۱۳۹۶ دی ۱۰, یکشنبه

سال نو میلادی مبارک باد!

Image result for new year happiness

سال نو میلادی را بهمه تبریک میگویم و امیدوارم که سال خوبی برای جهان و سال بسیار بهتری برای ایران ما باشد.

همۀ تحلیلم از شرایط روز همین دو توئیت است. تا در اولین فرصت سال جدید میلادی شرح و بسطش را بنویسم:

1-
جمهوری اسلامی هیچوقت نه پرسیده و نه خواهد پرسید که: مردم "چه میخواهند؟" زیرا پاسخ مردم روشن و یک سؤال است: جمهوری اسلامی خودش "چه میخواهد؟" و چون پاسخی برای سؤال مردم ندارد؛ جرأت پرسیدن سؤال از مردم را هم ندارد. راز هم ماندگاری چهل ساله و هم ناکارآمدی همواره: بلاتکلیفی ج.ا است.

2-
در شطرنج با گوریل یا کُشتی با کفتار یا حتی مبارزه با دژخیم فرقی نمیکند؛ وقتی احتمال قوی باخت را میدهی، راه دادن به مساوی را بپذیر و بازی مجدد را انتظار بکش. هرمساوی از هر شکستی بهتر است.یا...هو


در ضمن این هم تبریکیست که برای "آن عروسی در لندن" نوشتم. برای عروسی که دکترای فلسفه در موسیقی دارد و دامادی که متخصص در حوزۀ آی تی است و مدیر ارشد در شرکت گوگل. در فاصلۀ یک نخ سیگار کشیدن نوشته ام و در کمتر از ده دقیقه به فرمت و رنگ آمیزی تمام کرده ام. هدیۀ همراه این نوشته یک اسباب بازی دورهمی - کودکانه هم مثل هربازی دیگر- بوده که از چوب و با دست ساخته شده بود. این را به اینجهت شرح می دهم که بتوانید همۀ لایه های کلمات و رنگ ها و فلسفۀ پشت این هدیه و این نوشته را کشف کنید و اولاً - اگر اهلش هستید - لذت ببرید. و ثانیاً توجه کنید که مغز من چگونه کار میکند و وقتی به هرکدام از خوانندگان تذکار "عدم ارتباط" با نثر و نوشته هایم را میدهم؛ منظورم خنگی و کودنی معمول و توهین آمیز  نیست. و من فقط میخواهم فرق نوع "مغز با مغز و ذهن و با ذهن" را یادآور شوم و دیگر هیچ!

در بازی زندگی برنده کسیست که از خودِ بازی لذت میبرد:
چه شاهزاده باشد مثل دیوژن؛ یا گدا باشد مثل زاکربرگ.
 شیرین و سعید
سوت آغاز بازیتان مبارک.
لطفاً هول نشوید!
این یک بازی دوستانه است!

۶۱ نظر:

ناشناس گفت...

باز که داری ساز اونطرفی می‌زنی دلقک

مانی گفت...

دلقک نازنین, همین چیزهاست که ما را اینجا نگاه داشته, منکران را هم اگر چه حواسشان نیست!

ناشناس گفت...

حسابگر:

چون من نه به مناسبتها و نه به تبریک ارزش میدهم مستقیم میروم سر اصل بازی:

پیش زمینه: من همان ناشناسی هستم که یک هفته پیش ورود به فاز عملیاتی را مطرح کرده بودم (۲ دی ۱۳۹۶، ساعت ۳:۵۰). دلقک (به حق) برای من ارزوی شفاکرده بود، چون او "انسانش ارزوست". من موجودی نیستم که شما به عنوان شریک زندگی دنبالش بگردید، بلکه کسی که برای بعضی پروژه ها با اهداف مشخص مفید است ( تخصص من operations research است).

ارزیایی صحنه: هرچقدرهم که شما بر اساس محاسبات نتیجه ای را پیشبینی کنید باز هم گاهی درعمل شگفت زده میشوید که همان به وقوع میپیوندد. در اصل مشخص بود که تنشها در جامعه کافی است و فقط یک ماشه برای فعال کردن یک واکنش زنجیری لازم است. نکته کلیدی این است که وقتی مردم باانگیزه شخصی فعال شوند خود مانند موتورهای مستقل عمل میکنند. من واقعا بسیاری ابتکارات که مردم بروز داده اند تحسین میکنم، به قول فیروز نادری خطاب به جوانان ایرانی: شما بهترینها هستید.

(ادامه در زمان مقتضی...)

ناشناس گفت...

در شطرنج با گوریل یا کُشتی با کفتار یا حتی مبارزه با دژخیم فرقی نمیکند؛ وقتی احتمال قوی باخت را میدهی، راه دادن به مساوی را بپذیر و بازی مجدد را انتظار بکش. هرمساوی از هر شکستی بهتر است.یا...هو

منطقت تو حلقم سرهنگ!
همون بهتر شماها اینجا نباشین.
فقط لطفا اون روزی که مردم کفتارا رو زمین زدن شما مثل لاشخورا بر نگردین اینجا!

ناشناس گفت...

بعد از سرنگونی نباید مسولین را بکشید، چرا که گنجینه اطلاعات هستند.
کسایی باید گریبایدفی بشند که خائنین سایبری هستند.
با کمک شرکت های اینستاگرم و تلگرام و غیره میشه تلفن و بعد کل اطلاعات شخصی آنها را پیدا کرد و همه رو بدون محاکمه گریبایدفی کنند.

Dalghak.Irani گفت...

من دیگر تا سال 2018 برنمیگردم. تراخدا اگر پشت پرده خبری است بمن هم بگویید. گناه دارم بخدا. چشمانم دیگر سو ندارد مثل چشمان تیزبین شما. رژیم اگر عوض شد اس ام اس بزنید.
این یک شوخی است دلقکیست
بدل از
این یک چپق است فوکویی

Hej گفت...

