۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

اوباما شاخ غول را شکست: نئوفاشیست را در امریکا و تئوفاشیست را در ایران! جهان بسوی صلح.



1- با اعتماد بنفس نوشته بودم که توافق وین قطعاً از کنگرۀ امریکا عبور خواهد کرد. و احتمال هم داده بودم که ممکن است حتی به رأی گیری نرسد. حالا اما با اعلام حمایت 34 امین سناتور دموکرات از توافق وین مرحلۀ اول (گذشتن از وتوی اوباما) محقق شده است. و هنوز 15 روز دیگر فرصت هست که مرحلۀ دوم (منتفی شدن رأی گیری در کنگره) نیز محقق شود. و من کماکان پیش بینی می کنم که چنین هم خواهد شد. بنابراین اینک موقع تبریک نهایی است برای همۀ دوستداران صلح در جهان، و بویژه در ایران که هم از جنگ گریخته ایم و هم از تحجر و خرابکاری 25 سالۀ خامنه ای و یاران خواهیم گریخت بسرعت. انشاءالله.

2- این توافق برای جهان بسیار مهم است بدلیل شکسته شدن شاخ غول امریکای سفید در بخش نئوکان که تعبیر بهترش همان نئو فاشیست هایی هستند که در تیتر هم نوشته ام. و امریکا از این به بعد دیگر شاخ غول همیشگی که قبل از هر گزینه ای دیگران را تکه پاره می کرد نخواهد بود. زیرا حالا میراث صلح اندیش اوباما بر تاریخ دیپلماسی امریکایی حک خواهد شد. و همۀ رؤسای جمهور بعد از اوباما ناچار خواهند بود قبل از هرنوع جنگی به دیپلماسی فرصت بدهند. و این دست آورد تاریخی و بسیار مهمی است برای تنش ها و درگیری ها و اختلافات لاجرم که در هرزمان اتفاقش بدیهی است مابین تعارضات طبیعی در بین کشورهای جهان. البته که منظورم تحلیل رفتن یا بی اثر بودن رهبری امریکا یا قدرت نظامی منحصر بفردش نیست. بلکه منظور این است که امریکا ناچار خواهد بود قبل از هر اقدام یکطرفه ای - مثل حمله به عراق - هم حرف متحدان و سایر بازیگران مهم را بشنود و هم حتی حرف ها و استدلال ها و دفاعیات کشورهای کوچک و هدف و مخالف خودش را. و باز روشن تر بگویم که موافق بی کدخدا شدن دنیا نیستم - و نخواهد هم شد - بلکه می خواهم نوید کدخدایی را برجسته کنم که قبل از زیرآب کردن سر رعیت به در و همسایه و خود رعیت هم فرصت حرف زدن بدهد و خواهد داد.

3- در سویۀ مقابل ایران ما اما خبرها بیش از پیش خوش است و خواهد بود و شاخ توهمی ومجازی تئوفاشسیت متحجر هم شکسته و خواهد شکست با سرعت بسیار بیش از حدس و گمان های تاکنون. به دلایل زیر:

الف- در مورد تأثیر شکلی - بدون ورود به محتوا - توافق با غرب اجماع جهانی حاصل بوده و است؛ که این توافق بضرر اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی واپسگرا خواهد بود. اگر اختلافی هم در این اجماع هست - که بوده - فقط مربوط به سرعت این تأثیرات است. به این معنا که محافظه کاران امریکایی و دولت اسرائیل از سویی و ایرانیان دردانۀ بستوه آمده از دست جمهوری اسلامی قرون وسطایی - بحق هم - از جانب دیگر معتقدند که توافق وین سرعت لازم و سریع تغییر رفتار ایران از یک حکومت انقلابی مزاحم و مخرب به یک حکومت متعارف و سازگار با نرم های دولت های مدرن را فراهم نخواهد آورد. و الا در اصل تأثیر مثبت هیچکس شک ندارد.

ب- تأکید مجدد و چند باره می کنم که ظهور و بروز داعش در منطقه پنبۀ اسلام سیاسی - بدون توجه به نوع مذهب - را زده است. و بعنوان ورژن نهایی هرنوع اسلامگرایی حکومتی چنان وحشت و تنفری ایجاد کرده است که دیگر امکان کمترین مسامحه ای در مورد مقابله با "اسلام بمثابه ایدئولوژی حکومتی" را ناممکن کرده است. نه تنها در جهان غرب و پیشرفته بلکه مهمتر از آن در بین دولت ها و ملت های مسلمان جهان نیز. اینکه دو کشور از سه کشور مهم و تعیین کنندۀ منطقه (ترکیه و مصر) خودشان را از جرگۀ اسلامیست ها رهانیده و مجدداً به سکولاریسم خوش آمد گفته اند بسیار مهم است. اگر این مهم را هم اضافه کنیم که کشور چهارم نیمه مهم منطقه (عربستان) نیز با روی آوردن به سیاست پراگماتیک و جوانگرایی در بافت های فرسودۀ حکومت پادشاهی دقیقاً در راستای اردوغان پاشای پشیمان و ژنرال سیسی درخشان گام بر می دارد و برخواهد داشت. و طبیعی است که دیگر تنها کشور مهم باقیماندۀ منطقه (ایران) هم نمی تواند و نخواهد توانست در قالب جمهوری اسلامی مشی سابق شکست خورده اش را ادامه دهد. زیرا ایران علاوه بر عنصر جمعیت مدرن تر - هم بلحاظ تمدنی و هم بلحاظ مذهبی و هم بلحاظ پیشینۀ تاریخ معاصر خود - این زخم را هم برگرده دارد که 35 سال از حیات سیاسی خود را بتاراج اسلام سیاسی داده است و اینکه دولتی پشیمان و در حال تلاش برای سکولاریزه کردن حکومت هم بخشی از قدرت است.

