۱۳۹۵ شهریور ۱۰, چهارشنبه

چرا من عاشق هموارۀ محمد باقر قالیباف بوده ام و متنفر از حسن روحانی فعلی هستم!

این پوستر نامزدی قالیباف در سال 84 است. اگر نبود خریت های هاشمی و اصلاحطلبان 
و قالیباف رییس جمهور شده بود چه ایران خیلی خیلی خیلی بهتری داشتیم امروز. 
حیف و لعنت به هاشمی و اصلاح طلبان. 
بزودی پشت پردۀ انتخابات 84 را خواهم نوشت.

1- دیگر فقط خواجه حافظ شیرازی است که از عشق من نسبت به محمد باقر قالیباف مطلع نباشد. و اتفاقاً چقدر اکراه دارم که با برملا کردن عشق یک ضدانقلاب خارج نشین - در ادبیات قالیباف معاند نظام - به یک مدیر بسیار پرآوازه و نازنین نظام او را در مظان اتهام و سوء ظن قرار بدهم. و مطمئنم که خود ایشان نیز هم از جهت فروتن بودنشان و هم از بابت ترس از بدنام شدنشان در داخل نیروهای اصولگرا رضایت به این کار من ندارند. بهمین خاطر هم است که حتی وقتی شهر تهران رتبۀ اولی ارتقاء کیفیت شهری و شهروندی بین المللی (تهران 'بالاترین نرخ رشد کیفیت‌ زندگی را در شهرهای جهان دارد') را برد و تقریباً هیچ رسانه و شخصیت حقوقی و حقیقی داخل کشور - اعم از هر جناح و دسته ای - حاضر نشد دو خط تبریک بگوید موفقیت پایتخت ایران را؛ بازهم جرأت نکردم یک دستمریزاد بگویم به قالیباف و خستگی این همه ناروایی ها به او را کمی تخفیف بدهم.

2- اما اینک که پروژۀ اصلاحطلبان - بخش فاسد این کار را کرده اما بخش صالح هم دخالت نکرده و جلوگیری نکرده - شکست خورده و آنان نتوانستند با متهم کردن قالیباف به خاصه خرجی و فساد - در موضوع تعاونی های مسکن - هیئت رییسۀ شورای شهر را تصاحب کنند با امید به قبضۀ شش دانگ شورای شهر آینده - پنجم - و با نامۀ قالیباف به دادستان کل کشور موضوع به برخورد قضایی سمت و سو گرفته؛ این بی احتیاطی را می کنم که بگویم چرا من عاشق قالیباف و متنفر از روحانی هستم. در حالی که من اولاً بشدت با دخالت مذهب در سیاست مخالفم و جمهوری اسلامی را تاریکترین دوره از جهت ترمز پیشرفت و توسعۀ ایرانی می دانم. و ثانیاً تا همین چندماه پیش و مطرح شدن دریافتیهای نجومی بخشی از مدیران دولتی و خصولتی در دولت حسن روحانی؛ مبلغ و مشوق و توجیه گر دولت تدبیر و امید - انتخاب شده از سوی ملت در 92 - بودم؛ و چه ناملایماتی که تحمل می کردم از سوی مخالفان نوشته هایم اولاً و برخی نانوشته هایم که خودم را برای مصلحت دولت روحانی سانسور می کردم. البته قالیباف را از سال 78 تا کنون - در قالب کارآمدی و مدیریت استراتژیک - و خارج از هرنوع محاسبۀ سیاسی دوست داشتم و دارم و هر روز هم ارادتم به ایشان بیشتر و بیشتر شده؛ اما ترجیح سیاسی ام حسن روحانی و دولتش بود و وبلاگم مشحون از حمایت از رییس جمهور است مستند.

3- دو حادثۀ از نظر شکلی کاملاً مشابه برای دو مدیر - رییس جمهور و دولت و شهردار و شهرداری - اتفاق افتاده و طی آن اسنادی منتشر شده است که زیر مجموعه و نزدیکان این دو مدیر را به سوء استفاده و فساد متهم کرده است. واکنش حسن روحانی تا اینجا این بوده است که اولاً نامه ای بنویسد به معاون اولش - یعنی از خودش بخودش - و طی آن دستور اداری را صادر کرده برای تحقیق و بررسی و برخورد با مدیران متخلف. بعد از این نامه اما در طول چهار ماه گذشته از ماجرای دریافتی های نجومی؛ ما با اقدام عملی اعلام شده ای روبرو نشده ایم، و فقط اظهار نظرهای ضد و نقیض فراوانی را مشاهده کرده ایم از سوی دولتمردان مختلف و خود رییس جمهور که بالاخره معلوم نمی کند که چرا این اتفاق افتاده و چه تعداد اتفاق افتاده و متهمان و مجرمان چه کسانی بوده اند و با آنان چه برخوردی صورت گرفته است. بغیر از اطلاع از استعفای اجباری چند مدیر بانکی و مدیر صندوق توسعۀ ملی - که در ابتدا و در اثر فشار افکار عمومی انجام شده - مردم شاهد هیچ اسم و هیچ اقدامی نبوده اند و مرتب این گزاره پمپاژ شده که "موضوع دریافتی های نجومی همه گیر است و باید بصورت ریشه ای حل شود و با بگیر و ببند درست نمی شود".


4- اما در سوی دوم ماجرا راجع به فساد در شهرداری و خاصه خرجی های شهردار قالیباف؛ ماجرا اینطور پیش رفته که بلافاصله پس از افشای پیش نویس یک گزارش در حال تحقیق بازرسی کل کشور توسط یک سایت کم اعتبار، و دامن زدن به آن توسط روزنامۀ اصلاحطب شرق - خوب است که هنوز مقاله ای سفارش نداده به زیباکلام در اینمورد - محمد باقر قالیباف شهردار تهران موضع گرفته و ضمن قبول مسئولیت موضوع افشا شده از هرگونه فساد و خاصه خرجی برائت جسته و صحت اخبار منتشره را بشدت رد کرده است. شهردار تهران موضوع را به امان خدا رها نکرده و امروز در نامه ای (اینجا) سرگشاده به دادستان کل کشور خواستار اعادۀ حیثیت از خودش و زیر مجموعه اش شده و در آنجا تأکید کرده است که هیچ خط قرمزی ندارد و قوۀ قضائیه می تواند و باید ادعای مطرح شده را بدقت بررسی و اعلام نظر کند.

5- همۀ عشق من به قالیباف و نفرتم از روحانی را همین دو نامه مشخص می کند و توضیح می دهد. حسن روحانی نامه اش را بخودش (معاون اولش) نوشته بی نتیجه ای معلوم بعد از چهار ماه از جرم ثابت شده و مورد پذیرش قرار گرفته از سوی روحانی. و قالیباف نامه ای نوشته - در اتهامی مخدوش و محتمل سیاسی - بدستگاه قضا و از مدعی العموم کشور دادستانی خواسته؛ با اعلام آمادگی برای هرگونه رسیدگی قضایی در هر سطحی و نسبت بهر فردی. آن هم فقط پس از سه روز از اتفاق افشای ماجرای املاک شهرداری. خوب به این گزاره توجه کنید که هم حسن روحانی و هم محمدباقر قالیباف مدیر جمهوری اسلامی هستند و جمهوری اسلامی را با همۀ ارکان و اجزائش قبول دارند. و هیچکس نمی تواند مدعی شود که حسن روحانی قوۀ قضائیه را قبول ندارد و به این خاطر از هرگونه رجوع به آن استنکاف کرده. زیرا حسن روحانی رییس جمهور جمهوری اسلامی است و همۀ ارکان و اجزاء آن را قبول دارد و بارها و سر موارد مختلف به قوۀ قضائیه شکایت کرده و همین اخیراً هم از توهین کنندگان به رییس جمهور شکوائیه برده به امپراطوری صادق لاریجانی. 

6- برایم فرقی نمی کند که قالیباف از کدام مرجع معرفتی - سنت یا مدرنیته - رفتارهای مدیریتی اش را تنظیم می کند. زیرا من در مدیریت مدرن بالاتر از این سطح مدیریت شفاف و پاسخگو و مسئولیت پذیر نه دیده ام و نه خوانده  ام در طول 50 سال عمر فهم اجتماعی ام در داخل و خارج.  لذا یکبار دیگر به احترام قالیباف کلاه از سر برمی دارم و از او تشکر می کنم و برایش بهترین های موفق - بویژه در استمرار خدمت به مردم ایران - را آرزو و موفقیتش در شاگرد اول کردن رتبۀ "پیشرفت تهران" در جهان را بشدت  به او تبریک می گویم! یا...هو

بعد از تحریر: کفران نعمت است اگر از تأسیس شهر آفتاب (نمایشگاه کتاب) بسیار مدرن و زیبا در جنوب تهران از سوی شهردار با کفایت تهران یادی نکنم. زیرا این اقدام بسیار عالی فرهنگی هم از سوی همۀ روزنامه نگاران میان مایه و مزدور خطی مورد استقبال و معرفی و تشکر قرار نگرفت در هنگام برپایی اولین نمایشگاه کتاب در این مکان! تف به شرف و قلم هرچه روزنامه نگار کثیف است.

۶۸ نظر:

ناشناس گفت...

جالبه. یک ماله کشی با مقدار زیادی مظلوم نمایی.
شما هم که مثل جناب نوبخت استاد سفسطه هستید
کسی نگفت قالیباف کار غیرقانونی کرده. در مورد دولت روحانی هم نوبخت سفسطه می فرمود که مدیران کار غیرقانونی نکردن و ذخیره نظام هستن.
قالیباف از اختیارات قانونی که بهش داده شده سواستفاده کرده و به تعدادی از نورچشمی ها رانت نجومی اعطا کرده. در ضمن از قبل هم قوه قضاییه رو خریده (تعدادی از املاک به تعاونی مسکن قوه قضاییه واگذار شده) و نگرانی خاصی از برخورد قوه قضاییه نداره. خود قالیباف در همین نامه اش به دادستان اعتراف واضح کرده که تعدادی از املاک رو به نهادهای دیگر واگذار کرده درحالیکه املاک شهرداری تهران متعلق به مردم شهر تهران هست و احدی حق نداره مال مردم یک شهر رو به جای دیگری واگذار کنه. حالا چه قانونی و چه غیرقانونی چون اینکار اگر هم بر اساس قانون باشه (سواستفاده قانونی) حداقل غیراخلاقی هست.

اتفاقا روحانی قوه قضاییه رو دشمن خودش میدونه و بارها با لاریجانی جدال لفظی داشته. اینکه شکایتی هم در قوه قضاییه به ثبت رسونده دلیل موافقتش نیست و هیچ خبری هم از پیگیری شکایت هایش از سوی قوه قضاییه نیست.

به هر حال بیخود زور نزن سکته میکنی گناه خونت میفته گردن ما. تمام خدماتی که ادعا میشه قالیباف انجام داده مینیمم خدماتی بوده که یک شهردار شهر ثروتمندی مثل شهر تهران میتونسته انجام بده. او تهران رو از یک باغ-شهر تبدیل به یک برج-شهر کرد که اکثر برج هاش هم با مجوز شهرداری و توسط همین رانت خوارهایی که در دوران احمدی نژاد مملکت رو چاپیدند به قیمت نابودی باغ ها و درخت ها و بی قواره شدن شهر، ساخته شده.

من بی صبرانه منتظر هستم قالیباف که اینقدر علاقه به خدمت داره بره به مردم شهر خودش هم یه چند سالی خدمت کنه و تهران با یک شهردار جدید نفسی بکشه. اگر اداره کشور رو در شرایط بی پولی و رکود اقتصادی به این آدم که به پول و ثروت شهر تهران عادت کرده بدن قطعا به یک افتضاح تاریخی ختم خواهد شد.

ناشناس گفت...

