۱۳۹۴ بهمن ۱۸, یکشنبه

حذف مثلث "جیم"ِ عشق خامنه ای از خبرگان؛ پیشنهاد اصلاحی و درست از اکبر گنجی! با درود به آیت الله سیستانی!


1- اکبر گنجی مقالۀ سیاسی کوتاهی در سایت رادیو زمانه منتشر کرده؛ و در آن پیشنهاد کرده است که هاشمی و خاتمی و روحانی با دادن لیست 16 نفره در انتخابات خبرگان تهران همۀ تلاششان را متمرکز کنند بر حذف "مثلث جیم" از مجلس خبرگان. منظور گنجی از مثلث جیم عبارتند از جنتی و یزدی و مصباح. استدلال او در مورد مهمترین عناصر تحجر نزدیک به خامنه ای که قدرت رهبری سایر نمایندگان متحجر را نیز دارند همین سه نفر هستند کاملاً منطبق بر واقعیت است و اگر این سه نفر رأی نیاورند و انتخاب نشوند؛ در حقیقت شکست غیرقابل تردیدی برای تفکر منجمد جبهۀ شرعی خامنه ای خواهد بود. نمی خواهم همۀ استدلال های درست علمی و مبتنی بر آرای دانشمندان بزرگ جهان را که گنجی مقاله اش را به آن ها مستدل کرده است اینجا بیاورم. فقط احساس مسئولیت کردم که این ایدۀ درخشان را معرفی و برای آن تبلیغ کنم. گنجی البته یک گام فراتر هم رفته و گفته است که اگر ممکن باشد و "خعس" (احمد خاتمی و علم الهدی و سعیدی امام جمعۀ قم) هم از حوزه های مشهد و کرمان بشکست کشانده شوند نور علی نور خواهد شد در تکمیل شکست خامنه ای. لذا ضمن دعوت به مطالعۀ نوشتۀ خود گنجی در (اینجا) من هم بنوبۀ خود از هاشمی رفسنجانی دعوت می کنم که هدایت این کمپین (حذف مثلث جیم) را شخصاً بعهده گرفته و محقق سازند. و ناگفته پیداست که منظور من از ابتکار و مغزهای پویا در پست قبلی "من به مانتویی ها و کراواتی ها رأی خواهم داد" ظهور و بروز چنین خلاقیت های تأثیر گذاری بود. یا...هو

بعد از تحریر:
من مقاله راجع به انتخابات را خواهم نوشت و فعلاً دستور آیت الله العظمی علی سیستانی را برای متوقف کردن بیانیه ها و اعلامیه های خود از تریبون های نماز جمعۀ عراق را بفال نیک می گیرم و آن را در راستای پروسۀ افول ایدئولوژی و سیاست زدایی که مرتب تبلیغ کرده  و وعده داده ام می دانم. نماز جمعۀ عبادی بجای نماز جمعۀ سیاسی. مبارک است.

۳۸ نظر:

ناشناس گفت...

همه اینها که گفتی شاید درست باشد ولی با تقلب چکار می کنید؟ اکبر جون دوباره دست بکار شد تا سر بزنگاه بداد نظام برسد. آیا واقعا نمی داند که حتی اگر همه مردم هم بروند رای بدهند به این 18 نفر باز اسم کسان دیگری از صندوق در خواهد آمد؟

Dalghak.Irani گفت...

از این حرف - اکبر جون دوباره دست بکار شد تا سر بزنگاه بداد نظام برسد -تهوع آورتر و بی آبروتر تا کنون نشنیده ام لطفاً کسانی که چنین ادعایی دارند حرفشان را مستند به یک احتمال هم شده بکنند. کدام سربزنگاه کدام داد کدام بیداد. خوشحال نمی شوم از چنین خواننده های سطحی داشته باشم پس از 3000000 کلیک جمع کردن! چرا متوجه نمی شوید آخر. ما طرف بازنده بوده ایم تا کنون و و هستیم کماکان. ناچار باید در زمین خامنه ای و با ابزار خامنه ای بازی کنیم و او را شکست بدهیم. من ناگزیرم به روحانی و صیانت از رأی مردم اعتماد بکنم والا باید خودم را بیاندازم در اقیانوس تا کوسه ها بدردم. همچین میگویی سریزنگاه که گویی خامنه ای در حال احتضار است و گنجی نوشدارو پیدا کرده برای مرده.یا...هو

ناشناس گفت...