عزیز ناشناس
نگران نباش، تیمسار دلقک از همون همافران نمک خوردن و نمکدان شکن خائن به ایران هستند که بهمن ۵۷ واسه خمینی جفت پا چسبانیدند. برگشتن هم توی کارشون نیست. لندن خوش می گذره بهشون

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
مانی گفت...

سال نو بر همگی مبارک!
به امید اینکه 2018 سالی خوب و خوش بدون خامنه ای, بدون شورای نگهبان و سایر دنگ و فنگ های اسلامی باشد و برای همه ایران و ایرانیان باشد.
دوستان بیشتر از این ما را نترسانید, هنوز چیزی نشده دلقک را ممنوع الورود کردید لابد مرا به جرم دوست نداشتن شازده خلبان جت جنگنده, اعدام خواهید کرد. ما چه کنیم که از اینطرف خامنه ای توی دهانمان میزند و از آن طرف دوستداران شازده؟

ناشناس گفت...

سلام
نظر من اینست که یا این خیزش گسترش می یابد و حضرات و خانواده شان بعلت حسابهای پرپول و گرین کارت های عزیزشان خیلی زودتر از آنچه فکرش رو بکنید فرار میکنند و خیلی آسانتر از آنچه در تصور بگنجد کشور آزاد میشود و یا اینکه موقتا این خیزش به روشهای خشن سرکوب می شود ولی چون علت اصلی آن که فقر فزاینده و شکاف طبقاتی و بیکاری و گرانی ست به این آسانی قابل رفع نیست لذا دوباره با شدت بیشتر آغاز خواهد شد. لذا برخلاف نظر جناب تیمسار که قلبا بهشان علاقه دارم معتقدم این خیزش "دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره". جوان بیکار و بی آینده چیزی برای از دست دادن ندارد. کارگری که 9 ماه حقوق نگرفته و زن و بچه ش گرسنه اند چیزی برای از دست دادن ندارد. وقتی شخصی به آخر خط برسد دیگر دلیلی برای توقف و مذاکره نمی بیند. دلم روشن است که انشالله فرزندانم و فرزندان شما در ایران به مراتب بهتری زندگی خواهند کرد.
ارادتمند - یزد

علی رضا گفت...

دقک
به فرض که این تظاهرات هم با سرکوب دولتت به جایی نمیرسه که یحتمل همین است
تو که غیر از رای دادن به قالیباف و روحانی تز دیگه ای نداشتی چرا اینقدر قیافه حق به جانب گرفتی و ادای عقل کل رو در میاری.
همون دلقکی بیشتر بهت میاد. من اگه بودم روم نمیشد هویت نظامیمو لو بدم.
آخه آدم نظامی اینقد بی خایه و بی پرنسیب؟!

Dalghak.Irani گفت...

چندتا اذ چرت و پرت ها را منتشر کردم که حالش را ببرید لپ تاپم مشکل باطری پیدا کرده و تا ۳روذ تا یکهفته که باطری نو برسد فعالیتم محدود به تلفنم و فقط اضطراری خواهد بود. یا...هو

ناشناس گفت...

تیمسار لطفأ نرین به کما

صداقت گفت...

سلام

بازی به رنگ قرمز == یعنی فضای که انتخاب شده است خطر دارد. فضا منظور نوعی موجودیت هست که ذاتا همراه با خطر و مشکلات است.
زندگی به رنگ سبز == رنگ طبیعت است و بیشتر نباید گفت.
دیوژن به رنگ آبی آسمانی == به معنی بی نیازی ذاتی است به وسعت آسمان
زاکربرگ به رنگ بنفش == مطلبی که خودم را راضی کند به ذهنم نرسید
لطفا هول... به رنگ زرد == برای جلوگیری از هیجان!!!
این یک بازی... به رنگ نارنجی == یک اخطار هست که دقت خود را بالا ببرید خطر در همین نزدیکیست.

در حدود 2 دقیقه زمان برد

ناشناس گفت...

جناب مانی
در آینده نزدیک ایران آزاد، آنقدر کار بر زمین افتاده و وجود دارد که کسی وقت گوش کردن به چرندیات را نخواهد داشت. مردم هم خودشان آگاه هستند و می دانند چه کسی منافع آنها و کشور را در نظر خواهد داشت و قلبش برای ایران می تپد نه برای دوران طلایی امام راحل.
به هرحال میزان رأی آزادانه ملت خواهد بود.
شاهزاده هم اگر جوهر وجودی داشته باشند؛ که به نظر من دارند خودش را اثبات خواهد کرد.
تا آن روز نزدیک هدف اصلی را گم نخواهیم کرد.
منافع ایران مقدم بر اشخاص است.

Dalghak.Irani گفت...

سلام اذ ماست آقا صداقت!
تا همین حد هم خوب است ، جای خوشحالی برای من. اما حرف متقابل من میماند برای بعد که در حال حاضر لپتاپ دخترم را قرض گرفته ام تا فردا که بعضی حروفش جابجاست با لپتاپ - مثل د ، ر ، پ و - خودم ، میرود دو اعصاب. خیلی ممنون که کامنتت را نوشتی. یا...ه،

حجت الاسلام ابطحی گفت...

حجت الاسلام ابطحی، سیاستمدار اصلاح‌طلب و رئیس دفتر سید محمد خاتمی نوشت:
«مقامات آمریکایی و اسرائيلی و فرح پهلوی و بن سلمان و تکفیری‌ها با حمایت‌های کورشان و بخشی از تظاهرکنندگان که اصل نظام را نشانه رفته‌اند همه دست به دست هم داد‌ه‌اند تا مطالبات به‌ حق اقتصادی و مدنی مردم نادیده شود.»

