۱۳۹۵ مرداد ۸, جمعه

خوش آمد می گویم به پرزیدنت هیلاری کلینتون. لطفاً همانقدر که مخالف واپسگرایی ترامپ بودید؛ با خامنه ای هم جدی باشید.


1- برنی سندرز می گفت: "اول انسانیت" و جوانان را مدهوش می کرد که چه بهتر از این. دونالدترامپ می گوید "اول امریکا" و طبقۀ متوسط اغلب با گرایش لمپنیسم و شووونیسم دارای نوستالوژی امریکای دهۀ نود قرن گذشتۀ میلادی را مدهوش می کند که راست می گوید باید بزنیم توی دهان خواهر و مادر هرچه ناخالصی برابری خواه قرن بیست و یکمی است و کشورمان را اول و دنیا را پشت سرش تصاحب کنیم. هیلاری کلینتون می گوید "اول وضع موجود" و مردمان بالای 50 سال سن را جذب می کند و عقلای جوان سندرزی و عقلای میانسال ترامپی را بفکر وامی دارد. پس مطمئنم که با تکیه بر فرمول بالا خانم بسیار شایسته و برازنده و سیاستمدار سترگ هیلاری کلینتون عزیز هم 45 امین و هم بعنوان اولین زن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا خواهد شد. - مگر اینکه فارسی بلد باشد و وبلاگ من را بخواند و مطمئن از پیروزی چهار ماه آینده را تخت بگیرد بخوابد! -

2- سندرز از گردونه رفته بیرون و خودش هم خوشحال خواهد بود. زیرا "اول انسانیت" او آخرین گزینۀ هیچ برهه ای از تاریخ انسان هم نبوده است تا کنون. تا چه رسد به "اول اولویت بودن". نه اینکه برنی اولین نمونه باشد برای تلاش با چنین هدف و شعار مقدسی. بلکه بسیار آرمانگراها بوده اند که تحت همین آرمان "اول انسانیت" سندرز کوشش کرده و نه تنها آرمان باخته اند که زندگی شان را هم باخته اند. چون خود انسان "اول انسانیت" را بر نمی تابد و فقط اگر در حضیض زیستی گیرافتاده باشد یا سن هیجانی طبیعی اش باشد؛ مدتی کوتاه - تا سوء استفاده از دیگران برای برخاستن از حضیض یا پشت سر گذاشتن سن هیجانی و شاشیدن بزمین سفت واقعیت زندگی - طرفدار تساوی و عدالت حداکثری خواهد بود و دیگر هیچ. پس سندرز آرمانش خوب بود اما راه هایش ویران شده از بس که پا کوفته بشر بر روی خاکی شان بی حاصل. و خوب شد که تصویری از خودش حک کرد و کنار کشید.

3- دونالد ترامپ اما یک خود کرده پشیمان با هوش است که سوار ذهن ترسوها شده و همان ورژنی را تعقیب می کند که آبای بریتانیایی اش در رأی به برگزیت انتخاب کردند در همین دوماه پیش. او می گوید جهانی سازی شکست خورده و باید برگردیم بدوران ارباب رعیتی. او البته بدون اعتراف که ترامپ شدن خودش محصول همان جهانی سازی بوده است شعار می دهد که اول برمی گردیم بداخل مرزهای خودمان و میهن مان را نجات می دهیم و آنگاه دوباره با زور و دانش و ثروت و برتری ذاتی امریکایی مان دمار از روزگار هرچه عرض اندام کننده است در می آوریم. این حرف ترامپ که گفتم در بریتانیا موفق شد حرف خیلی دیگر از ترسوهای یکه خورده از داعش عربستان و حزب الله ایران  بویژه در کشورهای غربیست. اما چون سخنی بی بنیان و مقطعی است موجش فروکش خواهد کرد بزودی و امریکا قطعاً راه بریتانیا را نخواهد رفت. زیرا که بقول هیلاری اگر راه باز آمده در تاریخ اشتباه بود که نمی آمدیم. پس هر آنچه تا کنون اتفاق افتاده سیر خواست غالب خودمان (بشر) بوده و ادامه اش هم لاجرم است و بازگشتی در کار نخواهد بود. 

