۱۳۹۵ شهریور ۳, چهارشنبه

هوادار فروشی روحانی پاسخ گرفت: خامنه ای: توبه ات را می پذیرم اما پررو نشو که خرخره ات دست من است!

Image result for ‫خامنه ای و روحانی‬‎


1- برخورد خامنه ای با روحانی و دولتش - بمناسبت دیدار امروزشان - بطور شگفت انگیزی نرم و همراه بود. رهبر جمهوری اسلامی نه تنها خودش را طرفدار دیپلماسی - کلمه ای که گفته بود تکرار نکنند چون او یک انقلابی است - معرفی کرد بلکه بطرز صریح و قابل نشان دادنی از تیم مذاکرات هسته ای پشتیبانی و قدردانی کرد. او گفت که همۀ مخالفت های - تا خسارت محض خواندن برجام در فروردین مشهد - متوجه طرف غربی و امریکا بوده و تعرضی به دیپلمات های خودشان ندارد. البته مثل همیشه هیچگاه معلوم نخواهد شد که خسارت محض خواندن یک رفتار و توافق و قرارداد و هرچه چطور می تواند به عنصر ناخودی و دشمن و رقیب بار شود و چه کسی در عالم سیاست طرف مذاکره اش - دشمن - را خائن یا خاسر نسبت بخودش می خواند. خائن و خاسر به چی؟ به منافع کدام طرف؟ زیرا قرار بر این نبوده و نیست که دشمن یا رقیب - در اینجا امریکا - منافع ایران را بمذاکره بگذارد بجای نفع دولت و کشور خودش. القصه اما هرچه بود و بهر طریقی تحلیل و تفسیر کنیم استقبال خامنه ای از دولت روحانی بی نظیر بود و معلوم شد که آدم فروشی روحانی* را پذیرفته و بازگشت او بخانوادۀ انقلاب را بقیمت رسانده. تا جائیکه حتی دلش بحال روحانی سوخته و در موضع فرهنگ گفته: چرا اینقدر وحشت کرده اید و عقب نشینی های هیستریک می کنید در برابر سپاه مقتدر امامان جمعه ام و خودجوشان عزیزتر از جانم. خیلی هم نباید بترسید و خودتان را ببازید چون من هم تا این اندازه که شما عقب نشسته اید دگم و جزم اندیش و طرفدار اختناق فرهنگی نیستم. پس کمی هم جرأت داشته باشید و از سبک زندگی هوادارانتان دفاع کنید و به این گل و گشادی واندهید! عین حرف خامنه ای این است:
ایشان افزودند: بنده طرفدار جزم‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای لطمه زدن نیست.
2- بقیۀ سخنان آیت الله خامنه ای هم در هفت محور اصلی حاکی از اولاً تأیید دولت روحانی است و ثانیاً نصیحت به او که "اینقدر به انتخابات بعدی بیمناک نباشد و مشغول اقتصاد مقاومتی بماند و عقب ماندگی علمی کشور را - نسبت به سالهای رشک برانگیز احمدی نژاد - جبران کند و سه شاهی صنناری هم که از ثروت ملی دستش می آید بدهد به بی استعدادهای ذاتی جبهۀ انقلاب و یا کاسبان زیرک فرهنگی که بعنوان مزدور هنر و فرهنگ برای انقلاب تبلیغات می کنند و ... الاآخر. تا اینکه خامنه ای یکباره متوجه زیاده رویش شده و نهیب زده  بخودش که به کجا چنین شتابان. و یادش آمده  که روحانی را تازه اخته کرده اند بعد از سه سال کش و قوس بیهوده و ممکن است جای زخم آلتش که کمی بهبود یافت دوباره فکری شود که گویا هنوز هم جهاز تناسلی دارد و کار هم می کند. لذا پایان بخش سخنانش را با "اما پررو نشو دوباره!" جمع بندی کرده و گفته است: خرخره ات دست من است و چاره ای جز تسلیم نداری. پس یک وقت نکند بچگی بکنی و فیلت یاد هندوستان کند دوباره. عین حرف خامنه ای این بوده است:
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع حقوقهای نجومی اشاره کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد، خاطرنشان کردند: اعتماد مردم در این قضیه ضربه فراوانی خورده است، زیرا مردم و جوانان تحصیلکرده دریافتهای خود را با این دریافتهای غیرعادلانه مقایسه می‌کنند و این سؤال را می‌پرسند که بر اساس چه معیار و امتیازی و به دلیل انجام کدام کار ویژه این حقوقها پرداخت شده است؟

ایشان با تأکید بر لزوم عزم راسخ و برخورد قاطع با مسئله حقوقهای نجومی در تمام قوا و سازمانها افزودند: در موارد بجا و لازم، قوه قضائیه نیز باید ورود و با متخلفان برخورد کند.
این حرف خامنه ای همان "پررو نشو"یست که در بالا گفتم و به روحانی اخطار می دهد که موضوع حقوق ها و برادرت همیشه تازه است پیش من و در هر موقعی که پررویی کنی مطرحش خواهم کرد. و آیا منظور خامنه ای از توصیه بورود قوۀ قضائیه در صورت لزوم جز حسین فریدون برادر روحانی را هم نشانه دارد؟!