محمدرضا خاتمی گفت...

محمدرضا خاتمی، از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان، با اشاره تلویحی به اصولگرایان گفت:

مخالفان دولت، مردم را به حضور در خیابان‌ها تشویق کردند. به گفته او، اگر مردم دست به اقدامات خشونت‌‌آمیز هم بزنند "شایسته سرزنش نیستند، زیرا کسانی که وضعیت موجود را به چنین شرایطی رسانده‌اند باید پاسخگو باشند"

ناشناس گفت...

کمی با احترام حرف بزن دلقک
مسخره چه چیزی را می کنی، مزه چه چیزی را می ریزی؟
مگر یک هفته پیش نگفتی فقر تدریحی عرفان می آورد، پس چه شد؟ چرا چیز دیگر آورد که اسمش را نمی آورم
حالا مزه می ریزی که رژیم عوض شد اس بدین؟ خجالت بکش از سن خودت مرد حسابی

ناشناس گفت...

هر چه قدر عمر ننگین این رژیم بیشتر ،هزینه هم بیشتر.
خاتمی و جمیله کدیور و ابتکار و... این نوع زندگی را انتخاب کرده اند یعنی تا آخر عمر اصلاح طلب خواهند بود و از منافع آن زندگی خوشی برای خود و فرزندانشان در ایران و خارجه تأمین می کنند. گور بابای میهن و ملت.
الآن امثال این آقایان خانم ها مشغول اصلاح چی چی هستند؟!!!
یکی از وظایف مهم آنها همین روزهاست که سر و کله آنها پیدا می شود و به مردم انگ تحریک شده به وسیله خارجی ها می زنند تا مفتش و بازجو که احیانا از خودشان هم باشد، کمتر احساس ناراحتی وجدان پیدا کنند.

ناشناس گفت...

من دلایل خوشحالی کامنت گذاران را نمی فهمم. شاید شما انقلاب ۵۷ را تجربه نکرده اید. ولی برای کسانی که ان دوران را دیده اند، هرج و مرج، بی رحمی، اعدامهای روی پشت بام، گروههای مسلح که هر کدام بدنبال منافع خلق با دیدگاه خود بودند... را به یاد می اورند. از طرفی جنگ داخلی سوریه و عراق را در پیش چشم خود داریم. البته مسئول این وضعیت تندروانی هستند که راه تغییرات مثبت سیاسی و اجتماعی را بستند و فقط منافع خود را دنبال کردند ولی ترس من این است که دودش به چشم همه مان برود. سال ۵۷ که رهبری وجود داشت که همه گوش به فرمانش بودند، در وضیت کنونی حتما جناحهای حکومتی، سلطنت طلبان، مجاهدین خلق، اقوام و اپوزیسیونهای رنگارنگ که هیچکدام شایسته تر از خود نمی شناسند، دست به اسلحه می برند. میترسم ایرانی باقی نماند.

ناشناس گفت...

ناشناس ساعت 8:23 طبق آمار رسمی که خود جمهوری اسلامی اعلام کرده تعداد کشته شده های تمام دوران انقلاب 57 تعداد 3164 نفر هستند که در بنیاد شهید براشون پرونده تشکیل شد. تمام این چرندیات که انقلاب مردم موجب ناامنی و سوریه ای شدن و کشته شدن میلیونی مردم میشه همه پروپاگاندای حکومت و دلسوزان ناآگاه (مثل خود همین دلقک) هست. آیا بعد از انقلاب 57 ایران، سوریه ای شد؟ بله مدت کوتاهی در کردستان ناآرامی هایی اتفاق افتاد ولی این قضیه جدی نبود و حمایت همه مردم کرد رو نداشت. اکنون که در سال 96 هستیم و آگاهی مردم بیشتر شده قطعا امکان چنین اتفاقاتی حتی از سال 56 هم کمتر شده. در کل زیاد به تبلیغات حکومت که مردم رو می ترسونن از ناامنی اعتنا نکنید.

ناشناس گفت...

چند روز پیش ما هم گفتیم "گرسنگان انقلاب نمیکنند" تز صحیحی نیست اما ....... الان هم گرسنگان انقلاب کردند.

اما در مورد کشتار بعد از انقلاب: در دوران انقلاب ۵۷ ما تجربه اکنون را نداشتیم. آگاهی امروز را نداشتیم. منع خشونت امروز را نداشتیم. اجتماع بسیار آگاه تر از ان دوران است. میداند همه جنایتکاران باید در دادگاه عمومی محاکمه شوند. انتظار خشونت ۵۷ از انقلاب ۹۶ بسیار قیاس ناصحیحی است.

ترس از سوریه شدن: آیا اروپا مینشیند که سیل مهاجران ایرانی روانه اروپا شود؟ آیا اروپا به عربستان اجازه دخالت و اعزام داعشی میدهد؟ آیا داعش توانسته در افغانستان جایگیر شود؟ آیا ارتش ما اجازه سوریه شدن میدهد؟ پیش از تکرار هر حرف پروپاگاندای جمهوری اسلامی کمی خودمان بیاندیشیم.

این رژیم اصلاح ناپذیر است. در مرز فروپاشی است. جائیکه عباس عبدی بی محابا فرمان آتش به سپاه میدهد چرا سپاه ورود نمیکند؟ چون سپاه ناتوان از ورود به کشتار است. بدنه سپاه حاضر به تکرار ۸۸ نیست. شهرک محلاتی سپاه بالای ۹۰% به روحانی رای داد. آیا این موج افشای عوامل اصلی یا مدیران میانی سرکوب سپاه تصادفی است؟ آیا افشای امآکن بسیج سپاه و ابزار های سرکوب تصادفی است؟ بدنه سپاه خود به افشای عوامل سرکوب و اماکن و ابزار سرکوب و حتی نحوه سرکوب و تصمیمات سری سپاه دست میزند. آمد نیوز در وانفسای سرکوب و جاسوسی بالای یک میلیون و دویست هزار نفر عضو دارد. این جنبش سربازان میدانی تحصیل کرده دارد. این حرکت نتایج برگشت ناپذیر دارد. اینبار سرکوب این حرکت تقریبا محال است.

