۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

لاجرم سکوتم را می شکنم: فردا انتخاب بین ایدئولوژی و لیبرالیسم است!

Image result for election


1- با کمال خوشوقتی و خوشحالی اعلام می کنم که خوشبختانه انتخابات ایندورۀ ریاست جمهوری بسمتی رفت که انتخاب روز جمعه را از یک انتخابات سیاسی معمولی به یک انتخاب فلسفی و بنیادی تغییر ماهیت داد. به این معنا که روز جمعه دیگر انتخاب بین کارآمدی و ناکارآمدی، فقر و غنا، شیخ فاسد و سید زاهد، اصلاح طلب و اصولگرا و روحانی و رییسی نیست. بلکه انتخاب روز جمعه بین انقلابی و غیرانقلابی، عرفی گرایی و شریعت محوری، لیبرالیسم و ایدئولوژی و حکومت سکولار و حکومت مذهبی است.

2- زیرا حسن روحانی به اجبار و تحت فشار شرایط ناچار از رد شدن از خط قرمزهای تابوی جمهوری اسلامی شد و مواردی را عنوان کرد که کمترین سنخیتی با حکومت ایدئولوژیک و مذهبی نداشته و ندارند که شرحش مفصل است. این وضع بوجود آمدۀ ناخواسته - من اسمش را می گذارم عبور از انتخاب سیاسی به انتخاب فلسفی - چنان پدیدۀ مبارکی است که در صورت پیروزی روحانی یکبار برای همیشه انقلاب (وضعیت ناپایدار و بی ثبات و همواره درحال دگرگونی) را با شکست - ملت نمی خواهند - مواجه خواهد کرد و خامنه ای و متشرعین انقلابی را خلع سلاح خواهد نمود.

3- درست است که پیروزی رییسی فقط با رأی مذهبیون شریعتگرا و ایدئولوژیک رقم نخواهد خورد و حداقل نیم بیشتر آرای ایشان از فریب محرومان و زندگی باختگان در حکومت مذهبی و تنبل ها و انگل ها و رانت خوارها و مفت خورها حاصل خوهد شد. اما این هم دقیق است که پیروزی رییسی توسط خامنه ای و دار و دستۀ متحجرین کلاً بعنوان پیروزی انقلابیون بر غیر انقلابیون ترجمه و تبلیغ خواهد شد و زندگی مدرن و رفتن بسوی عرفی کردن حکومت برای سال هایی بازهم بیشتر بمحاق خواهد رفت. لذا در رأی روز جمعه رأی به روحانی و اصلاح طلب و اعتدالی نیست و فارغ از اینکه روحانی می تواند به وعده هایش عمل کند یا نه و فارغ از اینکه اصلاح طلبان مذهبی چه خیانت ها و خباثت هایی کرده اند یا نه؛ رأی به نخواستن حکومت ایدئولوژیک و آری گفتن به سکولاریسم و لیبرالیسم خواهد بود. اگر شما هم مثل من از دست اصلاح طلبان و روحانی و فساد و خاصه خرجی و هرچه دلخور و عصبانی هستید؛ می توانید آن ها را در انتخابات شوراها زمین گیر کنید و به آنان رأی ندهید. اما رأی به روحانی رأی به رییس جمهور نیست و ما باید ابزار پز انقلابی را از دست خامنه ای بگیریم. 

4- استخوان درگلو ناچار شدم این کوتاه سخن را بنویسم تا اگر می تواند به مردد ها کمک کند دریغ نکرده باشم. زیرا متأسفانه! تحریم بازهم شکست خورده و دو قطبی رأی ساز خامنه ای مجدداً کار خودش را کرده است. تأکید می کنم که بحث مطلقاً بر سر رییسی بد و روحانی خوب نیست. بلکه اینبار بحث بر سر انتخاب ایدئولوژی مذهبی و لیبرالیسم فلسفی است. یا...هو

بعد از تحریر: تا می توانید و بهر طریق ممکن همرسانی کنید با اولویت در بین دانشجویان. یا مفاهیم ساده کرده اش را خودتان با دیگران به اشتراک بگذارید. این اولین بار است که ناگزیردر سیرک از جملات امری استفاده می کنم و ببخشید!

۱۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

یاشاسین دلقک!

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

خیلی بموقع بود. زنده باشی دلقک عزیز

Dalghak.Irani گفت...

من منعی نمی کنم و نکرده ام از رأی به هرکس در شورای شهر. آن جمله فقط برای بولد کردن اهمیت فوق العادۀ رأی ریاست جمهوری است. و فقط هم تهران منظورم نبوده و کل ایران را مخاطب قرار داده ام. زیرا خیلی ها مثل من هستند که از اصلاح طلبان متنفرند بخاطر عملکرد 20 سال گذشته شان و ممکن است بخاطر این دلخوری در ریاست جمهوری هم رأی ندهند. یا...هو

ناشناس گفت...

تمام سپاه، صدا و سيما، خبرگزاري ها، حوزه، إمامان جمعه طوري پشت رييسي ايستاده اند كه تصور شكست رييسي غير ممكن است. بيانيه رييسي را بخوانيد كه از الان دولت را له پذيرش آرا دعوت مي كند. من كه خيلي نگرانم.

ناشناس گفت...

ممنون تیمسار که امدید کنار ما. خیلی حیف بود در این دوران پرشکوه کنارمان نباشید. شما دلگرم کننده ما در دوران ناامیدی و استیصال بودید.

ناشناس گفت...

تیمسار شما از اصلاح طلبان بیشتر متنفری یا از اصولگرایان ؟

ناشناس گفت...

خوب. چقدر روحیات قالیبافی دیده میشود اینجا...
باز هم بروید رای بدهید ای جماعت گوسفند
فکر کردید چون آیفون دست مردم هست مدرن شده اند؟
جمهوری حماقت تا ابد مدرن نخواهد شد و همین انگشت درون عکس را حواله خواهد کرد.

ناشناس گفت...

دلقک جان، اگر دلتان رضا داد در ریاست جمهوری که به قول خودتان انتخاب بین ایدئولوژی و لیبرالیسم هست رای ندهید.

قربان شما، آرزو

ماهور گفت...

ولی این انتخابات خیر و برکت زیاد داشت. خدایی این توییت و بحث های زیرش رو بخونید

https://twitter.com/morteza_rohani/status/864814216435425280

مانی گفت...

مرسی که همیشه همراه مردمی. دوستانی که هرگز رای نداده اند امروز میگفتند که رای خواهند داد. درس های زمانه خواه نا خواه ایرانیان را به هم نزدیک میکند , دیدگاه های خویشاوند ولی از هم دور مانده راه خود را کنار هم میابند و با شگفتی هم..

Hej گفت...

سلام تیمسار جان:
من رای نمی دهم به یاد فرزاد کمانگیر و شیرین علم هولی، اما کسی را هم تشویق نمی کنم. بگذریم در بند ۲ فرموده اید یک بار برای همیشه.....، در ماجرای برجام مشابه این فرموده بودید، باهاتون با کمال احترام مخالفم.
ارادتمند شما و همه ی کسانی که مخالف من هستند.
پاینده ایران

ناشناس گفت...

دلقک سلام،
تحلیلت مثل همیشه دقیق هست ولی من ته دلم حس خوبی ندارم. خیال میکنم،خامنه ای به این سادگی این آخرین فرصت برای برکشیدن قماش خودش قبل از مرگش را از دست نخواهد داد.انتظار حوادث غیر متعاف دارم. کاش خیالم خطا باشد.

صداقت گفت...

سلام
تیمسار گرامی
زنده باشید انشالله عالی بود

ارادتمند شما صداقت

ناشناس گفت...

با شرایطی که من تو ستاد ها دیدم مردم

نه رئیس جمهور ميخان نه شورای شهر،

مردم دیسکو مِيخان دیسکو

الف گفت...

وودی آلن در آخر یکی از فیلم هایش داستان بامزه ای را تعریف می کند:
«زن و مردی می روند پیش روانپزشک و می گویند برادرمان دیوانه شده. دکتر می گوید چش است؟ می گویند تصور می کند مرغ شده و صبح ها می رود در حیات تا تخم بگذارد. دکتر می گوید بیاورید تا بستری اش کنیم. زن و مرد می گویند نمی توانیم. دکتر می گوید چرا؟ جواب می دهند چون تخم مرغهایش را احتیاج داریم».
حالا وصف ما هم همین است. یک عده می رویم به روحانی رای می دهیم برای آزادی و سکولاریسم، ولی خب او اعتقادی به این حرف ها ندارد و در نهایت می گوید مردم با آرمان های انقلاب بیعت کردند و به خاطر اقتصاد به ما رای دادند. عده دیگری می رویم به رییسی رای می دهیم به خاطر فقر، ولی او اعتقادی به فقرزدایی ندارد و می گوید مردم به خاطر مخالفت با سکولاریسم به من رای دادند.
کلا ما یک فکری داریم و به خیال خودمان رای می دهیم و خیالمان هم به خیال خودش از خیال ما رای می دهند. ما هم به تخم مرغ های روحانی احتیاج داریم، طرفداران رییسی هم به تخم مرغ های او. یک نفر هم هست آن بالا که در نقش خروس همه را بله...
این باید احتمالا یک جور خواب باشد نه؟
عجب گرفتاری شده ایم ما!

ناشناس گفت...

جناب تیمسار
خوب و به موقع بود
صحیح بود مثل همیشه
بجا بود
این یک رفراندومه
اگر بخوان تقلب کنن باید هزینه رو بالا ببریم
یک درصد و دو درصد که عددی نیست نشه جابجا کرد ولی بیست درصد........... خیلی دل و جگر میخواد
هزینه رو بالا ببریم
تمام وقایع سال 88 یک طرف ، اون تک جمله نظرم به نظر فلانی نزدیکتره یکطرف. این هزینه سنگینی بود که مجبور به پرداخت شدن. این هزینه رو حضور مردم و تجمع رای در یک کفه بهشون تحمیل کرد.
با رای دادن هزینه بتراشید
سالهای ساله که تقاضای رفراندوم داریم...... خب این یک رفراندوم نیم بنده که فرصتش فراهم شده
ما حکومت عرفی میخوایم. شرع جواب نداد. امتحانش کردیم... ظاهرا ثابت شد که بدرد نمیخوره. ماحصلش دزدی و دروغگوییه
چقدر این مناظره ها جالب هستن. یکسری آدم توسط شورای نگهبان تایید شدن ، همه شون به هم میگن دزد، هیچکس هم بازخواستی نمیکنه.!
بقول تیمسار فعتبروا یا اوالابصار

ناشناس گفت...

نمی تونم خانواده را بعد حقوق نجومی راضی کنم. اقای روحانی این دفعه با یک رای خودم باید خرش از پل بگذره

Dalghak.Irani گفت...

دوستی که از من پرسیده است که ایا من از اصلاح طلبان مذهبی بیشتر متنفر هستم یا از اصولگرایان پرسش خوبی کرده و پاسخ مفید و مستوفایی هم دارد که اگر شد در اینجا و اگر نشد در جای دیگر بسطش خواهم داد. اما پاسخ یک جمله ای من در اینجا این است:
بلی من از اصلاح طلبان مذهبی بیشتر از اصولگرایان متنفر هستم. چون اصولگرایان دشمن تمیز من هستند اما اصلاح طلبان دوست کثیف من! یا...هو

ناشناس گفت...

جناب دلقک. بعضی وقتها حسابی نا امیدمان می کنی و بعضی وقتها جوابی می دهی لذت بخش.
"بلی من از اصلاح طلبان مذهبی بیشتر از اصولگرایان متنفر هستم. چون اصولگرایان دشمن تمیز من هستند اما اصلاح طلبان دوست کثیف من! یا...هو"

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشید . یعنی من که به اصلاح طبانی چون خاتمی و ... ارادت دارم و اصولا خانوادگی مذهبی هستم از سیرک شما اخراجم؟

Dalghak.Irani گفت...

شما که مؤمن هستید و سرور و سنگ بنای سیرک من. منظور از اصلاح طلبان و اصولگرایان در اینجا قائلان به "دین حکومتی" هستند و معتقدند که پروژۀ امام خمینی در مورد دخالت مذهب در حکومت پروژه ای درست بوده و می توان و باید از دین و مذهب حکومت استحصال کرد. محمد خاتمی متفکری قابل احترام و دارای شخصیت حقیقی اصولگرایی است. اما بعنوان یک کنش گر سیاسی و لیدر سیاسی یک مورد کاملاً عوضی است که اصرارش بر نقش سیاسی اش باعث صفرا فزودن سرکه انگبین شده است و بیشتر گرفتاری امروز ما از حلقۀ ماکیاولیست اطراف او ناشی شده است. یا...هو

ناشناس گفت...

سیاست خارجی روحانی چیست؟
تاکنون حدود چهارصد هزار نفر که اکثر آنها غیر نظامی بودند در سوریه کشته شده اند. در جنگ با عراق مدعی اند که دویست و پنجاه هزار ایرانی کشته شده اند. روحانی می خواهد حمایت از حزب بعث سوریه را ادامه دهد؟
در یمن قحطی و و به تازگی وبا شایع شده است روحانی می خواهد سیاست دخالت در یمن و آتش بیاری را ادامه دهد؟
در لبنان با حزب‌الله کشور را به گروگان گرفته و دولت در دولت تشکیل داده است. روحانی ادامه حمایت از حزب‌الله را ادامه خواهد داد؟
در عراق حمایت از نوری مالکی فرقه گرا و دخالت در امور داخلی که باعث خروج سریع آمریکا شد باعث رشد داعش و رنج و درد و کشتار عراقی ها شد. آیا روحانی همچون چهار سال گذشته به سیاست خود ادامه می دهد؟
دولت روحانی در بحرین و عربستان سرگرم مداخله در امور داخلی آنها بوده است. آیا این سیاست ادامه دار خواهد بود؟
... حوصله ام سر رفت...

دار آویختن گفت...