مرگ بر روحانی. مرگ بر قالیباف.
حال من خوب است. امیدوارم حال دلقک هم خوب باشد.
جملات اول و دوم،شوخی - جدی بود.
یک حسی به من می گوید که دلقک زمانی که سرهنگ بود، در سیستم اداری عادت به نوشتن گزارش و عریضه آنهم با نثری محکم و استوار و نیز با اطلاعات حقوقی و نامه نگاری اداری داشته است. این یک حس شخصی بود « منفرد حس توده».
حال برگردیم به پست اخیر.
«حقوق نجومی» یا به قول یکی از اعضاء قوه قضاییه «حقوق نامتعارف». جناب دلقک آیا این عبارات بار مجرمانه دارند و یا به قول شما از مقوله میل «در برابر حیف» می باشد؟
در مقابل اتهام شهرداری تهران کاملا بار مجرمانه دارد.
افشاگر فیش ها سایت غیر رسمی و غیر اداری است. پس انتظار نباید داشته باشید که رئیس جمهور فی البداهه به قوه قضاییه نامه بنویسد بدون هیچ گونه سابقه اداری.
افشاگر شهرداری هم یک سایت غیر دولتی است ولی مستند به گزارش کارشناس بازرسی کل کشور و منطقی است به یک مقام قضایی نامه بنویسد تا معاون شهرداری تهران.
در ضمن شما ناراحت نباش. حس توده به من می گوید:
چاقو دسته خود را نمی برد. به خصوص در جمهوری اسلامی ایران.
عاقبت بخیر باشید.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
بی انصافی شما در متن مرا جذب خود کرده است. هیچ فرق معنا داری بین حقوق نجومی و خونه نجومی نیست. انصاقا از شما بعید است. قالیباف هرگز این کار را انکار نکرده بلکه گفته قانونی است. شما با این عبارت واقعا مشکلی ندارین؟
خوب حقوق ها هم قانونی بوده.
اصلا با بازی سیاسی چنین قصدی داشتند یا نداشتند، مگر مهم است. این کار انجام شده است. دیگر اینها بهانه است. حقوق ها هم قصد سیاسی داشت. نداشت؟
دلقک جان خرد جمعی مجازیون استدلال شما را نمی پسندند چون پر از تعصب است.
پ.ن. من به هیچ وجه طرفدار متعصب روحانی نیستم، اما در کنار زیبایی شهر آفتاب می خواهم به برجام اشاره کنم. اگر چه برجام نقص هایی دارد که به مانند آب گرفتگی شهر آفتاب قابل چشم پوشی است.

ناشناس گفت...

"اتفاقاً چقدر اکراه دارم که با برملا کردن عشق یک ضدانقلاب خارج نشین - در ادبیات قالیباف معاند نظام - به یک مدیر بسیار پرآوازه و نازنین نظام او را در مظان اتهام و سوء ظن قرار بدهم"
ببخشید چی فرمودین؟!
من معنای اپوزیسیون رو نفهمیدم یا شما؟
اپوزیسیون طرفدار قالیباف مثل اینه که اسم یه کچل رو زلفعلی خان بذاریم.

ناشناس گفت...

خب وقتی عاشق کسی باشیم مسلما بدی های طرف رو نمیبینیم وقتی از کسی متنفریم خوبی های او را نمیبینیم...

ناشناس گفت...

از فیس بوک :
مقایسه ساده شیوه برخورد مسئولان با پرونده معروف به فیش های نجومی مدیران دولتی " و پرونده " واگذاری تعدادی املاک شهرداری تهران به چندمدیر شهرداری و چند عضو شورای شهر" نکات جالبی را نشان می دهد.
من به کیفیت برخورد دولت با مسأله معروف به "فیش های نجومی " منتقدم ، اما در آن ماجرا کسانی از منتقدان و مخالفان دولت با انتشار اولین فیش های حقوق چند مدیر ارشد دولتی یک مسأله مهم را مطرح کردند . مهم نیست منتقد دولت بودن ، کارشان خوب و درست و قانونی بود . بعد از آن هم ماجرا ادامه یافت . دولت از کسی شکایت نکرد . سایتی فیلتر نشد و کسی هم به مراجع قضایی احضار نشد . دولت بازارهجوم و حمله به افشاکنندگان و منتقدان راه نیانداخت . چون مسأله پرداختهای هنگفت ، یک انتقاد درست و بجا بود خیلی از اصلاح طلبان هم به انتقاد پرداختند . حسن روحانی رئیس جمهور دستور داد در مورد آن تحقیق شود و گزارش آن هم منتشر شد و برخوردهایی هم صورت گرفت.
اما در ماجرای اخبار واگذاری املاک به چندین مدیر ارشد شهرداری تهران و چندعضو شورای شهر و عده ای دیگر چه برخوردی می شود ؟ همه چیز را وصل می کنند به اختلاف اصلاح طلبها و اصولگراها. وصل می کنند به اقدامات مخالفان شهردارتهران برای تضعیف او . یک نفر احضار می شود . یک سایت فیلتر می شود . محمدباقر قالیباف شهردارتهران برمی آشوبد و در نامه ای به آقای دادستان کل کشور ، خواستار برخورد می شود و این اخبار را موجب تشویش اذهان عمومی قلمداد می کند که باعث بی اعتمادی مردم به ارکان نظام و خوراک تبلیغی برای رسانه های مغرض و معاند داخلی و خارجی است . رئیس شورای شهر تهران هم با او هم نوایی دارد . کسی از مقامات مسئول شهرداری کمترین اطلاعاتی در مورد این اخبار نمی دهد و همه را بی خبر می گذارند. حتی وعده تحیق و بررسی هم نمی دهند.
حالا شهرداری تهران به جای خود ، دستگاههای دیگر باید مراقب باشند که از جاده عدالت و انصاف و بی طرفی خارج نشوند.
برخی انتقادات به رئیس جمهور به جای خود ، ولی این مقایسه بنده را یاد همان جمله معروف او می اندازد: " من حقوقدانم ، سرهنگ نیستم"

Dalghak.Irani گفت...

انتقاداتتان همه رد است چون اولاً موضوع خاصه خرجی و فروش املاک تهران را ثابت شده فرض کرده. در حالیکه موضوع تعاونی های مسکن و واگذاری زمین به اقشار مختلف مردم از روز اول انقلاب در دستور کار بوده و انجام شده است و مربوط به هیچ سازمان و ارگان ویژه ای نیست و عمومیت تام دارد از ارتش گرفته تا ثبت و احوال و هر سازمانی هم از امکانات در اختیار خودش و یا اخذ کرده از سایر سازمان ها تخفیف ها و تسهیلات گوناگونی را به مسکن دار شدن مدیر تا آبدارچی اختصاص می داده اند و می دهند. بنابراین مطلقاً عمل شهرداری مباه و از نان شب واجبتر بوده و صحبت فقط بر سر استفادۀ قالیباف از اختیاراتی است که شورای شهر به او واگذار کرده و حالا چسناله می کند که پشیمانم. اما موضوع فیش های نجومی یک دزدی محترمانه و بی وجدان بوده که نه روحانی مسئولیتش را قبول کرد و نه گزارش شفافی می دهد که چه اتفاقی افتاده. ما داریم راجع به المان های قابل شناسایی مدرن در رفتار دو طرف هستیم. یکی مسئولیت پذیر و شفاف و پاسخگو و دیگری هیئتی و پشت گوش انداز و فرافکن. قالیباف اگر سر موضوعی که مسئولیتش را پذیرفته متخلف هم شناخته شده و تنبیه شود چیزی از ارزش های مدیریتش کم نمی کند. مدیر خوب کسی نیست که هیچگاه اشتباه یا حتی تخلف نمی کند. بلکه مدیر خوب کسی است که از زیر مجموعه اش آگاهی دارد و مسئولیت کارهایش را می پذیرد و برای تبعات مثبت و منفی آن آمادگی دارد. من که رقیب شما نیستم بروید یک فکری به حس توده بکنید برای انتخابات آینده. شما که داخل ایران هستید کانال های تلگرامی و صحبت های اتوبوسی و مترویی مردم را رصد کنید ببینید املاک نجومیتان ترکانده مثل فیش ها یا نه. من که می گویم نه. چون اگر ترکانده بود و باری از حقیقت داشت اصلاح طلبان شورای شهر اینقدر تحقیر نمی شدند دیروز هنگام انتخابات. یا...هو

ناشناس گفت...

پیش نویس گزارش نبوده نامه رسمی از بازرس مسئول پرونده به مسئول دفتر قالیباف بوده
سایت کم اعتبار نبوده یک سایت تخصصی در زمینه معماری شهری بوده
به روشنی چشم شما و با دستور مقام قضایی سایت فیلتر که نه محو شد
درست است که شما به گفته خودتان فعال سیاسی به شیوه جنگ روانی هستید و جنگ روانی یعنی اندکی حقیقت مخلوط با مقدار زیادی دروغ و قرار دادن آن در جهتی که تماما حقیقت به نظر برسد ولی خداییش این یکی هیچ حقیقتی درش نیست

ناشناس گفت...

دلقک بشنود
نترکانده احتمالا، اما پر واضح است که از اساس دارند سنگین تکذیب می کنند. صدا و سیما برنامه پخش کرده یا هی چپ و راست سایت ها مقاله می زنند.
شما رقیب ما نیستین، اما انتقاد که به شما وارد است.
انتخابات شورا هم هیچ نشانه ای نیست. کما انکه نزدیگترین رقابت بوده و اصلا افتضاحی در کار نیست. افتضاح آن است که حتی اجازه تحقیق ندهند.

ناشناس گفت...

"یکی مسئولیت پذیر و شفاف و پاسخگو و دیگری هیئتی و پشت گوش انداز و فرافکن"

شفاف؟
تا قبل از استقرار تیم سازمان بازرسی در شهرداری که حتی خیلی از اعضای شورای شهر (غیر از آنهایی که خود از این واگذاری ها منتفع شدند) از قضیه واگذاری املاک خبری نداشتن. چه شفافیتی؟

پاسخگو؟
حتما خبر دارید که جناب شهردار تاکنون 4 بار از سایت معماری نیوز شکایت کرده بود و هر بار هم این سایت تبرئه شده بود. کدام پاسخگویی؟ اینکه عوض پاسخگویی به دادستان نامه بنویسد مثل بچه ننه ای که به ننه اش پناه می برد و از او بخواهد که با سوال کنندگان برخورد کند، پاسخگویی است؟ قالیباف از پاسخگویی بویی نبرده است چون ذات نظامی و چماقداری دارد.

ناشناس گفت...

سوابق اپوزیسیونی دلقک:

تیمسار (افسر ارشد) جمهوری اسلامی ایران (تا روز آخر 25 سالش رو زیر پرچم نظام بوده است)
طرفداری از ایده مکتب ایرانی مشایی
انکار تقلب در سال 88
تمسخر کروبی در زمان اسارت: و این ادعا که کروبی در اسارت مشغول تفریح است
طرفداری از قالیباف
طرفداری از ظریف
طرفداری از سپاهیان زاهد
تشویق مردم به رای دادن به بعضی از جنایتکاران مشهور

الان ایشون خودشون رو اپوزیسیون میدونن.

اصلاحـطلب گفت...

خوشبختانه
تیم رسانه ای اصلاحـطلبان توانست فضای رسانه ای را در ایران به درستی به سمتی پیش ببرد که: نه اصلاحـطلبان و نه اصولگرایان هیچکدام حاضر نیستند که از قالیباف حمایت کنند. همانطور که قبلاً گفتم فقط یک سری از تکنوکرات ها هنوز بر حمایت از قالیباف پافشاری می کنند .

باید چـپـق این دسته از تکنوکرات ها را هم چاق کرد .

http://www.acui.biz/1393/10/07/post-7/

ناشناس گفت...

جناب دلقک عزیز
به این حس توده اینقدر نناز.
سال ۵۷ همین حس توده ها بود که هر چه راست و دروغ بود به توان هزار مردم باور کردند. مثال زیاد است در کشور عقب نگه داشته شده ایران.
در کشوری که رهبر مطلق العنانش در موضوع فساد اقتصادی می گوید «کشش ندهید».... اصلا ولش کن بابا.

ناشناس گفت...

تعداد زیاد کامنت در یک مدت کوتاه از انتشار این مطلب! معلومه موضوع جنجالی بوده! روحانی چقدر خاطرخواه دارد در این وبلاگ. وقتی نوئل نیومن نظریه مارپیج سکوت را ارائه می داد، منظورش همین رفتار رفقای روحانی یا خرد جمعی مجازی! بود.