4- هیلاری اما ادامه می دهد که همینجا که هستیم مگر چه ایرادی دارد که برگردیم. اگر قرار به بازگشت بعقب بود که جلو نمی آمدیم. پس اگر اینجا هستیم خودمان خواسته و آمده ایم و اگر مشکلاتی هم بروز کرده - که کرده و همیشه بوده کم و زیاد - کافی است یکی مثل من ها سفت تر - چشمک می زند به ترزا می نخست وزیر بریتانیا و آنجلا مرکل صدراعظم آلمان - بایستند و مشکلات را برداریم از سر راه جهانی شدن محتوم. و ترامپ را مسخره می کند که فکر می کند بعد از عصر اینترنت می توان از جهانی شدن - جهان جهانی شده - به عقب برگشت و مهمتر اینکه انسان جهانی شده را به جهان برده داری قرن نوزده برگرداند. آقای ترامپ عزیز دیگر در جهان برده داری منسوخ شده و برده های جهان سوم هم اینترنت دارند و سهمشان را طلب می کنند. مشکل فقط مرزهای زمینی و مصنوعی نیست که ببندیم و دیوار بکشیم. مشکل اصلی در مرزهای شکستۀ آگاهی و بهتر خواهی و عدالت طلبی حداقلی است؛ توسط تک تک برده های دیروز. پس هیلاری شعارش را می سازد و حک می کند در عقل امریکایی رأی دهنده در نوامبر 2016: "یا با هم نجات پیدا می کنیم. یا بی هم نابود می شویم". در امریکا همین است و در جهان همین است و در همۀ موارد همین است. تا اینجا با هم آمده ایم زشت و زیبا. از اینجا به بعد هم باهم خواهیم رفت بازهم زشت و زیبا. شرکا اگر زیاد شده اند چاره اش انکارشان نیست. من هیلاری بعنوان اولین رییس جمهور زن تاریخ امریکا رفقایمان را افزایش می دهم بجای کم کردن از شرکا که ناممکن است. خوش آمد می گویم به پرزیدنت هیلاری کلینتون و مطمئنم که او و دو شریک اصلی اش ترزا می بریتانیایی و انجلا مرکل آلمانی دنیایی بسیار منظم تر و دقیق تر در جزییات و مقاوم تر خواهند ساخت برای مردان بی عرضۀ بدون ابتکار و بدون نوآوری عرصۀ سیاست قرن بیست و یکم.

5- ایران هم از مثلث این سه زن بیشتر از هر مثلث مردانه در سال های گذشته بهره خواهد برد. چون حداقل این ترامپ است که بسیار شبیه خامنه ایست تا هیلاری. شهوت و قدرت و واپسگرایی و مردسالاری و متوقف کردن رشد جهان را گفتم در تشبیه و الاّ در سیاست حتماً ترامپ خامنه ای را خواهد خرید با کمترین مبلغ ممکن. این تخصص ترامپ است: "هرکس هرکاری با ملتش می کند بخودشان مربوط است. رفیق امریکا کسی است که بیشترین سودش به امریکا و بیشترین ضررش بکشور خودش برسد." آیا خامنه ای جز این می خواهد! یا...هو

بعد از تحریر:
این یک دلنوشتۀ ارادتمندانه ام به خانم کلینتون است و چون می دانم رییس جمهور بعدی امریکاست از اکنون دارم جا رزرو می کنم در کشورش که دخترانم در راهش هستند. البته که عناصر اصلی تحلیل کلاسیک من را هم دارد جابجا. اما خواستم بگویم که اگر ریز تأثیر انتخاب کلینتون یا ترامپ - یا ترامپش را بخاطر روی ماه شما شکاکان نوشتم و الا خودم مطمئنم که کلینتون رییس جمهور بعد از اوباماست - را می خواهید و نظر حسی من را مهم می دانید باید کمی صبر کنید برای آینده.

۲۱ نظر:

مانی گفت...