پ- البته بدیهی است که خامنه ای و دستگاه ایدئولوژیک بشدت فرسوده و ناکارآمد و شکست خوردۀ روحانیان فرتوت و متحجر براحتی تسلیم شرایط نخواهند شد. و حالا که از موضع قدرت بلامنازع به عنصر درجه دوم فروکاسته شده و خواهند شد؛ شروع به برخی عملیات ایذایی و الدرم بلدرم های توخالی خواهند کرد. اما چون هژمون سلطه شان از قدرت اثر گذاری افتاده است، موفق به بازسازی هژمون اسلام سیاسی نخواهند شد. در تعبیری از زاویه ای دیگر نه تنها بدلایل متقن پیش گفته ام بلکه به این دلیل خیلی مهم هم که توافق هسته ای با غرب دست خامنه ای را زیر ساطور غرب برده و از این پس فاکتورهای بسیار مهمی در دست غرب و امریکا خواهد بود که رفتار خامنه ای را تنظیم کند. مثل: سفارتخانه های فعال غربی در تهران، بازرسان متعدد غربی در صنایع هسته ای، قراردادها و بده بستان های اقتصادی با غرب، رفت و آمدهای هیئت های غربی در قالب های متنوع - اعم از اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ورزشی و توریستی و ... - 

ت- نتیجه اینکه تحقیقاً هیچ - با تأکید برهیچ - فاکتوری اعم از سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی - چه در داخل و چه در خارج - ادامۀ حکومت شرعی در ایران را پشتیبانی نمی کند. و نه تنها پشتیبانی نمی کند بلکه بضرر آن و در جهت استحالۀ هرچه بیشتر و سریعتر آن هم عمل خواهد کرد.

4- اما بدون سخن از کنفتی خامنه ای نوشتن نه شما را راضی می کند و نه خودم را خوشحال. و البته این دیگر اختصاصی دلقک است برای شما بینندگان صحنۀ سیرک. موضوع اما برمی گردد به آن بیانیه یا اطلاعیۀ غیر منتظره و برای اولین باری که دیروز دفتر خامنه ای منتشر کرد و در آن از همه خواست که از منتسب کردن هرگونه نقل قولی راجع به موضع خامنه ای در مورد توافق وین خودداری کنند. من حالا موضع اولیه و شتابزدۀ دیروزم را تصحیح می کنم و می گویم که بدون شک مخاطب آن اطلاعیه تندروان مخالف توافق بودند و نه موافقان توافق. ماجرا به این شرح است:

5- خامنه ای آن  ترجیع بند"ببینیم توافق در مجاری رسمی تصویب بشود یا نشود" را مثل همۀ حرکات این روزهای مجلس اسلامی از امریکایی ها گرته برداری کرده بود. و قرار بود منتظر باشند تا تکلیف توافق در کنگرۀ امریکا معلوم شود تا متناسب با آن این ها هم پز موافق یا مخالف بگیرند. خلاصۀ ادامۀ داستان این است:

کری و ظریف خیلی رفیقند. دیروز بعد از اینکه کری مطمئن شده که 34 امین سناتور امریکایی امروز رسماً از توافق حمایت خواهد کرد و اجرایی شدن توافق قطعی شده است. طبق قرار قبلی زنگ زده به ظریف که "جواد کار تمام است و می خواهید شروع کنید مطمئن شروع کنید که تعهداتتان جلو بیفتد. ظریف هم به روحانی و به خامنه ای گفته که دیگر کار تمام است و باید هرچه زودتر شروع کنیم. در چنین موقعیتی بوده که خامنه ای آن اطلاعیه را داده تا بگوید دیگر چک و چانه و بازی پلیس خوب پلیس بد را تمام کنید و دیگر مخالفت با برجام جایز نیست. البته مطمئن نیستم که اطلاع کری به ظریف در مورد حتمی بودن گذر سالم برجام از کنگره با این قصد هم انجام شده که خامنه ای فرصت داشته باشد تا اطلاعیه اش را قبل از پخش خبر رسمی حمایت سناتور 34 ام در امروز صادر کند تا نوعی واکنش در مقایل اخبار امریکا نباشد یا نه. اما اگر هم قصد کری و ظریف این نبوده باشد! عملاً بنفع خامنه ای شده که قبل از اعلان رسمی نجات توافق در سنای امریکا؛ اطلاعیه اش را صادر کند و از زیر مهمیز هوادان خشمگین و نا امیدش کمی آسوده بشود. تا فکر نکنند قبله شان بقبله ای دیگر اقتدا کرده است: "به قبلۀ امریکای جهانخوار!" یا...هو

بعد از تحریر:
در متن برخی مسایل مهم - بویژه چرایی پیش افتادگی مجدد هژمون سکولاریسم در منطقه - جای تدقیق نبود. و همینطور است بسیاری از گزاره ها که می تواند با قراین و شواهد جزیی نگرتری محکمتر و منسجم تر اثبات شود. لذا تا 48 ساعت آینده در دسترس خواهم بود برای پاسخ به سؤالات و شرکت در بحث ها. و بعد از آن تا 20 سپتامبر - بطور قطع - غایب خواهم بود. تا بعد!

۵۵ نظر:

ناشناس گفت...

آقا دلقک مبارک است. بسیار عالی

ناشناس گفت...

