسنجانی نمی آورد. تقریبا تمام کسانی که من اطلاع دارم ویدیو را دیده اند از هر دو نفر این ماجرا ناراحت می شوند.
ارادتمند- یزد

ناشناس گفت...

به نظر من بهترین حرف را خود خامنه ای زد (باید خون گریست بر جامعه...).
ولی دلیل من نه فقهی است، نه قانونی و نه سیاسی. اصولا موضوع رهبری از نظر من فرعی است. انچه به نظر من اصلی است نحوه تفکر و رفتار این جماعت است. یک مشت از پشت کوه امده دارند در یک باغ وحش راجع به سرنوشت یک ملت تصمیم میگیرند (این راصرفا به خاطر عمامه به سربودنشان نمیگویم). اینها اصلا متوجه نیستند که چقدرعقب افتاده و مضحک فکر و رفتار میکنند.
من نظیر همین تفکر ورفتار را در همه جا دیده ام (ادارات، مراکز اقتصادی،...). جهانبینی و فرهنگ این ملت اشکال اساسی دارد، تمدن ما (مانند اقتصادمان) عاریتی و روبنایی است. اگر زرق و برق حاصل از پول نفت نبود بهتر متوجه میشدیم که فرهنگ غالب در جامعه از زمان رضا شاه پیشرفت درونزای قابل توجهی نداشته است.