۱۳۹۴ اسفند ۹, یکشنبه

کشتی گیر 300 کیلویی ایران رعنا؛ حریف 1400 کیلویی ریقو را به پل برد تا نزدیک افت. مرسی ملت ایران!


1- هنگامی که سلسله نوشته هایم در مورد انتخابات اخیر ایران را می نوشتم؛ تمام مدت در حال استغاثه به پیشگاه نیروانا؛ حالت مربی کشتی گیر حداکثر 300 کیلوگرمی را داشتم که می خواهد این جوان نوپا و رعنا را به روی تشکی بفرستد که رقیبی کهنه کار و ریغو اما با وزن دوپینگی 1400 کیلوگرمی دارد. ریقو و 1400 کیلو گرم وزن را توضیح می دهم.
بچه که بودم یکی از محبوبترین بازی ها و سرگرمی های روستاییم قاب بازی بود. خلاصۀ صحنۀ بازی این بود که دایره ی می کشیدیم و قاب های بازیمان را در وسط دایره می چیدیم بصف. سپس از بیرون دایره و از فاصله ای خط نشانه دار قاب اوستایمان را پیچ می دادیم بسمت محل قاب ها در وسط دایره. هر قابی که در اثر برخورد قاب مادر و اوستا از محیط دایره بیرون می رفت مال کسی بود که در نوبت بازی و قاب اوستای او و ضربۀ او خارج شده بود. اما اوج برد با ضربۀ فنی زمانی بود که قاب مادر علاوه بر راندن یک قاب به بیرون دایره؛ خودش در یک وجبی قاب های دیگر وسط دایره می نشست. که در این حالت همۀ قاب های وسط میدان را اوستای در یک وجبی نشسته نصیب صاحبش می کرد. 
2- حرفم سربازی نبود. بلکه می خواستم خصوصیت منحصر بفرد قاب مادر یا اوستا را یادآوری کنم. آن هم این است که هر بچه ای قاب اوستای خودش را انتخاب می کرد و استخوان وسط آنرا سوراخ می کرد و خالی می کرد. و بجای حفرۀ خالی کرده سرب داغ می ریخت تا بمحض سرد شدن و محکم شدن وزن قاب اوستا که شکل و شمایلی کاملاً معمولی داشت؛ چندین برابر سایر قاب های توی بازی بشود و می شد. بنابراین آن جوان رعنا و 300 کیلویی (ملت مدرن ایران) با این قاب اوستای 1400 کیلویی امری ذهنی و داستانی و سمبولیک نیست بلکه واقعاً قاب اوستا (خامنه ای و شریعت) جثه ای معمولی از بیرون اما وزنی 5 برابر از درون داشت در این کشتی انتخاباتی. منظور از 300 و 1400 هم حداکثر عمر مدرنیته است - آنهم تازه در اروپا و نه ایران - در برابر حداقل عمر دین اسلام - تازه اگر به دین بطور عام می رفتم بطول عمر موجودیت انسان - 

2- خیلی خیلی سخت است فرستادن کشتی گیر بی توش و توان و وزن 300 کیلویی به نبرد با حریف 1400 کیلویی مجهز به انواع زر و زور و تزویر. سختی کار چنان سخت بود که گاهی از عدم صداقتم با شاگردم خجالت می کشیدم. چون مجاز نبودم به شاگردم بگویم وزن حریف 5 برابر توست. و این فرساینده ترین بخش تحلیل هایی بود که می نوشتم؛ با اعتماد حداقلی به باور پیروزی: بلکه فقط با آرزوی یک خاک تصادفی آنهم در اثر سکندری خوردن اتفاقی حریف. اما امروز اعتراف می کنم که شاگردم استادی کرد و گویا خودش بهتر از من خبر داشت از وزن حریف. حالا چرا نترسیده بود من چهارشاخم از بهت و حیرت و تحسین. اما واقعاً نترسیده بود و خیلی خونسرد و سرودخوان و بی هیچ رجزی رفت روی تشک و حریف 1400 کیلویی را نه تنها چند خاک خفن کرد؛ حتی بردش بپل. هرچند دیگر انتظار ضربه فنی و شکستن پل. واقعاً مجنونی است. فکرش را بکن اگر گردن رعنای شاگردم می شکست چی! در زیر آن همه سمنت و سرب و سنگینی و زمختی. حالا اوست که بمن می خندد با همۀ صورتش ملتم: دلقک درست است که تو بما خیانت کردی در نگفتن وزن حریف. اما چه باک. که ما می دانستیم و از همانجایی زیر دو خمش را گرفتیم که نقطه ضعف تن لشش بود. حالا روسفید باش دلقک که دلقک بدون صورت سفید و آردی نقشی نمی تواند بگیرد از رنگ سرخ دماغ و لب ها و نمی تواند شادی را به اردوی بچه های ایران زمین بیاورد. که رسالت دلقک است.