این ایده دزدی است. این را اولین بار علی افشاری مطرح کرد و سر دو پست پیش (اشتباه نکنم) بحثش هم در کامنت ها شد. در ضمن با این ایده بسیار موافقم.

ناشناس گفت...

سلام جناب دلقک
من اعلام آمادگی عربستان و بحرین برای ورود نیروی زمینی (حتی اگر با تأخیر اتفاق افتد) را بسیار مهم و منتهی به رویارویی جدی این کشور ها با ایران و روسیه می دانم. لطفن نظرتون رو در این مورد بگید.
ممنون
شهریار

قلندر گفت...

من کاری به نوع ادبیات کامنت گذار اولی ندارم ، ولی خداوکیلی ، تیمسار ، چند درصد احتمال میدهی که در زمین آقای خامنه ای ، با قوانین او و داوری گماشتگان او ، بشود او را شکست داد ؟؟!!
کنار گذاشتن این مثلثی که گنجی گفته ، از کنار گذاشتن شخص رهبر ، از قدرت ، سخت تر است .
بقول معروف باید چیزی گفت که بگنجد در مخیله.
درست است که راهی نیست و کورسوئی هم بچشم نمی خورد ولی این سناریوهای تخیلی برای کنار گذاشتن مثلث ، آنهم توسط افرادی که خود کنار گذاشته هستند و عنقریب محاکمه هم خواهند شد ، مصداق زهی خیال باطل است.
اگر نشود دشمنی را شکست داد ، بیخیال او شدن ، منطقی تر از امید بستن به همراهی اوست . حداقل ، احساس حماقت کمتری خواهیم داشت .

ناشناس گفت...

دلقک ازت ممنونم بابت این پست. عالیه. عین همین کار رو باید برای خداد عادل هم کرد از تهران و عقب افتادگانی مانند او.

ناشناس گفت...

کدخدایی در این زمینه نیز تأکید کرد که صرفاً نمی‌توان به گزارش‌های تأمین‌کننده استناد کرد و به آن مطمئن بود، نیاز است که در مورد منشأ این مواد تحقیق شود و دستگاه‌های پژوهشی در این زمینه ورود پیدا کنند تا مشخص شود به‌طور مثال آنزیمی که اکنون در زمینه پنیرسازی استفاده می‌شود و یا آنزیمی که برای شفاف‌سازی آبمیوه استفاده می‌گردد، آیا منشأ حلال دارند یا خیر.

وی به نوع ذبح حیواناتی که از آن‌ها برای تهیه مواد اولیه استفاده می‌شود اشاره کرد و گفت: در شرع شرایط خاصی برای ذبح در نظر گرفته شده و حتی تأکید شده است که حیوان را هنگام ذبح نباید آزاد داد. آیا ما مطمئن هستیم که حیوان را هنگام ذبح آزار نمی‌دهند؟

کدخدایی اما در مورد ژلاتین معتقد است که تشخیص ژلاتین گاو از خوک بسیار راحت است اما چیزی که سخت است، این است که بفهمیم آیا گاوی که از استخوان آن برای تهیه ژلاتین استفاده شده، ذبح شرعی شده‌ است؟

در این ارتباط حجت الاسلام علی ارجمندی با اشاره به قوانین وزارت جهاد کشاورزی در سایت شخصی خود نوشت: استفاده از ژلاتین در بسیاری از محصولات غذایی متداول است. اگر ژلاتین از حیوانات کشتار شده حلال بدست آمده باشد حلال است. اگر از حیواناتی که با روشی غیر حلال کشتار شده باشند بدست آمده باشد مورد شک و تردید قرار دارد و اگر از حیوانات حرام تهیه شده باشد حرام است.

hala bekesh biroon beza bekhabim

pissed off

ناشناس گفت...