برای کسی که ذهنش را روی شواهد و مدارک واقعی بسته و جزمیت فکری دارد دیگر کاری نمی توان کرد. فقط یک نکته که یکی از ناشناس ها مطرح کرد در مورد عدم برخورد روحانی! مشخص است که علت عدم برخورد، واضح بودن فساد مدیران روحانی بود، اگر این فساد هم مانند مورد قالیباف اثبات نشده می ماند، دولت به زمین و زمان شکایت می کرد و روحانی ناگهان به ان وضع خروسک نمی گرفت! از صحه صدر نداشته ی روحانی نبوده، در مورد قانونی بودن حقوق ماهی 234 میلیونی هم که من نمی دانم کدام قانون بوده؟ قانونی که اقای نوبخت نوشته؟ این دستمزد ها اصلا قانونی نبوده و کاملا برخلاف قانون بوده، در مورد قالباف هم فعلا مصداقی به اندازه "صفدر" مشخص نیست. ولی این حقوق های صفدری اصلا غیر منطقی است و با عقل بشر جور در نمی اید، چه برسه به قانون

Dalghak.Irani گفت...

گاهی فکر می کنم انشاء الله که شما ربات باشید. و الا اگر آدم باشید مثل من و هویت و پوست و گوشت و استخوان و مغز و عقل داشته باشید و بدون دستمزد هم این چرت وپرت ها را می نویسید واقعاً نا امید می شوم از هرنوع اینده ای برای رهایی ایران. بدیهیات عقلی را که نمی توان کتمان کرد. سایت معماری نیوز یک سایت در پیتی است که از سوی گردانندگان روزنامه هایی مثل شرق راه اندازی شده اند مخصوص زدن قالیباف. به این خاطر هم که هر گونه شایعه و مزخرف را اول آنجا تولید و منتشر کنند تا بنقل از آنجا در روزنامه هایشان بازنشر و جوسازی کنند تا قانون نتواند با آن ها برخورد کند با استناد به اینکه "ما فقط نقل کننده از سایت معماری نیوز هستیم و نه تولید کنند". معماری نیوز حتی دو خط هم مطلب جدی در مورد معماری ندارد و وظیفه اش تنها تولید شایعه علیه قالیباف و - چه کسی باید گوشمالی داده شود بعنوان هدف فرعی و ایز گم کن - بوده است و بس. اگر تنها قالیباف 4 بار از آنان شکایت کرده خودش دلیل محکمی است که او بغیر از قالیباف و عروسی دخترش و واگذاری شغل به یک کسی که فقط رخت هایش مثلاً با مهدی چمران در یک آفتاب خشک می شده و سرشار از این مهملات و مزخرفات است. من مخلف ایدئولوژیک بودن هر وع حکومتی و در رأس آن حکومت مذهبی هستم. اما کمترین مشکلی با هیچ ایرانیی از صدر تا زدیل جز آخوندهای مرجع تولید کننده و پشتیبانی کنندۀ ایدئولوژی اسلامی ندارم. چه حزب اللهی باشد و چه پاسدار و چه قالیباف باشد و چه ده نمکی. من مخالف ریشه های این بدبختی قرون وسطایی هستم و خودم را موظف می دانم با تقویت آگاهی عمومی از سویی و زنهار با مهربانی به فریب خوردگان در خدمت ایدئولوژی از جانب دیگر جبهۀ خودم را حداکثر و جبهۀ خصمم را حداقل کنم. همین. یا...هو

ناشناس گفت...

استاد لطفا در راستای خدمات بی نظیر حضرت مم باقر قالیباف مقاله ای هم در باب فروش پارک جردن و ... به برج سازان مرقوم بفرمایید شاید این مردم نیز مثل شما خارج مطلع کمی با خدمات او اشنا شوند
به قول فرخ زاد فاحشه مغزی شدی

ناشناس گفت...

احسنت به مغلطه کاری فریبا و درجه یکت دلقک. چرا؟ خیلی خوب معلوم است: قالیباف اگر به قوه قضاییه نامه می دهد و ندای بازرسی از عملکرد و تا سیه روز شود هر که در او غش باشد سر می دهد، حتی اگر چیزی باشد -که البته هست- چون می داند که قوه قضائیه با اوست و علیه او نیست چنین نمایش مدرنی را برگزار می کند.اما حسن روحانی اگر به قوه قضائیه پناه ببرد حتی اگر چیزی نباشد -که البته هست- می داند که برایش پرونده عریض و طویلی می سازند چرا که او اسب چموشی است که باید مهار شود. بنابراین این چگونه استدلال سستی است که کرده ای؟ مگر با قوه قضائیه سوئیس روبرویی که مستقل است و قانون برای همه یکسان است و سیاسی کاری در آن و در آراء اش وجود ندارد؟ دلقک جان دستاویز بهتری پیدا کن یا روزی، ماهی یا سالی از هجرت به در آی و در تهران بزی تا بدانی که آواز دهل از دور شنیدن خوش است و چنین احساس خوبی و سراسر نیکویی که می گویی در تهران و برای شهروندانش وجود ندارد و این سردار شما نیز جز آدمی سیاسی کار و فاسد و جاه طلب - مانند دیگرانشان- کسی نیست.

اصلاحطلب گفت...

آقای مدیر وبلاگ
ما هم نمی گوییم که سایت معماری نیوز حقیقت را نوشته ، بلکه حرفـمان این است که در مدیریت افکار عمومی و فضاسازی رسانه ای بر ضد قالیباف ، هم در داخل ایران و هم در رسانه های بین المللی قوی عمل کرده ایم و توانسته ایم افکار عمومی هواداران عادی اصلاحطلبان و هواداران عادی اصولگرایان را بر ضد قالیباف ، بسیج کنیم.

ناشناس گفت...

دلقک جان نظرت راجع به این چیست(نامه رسمی) ؟

https://www.facebook.com/sigarchivoa/photos/a.470887123742.261349.160297768742/10154099848383743/?type=3&theater

Dalghak.Irani گفت...

چنان محکم نوشته بودی نامۀ رسمی که فکر کردم نامه با امضای رییس بازرسی کل کشور و خطاب به شهردار تهران و حکم قطعی است و نه توضیح خواستن در مورد بررسی ابتدایی و نظر غیر قطعی. اما خوشبختانه چیزی را که آرش سیگارچی در فیسبوکش منتشر کرده فقط نوشته ای چاپ شده بر روی کاغذ دارای سربرگ قوۀ قضائیه است که معماری نیوز هم همان را مبنای تبلیغاتش قرار داده. زهر صورت نامۀ ادعایی پایان ندارد و امضای مشخصی هم معلوم نکرده و خطاب به رییس دفتر شهردار بوده و سؤالاتی را مطرح و خواستار پاسخ در کمتر از 15 روز - چون هم تاریخ نامه مرداد است و هم پاسخ مورد درخواست تا 20 مرداد است - شده است و تهدید کرده که اگر پاسخ بموقع و قانع کننده نباشد اقدامات قانونی بعدی انجام خواهد شد. اولاً که در هیچ کجای دنیا - با تأکید بر دنیا - درخواست بررسی کمترین موضوع از نظر حجم و اهمیت 15 روزه نمی شود چون اصلاً نامه تا برسد بدست گیرنده این زمان تلف شده تا چه رسد به پاسخگویی به چنین موضوع کلان و دارای هزاران پیچ و خم جقوقی و اداری. ثانیاً خود نامه می گوید که اگر پاسخ داده نشود اقدام قانونی بعدی انجام خواهد شد. خب ظاهراً پاسخ بموقع دریافت نشده و باید اقدام قانونی بعدی انجام می شود و بعد از رسیدن بحکم قانونی رسانه ای شده و قالیباف را تازیانۀ رسوایی می زدند. پس معلوم است که این یک بازی خطرناک طراحی شده از سوی آنتی قالیباف ها بوده و عجله داشته اند که قبل از دادن وقت کافی برای پاسخگویی و قبل از هرگونه اقدام قانونی در پایان مهلت موضوع را به معماری نیوز داده اند که زودتر از رسیدن به حکم نهایی و قضایی در آستانۀ انتخابات شورای شهر مورد بهره برداری قرار بگیرد. آدم که احمق شد نقشه هایش هم به همین بلاهت آشکار می شود. متأسفم برای اصلاحطلبان که چه مغزهای فندقی دارند. یا...هو

ناشناس گفت...

پرونده های بعدی هم در نوبت هست. حافظی عضو شورا از دریافت تسهیلات چند صدمیلیونی با بهره قرض الحسنه توسط برخی اعضای شورا خبر داده. که احتمل زیاد بانک شهر که سید مهدی احمدی (برادر همسر قالیباف) عضو هیات مدیره اش هست، پرداخت کرده. جالبه آقایان مثل صفدرجان لقمه های چندصدمیلیونی برداشته اند. چمران رئیس شورا هم که حالا بحث تحقیق و تفحص از شهرداری توسط مجلس شده گفته تحقیق تفحص توسط مجلس به صلاح نیست و خود شورا باید بررسی انجام بده! یعنی خودشون باید بررسی کنن که وام چندصدمیلیونی شون به صلاح بوده یا نبوده!. عکس پرایویت (خصوصی) شدن اکانت اینستاگرام کامران نجف زاده همون خبرنگار تندروی صدا و سیما هم منتشر شده که از ترس هجوم مردم، اکانتش رو خصوصی کرده. کامران خان هم از جمله افرادی هست که در لیست دریافت کنندگان خانه میلیاردی نامش منتشر شده. لینک های زیر رو ببینید:
http://news.gooya.com/didaniha/archives/2016/08/216832.php

http://zeitoons.com/16860

www.entekhab.ir/fa/news/289316

ناشناس گفت...

مثل خود دلقک حرف زدن: احتمالاً دلقک هم از خانه های نجومی بهره ای برده که این گونه سینه به تنور قالیباف چسبانده. راستی اسم اون یارو نجف زاده عوضی هم در لیست دریافت از قالیباف شمع دزد هست.

اصلاح طلب گفت...

آقای مدیر محترم وبلاگ
اگر شما به حقانیت و پاکدستی آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام روحانی، ایمان داشتید، سایت شما هرگز به محلی برای زیر سوال بردن این دو بزرگوار تبدیل نمی شد.

ناشناس گفت...

"حسن روحانی اگر به قوه قضائیه پناه ببرد حتی اگر چیزی نباشد -که البته هست- می داند که برایش پرونده عریض و طویلی می سازند چرا که او اسب چموشی است که باید مهار شود"

حسن روحانی حتی اگر یقین داشت که قوه قضائیه عدالت را اجرا نمی کند، باید از قوه قضائیه درخواست می کرد، تا اگر واقعا به قول شما پرونده سازی! صورت می گرفت، می توانست ان را به عنوان سند بی عدالتی به افکار عمومی به طور شفاف نشان دهد. با فرض درستی این ادعا ها، حسن روحانی با پنهان کاری خودش فقط به ابهام بیشتر ماجرا کمک کرد. معمولا از سکوت و بی عملی متهم نتیجه می گیرند که متهم، خودش مجرم است! سخن شما خیلی تئوریک و حاصل علم لدنی ما مبنی بر اگر روحانی ال و بل می کرد است! در دنیای واقعی اصلا قوه قضائیه ارتباطی با فساد در دولت روحانی نداشت که بتواند پرونده سازی کند، دزدی درون چارچوب خود دولت اتفاق افتاد.

ناشناس گفت...

"پرونده های بعدی هم در نوبت هست"
فعلا همین که زائیده شده را اثبات کنند، که مستند و زنده است! در مورد پرونده های بعدی، بعدا صحبت خواهد شد. اصول گرایان مانند اصلاح طلبان دست کجی در ذاتشان نیست.

ناشناس گفت...

چند روز پیش سوالی مطرح کردم که کسی جوابی نداد. پرسیدم سرود ای ایران اولین بار بعد از قلع و قمع ملی مذهبی ها کی از رادیو پخش شد؟
حال جوابش.
چند دقیقه قبل از اخبار ساعت 14 رادیو، زمانی که قطعنامه ۵۹۸ قبول و جام زهر سر کشیده شد. سرود ای ایران در آن زمان چیزی مانند کفر بود.
حال موضوع افشاگری جناب دلقک و انتخابات ۸۴.
حالم از آدم های دغل بازی چون هاشمی رفسنجانی بهم می خورد و چقدر بدبخت است که احمدی نژاد برای ریاست خود و دلقک برای ریاست قالیباف از بغض مردم نسبت به او استفاده کرده و خواهند کرد.

ناشناس گفت...