_______________________


https://www.youtube.com/watch?v=tdQv-hlvqLg

_______________________

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

اصلاح طلبی اگر طیف نبود و با دامنه اش که اوصلا تحول خواهان و سکولارها و بعضا براندازان هستند خطکشی میکرد بنظر من رای کمتری نسبت به اصولگرایان داشت و این دقیقا واقعیتی است که خود اصلاح طلبان هم میدانند و هیچگاه این خطکشی و اصولا بازتعریفی هم حتی بعد از هشتادوهشت از خود نکردند و نمی کنند. روحانی کف خواسته های ملت است و در این شرايط به همان استدلال درستی که دلقک در نوشته اش اورده باید به روحانی رای داد. با توجه به اینکه قطعا شعارهای روحانی در مورد حصر و رفع تحریمهای غیر هسته ای و توسعه سیاسی نتنها با وجود خامنه ای غیر قابل دسترسی است که حتی قابل چانه زنی هم نیست و اصولا با وجود ولی فقیه (خامنه ای و یا هر کس دیگر) که مورد تایید اصلاح طلبان است، سکولاریزم در ایران در حد یک روئیای شیرین دست نیافتنی باقی خواهد ماند. رو حانی در دور دومش معجزه نمیکند که هیچ، وعده هایش را هم عملی نمیکند و سخنرانی ها و وعده های اکنونش تنها جنبه ایجاد موج داشت و موفق هم شد. من امیدی به روحانی برای تحول بنیادین در نظام سیاسی ایران ندارم ولی موافقتم برای رای به او به دو مورد باز میگردد:
۱. گزینه دیگری ندارم
۲. از تحجر بیزارم!
در مورد اصل شرکت در این انتخاب هم نظر من همان نگاه دلقک است که موازی است با اکثریت سکولار و مدرن.

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

سیاست خارجی روحانی چیست؟
۰۰۰۰۰
اصولا رئیس جمهور در ایران تصمیم گیر قطعی در سیاست خارجی نیست و خطوط اصلی را رهبر مشخص میکند و همچنین وزیر امور خارجه هم با نظر ضمنی رهبر انتخاب میشود. روحانی در سیاست خارجی تدارکاتچی است

Unknown گفت...

لیبرالیسم my Ass.
بقول دایی جان تو چرا خام شدی.بسه بابا.بشین سرجات

Dalghak.Irani گفت...

شاگرد تنبل ته کلاس
ممکن است کمی انگشت نگه داری. من این مطلب را برای امید نوشته ام و برخی از نوشته های شما - از جمله در مورد کامنت آخرتان - اگر هم بخشی از واقعیت باشد - که هست - اما دقیق و رسا نیست. پاسخ دوستی که راجع به سیاست خارجی روحانی پرسیده این سؤال است که "برنامۀ سیاست خارجی رییسی چیست؟!". اما در مورد خود سیاست خارجی باید به این نکات توجه کرد:
1- بخشی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی که در قالب توجه بعمق استراتژیک کشور است" درست است و فارغ از نوع حکومتی که در ایران باشد باید مورد توجه قرار بگیرد و گریزی از آن نیست.
2- رییس جمهور در مورد سیاست خارجی یکی از عناصر مهم تعیین کننده است و نقش او انفعال کامل در مقابل ایدئولوژیک ها نیست. زیرا قبلاً هم گفته ام خامنه ای قدرت تحجرش را از حوزۀ علمیۀ قم می گیرد و بدون تأیید روحانیت مرجع و ارشد قدرت سیاسی خامنه ای نامحدود نیست. حوزۀ قم هرچقدر در مورد سیاست داخلی ضد مدرن - مثل آزادی های فردی و سبک زندگی و حجاب و حوزۀ زنان - حساس و سختگیر و غیر قابل سازش است در حوزۀ سیاست خارجی دگم و ضد امپریالیسم و تنش زا نیست. لذا هر رییس جمهوری در ایران بزرگترین مشکلش با خامنه ای و حوزۀ قم مربوط به آزادی های اجتماعی در سیاست داخلی است و در سایر موارد از جمله سیاست خارجی می تواند تعدیل کننده باشد. زیرا بسیاری از مراجع غیر سیاسی قم - متحجرین تاریخی - نه تنها از سیاست تنش زای خامنه ای حمایت نمی کنند بلکه از سیاست نتش زدای روحانی هم حمایت می کنند. لذا ریاست جمهوری روحانی و رییسی مهمترین اختلافش در حوزۀ سیاست خارجی بروز خواهد داشت و حداقل فایدۀ روحانی تندتر نشدن سیاست خارجی فعلی است.
3- اگر از حرف من یا دیگری برداشت "خامنه ای حاکم مطلق است" کرده اید اشتباه بوده و من شهادت می دهم که خامنه ای در مقابل رؤسای جمهور یک وتو کنندۀ کامل نبوده و همواره به رییس جمهور منتخب مردم و سیاست هایش حداقلی از احترام و تمکین را کرده است. یا...هو

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

دلقک جانم،
عذر خواهی میکنم که کمی تند و گاهی کند میروم، دستورت اویزه گوشم
درست میگویی امید تنها موتور محرک جامعه ایران بوده و است و ما هم با امید زنده ایم.
امیدوارم فردا مردم ایران با یک رای قاطع به روحانی تو دهن تحجر و رئیسی و خامنه ای بزنند!

ناشناس گفت...

اصلاح طلبان هیچگاه نهاد های بنیادی مثل بیت رهبری و سپاه را در اختیار نداشتند ولذا همواره چوب دو سر طلا !!! شده اند . مقایسه ایندو تفکر در شرایط نا برابر اشتباه است ، لیکن با تمام جنگولک بازیهای اصولگرایان در مسند قدرت ، بهترین دوران پس از انقلاب ، بر میگردد به ایام ریاست جمهوری خاتمی و اینرا هیچکس منکر نیست که ما در مسیر تعقل حرکت میکردیم ، علیرغم تمام کارشکنی ها .من همواره از خاتمی بعنوان دروازه ورود به دنیای مدرن یاد میکنم.

ناشناس گفت...

ای بابا جناب شاگرد تنبل شما پس اصلاح طلب ندیدی! خط کشی نمی کنند؟ خودم اصلاح طلب دیدم گفته حاضرم به سنی و زن رای بدم ولی به سکولار نه! انگار نه انگار رای دادن به سنی و زن هم از آموزه های سکولاره، دسته بندی می کنند فقط به زبان نمیارن برای مواقع اضطراری (مثل همین الان) اصلاح طلبان کلا همون اصولگرایان هستند با این تفاوت که به دلیل فساد از قدرت رانده شدن و هر 4 سال دو هفته دموکرات می شوند بعدش دوباره برمیگردند به مردم سالاری دینی شیخ عزیز!

ناشناس گفت...

دروازه ورود به دنیای مدرن بابای شاه خدابیامرز بود، خاتمی بهترین حالت دروازه ورود به مردم سالاری دینی و تحمل مداوم شکست سیاسی مروج تفکر "هم بخشیدم هم فراموش کردم اصلا بیا بزن زیر اون یکی گوشم" بود

ناشناس گفت...

دلقک مگر یادت نیست زمان خاتمی، اصلاح طلبان، اصلاح قانون اساسی، بازگشت به قانون اساسی اولیه یا تفسیر جدید از ولایت فقیه رو مدام مطرح میکردن. حتی در این کار تا جایی پیش رفتن که سال 84 بعد از رد صلاحیت معین و بعد از حکم حکومتی خامنه ای برای تایید صلاحیت او، روی این بحث میکردند که از آنجایی که اصلاح طلبان ولی فقیه رو به رسمیت نمی شناسن بنابراین حکم حکومتی او را هم قانونی نمی دونستن در نتیجه حدود دو روز طول کشید تا معین بالاخره تصمیم گرفت تا حکم خامنه ای رو قبول کنه و در انتخابات شرکت کنه.

دلقک شما یا داری عمدا خودتو به کوچه علی چپ میزنی و نسبت به اصلاح طلبان اصیل تنفر پراکنی میکنی یا همینطوری بدون درک و فهم درست و حسابی (از روی جهل) داری اینکارو میکنی. هر چند که با در نظر گرفتن ظاهربینی شما (و نمونه بارزش قالیباف که در تمام این سالها که دم خروس بیرون زده بود و هشدارهای صدها نفر از خوانندگانت رو نادیده گرفتی) نباید هم ایرادی بر این طرز تفکر شما وارد دانست. لیاقت شما اصول گرایانی مانند رسایی، کوچک زاده، فاطمه آلیا، علم الهدی و... هست.

جالب هست که خود شما مروج نوعی اصلاحات تدریجی هستید که حتی به قول خودتون رفتارهای مثبت خامنه ای هم اگر ازش سر بزنه رو بزرگنمایی می کنید. خب با این تزی که شما دارید باید شما رو متهم کنیم به ریاکاری و تسلیم و سازش در مقابل حکومت؟ شما که اصلاح طلبان رو ریاکار میدونید بگید چرا چنین تز ریاکارانه ای رو ترویج میکنید؟ آیا انتظار دارید اصلاح طلبان هم ناگهان تبدیل به اپوزیسیون شده و صحبت از سرنگونی نظام و نابودی نهاد روحانیت و از بین بردن سپاه و... بکنند؟

کاملا واضحه که لازمه اصلاح حکومت از درون اینست که اصلاح گران درون خود حکومت و درون ساختار قدرت باشند. اگر تنفر شما به خاطر همین هست که اصلاح طلبان به ورود به ساختار قدرت علاقه مند هستند پس در همان حال، مخالف تز خودتان هم هستید. کلا تا جایی که فهمیدم شما ساختار فکر قدرتمند و درست و حسابی ای ندارید و افکار و ایده های شما پر از تناقض است.

به دلیل همین تناقضات هست که برخی از ایده های شما از سوی خوانندگان تان پس زده میشه چون منطقی نیستن. مثالش همان قالیباف بود که خواننده از خود میپرسید که چطور ممکن است دلقک تبلیغ مدرنیسم و لیبرالیسم کند بعد از یک نظامی به شدت مذهبی تندرو مانند قالیباف که تنها هنرش فروش بدون فکر تراکم بود حمایت کند؟ به نظر بنده جهان بینی فکری شما درست همانطور که خودتان توصیف کردید کاملا شترگاو پلنگ و بلاتکلیف است. از اصلاح تدریجی حرف میزنید و در عین حال از اصلاح طلبان متنفرید! خب عزیز من پس این اصلاحات تدریجی مدنظر شما را چه کسی قرار است پیش ببرد اگر کسی نیست پس اصرارتان بر استحاله از درون از برای چیست؟!

آیا امیدتان به رسایی و کوچک زاده و احمدی نژاد و مشایی و سردار قاسمی و کوثری و زاکانی و حسینیان و... هست؟ اگر یادتان نمیاید یادتان بیاورم که اینها در مجلس مشغول چه کاری بودند؟ یادتان نیست که از زیردست اینها در مجلس چه چیزهایی بیرون می آمد؟ اینها کارشان به تصویب مجوز بازرسی از داخل خانه های مردم و دستگیری مردم به خاطر سگ گردانی و تفکیک جنسیتی رسیده بود. گفتنی ها زیاد هست ولی از آنجایی که رفتار شما را میدانم که بر اساس کله شقی و نفهمی و ندیدن و اصرار احمقانه بر عقاید است بیشتر از این دیگر انگشتان خود را خسته نمیکنم. فقط میگویم که سلامت باشی پیرمرد و دست از سر ما جوانان بردار تا خودمان یک چاره ای و فکری برای این وضع فلاکت بار مملکت بکنیم.

ناشناس گفت...

جالب است که خود شما ایده کاملا عملگرایانه ی استحاله از درون تدریجی رو مطرح میکنید که در این ایده حتی خود خامنه ای هم اگر کاری کند در راستای مدرنیسم مورد استقبال قرار میگیرد ولی در مقابل از اصلاح طلبان انتظارات غیرعملگرایانه (و ایده آلیستی) دارید.

در همین مجلس که مردم 30 به هیچ بسیاری از تندروها رو با تیپا بیرون انداختند هم نماینده ای مانند فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی (اصلاح طلب دریافت کننده حقوق نجومی) رو داریم و هم نماینده ای مانند محمود صادقی که یقه آدم گردن کلفتی مانند صادق لاریجانی رو گرفت. در طول 12 سال گذشته تنها گاهی از مطهری و پزشکیان در مجلس صدایی برمیخواست و در این مجلس محمود صادقی هم اضافه شده است.

همین یک محمود صادقی ارزش رای به لیست اصلاح طلبان رو (با وجود افرادی مانند فاطمه حسینی و برخی آقازاده ها) داشت. اگر دیدگاه عملگرایانه داشته باشیم عملکرد اصلاح طلبان رو مثبت خواهیم دید. ولی اگر نه دیدگاه افراطی و ایده آلیستی و توهمی داشته باشیم، مجلس فعلی که هیچ، مجلس فرانسه مهد دموکراسی که هیچ، مجلس آمریکا مهد لیبرالیسم هم ما را راضی نخواهد کرد.

Unknown گفت...

جدا از همه اینها، کی گفته لیبرالیسم اساسا ایدیولوژی نیست؟!

ناشناس گفت...

با اینکه معمولاْ موافق دلقکم، این بار با چند کامنت بالا در مورد انتقاد به دلقک در مورد اصلاح طلبان موافق هستم. یک نکته که مغفول است این است که اصلاح طلبان طیف گسترده از نظر کمی هستند. طبیعی است در بین این ها هم عده ای رانت خوار هستند و فاسد. اما قاطبه اصلاح طلبان از بهترین فرزندان این مملکت هستند. اگر قرار بود فقط دنبال قدرت و رانت باشند کاری نداشت برای آنان که خود را به اصولگرایان و سپاه نزدیک کنند. بالعکس خیلی هایشان در زندان و حصر و ممنوع التصویر هستند. نکته بعدی آن است که بیشتر این اصلاح طلبان گذشته تاریکی دارند در دهه اول انقلاب که اغلب به وضوح از آن زمان تغییر کرده اند. فراموش نکنیم دهه اول انقلاب بسیاری از حوادث خارج از عرف امروز بود که با عرف امروز مقایسه اش می کنیم.

مثل روز روشن است گفت...

اینکه همه جا گفته میشود که اکثر اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به شدت رانت خوار و فاسد هستن، مثل روز روشن است و من نیز مثل بقیه هموطنانم، فساد اقتصادی بسیار شدید در میان اصلاح طلبان را به وضوح می بـیـنـم. ولی موضوع این است که برای شکست دادن اصولگرایان خرافی و دگم در انتخابات های گوناگون، چاره ای نداریم جز حمایت تمام عیار و همه جانبه از یکایک اعتدالگرایان و اصلاح طلبان فاسد.