3- ورژن سیاسی اش را هم خواهم نوشت. فعلاً با ورژن قصه اش حال کنید تا بدانید که چقدر بشماها کلک زدم این روزها در روحیه دادن که می توانید غول بیابانی را ضربه فنی کنید. اینطور نبود بچه ها. معذرت می خواهم برای دروغ هایم بخاطر حفظ روحیۀ شما. من فقط رش باران آرزویم بود و شما رگباری مدام را هدیۀ ایران کردید مرحبا! یا...هو 

۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

وزارت کشور اعلام کرده که 1000 صندوق شورای نگهبان هنوز شمرده نشده و همشونم مال شمال تهرانه! این یعنی وقتی رای های نهایی اعلام شه "جیم" میوفتن بیرون. بنظر میرسه طول دادن اعلام نتایج به این خاطره که وقتی نتایج نهایی اعلام شه، اصولگراها به روحانی اعتراض کنن که تقلب کرده و آخر سر هم رهبر میاد و میگه من به قانون احترام میزارم و رای ها درسته و یه جوری بر عکس داستان 88 و انجام میده! واسه اینکه این باخت افتضاح رو یه جوری ماله بکشن سناریوی بدی نیست نه؟!

دوست قدیمی‌ گفت...

بسیار بسیار زیبا

شاگرد شما،
دوست قدیمی‌

ناشناس گفت...

امیدوارم صندوق باطل نکنند و حکم حکومتی صادر نشه، یکبار همه که شده به رای مردم احترام بگذارند و اخلاق را رعایت کنند، امیدواری احمقانه ای ولی کل این داستان رای دادن هم اولش احمقانه بود.

الف گفت...

اگر جنتی هم حذف بشه، چی میشه! وضعیت دوستان تحریمی رقت انگیزه، وضعیت هسته سخت حکومت فاجعه. مردم دو جناح ایدئولوژیک رو در دو سر طیف با هم حذف کردند. آفرین!
البته بچه ها، به قول تیمسار در کامنتهای قبلی، امروز را خوش است بابا، بیخیال تحلیل. بگذارید یه چند روزیم عروسی تو کوچه ما باشه!

ناشناس گفت...

ای واااااااای چرا سایتا اعلام کردن یزدی هم حذف شده و حداد هم بیست و دوم شده الان خبرشون رو حذف کردن

ناشناس گفت...

مگه تهران چقدر رای داده بود؟ چرا خبرگزاری ها لال شدند؟ قرار بود ظهر امروز نتایج نهایی اعلام بشه، پشت پرده چه خبره؟

p گفت...

تیمسار تو عشقی. عشق!!!!

رامیار گفت...

کامنتم را که روی مطلب قبلی نوشته بودم اینجا تکرار میکنم:
دلقک جان،
من ناگزیرم یکبار دیگه بوسه بزنم بر دهانت با آن تحلیل بسیار خوبی که کردی و گفتی که روحانی باید در چند روز آخر اطمینان بدهد که رأیها شمرده خواهند شد. تعداد زیادی از تحریمیها فقط به دلیل تردید نسبت به تقلب نیامدند. اگه مطمئن می‌شدند که اینطور سر آرا می‌ایستند شاید خیلیهاشون می‌آمدند و رأی می‌دادند. همینطور که همین الان هم برخی دوستان من حسرت می‌خورند که ای کاش رأی می دادند.
واقعاً آفرین به دقت شما. دست گذاشتید همانجایی که نقطه اصلی بود. به خدا از استراتژیستهای نادان این اصلاح طلبها بهترید. ای کاش این اطمینان را میدادند. ای کاش.
به نظر می‌رسد خبرهایی در راه است. به قول یک نفر در فیسبوک، اینطوری که وزارت کشور سفت روی آرا ایستاده بعید نیست یکهویی رأی 88 موسوی و کروبی را هم اعلام کنند.
هنوز منتظر میمانیم. ولی نمی‌توانم آفرین را به شما نگویم و همه‌اش ورد زبانم است که ای کاش مردم را مطمئن می‌کردند از آنچه اکنون دارند می‌کنند.