جالبه که یه عده از روشنفکران ناراحت هستند که چرا سایتی بخاطر نشر اکاذیب و بردن آبروی افراد، فیلتر شده! بعد میگن چرا آزادی بیان در ایران نیست. بخاطر همین نفهمی روشنفکران ما هست دیگه. همه جای این کره خاکی شما آبروی یک نفر رو در رسانه ها ببرید، بدون ارائه مدارک لازم، با شکایت اون شخص شما را مسدود خواهند کرد. این که دیگه هر روز داره اتفاق می افته. سایت منتشر کننده یا باید سند قطعی از فساد برملا می کرد، یا صبر می کرد تا جواب نامه کارشناس بازرسی قطعی و مشخص شود.

ساحل گفت...

جناب مرندی در مورد گزارش کیفیت زندگی liveability لازم است جسارتا توضیحی عرض نمایم :
۱- امتیاز دهی در این سیستم بر اساس پنج شاخص اصلی : Stability, Healthcare, Culture & Environment Education, Infrastructure انجام میشود که خود این شاخص ها به چندین زیر شاخص تقسیم میشوند و هر شاخص اصلی هم در امتیاز نهایی دارای وزن متفاوتی است.
همانطور که میبینید از بین این پنج شاخص تنها شاخصهای Infrastructure و Culture & Environment در حیطه شهرداری قرار میگیرند که تازه تعدادی از زیر شاخصهای آنها هم ارتباطی با شهرداری ندارند.
این دو شاخص در امتیاز دهی نهایی به ترتیب ۲۰ و ۲۵ درصد دارای وزن هستند.
۲- من به ریز گزارش سال ۲۰۱۶ دسترسی ندارم فعلا چون قیمت آن در حدود ۳۰۰ دلار است و باید کمی صبر کنم تا از زمان آن بگذرد و بتوان با قیمت کمتر یا رایگان گزارش کلی را به دست آورد اما حدسم بر این است که تهران در زمینه شاخص Stability که ارتباطی با شهرداری ندارد توانسته جهشی به دست بیاورد و آن هم به خاطر توافق هسته ای و کاهش خطر جنگ است که بر روی تعدادی از شاخصهای Stability اثر مستقیم دارد که خودش هم ۲۵ درصد وزن دارد.
وگرنه در شاخص Culture & Environment زیر شاخصهای آلودگی هوا و سانسور و اجبارهای مذهبی و غیره حتی همینجوری هم خودمان میدانیم وضع بدتر شده.
تنها در شاخص Infrastructure شهردار محبوب شما میتواند دخیل باشد آن هم نصف زیر شاخصهای آن؛ چون نصف دیگر زیر شاخصها مربوط به بحث انرژی و مخابرات و آب و فاضلاب است که در حیطه شهرداری نیست.
۳- نتیجه اینکه با اینکه تهران بیشترین رشد را داشته اما همچنان وضعیت مطلوبی ندارد و به نظر من این رشد زیاد بیشترش متوجه دور شدن خطر جنگ و تحریمها و شاخص Stability است و چون گزارش مربوط به شهر تهران است شما همه افتخار آنرا یکجا به نام قالیباف سند زدید .

ناشناس گفت...

فرض من این است که کار، کار پایداری چی ها است چرا که :
موضوع افشا شده شهرداری، از جنس مفت خوری و رانت خواری است و نه لزوما دزدی، چیزی شبیه حقوق های نجومی، و شباهتش از منظر مفت خوری به باج گیری برادر لاریجانی، که فیلمش در مجلس توسط احمدی نژاد پخش شد، می ماند. اگر دقت شود جنس تمام اطلاعات لو رفته، اندرونی و درون سازمانی است که زمین تا آسمان با موضوع بابک زنجانی و امیر منصور آریا یا شهرام جزایری که اشخاص غیر حکومتی و تاجر خود ساخته بوده اند، فرق دارد (اطلاعات این افراد اصولا به دلیل روابط تجاری آزاد و گستره ی مناسباتشان بیشتر در دسترس و توی چشم بوده است نسبت به موارد اخیر). نتیجه ای که می خواهم بگیرم این است که درز این اطلاعات از طریق اسب های تروای وزارت اطلاعات حکومت صورت گرفته. بنابراین میبینیم که سه رقیب اصلی جریان پایداری (یا در حالت ملایم تر احمدی نژاد)، قهوه ای شده اند: که البته لاریجانی مدتهاست دمش را گذاشته روی کولش و رفته است.
می ماند دو تای دیگر: روحانی و قالیباف، روحانی که از قبل هم برای انتخابات 96 بازنده ی بزرگ بود به واسطه ی تنبلی و بی عرضگی در مقیاس ملی، مانده بود قالیباف تیز و بز و بچه ی مشهد و سردار، که قطعا همین حالا که چه عرض کنم از 84 تا 92 رییس جمهور بود و با یک وقفه 4 ساله دوباره رییس جمهور میشد یعنی جای روحانی فعلی! اما نشد که نشد به خاطر موجود احمق و کودن و حقیری مثل رفسنجانی! قالیبافی که سال 92 هم تقریبا برنده ی مطلق بود که با وقاجت یک بچه پر رو در لحظات آخر به یک سرهنگ زرد رنگ تبدیل شد و عجبا از این سردار شجاع طفل معصوم!
نتیجه ای که میخواهم بگیرم این است که بازی در حال انجام با کارگردانی پایداری ها و با هنر پیشگیبی بی نظیر اطلاح طلب های گوزو -بدون اینکه خود متوجه باشند- به خوبی پیش رفت و این قالیباف دیگر قابل بر گشت نیست که نیست با همه ی شایستگی هایش، متاسفانه!
پس فضا به خوبی برای جبهه پایداری و امثالهم مناسب می شود تا انتخابات سر نوشت ساز 96.
شاهدش هم زیاد است در اثبات اینکه حکومت تصمیم گرفته شمشیر را از رو ببندد در فاز بعدی تعامل با دنیا، که کار کار روحانی و قالی باف نیست، هنر یک نفر است، معجزه ی هزاره سوم!

در آخر...من هم با نظر دلقک بیشتر موافقم تا دوستان، هر چند بر خلاف دلقک معتقدم قالیباف قطعا بی ایراد نیست، قدرت طلب است باند باز است فامیل باز است اما-و این اما مهم است- بدون شک از شایسته ترین و فداکار ترین مدیران تاریخ ایران است. مدیریت شهری تهران آکنده از ایراد است اما معلوم نبود اگر او نبود چه منجلابی از کار در می آمد.(هر وقت توانستید یک نانوایی را اداره کنید آنوقت می فهمید شهرداری یه طویله ی وحشی با 72 ملت، با دست خالی، به اسم تهران یعنی چه)، مطمئمنم که مطلقا نمیفهمید!!

ناشناس گفت...

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
چندی پیش در شهرداری کرج دوستمان جهت راه افتادن کارش رشوه ای داده بود در غیاب مسوول پرونده. وقتی طرف برگشته بود و فهمیده بود در شهرداری فریاد می زد که من خاک پرونده را خوردم و پولش را کس دیگری می خورد!
فکر نمی کنم در شهرداری تهران، حضرات معصومین نشسته باشند. چنان دست ها به دور اموال عمومی دراز شده و آنچنان سطح حساسیت پایین آمده که خودمان هم بوی تعفنی را که در آن غوطه ور هستیم استشمام نمی کنیم.

ناشناس گفت...

تشکر از جناب سایه.

ناشناس گفت...

ببخشید ساحل. اشتباه از کیبورد بود.

ناشناس گفت...

"فعلا همین که زائیده شده را اثبات کنند"

هم خود قالیباف هم معاونش هم چمران و هم تعدادی از اعضای شورای شهر مثل قناعتی اصل قضیه رو با صحبت هاشون تایید کردن. فقط بحث اینجاست که آقایان میگویند کارشون قانونی بوده. همون حرفی که دولت هم در قضیه فیش های نجومی میگفت. یک مشکل دیگه این هست که آقایون علاقه ای به شفاف سازی و تحقیق و تفحص نشون نمیدن که همین هم تایید دیگری بر ماجراست. فقط میگن که واگذاری ها به تمام کارمندان شهرداری بوده و هیچ مدرکی هم در رابطه با خودشون ارائه نمی کنن.

راه حل این قضیه خیلی ساده است: آقایون سند خانه ای را که دریافت کرده اند را می توانند منتشر کنند تا همگان بدانند که آنها هم مانند کارمندان دیگر شهرداری بدون هیچ رانتی خانه ای در جایی مشابه کارمندان دیگر دریافت کرده اند. ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است بلکه برعکس معاون شهردار خودش اسکن سند خانه ای را که سایت معماری نیوز ادعا کرده بود به همین سایت فرستاده بود و به نوعی دریافت خانه را تایید کرده بود منتها این توضیح را اضافه کرده بود که سند خانه به صورت مشاع با دو نفر دیگر به او واگذار شده است. به هر حال اگر مشکلی نبود سازمان بازرسی نامه نمی نوشت.

الان هم با نامه پراکنی های جناب شهردار و نفوذ او در مراکز قدرت مانند سپاه احتمال ماست مالی شدن قضیه زیاد هست. در چند روز اخیر رسانه های وابسته به سپاه مثل فارس نیوز و تسنیم نیوز سعی داشتن این قضیه رو شایعه و خبرسازی جلوه بدن. دفاع چنین سایت هایی که خودشون در جعل خبر و دروغ پراکنی سابقه سیاهی دارند از قالیباف هم نشانه دیگری از این فساد است.

ناشناس گفت...

مطلب جالبی و مفیدی رو ساحل نوشته.
از ایشون به خاطر زحمتی که کشیده و جستجو و تحقیق کرده و این مطلب مفید و روشنگر رو نوشته تشکر می کنم.

ناشناس گفت...

نرود میخ آهنین در سنگ
می خواستم ضرب‌المثل فوق را در مورد دفاع از پاسدار اسلام قالیباف بنویسم ولی دیدم نابجاست زیرا مورد استفاده ضرب المثل نرود میخ اهنی به سنگ : افرادی كه به خاطر نادانی هیچ نصیحتی را قبول نمی‌كنند.

ولی دلقک عامدانه و آگاهانه در مقابل استدلال منطقی مقاومت می کند.
امام راحل قبل از به دست گرفتن قدرت، در پاریس می نشست و هر گروه مخالف شاه اعم از لائیک و کمونیست را به حضور می پذیرفت و از مبارزه مشترک دم می زد.
حال این دلقک دشمن مشترک را فراموش کرده و به شخصی دلبسته که نهایتا یک کارگزار خوب در یک سیستم فاسد است.

Dalghak.Irani گفت...

اصلاحطلب لینک چبقت یکی از ممتازترین لینک هایی بود که تا کنون در کامنت دانی فرستاده شده است. خیلی ممنونم.
ساحل: فقط مغالطه کرده ای و چرت و پرت نوشته ای. اگر شما قادر نبودی نوشته ات را مستند به فاکتورهای مورد ادعایت بکنی بدلیل بقول خودت دسترسی گرانقیمت به اصل سند "آیتم های منجر به رتبۀ اول شدن افزایش کیفی تهران" چرا بدون سند موضوع را زخمی کرده و تشکیک نا مستند کرده ای. آوردن یک کلمۀ برجام - خودت می گویی حدس می زنی - هم دم خروسی است که کارت را بی ارزش می کند. در حالیکه اگر یک کلمه از این رتبه مربوط به برجام بود دوستان مثل شما کم بنیه نیستند که نتوانند 300 دلار خرج کنند و عین گزارش تحقیقی مربوطه را پیراهن عثمان نکنند که ببینید برجام حتی رتبۀ شهر تهران را هم چنین و چنان کرده. اصلاً یک آدم حسابی تا بمنابع موضوع استنادش دسترسی نداشته باشد نباید نفیاً یا اثباتاً موضعگیری کند. که شما کرده اید. و قطعاً مردود است و اگر عمدی نباشد از هیجان "من می دانم" شماست و خدا نکند. یا...هو

ناشناس گفت...

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: سازمان بازرسی کل کشور نامه فوق محرمانه ای را به دفتر شهردار تهران ارسال کرده و در آن نامه از شهردار سوال شده که آیا اسامی که در لیست سازمان بازرسی وجود دارد خارج از ضوابط از شهرداری تهران ملک گرفته اند یا خیر.