ناشناس گفت...

دوستان به من گفتند به کسانی که سفارت اشغال می کنند و باعث بدبختی ملت می شوند رای ندهی.
در اینترنت سرچ کردم. نام هایی چون خوینی ها، ابتکار، عبدی، اصغر زاده، میردامادی آمد. می خواستم ببینم اینها در ستاد کدوم کاندیدا هستند تا 11 نفره به رقیبش رای بدهیم. پیشاپیش از راهنمایی شما متشکرم.

یستشیر فرمانفرمائیان گفت...

خامنه ای از غر غرهای دائمی بسیجیان و پاسداران اطرافش دم گوشش در خصوص برجام و سیاست های لیبرال دولت روحانی خسته شده بود به همین خاطر بستری رو فراهم کرد تا روحانی با یک رای کم نظیر انتخاب بشه و تندروها آچمز و ساکت بشن. با این رای خامنه ای مسئله حصر رو هم میتونه حل کنه و رفع حصر رو گردن رای بالا و قدرت زیاد شده روحانی بندازه. همه چیز طبق برنامه خامنه ای داره پیش میره.

ناشناس گفت...

سلام با رای منفی به شورا خواست شما هم در ابقای آقای قالیباف تحقق پیدا خواهد کرد

Sadegh گفت...

"کلا تا جایی که فهمیدم شما ساختار فکر قدرتمند و درست و حسابی ای ندارید و افکار و ایده های شما پر از تناقض است."

با این کامنت اون دوست بالاییمون خیلی موافقم، مخصوصا همین تیکش! من اولا احساس میکردم دلقک خیلی دانش و بینش سیاسی بالایی داره! اما انقدر ضد و نقیض ازش دیدم که فهمیدم یه آدم تاثیر پذیره که ممکنه از امروز تا هفته ی بعد تمام نظرات و عقاید خودشو نقض کنه!
تقدیس قالیباف
تقدیس ترامپ
تقدیس روحانی

و بعد از مدتی

تنفر از قالیباف
تنفر از ترامپ
تنفر از روحانی

ما از اول میدونستیم که قالیباف یه بسیجیه که زیر کت و شلوار قایم شده، نمیدونم چجوری دلقک اینو نمیدید!!!

اعـتـمـاد کـنـیـد گفت...

اختلاس، فساد گسترده و رانت خواری اصلاح طلبان و اعتدالگرایان ظرف 38 سال گذشته، نـبـایـد به هیچ وجه سبب دلسردی ما نسبت به اندیشه های اصلاحطلبان و اعتدالگرایان شود.

باید خوشـبـیـن باشیم و به شـعارهای اصلاحطلبان و اعتدالگرایان، یکبار دیگر اعتماد کنیم. اینکه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، سـوابق اطـلاعاتی امـنـیـتـی مـخـوف داشـتـه و دارنـد و 38 سال است که به ملت ایران دروغ های شاخدار می گویند ، نباید سبب بی اعتمادی ملت ایران شود.

ملت ایران باز هم باید به این ها یک بار دیگر اعتماد کنند.

Dalghak.Irani گفت...

درست است که من شخصیت فردی بسیار نازنین و دموکراتی دارم. اما بمصداق ضرب المثل حیا و گربه لطفاً برخی از عزیزان عوضی "وقاحت" را از حد نگذرانند که باعث اشمئزاز سایرین می شود. یا...هو

ناشناس گفت...

ابدا هوش بالایی لازم نیست تا خاستگاه شخصی مانند قالیباف را کشف کرد.
کافی است به تفاهم نامه 200،000،000،000،000 ریالی ایشان با قرارگاه سازندگی خاتم توجه کرد و تا آخر خط را خواند. با توجه به آشنایی طولانی که با دلقک دارم بسیار بسیار بعید می دانم ایشان از این امر اطلاعی نداشته باشد و یک علامت سوال بزرگ برای خود بوجود آورده است. به هر حال با توجه به اینکه ایشان تمام کامنت ها با سر و ته یا بی سر و ته را در وبلاگ خود منتشر می کند؛ من همچنان به این وبلاگ سرکشی می کنم و از دلقک بابت این موضوع متشکرم.
تا چندی پیش فکر می کردم یکی از دلایل تافته جدا بافته بودن دولت از ملت به دلیل کم بودن سهم مالیات در درآمد دولت، پول بی حساب نفت است ولی اکنون با اینکه سهم مالیات به شدت افزایش یافته است هنوز هیچ تغییری احساس نمی شود و حتی در سازمانی مانند شهرداری تهران پول عوارض و تراکم به قرارگاهی نا کارآمد پرداخت می شود و کسی هم معترض نیست.

ناشناس گفت...

چه چیزا و تعاریفی که از اصلاح طلبان و روحانی نشنیدیم، ضد تبلیغه به نظرم، بعضی حاضرن بمیرن ولی قبول نکنن روحانی قدیس نیست، خدایی رای روحانی مدیون وجود رئیسیه اگه رای بیاره نه خودش باید همون دست مقام رهبری رو ببوسه که رئیسی رو علم کرد برای ملت

Dalghak.Irani گفت...

این بالابلاگ را در بالاترین منتشر کردم و خواستم که شما هم ببینید:

زنده باد "امیر تتلو"ی هنرمند! مردی که موسیقی و تتوی ممنوع را بمناره های امام رضا سوار کرد!
بالابلاگ ‫۰ کلیک
امیر حسین مقصودلو معرف به تتلو بهرکس از بزرگان و کوچکان بد و بیراه گفته نوش است و بدیهی است که آدم بزرگها اینقدر خودخواه نیستند که منافع شخصی شان را به منافع ملت شان ترجیح بدهند. و چون اقدام امیر تتلو در حمایت از رییسی و آن ملاقات فوق العاده اش با داماد علم الهدی تأثیر زیادی در ریزش آرای رییسی در بین جوانان خالص و مؤمن داشت؛ دست و بازوی خالکوبی شده اش را می بوسم، و مطمئنم که نه شجریان نازنین و نه هیچ بزرگ دیگری از او نرنجیده اند. زیرا تعداد کسانی که بخاطر تتلو به رییسی رأی می دهند یک صدم کسانی نیست که بخاطر تتلو به رییسی رأی نمی دهند! یا...هو

ناشناس گفت...

به نظر میرسه، رای های خاکستری و مردد تصمیم گرفتن از حالت انفعال دراومده و فعالانه در تعیین سرنوشت خودشون شرکت کنن
هرچند که این انتخابات در واقع از قبل توسط حکومت مهندسی شده و فقط نامزدهایی دستچین شده تایید صلاحیت شدند
ولی در بین همینها هم به نظر میرسه که روحانی اعتقاداتی لیبرال داره و تونسته با تکیه به همین اعتقادات مردم رو به سوی خودش جذب کنه
علیرغم اینکه پیش بینی میشد در این دوره میزان تحریم انتخابات زیاد باشه
به طوریکه حتی خود سخنگوی وزارت کشور هم بر اساس آمار خودشون رسما پیش بینی کرد که 32 درصد واجدان شرایط انتخابات رو تحریم کنن
ولی امروز با شروع رای گیری و شلوغی غیرقابل انتظار در اکثر شعبات رای گیری
مشخص شد که احتمالا میزان مشارکت حتی پیش بینی های رسمی رو هم پشت سر خواهد گذاشت و به بالای 70 درصد خواهد رسید (پیش بینی رسمی وزارت کشور 68 درصد بود)
به این ترتیب روحانی هم به کوری چشم تندروها و بعضی ها که از نظامیان دورو و دروغگو طرفداری میکردند
با رای بسیار بالایی به ریاست جمهوری دوازدهم خواهد رسید رایی بین 65 الی 70 درصد و کوبنده
این انتخابات و حرکت مردم این سرزمین در تاریخ ثبت خواهد شد
در تاریخ خواهند نوشت که مردم تا جایی که احساس کردند رای آنها حتی به اندازه دانه ارزنی تاثیر خواهد داشت،
در انتخابات مهندسی شده حکومت شرکت کردند تا کشور رو از جنگ و تنش و تجزیه دور نگه دارند
و به صورت مسالمت آمیزی این حکومت گردن کلفت وحشی رو از درون پوسانده و به چیزی کاملا مخالف خود تبدیل کنند

ناشناس گفت...

باید از قالیباف تشکر کنید چون اولش از قالیباف حمایت کرد مطمئنم پیشنهاد دیدار رو هم خود قالیباف داده چون نابغه است :) در هر صورت امیدوارم بعد انتخابات اعدام نشه!

Dalghak.Irani گفت...

...به این ترتیب روحانی هم به کوری چشم تندروها و بعضی ها که از نظامیان دورو و دروغگو طرفداری میکردند... -بخشی از کامنت دوست سبز -

این را می کویند کثافت محض: زیرا طرف زیر نوشتۀ من برای جلب مشارکت بیشتر مردم و رأی به روحانی آمده و نتوانسته بر نفس انباشته از آشغال و نفرتش غلبه کند و حداقل در غیر جای مناسب طعنۀ (به این ترتیب روحانی هم به کوری چشم تندروها و بعضی ها که از نظامیان دورو و دروغگو طرفداری میکردند) نزند. بسیار متأسفم از این همه عقده های ناگشوده. زیرا قطعاً ایران فردا به آدم های سالمی هم نیاز خواهد داشت. یا...هو

تکمله: قالیباف تا قبل از اشتباه استراتژیکش در پیوستن به رییسی بهترین مدیر جمهوری اسلامی - در طراز جهانی - بود و من از هیچکدام از نوشته های قبل از لعنتم به قالیباف نه عقب نشسته ام و نه پشیمانم. البته که دیگر از او حمایتی نخواهم کرد. اما متأسفم که مدیری چنین توانا با فشار بی امان و هر ساعتۀ اصلاح طلبان - در طول 12 سال شهرداریش که رأی نجفی و ابتکار و مسجدجامعی را هم در پای رأی اعتمادش داشت - و رسانه های روزی رسان شان در اردوی رقیب ماند و هم خودش سوخت و هم فرصت ایران را سوزاند.

ناشناس گفت...


سناريو اينه
شايبه تقلب از سمت اصولگرايان مطرح بشه
اعتراضات صوري
دخالت رهبر
رياست جمهوري روحاني
اين به ٨٨ در
رفع حصر با بخشش بزرگوارانه رهبر

ناشناس چراغ اول

عصبانی گفت...

تیمسار کاملا با سخن شما در مورد تتلو موافقم و به نظرم خواسته یا ناخواسته هم از آرای کسانی که با شعار سید مظلوم میخواستند به رییسی رای دهند کاست هم یک تنه میخ موسیقی را به بیت علم الهدی فرو کرد و هم آینده رییسی را ویران کرد. کاش در مطلب آینده بیشتر در مودرش بنوسید

ناشناس گفت...

خدا پدرت رو بیامرزه تیمسار جان ، یه تذکر جدی به اصلاح طلب پر مدعا و طلب کار دادی ، بعضی موقعها فکر میکنم تحمل امثال جلیلی آسونتر از این آدمهاست . چهار صفحه متن نوشته و خیال میکنه لابد با مشت محکم تو دهن شما و کسایی که از سر اکل میته رای میدن ، کوبیده ! از دیروز هی نوشتم و پاک کردم . حوصله کل کل با این جماعت پر مدعا و طلبکار از عالم و آدم رو ندارم . اون یکی میگه اگه ما نجنگیده بودیم ناموس همه به غارت میرفت این میگه اگه خاتمی و الویری و بقیه برو بچ لطف نکرده بودند و بساط اصلاح راه نینداخته بودند بهمان میشد و بسیجیا چوب تو ماتحتتون مینمودند . از دم حال بهم زنن

ناشناس گفت...

خوب. باز همه رفتید و رای دادید.
رییسی رو آقا علم کرد تا دو قطبی شوید و باردار و انصافا خوب زایمانی کردین.
بنده های خدا رهبر شانسی به جز حسن بنفش نداشت تو این شرایط بین الملل.
میدانید مشکل چیست؟ خامنه ای از همه شما باهوشتر است.
به هر حال خنگید که ۳۰ سال است از او بازی بد و بدتر میخورید.
----> ۴ سال آینده هم پشیمان خواهید بود ای مایه های عبرت دنیا...
نوش جانتان

ناشناس گفت...

مشرق نیوز تیتری زد مبنی بر استفاده از 22 میلیون تعرفه انتخاباتی تا ساعت 16 و فکر می کنم این عدد پایینی است و تا ساعت 20 اگر هشت میلیون تعرفه دیگر مصرف شود میشود مشارکت 53 درصدی...!

Dalghak.Irani گفت...