من جزء اونایی هستم که سرعت جنگ رو به توافق برای تغییر ترجیح می دادند، ولی امیدوارم که تحلیل شما درست باشد هر چد قسمت پر رنگ کرده پیش بینی تان بیشتر به غیب گویی شبیه است و خیلی خوشبینانه است!

رومی گفت...

ممنون و سپاسگزار به خاطر امید دادن‌های همیشگی‌ و تحلیل‌های عالی‌! هر نوشته شما رو با اشتیاق تا جرعه آخر سر می‌کشم و همیشه چشم به راه جرعه‌ای هر چند کوچک در بخش کامنت‌ها هستم!

امیدوارم که تعطیلات بهتون خوش بگذره :). سلامتی و شادابی شما مهمتر از هر تحلیل و نوشته‌ایِ.

این آهنگ زیبا از یوهان سباستیان باخ رو هم به شما تقدیم می‌کنم به عنوان پیش درآمد تعطیلات: https://www.youtube.com/watch?v=nVSDv46ARvY

دوستدار پدر نازنین و تیمسار عزیز
رومی

Dalghak.Irani گفت...

رومی پسر برومند و عزیز ایرانم.
خیلی زیاد مرسی بخاطر لطفت و موزیکت. راستش خیلی وقت است از دخترم مستانه خبر نداریم. کاشکی اگر سرزد یک علامتی بفرستد برای نگرانیم از روح حساس و شاعرانه اش. یا...هو

اما در مورد کامنت اول می خواهم این را اضافه کنم که بررسی سوابق رفتار سیاست خارجی جمهوریخواهان و مقایسه اش با دموکرات های امریکایی حاکی از آن است که راست ها بدلیل پراگماتیک رفتاری و قاطعیت در تصمیم ها سیاست شان در رابطه با جهان سوم یا حمایت قاطع و نگهداری دیکتاتوری ها بوده و یا اگر مجبور از دخالت شده اند شخم زدن رژیم متمرد. در حالیکه دموکرات ها همواره سیاست متزلزل کردن دیکتاتوری های جهان سومی بنفع دموکراسی را پی می گرفته اند. درست است که این سیاست دموکرات ها در کشورهای اسلامی بزیان مدرنیته و مردم آن کشورها نتیجه داده است. اما این موضوع قبل از اینکه محصول انسانی اندیشی دموکرات های امریکایی باشد ناشی از اسلامی بودن این کشورهاست. بعبارت دیگر اگر سیاست کارتر رژیمی دیکتاتوری چون رژیم پهلوی در ایران اما غیر مسلمان را متزلزل می کرد و منجر به انقلاب می شد - گذشته از بدی ذاتی انقلاب - ممکن بود حتماً به نتیجه ای بهتر از حکومت دینی می رسید. حالا اما ما دغدغۀ "ممکن است تزلزل جمهوری اسلامی به حکوتی بدتر منجر شود" را نداریم چون بدتر از جمهوری اسلامی حکومتی ممکن نیست. لذا بفال نیک می گیریم تزلزل جدید ایجاد شده توسط اوباما در ایران را و مطمئنیم که بهرجا برسیم بهتر از نکبت 37 ساله خواهد بود. و چرا کمی هم حس قاطیش نکنیم که اگر کارتر زندگی مدرن را از ایران ربود سلف حزبی اش مجدداً ایران را به مدار مدرنیته برگرداند. انشاءالله. یا...هو

رامیار گفت...

مطمئن نیستم ولی انتهاب پاراگراف دوماحتمالاض منظورتان به جای این:
"باز روشن تر بگویم که موافق بی کدخدا شدن دنیا هستم - و نخواهد هم شد -بلکه می خواهم نوید کدخدایی را برجسته کنم که قبل از زیرآب کردن سر رعیت به در و همسایه و خود رعیت هم فرصت حرف زدن بدهد و خواهد داد."
این است:
موافق بی کدخدایی جهان نیستم -و نخواهم هم شد- بلکه می‌خواهم نوید کدخدایی را ...

صرفاً برای اطمینان از درستی مقصود شما جسارت کردم.

ناشناس گفت...

اطلاق کلمه فاشیست به نمایندگان یک کشور بار حقوقی ممکنه داشته باشه....فاشیست خطاب کردن آنها به من هم اجازه میدهد طرفداران همه باندها و شاخه های حمهوری اسلامی و مبلغین آنها را فاشیست و ترروریست بخوانم بالخص که اصلاح طلبان و رفسنجانی در شکنجه و ترور نقش داشته اند...من فکر نمیکنم قوانین آمریکا اطلاق کلمه فاشیست رو به شخصی بدون دلیل اجازه بده ...مدرک شما برای فاشیست بودن توافق هسته ای چیست؟

ناشناس گفت...

از یک ماه قبل تقزیبا قطعی بود که حداقل 34 سناتور موافق توافق خواهند بود.
بیشترین نگرانی من این است که به بهانه های مختلف، کنگره امریکا تحریمهای جدید و شدید (بخصوص بانکی) بر ضد ایران تصویب کند و این بهانه ای بدست تندروهای داخل ایران بدهد و توافق از سمت ایران بهم بخورد.

مانی گفت...

بند 2 جانمایه سیاست نوین آمریکا و جهان است به راستی.نوچه های کدخدای کم عقل پیشین هم چاره ای ندارند جز ایکه لنگان و نالان و کف به دهان آورده و ناسزا گویان به دنبال کدخدای عاقل و انسان راه بسپرند.گودال تاریخ فاشیستها کهنه را در خود فرو برود فاشیستهای نو را هم خواهد بلعید. ایران ما کاش بتواند زودتر این لاشه گندیده را از دوش بیاندازد و به راه خود رود.
مرسی دلقک برای اندیشه تیز و زبان شیرینت.