ای بر پدر آدم دروغگو لعنت. این نامه فوق محرمانه به قول شما را من هم دیدم. نامه فوق محرمانه ای که مهر محرمانه نداشت؟!!!
البته یک احتمال وجود دارد که چون می خواسته اند کسی متوجه محرمانه بودن نامه نشود مهر محرمانه نخورده است!...
اینجا سیرک است و سیرک هم محل شادی.

ناشناس گفت...

Best cities ranking and report - Economist Intelligence Unit
عبارت فوق را در گوگل سرچ کنید. فایل pdf را باز کنید. تمام آیتم های رنکینگ و امتیازات آورده شده است.
از طرف یک دوستدار حق حتی اگر دشمنت باشد و البته مخالف قالیباف.

ساحل گفت...

بزرگوار شما که بدون ارایه اصل سند (ریز نمرات از هر آیتمی که تهران کسب کرده) ادعا کردی اول شدن تهران در نرخ رشد کیفیت زندگی مرحون قالیباف بوده در افشانی کردید ولی منکه عرض کردم به چه دلیل قابل قبول نیست تا کسب این رتبه را تماما به پای قالیباف بنویسید چرت و پرت گفتم ؟!
یکبار دیگر خدمت شما عرض میکنم شهرداری در زمینه آیتمهای Stability , Healthcare , Education نقشی ندارد تنها در زمینه Culture & Environment و Infrastructure شهرداری تهران دخیل است زیر شاخصهای هرکدام را هم اگر سند میخواهید میتوانید قبول زحمت نموده به سایت اکونومیست مراجعه کنید.
استدلال من این است که Infrastructure خود دارای ۷ زیر شاخص است که از بین آنها همانطور که گفتم سه مورد مربوط به شهرداری نیست در سایر موارد هم شهرداری در سال ۲۰۱۵ که ایران در رتبه ۱۳۰ بود همان میزان مترو و خیابان و بی آرتی میساخت که در سال ۲۰۱۶ میساخت و در این زمینه رشد خیره کننده ای نداشته (نمیگویم کار نکرده میگم رشد نداشته )
در زمینه Culture & Environment که ۹ زیر شاخص دارد آنهایی که باز به شهرداری مربوط میشود عرض کردم در کامنت قبل و تغییر محسوسی در آنها انجام نشده.
و این به این معناست که در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ باید شوکی در تهران به وجود آمده باشد تا دلیل این رشد ضربه ای سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ باشد و به نظر من این شوک میتواند مربوط به Stability باشد که ۵ زیر شاخص مرتبط با جنگ و جرم و نا امنی دارد و از نظر منطقی وقتی سایه تحریم و جنگ و بمب اتم دور میشود باعث بالا رفتن امتیاز این شاخصها میشود.
این مورد در گزارش اکونومیست هم درج شده که رشد کیفیت زندگی در کشورهای خاورمیانه بیشتر به خاطر این شاخص بوده.
حالا من چه مدرکی به شما باید ارایه کنم که چرت و پرت نگفته باشم؟ شما که ادعا دارید این رشد تماما مرهون تلاش شهرداری بوده ریز نمرات هر شاخص را ارایه کنید.
گزارش کلی را هم در سایت اکونومیست میتوانید دانلود کنید و عرض کردم ریز گزارش رایگان نیست و من هم پول اضافی ندارم به خاطر گزارشی که برای من فاقد ارزش است ۳۰۰ دلار بدهم.
این هم لینک گزارش کلی و شرح نحوه امتیاز دهی :
http://pages.eiu.com/rs/783-XMC-194/images/Liveability_August2016.pdf?mkt_tok=eyJpIjoiWWpOaE5URmhOV0U0TURZMSIsInQiOiJxQ0NHQlIxdXptVmx2QVFCdCtuWHFCV1Vyb2xqRTdnWXBqalpCZFhYYUE2aFZhdXZIb0FzVVE2SWd4M0I5bXA2TjJyTm14azBwTEJKcjJSWFdnSUVvTWNDN1lZZjNZNW8yajdvMVhEb1lnVT0ifQ%3D%3D

ساحل گفت...

دوست ناشناس دوستدار حق گزارشی که فرمودید با سرچ گوگل پیدا کنید مربوط به سال ۲۰۱۲ است. گزارش ۲۰۱۶ هنوز به صورت رایگان در دسترس نیست

Dalghak.Irani گفت...

ساحل
منطق شما قویتر از استدلال من است. اما بدلیل احتمال سوء استفادۀ سیاسی لشکر اعتدال و اصلاح طلب الان نمی توانم حرفم را پس بگیرم. پس یک پوزش طلبکار می شوید در پست بعدی. یا...هو

ناشناس گفت...

با تمام احترامی که برای شما قائل بودم به دلیل دیدگاه متفاوت نسبت به مسائل باید عرض کنم به شدت به خاکی زدید

الف گفت...

کوبیدن قالیباف (که نفیا و اثباتا در مورد آن نظری ندارم در حال حاضر) را می توان چند جور فهمید و دوستانی که اینجا مخالفت می کنند هم در همین طبقه بندی جا می گیرند:
1. کلیت نظام بدون استثنا و به صورت مطلق بدردنخور هستند و قالیباف هم یکی از آنها است.
2. اصطلاح طلبان خوب هستند و اصول گرایان بد. قالیباف چون اصلاح طلب نیست پس فاسد و بدردنخور است.
3. قالیباف بد نیست و شاید عملکردش هم قابل دفاع باشد، اما چون در مسیر اصطلاح واقعی امور حرکت نمی کند و بیشتر به کسی می ماند که روی صورت عجوزه زشتی را زیبا می کند، پس در نهایت تاثیرش منفی است و باید نقدش کرد.

حالت اول که زیاد قابل دفاع نیست و بالاخره در دم و دستگاه هیتلر (که از نظر کارآمدی این مقایسه ظلم است) و استالین و مائو هم آدم درست پیدا می شود. البته اگر بخواهیم از فساد سیستمی و ناکارآمدی عمومی و موانع آن حرف بزنیم یک مقدار بحث جدی می شود و شاید بتوان از آن دفاع کرد.
حالت دوم هم (اگر هنوز کسی به آن معتقد باشد) نشانه عمق نفهمی فرد می تواند باشد. چون اگر قالیباف هم مطلوب نباشد (که شاید هم نباشد)، باز هم اصلاح طلبان با این همه موقعیت در طول بیست سال گذشته شایسته بدتر فحاشی هستند. نمونه اش حضرت بنفش آسای ریش طوسی و مطنطن کلام روحانی است که همه مان را خر فرض کرده است و با این موقعیت بی نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی، کثافت بی نظیری به بار آورده است.
می ماند حالت سوم که به نظرم تا حدودی منطقی است و یک بار هم برای تیمسار نوشتم و به آن اشاره کردم. آدمی که حزب الهی است (و قالیباف هست) اگر قدرت مستقیم داشته باشد احتمالا کشور را در مسیر حجاب و عفاف و اسلامیت پیش خواهد برد. ممکن است در دو سال و پنج سال شرایط زندگی مردم را بهتر کند و انصافا هم کرده است. اما در دراز مدت تاثیرش منفی است. چون آن بخش از ذهنش که به دین و ایدئولوژی مربوط است، همچنان پوسیده و گند عمل می کند و در آخر آسیب می زند. چنین کسی می تواند شهر آفتاب بسازد و اوضاع مادی را بهتر کند، اما در فرهنگ و موسیقی و زیبایی (که مورد اصرار تیمسار است) به شهادت فعالیت های فرهنگی «ارزش مدار» شهرداری، زیاد نباید از او انتظار داشت. به همین دلیل همانطور که قبلا هم گفتم، حمایت تیمسار از قالیباف با وجود درست بودن از جهت مدیریت سخت افزاری، از جهت فرهنگی و نرم افزاری یک نقض غرض عمیق در خودش دارد.

الف گفت...

راستی آفرین بر شما تیمسار. تغییر موضع بی بی سی از در و دیوار سایت بیرون می زند. مطالب جدید گاهی آنقدر تند هستند که آدم فکر می کند وارد سایت مخالفان مسلح شده!

ناشناس گفت...

قالیباف در بخشی از نامه اش به دادستان نوشته:

اما متاسفانه جزییات این سند مخدوش در سطح وسیعی در جامعه بطور ناقص و اغراق‌آمیز منتشر شده و دستمایه تشویش اذهان مردم شریف توسط برخی رسانه‌های مغرض و معاند داخلی و خارجی قرار گرفته و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد ارکان نظام شده است.

مسلما خودش که جزو "ارکان نظام" نیست پس منظورش چیز دیگری است. در واقع قالیباف به نوعی هشدار داده که قضیه رو جمعش کنید چون اگر جزییات قضیه روشن و همه چیز رو بشه فقط آبروی من نمیره بلکه به دلیل عمق فساد آبروی "ارکان نظام" هم خواهد رفت.

ناشناس گفت...

1- تهران بالاترین نرخ رشد! کیفیت زندگی را در شهرهای جهان دارد. دقت بفرمایید جناب دلقک. بالاترین نرخ رشد و نه بالاترین کیفیت! کابل هم جزو شهرهاییه که رشد بالایی رو در توسعه داره. یعنی شما روی یه شهر خرابه یه حموم بسازی ممکنه نرخ رشدش از نیویورک بیشتر بشه. پس بیخود بزرگش نکنید. شما یه روز صبح با متروی تهران تشریف ببرید نرخ رشد واقعی رو به چشم خواهید دید.

2- یه مدلی نوشتید تعاونی مسکن آدم فکر میکنه تعاونی یه مشت بدبخت بیچاره و نداره. باقر و زنش و بچش و برادر خانومش و قلی و نقی و تقی یه تعاونی زدن با پول ملت به جیب برو بچه های نیک شهرداری. تعاونو علی الاملاک المرغوبه.

3-با نامه قالیباف برخورد قضایی سمت و سو گرفته! خب برادر گرامی شما با چه رویی همچین جمله ای رو برای فاسدترین دستگاه قضایی دنیا مینویسی؟ چندی پیش قضیه بورسیه های غیر قانونی هم همین وضعیت رو داشت. وزیر که استیضاح شد. بنده خدایی رو که هم افشا کرده بود دستگیر کردن. سمت و سو گرفتن روند قضایی پرونده ها تو جمهوری اسلامی به یه تلفن بستگی داره. شما الان از چی خوشحالی؟

4- نامه قالیباف به قوه قضاییه برای برخورد با کسی بود که افشا کرده بود و نه برای پیگیری دزدهای شهرداری!

5- سایت کم اعتبار! الان کیهان و جوان و فارس و رجا خیلی معتبرن که شما فیش های نجومی رو با اعتبار اونها نقل میکنی؟

6- ضمن قبول مسئولیت موضوع از فساد برائت جسته! اگه قبول مسئولیت کرده پس از چی برائت جسته؟

7- نامه قالیباف به دستگاه قوه قضاییه ای که زیر نظر گروهی کار میکنه که از قالیباف حمایت میکنن چه فرقی با نامه روحانی به معاونش داره؟ شما انتظار داری روحانی به قوه قضاییه ای که قبل از دادگاهی کردن برادرش به اسم اونو صدا میزنه و حکم میده و میگه روحانی باید یه حبس ابد حداقل برای برادرش بخواد ولی هنوز که هنوزه به بابک زنجانی میگه ب.ز و اراده ای در برگردوندن پولای دزدی نداره و یا در پرونده میمون های حمله کننده به سفارت اون دادگاه مسخره رو برگزار میکنه نامه بنویسه؟

8- بفرض نامه نوشتن هم اگر عینا همین روشی رو که قالیباف در منکر شدن فساد طی کرد روحانی هم طی میکرد همین خود شما میومدی میگفتی این روحانی هم فلانه! ولی برای قالیباف این مدلی به به و چه چه راه انداختی! یکی برای منکر شدن فساد نامه مینویسه یکی برای پیگیری فساد و تنگ کردن دایره اختیار مدیران برای حاتم بخشی از جیب مردم.

9- در اوایل کار دولت روحانی، دولت اسامی 250 نفر از بدهکاران بزرگ بانکی رو به قوه قضاییه اعلام کرد ولی قوه قضاییه تا مدتی منکر گرفتن همچین لیستی شد. همونطور که میبینید برخوردی هم با هیچکس نشده تا همین لحظه. بعد شما از نامه نگاری حرف میزنی؟ نامه بنویسه به قوه قضاییه که چی؟ وقتی قوه قضاییه اراده ای در برخورد با فساد نداره دولت از تنها ابزاری که داره که اونهم نیم بند و وابسته به مجلسه استفاده میکنه و قوانین رو عوض میکنه.