این کامنت های بحث های بالاترینی ام در مورد این مطلب است:

به ترتیب زمان
۱۰
۰
ismalagha2015 ‫۱ روز پیش
نمی دانم چه سری است شما همیشه موقع انتخابات پیدایتان می شود و می گویید ملت رای بدهند البته این حق شهروندی شماست ولی جالب است که این سکوت فقط وقت دعوت به انتخابات شکسته می شود
۴
۸
binam ‫۱ روز پیش
نه اینطور نیست اسمال آقای نازنین. شما مرا نمی شناسید. زیرا من خیلی هم وراج هستم و وبلاگم و لینک های پشت سر هم از نوشته هایم شاهد مستندی است بر این قضیه. البته من بمثابه یک کاربر بالاترین کاربر فعال و پی گیری نیستم و بغیر از مقاطعی از 8 سال گذشته جز در مورد نوشته های خودم کمترین رسم بالاترین در "اره بده تیشه بگیر" را انجام نداده ام و نسبت به سابقۀ 7 ساله ام بسیار غریب و تک افتاده ام. در اول اردیبهش امسال تصمیم گرفتم که انتخابات را ایگنور کنم و در طول ماه منتهی به انتخابات سکوت کرد. و تیتر مطلبم اشاره به آین سکوت مقطعی دارد. علاقه مند بودم که کاربران محترمی چون شما بجای نشانه رفتن شخص من نوشته ام را می خواندید و متن را نقد می کردید تا متوجه شوم که حساسیتم در شکستن سکوت بجا بوده است یا نه؟ یا...هو
۴
۸
iranian10000 ‫۱ روز پیش
++++++++++++++
۸
۳
partab06 ‫حدود ۲۲ ساعت پیش
تیمسار به گمان بنده چندان هم این تقابل و صف بندی روشن و واضح و قاطع نیست مگر اینکه شعارها و ادعا ها و گفتمان های موقعیتی رو ملاک قرار بدیم ، که از نظر بنده بیراهه رفتنه .. این گفتمان بویژه بین دو آخوند رو به تقابل لیبرالیسم و مدرنیسم و مکتب و ایدئولوژی ربط دادن اندکی لایتچسبکه .. در نگاه یک ناظر بیخبر هم بدون توجه به لباس و سوابق هر دو نفر ، در گفتمان انتزاعی رئیسی هم چندان بیشتر از روحانی بوی مکتب و ایدئولوژی نمیاد .. رئیسی هم هیچ حرفی از بگیر و ببند نزده و حتی بر آزادی اندیشه تاکید داشته ، اینها رو نمیشه ملاک قطعی قضاوت قرار داد همانطور که گفتمان روحانی رو ، اینها تقابل اندیشه و آرا و ایدئولوژی و فلسفه نیست و در حکومت هم چنین تقابلی جایی نداره .. اینها رو بیشتر سلایق و تفاوت سبک مدیریتی در یک فرقه و گروه میشه گفت و چندان عمقی نداره حتی اگر به حذف و حصر و ... منجر بشه .. مثل تقابل تروتسکی و استالین و یا از این دست .
۴
۷
ala_sci ‫حدود ۲۲ ساعت پیش
عبور از انتخاب سیاسی به انتخاب فلسفی - چنان پدیدۀ مبارکی است
هرگاه کسی سر کار میامد که بطور واقعی میخواست به مشکلات بپردازد و جناحی عمل نکند، به همین نتیجه میرسید. روحانی و دارودسته اش "اصلاح طلب" نبودند بلکه در حیطه عمل به این نتیجه ها رسیده اند. بنابراین، مسیر فعلی گذر از ایدئولوژی است و ورود به دنیای تصمیمات علمی، آماری، عملی و منطقی مطابق با استانداردها و نرم جهانی. هر گروه فکری که وارد این مسیر میشد، همین نتیجه را میگرفت.
.
.
۴
۹
behdad50 ‫حدود ۲۱ ساعت پیش
binam گرامی خدا بگم چیکارت نکنه یکی از کاربران به نام ( خورشید ) 10 ـ 15 روزه مدام به من توهین میکنه که تو همان کاربر binam هستی !!!
خدا را شکر که امشب سر و کله ات پیدا شد تا اون کاربر ی که به من توهین میکرد خجالت بکشه !
لطفا همین جا اعلام کن که بهداد حتی سرباز صفر هم نیست چه برسه به تیمسار
۱۰
۱
stochastic ‫حدود ۲۰ ساعت پیش
انتخاب بین حکومت سکولار و حکومت مذهبی است.
گاهگاهی هم که می‌گوزید جای چَه ـ چَهِه
بابت خوشبوئی‌اش خیر سرش اصرار داشت

قلم به مزدان این نوع مهملات کسانی هستند که دست در دست مقام معظم و فرمانده سپاه می‌باید زمینه مناسبی فراهم آورند تا «مردم» در برابر صندوق‌های مارگیری صف بکشند و برای حکومت «تاراج و جنایت به نام خدا» مشروعیت خیابانی تأمین کنند. برنده محتمل این مسابقات، حسن روحانی هم «راه هاشمی» را ادامه خواهد داد:

*«[...] حسن روحانی [...] تصریح کرد [...] امروز باید راه هاشمی را ادامه دهیم. ما مسیر عدالت و اعتدال واصلاحات را رها نخواهیم کرد[...]» *
منبع: فرارو، مورخ 29 آوریل 2017 کدخبر: 313964

و راه کذا، همانطور که شاهد بودیم،‌ از «ترور و تاراج» در داخل، ترور مخالفان سیاسی در خارج، و حمایت از «تروریسم در قفقاز» فراتر نمی‌رفت.
۸
۵
stanley ‫حدود ۱۹ ساعت پیش
انتخاب بین حکومت سکولار و حکومت مذهبی است.
:)))

ناشناس گفت...

"زیرا تعداد کسانی که بخاطر تتلو به رییسی رأی می دهند یک صدم کسانی نیست که بخاطر تتلو به رییسی رأی نمی دهند!"
البته لازم به ذکر است که اکثر کسانی که به دلیل به رییسی رای نمی دهند به روحانی هم رای نخواهند داد و شاید هم اگر احساس تکلیف نباشد اصلا رای ندهند.

Dalghak.Irani گفت...

binam گرامی خدا بگم چیکارت نکنه یکی از کاربران به نام ( خورشید ) 10 ـ 15 روزه مدام به من توهین میکنه که تو همان کاربر binam هستی !!! - پایان نقل قول از کامنت بهداد 50 -

بهداد عزیز
این قبیل مشکلات طبیعی ترین مشکلات بالاترین است و خیلی نباید جدی گرفته شود. البته سوءظن بشما بدلیل پیشینۀ عاشقانۀ من به محمدباقر قالیباف بوده که بارها و بارها چه در نوشته هایم و چه در کامنت هایم او را ستوده بودم و او را در مدیریت نابغه، در انسانیت معصوم، در رسانه و مدیا مظلوم و در تاریخ روسفید معرفی کرده بودم. البته هنگام ورود به انتخابات تعجب کردم و هنگام شرکت در مناظرۀ اول یاد کبکی افتادم که می خواست راه رفتن کلاغ را تقلید کند. اما بازهم رهایش نکردم تا روزی که بعد از انصراف از نامزدی بجای صدور بیانیۀ خداحافظی همیشگی از صحنۀ سیاست و در یک اشتباه تاریخی به مصلی رفت و به کمپین رییسی پیوست. البته می دانم که مدیا و رسانه های اصلاح طلب با او بسیار بسیار بسیار کثیف برخورد کردند در 12 سال درخشانش در شهرداری تهران و یکی از علل اصلی انتحاری عمل کردنش این مظلومیت بود. اما رفتن به آغوش تحجر از شخصی با تفکر و عمل مدرن قابل صرفنظر کردن نبود و من هم طلاقش دادم. این را گفتم که علت اصلی پرخاش بشما را روشن کرده باشم و صابونی که جامۀ مرا بارهای متعددی خط برش داده است. یا...هو
۳
۸
ghamati1 ‫حدود ۱۸ ساعت پیش
++++++++++++++
۴
۴
abifar2 ‫حدود ۱۷ ساعت پیش
تیمسار ۶-۷ سال میشناسمت ومثبت های زیاد و منفی های کمی بهت دادم,
مثبت اندیشی و امید و وطن دوستیت همیشه برایم جالب بوده اما این تحلیلت هم مثل باقی بیشتر از سر امید و باور و احساس هست تا فکتهای سیاسی و تحلیل منطقی و مبتنی بر استدلال.
این انتخابات حساسی هست نه بخاطر ریاست جمهوری بلکه بخاطر رهبری و شیفت قدرت آینده چرایش را اینجا خلاصه گفتم
۴
۱
archeopteryx ‫حدود ۱۵ ساعت پیش
از گفتمان انتزاعی رئیسی هم چندان بیشتر از روحانی بوی مکتب و ایدئولوژی نمیاد ..
آره مهرام جان ولي از حلقه هاي اطرافش بو مياد بدجور!
۱
۰
esmeralda ‫حدود ۱۳ ساعت پیش
بینام نه ولی بهداد خیلی منو یاد شراگیم زند میندازه نمیدونم چرا
۲
۲
sabzikhah ‫حدود ۹ ساعت پیش
لا کن برادر یکم دیر امدی ما را خنداندی لیبرالیسم و سکولاریسم چه ربطی به حسن روح عنی دارد
...در خود غرب لیبرالها جوابی برای مشکلات ندارن و عملکرد انها باعث شد هزاران و بعدها میلیونها برادر جهادی مثل انگل به کشورهای غربی سرازیر شوند ظهور احزاب ملعون ناسیونالسیتی که میگویند برادران اسلامی عزیز به غرب نروند خود دلیلی بر چالش کشدن احزابیست که خودرا لیبرال مینامند

حالا تو اومدی امت خدا جو رو با شکلات لیبرالیسم تشویق به رای دان به نماینده اغا میکنی ..سیاستهای لیبرالیستی فقط برای ما مسلمین خوب ست ..برای ایران یعنی تجزیه

Dalghak.Irani گفت...

archeopteryx ‫حدود ۷ ساعت پیش
آرش گرامی ..البته حلقه اطراف روحانی هم مثل پور محمدی و ربیعی و . ... چندان فرشته ای نیستن...
صحيح است، ولي بد بو هاي اطراف حسن اگر از گذشته مشعشع شون اظهار پشيماني نمي كنند حداقل سعي مي كنند طوري رفتار كنند كه فراموش بشه.....بوگندوهاي اطراف ابرام آنگوزمان كماكان در فاز بالا رفتن از ديوار سفارت و ميزنم و مي شكنم و پاره مي كنم هستند.
۳
۲
antifascist ‫حدود ۵ ساعت پیش
دروغ پشت دروغ، کجا روحانی از خط قرمزها گذشته؟ کدام لیبرالیسم؟ لیبرالیسم ایرانی قدمتی صد ساله از دوران مشروطه دارد و بسیار اصیل و بی نقص است چطور جرات میکنید به این راحتی با کلمات بازی کنید؟ آزادی یعنی آزادی تمام احزاب ایرانی کدام یک از لیبرالهای مزدور و قاتل و جنایتکارتان نظیر همین موسوی و خاتمی و رفسنجانی یک بار از آزادی احزاب ایرانی صحبت کرده که روحانی دومیش باشد؟ این عبور از خطهای قرمز فقط یک دعوای خاله زنکی بین چهار پنج تا منگل دلقک درباری بود که پای مناظره همدیگر رو چزوندن تا یک انتخابات مرده و کثیف رو تبدیل به یک انتخابات هیجانی کنند و البته موفق هم بودند زیرا پشت پرده سناریوی خوبی نوشته شده بود تا این دلقکان دربار اجرایش کنند، اینکه شما و نظامتان باهوش هستید درش شکی نیست و من بخاطر این هوشتان در فریب مردم به شما تبریک میگویم اما لطفا این دروغ هایتان را درگوش همان عوام بخوانید نه در اینجا
۳
۰
saghhar ‫حدود ۵ ساعت پیش
بابت تمام بحث هایی که برای رای دادن و یا رای ندادن می شود خوشحالم ، چون برای رسیدن به دمکراسی نخست باید این مرحله را طی کنیم ، بحث کردن بدون فحش و دشنام . ولی مسبله ای که برای جالب بود تحسین اقای قالی بود . شهری که حتی ادم سالم در پیاده رو هایش به سختی را ه می رود چه برسد به نابینا و یا کسی که معلولیتی دارد یا مادری که باید با کالسکه فرزندش جایی برود . حتی نتوانست پیاده روهای شهر را بر طبق حد اقل استاندرها درست کند.به الودگی هوا و قطع درخت و شهر بی قواره و زشت وووووو .... دیگه کاری ندارم
۵
۰
elpersiano ‫حدود ۵ ساعت پیش
به وضعیتی رسیده ایم که رای دادن به یک آخوند, رای دادن به لیبرالیسم است! راستی این سر و صداهای انتخابات هم تا دو هفته دیگر می خوابد و دوباره روز از نو, روزی از نو.
۷
۰
sh_shabahang ‫حدود ۴ ساعت پیش
اینبار بحث بر سر انتخاب ایدئولوژی مذهبی و لیبرالیسم فلسفی است.
این «لیبرالیسم فلسفی» دیگر چه صیغه‌ای است؟
چه ذوقی دارند این ایرانی جماعت در ساختن «مفاهیم مجعول»!
«روشنفکر مذهبی» و «جمهوری اسلامی» و «مردم‌سالاری دینی» و «آته‌ایست شیعی» و «فمینیست زینبی» هم از همین «زرادخانه‌ی تئوریک» بیرون آمده است! :)
۲
۱
binam ‫حدود ۴ ساعت پیش
لیبرالیسم فلسفی برای تأکید بر فلسفه بودن لیبرالیسم است و تبرئۀ "احترام به فردیت انسان" از ایدئولوژی (اصالت جمع) که گاهی انواعی از آن هم تحت عنوان لیبرالیسم هم حقنه می شود. یا...هو
تکمله: زنده باد "امیر تتلو"ی هنرمند! مردی که موسیقی و تتوی ممنوع را بمناره های امام رضا سوار کرد!