این انتخابات برای من یک جورایی شده مثل انتخاب بین بد و بد تر خودمان! دلم میخواست یکی مثل اباما میامدِ یا زنی دلنشین تر و صادق تر از این خانم.اما چه میشود کرد؟ تا پیش از اباما به انتخابات بی اعتنا بودم ,حتی دور اول به اباما رای ندادم, اما اباما مرا با آمریکا آشتی داد. دلم برایش تنگ میشود و برای آن شیر زنش هم. مانده ام که به این خانم رای بدهم یا نه. اما از خوشحالی شما خوشحالم دلقک خوب.

ناشناس گفت...

احتمال رئیس جمهور شدن ترامپ هم کم نیست. علتش هم حملات بی امان داعش و تروریست های مسلمان است که قطعا تا زمان انتخابات ادامه پیدا می کند و تاثیرش را در ذهن مردم میگذارد و شانس ترامپ را افزایش می دهند. ضمن اینکه در سنا و کنگره جمهوری خواهان در اکثریت هستند و این نشان می دهد که رای ها به سمت جمهوری خواهان چرخیده است. البته انتخابات آمریکا سیستم یگانه ای دارد و آن هم آرای الکترال هست که اگر در ایالتی اکثر آرای الکترال را یک نامزد به دست بیاورد کل آرای آن ایالت به حساب او می رود. یک مسئله مهم دیگر در آمریکا مهاجران هستند. آمریکا اصولا کشور مهاجران هست و با توجه به حرف های ترامپ احتمال زیاد مهاجران و افراد دو رگه به او رای نخواهند داد. آرا سیاه پوستان هم مهم هست که با حمایت اوباما از کلینتون، آرا سیاه پوستان نیز به سمت کلینتون خواهد رفت. در کل شاید حق با شما باشد که احتمال رئیس جمهور شدن کلینتون بیشتر باشد ولی شانس ترامپ هم کم نیست. حفظ وضع موجود هم معمولا معنای منفی دارد. 8 سال است که دموکرات ها قدرت را در دست دارند اینها هم عواملی هستند که شانس ترامپ را افزایش می دهند.

ناشناس گفت...


Let's see what your HAT (Hillary -Angela-Teresa) ladies could do for the globe!

ناشناس گفت...

در مورد مسائل مهم سیاست خارجی این اتاق های فکر هستند که سیاست گذاری را بر عهده دارند فارغ از این که رئیس جمهور بعدی آمریکا دمکرات باشد یا جمهوری خواه. بیل کلینتون دمکرات آنچنان صربستان وصله ناجور را در هم کوبید که سر عقل آمد. رونالد ریگان جمهوری خواه مقتدر هم برای آیت الله ها انجیل و کیک فرستاد.

پری بلنده گفت...

ریاست جمهوری هر دو به ضرر ایران و برجام بر باد ده هست منتها هیلاری رندانه برجام رو پاره می کنه طوری که تقصیر بیشتر به گردن ایران بیفته اما ترامپ ابلهانه طوری که اروپا زیر بار نره. پس ریاست جمهوری ترامپ به نظر من برای ایران بهتره.

ناشناس گفت...

مدتی هست از خامنه ای خبری نیست. مثل اینکه او رفته است مرخصی و بدین ترتیب کمی مردم در نبودش توانستند نفس راحتی بکشند. او از همان آغاز سال شروعی طوفانی داشت و کاملا صریح به دولت و مردم پی در پی حمله کرد تا همین چند هفته پیش هم ادامه داد. از با خاک یکسان کردن ایده برجام داخلی روحانی شروع کرد و با به صراحت رای مردم به لیست امید را خسران و زیان نامیدن ادامه داد سپس به خودروهای مدرن آمریکایی وارداتی گیر داد تا وارداتشان ممنوع شود سپس شروع کرد به دخالت در امور خصوصی مردم و از علاقه مردم به آموختن زبان انگلیسی انتقاد کرد سپس دستور مقابله با ولنگاری فرهنگی داد و نیروی انتظامی و قوه قضاییه شروع به دستگیری مردم در مهمانی های خصوصی شان کردند. الان یه مدت کوتاهی هست که گویا از پریز کشیدنش بیرون و ملت یک نفسی دارن میکشن. وای به حال ملت بدبخت در زمانیکه خامنه ای دوباره بازگردد. در همین اواخر هم گویا کم کم حکومت مشغول مشخص کردن رهبر جدید در همان حالی است که ملت مشغول لباس المپیک و کودتای ترکیه و جشن حافظ و سخنرانی یک روان پریش در مورد ارتش است. خوب حواس ملت رو پرت کردن.