سطحی نیستم. بلکه عمقی هستم وقتی می بینم یک نفر تمام موثرات را جمع بندی می کند ولی سلامت انتخابات را مخصوصا نادیده می گیرد شک می کنم. در بهترین حالت می رسیم به انتخابات سال 88 که باز دیدیم که توی روز روشن ارا را جابجا کردند.دموکراسی رای دادن نیست بلکه شمردن ان است.اکبر جون بهتر بود کمی هم در مورد سلامت انتخابات قلم می زد.بنظر می رسد امریکاییها دارای دید روشن تری نسبت به باصطلاح آگاهان سیاسی ما دارند. نامه 3 نماینده جمهوری خواه برای آمدن به ایران و نظارت بر انتخابات یک حرکت سیاسی عالی بود. خامنه ای را جلوی چشم همه تحقیر کردند با یک نامه کاغذ پاره.معنای این نامه در یک کلام این بود که ما را رنگ نکنید. ما گول اکبر گنجی ها و محمد سهیمی ها را نمی خوریم برای ما نتیجه و کیفیت انتخابات مهم است.فکر می کردم شما بطور مبسوط به مفاد این نامه مهم می پردازید چرا که یک نشانگر و یک آلارم سیاسی است.

در اعماق

فرید الدین گفت...

دلتون خوشه ها! مگه میذارن این 3 تا رای نیارن؟؟؟ مثل مجلس شیشم فوقش میان یه تعداد از صندوق ها و چند ده هزار رای رو ابطال میکنن و اینا رو به زور وارد میکنن.

ناشناس گفت...

جنتی و یزدی به احتمال زیاد تا نوبت بعدی انتخاب رهبر خواهند مرد لذا خیلی مهم نیستند. ولی مثلث خعس خیلی خطرناک تر هست. مثلث های خطرناک دیگری هم هستند که در آینده که حتی هاشمی هم نخواهد بود میدان داری خواهند کرد. روی همین حساب هم هست که آقایان پای سید حسن تا الان ایستاده اند که خبرگان نرود. به نظر من حتی اگر هاشمی هم نمیرفت خبرگان مهم نبود. مهم این است که امثال سید حسن بروند و امثال مثلث کعس نروند.باید برای این فکری کرد. تمرکز روی جیم خیلی راهگشا نیست هر چند خوب است. کلا اگر امثال دلقک روی مساله انتخابات خبرگان بیشتر قلم بزنند و اهمیت آن را نشان دهند بهتر است. مبادا سر ملت به مجلس شورا گرم بشود و آقایان خبرگان را هاپولی کنند.

ناشناس گفت...

ما گفتیم سید حسن بیاید برویم پشت ایشون، بدون سید حسن خبرگان فایده ای ندارد، هر چند طبق قائده مرده خوری اخوندا مشخص است که هر کس از تهران رای می دهد در خبرگان باید حداقل چه مثبت و چه منفی پیشنهاد گنجی را عملی کند، با نشستن و کاری نکردن که شانس به ما رو نمی کند باید یه پرش و تحرکی کرد بلکه توپ بخورد به پس کله ما و وارد گل حریف شود! من سال 88 هم شرکت نکردم ولی دیدید که چقدر شرکت مردم اثر مثبت و منفی داشت؟ این سال هم چون سید حسن نیست من خبرگان شرکت نخواهم کرد، تازه می خواستم در مجلس به مطهری رای بدهم خودش امد در مصاحبه تازه نظرات زن ستیز خودش رو دوباره بر ملا کرد از روی صداقت زیادش لابد! و دل ما رو زد که بهش رای ندیم، پس فردا می اید علنا از اسید پاشان حمایت می کند و ما ننگ وجدانی می گیریم که رفتیم به مطهری با اگاهی از تناقضات فرهنگیش رای دادیم! حداقل دهان مبارک را می بستی تو که می دونی نظریات ضد فرهنگی پدرت چنان طرفدار ندارد دیگر.

ناشناس گفت...

تیمسار اگر ممکن است لابلای پستها کمی هم اموزش ساخت سنگر و طرز استفاده از کلت یاد بدهید ممنون میشویم با توجه به سوابق ارزنده نظامی شما فکر میکنم بسیار مفید فایده خواهد بود با سپاس میترا

جعفر گفت...