10- فساد شهرداری محدود به واگذاری زمین نمیشه و شامل موارد دیگه از جمله وام های کلان هم هست.

11- این مطلب شما ثابت کرد شما هیچ فرقی با حسین شریعتمداری و دوستانش نداری و داستان به کسانی که شما حامی اونها هستید برسه حاضرید کاملا غیر منطقی و بدور از انصاف نقد کنید و به حمایت بپردازید.

Dalghak.Irani گفت...

الف
درست می گویی در مورد دسته بندی ها و درست نمی گویی در مورد حمایت من از قالیباف. زیرا من بارها گفته ام که قالیباف را از نظر نوع هفکر سالم و از جهت نوع مدیریت فوق العاده می دانم. و احتیاط کرده ام که همیشه داوری سیاسی نهایی ام در مورد قالیباف را به در دست گرفتن پست سیاسی توسط او منوط و مشروط کرده ام. اما همین قالیباف جهادی مطیع خامنه ای و عضو 18 سال پیش سپاه پاسداران و رفیق گرمابه و گلستان سردار سلیمانی و چه و چه و چه تنها و تنها و تنها مسئول و کارگزار جمهوری اسلامی بوده که بجای سینماسوزی سینما ساخته و بجای خراب کردن تئاتر تمهید صدها سالن تئاتر خصوصی داده در تهران امروز که هنرمندان گرسنه نمانند در اوضاع بی ریخت کنونی. قالیباف برج میلاد ساخته و مدیریت هر اتفاق مدرن در جامعه را در آنجا ممکن کرده. او در سال هایی که هنرمندان مأمنی نداشتند - بویژه در اوایل دولت احمدی نژاد زیر بال و پرشان را گرفته واثارشان را برای شهر خریده و ده ها و صدها کار فرهنگی از این دست که انجام داده و در مقابلش البته که گاهی هم مجبور به برخی موضعگیری های بالانس در حوزۀ قدرت شده. بنابراین اولاً که من هیچگاه نگفته ام که به قالیباف رأی دادن مساوی رهایی از نکبت جمهوری اسلامی است و باعث براندازی می شود. من در مورد قالیباف همیشه و همیشه گفته ام که اگر قرار بر ماندن زیر نعلین ولی فقیه باشیم بهترین مدیری که می تواند آسایش و کمی کارآمدی برای ما بیاورد قالیباف است و هنوز هم بر سر حرفم سفت و محکم ایستاده ام. اما حرف شما را هم قبول ندارم که قالیباف باعث پیشرفت مدرنیته نمی شود. اتفاقاً برای نرم افزار مدرنیته حتماً باید ایجاد و تقویت سخت افزار مدرنیته را نیز بسیار مهم دانست. بعبارت دیگر هرچقدر محتوای خوب ظرف مناسب را جستجو می کند بهمان میزان هم ظرف مناسب محتوای در شأن و ظرافت و مدنیت خودش را ایجاد می کند. یا...هو

ناشناس گفت...

جالبه دلقک خیلی از کارهای کرباسچی رو هم (برج میلاد و فرهنگسراها و سینما آزادی و ...) می گذاره پای قالیباف.بدجوری داری از دایره انصاف خارج می شی. قالیباف یه نظامیه و تنها یه فرمانده نیروی انتظامی خوب بود و خیلی اتفاقات سخت افزاری و نرم افزاری خوب در دوره فرماندهیش در نیروی انتظامی افتاد. قالیباف نه از فرهنگ نه از هنر و نه از شهر و شهروندی چیزی می دونه و به اون معتقده و این 10 سال هم با زور و فشار و توصیه و قبضه شورا و لابی گری و خریدن اعضای شورای شهر سر کار مونده و مشغول فسادهای نان و آبداره. بر فرض چون از اندرونی آقاست نه کشش می دن و نه باهاش برخورد می کنن. حالا کاری نداره که شما هم با آقاشون لابی کن و نظرش رو مساعد کن دور بعد مملکت رو بدن دستش یه چند صباحی هم اون و دار و دستش بخورن و ببرن و بدزدن و به ریش من و شما هم بخندن. آخه تهران برای خورد و برد خیلی کوچیکه و کل ایران با چاه های نفتش و منابعش خیلی بهتره!

Dalghak.Irani گفت...

این پاسخ یک قلم از چرت و پرت های مزخرف نویسی شما آدم های جاهل یا خریده شده - خودت انتخاب کن -
از ویکی پدیا کپی کردم اگر ان قلتی داری جواب بده تا لینک های معتبرتری را ردیف کنم. سکوت هم به اندازۀ حرف زدن با ارزش است اگر در موقع لزوم و جهل بموضوع باشد:

آتش‌سوزی و ویرانی سینما آزادی[ویرایش]

ساختمان قدیمی سینما آزادی ساعاتی پس از آتش‌سوزی (سال ۱۳۷۶)
سینما آزادی دو بار در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۶۹ هم دچار آتش‌سوزی خفیف شده بود، اما از آتش‌سوزی فروردین ۱۳۷۶ نتوانست جان سالم به در ببرد.

ساعت ۱۳:۱۵ روز جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۷۶، کانال‌های هواکش سمت راست سالن مشتعل می‌شود. وقتی تماشاچیان مشغول تماشای اولین سانس فیلم کمدی تعطیلات تابستانی بودند، آتش به سرعت در میان تجهیزات پلاستیکی می‌پیچد و دود غلیظ آن، منجر به گریز تماشاچیان می‌شود. شیشه‌ها بر اثر حرارت بر سر مردم خرد شده و در کمتر از ۲۰ دقیقه و با وجود تلاش آتش نشانان، آتش آنجا را به تلی از خاکستر بدل می‌کند. مأموران موفق می‌شوند سینمای شهر قصه را که در نزدیکی آن قرار داشت از آتش‌سوزی نجات بدهند، ولی چند روز بعد سینمای شهر قصه را هم نیز برای جلوگیری از فروریختن احتمالی دیوارها، تخریب می‌کنند. تا هشت سال پس از آتش‌سوزی ویرانه‌ای در شرق چهارراه عباس‌آباد و جنوب خیابان وزرا خودنمایی می‌کند. قرار بود به جای سینما آزادی مجتمع تجاری ساخته بشود اما مطالب چاپ شده در چند روزنامه و نشریه به خصوص در ماهنامه سینمایی فیلم موجب شد تا عوامل پشت پرده نتوانند به خواست خود برسند.[۳]

مسابقه معماری سینما آزادی[ویرایش]
در سال ۱۳۷۶ حوزه هنری به عنوان مالک سینما آزادی اقدام به برگزاری یک مسابقه معماری جهت تهیه طرح بازسازی این مجموعه نمود. بیش از ۱۶۰ طرح به دفتر مسابقه ارسال شد و نهایتاً پس از داوریهای طولانی، طرح مهندسان مشاور توان (طراح بابک شکوفی) به عنوان برنده انتخاب شد.

البته بعدها به دلیل تغییر مدیریت‌های مکرر و مطرح شدن خواسته‌های جدید و همچنین عدم امکان خرید زمین شرقی سینما آزادی و الحاق آن به زمین موجود، که از فرضهای اولیه مسابقه بود، طرح دچار تغییراتی شد و اجرای آن به تعویق افتاد.[۴]

مجموعه جدید تجاری فرهنگی سینما آزادی[ویرایش]
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، پروژهٔ بازسازی سینما آزادی طی مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف، تعدادی از مدیران ارشد شهرداری تهران و نهادهای فرهنگی کشور در روز بیست و نهم فروردین‌ماه سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

عملیات اجرایی بازسازی سینما آزادی به طور جدی در سال ۱۳۸۵ با مشارکت شهرداری تهران آغاز شد و در اواخر بهمن ۱۳۸۶ به پایان رسید. مجموعهٔ جدید تجاری-فرهنگی سینما آزادی دارای ۵ سالن شامل یک سالن ۶۰۰ نفره و چهار سالن ۲۰۰ نفره، دو رستوران، سه کافی‌شاپ و ۴ طبقهٔ تجاری است.[۵] هم‌اکنون مدیریت این پردیس سینمایی به عهدهٔ رضا سعیدی‌پور می‌باشد که با بیش از ۱۲۰هزار نفر بازدیدکننده در ماه پربازدیدترین سینما کشور محسوب می‌شود.[۶]

Dalghak.Irani گفت...

این بدیهۀ عقلی آخرین کامنتم در مورد قالیباف است و کامنت هایی را که تکراری و مزخرف گویی و ابلهی کامنت گذار را شامل باشد تأیید نخواهم کرد.

یک رسانه و مدیا و ... اعم از مجازی یا حقیقی در داخل یا خارج کشور را نشان بدهید که بنفع قالیباف حتی یک مطلب ملایم نوشته باشد. معنای این حرف این است که چه عرفی گرایان فاسد و چه شرعی گرایان زاهد و چه عربده جویان اینترنتی قالیباف را دوست ندارند و قالیباف هم اقدام به استخدام هوادار و دستک و دنبک نکرده است. حالا از گزارۀ با احتمال قریب به یقین صادقِ "هرکس را از دوستان و دشمنانش هم می شود شناخت" استفاده کنید و به نتیجه برسید که چرا قالیباف اینقدر تنها و مظلوم است. من می گویم چرا؟
اپوزیسیون وجود ندارد و وجودی هم که دارد یک عقده - بخوان غده - است و نه عقیده و دنبال راه حل ایران گشتن است. زاهدان شرعی قالیباف را دوست ندارند چون او را چین و چروک و چرک و زاهدنما و مخالف مدرنیته و زیبایی و زندگی دنیوی و ریاکاری و سالوسی نمی یابند و وصلۀ ناجوری می پندارند. و عرفی گرایان فاسد نمی خواهند چون قالیباف آنان را نمی خواهد. و الا اگر قالیباف فقط یک اشارۀ کوپک هم بکند اصلاح و اعتدال او را چون جان شیرین در بغل می گیرند و از قبل او هم بحق و حقوق بیشتری دستبرد می زنند.
دلم می خواهد در پایان این مبحث پاسخ آن دوست عزیزمان را هم بدهم که تشکیک کرده که مدیران نیز باید مثل آبدارچیان ته صف تعاونی ها صف بکشند برای خانه ای 80 متری در دولت آباد و نه آپارتمانی شیک در ولنجک. این از آن مغالطه هایی است که حتی استالین هم معتقدش نبود برابر برابر سازی رفیق خروشچف با نگاهبانا حزبی مجمع الجزایر گولاک. قطعاً مدیران باید در شأن و مرتبه و تحصیل و مدیریت و زحمت و تلاش شان دیده شوند تا جامعه را پیشرفت دهند. راجع بمدیران روحانی هم اعتراض ما به بی وجدانی بود و نه حقوق و مزایای متعارف مدیران که هم باید باشد و هم مدیر ارشدتر - در اینجا رییس جمهور یا شهردار - برای دفاع
از آنان خودش را بکشتن بدهد. منتها همه چیز شفاف! یا...هو

ناشناس گفت...

سینما آزادی رو دلقک درست می گه و من اشتباه کردم.

ناشناس گفت...