شیخ حسن گفت...

شیخ حسن روحانی به اعتراضات و تظاهرات پنج روز اخیر اشاره کرد و گفت:

پاسخ به «اینگونه حوادث» ، با «وحدت ملی» به سادگی امکان پذیر است. حسن روحانی تأکید کرد: «اولـیـن مــصـداق وحـدت، وحـدت مسـئـولـیـن است، یعنی مـجـلـس، دولــت، قــوۀ قــضـائـیـه، نیروهای مسلح و همۀ افرادی که در این کشور مسئولیت دارند. همه باید در کنار هم قرار بگیرند و متحد و یکصدا شوند»

حسن روحانی افزود:« دیگر بحث بر سر این نیست که این برای کدام جناح و حزب است و دارای چه تفکری است. بـحـث، بـحـث خـود نـظـام اســت ».

ناشناس گفت...

خیلی ساده به امور نگاه می کنید. من و شما متمدنانه نظراتمون رو مطرح می کنیم. ایا نسل جدید رو در شبکه های اجتماعی ندیده اید که چطور به یکدیگر توهین می کنند؟ بدون یک حکومت مرکزی متمرکز، سلاح در دست افرادی که دیگری رو قبول ندارند. همه دیگران بخوبی انها نمی فهمند. مجاهدین خلق هم که ۴۰ سال است با حکومت می جنگند و کسی را در حد خود نمی بینند. هرج و مرج کشور را به مرز جنگ داخلی می برد. از نظر من راه حل وضع موجود بدون اسیب رسیدن به کشور شعار رفراندم است. یعنی حکومت مرکزی قدرت را واگذار کند. احتمال ان وجود دارد که حاکمان هم با داشتن تجربه سوریه از توسل بیش از حد به خشونت پرهیز کنند. فشار در خیابانها و مجبور کردن انها به واگذاری امتیازات مورد نظرمردم. ولی سرنگونی و اینگونه شعارها یعنی ویرانی. چقدر از سرنگونی قذافی خوشحال شدیم، چه کسی فکر می کرد فقدان حکومت مرکزی قدرتمند در لیبی یعنی دهها گروه مسلح و جنگ داخلی و احیا برده داری؟ اگر فکر می کنیم ما تافته جدا بافته هستیم کاملا در اشتباهیم.

ناشناس گفت...

دررابطه با دولت روحانی یک نکته مهم مطرح میکنم جهت توجه دلقک و سایر صاحبنظران مرجع (چون در توییتها دیدم دلقک ظاهرا از ان طرف بام افتاده است). ضمنا خوانندگان عجول ازهمین اول متوجه باشند که من «برانداز» هستم.
اخیرا صادق زیباکلام بحثی مطرح کرده بود تحت عنوان "چرا شعار عبور از روحانی خطاست". استدلال او با توجه به اهدافش کاملا اشتباه بود (این را من در جایش ثابت کرده ام). ولی دقت کنید که برای ما براندازان اگرچه «شعار عبور از روحانی» بجاست، ولی فعلا «تحقق عبور از روحانی» خطاست. در واقع در مقطع کنونی هیچ دولتی نمیتواند برای تضعیف نظام مفیدتر از دولت روحانی باشد. من لزومی نمیبینم که دلایلش راتشریح کنم، اگر کسی نتواند خودش انها را پیدا کند اصولا مخاطب من نیست...

ناشناس گفت...

تحلیل هایتان آرامش بخش نیست و اخیراْ در حساس ترین زمانها هم سکوت طولانی مدت می کنید.

ناشناس گفت...

در حال حاضر مملکت در بن بستی گرفتار شده که سرنوشتی جز نابودی ندارد ، نظام اصلاح شدنی نیست بواسطه طینت و سرشت طیفی که سردمداران آن هستند ، لیدر حتی بالقوه ای برای جایگزینی فعلا وجود ندارد ، طیفی از ملت درگیر این شلوغیها هستند که پر از نفرت و چیزی برای از دست دادن ندارند ، داخل نظام نیز چند دسته شده اند . متأسفانه بسمت اغتشاشات بیش‌تر پیش میرویم ولی امکان سوریه ای شدن یا لیبیایی شدن کم است چون ما از نظر فرهنگی از آنها جلوتریم

ناشناس گفت...

لاریجانی گفته هیچ کدام از افراد کابینه دولت های جمهوری اسلامی فاسد و دزد نبودند! جالبه یه استثنایی چیزی هم ذکر نکرده تا حرفش رو مردم باور کنن. از اون جالب تر برادران دزدش هستن. که حداقل دزدی یکیشون یعنی صادق خان به صورت رسمی توسط یک نماینده مجلس اعلام شده.

قسمت خنده دار ماجرا اما محاکمه و محکوم شدن بقایی "عضو کابینه" احمدی نژاد به جرم فساد و دزدی توسط صادق خان لاریجانی است! حالا معاونان دیگر محکوم شده و زندانی شده "عضو کابینه" احمدی نژاد رو فاکتور میگیریم.

و خنده دارتر دستگیری موقت فریدون برادر حسن خان روحانی به جرم فساد اقتصادی و همچنین دستگیری برادر جهانگیری باز به جرم دزدی و اختلاس است. و البته هنوز حضور نعمت زاده وزیر دزد روحانی و محصولی وزیر دزد احمدی نژاد هم یادمان نرفته و بالاخره دزد اعظم جناب زنگنه که حدود 40 میلیارد دلار معادل 170 هزار میلیارد تومن ناقابل ضرر به ثروت ملی ایرانیان با قرارداد کرسنت زد و الان حی و حاضر و در روز روشن وزیر نفت جمهوری اسلامی است و پاداش دزدی تاریخی اش را می گیرد.