روزبه گفت...

سرمستی و خوشحالی از تصویب توافق نباید از وضعیت داخلی کشور غافلمان کند. بسته شدن باب "دلواپسی" در حوزه سیاست خارجی، ممکن است (و در واقع، حتما) باعث شود دلواپسان به سمت حوزه اجتماعی سرازیر شده و سخت گیری های اجتماعی بیشتر شروع شود. بگیر وببند، گشت ارشاد، امر به معروف، ...

ادوارد البی دوم گفت...

دلقک عزیز، ببخشید که سوال نامربوط به متن است.

نمی‌دانم عکس‌های دیدار فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی ارتش با خامنه‌ای را دیده‌اید یا نه. در این جمع کوچک نظامی که از افسران ارشد و امرای پدافند هوایی، یک نفر از ستاد کل، سه نفر از سپاه، یک نفر روحانی و یک پسر بچه تشکیل شده است، حداقل پنج نفر محافظ (با لباس شخصی) قابل رویت هستند. اگر در محافظ بودن این افراد شک دارید، در بسیاری از تصاویر دیگر از سایر دیدارها و سخنرانی‌ها نیز می‌توانید آنان را در این کسوت و موقعیت ببینید. در اینجا نیز تک‌تک آنان مجهز به بی‌سیم هستند.
سوال بنده این است که این سطح از تدابیر امنیتی (یا به عبارت دیگر، ترس) در دیدار با فرماندهان ارشد خود نظام، که به دقت و وسواس ارتقاء درجه و مقام می‌یابند، از چه رو ست؟

لینک تصاویر:
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=30625

امیدوارم قبل از تعطیلات پاسخ دهید.


دوستدار شما
ادوارد

ناشناس گفت...

ادوارد این عکسها و این لینک چیست که داده ای؟ بیکاری بهت دادن.این یک عکس نشست سالنی است. این کبری صغری ها چی بود؟ دلقک تو هم لینک سایت خامنه ای را دیگر اینجا نگذار.به لحاظ ایمنی مشکل دارد.

ناشناس گفت...

دلقک در مورد حرفهای امروز خامنه ای و برداشتن تحریمها هم توضیح بده. ممنون.

Dalghak.Irani گفت...

ادوارد البی چیزی دستگیرم نشد.

در مورد حرف های خامنه ای هم بیشتر همان درو دیوار کوبوندن خودش بود و مطلب جدیدی نگفت. البته الان توپ توی زمین خامنه ایست و هرچه رادیکالتر برخورد کند برای ایران بهتر است و درگیری داخل نظام بالاتر می رود و جنگ عرف و شرع مغلوبه می شود انشاءالله. هر جر زدنی از خامنه ای اتفاق خوبی است و موضع او را ضعیف و اعتبارش در بین حزب اللهی ها را کم می گند. اتفاقاً اگر ساکت بماند و همراهی کند و ادبیات مدرن استفاده کند و راجع بمنافع ملی حرف بزند باید نگران بشویم. چون در ان حالت است که دروغ می گوید و می خواهد وقت بخرد چون او ایدئولوگ و رهبر ایدئولوژی و مذهب است و امکان ندارد از دگم و تحجرش کوتاه بیاید. پس اگر خودش باشد حداقل تکلیف طرف مقابلش هم مشخص تر می شود و اگر می خواهد کاری ببافد مجبور از رودررویی آشکارتر می شود و این خواست اصلی ماست. مهمترین اتفاق این روزها یکی این است که خبرگان بیانیه صادر نکردند یا من ندیده ام و این می تواند نشانی از تزلزل شان در مورد توافق وین بوده باشد. اما مهمتر از آن بنظرم استعفای آخوندی بنام نمازی که پسر امام جمعۀ کاشان است گویا از مجلس خبرگان است که خیلی غیرمنتظره و برای بار اول و آنهم شش ماه مانده بپایان دوره و بدون ذکر علت اتفاق افتاده. این آخوند جوان تنها روحانی زیر 50 سال بوده در خبرگان و ممکن است استعفایش دستوری بوده و شورای نگهبان می خواهد کف سن خبرگان را تعیین کند و آن را 50 سال تعیین کند تا روحانیان جوان و مشخصاً سید حسن خمینی نتوانند نامزد خبرگان جدید شوند. این یک گمانه است و تحلیل مطالعه شده ای نیست. من دیگر در دسترس نخواهم بود تا بازگشت مجدد. یا...هو

ناشناس گفت...

در مورد سیسی میخواستی یک مطلب بنویسی چی شد؟ قبل غیبت صغرات اگه بنویسی بعد بری خوبه.

ناشناس گفت...

خبرگان باید عدم کفایت خامنه ای را اعلام کند.

عدم کفایت به دلیل

سرکوب جنایتکارانه جنبش سبز

مدیریت ذلت بار پرونده اتمی

نسل کشی در خاورمیانه و در سوریه و یمن برای جنون امپراتوری.

ناشناس گفت...

(((بایدن با اشاره به مفاد توافق هسته‌ای اظهار داشت: «به دقت گوش کنید. ما می‌توانیم از هر جایی در ایران اگر معتقد باشیم که در آنجا فعالیتی غیرقانونی در حال حادث شدن است، بازرسی کنیم»

او تاکید کرد اگر تصور کنیم جایی در ایران فعالیت غیرقانونی در جریان است، می‌توانیم از آنجا بازرسی کنیم و کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.)))

گمگشته گفت...