Dalghak.Irani گفت...

sh_shabahang ‫حدود ۳ ساعت پیش
لیبرالیسم یک ایدئولوژی سیاسی است مانند کمونیسم و سوسیالیسم و فاشیسم. وجوه اقتصادی و اجتماعی هم دارد. شاید بتوان برای توضیح تاریخچه‌ی آن از «مبانی نظری و فلسفی لیبرالیسم» صحبت کرد، ولی «لیبرالیسم فلسفی» یک ترکیب من‌ درآوردی و بی‌معنی است. البته از آنجا که ما در فرهنگ امام‌زمانی خودمان نه لیبرالیسم داریم و نه فلسفه، بروز چنین ترکیبات محیرالعقولی نزد ما زیاد هم شگفتی‌آور نیست. لابد منظور شما یک روال زندگی آزادمنشانه و روادار با احترام به فردیت و حرمت انسان است. ولی گفتن چنین موضوعی به «جعل نظری» نیاز ندارد. در واقع «لیبرالیسم فلسفی» شما به درد همان امثال امیر تتلو می‌خورد که به پشتیبانی جنایتکاری چون رئیسی رفت تا مبادا ملت ایران از «رپ و تتوی امام هشتمی» بی‌نصیب بمانند!
۱
۰
hamjensgera ‫حدود ۳ ساعت پیش
فردا انتخاب بین ایدئولوژی و لیبرالیسم است!
خبر فوری: لیبرالیسم یک ایدئولوژی است!
۲
۰
archeopteryx ‫حدود ۳ ساعت پیش
خبر فوری: لیبرالیسم یک ایدئولوژی است!
ليبراليسم چندتايي اصل گل و گشاد و كلي است. ايدئولوژي، جهان بيني مشخص دارد و "صراط المستقيم" زندگي آدميان را تعريف مي كند و هر چه جز آن را گمراهي مي داند. چنين جزميت و جزئي گرايي از ليبراليسم قابل استخراج نيست.
۲
۰
binam ‫حدود ۳ ساعت پیش
شباهنگ گرامی
در این که حضرتعالی از منِ عامی دانش آموخته تر و آکادمیک تر و فرهیخته ترِ نظری هستید تردیدی وجود ندارد - حداقل شخص من تردیدی ندارم - اما لیبرالیسم بماهو لیبرالیسم یک فلسفه است و ربطی به ایدئولوژی های جعل شده تحت عنوان لیبرالیسم ندارد. اما گذشته از مباحث نظری - که فایده ای هم ندارد - من و شما یک هدف مشترک با دو رویکرد و روش غیرهمجنس داریم که نوع نگاهمان به امیر تتلو محل بروز خوبی برای آن است. برای من یکی همراه شدن ناگزیر با مردم و مراقبت تاجای ممکن از آنان مهم است و نتیجۀ کار تتلو. اما برای شما چوپانی برای گله های مردم مهم است - و اگر همراه شما نیامدند بدرک - با فوکوس بر انگیزه های تتلو! یا...هو
۴
۰
sh_shabahang ‫حدود ۲ ساعت پیش
آرش جان،
لیبرالیسم در کنار سوسیالیسم و کنسرواتیسم جزو سه ایدئولوژی اصلی سیاسی قرن نوزدهم بوده است. تاکید آن بر مفهوم آزادی بوده، همانطور که تاکید سوسیالیسم بر مفهوم عدالت و تاکید کنسرواتیسم بر مفهوم سنت‌های اجتماعی بوده است. لیبرالیسم در روند تکوین خود مبانی نظری خودش را در حوزه‌ی سیاسی از دیدگاه‌های جان لاک و جان استوارت میل و مبانی اقتصادی خودش را از آدام اسمیث اخذ کرده است. لیبرالیسم هم مانند دو مکتب دیگر در مسیر خود دچار تحولات زیادی شده و امروز دیگر با آن لیبرالیسم قرن نوزدهم قرابت زیادی ندارد. در وجه سیاسی، جوامع باز را جوامع لیبرال می‌نامند، ولی حیات اینگونه جوامع فقط از لیبرالیسم منتج نشده بلکه عنصر سوسیالیسم و کنسرواتیسم هم در آنها بسیار نیرومند است. در وجه اقتصادی هم امروزه بیشتر از نئولیبرالیسم سخن گفته می‌شود که محصول آن همان روند جهانروایی (گلوبالیزاسیون) و «کاپیتالیسم کازینویی» است. به هر حال «لیبرالیسم فلسفی» ترکیبی مضحک و من‌درآوردی است!

Dalghak.Irani گفت...


sh_shabahang ‫حدود ۱ ساعت پیش
من و شما یک هدف مشترک با دو رویکرد و روش غیرهمجنس داریم که نوع نگاهمان به امیر تتلو محل بروز خوبی برای آن است. برای من یکی همراه شدن ناگزیر با مردم و مراقبت تاجای ممکن از آنان مهم است و نتیجۀ کار تتلو. اما برای شما چوپانی برای گله های مردم مهم است - و اگر همراه شما نیامدند بدرک - با فوکوس بر انگیزه های تتلو! یا...هو
خیر، موضوع بر سر دو رویکرد متفاوت نیست، بلکه بر سر تجانس و عدم تجانس است. یعنی همانطور که امیر تتلو با آدمکشی حرفه‌ای چون رئیسی مشکل تجانس ندارد، شما هم با امیر تتلو مشکل تجانس ندارید. در مورد حکایت چوپان و گله هم البته قیاس به نفس می‌فرمایید. امثال تتلو و پیروانش حکم سگان گله‌ای را دارند که باید مراقب باشند «رمه» پراکنده و دچار تشتت نشود تا بتوان آن را یکجا به مسلخ برد. از میان سخنان امثال من اما اساسا نمی‌توان به مناسبات «شبان ـ رمگی» راه برد!
۱
۰
binam ‫۳۲ دقیقه پیش
شباهنگ
بگذار برای کم نیاوردن هم شده موضوع را با مصداق توضیح بدهم:
من معتقدم که بعنوان یک نخبه وظیفه و مسئولیت دارم مدام و پیگیر شناخت راه از چاه را برای توده توضیح بدهم و خوبی های راه و خطرات چاه را تکرار و تکرار بکنم. تا روزی که توده هنوز راه نیفتاده و در سکونت گاه هستیم. اما بمحض اینکه توده - بهر دلیل از جمله انتخابات - راه افتاد و متوجه شدم که به گفته ها و راهنمایی های من نخبه عنایت نکرده و دارد بسمت چاه می رود؛ بی خیال نمی شوم و نمی گویم بدرک؛ برو بیفت توی چاه. بلکه اینبار چارق هایم را می پوشم و همراه توده می روم و بر سر عمیقترین چاه سرراه توده چمباتمه می زنم تا او را از افتادن در عمیقترین چاه راه انتخاب کرده اش باز بدارم. اگر شما هم چنین نخبه ای هستی پس اختلافی نداریم. اما اگر دماغت را می کشی بالا که از بوی تعفن تودۀ سرکش یا گمراه سرگیجه نگیری در نقطۀ تقابل هم هستیم و لعنت بتو! یا...هو

تکمله: من نخبه نیستم و فقط از جهت تبیین تفکرم ناچار از کردیت بخودم شدم.
۱
۰
greenkurd ‫۲۵ دقیقه پیش
لاگین کردم که مثبت بدم
۱
۰
archeopteryx ‫۱۱ دقیقه پیش
لیبرالیسم در کنار سوسیالیسم و کنسرواتیسم جزو سه ایدئولوژی اصلی سیاسی قرن نوزدهم بوده است.
شباهنگ عزيز، توضيحات كامل شما رو بسيار قبول دارم، اما به عنوان يك معتقد به اصول ليبراليسم اين مكتب فكري رو مدعي يك "ايدئولوژي" به مفهوم رايجش نمي دانم. براي مثال همه ايدئولوژي هاي معاصر ( كمونيسم، فاشيسم، اسلامگرايي......) در برابر مقوله "هنر" موضع دارند و "هنر متعالي" را از ديد خودشون مشخص مي كنند و بقيه انواعش رو مبتذل يا كم ارزش مي شمارند. از ديد ليبراليسم "كتاب خوب"، "موسيقي خوب"، "مجسمه خوب" يا "نقاشي خوب" كدام است؟....هيچكدام.....چون اساساً ليبراليسم مدعي تعيين تكليف براي بسياري از جنبه هاي زندگي فردي و اجتماعي نيست. به همين جهت است كه جوامع متعدد با نظام هاي سياسي مختلف از نظر شكلي و غلظت هاي مختلفي از حضور دولت در اقتصاد يا حضور دين در روابط اجتماعي همه در گروه ليبراليسم و ليبرال دموكراسي قابل دسته بندي هستند.

اعـتـمـاد کـنـیـم گفت...

اینکه بنده حقیر و امثال بنده حقیر تاکید داریم که همواره مردم باید در انتخابات شرکت کنند و به اعتدالگرایان و اصلاح طلبان رای بدهند، فکر نکنید که بنده حقیر از فساد اقتصادی گسترده و اختلاسهای نجومی بی اطلاعم .

من نیز همچون اکثریت ملت ایران، هم از شبکه های فـسـاد اقتصادی بسیار گسترده و رانت خوار، در داخل باند اعتدالگرایان و اصلاح طلبان ، مطلع هستم و هم می دانم که اینها چه صدمات جبران ناپذیری بر میهن عزیزمان وارد کرده اند. ولی حرف من این است که اختلاسهای نجومی 38 سال گذشته و حیف و میل بیت المال و نابودی محیط زیست ایران و غارت آبهای زیرزمینی ایران را فعلا فراموش کنیم و یک بار دیگر به باند اصلاح طلبان اعــتـمـاد کنیم تا هواداران شیخ حسن روحانی بتوانند ، یک بار دیگر باز هم کنترل قوه مجریه را به دست بگیرند.

Dalghak.Irani گفت...

این هم کامنت های بالاترینی راجع به بالابلاگ امیر تتلو تا اینجا:

ghamati1 ‫حدود ۴ ساعت پیش
شاید بهتر باشد بگوئیم مناره های امام رضا را تا قد خودش پایین آورد.


iranian10000 ‫حدود ۴ ساعت پیش
++++++++++

cuteguy ‫حدود ۱ ساعت پیش
با درود

البته زمان برای بهره برداری از ماجرای امیر تتلو در حد پایگاه رای دهنده شهری یا کشوری نبود، اما در حد نخبگان یا خواص تاثیر داشت. سوژه درجه یک هست و حاوی منافع بسیار. عکسای تتلو توی بغل دختران و فیلمای رقاصیش و کلا همه رفتارای معمولا زاویه دار با ارزشهای رسمی رو تا میشه باید بین جمعات مذهبی قشری توزیع کنیم. مکررا با هوادارای رئیسی در این زمینه بحث کردم. قاطعانه ازش دفاع می کنن با این توضیح که آدم باید دلش پاک باشه، شما زیبایی درونی انسانها رو ببین یا سید مظلومان مثل جدش با انسانها مهربان است یا ...

خلاصه در حقیقت فرصت کم نظیری هست برای کاشت گفتمان ما در مغز آنها؛ مجبور به استدلالهایی می شوند که ایدئولوژی شان را استحاله می کند.

رئیسی از این بابت شاهکار است.
۱
۰
binam ‫حدود ۱ ساعت پیش
کیوت گای
راستش از تو خوشم نمی آید و دستورالعمل صادر کردن هایت را هم که چنین بکنیم و چنان نکنیم تهوع آور می دانم. منظور من از هواداران سرخوردۀ رییسی نه آن اراذل و اوباش سیاسی کوچه و بازار است که تو مدعی بحث با آن ها شدی - چقدر هم فعالی و همه جا حضور 24 ساعته داری و همیشه فکت های میدانی میاوری - بلکه من هواداران مؤمن و متشرع و خالص رییسی را می گویم که شریعت شان را قربانی بازی سیاسی نمی کنند. یا...هو
۱
۰
cuteguy ‫حدود ۱ ساعت پیش
راستش از تو خوشم نمی آید
ممنون از توضیح. با این حال من به شما هم مانند بسیاری از کاربران بالاترین علاقه دارم. اما دیگر کامنت نمی گذارم.

ناشناس گفت...

دلقک من جای تو بودم بادر نظر گرفتن این افتضاحی که قالیباف بار آورد و 10 سالی که شما رو قبری که مرده نداشت زار زدید، تصمیم میگرفتم یواشکی دمبم رو بذارم رو کولم و الفرار ولی شماهم مثل احمدی نژاد و قالیباف پدیده ای هستید برای خودتون که زل میزنید تو روی خوانندگان و بدون اینکه شدت و حدت و غلظت گنده گوزی های تان رو به روی تان بیارید همچنان مثل بلبل تحلیل های آبدوغ خیاری به ریش خوانندگان می بندید این البته از خواص آدم های متوهم (مانند احمدی نژاد) گنده گوز (مانند خالیباف) و مغرور (مانند یک افسر ارشد ارتشی) هست تازه میفهمم که برای چی از این آدم ها حمایت میکنی این دو آدم (احمدی نژاد و قالیباف) در یک خصوصیت مشترک هستند و اون توهم فضایی هست که به روحیه شما هم میخوره به همین دلیله که ازشون حمایت میکنید. البته یه مسئله دیگه اینکه این دو آدم تحمل انتقاد رو هم ندارن و یک حلقه محدود و انگشت شمار از نزدیکان دورشون جمع کردن که دقیقا در وجود شما هم هست شما غیر از پاچه خواران تون کسی رو دورتون جمع نکردید این کامنت هایی هم که از بالاترین گذاشتید نشون میده که برخلاف حلقه پاچه خواران تون در این وبلاگ در بالاترین که فضای دموکراتی داره و شما نمی تونید دست به سانسور و فحاشی بزنید تقریبا همه با نظرات مشعشع شما و تحلیل های آبدوغ خیاری تون مخالفن

عصبانی گفت...

به ناشناس ۱۹:۱۵ . تو که جزو پاچه خواران نیستی غلط میکونی میای اینجا لحاف تشک پهن میکنی. تو این اینترنت لا یتنهاهی برو بگرد یه وبلاگی پیدا کن که با روحیاتت جور در بیاد. مگه کسی برات دعوتنامه فرستاده برای خوندن این وبلاگ ؟ این دلقک نه دارای منسبی است نه قدرتی داره تحلیلاشم آبدوغ خیاریه هفت هشت تا پاچه خوارم دورشو گرفتن. الان یک چنین آدم داغون و بی تاثیری چرا باید کون امثال شما رو بسوزونه باعث تعجبه!

ناشناس گفت...

از صبح صف زیاد بود از ساعت 7 شب تا 9:15 توی صف ایستادم اما پیش نمیرفت
سنم زیاد است خسته شدم و رای نداده برگشتم
این از ناکارامدی وزارت کشور است یا قصد و غرضى در کار است
نکند میخواهند جلوی رای دادن مردم را بگیرند که اختلاف رای روحانی و رئیسی خیلی زیاد نشود

ناشناس گفت...

روحانی حذف فیزیکی خواهد شد مثل رفسنجانی . سناریو دو تا بیشتر نیست یا رئیسی از صندوق درمیاد یا روحانی درمیاد و بعدش ترور میشه والسلام

ناشناس گفت...

بعد تو نوستارداموسی یا این دو تا سناریو رو خودت قراره اجرا کنی؟ کی میخوایم یاد بگیریم از رو باد معده و بدون منبع حرف مفت نزنیم

ناشناس گفت...

خب حالا فرضا روحانی رییس جمهور شد.
این آقایان اصلاح طلب نظرشان در مورد سید حسن خمینی چیست؟ نظرشان در مورد بسیاری از آخوند های مفت خور دیگر که حاکم بر سرنوشت آنها شده اند چیست؟ آیا نظر لیدر های اصلاح طلب با نظر جماعت اصلاح طلب یکی است؟

ناشناس گفت...

هواپیماهای آمریکایی کاروان نظامی رژیم آخوندی رو بمباران کرده اند . جمهوری آخوندی هم به تلافی این اقدام، توسط حوثی های یمنی یک موشک بالستیک رو به ریاض پرتاب کرده آنهم درست چند ساعت قبل از سفر ترامپ به ریاض . کم کم جرقه های جنگی عظیم داره زده میشه . خدایا خودت به خیر فرما

ناشناس گفت...