ناشناس گفت...

هموطنانی (من جمله اصلاح طلبان) که با (انگیزه های قابل درک) نگران از دست رفتن امنیت در جامعه هستند باید متوجه باشند که فقط انتخابی بین بد و بدتر دارند: چه عواملی منجر به این عصیان شده اند؟ ایا هیچ راهکاری وجود دارد که در چارچوب ساختارهای فعلی این عوامل به صورت ریشه ای برطرف شوند؟ اگر نه (هر کارشناسی میتواند این را ثابت کند) تنها سرکوب وفریب باقی میماند. خوب این نظام چهار دهه بزرگترین منابع قابل تصور را صرف همین رویکرد کرده است و این نتیجه اش تا به حال است، حالاهم که منابع ( چه مادی و معنوی) دارند ته میکشند. اینجا مشکل عقل و هوش نیست، کافی است شما احساسات و امید واهی را کنار بگذارید (پیشنهاد من: فرض کنید به جای «ایران» اوضاع کشوری به نام «ناریا» را تحلیل میکنید)، ایاعاقبت کار مشخص نیست؟

البته من میدانم که نوع بشر اصولا برای اینگونه تعقل ساخته نشده است، نتیجه اینکه جامعه و حکومت مانند بدهکاری که ورشکستگی اش را با گرفتن وام با نزول بیشتر به عقب میاندازد رفتار خواهند کرد و ما روزی در شرایطی خواهیم بود که همه ارزو کنند میتوانستند به امروز برگردند و هر هزینه ای که امروز لازم بود پرداخت کنند...

صداقت گفت...


تیمسار گرامی مشتاقانه منتظر فرمایش شما هستم. ممنون از لطفی که به من داشتید و باعث خوشحالیم شد. یک سوال؛ آخر آقا صداقت علامت ! درج شده بود خودم ترجیح دادم فکرم را ننویسم اما اگر دلیل داشت لطفا بفرمایید.
سلامت باشید

Dalghak.Irani گفت...

علامت ! هم در هنگام تأسف بکار میرود هم هنگام شگفتی. بدیهیست که آدم در مقابل اینهمه جدیت عبوس وقتی به «صداقت» میرسد شگفت زده شود! و من هم شدم! یا...هو

ناشناس گفت...

این حرکت اعتراضی در شروع راه است. هنوز طبقه متوسط, کسانی که از سوریه شدن میترسند, بازار, کارمندان دولتی, و برخورداران امتیازات دولتی هنوز حمایت چندانی نکرده اند. اکنون در وضعیت تکوین انقلاب هستیم. ممکن است موفق شود و ممکن است مانند جنبشهای قبلی شکست بخورد. حضور در خیابان شرط لازم برای پیروزی است اما به تنهایی کافی نیست. برای رسیدن به هدف باید سنگر به سنگر به پیروزی رسید. باید رژیم و هژمونی ان را قدم به قدم عقب راند. باید زمینه های پیوستگی طبقه متوسط و دیگران فراهم شود. اولین سنگر پایگاه ها و ابزار های سرکوب هستند. با آتش زدن این اماکن میتوان کنترل محله ها را به دست گرفت. این اولین سنگر برای بسط کنترل مردم بر محل زندگیشان در تمامی ساعات شبانه روز است. در این صورت است که دیگران نیز به لشکر بیکاران, غارت شدگان, و مظلومان خواهند پیوست.

صداقت گفت...


ممنون بابت توضیحی که دادید.

خروجی اصلی این اعتراضات بی اعتبار شدن اصلاح طلبان بود که تیمسار به درستی در توییتر به آن اشاره کردند. یک خروجی دیگر اینکه مردم راه اعتراض کردن را یاد گرفتند و یک فتح بابی شد برای اعتراض های مستقل بعدی. در مورد نظام هم زمان نیاز هست وضعیت اقتصادی به شدت بحرانی هست و حداکثر تا پایان دولت روحانی بنزین دارند تازه اگر این دوره به انتها برسد. چکش شکسته شدن هسته سخت حکومت نیزهمانطوری که تیمسار در این چند سال گفته اند و مسیح علینژاد با جزییات به نمایش گذاشته و می گذارد در اختیار نسل 70 به بعد هست و هیچ گریزی نیست. ما دهه 60 تی ها هم راهی جز صبر نداریم 40 سال گذشت زیاد نمانده...
پس به جای بیانه دادن و تز دادن از اساتیدی مثل تیمسار بیشتر استفاده کنیم.

ناشناس گفت...

خیلی امیدوار هستم به این جریان اجتماعی مردم.
مردم در حقیقت پیروز واقعی این جریانات هستند.
چند ماه پیش داستان مشهور مولوی یعنی طوطی و بازرگان را در کامنت آوردم. مردم را در قفس اصلاح طلبی دروغین انداخته بودند.حال که با مرگ این توهم، مردم در اشتیاق آزادی واقعی، راه خود را پیدا خواهند کرد.

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

باید باور کنیم که اضلاع مثلث امدنیور، ری استارت و احمدی نژاد بهم تلاقی کرده؟ یا اینکه شومن هوای شومن را دارد!
در این وانفسا عدم حضور آدم‌های باهوش، شدیدا احساس می‌شود!

ناشناس گفت...