سلام

تیمسار جان امیدوارم تعطیلات خوبی را پیش رو داشته باشید. امروز تیتر کیهان را که دیدم یاد شما افتادم. حاج حسین به جای استفاده از تیتر مقام معظم رهبری از آیت... خامنه ای استفاده کرده بود. جنگ قدرت به شدت در پس پرده در جریان هست. منتظر نظرات شما هستیم در این مورد...

بهرام گفت...

تیمسار خیلی دوست دارم وقتی برگشتید دیدگاهتون درباره وضعیت آواره های سوری و تاثیری که بر سیاستهای کشورهای اروپایی میگذارند را بگویید. من فکر میکنم با این هجوم آواره ها و خطر بزرگی که برای اروپا دارند چه از نظر ترکیب جمعیتی و مشکلات فرهنگی اینها و چه پنهان شدن عناصر افراطی داعش در میان آنها، اروپا هم و غم خود را بر سامان دادن وضعیت سوریه و بعد جلوگیری از وضعیت مشابه قرار خواهد داد.
دوست دارم تحلیل شما را بخونم از این وضعیت.
هر جا هستید خوش بگذره و سلامت و باانرژی برگردید.

ناشناس گفت...

ماشالله تیمسار
خوب گردش میریدا
ارادتمند یزد

ناشناس گفت...

سناریوی کلنگ زنی دنیای قدیم خاورمیانه کلید خورده است باید خود را برای نبردهای سهمگین خاورمیانه اماده کردآنهاییکه چیزی ندارند چیزی را هم از دست نخواهند داد اما رانت دارها و صاحب منافع کلان باید بترسند....این جبر تاریخ هست

جنگ مذهبی بین صفویها و سلفی ها شروع شده است

به زودی هم سوریه به مانند افغانستان برای روسیه خواهد شد

یمن هم از دست رفته است و نوبت لبنان نیز خواهد رسید

در درون کشور هم هیچ نیرو و اراده ای برای تغییر صحنه به نفع منافع مردم وجود ندارد و متاسفانه بازیگران صحنه هم خود و هم ایران را نابود خواهند کرد

ناشناس گفت...

خامنه ای==== سلطان محمد خوارزمشاه

ناشناس گفت...

چه طرحی کشیدند خامنه ای و پوتین برای سران ابله منطقه تله گذاشتند تا عربستان و ترکیه و قطر پول و نفر و تجهیزات بریزند تو سوریه و یمن بعد یکدفعه ریختند تو قیچیشون کردند .
یعنی پوزه امام سلمان واقعا به خاک مالیده میشه .

ناشناس گفت...

طرح نجات زرافه؟ بشار اسد کارش تموم شده، تنها خوبی که داره به هدر دادن خون سپاهی ها و پول و انرژی ایران و روسیه هست و زنده نگه داشتن داعش.

ادوارد البی دوم گفت...

ساورز، رئیس سابق MI6:
"ماهیت انقلابی ایران در دوره 15 ساله برجام تغییر می‌کند. به نظر من آنچه در مقابل ماست، کشوری در حال گذار از پایه و اساس انقلابی‌گری به یک کشور عاد‌ی‌تر است."
http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/2015/09/13/fmr-mi6-chief-sawers-on-syrian-refugees-these-are-people-seeking-a-better-life-for-themselves-i-dont-think-we-should-treat-the-refugees-as-potential-terrorists/

و این اولین بار نیست که یک آدم صاحب‌نظر حرف دلقک را تکرار می‌کند.

دلقک بی‌نظیری!

ناشناس گفت...

همان طور که گفتم ایرانی ها ترسو، خائن هستند و این تایید کننده حرف من است:

""برای جوانان ایرانی ثروت مهم‌تر از آزادی است"
یک دانشجوی آلمانی در رشته علوم سیاسی برای آشنایی با ایران به این کشور سفر کرده است. او در گفتگو با دویچه‌ وله از تجربیات این سفر می‌گوید. او معتقد است نسل جوان ایران تمایلی به ایجاد تغییری اساسی در این کشور ندارد. "
http://www.dw.com/fa-ir/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AB%D8%B1%D9%88%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/a-18705909

بابک

ناشناس گفت...

امروز اغا سخنرانی داشت جمع سپاهیانی که پاهای خواب رفتشون رو تکون می دادند، بین اون همه چرند یه جمله داشت که منو یاد این وبلاگ انداخت اونجایی که گفت جمهوری اسلامی نمیشه و هنوز هم انقلاب باقی می مونه.

ناشناس گفت...

خوشم میاد که خامنه ای خیلی خر شانس هستش که رهبر چنین مردمی شده.
تا این مردم ایران اینجوری هستند، خامنه ای بهترین رهبر آنها است:

نمونه‌ای تازه از درگیری‌های طایفه‌ای در ایران با ۱۲ کشته.
درگیری‌های طایفه‌ای در ایران هم‌چنان قربانی می‌گیرد. به‌تازگی در نزاعی در باغملک خوزستان ده‌ها نفر کشته و زخمی ‌شدند. این درگیری که سابقه‌ای نسبتاً طولانی داشته، میان روستاییان بر سر زمین‌های کشاوزری بوجود آمده بود.

http://www.dw.com/fa-ir/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A7%DB%8C%D9%81%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DB%B1%DB%B2-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87/a-18718346

شهروند گفت...