جناب دلقک. شما در انتخابات ریاست جمهوری این دوره به چه کسی رای دادید؟

ناشناس گفت...


در گذشته های دور پادشاهی بیگانه بر سرزمین مادری مسلط شد. او بد خواه و در عین حال زیرک بود. و وزیری داشت از خودش بسی بد خواه تر و زیرک تر. به او امر کرد که راهی بیاب تا بر روح و جان این مردمان مسلط شوم بدون آنکه بفهمند و اعتراضی بکنند. وزیر تفکری کرد و طوماری بنبشت و به جارچیان داد تا در سراسر شهرها و دیهات ها بخوانند. قوانین جدید اعتقاد به دین قدیم و سواد آموزی را غیر قانونی اعلام کرد. و مالیاتها را به سه برابر افزایش داد. شب زفاف عروس از آن شاه بود و ارزش جان مردمان به اندازه چهارپایان کشور همسایه که موطن اصلی شاه بود اعلام شد. هر گونه اعتراض و مخالفت با این قوانین مجازات مرگ داشت و در نهایت طبق این قوانین گوزیدن و چسیدن هم ممنوع اعلام شد.

پادشاه گفت: ای وزیر این همه فشار آنان را به شورش وا خواهد داشت و مگر قرار نبود انقلاب مخملی کنیم؟ وزیر گفت: نگران نباشید اعلیحضرت. به بند گوزیدن دقت نفرمودید. همان سوپاپ اطمینانیست که انرژی اعتراضشان را خالی کنند.

و چنین شد که وزیر گفت. مردم لب به اعتراض گشودند که این ظلمی آشکار است. این طبیعی است که پادشاه بخواهد مردم را به دین خودش در آورد و یا سواد خواندن آنان را بگیرد. همچنین افزایش مالیات همیشه مطلوب شاهان بوده و مالکیت در شب زفاف هم رسمی قدیمیست. و بی ارزش بودن جان ما در مقابل جان مردمان همسایه هم از وطن پرستی شاه است اما دیگر منع چسیدن و گوزیدن خیلی زور است. و تازه مگر پادشاه می تواند در تمام مستراح های این سرزمین نگهبان بگمارد. آنان که باسواد تر بودند داد سخن دادند که تازه جانم خالی نمودن باد روده برای سلامت مفید است و هیچ قبحی در آن نیست. و اینان متحجرانی بیش نیستند که سرشان را در تنبان خلایق فرو می کنند. با کلی کیف به خاطر این تفسیر علمی و کلمه متحجر سر تکان می دادند و خودشان را روشنفکر می نامیدند. وگفتند تازه مگر خود شاه نمی گوزد. جک های بسیاری ساختند در مورد شاه که از فرط نگوزیدن ترکیده, یا برای کنترل بر روده اش چوب پنبه به ماتحتش فرو کرده, یا مثل سگ بو کشان دماغش را به سوراخ کون مردم می چسباند واینها را برای هم اس ام اس کردند و کلی خندیدند.نگهبانان حکومت در سراسر سرزمین پخش شدند تا اجرای قوانین را تضمین کنند. هر از چند گاهی بی خبر به مستراح ها یورش می بردند و افراد گوزو را دستگیر می کردند و به منکرات می بردند. اما مردم همچنان به چسیدن و گوزیدن در خفا ادامه می دادند و این صداهای بویناک روده شان را اعتراضی عظیم به حکومت می دانستند. مردم به صحراها می رفتند و می گوزیدند. در کوچه های شهر نگاهی به این ور و آنور می انداختند و پیفی می دادند. حتی مهمانی های زیر زمینی می گرفتند لوبیا می خوردند و گروپ گوز راه می نداختند. بعد از مدتی دیگر کسی آن ماجرای منع سواد و دین اجباری و کاپیتولاسیون و عروس دزدی و مالیات را به خاطر نیاورد و همگان سعی کردند از این آخرین حق بدیهی خوشان دفاع کنند. و در همین احوال پادشاه و وزیرش در قصر قهقهه سر می دادند که چه زیرکانه مردمان را در بخارات اسیدی خودشان غرق کرده و همگان را گوزو کرده اند.

تــبــریــک گفت...

پیروزی دکتر حجت الاسلام شیخ حسن روحانی را به بیت مکرم حضرت آیت الله خمینی، بیت آیت الله صانعی، بیت آیت الله موسوی خوئینی ها، بیت آیت الله ریـشـهری، بیت آیت الله دری نجف آبادی، بیت آیت الله موسوی تبریزی، بیت آیت الله موسوی اردبیلی، بیت آیت الله موسوی بجنوردی، بیت آیت الله جوادی آملی و بیت معظم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (دامت برکاته) و همه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان تبریک عرض می کنم.

یقین دارم که این پیروزی، یک پیروزی بزرگ است برای بـیـوت اصلاح طلبان و بـیـوت اعتدالگرایان

با تشکر و سپاس از همه رای دهندگان و همه بـیـوت

ناشناس گفت...

اینجوری که از تاخیر در اعلام نتایج میشه نتیجه گرفت رئیسی جلو افتاده و منتظرن مردم برن بخوابن تا احتمال آشوب خیابانی کمتر بشه. دلم به حال دوستان طرفدار اصلاح طلبان می سوزد.امیدوارم اشتباه کنم چون حس خیلی بدیه تو انتخابات غیر آزاد شرکت کنی و هیچی هم گیرت نیاد. خودم 88 تجربه کردم و دیگه نمیکنم.

ناشناس گفت...

بله 42 میلیون ایرانی نمی فهمند و شما می فهمید. واکنش های مردم ایران همیشه غیرقابل پیش بینی بوده برخلاف انتظار میزان مشارکت مردم خیلی بالا بوده به طوریکه خود حکومت هم غافلگیر شده و در بسیاری جاها تعرفه کم اومده (به لحاظ امنیتی تعرفه های چاپ شده رو فقط در صورت درخواست و کم اومدن به شعبات ارسال میکنن و قبل از اون در مراکز حفاظت شده ای نگهداری میکنن) و در بسیاری نقاط صفهای بسیار طولانی تشکیل شده. من خودم ساعت 8 عصر رفتم و به زحمت حدود 12:10 دقیقه نصف شب موفق به رای دادن شدم که بلافاصله بعد از ساعت 12 هم درها رو بستن. نکته جالب مشارکت بسیار بالا و کاملا دور از انتظار مردم تهران بوده. تهران همیشه میزان مشارکتی پایین تر از متوسط کشوری داشته ولی این بار مشارکت به حدود 70 درصد رسیده. باید این استقبال و مشارکت مردم رو تحلیل و تجزیه و تفسیر کرد. قشنگ میشه از این حرکات و واکنش های سیاسی و اجتماعی مردم صدها مقاله و ده ها کتاب نوشت.
آمارهای غیررسمی در مورد نتایج اولیه چند هزار صندوق شمارش شده در نقاط مختلف کشور هم حاکی از پیش بودن روحانی با فاصله بسیار از رئیسی است و دو نامزد دیگر روی هم کمتر از 1 درصد رای آورده اند. روحانی رای اش به 70 درصد رسیده رایی که خوشبین ترین طرفداران و نزدیکان خود روحانی هم پیش بینی نمی کردند و حتی بحث این بود که اگر انتخابات به دور دوم بکشه یعنی رای کمتر از 50 درصد باشه چکار باید انجام بشه. آمارهای غیررسمی هم عموما از تصاویری که از مانیتورهای استانی در هنگام تجمیع آرا گرفته شده به دست آمده. این دور خوشبختانه وزارت کشور از تکنولوژی روز بهره بسیاری برده که هم احتمال تقلب رو کم کرده و هم سرعت تجمیع آرا رو بالا برده. البته همچنان در بسیاری از شعبات شمارش آرا دستی بوده ولی در 141 شهر آرا الکترونیکی اخذ شده و بنابراین وزارت کشور در ساعت 24 امشب بلافاصله آرا حداقل 141 شهر رو داشته. که به تدریج اعلام میشه.
اولین آمار رو محمد رضا نوروزپور روزنامه نگار نزدیک به دولت اعلام کرده (که البته واضح است که آماری غیررسمی و غیرقابل اطمینان است). دیگه امروز هر فردی با یک گوشی موبایل در دستش یک رسانه هست و با گرفتن یک عکس بلافاصله میتواند آن را در شبکه جهانی اینترنت با میلیونها نفر به اشتراک بگذارد:
https://twitter.com/noroozpour/status/865672798412451841
البته گزارشاتی هم دخالت های نهادهای نظامی بوده. رسانه های مجازی حامی رئیسی مانند فارس نیوز هم مدام از تخلفات انتخاباتی صحبت می کنند. این نگرانی در تیم نزدیک به دولت به وجود آمده که تندروها اگر نتوانند دخالتی در آرا مردم انجام دهند شاید با علم کردن تخلفات انتخاباتی شورای نگهبان رو وادار به دخالت و باطل کردن میلیون ها رای مردم کنند. به هوش باشید و خبررسانی کنید. هر نفر یک رسانه هست. این خبر رو همه جا پخش کنید تا چنین توطئه هایی از مرحله برنامه ریزی در اتاق های فکر تندروها به مرحله عمل نرسند.

ناشناس گفت...

این اولین آمار رسمی هست که توسط وزارت کشور اعلام شده و البته فقط آمار تعداد آرا هست:
میزان آرای استان تهران
انتخابات ریاست جمهوری ٩٢:
۲،۳۸۵،۸۹۰

انتخابات ریاست جمهوری ٩۶:
۵،۷۴۰،۳۱۵

مشارکت تهرانی ها بیش از دو برابر شده. از آنجایی که در تمام دوران جمهوری اسلامی هر موقع آرا خاکستری به میدان اومدن به نامزد میانه رو یا اصلاح طلب رای دادن بنابراین قطعا تمام این آرا میلیونی به حساب روحانی رفته است. اگر نتایج طور دیگری اعلام شد یقین بدانید که تقلبی دیگر همچون سال 88 در حال وقوع است. امشب حقانی نماینده خامنه ای از بیت رهبری به ستاد انتخابات رفت و بلافاصله قبل از شروع شمارش آرا در آنجا دستور برگزاری جلسه ای محرمانه را داد که مشخص نشد محتوای آن چه بوده است.

Dalghak.Irani گفت...

قطعاً هیچگونه تقلبی نجام نخواهد شد و چنین استنباط می کنم که وزارت کشور دارد سعی می کند سبد اعلام آرا را طوری شروع کند که بخشی از آرای همۀ استان های کشور در آن لحاظ شذده باشد تا نفر پیشتاز مرتب جابجا نشود. و حرف و حدیث درست نکند. بنابراین پیش بینی تحلیلی ام این است که اولین اعلام نتایج بالای 95 درصد منطبق بر نتیجۀ نهایی خواهد بود. یعنی اگر اولین نتایج پیروزی روحانی را نشان بدهد پیروزی نهایی هم روحانی خواهد بود و البته عکسش هم صادق است. یا...هو

ناشناس گفت...

خبرها حکایت از برد 26000000 میلیونی حسن روحانی با آرای مردم دارد. این خبر از بسیاری جهات خبر خوبی است. شاید ایران از صبح شنبه زندگی جدیدی را شروع کند و این پشتوانه جمهور مردم قاطعیت های لازم را در اختیار حسن روحانی قرار دهد و به قول خودش قرن جدید خورشیدی را، ایران با تفاوت هایی بزرگ بیاغازد.

ناشناس گفت...

ده روز پیش هم به دوستم گفتم که رییس‌جمهور بعدی روحانی است نه اینکه او را با تقلب از صندوق بیرون برآورند. نه. مهندسی انتخابات این کار را انجام می دهد.

ناشناس گفت...

وزارت کشور اعلام کرد 63000 صندوق هست و حدود 56 میلیون واجد شرایط رای دادن
یک تقسیم ساده نشان میدهد تقریبا برای هر صندوق 890 نفر در نظر گرفته شده
اگر مشارکت 50% هم بود یعنی هر صندوق 445 نفر
مدت زمان 8 ساعت 480 دقیقه است
یعنی برای نرخ مشارکت 50% هر صندوق باید هر نفر را در حدود یک دقیقه راه میانداخت
اگر واریانس زمان مراجعه و دیگر متغیرهای آماری را در نظر نگیریم که همه وضع را بدتر میکنند
و با توجه به برگزاری همزمان انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری کاملا معلوم است که ظرفیت پیش بینی شده ابدا کافی نبود و برای فهم آن هم نیازی به استعداد خاص ریاضی نیست
بنظر میرسد عمدی بود و نمیخواستند درصد مشارکت خیلی هم بالا برود چرا که تبدیل به رفراندم میشد

ناشناس گفت...

ناشناس 7:53 کاملا درست میگید اگرچه زمان تا ساعت 24 تمدید شد ولی باز هم صفهای بسیار طولانی تشکیل شد چون تعداد شعبات کم بود. ولی من فکر نمی کنم عمدی بوده باشه. خود حکومت پیش بینی چنین مشارکتی رو نمی کرد ضمن اینکه همیشه هم این یک اصل در انتخابات بوده که تعداد شعبات رو کمی کمتر از استانداردها در نظر میگرفتن تا شعبات شلوغ دیده بشه. ولی این بار رو بد محاسبه کردن و به دلیل مشارکت به خصوص در تهران در اکثر شعبات صفهای خیلی طولانی تشکیل شد و مردم معطل شدن. در تهران مشارکت از 2.3 میلیون نفر رسیده به 5.7 میلیون نفر که واقعا در فاصله دو انتخابات چنین افزایشی قابل توجه و غیرقابل پیش بینی بود.

روشنگر گفت...