در توییتر نسبت به ترامپ اظهار نا امیدی کرده بودی. خیلی تعجیل داری.کمی صبوری کن.
شیشه عمر حکومت مذهبی به دست مردم ایران و کمک ترامپ( به دلیل نیاز آنها به ایرانی که تکیه گاه خاورمیانه باشد به طور طبیعی و خاورمیانه آزاد منافع جهان را تأمین خواهد کرد) شکسته خواهد شد.
از اینکه روی اصلاح طلبان و دورویی آنها زوم کرده بودی و من دلیل آن را کمی دیر، اکنون گرفتم متأسفم.
به عنوان یک هم میهن شما، از یک سرباز وطن انتظار دارم تا حد توان، هزینه کشتن ده ها نفر و مجروح و زندانی کردن صدها و بلکه بالای هزار نفر از هموطنان را آنقدر بالا ببرید تا خون جوان ایرانی بی ارزش نباشد. وقتی مزدور شستشوی مغزی شده باتوم خود را بالا می گیرد، لرزش دستش احساس شود.
دیشب بی بی سی فارسی را دیدم که چگونه اصلاح طلبان را چپ و راست به مصاحبه می گرفت و در صدد توجیه مواضع ضد مردمی آنها به خصوص توسط عباس عبدی بود.

روشنگر گفت...

سلام علیکم
یکی از مهمترین دست آوردهای این اعتراض ها ، شکسته شدن تابو خامنه ای و ولایت فقیه با سوزاندن، به زیر کشیدن و پاره کردن عکس ها و بنرهای خامنه ای و شعارهای کوبنده علیه خامنه ای و ولایت فقیه بود. محصول و نتیجه این تابو شکنی را بعدا خواهید دید، آنجا که پس از مرگ خامنه ای هرگز دیگر نخواهند توانست یک ولی فقیه دیگر را به این مردم قالب کنند و مردم زیر بار یک ولی فقیه دیگر نخواهند رفت. اکنون که خامنه ای زنده است مردم نسخه ولایت فقیه را پیچیدند و آتش زدند وای به حال روزی که خامنه ای نباشد آن وقت ببینید مردم چکار می کنند. درواقع وحشت حکومتیان از این موضوع بسیار بسیار زیاد است زیرا این اتفاقات و تابو شکنی ها باعث شد آن خواب و خیال خوش که در ذهن حکومتیان بود که پس از خامنه ای ، مجتبی یا هر خر دیگری را بدون سرو صدا به جای او بنشانند و حکومت را استمرار بخشند نقش بر آب شد و به باد فنا رفت . اینها دیگر زین پس از این کابوس خواب خوش ندارند و مانند خر در گل مانده نمی دانند پس از خامنه ای چه خاکی باید بر سرشان بکنند و چجوری یک ولی فقیه دیگر را به این مردمی که در زمان حیات خامنه ای نسخه ولایت فقیه را پیچیدند قالب کنند. منتظر آن روز باشید

ناشناس گفت...

دلقک نظرت درباره سرلشگر موسوی فرمانده ارتش که بی شرفی رو به اوجش رسونده چیه؟

آیا واقعا ارتش با سپاه تفاوت داره یا زمانش که برسه اونا هم مردم رو به رگبار میبندن؟

ناشناس گفت...

ناشناس ۱۶:۲۳ ، امراء و فرماندهان ارتش و سپاه از یک قماش هستند و هیچکدام ابایی از سرکوب مردم ندارند ، مهم بدنه مجری فرمان آنهاست که چه در سپاه و چه در ارتش ، در هاله ای از ابهام است و هیچکس مطمئن نیست که در روز موعود آنها واقعأ نیت پلید فرماندهان در سرکوب را واقعأ پیاده خواهند کرد یا خیر

ناشناس گفت...

فرمول تکراری:
مردم راهپیمایی و اعتراض می کنند. ادامه دار می شود.عده‌ای را بین جمعیت می فرستند و این عده شروع به آتش زدن و تخریب محدود می کنند(آتش زدن پرچم ایران را ندیده بودیم، که دیدیم.) مرحله بعد صدا و سیما وارد می شود.گزارش تهیه می کند. بسیج و گلوله و باتوم و الی آخر.
خوب هم جواب داده تا حالا.
ولی داره یک کم تکراری میشه.

ناشناس گفت...

چون خیلیها با انگیزه های مختلف ابراز نگرانی میکنند:
اول اینکه این نگرانی اگر تبدیل به وحشت شود (برای اصلاحات هم) مفید است، چون با شناختی که من از روحیه هموطنان (من جمله حکومتیان) دارم تا خطر را بیخ گوششان احساس نکنند دست به اقدام اساسی نمیزنند.
دوم اینکه بزرگترین نگرانی من به عنوان برانداز این است که خامنه ای قبل ازرسیدن به نقطه غیرقابل بازگشت بمیرد (به قول دلقک من امیدم به خامنه ای است). تا او هست اجازه تجدید نظراستراتژیک (که لازمه بقای حکومت است) را نخواهد داد، چون او دیگر نه چیزجدیدی برای بدست اوردن و نه (اخر عمری) چیز مهمی برای از دست دادن دارد، پس چرا خود را ضایع کند؟ اجباراو به تجدیدنظر هم تنها با کودتای نظامی ممکن است، که ان هم با شرط حفظ نظام بی معنی است.

ناشناس گفت...

من تمی دونم عجله مردم برای چیه !! اگه اجازه بدن اقتصاد خراب کار خودش رو میکنه

ناشناس گفت...

همین الان هم کشور ورشکسته است.باز نشسته ای که خرج بچه بیکارش را هم می دهد، توسط صندوق بازنشستگی غارت شده و خبرش به زودی می پیچید.
فروپاشی حکومت ایدئولوژیک شوروی هم با ورشکستگی صندوق های بازنشستگی کلید خورد.
در ضمن شرمت باد ترزا می و بی بی بی فارسی.
چند بار کامنت گذاشتم که فایل صوتی برنامه چهل و پنج دقیقه ای بی بی سی فارسی را در سال 56 و 57 در اختیار عموم قرار دهند، تا مردم خود قضاوت کنند اوج اقدامات خائنانه آنها را.