بابك گرامي
اين جوان آلماني اشتباه كرده ، چون جوانان ايراني ، ثروت رو هم به خاطر رسيدن به آزادي مي خواهند ، چون شما توي ايران پول كه داشته باشي ، آزادي رو ، حتي بالاتر از استانداردهاي جهاني هم داريد ، از سرعت و سكس بگيريد تا پارتي هاي جورواجور ، دليل ديگر اين رويكرد اينست كه : وقتي جوان ايراني نااميد و سرخورده از اتحاد و همبستگي جمعي جامعه است براي تغيير و از طرفي سركوب و خفقان حكومت ظالمان را مي بيند ، گرايش به تحصيل ثروت دارد تا آزادي فردي را براي خودش تأمين كند دست كم ، قضاوت دانشجوي آلماني بر پايه واقعيت دروني جامعه نيست زيرا علت گرايش جوان ايراني به ثروت به جاي آزادي را بررسي نكرده است ، در همه جوامع آزادي و دموكراسي براي رفاه حال شهروندان و لذت بردن از زندگي ، وضع و اجرا شده و مي شود ، جويندگان ثروت در ايران هم به دنبال آزادي و دموكراسي فردي براي خويش هستند ، هر كسي در هر كجاي عالم اگر در زندگي فردي خود آزاد باشد و حق انتخاب داشته باشد ، برايش تفاوتي ندارد كه جيمز كامرون يا اوباما حاكم باشد يا علي خامنه اي ، واقعا در سيستم فاسد و رشوه خور جمهوري اسلامي ، شما پول داشته باشيد ، آزاد آزاد هستيد ، شوربختانه اين واقعيتي تلخ و خانمان برباد ده است .

شهروند گفت...

خامنه اي وقتي دچار استيصال و ناتواني مي شود ، گاف هاي بزرگي مي دهد ،سال هشتاد و هشت گفت نظر بنده به نظر رئيس جمهور نزديك تر است ! جمله اي كه هنوز و تا هميشه مثل چماق مي توان بر سرش كوبيد ، امروز هم در جمع فرماندهان سپاه گفت : منتظرند تا ده سال ديگر كه من نباشم اهدافشان را محقق كنند ! پس جنابعالي متعرفيد كه تنهايي مخالف خوان هميشگي بوده و هستيد ، در واقع صحنه گردان و سنگ انداز اصلي پيش پاي مردم و دولت خاتمي و روحاني ، خود جنابعالي هستيد ، آهاي مردم شما با اون جمله من در نماز جمعه فهميديد كه طرف اصلي دعوا بنده هستم ( خامنه اي ) و شعارهاي مرگ بر اصل ولايت فقيه رو سر داديد ، امروز هم اگر خواستار روابط عادي با دنيا و خواهان يك حكومت واقعي و نرمال هستيد ، اعلام مي كنم كه مانع اصلي شما بنده ( سيد علي خامنه اي ) هستم
اگر چه خامنه اي اين حرف را به خاطر زمينه چي براي تعيين جانشين خود گفته و نقشهايي در سر دارد به همراهي پاسداران ، ولي براي رهبري كه هميشه خود را بي تقصير و نصيحت كننده جا مي زند ، گاف بزرگي ست ، هر روزي كه از امضاي برجام توسط خامنه اي پست فطرت مي گذرد ، داستان قشنگ تر مي شود ، فقط اين روزها جاي جناب دلقك گرامي خالي ست تا بنويسد از سر شوق انشالله ، چرا كه دارد همان مي شود كه خواسته و گفته بود

شهروند گفت...

خامنه اي وقتي دچار استيصال و ناتواني مي شود ، گاف هاي بزرگي مي دهد ،سال هشتاد و هشت گفت نظر بنده به نظر رئيس جمهور نزديك تر است ! جمله اي كه هنوز و تا هميشه مثل چماق مي توان بر سرش كوبيد ، امروز هم در جمع فرماندهان سپاه گفت : منتظرند تا ده سال ديگر كه من نباشم اهدافشان را محقق كنند ! پس جنابعالي متعرفيد كه تنهايي مخالف خوان هميشگي بوده و هستيد ، در واقع صحنه گردان و سنگ انداز اصلي پيش پاي مردم و دولت خاتمي و روحاني ، خود جنابعالي هستيد ، آهاي مردم شما با اون جمله من در نماز جمعه فهميديد كه طرف اصلي دعوا بنده هستم ( خامنه اي ) و شعارهاي مرگ بر اصل ولايت فقيه رو سر داديد ، امروز هم اگر خواستار روابط عادي با دنيا و خواهان يك حكومت واقعي و نرمال هستيد ، اعلام مي كنم كه مانع اصلي شما بنده ( سيد علي خامنه اي ) هستم
اگر چه خامنه اي اين حرف را به خاطر زمينه چي براي تعيين جانشين خود گفته و نقشهايي در سر دارد به همراهي پاسداران ، ولي براي رهبري كه هميشه خود را بي تقصير و نصيحت كننده جا مي زند ، گاف بزرگي ست ، هر روزي كه از امضاي برجام توسط خامنه اي پست فطرت مي گذرد ، داستان قشنگ تر مي شود ، فقط اين روزها جاي جناب دلقك گرامي خالي ست تا بنويسد از سر شوق انشالله ، چرا كه دارد همان مي شود كه خواسته و گفته بود

ناشناس گفت...

اگر من پولدار بودم یک اقامت دائم از کانادا می گرفتم و به آزادی و آرامش می رسیدم. هر وقت که می خواستم به ایران می آمدم و با پول تمام قفل ها را باز می کردم.

ناشناس گفت...

و با پول تمام قفل ها را باز می کردم.. .. در حکومت امام زمان؟ حکومت عدل علی؟ با پول همه قفل ها را باز می کردی ؟ اغای خامنه ای ایشان چه می گویند؟ حرف اون المانیه کا ملا درست است. حرف ملک لشعرای بهار هم کاملا درست بود و درست هست که می گوید: کشوری دیدم که جز لعنت در ان کشور نبود. منظورش کشور امام زمان هستا؟ انشائالله امام از چاه جمکران ظهور کند و دنیا را پر از پر از پر از عدل و داد بکند.