Dalghak.Irani گفت...

نگارانی هایتان بی وجه است. روحانی و وزیر کشورش خیانت نکردند و بعد از این دیگر امکان خیانت و سازش نیست. ممکن است برخی سایت ها خبر الکی بزنند بنفع هاشمی. باید به وزارت کشور اعتماد کنیم و هرچه او بگوید درست است. اصلاح طلبان ایدئولژیک و اعتدال گرایان منفعت طلب هم کم نیستند به حرفشان گوش نکنید چه بنفع یا بضرر ما. یا...هو

ناشناس گفت...

رئیس چه مویی بر بدن ما سیخ کردید. سپاس. و تبریک.

سیاوش

ناشناس گفت...

ای خدا این وصل را هجران مکن
سرخوشان عشق را نالان مکن

باغ جان را تازه و سرسبز دار
قصد این مستان و این بستان مکن

چون خزان بر شاخ و برگ دل مزن
خلق را مسکین و سرگردان مکن

بر درختی کآشیان مرغ توست
شاخ مشکن مرغ را پران مکن

جمع و شمع خویش را برهم مزن
دشمنان را کور کن شادان مکن

گر چه دزدان خصم روز روشنند
آنچه می‌خواهد دل ایشان مکن

کعبه اقبال این حلقه است و بس
کعبه امید را ویران مکن

این طناب خیمه را برهم مزن
خیمه توست آخر ای سلطان مکن

نیست در عالم ز هجران تلخ تر
هرچه خواهی کن ولیکن آن مکن

مولانا

ناشناس گفت...

اول اینکه با سه ونیم میلیون رای .بودنثث ده داره . ولی چه میشود کرد؟؟ اصل پیامی بود که مردم دادند .دوم اینکه من نمی فهمم این حضرات که بالا کامنت کذاشته اند واقعا" کمی ادب وشعور از یه چایی قرض بگیرند .یا اقلا" مطلب رو دوباره بخوانید . دنائت هم حدی داره

داداش کوچیکه

خدا گفت...

خوب بود ، تعریف ازت میکنم پر رو نشی، هنوز صفت داد سر جاشه تا ببینم چی میشه نتیجه

دلقک روحیه داد، دلقک امید داد،
خدا کم آورد ، ای داد بی داد

ناشناس گفت...

دلقك جان،
هر چند فرياد اميد هر روزه ات به كشتى گير جوان از چشم خوانندگان قديمى پنهان نبود من در عجب بودم كه چگونه اعتبارت را هر روز خرج اميدى ميكنى كه دور از دسترس است. من تماشاچى هم بيرون گود نشسته و ته دلم در بيم و اميد بودم براى اين مربى بى مهابا و كشتى گير برنا.
حالا كه تقريبا سوت پايان را زده اند براى هردو كلاه از سر بر ميدارم. اگر هم نتيجه اى حاصل اين كارزار شود كه ميشود ، گواراى وجود راى دهندگان و تحريمى هاى وطن پرست خواهد بود، كه هر دو قاعدتا هدفشان سعادت كشور و نسلهاى بعدى ايران ميباشد.
دست مريزاد، ارادت. افشين قديم.

ناشناس گفت...

روسیاه تاریخ تویی که تسلیم هسته ای و به غارت رفتن سرمایه ملی ایران و ایرانی به مدت 40 سال رو هورا کشیدی روسیاه تاریخ تویی که رای اوردن رفسنجانی و ری شهری و نجف آبادی که جنایتکارترین نظامن رو هورا کشیدی روسیاه تاریخ تویی که مردم رو تشویق می کنی سناریو از قبل نوشته شده عظمات رو بازی کنن بد و بدتر جلیلی و روحانی وقتی تسلیم هسته ای سال 90 با ولایتی در عمان بسته شد زندان رفتن توله هاشمی و مظلوم نمایی حسن و دوباره بد و بدتر هاشمی مصباح و بعدش رای قاطع ؟ خاک بر سر این ملت که هاشمی شده عرفی و ری شهری شده اصلاح طلبش اره خواستم بهت بگم خر خودتی و عاغات !هوییت نامعلومه ولی ذهنیتت کاملا مشخصه روشنفکرنما خارج نشین نما تو تیمسار بودی؟!کجا تو وزارت لاطاعلات؟برو دیگه انقدر چرندیات به هم نباف هندونه زیر بقل این ملت بدبخت نذار و آینده روشن براش ترسیم نکن

این کامنتم منتشر نمی کنی چون مثل اربابت دیکتاتوری

ناشناس گفت...