درود بر مردم عزیز ایران که با حماسه 42 میلیونی شان بیعتی دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام خامنه ای (عج) کردند. مردم عزیز ایران با این مشارکت و رای حماسی شان به همه دنیا گفتند جانشان را فدای امام خامنه ای (سلامنا و سلام العالمین للازل الی الابد علیه و علی اصحابه الاجمعین) می کنند و تا آخرین قطره خون پشت مقام معظم ولایت امر ،امام المسلمین و المستضعفین حضرت امام خامنه ای ( روحی و ارواحنا و ارواح العالمین لتراب له الفداء) ایستاده اند . ای مردمی که رای دادید شما نشان دادید فدایی و جان نثار حضرت امام خامنه ای (حفظ الله التعالی لامت الواحده الاسلامیه) هستید و تنها با گوشه چشمی از ولی امر مسلمین جهان همچون سیلی خروشان به فرمان رهبر عزیزتان لبیک گفتید ... از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن.... و با کوچکترین اشاره رهبرمقدس وعزیزتان با سر به سمت صندوق های رای گیری دویدید تا تبعیت و اطاعت کامل خود را از ولی امر و مولایتان نشان دهید وبه همه جهانیان ثابت کردید سر و جان خود را با یک اشاره صاحب الامرتان و مولایتان امام خامنه ای ( عج) در راه او خواهید داد. و نظام مقدس و عزیزتان را با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض نخواهید کرد و تا آخر بر سر پیمان خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاد ه اید.

ناشناس گفت...

الله اکبر از این حماسه سرنوشت ساز.
اوج مردمسالاری دینی با مشارکت حداکثری.
به رهبر فرزانه انقلاب که دشمنان شما هم به تقوا و پاکدامنی و درایت و هوش شما معترف هستند، تبریک می گویم.
ان شالله این تجربه را در سوریه و لبنان و فلسطین و بحرین و یمن و افغانستان و پاکستان و عربستان پیاده خواهیم کرد.

ناشناس گفت...

چهارصد هزار عرب مزدور در سوریه کشته شده‌اند. از امت حزب الله که با حضور سبزشان از مدافعان حرم پشتیبانی کرده‌اند تشکر و قدردانی می کنم.

روشنگر گفت...

اطیعو الله و اطیعو الرسول واولی الامر منکم
ملت حماسه ساز ایران بار دیگر بیعت خود را با مقام معظم ولایت امر و امامت امت ولی امر وصاحب الاختیار مسلمین عالم ازهد الزهدا و اعرف العرفای زمان حضرت امام خامنه ای (یستدام الله التعالی الظله المبارکه علی المسلمین و المستضعفین و المظلومین) تجدید کردند و التزام جانی و روحی و عملی خود را به اصل مترقی و فوق البشری ولایت مطلقه فقیه اعلام کرده و تحت زعامت داهیانه مقام عظیم الشان ولایت امر و امامت امت قائدنا و مولانا و امامنا الخامنه ای ( علیه آلاف السلام والتحیت) به حرکت انقلابی خود ادامه خواهند داد.

ناشناس گفت...

اکنون مردم ایران نشان دادند که تغییری نخواهند کرد.
انتخابات حساسی بود و مردم مشارکت با جمهوری اسلامی را برگزیدند.
معامله ای بهتر از سوریه با ما نخواهد شد و ما در این مرحله تاریخی دوباره خود و مملکتمان را فروختیم.
نتیجه نشست ترامپ با سران منطقه بر اساس این رای تعیین خواهد شد و باختی بدی برای مردم در راه است.

ناشناس گفت...

منتظر تحلیل شما هستیم.

ناشناس گفت...

پیروزی اسهال طلب ها بر اسهال گرا ها مبارک.

Hej گفت...

باهاتون موافقم

Dalghak.Irani گفت...

خواهش می کنم مزخرف های چند کلمه و تک خطی را تمام کنیم تا دشمن متوجه نشود که اولاً چقدر کونمان سوخته و ثانیاً رأی دهندگان نازنین - هموطنان و دوست و فامیل خودمان - ناراحت از نافهمی ما نشوند! یا...هو

یکی گفت...

تنها فاحشگان سیاسی اند که در نمایش و سیرک دیکتاتورها می رقصند و مانند مفعولانی که از روی رضایت بهشان تجاور شده احساس خوبی هم از این ...ون دادنشان دارند. هرگونه بازی در زمین ستمگران با هر بهانه و دلیل تراشی مسخره ای خیانت است . به امید خداوند به زودی حکومت دیکتاتوری ولایت فقیه و تمامی اعوان و انصارش و جیره خورانش در اقصی نقاط دنیا به فاضلاب تاریخ خواهند پیوست زیرا با ادامه حضور روحانی بر سریر قدرت دو دستگی و اختلاف و درگیری جناح های نظام با همدیگر هم ادامه خواهد داشت. ادامه حضور اسهال طلبان بر سریر قدرت جلوی یک دست شدن حکومت و قبضه کردن قدرت توسط خامنه ای را می گیرد و چه خبری شیرین از وجود اختلاف و درگیری بین گرگ ها و کفتار ها تا پاره کردن نهایی همدیگر و سقوط به قعر زباله دان تاریخ

Dalghak.Irani گفت...

من ضعیف تر و کوچک تر از آنی هستم که در این ساعت ها و روزها تحلیل و تفسیری بنویسم برای مردمان میلیونی و سرزنده و شادابی که با "احساس پیروزی" شهرهای ایران را رنگ و رِنگ بخشیده اند و دارند قطره قطره های "ما اینیم" و ماتوانستیم" و "ما پیروزیم" و "ما عفریت ایدئولوژی را به بند کشیدیم" و "ما داریم زندگی می کنیم" و مفاهیمی از این دست را با سرخوشی تمام می نوشند و از عمل منتج به نتیجۀ خود سرمستند. لذا پست بعدی من روز سه شنبه خواهد بود با تیتر

پیروزی رییس جمهوری "آزادی های یواشکی" را به خودم و به هواداران موافق و مخالفش تبریک می گویم

خواهد بود. در مورد نقد و تحلیل و تفسیرهای روزمره راجع به انتخاب دوبارۀ آقای روحانی هم حواله می دهم به برنامه های ویژۀ انتخاباتی دیروز تا امروز تلویزیون فارسی بی بی سی؛ که یکی از کاملترین مجموعه های دقیق و کارشاناسانه - با مشارکت ده ها مفسر و تحلیلگر برجسته - برگزر شده را توصیه می کنم و تقریباً حرف ناگفته ای نمانده که من اشاره کنم. یا...هو

ناشناس گفت...

جناب دلقک تحلیل خود را بی بی سی مقایسه می کنید؟ که درصد قابل توجهی از آنها بی انصافی به ملت ایران است. به مانند تحلیل های هوشنگ امیراحمدی و به خصوص مهدی خلجی که توسط فاندهای بیگانگان حمایت می شوند. تحلیل شما بسیار والاتر، خواندنی تر و صحیح تر است.

ناشناس گفت...

در ضمن من تا سه شنبه نمی توانم صبر کنم. امیدوارم زودتر بنویسید هرچند پر نیش به حسن روحانی باشد و شاید اوقات را کمی تلخ کند.

ناشناس گفت...

یک عکس از اسحاق جهانگیری و همسرش که پوشش وی توجه من را جلب کرد. بسیار مدرن و با وقار در استانداردهای جمهوری اسلامی
http://www.mizanonline.ir/files/fa/news_albums/310675/14997/resized/resized_1136694_921.jpg

ناشناس گفت...

دلقک مهم تر از تحلیل چرایی پیروزی روحانی و رای های او، تحلیل رای نسبتا قابل توجه رئیسی هست. 15 میلیون نفر به او رای دادند. هر چند 15 میلیون نسبت به 80 میلیون کل جمعیت ایران شاید زیاد نباشه ولی به هر حال قابل توجه هست. چطور این همه ایرانی به چنین آدمی که نماینده مشخص تحجر هست و کارنامه اثبات شده جنایت دارد (صدها شاهد و نوار صحبت های منتظری و صدای او که اصرار بر اعدام 200 زندانی باقی مانده دارد) رای دادند؟ آیا این 15 میلیون ایرانی را میتوان ایرانیان محروم و فقیری دانست که تمام کارنامه پیشین رئیسی را نادیده میگیرند فقط به خاطر وعده یارانه 150 هزار تومانی او و نقل و نبات و هدایایی نقدی و غیرنقدی او؟ یعنی 15 میلیون ایرانی در چنین حدی از فقر غرق شده اند که شرافت خود را به 150 هزار تومان می فروشند؟

الف گفت...

سلام بر تیسمار عزیز و دوستان

تبریک!
کل این داستان می ارزید به رقص و پایکوبی مردم مشهد زیر سبیل علم الهدی! خدا رو شکر که این رو کم کنی رو نباختیم. هرچند شاید نتیجه چندانی هم به دست نیاورده باشیم!

ناشناس گفت...

تتلو هم درخواست مجوز کنسرت در مشهد داده!
جالبی اش این میشه که دولت روحانی هم مجوز صادر کنه و بعد منتظر واکنش علم الهدی و رئیسی بمونه! بدجوری این دو نفر رو در موقعیت آچمز قرار میدن.
اتفاق بزرگ تر هم در انتخابات شوراها در حال وقوع هست. خبرهای درگوشی رسیده که لیست اصلاح طلبان در تهران به طور کامل پیروز شده و تمام اصول گراها از دم از شورا شوت شدن بیرون. این خاتمی لعنتی باز با اون "تکرار میکنم" جادویی اش یک معجزه دیگه رو شکل داده. شکست به حدی سنگین بوده که چمران نتونسته خودشو کنترل کنه و دم از تخلف در انتخابات زده. ایشون و پسرشون که در شهرداری پست نون و آبدار گرفته میدونن که به زودی رفتنی ان و دوران خورد و برد تموم شده. نکته جالب دیگر این هست که با پیروزی مطلق اصلاح طلب ها در تهران، پرونده های خورد و برد اصول گراها و قالیباف یکی پس از دیگری افشا و پیگیری خواهد شد و باید منتظر به دادگاه فرستادن این دوستان باشیم. حتما یادتان هست که کرباسچی رو به خاطر رشوه های چند صد هزار تومانی مدیرانش و شهرداران مناطق اش (و نه توسط خودش) به زندان محکوم کردن. الان صحبت از هزاران میلیارد پول ناپدید شده، 70 هزار میلیارد بدهی، املاک نجومی، استخدام های بی ضابطه و غیرقانونی و اعطای پول مردم شهر به ثمن بخس به معاونان شهرداری هست.
و البته در این میان جالب تر، پیروزی لیست اصلاح طلب ها در مشهد پایگاه سنتی و قدیمی اصول گراها هست.
و باز از همه جالب تر: در انتخابات شورای شهر مشهد دو بانوی اصلاح طلب مشهدی با آرایی که گرفتن در صدر تمام نامزدها قرار دارن!

ناشناس گفت...

غلامرضا ازهاری به کنایه بی بی سی را دایه مهربان تر از مادر می نامید و من که در زمان انقلاب بچه ای بیش نبودم قدرت عظیم بی بی سی را در سقوط رژیم وطن پرست پهلوی به خاطر دارم. بعد از 38 سال نکبت بار به برنامه های بی بی سی دقت کنید که آسمان و ریسمان به هم می بافد تا مذهب و مدرنیته را به هم پیوند دهد و در نهاد جامعه ایرانی قرار دهد.

ناشناس گفت...

یک سوال شخصی از دلقک دارم. چون شخصی است می تواند جواب ندهد.
شما در انتخابات ریاست جمهوری 96 به چه کسی رای دادید؟

ناشناس گفت...

فرض کنید که شش سارق مسلح وارد خانه ای می شوند و دست و پای اهالی خانه را می بندند. قبل از ترک خانه با وسایل سرقتی، تصمیم به تجاوز به دختر خانه می گیرند. اما طبق عهدی که با هم بسته اند تنها یک نفر می تواند این مهم را به انجام برساند. سارقین به اهالی خانه این فرصت را می دهند که خود این فرد را از بین سارقین انتخاب کند. یکی از سارقین پیر و فرتوت است و یحتمل آلت رجولیت او توانایی کافی ندارد و این احتمال هست که دختر درد کمتری حس کند. به نظر شما افراد خانواده چه موضعی باید بگیرند. آیا در این انتخاب شرکت کنند؟ یا سکوت کنند؟ آیا اگر انتخاب کنند و احتمالی که می دادند درست هم از درآید، باید خدا را شاکر باشند و به جشن و سرور بپردازند؟

ناشناس ۱۴:۰۷ گفت...

اول اینکه من هم امیدوارم یه ذره از این نشاط سیاسی (ظاهری) به شما هم برسه و خودتان دوباره فعال تر باشید دلم تنگ می شود وقتی نیستید، بی بی سی فارسی هم خوب است ولی برای تحلیل دلقکی اینجا هستم

در مورد رئیسی شخصا چند نفر از دوستانم به رئیسی رای دادند و نه فقیر بودند و نه زیاد مذهبی و من از یکی پرسیدم چرا که جواب داد فقط روحانی نشه. انگار یه عده رای سلبی دادند به رئیسی!

ناشناس گفت...

15 میلیون را با 56 میلیون واجدین حق رای مقایسه می کنند نه 80 میلیون iq

ناشناس گفت...

بیخبری ، خوش خبری ( no news , good news ) , فلسفه پیروزی روحانی همین ضرب المثل است ، را که ملت از ترس برهای بدتر ، تن به خبرهای بد روحانی دادند ، شاید هم خبرهای بدتری در راه نبود و فقط مشارکت هرچه بیشتر مورد نظر بوده . من خودم موافق روحانی بودم و مثل یک بیمار سرطانی ترجیح ددم با یکسری سلولهای سرطانی کنترل شده کنار بیایم تا با نوع جدیدی از سلولهای مهاجم ناشناخته .بهترین نمایش دموکراسی انجام شد و همه دست بدست دادیم تا به سرانجام برسد . به هیچکس ایرادی نیست ، جرا که بضاعت سیاسی و اجتماعی ما همین است و سزاوار وضع موجود هستیم بدون برو برگرد. کماکان از سیرک بعنوان مسکن روحی و روانی بابت کنار آمدن با زندگی گیاهی و بدوی و پر طمطراقی که داریم استفاده کنیم و شخصآ ممنون تیمسار هم هستم .