3- در همان ابتدای رسوایی فیش های نجومی هم گفته ام و بارها هم تکرار کرده ام و هنوز هم معتقدم که روحانی - اگر هم تمایلی به اصلاح امور داشت - در همان انفعال بیچاره اش در مقابل شریعتمداری و سکوت مرگبارش در مقابل استیضاح رسانه ای برادرش بخاکستر نشست و دیگر بعید می دانم که بتواند از شر مدیران و برادر فاسدش خلاصی بیابد. ماجرای فیش های نجومی و نقش های خامنه ای و روحانی در این ماجرا مرا یاد آن قصۀ قدیمی می اندازد که می گویند: در ایام ماضی مردی گوسفندی را به امینی سپرد برای راستی آزمایی و شرط کرد که اگر این گوسفند را بعد از چهل روز در همین وزنی که گرفته ای - نه چاقتر و نه لاغرتر - تحویل بدهی از تست مربوطه قبول خواهی شد. مرد امین اما چنین کرد و شرط و تست و هرچه بود را برد. کارفرما یا ارباب که چنین مأموریت شاقی را به او داده بود شگرد کارش را پرسید و مرد برنده گفت که کار ساده ای بود. روزها هرآنچه از خورد و آشام مورد نیاز گوسفند بود را به او می خوراندم؛ و هنگام غروب و قبل از بردن گوسفند به آغل خواب گرگی را به او نشان می دادم. تا هرچه روز اندوخته بود از تنش بریزد بخاطر شوک ترس! همین. حالا فیش های حقوقی همان گرگ است و خامنه ای امین خدا و روحانی گوسفند! یا...هو

پوزش: محتوای قصه را درست تعریف کردم اما شکل قصه دقیق یادم نبود و نرفتم هم دنبال ورژن اریجینالش بگردم. پس اگر جای کلمات با قصه شنیده های هرکدام از شما از ماجرا متفاوت بود. من اصراری در دقیق بودن شکل قصه ندارم.

* ادم فروشی را در تیتر هوادار فروشی آوردم که زیاد برخورنده نباشد. اما راجع بچگونگی آدم فروشی روحانی در نقشۀ انتخاباتی 96 بزودی مطلبی خواهم نگاشت.

بعد از تحریر: سخنان امروز خامنه ای یک نکتۀ بسیار امیدوار کننده ای هم داشت بی دخالت هیچکس در جمهوری اسلامی. و آن سکوت مؤدب خامنه ای در شاخ و شانه کشیدن های ضد غربی و بویژه منطقه ای و مقاومت و از این چرت و پرت هایی بود که معمولاً چاشنی هر سخن بی ربط و باربط خامنه ای بوده در این سال ها. و این نشانه ای مهم است از غروب سیاست خامنه ای - و ایدئولوژی - در خارج از مرزها و این مهم است.

۱۹ نظر:

ناشناس گفت...

38 سال عمر تلف شده ام را در نیم ثانیۀ غفلت محمد بحساب ننشسته ام هنوز و دارم تقصیر خودم را هم بحساب می آورم در مقابل زرنگی حریف...(پست جدید را هنوز نخوانده ام.ولی دلقک حیفم امد این بند از نوشته ات را به بهانه لوتالو محمد درپست قبلی در این پست یاد اور نشوم.بسیار تلخ و درد ناک و در عین حال عبرت اموز. و اینکه ادمها باید بسیار هوشیار باشند و قدر و قیمت رفتار و اعما لشان را در یابند.اگر قرار است ما انسا نها زندگی کنیم، باید خیلی حواسمان را جمع کنیم و نتیجه اعمال را همانا نه در ان دنیا؟! که در این دنیا براورد کنیم و بدانیم که هر حرکت و رفتار و گفتار ما می تواند عواقب وخیمی را برایمان بهمراه داشته باشد.رفتارهایی که متا سفانه بصورت روزمره از ما سر می زند و بی خیال انرا جدی نمی گیریم و نتیجه اش کابوس های شبانه ،حسد و حقد، افسوس وپژمردگیهای روحی روانی است.وضعیت امروز ایران نتیجه همین غفلت های نیم ثانیه ای است.جامعه ای که فتیله پیچ شده.

رامیار گفت...