ناشناس گفت...

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

باد خزان نکبت ایام ناگهان

بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد

ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز

این تیزی سنان شما نیز بگذرد

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد

بیش از دو روز بود از آن دگر کسان

بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد

در باغ دولت دگران بود مدتی

این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد

آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه

این آب ناروان شما نیز بگذرد

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد

پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد

ای دوستان! به نیکی خوهم دعای سیف

یک روز بر زبان شما نیز بگذرد
( سیف فرغانی)

ناشناس گفت...

دلقک ما رو کاشتی ها! یک ماهه توی خماری مطلب مصر من رو گذاشتی . گفته بودی در مورد سیسی پست میدی. مرده و حرفش. وعده میدی عمل کن. توی نشریات فارسی و انگلیسی در مورد سیسی خصوصا بعد از افتتاح فاز دوی کانال سوئز مطلب زیاد خوندم این چند هفته. بدجور کنجکاوم ببینم نظرت چیه. نکه نظرت زیاد مهم باشه ها ولی کنجکاوم.

مانی گفت...

تبریک به دلقک گرامی موافقان توافق هسته ای!

کنگره و سنا شکست سختی خوردند.با آن طرح خنده مسخره شناسایی اسراییل نشان دادند که بازیچه نتانیاهو هستند نه نماینده مردم خودشان.

ناشناس گفت...

بزودی بر همگان مسجل خواهد شد که ریشه تمام مشکلات مملکت ، عوامل داخلی است و نسبت دادن آنها به عوامل و دشمنان خارجی ، فقط آدرس اشتباه دادن به ملت است و عوام فریبی.
ارتقائ سطح سواد مردم ( و نه تحصیلات دانشگاهی آنها ) تنها راه نجات مملکت از بلاتکلیفی و سردرگمی است .
هیچ آدم فهمیده ای انقلاب نمیکند حتی ، چه رسد که مادام العمر هم در آن بسر ببرد و به این عمل خود افتخار هم بکند.
فاصله ما با جهانی که در آرزوی آن هستیم ، بیش از یکصد سال است.

مازیار وطن‌پرست گفت...

جناب ناشناس ساعت 21:07 دست کم برای اینکه بتوان از نوشتهٔ شما تقدیر کرد یک شناسه برای خودتان برمی‌گزیدید. خیلی ناجور است که آدم بنوید: "ناشناس 21:07 چه کامنت مهمی نوشت".
البته یک انتقاد به نوشتهٔ شما وارد است که در مجموع اهمیتی ندارد و ناقض اصل صحبت شما نیست. و آن اینکه احتمالا سرعت سرسام‌آور تحولات در دنیایی که تجربه می‌کنیم، 100 سال را به خیلی کمتر خواهد کاست. اما دنیا هم آنقدر در همان مدت تغییر خواهد کرد که آن تغییرات آرمانی ما بازهم نیم قرنی با وضع مطلوب فاصله خواهد داشت: بنابراین حرف شما در عمل درست است.

گفتهٔ شما که "ریشه تمام مشکلات مملکت ، عوامل داخلی است و نسبت دادن آنها به عوامل و دشمنان خارجی ، فقط آدرس اشتباه دادن به ملت است و عوام فریبی." را باید با آب طلا نوشت. بدبختانه مجموعه‌ای از آموزش‌ های سنتی و مدرن در این کشور آن چنان خلاف آن را در هزارتوی روان مردم -از سلایق و طیف‌های مختلف- نشانده‌اند که گاهی گمان می‌کنم سلطنت طلب، جمهوری اسلامی ، چپ‌های سابق و ... همه و همه تنها اسامی گوناگون یک طرز تلقی از جهانند. چون همه‌شان فکر کنند آنچه را که به نظر هر کدامشان "بد" و "شر" است را "دشمن" بوجود آورده و ما همه "خیر" و "پاکی" و "اهورایی" هستیم:
همهٔ سلطنت طلبان و بخش عمدهٔ مخالفین جمهوری اسلامی: آمریکا در ایران انقلاب کرد.
چپ‌ها: سرمایه‌داری و طرفداران جهانی‌سازی [همان آمریکا با کلماتی دیگر] منافعشان ایجاب می‌کند که نظام جمهوری اسلامی برقرار باشد.
جمهوری اسلامی: آمریکا شیطان بزرگ و دشمن ماهوی اسلام و مسلمین است.
میزان تناقض حرف‌های فوق با واقعیت جاری در سیاست آنچنان است که گاهی فکر می‌کنم گویندگان سخنان فوق به طور اورژانس به خدمات بهداشت روانی نیازمندند.

ناشناس گفت...

قاه قاه کلی خندیدم از حال و روز ایرانی ها در کامنت های صفحه فیسبوک آرش سیگارچی:

http://news.gooya.com/didaniha/archives/2015/09/202359.php
واقعا هر چه سرشون بیاد کمه
بابک

گمگشته گفت...

سلام

تیمسار گرامی امیدوارم تعطیلات خوش گذشته باشه تا اینجا، امروز 20ام بود. امیدوارم برگردید دل من و خیلی از دوستان تنگ شده، هم برای خودتان هم برای مطالب شما. منتظریم.

ناشناس گفت...

رهت مارین و کُهسارت پلنگین گیا و سنگش از خون تو رنگین

http://www.renani.ir/index.php/texts/essay/non-eco-articles/486-renani-article2-139

ناشناس گفت...