سیستانی نمی تواند دیگر در سیاست دخالت کند، یک عده تندروی شیعه ریختند توی عراق و طالبان سازی می کنند، نا امید کننده است، زمان حمله امریکا تصور می کردم که عراق دموکراسی میشه و نتیجه اش روی رابطه ایران و امریکا تاثیر مثبت خواهد داشت، چی فکر می کردیم و چی شد.

بایستی باور کردن گفت...

این خاطره شخصی من از سال ۱۳۸۴ و شهر تهران در اولین انتخاب احمدی نژاد است. شاید هیچگاه تحریم کنندگان به اندازه آن انتخابات موفق نبودند. به یاد دارم که ۱۰ سال جوانتر از امروز در حالیکه خیلی هم جوان نبودم در میدان هفت تیر شخصا به صدها نفر در طی چند روز مصرانه خواهش کردم در انتخابات شرکت کنند و به هاشمی یا اگر چشم دیدنش را ندارند به معین رای دهند زیرا می دانستم ارمغان تحریم نیمه اصلاح طلب جامعه چیست. خدا می داند چند بار استدلال های تکراری دلایل تحریم را شنیدم از پیر و جوان و نتیجه را دیدیم با ۸ سال احمدی نژاد و آنچه گذشت. آیا حقیقتا انتخاب میان هاشمی و احمدی نژاد آنروز بی معنی بود و تحریم انتخاب درست تری بود؟ آیا امروز می توانید بپذیرید که خروجی انتخاب هاشمی و یا معین برای گسترش زیرساخت های مدنی و آزادسازی نیروهای طبقه متوسط جامعه و شرایط سیاسی و اقتصادی امروز همان می بود که با احمدی نژاد شد؟! آیه یاس خوانان موفق شدند آنروز بخش بزرگی از جامعه ای که رای طبیعی آنها اصلاح طلبان بود را راضی به منفی ترین شکل مقابله یعنی تحریم کنند که پاسخ آن را دیدیم. اگر چهارسال بعد بازهم تحریم میشد هرگز فتنه ای هم نمی بود که چون کابوسی آنان که نیمه ناراضی را خاموش می خواهند دنبال کند و چهار سال پس از آن نیز هرگز روحانی و ظریفی هم درکار نبود. آن دیروز امروز در برابر ماست برای فردا. حق انتخاب هرچند محدود و پایمال شده حتی اگر انتخاب حق زیستن تحت داعش و یا جبهه النصره هم باشد باز هم نه تنها معنادار بلکه تعیین کننده است! راه تغییر آینده ایران نه تحریم و پشت کردن به انتخابات که تصمیمی ملی برای این است که یک بار تصمیم بگیریم از حق نصفه و نیمه انتخاب خود کوتاه نیاییم و پشت این انتخاب بایستیم با همه کسری ها و ضعفهایش تا فردا با حذف بدتر از دل بد بهتری ظهور کند.

بایستی باور کردن گفت...

ادامه: آنچه تحریم کنندگان هرگز درک نمی کنند این است که ۱) اصولا مشارکت زیر ۴۰ درصد به ویژه در انتخابات مجلس که شکل طلیفه ای در بسیاری از شهرستانها دارد ناممکن است ۲) این سطح مشارکت و حتی کمتر از آن نیز ککی از حاکمیت نخوهاد گزید. اصولا استدلال تحریم با قصد مشروعیت زدایی از دو پیش فرض غلط ریشه می گیرد که اصولا تحریم تا حد عدم حضور مطلق جامعه و مشارکت زیر ده درصدی ممکن است و دوم آنکه فردای این عدم مشارکت حاکمیت ساقط خواهد شد و عجیب آنکه همزمان همین گروه مدعیند که تقلب در میزان مشارکت و رای خوانده شده روش ثابت حاکمیت است. اصولا این را مشخص نمی کنند که چگونه تحریم آنها به حاکمیت آسیب می رساند و یا در قدم بعدی به مبارزه ترجمه خواهد شد و عایدی آن جز سر کار آمدن امثال جبهه پایداری چیست؟! ۳) این باور که همه از یک قماشند و سگ زرد برادر شغال تنها ساده سازی بی مغز صحنه سیاسی ایران است. اختلافات واقعی و در آینده سیاسی اجتماعی و اقتصادی ایران معنی دار و تعیین کننده اند و تنها دلیلی که ما امروز روشن تر از هر زمانی این اختلافات را می بینیم انتخابهایی است که مردم در همین جمهوری بسته و میان بد و بدتر کرده اند و تنها با تداوم این انتخابهاست که فردایی متفاوت فرا می رسد یا با پیروزی نیروهای مدنی و یا با حذف درون حاکمیت گروههای اصلاح گراتر توسط اقشار اقتدارگرا تر که با هر حذف نه تنها یک گروه بلکه هواداران و بدنه اجتماعی آن نیز به درون جامعه مخالف و خواهان تعییر سقوط می کنند و حاکمیت را با اقلیتی شکننده تر بدل می سازد پس مهم نیست خروجی دموکراسی و مشارکت مدنی چیست مهم نیست انتخاب چقدر محدود است نتیجه همواره بهتر از انتخاب نکردن است.