بهمن ۸۳ که محمدباقر قالیباف در قامت فرمانده نیروی انتظامی نشست روی صندلی داغ احمد نجفی و به یاد برادرش شهیدش گریه کرد، سردار محبوب اصولگرایان ظهور کرد، آنها دنبال چنین آدم هایی می گشتند. او هم آدم جاه طلبی نشان می داد، نیاز دوطرفه بود و زود بهم جوش خوردند. بعدش خودش گفت من رضاخان حزب اللهی ام، شعر از فردوسی خواند و از زندگی خوب گفت. رفسنجانی چی ها بهش می گفتن عالیجناب شیک پوش، همان موقع شایعه شده بود کاپشن و شلوار شیری رنگ قالیباف ۷۰۰هزار تومان پولش شده، زمزمه خرج و فسادهای دیگر هم کم نبود. او از اولین روز سیاست ورزی اش درگیر این شایعات بود و تاکنون هم هست، این روحیه قالیباف است. بهار ۸۴، می گفت پیرمرد دهاتی خراسانی می فهمد که آقا دلش نمی خواهد هاشمی رییس جمهور شود ولی عده ای اصولگرا هنوز نفهمیده اند، آن روزها پسر حدادعادل را آورده بود دفترش، بر و بچه های مجتبی خامنه ای در جمعیت ایثارگران هم با او گرم گرفته بودند، می گفتند قاسم سلیمانی، حسین طائب و رمضانی (اطلاعات نیروی انتظامی)‌ هم پشتش هستند، چراغ کاملا سبز می نمود. آدم های روشنفکرتر هم دور و برش بودند که مو به مو حزب کارگر انگلیس را تعقیب کرده بودند تا از برنامه های تونی بلر تقلید کنند و مهر موفقیت به نام شهردار بزنند. فقط بلر نبود، دنبال ژاک شیراک شدن هم بود، بعدها گروهی از روشنفکرانش رفتند برنامه های حزب اردوغان را هم بازخوانی کردند و نسخه بومی نوشتند. اما معجون سردار خلبان دکتر خوشمزه از همان آغاز به کام آقا نیامد و تیرماه ۸۴ قربانی چرخش دقیقه ۹۰ آقا مجتبی و دوستان شد. حس می کردند جنس قالیباف طوری ست که نفوذپذیر است، دلها به سمت بوی خوش احمدی نژاد چرخیده بود. بدین سان محمدباقر در نخستین تجربه جدی سیاست ورزی اش قربانی شد و تا آخر هم قربانی ماند. او قهر پیشه کرد. گفتند می خواهد از ایران برود، مثلا برود فرانسه خلبانی کند ولی نرفت. برای دلجویی خواستند که شهردار شود، امر از بیت رهبری بود و او شهردار تهران شد. قالیباف از نخستین تجربه جدی مدیریت اجرایی اش مهره بود و تا آخر هم مهره باقی ماند. ۹۲ هم او قربانی سرهنگ بودنش شد، قربانی روزهایی که برای نظام سوار موتور هزار شد و چوب و چماق بدست گرفت ولی وقتی روحانی به حمله گازانبری کرد، از نظام کسی نمانده بود که پشت قالیباف دربیاید، حتی قاسم سلیمانی که به وقت ضرور پشت علی لاریجانی درآمده، در سخت ترین روزها سکوت کرد تا او دوباره قربانی چهل تکه بودن اصولگرایان شود. افشاگری های مهم درباره واگذاری های نجومی در شهرداری تهران را با این مولفه ها دقیق تر می توان معنا کرد. او در روزگاریی که بوی گند احمدی نژاد اصولگرایان را هم آزار می دهد، از ته مانده های مهره های نظام است که اگر دستور برسد یا نقشه ای باشد، می تواند رقابت کند، اگر در ریاست جمهوری نتواند، در شورای شهر و شهرداری تهران می تواند. پولش را دارد و در تهران هم چندان بدنام نیست. این مهره باید تا انتخابات کاملا بسوزد که ریسک هوس ریاست جمهوری و بويژه شهرداری حداکثر شود. از سوی دیگر در میان اصولگرایان کم نیستند آنهایی که مرزشان با قالیباف خونین است. آنها اکنون در گوشه ای نشسته و به حال زار قالیباف می خندد. قربانی شدن محمدباقر برای آنها اهمیت ویژه ای ندارد. تشکیلات و رابطه های او در سیاست که عاطفی و تاریخی نبوده، پولکی بوده. به همین خاطر هم همیشه گیج و مردنی بوده و روی انگشت این و آن چرخیده. حتی قرارگاه خاتم الانبیا این سال ها که دست سپاه از مال و منال دولت کوتاه شده، با سردار گرم تر شده است. "حب علی" که این روزها در کلام خبرگزاری های نظامی دیده می شود، به همین سبب است. البته آنها بغض فیش های نجومی معاویه هم دارند. قالیباف این تنهایی مزمن را می داند. او همچنین می داند این فسادها که رو شده هم تازگی ندارد، از روزگار برآمدن بانک شهر و شرکت جهان، از وقتی که الیاس خان همه کاره پدر شد و موسسه فرهنگی راه انداخت، حتی قبل از آن، از وقت آمدن باند مشهدهای و نظامی ها به شهرداری تهران، این چیزها بوده، حالا برگی از هزاران ورق خورده، او دوباره روی صندلی داغ نشسته، نامه ای که به قوه قضاییه نوشته از جنس همان اشک برادر است، او همیشه همینطوری گریان و آویزان بوده، صدیقی وار.

برگرفته از صفحه Reza HaghighatNejad

Dalghak.Irani گفت...

رضا حقیقت نژاد هم روزنامه نگار نسبتاً خوبی است و هم مطالعات تاریخی جمهوری اسلامی و مشاهدات میدانی خوبی دارد و بدیهی است که مجبور باشد برای بالانس خودش در رسانه هایی که کار می کند و زندگی می کند حب و بغضش و مدح و ثنایش را قاطی پاطی و یکی به نعل یکی بمیخ بنویسد. لذا وقتی "الیاس خان همۀ کارۀ پدرش شد و مجتمع فرهنگی راه انداخت و بانک شهر و شرکت جهان" را با بغض بی اطلاع نوشته. زیرا نه الیاس خان مجتمع فرهنگی راه انداخته و هم بانک شهر یکی از سالم ترین و مورد اعتمادترین بانک های خوش حساب امروز ایران است و هم شرکت جهان خدمات بسیار ارزنده ای به شهر تهران کرده. الیاس خان یک مجتمع آموزشی را با دوستان و همکلاسان خود در سعادت آباد از صفر راه انداخته و دارد کار می کند و مثل همۀ ایرانیان از دسترنج خودش زندگی می کند. لابد انتظار ندارید که فرزندان هرکس - از جمله مسئول و کارگزار در جمهوری اسلامی باید ممنوع الکار هم بشوند - شاعرانگی نثر انتخابی مقالۀ حقیقت نژاد کمی به امر رئال سیاست نویسی ایشان لطمه زده در اینجا و نامبرده برای شبیه سازی عاطفی - اشک تمساح - در آغاز و پایان مقاله اش خواننده را گمراه کرده که قالیباف را در کانتکست علی چلاق امام زمانی بتصویر بکشد. در حالیکه اشک قالیباف روی صندلی داغ احمد نجفی یک اشک کاملاً رئال و مقدس و از سوز دل کشته شدن برادر نوجوانش بود و می توانید ببینید و اگر گریه تان نگرفت آن وقت به ترهات جانبدارانه و کاسبکارانه - البته عیب ندارد حقیقت نژاد نمی تواند مثل من همۀ حقیقت را بنویسد چون او روزنامه نگار حرفه ای تبعیدی است و باید زندگی خانواده اش را از همین شغلش اداره کند - حقیقت نژاد عزیز فریفته شوید. یا...هو

دوست ناشناس معترف به اشتباهش. ضمن تشکر عرض می کنم که در دو مورد بعدی هم اشتباه کرده ای. در مورد برج میلاد من نگفته ام قالیباف از بن ساخته بلکه گفته ام آنرا تکمیل و محلی برای بروز و ظهور مدرنیتۀ از نفس افتادۀ ایرانی کرده. چون صادق بودی پس حتماً جوان هستی. پس گوش کن. برج میلاد را هاشمی و کرباسچی به تقلید و چشم هم چشمی از برج های دو قلوی آن سالها تازه معروف شدۀ مالزی پی ریختند و مقداری هم کار کردند و بنیادش به آنان مربوط است. اما خودشان نتوانستند چه از نظر جلب پیمانکار خارجی و چه غلبه بر مخالفت های داخلی و چه توان اختصاص بودجۀ کافی کار را به نزدیک سرانجام هم برسانند. بعد از هاشمی و کرباسچی هم که نه شهرداران درستی تهران داشت و نه خاتمی در موقعیتی بود - چه از جهت فکر گدای چپ های همراهش و چه از جهت مقبولیت ایدئولوژیک خودش - که بتواند اتمام برج را تعقیب کند. احمدی نژاد هم که می گفت بجای اقیانوس باید در گنداب و مرداب و حداکثر برکه شنا کنیم و حاضر نبود جاه طلبی هاشمی را دست بگیرد. قالیباف تنها مدیری بود که آمد و آستین بالا زد و مهمترین سازه های برج میلاد را با زمان بندی های شگرف و با عبور از همۀ موانع پیش گفته به سرانجام رساند و شهر را به هویتی مدرن هم مزین کرد. در مورد فرهنگسرا هم من حرفی نزده ام و تو هیجان زده بودی به چهار تا خاطره از دوستانت و فکر کرده ای که وقتی گفتم قالیباف مجسمه و نقاشی می خرید از هنرمندان و سینماگران را تکریم می کرد و فیلم شهری به آنان سفارش می داد و ... راجع به فرهنگسرا - بحثی جداگانه می طلبد - نبوده است. منظورم از سینما گر مسعود ده نمکی نیست بلکه مشخصاً اشاره دارم به مهرجویی و کیانیان و مجابی و غریب پور و ده ها هنرمند دانه درشت. یا...هو

ناشناس گفت...

برج میلاد در زنان خاتمی کار اجراییش شروع شد در دوران احمدی نژاد سرعت گرفت از جمله آن اسکلت قرمز رنگ را میدیدی که برای طبقه تحتانی سر برجک از روی دیواره برج روزی چند متر بالا میرفت . قالیباف قسمت فوقانی برجک را تکمیل کرد .سینما آزادی را قالیباف دوباره ساخت همینطور پارک آب و اتش را . همشون دزدند ولی من ترجیح میدم حتی اقل یه دزد بدرد به خور در راس باشه تا آب خوش از گلوی هموطنم بره بیرون . این روحانی بدرد نمیخوره .

اصلاح طلب گفت...

آقای مدیر وبلاگ
من یک بار دیگه تکرار کنم که شما زورت به ما اصلاح طلبان نمی رسه . چون شما توانایی استخدام چهار تا کامنت نویس همسو با خودت رو هم نداری در حالی که ما حدود هشتاد درصد روزنامه ها وبسایت های ایران رو به تسخیر خودمون درآوردیم.

و اما یکی از دوستان و همفکران بنده در بالا کامنتی گذاشته که باعث تعجب من شد. ایشان در کامنت خودش نوشته که جناب آقای روحانی نمی توانست پرونده "فیش های نجومی" را به قوه قضائیه بفرستد چون در قوه قضائیه ممکن است اراده ای برای برخورد با دولت آقای روحانی وجود داشته باشد...... بنده ضمن تشکر از همفکری این هم حزبی عزیز ، عرض می کنم که جناب آقای روحانی و آقایان ناطق نوری و پورمحمدی و دیگر بزرگواران اعتدالگرا و اصلاحطلب، برای ائتلاف با خانواده آقای لاریجانی زحمات گوناگونی کشیدند و این زحمات، خوشبختانه نتیجه داد و قوه محترم قضائیه در همین پرونده "فیش های نجومی" با آنکه افکار عمومی در جهت برخورد با دولتمردان آقای روحانی فشار زیادی را به قوه قضائیه آورد، با وجود همه این فشارهای سنگین، دوستان عزیزمان در دستگاه قضایی سعی کردند که آب بر این آتش بریزند که من همین جا از مسئولین دستگاه قضایی سپاسگزاری می کنم.

من از برخی از دوستان عزیز اصلاح طلبم تعجب می کنم، که چرا بذر اختلاف می پاشـنـد و باعث دو دستگی و چند دستگی در جبهه اصلاحات می شوند در حالیکه ما برای رسیدن خانواده آقای لاریجانی به کرسی ریاست مجلس دهم، هزینه دادیم و این صحیح نیست حالا که بر طبق یک برنامه استراتژیک و بلند مدت، چنین ائتلاف بزرگی شکل گرفته و در نتیجه ما به لحاظ برخورداری از اهرم های قدرت دست برتر را داریم و توانسته ایم شخصیتی مثل جناب آقای لاریجانی را در صدر مجلس قرار دهیم، حالا بیاییم در فضای رسانه ای کشور، خودمان بر ضد این ائتلاف عظیم صحبت کنیم و ارکان این ائتلاف بزرگ را زیر سوال ببریم.

ناشناس گفت...