دلی اسوده بخواب که ما بیداریم .بیخیالشو راحت بازنشست بشو خیلی حال میده نه فحشی نه تهدیدی نه تله افتادنی نه کنفت شدنی نه پیش بینی که غلط از کار در بیاد راحت میشینی کنار تو اخه زیاد استعداد و سواد هم نداری یکخورده هوجی هستی و مردم ساده دل گول میخورند افرین بچه خوبی باش و سیرک را فعلا بیخیال شو

ناشناس گفت...

http://iran-spring.org/fa/iran/8-iran/8223/2015-09-19-19-50-33 ....فرمایشات گهر بار حضرت الت الله مصباح.اینها رسما دیوانه اند.و طبیعتا ما ایرانی ها هم رسما دیوانه ایم که زیر دست اینها زندگی می کنیم. پس این دزدی ها معنی دار است. نباید مردم نان داشته باشند. یکی نیست به این موجود بگوید: کله پوک اگر نان بد است. تو با میلیاردها دلارکه ماهانه به حساب موسسه ات واریز می شود.چکار می کنی؟ لابد ک... می دهی.

گمگشته گفت...

سلام

http://www.renani.ir/index.php/texts/essay/non-eco-articles/486-renani-article2-139

در جواب به این دوست عزیز
"دلی اسوده بخواب که ما بیداریم .بیخیالشو راحت بازنشست بشو خیلی حال میده نه فحشی نه تهدیدی نه تله افتادنی نه کنفت شدنی نه پیش بینی که غلط از کار در بیاد راحت میشینی کنار تو اخه زیاد استعداد و سواد هم نداری یکخورده هوجی هستی و مردم ساده دل گول میخورند افرین بچه خوبی باش و سیرک را فعلا بیخیال شو"

من ساده شما پیچیده، من بی سواد شمادانشمند، من چوپان دروغ گو شماحضرت مسیح فقط یک سوال دارم لطفا شفاف جواب بده ممنون. من بیکارم، من تفریح ندارم، من 4 تا مطلب بروز گیرم نمیاد مجبورم وقتی که تیمسار نیستن به امید 4 تا کامنت قوی از شاگرد اول ها بیام این صفحه رو بروز کنم اما شما چرا چادر زدی بست نشستی دم در سیرک من موندم.

ناشناس گفت...

ایام به کام تیمسار عزیز،

امیدوارم تعطیلات خوش گذشته باشد ، لینک به اظهارات یک اندیشمند عرب که تائیدی در حرف‌ها و تحلیل‌های قبلی‌ شماست.

سراپا منتظر نوشتن شما هستیم



شهریار ایرانی‌




قابل توجه ناشناس
(عزیز من، چیزی ننویس که باعث بشود فکر کنیم با خصومت شخصی‌ در مورد تیمسار مینویسی)

http://www.dw.com/fa-ir/%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%84%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/a-18724577

Dalghak.Irani گفت...

چشم. سلام. ممنون. بزودی. کمی سرماخوردگی. ولی زود. خدمت. خواهم رسید. قبل از پس فردا. سا...هو

گمگشته گفت...

سلام

خوش آمدید تیمسار، امیدوارم همان کمی سرماخوردگی هم برطرف شود.
این هم سندی دیگر بر مدعای شما مبنی بر فاشیست بودن آقای سرافراز.

http://www.khabaronline.ir/detail/459409/culture/television

ناشناس گفت...

رسيدن به خير، افشين قديم.

ناشناس گفت...

واقعا اینو نمیفهمم، مرخصی رفتن یه وبلاگ نویس دیگه چه صیغه ایه؟

ناشناس گفت...

خوب شما هروقت تصمیم بگیری که کار اصلی روزانه خود را برای مدتی ترک و به استراحت بپردازی ، در اصطلاح " مرخصی رفتن " نامیده می شود .

ناشناس گفت...

خوبه هنوز حس شوخ طبعی داری! حتی در کسالت سرماخوردگی

ادوارد البی دوم گفت...

آدمی که نوشتی:
"دلی اسوده بخواب که ما بیداریم .بیخیالشو راحت بازنشست بشو خیلی حال میده نه فحشی نه تهدیدی نه تله افتادنی نه کنفت شدنی نه پیش بینی که غلط از کار در بیاد راحت میشینی کنار تو اخه زیاد استعداد و سواد هم نداری یکخورده هوجی هستی و مردم ساده دل گول میخورند افرین بچه خوبی باش و سیرک را فعلا بیخیال شو"

تو حتی در تعطیلات سیرک هم اینجا پلاسی. اگر واقعا این سیرک مزخرفه، سریعا برای ابتلا به مازوخیسم برو دکتر.

ناشناس گفت...

مقاله رنانی رو بخون راسته کار خودته. از اون مقاله هاییه که تو بخونی خرکیف میشی.http://renani.ir/index.php/texts/essay/non-eco-articles/486-renani-article2-139

ناشناس گفت...

حلبی دستت زخم شد

لسه فر گفت...

دوست عزیزی که مطلب محسن رنانی را معرفی کردی،بسیار ممنون
این مقاله رو باید بارها و بارها خوند
از جناب دلقک میخوام اگه بارشون ممکنه این مقاله رو بولد کنن
من خودم بارها و بارها به دوستام گفتم جامعه ایران چندین دهه س که تو یه حالت غیر طبیعی به سر میبره(دلقک به درستی میگه انقلاب پیر) من بهش میگم تو عدم تعادل به تعادل رسیدن
بازم ممنون

ناشناس گفت...

مقاله رنانی بسیار زیبا است در توصیف ایران امروز.