Dalghak.Irani گفت...

بارها گفته ام که عرفی گرایان مذهبی داخل حکومت - اعم از اصلاح طلب و اعتدالیون - اگر همزمان که مانع و سد راه سکولارهای خالص هستند و اجازه نداده اند تودۀ مردم از اصلاح حکومت مذهبی نا امید بشوند اما - این اما مهم است - همین نیروهای عرفی گرا در عین حال تنها گروه "اجازۀ بازی به ما هم" هستند و نقش متناقضی دارند. اما در بین مخالفان اوضاع بشدت بدتر است و دو گروه ایدئولوژی زده های باقی مانده از دهۀ 70 میلادی (مجاهدین خلق همراه بقایای کمونیستها و سلطنت طلبان متصلب و کله خر نزدیک به تفکر انجمن پادشاهی) فقط و فقط چوب لای چرخ هرنوع عمل سیاسی هستند و با زبان آلوده و فعالیت سازمان یافته و بنابدستور در فضای مجازی کل ایرانیان نیک اندیش و ایران دوست لیبرال را به انفعال و دوری از فعالیت واداشته اند و نمی گذارند گفتمانی تحولخواه از طریق مسالمت آمیز شکل بگیرد و تأثیر مثبت متقابل در داخل ایران بگذارد. سایت بالاترین یکی از نمونه های بسیار بارز این نوع ترور ایده های راهگشاست. آنجا فقط کافی است که یکی از کاربران نام اصلاح و تحول از راه کنش مدنی بیاورد و در بهترین حالت - اگر نتوانند ترور شخصیت بکنند - بایکوت شود. این است که میترا آموزش سنگرسازی می خواهد و تفنگش را می فشارد برای کیفور شدن مصنوعی! البته که مخالفان بی راه حل فقط در دو گروه محدود نیست. بلکه زخم خوردگان از رژیم و آوارگان کمتر موفق و غربتی های پیر و ایرانی هایی که دیگر علایقی در وطن ندارند هم با توپ آن دو گروه سرگرمند و اغلب یا از فرط عصبیت یا از سر تفریح و در نقش اسپمر مانع تبادل های راهگشا بین ایران داخل و خارج می شوند. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک این ایده خوبیه و موفق میشه. این خودش نوعی رفراندومه.

ناشناس گفت...

سلطنت طلبان متصلب و کله خر نزدیک به تفکر انجمن پادشاهی) فقط و فقط چوب لای چرخ هرنوع عمل سیاسی هستند و با زبان آلوده و فعالیت سازمان یافته و بنابدستور در فضای مجازی کل ایرانیان نیک اندیش و ایران دوست لیبرال را به انفعال و دوری از فعالیت واداشته اند و نمی گذارند گفتمانی تحولخواه از طریق مسالمت آمیز شکل بگیرد
اولین نفری را که در میدون آزادی بعد انقلاب به دار میکشیم رسمنجانی خواهد بود تمام.

ناشناس گفت...

احمدی نژاد: از نظر من اصولگرایی مرده است/ اصلاح طلبان درجه 3 به طور کامل اصول‌گرایان را شکست می‌دهند

عسکر گفت...