مهرداد گفت...

گویا خامنه ای می خواسته یه جورایی کوتاه بیاد. واسه همین حرفاشو به بعد موکول کرده که وقت بخره ولی روسیه موافقت نمی‌کنه.

ناشناس گفت...

بله . وقتی می گفت جسم علیلی دارم هم می خواست کوتاه بیاید. زهی خیال باطل.

مانی گفت...

دلقک جان,
مارا سانسور میکنید هیچ, چرا خودتون را هم سانسور میکنید ؟
حرفی بزنید, خسته شدیم از نخواندن یک تحلیل پر و پیمان در این روزهای پر آشوب و یکه تازی چرندیات دو سو..

مجهول گفت...

سلام بر مردم قهرمان ایران

مردم عزیز ایران نا امید نشوید. ساده لوحانه است اگر فکر کنیم با چند تظاهرات، رژیم ضحاک فرو می پاشد. این رژیم 40 سال ریشه های خود را در این آب و خاک دوانده و براندازی و سرنگونی آن زمان می برد . این تازه شروع سقوط رژیم ضحاک است و ان شاء الله در آینده عوامل گوناگون دیگر نیز با اعتراضات و تظاهرات مردمی همراه شده و برآیند همگی عوامل به سرنگونی حکومت ضحاک می انجامد. ای مردم ایران! بشار اسد را ببینید که 5 سال پیش مردمش بر علیه او به پاخواستند و از پاننشستند و هنوز پس از 5 سال بشار اسد به دلایل گوناگون از جمله حمایت و پشتیبانی روسیه فتنه گر و رژیم آخوندی و ایجاد داعش و ... سرنگون نشده . بشار اسدی که تنها نوچه و شاگرد رژیم ضحاک و روسیه است. پس برای براندازی ضحاک اصلی و کانون فتنه، همت و توانی بزرگ تر نیاز است و به دلیل شرایط متفاوت ایران با سوریه قطعا سرنگونی نظام ضحاک خیلی زودتر رخ خواهد داد. نا امید نشوید

آق حجت گفت...

خیلی ساده هستین. این اعتراضات کار خود رژیمه. میخواد انرژی اعتراضی رو قبل از اینکه به حالت انفجاری برسه ذره ذره تخلیه کنه. ضمن اینکه معترضها رو هم شناسایی کنه.

ناشناس گفت...

چند سال وبلاگتو خوندم.
از هون اولش مخالفت بودم ولی بهت احترام گذاشتم
ولی الان فهمیدم بووی از شرافت نبردی. مردم جونشونو گذاشتن اومدن خیابون تو با تمسخر ازشون یاد میکنی
تف به غیرتت
یاهو

ناشناس گفت...

آق حجت. شاید نظر شما درست باشد ولی مخالفان بسیار زیاد هستند و به نسبت شدت عمل سرکوب، کم و زیاد می شوند.
ذخیره برف تا الان صفر است. بارندگی به شدت کم شده است. ذخیره سدها بحرانی است. تابستان کشاورزان نا امید هم وارد میدان می شوند.
صندوق های بازنشستگی غارت شده و ورشکسته اند.
پیمانکاران ماه هاست پولی نگرفته اند. شرکت ها در حال اخراج کارکنان هستند. بودجه جنگی سال آینده که مبتنی بر مالیات و عوارض است،محقق نخواهد شد....
جوانان نا امید جسارت بیشتری خواهند داشت و دنیا حمایت بیشتری خواهد کرد.
همین که ذات کثیف اصلاح طلبان رو شد، خود در این مرحله آغازین، پیشرفت عالی است. دنیا هم متوجه جنبش تغییر است. پیروزی مردم از هر زمان دیگری نزدیک تر و در دسترس تر است.

ناشناس گفت...

شاید هم میخوان حالا که مملکت ورشکسته شده ، به یه بهانه ای بزارن و برن .

ناشناس گفت...

سرکوب موفقیت آمیز اعتراضات را به رهبر انقلاب و امام راحل تبریک می گوییم.

Dalghak.Irani گفت...

اینهم تیتر آخرین تحلیلم که توئیت کردم. اگر حوصله و وقت کردم پست جدید را تا دوشنبه مینویسم.مانی من نه خودم برای کسی تبلیغ میکنم و نه ضد تبلیغ و لودگی کسی را قبول می کنم. کامنتت مثل برخی از نظرات قبلاً اخطار گرفتۀ قبلی ات لوس و بیمزه تمام شده بود. آنهم در وسط معرکه ای همه باید متحد و یکزبان باشیم. یا...هو

آخرین توئیت تحلیلی من:

صحنه را اینطوری دیدم:
اطلاعات سپاه دانشجویان لیبرال سیاسی را بازداشت میکند برای حفظ خامنه ای.
وزارت اطلاعات دانشجویان سوسیالیست اقتصادی را بازداشت میکند برای حفظ روحانی.
در حالیکه اعتراضات را دانشجویان حزب اللهی عدالت طلب ساماندهی کرده اند برای تعویض روحانی.
#تظاهرات_سراسرى

ناشناس گفت...

برای اینکه درجا نزنیم:
متوجه باشیم که ماخودمان هم در هضم اینکه به بسیاری از اهدافمان رسیده ایم مشکل داریم و بنابراین هر از گاهی همانها را دوباره نشخوار میکنیم. تمرکز ما باید روی اهداف جدید باشد.