روسیاه تاریخ تویی که تسلیم هسته ای و به غارت رفتن سرمایه ملی ایران و ایرانی به مدت 40 سال رو هورا کشیدی روسیاه تاریخ تویی که رای اوردن رفسنجانی و ری شهری و نجف آبادی که جنایتکارترین نظامن رو هورا کشیدی روسیاه تاریخ تویی که مردم رو تشویق می کنی سناریو از قبل نوشته شده عظمات رو بازی کنن بد و بدتر جلیلی و روحانی وقتی تسلیم هسته ای سال 90 با ولایتی در عمان بسته شد زندان رفتن توله هاشمی و مظلوم نمایی حسن و بعدش رای قاطع ؟ خاک بر سر این ملت که هاشمی شده عرفی و ری شهری شده اصلاح طلبش اره خواستم بهت بگم خر خودتی و عاغات !هوییت نامعلومه ولی ذهنیتت کاملا مشخصه روشنفکرنما خارج نشین نما تو تیمسار بودی؟!کجا تو وزارت لاطاعلات؟برو دیگه انقدر چرندیات به هم نباف هندونه زیر بقل این ملت بدبخت نذار

این کامنتم منتشر نمی کنی چون مثل اربابت دیکتاتوری

ناشناس گفت...

روسیاه تاریخ تویی که تسلیم هسته ای و به غارت رفتن سرمایه ملی ایران و ایرانی به مدت 40 سال رو هورا کشیدی روسیاه تاریخ تویی که رای اوردن رفسنجانی و ری شهری و نجف آبادی که جنایتکارترین نظامن رو هورا کشیدی روسیاه تاریخ تویی که مردم رو تشویق می کنی سناریو از قبل نوشته شده عظمات رو بازی کنن بد و بدتر جلیلی و روحانی وقتی تسلیم هسته ای سال 90 با ولایتی در عمان بسته شد زندان رفتن توله هاشمی و مظلوم نمایی حسن و بعدش رای قاطع ؟ خاک بر سر این ملت که هاشمی شده عرفی و ری شهری شده اصلاح طلبش اره خواستم بهت بگم خر خودتی و عاغات !هوییت نامعلومه ولی ذهنیتت کاملا مشخصه روشنفکرنما خارج نشین نما تو تیمسار بودی؟!کجا تو وزارت لاطاعلات؟برو دیگه انقدر چرندیات به هم نباف هندونه زیر بقل این ملت بدبخت نذار

این کامنتم منتشر نمی کنی چون مثل اربابت دیکتاتوری

ناشناس گفت...

طرف فکر کنم واقعا حسین قاضیان بود. گفته بود طبق نظرسنجیش اغلب توی تهران گفتن خبرگان رای کامل میدیم و گفته بود مثلث جیم حذف میشه

ناشناس گفت...

ناشناس عزیز از قاضیان اگه مصاحبه جدید دیدی، لینک بزار ما هم ببینیم.

پدرام گفت...

ناشناس ساعت ۲.۲۷ ، ۲.۲۸ و ۲.۳۹ ، عزیز،
باید عرض کنم جامعه ایرانی در این چهل سال به ظرفیتی رسیده که ضجه های بی ادبانه شما نه تنها شنیده نمیشه ، خودتون هم دیده نمیشید! منهم دوستانه و برای حفظ سلامتی خودتون توصیه میکنم آرام ، مستدل و بدون بهتان و افترا مطلب بنویسید. من و ماهای کثیری اینجا هستیم که از بحث و فحص لذت میبریم ، چه موافق و چه مخالف . اما عربده کش های بی اخلاق چه بهتر که ترک مجلس کنند هم برای ارامش خودشان و هم برای حفظ جمع دوست داشتنی ما ...
تیمسار عزیز ، سپاس از به اشتراک گذاردن همه کامنت ها ، اما پس از سالها برقراری سیرک و جمعیت کثیری که از آن بهره می برند، شاید بهتر باشد تا بعضی را درز بگیرید برای حفظ انرژی خود عزیزتان و مخاطبین عزیز تر ...