. . . . . . .
سلام و درود بر علی مطهری ، فرزند خلف آیت الله مطهری (فیلسوف بزرگ قرن بیستم)
. . . . . . .
نظریات چند ماه اخیر آقای علی مطهری را خـوانـدم و دیـدم که حـقیقتا آقای
علی مطهری همچون پدر بزرگوارشان ، یک فیلسوف برجسته هـسـتند.
اگر آیت الله مطهری را فیلسوف بزرگ قرن 20 میلادی بدانیم ، بی تردید جناب علی
مطهری فیلسوف بزرگ قرن 21 هستند.

ناشناس گفت...

اخرین فیلسوف بزرگ ایرانی ملاصدرا بود که یکم شهرتش به غرب نزدیک شد، بعد از ایشون ما فیلسوف بزرگ قرن که هیچ، فیلسوف بزرگ هفته هم نداشتیم.

ناشناس گفت...

می دونی دلقک از این عسکر ها واقعا در جامعه ما زیادن و خوبیشون اینه که خل و چلای مجاهد و انجمن پادشاهی رو میزون می کنن.

فرید الدین گفت...

این عسکر حالم رو به هم میزنه. مطهری زن ستیز هوچی و فلسفه؟؟ زرشک

Dalghak.Irani گفت...

البته نظر خودم این است که پیشنهاد گنجی هم همانقدر رؤیایی است که پیشنهاد تک رأی من به اپوزیسیون. زیرا هیچکدام از آقایان هاشمی و روحانی و محمد خاتمی حاضر به چنین ریسکی نمی شوند. هاشمی و روحانی بخاطر لطمه به بخش حوزوی شخثیت شان و روحانی به این دلیل هم که رییس جمهور است و محمد خاتمی هم بخاطر شخصیت تنش زدا و مسالمت جو و غیر مبارزی که دارد. و البته هر سه نفرشان به این دلیل هم که اگر ببازند خیلی دایرۀ عمل شانمحدودتر از حالا خواهد ش. و احتمال باختشان هم کم نیست با توجه به اینکه سمت و سوی جامعه در انتخابات های پیش رو یکی از ابهامات بزرگ این مرحله است که توضیح خواهم داد در پست بعدی چرا. یا...هو

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

خامنه ای تنها حسنی که برای مخالفانش دارد این بود که بخاطر ضن همیشگی و بددلی و تنگ نظری، هیچ روحانی جوانی (بجز کمی شیخ صادق لاریجانی)را در طول دوره رهبری اش، چهره نکرد تا بتواند فرمان همه چیز را با خیال راحت دستش بدهد و چهره هایی که ساخت اینقدر کوتوله و پیر هستند که در مقابل خودش شبیه جک هستند تا جانشین بر حق. این تنها روزنه ایست که مخالفان می توانند نفوذ کنند. خامنه ای اما خودش این را می داند و مقاومت خواهد کرد مگر اینکه بتوان بنوعی نرمشی از وجودش استخراج کرد که من فکر نمی کنم جز روحانی که دست پرورده خود خامنه ایست بتوان چنین رفتاری را از خامنه ای بیرون بکشد. مگر سمبه ای پر زور تر از خامنه ای پیدا شود که فعلا موجود نیست

شاگرد تنبل ته کلاس گفت...

در ضمن عسگر جان، تمام شهرام بهرام هایی که علی مطهری در نوشته ها و سخن رانی هایش دور هم می چیند، یک لقمه کوچک سر صبحانه دلقک خودمان نمی شود. بیخود فیلسوفش نکن عزیز

مهران گفت...

1- روشهای متعارف در رابطه با جمهوری اسلامی جواب نمی دهد چون حکومت خط مشخص ثابتی ندارد که بتوان روی آن حساب کرد و مانور داد. هر موقع لازم باشد تفسیر ارزشها تغییر داده میشود تا حرکت ادامه داشته باشد. کلماتی مثل «مشروعیت» برای حکومت مفهوم و ارزشی ندارد که مثلا مانعی در مسیر حرکت ایجاد کند.

2- راه مشخصی هم وجود ندارد. فعلا تنها دشمن نظام خود حکومت است. باید آنقدر بالا برود که نتواند خودش را نگه داشته و پایین بیافتد.