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ساعت ۰:۵۱
علاوه بر این که فکر هرزه ای داری، دهن هرزه ای هم داری که بخودت اجازه میدهی ترشحات فکر بیمارت را اینطور روی صفحه کلید بالابیاوری و در چشم بقیه فرو کنی!
پاسخ اول و اخر بنده به کسانی که همچون متحجرین از رای و پیروزی مردم بسوزش افتاده اند. در چند خط بخوانید و خودتان کلاهتان را قاضی کنید تا اهمیت رای مردم را درک کنید(البته این جواب مربوط به همه تماشاگران مخالف رای دادن است بجز همان ناشناس بیمار غیرقابل درمان)
۰۰۰۰۰
-در کجای دنیا رای ندادن و اصولا مشارکت کم حکومتی را ساقط یا با عدم مشروعیت مواجه کرده است؟ مگر صدام یا بشار اسد در حکومت هایشان انتخابات برگذار نمیکردند با مشارکت های عمدتا بالای نود درصد و رای بالای نود و هشت درصدی رئیس جمهور مادام العمر نبودند؟ پس چرا اولی ساقط و مورد دوم در حال سقوط است؟! از طرفی مگر مشارکت در کشورهای دموکراتیک که اقلب کمی بیش از پنجاه درصد است (از جمله مهد دموکراسی امریکا) حکومت هایشان را دچار چالش عدم مشروعیت کرده است؟ من نمیفهمم شما بقیر از گفته خامنه ای که هر رای را سندی بر مشروعیت حکومت خود میداند، این ادعا را از کجا و بر چه اساسی بیان میکنید؟!!
-طبق گفته های حمید رسائی (نماینده پیشین مجلس و از تئوریسین های اصولگرایان و متحجرین) مشارکت حداکثری باعث میشود تا انان کنترل و مدیریت صندوق ها را از دست بدهند و نتوانند نامی که مورد نظرشان است را از صندوق ها خارج کنند (با یک سرچ کوتاه میتوانید فایل صوتی و استدلال حمید رسائی را بشنوید) بنابر این، عدم مشارکت نتنها ربطی بر عدم مشروعیت حکومت ندارد، بلکه ترجیح متحجرین است و انان که رای ندادند و تبلیغ عدم مشارکت کردند بنوعی در زمین متحجرین بازی کردند و البته این هم دلیل دیگری بر کم هوشی انان است
-ملت ایران و در راس ان روشنفکران و ازاداندیشان بیش از صد سال تلاش و مشقت و زحمت فراوان کشیدند و هزینه های جانی و مالی و ابرو صرف کردند تا صندوق رای را در این مملکت حتی بشکل نصفه و نیمه فعلی برقرار کنند و انگاه یک عده جلبک سیاسی میگویند رای ندهیم! چطور میتوان میراث صدسال تلاش را یک شبه به پای تحجر و دیکتاتوری ریخت؟! متحجرین که مخالف انتخاب مردم هستند و اصولا مردم را کم عقل و گوسفند میدانند نتنها از جمع شدن این بساط که همیشه برایشان زحمت اور بوده و است ناراحت نمیشوند، بلکه باتمام وجود از ان استقبال هم میکنند! اگر هاشمی رفسنجانی در سالهای بعد از هشتاد و هشت جهد و تلاش و مقاومت نمیکرد، تحجر قصد جدی داشت تا ریاست جمهوری را حذف کند تا مردم نتوانند اراده خود را هر چهار سال یکبار بطور نصفه و نیمه هم که شده بر حکومت قالب کنند. انهایی که تبلیغ عدم مشارکت میکنند، شرم اور است که خود را وطن دوست و دغدغه مند مینامند چون خیانت از این بالاتر در جو فعلی جمهوری نکبت اسلامی قابل تصور نیست که عده ای بدست خود تنها نشان جمهوریت این نظام متحجر و خودکامه را بی اثر جلوه دهند و به نابودی بکشانند!
پی نوشت:
این چند خط افرادی را که بطور فردی و دلائل غیر سیاسی رای ندادند را مخاطب نمیکند و منظور کسانی است که دیگران را تشویق به عدم شرکت در انتخابات کردند

ماهور گفت...

تو چشم من انتخابات خیلی خیلی بود، شاید بهترین انتخابات تا حالا. این رو می گم به خاطر مجموع اتفاقات زیر:

ثبت نام احمدی‌نژاد خلاف توصیه ی خامنه ای

رد صلاحیت احمدی‌نژاد (نه این که فلسفه ی ردصلاحیت رو دوست داشته باشم، بلکه دقیقا بر عکس به این خاطر این که ردصلاحیت خودش شد یه دلیل برای مسخره بودن شورای نگهبان و ردصلاحیت هاش)

ثبت نام رئیسی (و نهایتا شکستش) به عنوان کسی که شایعه ی رهبر شدنش هست

خیلی صحبت ها تو مناظره ها

بازشدن پای طرفداران اصولگرا به فضای مجازی و بحث هاشون با مردم رقیب

اجماع بزرگان اصولگراها روی گزینه متحجرشون به جای گزینه ی مدرنشون

ماجرای امیر تتلو (گزینه ی رهبری موسیقی تتلو رو به رسمیت شناخت، دیگه موسیقی فاخر که جای خود خواهد داشت...)

کمپین خیلی گسترده ی اصولگراها (و نهایتا شکستشون)

رای ۱۶ میلیونی اصولگراها که با وجود افزایش مشارکت مساوی رایشون تو اکثر انتخابات گذشته بود و با این کمپین گسترده و و وعده های یارانه ای و داشتن یک کاندید این نشون می ده که وزنشون کمتر هم شده

کمپین های شاد انتخاباتی، مطرح شدن حرف هایی که وقت های دیگه به راحتی گفتنی نیست

پیروزی روحانی به عنوان کاندیدایی که لااقل تو حرف دم از مدرنیته می زد

اشتباه استراتژیک خامنه‌ای​ و نهایتا شرمنده شدنش: با مطرح کردن سند ۲۰۳۰ به این هوا که بتونه مسیر انتخابات رو عوض کنه اما نهایتا موفق نشد و حالا انتخابات شد مثل یک رفراندوم برای رد یا قبول حرفش در مورد ابن سند (بگذریم از این که در مورد سند دروغ ریاد گفتن و اصلا چیزی نیست که خامنه‌ای می تونست مانور بده روش)

اسم نبردن خامنه‌ای​ از روحانی و رای مردم بهش تو پیام اولش بعد از اعلام نتایج (مقایسه کنید با سال های قبل)

پیروزی روحانی تو اولین انتخاباتی که رفسنجانی زنده نبود

شکست متحجرها تو شاید شاید شاید آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری دوران خامنه‌ای (فقط به خاطر سنش می گم)

رای پایین هاشمی طبا و میرسلیم هم برام جالب بود؛ یعنی همه ی مردم حتی تو نقاط دور افتاده و هم می دونستن قصد هاشمی طبا رای جمع کردن برای خودش نیست؟ البته ۸۸ هم رای کروبی و رضایی خیلی کم بود (یا کم اعلام شد)

نوشتن اسم احمدی‌نژاد روی برگه ی رای توسط بقایی

شادی خیابونی مردم امروز

ناشناس گفت...

شاگرد تنبل ته کلاس آیا شما تاکنون کتاب داستان خوانده ای؟ فیلم سینمایی نگاه کرده ای؟ لابد وقتی فیلمی دارای صحنه های اروتیک دیده ای بر پدر و مادر عوامل تهیه فیلم لعنت فرستاده ای. البته اگر دلقک آن تصویر زن برهنه را در وبلاگ قرار داد، شاید طور دیگری به موضوع نگاه کردی. اما من در ادبیات بیسواد هستم اما دلقک که اهل مطالعه است تمثیل ساده مرا درک می کند. می داند آن دختر ایران خانم ماست. البته درک مقصود ساده است. چون فیلم فروشنده ساده است ولی لحظه تصمیم گیری بسیار چالش انگیز. برای من که علی رغم فشار زیاد اطرافیان رای ندادم این تصمیم بسیار سخت بود.
به هر حال...
یکی از بستگان که دبیر بود تعریف می کرد در زمان شاه سر کلاس درس به دانش آموزان می گفتم چرا ارتش ایران در عمان(ظفار) دخالت می کند و چرا ارتش ما در کشور دیگر دخالت می کند. ساواک متوجه شد و او را به اداره ساواک برده، تازیانه هم خورد و وقتی که مطمئن شدند وابستگی تشکیلاتی ندارد آزاد شد و بلافاصله به کلاس درس برگشت. حال بگذریم که الان قربان صدقه شاه می رود و از مواضع قبل خود به شدت نادم.
اما انسان هایی داشتیم با احساس مسئولیت و با وجدان.
در آمریکا مردم علیه حضور آمریکا در جنگ ویتنام راهپیمایی کردند. در آمریکا و انگلیس و فرانسه هم نسبت به عراق همین طور.
ولی حالا مردم ما چگونه شده اند؟ چهار صد هزار سوری کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند. آیا روحانی و ظریف نمی گویند ایرانی ها در سوریه چه می کنند؟ ترامپ به گفته شما بی احساس، چشمان زیبای کودک سوری را می بیند من هم می بینم و یاد کودکان و زنان معصوم حلبچه و سردشت می افتم ولی کسانی در اینجا به دنبال تشکیک و لاپوشانی مسئله هستند و وقتی می گوییم کارشناسان فن می گویند ادعای دولت بعث سوریه از لحاظ فنی مردود است، سکوت پیشه می کنند.
جناب دلقک
رهبر با هوش است. حتی کسانی که آواره دیار غربت هستند و آنهایی لحظه شماری می کنند که ویزای آمریکا را بگیرند و... را وارد بازی انتخابات کرده و کم کم به مرحله ای رسانده که دیگر متوجه نباشند که هدف آنها چه بوده است. من رای ندادم که در آینده بگویند که عده ای هم در ایران بوده اند که عظمت ایران را در مسیر شیخ نمی دانسته اند.

ناشناس گفت...

"این چند خط افرادی را که بطور فردی و دلائل غیر سیاسی رای ندادند را مخاطب نمیکند و منظور کسانی است که دیگران را تشویق به عدم شرکت در انتخابات کردند"
تا آنجایی که در اطراف خودم دیدم و روی شبکه های اجتماعی برخورد کردم، هواداران روحانی با انواع و اقسام روش ها سعی داشتند آرا خاکستری را به خود جلب کنند. از 56.5 میلیون واجدین رای دادن، نیمی به روحانی رای دادند. کسانی که به پای صندوق نرفتند علی رغم همه فشارها، در رتبه دوم پس از روحانی قرار گرفتند.
ولی به هر حال این تز خطرناک انتخاب بین بد و بدتر، در زندگی می تواند بسیار راهگشا هم باشد و وجدان افراد را آسوده کند. چون بد و بدتر نسبی است نسبت به خود و نسبت به عوامل دیگر.
راستی بین رئیسی و اژه‌ای به کدام رای می دهید.؟
نوام چامسکی در مورد انتخابات ایران گفته است (متن انگلیسی در کامنت های پست قبل) :
The smart way to keep people passive and obedient,” wrote Noam Chomsky, “is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum.”

ناشناس گفت...

بنا به اعلام رسمی فرماندار تهران، تاکنون با شمارش اکثر صندوق ها، اصلاح طلبان شورای شهر تهران رو فتح کردن. 21 به هیچ! حتی یک اصول گرا هم به شورا راه نیافته. جالبه فاصله آرا بین خود اصلاح طلبان کم هست. ولی در تعداد رای نفر 21 که اصلاح طلب هست با نفر 22 که چمران اصول گرا هست، یک اختلاف فاحش نزدیک به 300 هزار رای وجود داره!. به این میگن پیروزی قاطع. متاسفانه یاشار سلطانی به شورا راه پیدا نکرد ولی اعضای شورای جدید حتما یقه فاسدان رو خواهند گرفت و پرونده تمام فسادهای دوره قبلی شهرداری رو پیگیری خواهند کرد. یک نکته هم این هست که احتمالا با برگزیده شدن محسن هاشمی به عنوان شهردار، چمران به عنوان اولین عضو علی البدل به شورا راه پیدا کرده و تنها اصول گرای شورا خواهد بود. به نظر خود من، حضور چند اصول گرا در شورا لازم بود چون همیشه یکدستگی احتمال ایجاد زد و بند و فساد رو بالا میبره. این نتیجه قاطع نشون میده که مردم تهران از مدیریت قبلی تهران به شدت ناراضی بودن. تهران از رشد قارچ گونه برج ها و مال ها و خیابان ها و حجم زیاد ماشین ها در حال خفه شدن هست. پیام این رای این هست که دیگه کافیه! ما به کمی اکسیژن هم نیاز داریم.

ناشناس گفت...

شاگرد تنبل
حکومت نکبت جمهوری لجن آخوندی رو با هیچ حکومتی در هیچ کجای دنیا مقایسه نکن صدام سگش شرف داشت (برای مردمش ) به این آخوندهای ولدزنا ابلیس زاده . بشار اسد هم قبل از این کشت و کشتار سگش به آخوندها شرف داشت برای مردمش. این لجن پاره های برآمده از فاضلاب تاریخ یعنی آخوندها را با هیچ موجودی نمی شود مقایسه کرد که تو داری با مغلطه و مقایسه کردن این زنازاده ها با دیگران، رای دادن تو حکومت کثافت آخوندی را توجیه میکنی

ناشناس گفت...

تیمسار ، با توجه به احترامی که شما برای حس توده ها قائل هستید ، انتخاب روحانی میانه رو ـ اصلاح طلب بعنوان رئیس جمهور و اعضای شورای شهر از میان اصلاح طلبان در شهرهای بزرگ مثل تهران و مشهد ، چه حسی را از توده ها در شما القا میکند ؟

Dalghak.Irani گفت...

این دیگر حس توده نیست بلکه باید قبول کرد که این محصول عقل نخبه است. رفتار تشکیلاتی در جامعه ای که تشکیلات ممنوع است رفتار پیشر و منحصر بفردی است که باید به جامعۀ بالندۀ ایران تبریک گفت. اما به باور من عقل نخبه - هرچند گزینۀ دیگری هم نداشت - اشتباه کرده و اصلاح طلبان بدلیل عدم حساسیت به فساد سیاسی و اقتصادی و ناکارآمدی - در میان سران اغلب تاریخ مصرف گذشته شان - توده ها را نا امید خواهند کرد. مفصل خواهم نوشت اگر ذوقش بماند اما امیدوارم و آرزو می کنم که برداشتم صد درصد اشتباه از آب در بیاید و مردم در طول چهار سال پیش رو مرتب نگویند "صد رحمت به قبلی ها". و این جز از راه پوست اندازی اسصلاح طلبان و پاکسازی رهبری شان از عناصر فاسد در حوزه هایی که ذکر کردم عملی نخواهد شد. یا...هو