پیاله‌چی گفت...

تیمسار جان،
نوش...
دست به دلم نگذارید که خون است!...
آدم می‌‌خواهد سر به بیابان دویده و فریاد و نعره بزند!!...
چطور ممکن شده که در کشوری که چراغ دنیا است،
آخرش به این وضعیت برگزیدن بین عقرب جراره و مار غاشیه رسیدیم؟؟؟
شما و جگرگوشه‌هایتان در راه اینجایید. تشریف بیاورید؛ قدمتان روی چشممان. خوش خواهید آمد و کاش سعادتش به دوستدارتان دست دهد که نوشی با استاد به پیاله رویم. ولی نازنین، خودتان بهتر می‌دانید که سیستم فاسد شده است وقتی که هردو گزینه مطرح به پشت میله‌های قفس های آهنین تعلق دارند؛ یکی در باغ وحش و دیگری مجرم زندانی!! واویلا، نه در مسند راهبری دیاری با آن همه پتانسیل برای شر و خیر مثل آمریکای من شما و بقیه‌مان!...
نوش...
پ.ن. دست مریزاد. همیشه در ستایش قلم پرتوانتان به تعظیم اخلاص و ارادتم.

ناشناس گفت...

حسن عباسی نه تنها بی وطنه تازه تازه دیوس هم هست

اخه دشمن شماره یکه وطن فروش هایی مثل روحانیه و

چه گناهی بالاتر از این مردم میتونن براش تصور کنن

معلومه کسی که عضو سپاه باشه بهتر از این هم نمیشه

همه که دکتر حسن روحانی نیستن که خودشونو بزارن جلوی

تیر وترکش برای حفظ اب وخاک .

شمام اب بریز اونجات که سوخته

ناشناس گفت...

هیلاری کلینتون که سیاست مدار نبود! زن بیل کلینتون بود بعدش یهو شد سیاست مدار، مثل اینکه زن علی دایی یهو فوتبالیست بشه.

ناشناس گفت...

khabaronline.ir/detail/561367/Politics/4422
سخنرانی که کنسل شد

مازیار وطن‌پرست گفت...

هیلاری کلینتون سیاستمدار نبود؟ فقط زن رئیس جمهور قبلی بود؟ اگرچه احتمالا این فقط یک شوخی برای خنداندن ما بود، با اینهمه خلاصه‌ای از شرح حال هیلاری را ذکر می‌کنم:

هیلاری در تمام دوران تحصیلی ممتاز و جزو دانش آموزان و دانش جویان برجسته بود و هنگامی که شوهرش تحصیل می‌کرد به عنوان کارآموز در کمیته‌ی سنا برای رسیدگی به بحران واترگیت مشغول بکار شد. ناظران از همان موقع ستاره‌ی اقبال او را در عالم سیاست بسیار بلند می‌دانستند. پس از ازدواج با کلینتون و هنگامی که او خود را برای فرمانداری ایالت محافظه‌کار ارکانزاس نامزد کرد هیلاری برای موفقیت شوهرش دست از همه‌ی مناسب سیاسی‌اش کشید نام خانوادگی تجرد خود را که پس از ازدواج حفظ کرده‌بود، برای جلب نظر رأی دهندگان محافظه‌کاران ارکانزاس به کلینتون تغییر داد. این امر اختیاری است: زن پس از ازدواج می‌تواند نام خانوادگی دوران تجردش را حفظ کرده یا به عنوان نام فامیل میانی همراه با نام خانوادگی شوهر بکار بَرَد. اما حفظ نام خانوادگی دوران تجدد عملی فمینیستی مآب تلقی شده و از نظر محافظه‌کاران (بخصوص در غرب میانه) سنت شکنی و ضد ارزش‌های خانوادگی تعبیر می‌شود.