3- شرکت کردن در و یا تحریم انتخابات و یا فرستادن این وآن به مجلسها فرق چندانی در ادامه مسیر حکومت ایجاد نمی کند. چون در نهایت اگر بالفرض نتایج حاصل در اسفند خوشایند نباشد حکومت بازی انتخابات را با ورود مسقیم به جنگ به هم خواهد زد. کافیست به ادبیات سخنان نظامیها توجه کنیم.

ناشناس گفت...

من نمیفهمم اگه قراره که انتخابات سالم باشه و فقط دنبال تاکتیک انتخاباتی هستین پس مشکلتون با جمهوری اسلامی چیه؟ والا اگه انتخابات جمهوری اسلامی سالم باشه من هیچ مشکلی با این نظام ندارم حتی با وجود نظارت انتصوابی. از سرمونم زیاده!
یعنی واقعا فهم سیاسیتون در این حده که فکر میکنین از طریق انتخاباتی که همه چیش دست آخونداییه که خودشون بطور لفظی و عملی به دموکراسی اعتقاد ندارن میتونین بهشون ضربه بزنین و ازش دموکراسی در بیارین؟ اونم با رأی دادن به چند تا آخوند دیگه که سابقشون بدتر از اوناست! روانیم کردین بخدا....

ناشناس گفت...

یک سال مطالبت رو خوندم.
اکثراً حال کرد با نوشته هات و به دیگران معرفی کردم. ممنون.
فقط این آخرش حالمو بد کردی با دعوت به انتخابات و این داستانا با استدلال های پوچ و بی بنیاد و تخماتیک. آخرین باریه که میخونم سایتتو و به کسی توصیه نمیکنم.
نکنین اینکارو بابا.....

ناشناس گفت...

دلقگ اتفاقا من فکر می کنم توصیه گنجی عملی بشه. البته لازم نیست هاشمی و خاتمی علنی بگن به اون سه تا رای ندین. می تونن بگن به این لیست رای بدین. لیستی که اون ارازل توش نباشن. به نظرم این انتخابات داره تبدیل به رفراندوم میشه.

ناشناس گفت...

دوستان کسی نگفت که برید رای دهید، بلکه "اگر" احیانا خدای ناکرده زبونم لال پاتون تصادفا به صندوق رای باز شد یک پلنی داشته باشید، همینجور الکی رای ندهید، بالاخره یه عده رای خواهند داد یا برای منافع یا معذورات، اگر روز رای گیری سقوط چشمگیر مشارکت داشتیم طوری که جاسوسان عزیز ما در غرب هم تایید کردند، ان وقت بسیار خوشحال کننده خواهد بود، ولی تا روز رای گیری مشخص نخواهد شد با حرف ما هم نظر مردم عوض نمیشه.

ناشناس گفت...

دلق فکر کنم محلس پنجک شکل بگیره. هر دو طرف تو این مجلس حضور زیاد دارن.

ناشناس گفت...