منتظر بودم به این فراز سخن خامنه ای هم اشاره کنید که گفت این یک سال آخر دولت را باید کار کنید. در همین زمان برای دولت احمدی نژاد گفته بود: فکر نکنید سال آخر دولت است، خیر، شما یک سال به اضافه چهار سال وقت دارید.
به نظر شما این اشاره رهبری به اینکه "سال آخر" دولت است، در برابر دولت احمدی نژاد که "یک سال به اضافه چهار سال بعد" نشانه‌ای از احتمال یک دوره ای شدن روحانی نیست؟

بسیار راغبم نظر شما را بدانم که تحلیلگر خوب سخنان خامنه ای هستید.

Dalghak.Irani گفت...

نه رامیارچنین تصوری ندارم و خامنه ای معمولاً ترجیحش را بیان می کند و نه عملش را. در مورد احمدی نژاد هم تا جایی که خاطرم است علاوه بر ترجیحش در دو دوره ای شدن احمدی نژاد اینطور گفته بود مفهوماً که شما دولت محبوب من هستید و دارید بشدت کار می کنید و نگذارید موتورتان سرد شود و طوری به ماجرا نگاه کنید که گویی پنج سال از عمر دولتتان مانده و نه یک سال. بدیهی است که در مورد روحانی چنین ترجیحی ندارد و یکی هم به این دلیل وارد پیش داوری ها نمی شود که سر احمدی نژاد و ماجراهای 88 هزینۀ سنگینی داده و یکی از اتهاماتش همین بود که تو بنفع احمدی نژاد اعلام نظر مکرر کرده ای. یا...هو

ناشناس گفت...

گزارش وال استریت ژورنال از حضور موقت بمب افکن های روسیه در نوژه / چرا وزیر دفاع ایران، روس ها را «بی معرفت» خواند؟
ایران و روسیه حول منافع مشترکشان در سوریه و حمایت از بشار اسد با هم متحد شده اند و روابطشان تنگاتنگ تر شده است. همکاری های آنها در هفته های اخیر از زمانی که روسیه استفاده اش از پایگاه هوایی در غرب ایران را برای انجام عملیات بمباران داعش در سوریه آغاز کرد وارد فاز جدیدی شد.

ناشناس گفت...

انقدر خودت رو نکش
قالیباف رئیس جمهور نمیشه

ناشناس گفت...

من منتظرم ان فلان فلان شده، باراک اوباما زودتر گور خودشو گم کنه تا همه از بلاتکلیفی در بیان در منطقه، در ایران روحانی رای نیاوردنش بسیار مشکل است چون عوام بی خبر از همه جا عادت کردند به رئیس جمهور رای دهند.

ناشناس گفت...

سلام دلقک
یادم است برای فیلم ماهی و گربه مطلبی نوشته بودید. حالا که این فیلم در شبکه خانگی منتشر شده دوست داشتم آن مطلب را دوباره بخوانم اما پیدا نکردم. لطفا اگر مقدور است لینک آن مطلب را قرار دهید.

Dalghak.Irani گفت...

من خودم هم داخل وبلاگم گم می شوم و خواستن آدرس از من منصفانه نیست. تازه من نوشته ای هم مستقل ننوشته ام راجع به شهرام مکری و فیلمش. اما چون خیلی ماهی و گربه را دوست داشتم یادم مانده که باید در پست مسعود بهنود باشد در کامنت ها و آدرسش این است:
http://dalghakirani.blogspot.co.uk/2014/12/blog-post_13.html

ناشناس گفت...

واقعا تغییر تیم به همین راحتی است؟ مثلا رئیس جمهور اصلاح طلب انتخاب شود و بعد بگوید کون لقش و اصول گرا شود؟ پس الان روحانی چی هست؟ اصلاح طلبان که وجود خارجی ندارند فعلا، اصول گرایان هم چند تکه بودند اخرین بار، روحانی کاملا هم اصولگرای اصیل نبود و حالا دیگر اصلا نمی تواند بشود، چون توافق هسته ای به نامش است، نئو اصول گرا هم نیست! احمدی نژاد بود، حدسم اینکه احتمالا اصولگرایه میانه رو، طرفدار رابطه در حد بخور نمیر با غرب، برای حفظ حداقل زیست و نیاز های نظام، در داخل هم هر از چند گاهی عوام فریبی، برای طبقه متوسط. شبیه داداش کوچیکه رفسنجانیه.

ناشناس گفت...