در مقطع کنونی راهکاری که شایسته تمرکز بیشتر است مختل کردن ممرهای درامدی دولت است (مالیاتها، جرایم، هزینه های خدمات...). اینهم از مواردی است که مردم با انگیزه های شخصی استقبال خواهند کرد. این کشف جدیدی نیست، ولی هنوز توجه کافی را کسب نکرده است. جالب اینکه در بین چهره های صاحب نام بیش از همه حقوقدانان (مانند شیرین عبادی، قاسم شعله سعدی، ...) روی این موضوع تاکید کرده اند، احتمالا به این دلیل که انها بواسطه سابقه وکالتشان نبض جامعه و شریانهای دیوانسالاری را خوب می شناسند.

مانی گفت...

سانسور من نوش جان! اما سیاست همیشه بی مزه است و کم هستند کسانی که مانند شما به سیاست مزه و طعم گوارا میافزایند با نثر خوش و دید تر و تازه. و گاهگاهی هم مثل این روزها هیجانی میشود که جای تحلیل های جانانه شما خیلی خالی است. توئیتر اصلا جای نوشته حتی کوتاه را هم نمیگیرد. به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

ناشناس گفت...

بااحترام به تیمسار، من هم با مانی موافقم. تویتر همانطور که از نامش پیداست برای خبر رسانی و بیشتر اظهار نظر فشرده است نه تحلیل نیازمند بسط و شرح!
حیرون

ناشناس گفت...

در تایید کامنت گذار 1:38
چند ماهی است که قبض ها پرداخت نمی کنم.
اخطار قطعی آب آمد . توجه نکردم.کسی هم پیگیر نشد.
تو این اوضاع اگر کسی چیزی گفت جوابش این است که:
مؤسسات مالی پولم را بالا کشیده اند.

ناشناس گفت...

تویت دلقک ایرانی:
"‏زندۀ بهنود ازکار افتاده وپراکنده وآشفته وناخوانا وبی ارزش مینویسد. برنامه های ضبط شده اش باکنترلهای معمول هنوزقابل تحمل است. اما اینکه هم خودش را مخالف ج.ا و هم همزمان مدافع آن جا بزنداگر روان پریشی نباشد قطعاً آلزایمر است وباید درمان شود. حداقل 80 میلیون رامنهای 42 هزار میکردی!" https://t.co/XjQ0tNSP6A‎

جناب دلقک: وظیفه ای که بر عهده بهنود، نوری زاد گنجی، مهاجرانی... قرار دارد این است که خود را منتقد و مخالف جمهوری اسلامی جا بزنند، پنهانی لابی گری کنند و در بزنگاه هایی که حکومت در بحران قرار می گیرد؛ به داد آن برسند.
در کلیپ اخیر نوری زاد، بعد از کلی دشنام به رهبر و سپاه، از مردم معترض می خواهد به خانه برگردند و "خشم" خود را در سینه نگه دارند تا انتخابات بعدی!!!
زهی خیال باطل

ناشناس گفت...

دلقک کم کم داری مسیر اصلی رسانه ای مورد توجه مردم امروزی ایران رو پیدا میکنی.
توییتر و شبکه های اجتماعی موبایل خط اصلی رسانه ای مورد نظر مردم هستن
امیدوارم متوجه خواست واقعی مردم هم بشی و صدای مردم رو هم بشنوی.
مردم دیگه هم از اصلاح طلبان هم اصول گرایان و هم اعتدال گرایان عبور کردن و حالشون از افرادی بوقلمون صفت و فاسد سیاسی و اقتصادی ای مانند عارف و خاتمی و... به هم میخوره
مردم مهر باطل شد به تمام تزها و ایده های عافیت طلبانه و اصلاح طلبانه از جمله ایده استحاله از درون گروهی از روشنفکران (که شما هم جزوشون هستی) زدن.
البته که هنوز شماها باور نکردین.
جالبه که به شعارهای کاملا منطقی و بدیهی و منطبق بر منافع ملی مردم میگویید "رادیکال"!
کدام شعار رادیکال بود؟ نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران آیا رادیکال بود؟ مرگ بر خامنه ای (حاکم ناکارامد جنایت کار) رادیکال بود؟
لیبرال هم به معنای محافظه کار نیست (اگر به قول خودتان بخواید معنای فلسفی اش را توضیح دهید) بلکه به معنای جستوی بهترین منافع فردی برای تامین بهترین شکل زندگی هست. حالا اگر در این میان نیاز به سرنگونی حکومت هم باشد انجامش کاملا قابل توجیه است و در فلسفه لیبرالیسم میگنجد.
مشکل شما روشنفکران اینست که در چنبره خشک و بدون انعطاف این تعاریف و چارچوبهای خودساخته ذهنی باقی مانده اید و فرسنگها از آنچه که مردم فکر میکنند فاصله دارید.
اما مردم همیشه تاریخ همه را غافلگیر کرده اند و خواهند کرد چه حاکمان و چه روشنفکران. و 99 درصد روشنفکران هم همیشه از مردمان عقب بوده اند و خواهند بود.
دقیقا به همان صورتیکه حرکت رعدآسای اخیر مردم در ایران موجب کیش و مات شدن سریع سردمداران حکومت اسلامی شد، به همان صورت هم روشنفکران ایرانی غافلگیر و مات شدند.
این روشنفکران نیستند که پرچم دار و پیشروی حرکت های اجتماعی مردم بوده اند بلکه این مردم هستند که جلودار و پرچم دار دسته پیر و پاتالهای روشنفکر بوده اند و آنها را به دنبال خود کشانده اند.

صداقت گفت...


تیمسار گرامی
فرض محال، محال نیست. بحثی وجود دارد مبنی بر این که خامنه ای مرده و علت عربده کشی های احمدی نژاد مطلع بودن از این موضوع هست و ظاهرا مدارکی نیز در این رابطه در اختیار دارد. با این فرض که مطالب گفته شده واقعیت داشته باشد چه سناریوی را پیش بینی می فرمایید.
با تشکر