یکی از دغدغه های قالیباف اسلامیزه کردن شهرداری تهران و تفکیک کارمندان زن و مرد و همچنین تفکیک جنسیتی یا به عبارتی تفکیک های سکسییم در شهرداری بوده

این شخص لیاقت این همه تعریف و تمجیدو نداره
فراموش نکنیم شما چنین تعاریف مبالغه آمیزی رو هم درباره رئیس جمهور روحانی داشتید

شما در حکم استاد ما هستید و انتقاد از شما برای من سخته ، منتها برای من قابل درک نیست با این تجربه ی طولانی و شناخت دقیقی که نسبت به ماهیت جمهوری اسلامی دارید چرا در هر دوره یکی از این پامنبری ها و نوچه های استبداد فقهی را تا این حد بالا میبرید.

قالیباف یکی از صدها ذخیره ی جمهوری اسلامی برای عوام فریبی شیک است، موقعیت خوبی پیش آمده که حداقل یکی از این گزینه سوخت و از بازی حذف بشود، خیلی خوب به درگ یکی هم کم بشود به نفع ما خواهد بود.

من احساس میکنم شما برای دوره آینده انتخابات تصمیم دارید به سهم خود برای این مردک سپاهیِ مخلص و نوکر خامنه ای تهییج آفرینی کنید.

ارادتمند رضا دَوّآر

Dalghak.Irani گفت...

یک امثیل هم بنویسم برای برجام برجامیان تا از شهر برمی گردم بچه های تیم ملی فوتبال هم بتوانند با بردشان مقابل قطر یک جشن نصفه نیمه هدیه دهند به آخرین پیوند شادی بین ما ایرانیان.
اما ماجرای برجام ونقش روحانی و دولتش به نقش مشاطه ای می ماند که مسئول اعلام مقدار خونریزی عروس بود بنشانۀ بکارت تمام. یعنی مراحل خواستگاری و بعله برون و عقد انجام شده بود توسط داماد اوباما و عروس خامنه ای. روحانی با اطلاعات درون الیگارشی با ولایتی تنها دو نفری بودند که از این عروسی اجباری خبر داشتند و در تبلیغاتشان آن را به رقبا فروختند. اتفاقاً یکی از حماقت ها و بلاهت ها - اگر نگوییم خیانت ها - ی روحانی این بود که هیجان زده شده و برچسب عروس را بخودش زد که این منم عروس اوباما تا اولاً همۀ تبعات منفی به مشروعیت خامنه ای از این جام زهر را منحرف کند به تقصیر احمدی نژاد و هم خودش نتواند از کمترین تبعات مثبت آن بنفع ملت بهره برداری کند. امروز که مجدداً سر بر آستان مرشد اعظم خامنه ای می ساید خودش هم متوجه شده که بخاطر یک دستمال خونین ایران را کماکان در چنگال مشروعیت طلبکار خامنه ای هم حفاظت کرده است. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

رضا دوّار
به احساست اعتماد نکن بلکه به چشم و عقل و وبلاگ من اعتماد کن. من قصد ندارم در انتخابات وارد گود شوم اولاً. من از روحانی هیچگاه تعریف این چنینی نکرده ام و دفاعم از ایشان بمصلحت انتخاب ملت اولاً و گام های تاکتیکی نسبتاً درستی که برمی داشت بود. دفاع من و تعریف من از قالیباف فقط و فقط مختص اوست و تا نقیض آن پیدا نشود و در اینجا باشم قطعی خواهد بود. البته اگر قالیباف اشتباه سیاسی بکند حتماً او را نیز مورد انتقاد قرار داده و اگر اشتباهش منفعت شخصی یا خانوادگی یا رفاقت طلب در حوزۀ کارآمدیش هم باشد او را به دم خر بسته و از خطای خویش پوزش خواهم خواست. اما نه تنها قصاص قبل از جنایت در شأن و شخصیت و تفکر من نیست بلکه من به قصاص بعد از جنایت هم رغبتی ندارم. من حتی یک نفر از خوبان را هم حاضر بقربانی کردن در راه هدفم نیستم چون من ایرانیم و همۀ ایرانیان جز بانیان ایدئولوژی این سیستم پیشا تاریخ نور چشمان منند. یا...هو

عسکر گفت...

. . . . .
مقاله ای از استاد بزرگوار غلامعلی رجایی (مشاور رسانه ای حضرت آیت الله هاشمی)
که خواندن آن را به همه اعتدالگرایان و اصلاح طلبان ایثارگر (از جان گذشته) توصیه
می کنم:

http://www.gholamali-rajaei.ir/fa/news/226

. . . . .

به امید پیروزی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بر کفر جهانی

ناشناس گفت...

این واقعا برد "ایرانی" بود.

یک بالون قدیمی گفت...

قالیباف عزیز اکه نترسه و وارد کارزار انتخابات بشه

حسن روحانی هیچ شانسی نداره.

یا هو

ناشناس گفت...

"قطعاً مدیران باید در شأن و مرتبه و تحصیل و مدیریت و زحمت و تلاش شان دیده شوند تا جامعه را پیشرفت دهند. راجع بمدیران روحانی هم اعتراض ما به بی وجدانی بود و نه حقوق و مزایای متعارف مدیران که هم باید باشد و هم مدیر ارشدتر - در اینجا رییس جمهور یا شهردار - برای دفاع از آنان خودش را بکشتن بدهد. منتها همه چیز شفاف!"

یعنی شان مدیران نابغه قالیباف و کامران نجف زاده خانه در آجودانیه و دربند هست؟!

چطور راجع به مدیران روحانی شما به بی وجدانی شان اعتراض دارید اما راجع به مدیران قالیباف نه؟ با این حرف شما در واقع به صورت تلویحی تایید می کنید که آن خانه های میلیاردی حق مدیران قالیباف بوده. شما اصلا تعریف کلمه رانت در دیکشنری رو مطالعه کردید؟

متاسفانه قالیباف معصوم و مظلوم شما این بار بدجوری خراب کرد و تبدیل به یه مهره سوخته شد. سابقه او خراب تر و سنگین تر از این حرفهاست که حالا فقط گیر بدهیم به همین یه موضوع خانه های نجومی. با تصویب قانون انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم ایشون باید دمش رو بذاره رو کولش و تشریف ببره شهر خودش طرقبه خدمت کنه البته اگر بتونه چون طرقبه تهران نیست که بودجه هزاران میلیاردی داشته باشه و ملک و املاک هم نداره تا قالیباف دورهمی با دوستان و فامیل مشغول خورد و برد بشه. و همچنین امیدوارم روزی در ایران آزاد عدالت و قانون در مورد افرادی مثل ایشون هم اجرا بشه و تکلیف ایشان، همسرش، پسرش، سیدجعفر تشکری هاشمی (پسرخاله همسرش) و سید مهدی احمدی (برادر عروس) که همگی در شهرداری و شرکت های وابسته به صورت دورهمی و خانوادگی مشغول چاپیدن هستند مشخص بشه.

ناشناس گفت...

احسنت ناشناس ساعت 2:27

ناشناس گفت...

چند بار گفتم
خانه از پای بست ویران است
دلقک سه چهار سال است که
در بند نقش ایوان است

ناشناس گفت...

با سلام.
دلقک جان خیلی از اوضاع دستگاه عریض و طویل شهرداری تهران پرت هستید!
دیده های مبارک را بشویید و جور دیگر بنگرید تا مغضوب تر از این نشدید. این جناب عالیجنابناتان جای دفاع ندارد چه برسد به تأیید و تحسین.
با سپاس.

ناشناس گفت...

تیمسار سلام. شما این نمایشگاه کتاب و پایه های پل صدر چشمتان را گرفته. تمام باغات تهران را این آقا برای ولخرجی ها به توپ بست. تمام پیلوت های آپارتمان های جدید را اجازه داده تغییر کاربری به تجاری دهند. با گسترش طرح ترافیک شرکت ها به محلات مسکونی بالای اتوبان همت حمله کرده اند و در بافت های مسکونی زیبا و اصیل تهران مثل دروس و قلهک و سایر مناطق شمیران زندگی و ترافیک غیرقابل تحمل شده. وقتی این وضع بالاشهر تهران باشد محله های دیگر تکلیفشان روشن است.حتی دوره ی احمدی نژاد اینقدر شهرداری پولکی و خلافکار نبود و راحت اجازه ی تغییر کاربری و تراکم 6 طبقه و 9 طبقه و 11 طبقه نمیداد و حمله ی شرکتها به بافت مسکونی و تجاری کردن پیلوت را نمیداد. قالیباف تهران را به شهری غیرقابل تحمل تبدیل کرده. امثال شما یا جک استراو اگر یک هفته بیایند شاید خوششان بیاید اما برای زندگی غیرقابل تحمل است. در آمار مورد اشاره شما هم رده ی تهران فاجعه و حتی از باکو پایین تر است. نرخ رشد سریع بوده قبول. مثل اینکه کسی نمره ی ریاضیش 2 باشد و بشود 4 از 20. آیا این افزایش 100 درصدی خیلی چشم دراور است؟!
والله اگر با قصد و غرض نوشته باشم یا قصد ناراحت کردن شما را داشته باشم. اما متاسفانه شما از سر بی اطلاعی از وضع اسفناک محلات و خلاف ها و تغییر کاربری و ترافیک و حمله ی شرکت ها به مناطق مسکونی این صحبت را میکنید. زمین های ذخیره ی شهر تهران را هم در منطقه 22 حراج کرده فروخته به سپاه بابت همین چهار تا پروژه. تیمسار شما که ساکن بریتانیا هستی خوب میدانید اهمیت کاربری و زون بندی و بافت محله و اینکه کانسیل که همان شورای محل هست محق در دفاع از حقوق ساکنین حتی در برابر شهردار لندن. خلاصه آواز دهل از دور شنیدن خوش است اخوی! یا هو

ناشناس گفت...

تیمسار سلام. شما این نمایشگاه کتاب و پایه های پل صدر چشمتان را گرفته. تمام باغات تهران را این آقا برای ولخرجی ها به توپ بست. تمام پیلوت های آپارتمان های جدید را اجازه داده تغییر کاربری به تجاری دهند. با گسترش طرح ترافیک شرکت ها به محلات مسکونی بالای اتوبان همت حمله کرده اند و در بافت های مسکونی زیبا و اصیل تهران مثل دروس و قلهک و سایر مناطق شمیران زندگی و ترافیک غیرقابل تحمل شده. وقتی این وضع بالاشهر تهران باشد محله های دیگر تکلیفشان روشن است.حتی دوره ی احمدی نژاد اینقدر شهرداری پولکی و خلافکار نبود و راحت اجازه ی تغییر کاربری و تراکم 6 طبقه و 9 طبقه و 11 طبقه نمیداد و حمله ی شرکتها به بافت مسکونی و تجاری کردن پیلوت را نمیداد. قالیباف تهران را به شهری غیرقابل تحمل تبدیل کرده. امثال شما یا جک استراو اگر یک هفته بیایند شاید خوششان بیاید اما برای زندگی غیرقابل تحمل است. در آمار مورد اشاره شما هم رده ی تهران فاجعه و حتی از باکو پایین تر است. نرخ رشد سریع بوده قبول. مثل اینکه کسی نمره ی ریاضیش 2 باشد و بشود 4 از 20. آیا این افزایش 100 درصدی خیلی چشم دراور است؟!
والله اگر با قصد و غرض نوشته باشم یا قصد ناراحت کردن شما را داشته باشم. اما متاسفانه شما از سر بی اطلاعی از وضع اسفناک محلات و خلاف ها و تغییر کاربری و ترافیک و حمله ی شرکت ها به مناطق مسکونی این صحبت را میکنید. زمین های ذخیره ی شهر تهران را هم در منطقه 22 حراج کرده فروخته به سپاه بابت همین چهار تا پروژه. تیمسار شما که ساکن بریتانیا هستی خوب میدانید اهمیت کاربری و زون بندی و بافت محله و اینکه کانسیل که همان شورای محل هست محق در دفاع از حقوق ساکنین حتی در برابر شهردار لندن. خلاصه آواز دهل از دور شنیدن خوش است اخوی! یا هو

ناشناس گفت...

اصلاح طلب قاعدتا همان عسگر و از سپاه سایبری است. پوتین خوب درس دادند ایجاد مراکز کامنت گذاری را. ساختمانش در مسکو شهرتش جهانیه. شما هم آدرس بده عسگر. راستی کامنتی چند حساب میکنند برادر عسگر؟