مشهور است که سیاست کسب خانوادگی کلینتون‌ها است: همچون خانواده‌هایی که مغازه‌ای در طبقه‌ی اول منزل خویش تأسیس، و زن و شوهر و فرزندان به نوبت به مغازه و کار خانه رسیدگی می‌کنند. هیلاری برای برآوردن جاه طلبی خانوادگی (ریاست جمهوری شوهر) از جاه طلبی شخصی خویش گذشت. او مؤثرترین (شاید تنها با همسر روزولت قابل مقایسه باشد) و پرکارترین بانوی نخست آمریکا تا کنون بوده و از لحاظ تحصیلات تنها از میشل اوباما (شاگرد اول و دکترای حقوق هاروارد) پایینتر است.

ضمنا پس از اتمام دوره‌ی ریاست جمهوری همسرش تا کنون، بطور مستمر سناتور ایالت مهم نیویورک و 4 سال وزیرامور خارجه‌ی آمریکا بوده. فراموش نکنیم در انتخابات درون حزبی سال 2008 اوباما با اختلافی اندک و بیشتر بواسطه‌ی طرفداری آخرین بازمانده‌ی خانواده‌ی کندی در سنا (سوپر دلیگیت) قادر به اخذ نمایندگی از حزب دموکرات برای ریاست جمهوری شد.

در ذکر تنها یکی از مزیت‌های ریاست جمهوری کلینتون (بویژه برای جناح میانی حزب دموکرات) به نقل یک شوخی از مطبوعات آمریکا اکتفا می‌کنم:
«در صورت ریاست جمهوری هیلاری، بیل کلینتون آقای نخست ایالات متحده خواهد شد.»

مانی گفت...

در شایستگی شخصی هیلاری کلینتون حرفی نیست. اما در 2008 در پاسخ خبرنگاری که اگر ایران به اسراییل بگوید بالای چشمت ابروست چه میکنی؟ با خونسردی گفت ایران را با خاک یکسان میکنم و از چشم من و خیلی از ایرانیها که میخواستند به او رای دهند افتاد. حتی بوش چنین حرفی نزد. متاسفم دوستان و دلقک نازنین من به چنین آدمی نمیتوانم رای دهم.
فرقی هم نمیکند در واقع چون در ایالتی که من زندگی میکنم دموکراتها بیشتر برنده اند تا جمهوریخواهان.اگر انتخاب شد و با خود ایران نه جمهوری اسلامی خوب رفتار کرد دور دوم برایش مایه خواهم گذاشت. احترام به ایران و فرق گذاشتن بین ایران و حکومتش معیار است برای من. سندرز انسان شایسته تر و آگاه تری بود و هست ولی حزب دموکرات با کلک و دورویی در راهش سنگ انداخت.

رامیار گفت...

سلام تیمسار
به عنوان یک هوادار ترامپ امیدوارم این پیشبینی شما هم به کم‌شمار پیشبینی‌های اشتباه شما بپیوندد همچون پیش قهرمانی انگلیس در یورو و نه به موارد درست همچون پیش‌بینی‌های اجتماعی و واکنشهای سیاسی. اصلا فکر نمیکنم هیلاری کار ساده ای داشته باشد. فاش شدن چهار تا ایمیل نزدیک انتخابات و یا یکی دو تا حمله تروریستی دیگه کافیه که ورق به سمت ترامپ بچرخه.

ضمناً ترامپ را خیلی دستکم گرفته اید. چرا او را خودکرده پشیمان نامیدید؟ از چه پشیمان است؟
با سپاس

Dalghak.Irani گفت...