آخوندهای سیاه بازِ رند با هماهنگی رئیس جمهور آدم فروش "مانور اقتداردولت" راه انداخته اند، به این ترتیب که بیایند با علم کردن پرچم "کنسرت زدایی" هم حواس مردم را از مشکلات اساسی تر پرت کنند و هم در گام بعد روحانی با ژست اقتدار تشر بزند به ملای مشهد و وزیرش، با آن پوز خند زیر پوستی همیشگی! آنها هم عقب نشینی کنند، مثلا...تا بگوید دیدید چه ما تحتی پاره کردم از عمامه به سرهای متحجر!
این پروژه تا انتخابات 96 ادامه خواهد یافت با طنازی، با هدف اثبات وجود تخم و خایه و شرف نداشته ی روحانی...
خر خودتانید حرامزاده ها!!
با پوزش از دلقک و خوانندگان عزیز

الف گفت...

تیمسار
حرف تکراری است و خودتان هم می دانید. ولی خواهشا چند تا در میان تحلیل روشنی بخش و امیدوار هم بنویسید.

ناشناس گفت...

پیرو کامنت نا شناس قبلی که بدرستی از اخوند های رند نوشتند سئوالی که همان زمان برایم مطرح شد اینکه مگر می شود در موضوع کنسرت در مشهد جنتی از روحانی برای گفتن ان حرف نظر خواهی نکرده باشد.یعنی جنتی تصمیمش در مورد کوتاه امدن در برابر علم را به روحانی منتقل نکرده و همینطور الا بختگی اظهار نظر کرده اند؟ در این حکومت اقایان یا در حقیقت بساط اینا همه چیز تبدیل به بازیچه و فریب و مسخرگی شده.اینا اصلا انگار مربوط به یه کره دیگه ای هستند.موجودات این چنینی تا حالا ندیده بودیم.زندگی امان خیلی ضایع شد.

ناشناس گفت...

مانند این مسئله هسته‌ای که طوری صحبت می کنند که انگار تصمیم و ابتکار روحانی بوده و رهبر معظم فقط نظاره گر. در این حکومت که رهبر در مورد وارد شدن یک خودروی وارداتی آمریکایی دخالت می کند، رئیس جمهور چکاره است؟ زیر فشار شدید مطبوعات و رسانه ها، خاتمی واقعیت پست ریاست جمهوری را کوتاه و موجز بیان فرمودند: یک تدارکات چی.

ناشناس گفت...


سؤال: آیا می‌توان از مقایسه‌ی این دو جمله به نتیجه‌ی خاصی رسید؟

آقای خامنه‌ای؛ در آخرین هفته‌ی دولت روحانی (امروز. سوم شهریور۹۵)
«دولت باید با برنامه‌ریزی و جدیت، حداکثر بهره‌برداری را برای کار و تلاش در یک سال باقیمانده انجام دهد».

آقاى خامنه‌ای در آخرین هفته‌ی دولت اول احمدی‌نژاد: (دوم شهریور۸۷)
«فکر نکنید که امسال، سال آخر دولت است؛ مثل کسی که پنج سال ديگر بناست کار بکند، کار بکنيد؛ يعنی تصور کنيد که اين يک سال به اضافه چهار سال ديگر در يد مديريت شماست. با اين ديد نگاه کنيد و کار کنيد و برنامه ريزی کنيد و اقدام کنيد.»

ناشناس گفت...

دلقک عزیز بابت پاسخ و لینک بسیار سپاسگزارم. فیلم فوق‌العاده‌ای ست و موبه‌مو وصف حال ما ست. ممنونم.

اصلاهــطلب گفت...

برخی سعی دارند با بزرگنمایی برخی از موضوعات انحرافی همچون
1- وضعیت وخیم اقتصادی ایران
2- ناهنجاریهای اجتماعی (مثل فقر، اعتیاد به مواد مخدر و افزایش جرم و جنایت)
و
3- مدیریت غیر صحیح منابع آب زیرزمینی و در نتیجه کاهش رطوبت خاک و به دنبال
آن گسترش مساحت بیابانها در ایران

عملکرد اعجاب انگیز و حیرت آور مدیران ایثارگر دولت تدبیر و امید را زیر سوال ببرند
. . . . .

ناشناس گفت...

ادم فروشی را در تیتر هوادار فروشی آوردم که زیاد برخورنده نباشد. اما راجع بچگونگی آدم فروشی روحانی در نقشۀ انتخاباتی 96 بزودی مطلبی خواهم نگاشت.

به شدت منتظر تحلیل شما از انتخابات سال آینده هستم.

ناشناس گفت...

طرفداران اون خواننده بدبخت تازه دستگیر شده توانستند چند نفر رو بکشونند توی خیابون، من ندیدم در این مدت برای کسی از اپوزیسیون ایران کسی بیرون بیاد.

kalaghesizdah گفت...

زادروزتون خجسته و همراه تندرستی و سرحالی!
پس بگو چطور الان شبکه خبر ،خبر پشت خبر داره هاشمی رو نشون میده بعد مدتها...!