صلا یعنی چه که عده ای می گویند در زمین خامنه ای بازی نکنیم ؟زنده باد
اصلاحات گام به گام .سال ۷۶ -سال شروع اصلاحات - ناطق نوری را ناطق زوری می خواندیم . فقط خاتمی .سال ۷۸ انتخابات مجلس ششم :هاشمی رفسنجانی ؛عالی جناب سرخ پوش آقا سی (کنایه از رتبه آخر او در میان سی نماینده تهران ).سال ۷۹ :کروبی اصلاح طلب نیست چون اهل لابی با حکومت است. سال ۸۴ :هاشمی رفسنجانی بهتر از کروبی برای ریاست جمهوری. سال ۸۶ رای اول هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان ،نشانه اقبال مردم به اصلاحات .سال ۸۸ نماز جمعه هاشمی رفسنجانی سمبل مقاومت در برابر زیاده خواهان حکومت. سال نود قالیباف محبوب اصلاح طلبان شورای شهر. سال نود ودو :روحانی سمبل اصلاحات .وعده آزادی میر و شیخ و بانو رهنورد. سال نود و سه :ظریف بالاتر از مصدق ،قاسم سلیمانی سردار عارف. کروبی و موسوی را بی خیال فقط کاشکی اجازه بدهند عکس خاتمی در روزنامه پرتیراژ اطلاعات چاپ شود .ابتدای سال ۹۴ : در انتخات اسفند ،دو مجلس را فتح می کنیم تا دولت روحانی بتواند وعد های به زمین گذاشته -نه به زمین مانده- خود را انجام دهد. نیمه سال نود و چهار:با لاریجانی ائتلاف می کنیم تا تند روها به مجلس نروند. نیمه پاییز :چاپ عکس خاتمی را بی خیال . خدا رو شکر دعایی را به خاطر چاپ عکس خاتمی اعدام نکردند. آخر پاییز نود و چهار :از بین اصولگرایان کسانی را پیدا می کنیم که از دلواپسان نباشند و به آنها رای می دهیم. بهمن نود و چهار :مهم نیست چه کسانی به مجلسن می روند فقط صادق لاریجانی از مازندران و جنتی و یزدی و مصباح از تهران به خبرگان راه نیابند. پایان اسفند ۹۴ خبرگان به شیخ محمد یزدی رای دهند تا مصباح یزدی رئیس خبرگان نشود. سال نود و پنج :خدا رو شکر که مجتبی خامنه ای رهبر شد نه هاشمی شاهرودی عراقی . سال نود و شش به احمدی نژد رای دهیم تا سعید مرتضوی رئیس جمهور نشود. سال چهار صد و دو : تا پیروزی یک یا حسین دیگر :همه در تهران به سید احمد خاتمی رای دهیم تا جنتی رای اول خبرگان در تهران نشود

ناشناس گفت...

دلقک این هنر ماست که آدمهای نظام رو علیه خودشون برمی گردونیم. گفتمان ما قوی هست پس مدام آدمای نظام ریزش پیدا می کنن و به ما می پیوندن. ما رفسنجانی و موسوی و کروبی و خاتمی رو تبدیل به سران جنبشی کردیم که به قول خود نظام فتنه هست. این حکومت به آخرای خط رسیده.

ناشناس گفت...

اکبر گنجی حتما در جبهه مردم میجنگه اگه به حرفش خوب گوش کنیم خامنه ای و سپاه هم خوب گوش کنن بعد چند سال ممکنه به دوران طلا یی عمام بر گردیم ولی بازم اون موقه احمد خاتمی میره مجلس خبرگان چون تو استان احمد خاتمی فقط یه نفر کاندید شده که اونم خودشه پس بی برو برگرد نماینده میشه شما و اکبر گنجی رو نداشتیم ما بدون تحلیل غلط چه خاکی تو سرمون میکردیم

ناشناس گفت...

یک سال مطالبت رو خوندم.
اکثراً حال کرد با نوشته هات و به دیگران معرفی کردم. ممنون.
فقط این آخرش حالمو بد کردی با دعوت به انتخابات و این داستانا با استدلال های پوچ و بی بنیاد و تخماتیک. آخرین باریه که میخونم سایتتو و به کسی توصیه نمیکنم.
نکنین اینکارو بابا.....

زیاد جای تعجب نداره اینا بستر سازی میکنن سر به زنگاه که همون وقت انتصابات باشه میگن برین رای بدین اینا برنامه ریزی شده از طرف حکومت . این زمان هاست که ادم میفمه کی ادم حکومته وقتی دعوت به رای دادن میکنه

ناشناس گفت...

اصلا نخواندم ،اين حرفى كه ايشون ميزنند يك اشكال خيلى بزرگ دارد، آن هم اينكه اونها خوب تقلب مىكنند،،،،انگار آمريكا ساخته اكبر جون

ناشناس گفت...


حالا دیگه باید دلمون خوش کنیم به حذف مثاث جیم؟ مگه با حذف گیلانی و لاجوردی و مرتضوی و... تغییری ایجاد شد که حالا میخواید با حذف اینها به چیزی برسید؟ لابد بعد از اینکه اینها از قدرت حذف شدن مثل رفسنجانی و گیلانی و خلخالی میرن و اصلاح طلب میشن وچند سال بعد دوباره شما از مردم خواهید خواست که به این سه تا رای بدن.