در پیروزی هیلاری شک نکنید. و این جزو معدود پیش بینی های صد در صدی من است. اما رجه به اسرائیل و نابودی ایران و ... این حرف ها که به هیلاری عزیز نمی چسبد عرض کنم که من اصلاً عاشق چنین جواب های او هستم. حالا گوش کن. خب من ترزا می نخست وزیر بریتانیا را هم خیلی می پسندم بخاطر اقیانوسی از اعتماد بنفس بود و حاضر جوابی و راه طی شده اش و خاستگاه طبقاتی میانه اش و ژست و دعوت آدم به "آره من همانیم که آرزو داشتی بمن اعتماد کنش" هستم. چند روز پیش در پارلمان بریتانیا و در مورد تجدید ساختار تسلیحات اتمی بریتانیا ازش پرسیدند که آیا تو می توانی دکمۀ عملیاتی شده تسلیحات تمی را بفشاری. بدون حتی پلک زدن و یک لحظه مکث با تمام صلابتش گفت آری من اینکار را انجام می دهم. و من می خواستم بپرم از صفحۀ تلویزیون ماچش کنم که حیف شوهرش داشت نگاه می کرد! حرف هیلاری در مورد سؤال ترسانندۀ شما هم دقیقاً مثل سرال از ترزا می بوده است. و این بهترین قانون و بهترین واکنش است:

"پرسش احمقانه را قاطع باید پاسخ داد"

لذا مشکل در پاسخ می و کلینتون نیست بلکه حماقت و بلاهت از سؤال پرسنده است. امر تقریباً محال را به امر تحقیقاً ممکن تبدیل کردن. یا...هو

چرنده گفت...

پیروزی قریب به یقین هیلاری کلینتون شاید یکی از معدود خبرهای خوب دنیای در هم ریخته ما خواهد شد فکر میکنم که برخلاف اوباما کلینتون رویکرد جدی تری در ماجرای سوریه خواهد داشت و کلک اسد و داعش را هم زمان خواهد کند در روزهای گذشته شاهد تحرک بسیار جدی روسیه و ائتلاف همراه با اون برای فتح حلب هستیم که بدون شک یکی از دلایل حتمی آن چشم انداز جلوس یه زن مصمم برخلاف اوبامای مذبذب اگر نگویم مشکوک هست اینان با اطلاع از چشم انداز پیش رو درصدد گرفتن حداکثر امتیازات ممکن در زمان اوباما هستند چون حرکت عقربه ها به ضرر آنان میباشد دیدن لب و لوچه آویزان فرماندهان سپاه برای ما نان و آب نخواهد شد و حتی مطمئن نیستم که به منفعت ایران باشه ولی خب چی از این بهتر و دلچسب تر که داغی بر گوشه دل برادران قاچاقچی خودمان بنشیند

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

استادت هرچی گفت نباید بیای تو جمع مطرح کنی
یکم فکر کن پسرم حرفت توهین به خیلیاس
بعد که به کار بدت فکر کردی دوباره برو سر درست

Dalghak.Irani گفت...

مرسی از توجه شما بخوانش محتمل دیگری از کامنت بالا. البته که این کامت مال هیچ دانشجویی و استادی نیست و فقط یک اسپمر سوخته از تلاش دلقک ایرانی است. من ابتداء اردوغان را با کسره در نون خواندم و توجهی به ن ساکن نکردم. والا قطعاً منتشرش نمی کردم! یا...هو
البته که محتوای دوخطیش را حذف می کنم تا فقط لاشه اش آویزان باشد برای عبرت.

ناشناس گفت...

شرکت پستی TNT الان چند ماهه که به شرکت پستی FEDEX آمریکا فروخته شده ولی پست ایران هنوز با TNT داره کار میکنه.
این نشون میده که نظام همچین هم بدش نمیاد با آمریکا کار کنه.
مسخره اینه که FEDEX حق کار در ایران را نداره.

بابک

ناشناس گفت...

سیکتیر! رئیس جمهور ترامپ طومار فمینیسم, جهانی سازی و سنجیده روی سیاسی (بخوانید دورویی سیاسی) رو برای همیشه در هم میپیچه. وقتشه که کار و سرمایه به کشورهایی که از اونجا اومدن بر گردن و همینطور زنها هم به آشپزخانه! مرد سفید پوست با نبوغ و هوش خود دانش و آسایش رو برای جهانیان به ارمغان اورد اما در قرن 21 با بدترین حمله ها از فمینیستهای آدم خوار و نیگرهای دله دزد و مهاجرین مفت خور به کنج عزلت خزید. وقتشه نظم و قانون جاگزین این آشفته بازار بشه.

مانی گفت...

فکر کنم این ناشناس ساعت 4.09 عسگر آمریکایی باشه.