۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

عقب نشینی خامنه ای احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای تا مهلت ضرب الاجل را افزایش داد!

Image result for ‫حرم خمینی مراسم سال 94‬‎

 رونمایی از عقب نشینی ناچار و مستأصل خامنه ای در نمازهای جمعۀ امروز نشان می دهد که زد و خورد های بسیار سخت و جدی دو هفتۀ اخیر در سطوح بالای حکومت - تا تهدید استعفای احتمالی روحانی - موقتاً بنفع دولت جریان یافته و محتمل یقینی است که توافق جامع هسته ای امضاء شود. نگاهی کرده ام به نکات مهم این زد و خورد جدید:

1- اولین چراغ را ظریف روشن کرد بنا به تقسیم کار استراتژی روحانی. و آن زمانی بود که ظریف اعلان کرد: "ظریف: مشکل نگارش توافق، طرح مسائل جدید است". این برای اولین بار بود که ظریف بدون متهم کردن طرف غربی چنین جمله ای را بکار می برد و توضیحات متن نشان می داد که روی سخن او نه دبه درآوردن از سوی غرب بلکه دبه از سوی خامنه ای بوده است. زیرا همانطور که قبلاً هم گفته ام موضوع پذیرش پروتکل الحاقی و بازرسی های گسترده و پاسخگویی در مورد ابعاد نظامی برنامۀ هسته ای در گذشته، هم مهمترین بند توافق لوزان بود و است و هم کلیدی ترین شرط غرب و اوباما برای دفاع از توافق با ایران در نزد رقبای مخالف توافق. ظریف می گوید که این پذیرش پروتکل و بازرسی ها و شفاف سازی ها با توافق و اجازۀ شخص خامنه ای در توافق لوزان درج شده است و طرح موضوع ممنوعیت آن از سوی خامنه ای دبه در آوردن و طرح موضوعات جدید است.

2- دومین نشانه اما به سکوت در علن حسن روحانی مربوط بود و است در مورد تغییر موضع خامنه ای در مورد بازرسی ها و بازپرسی ها. ابتدا چنین می نمود که روحانی دچار سردرگمی و سرخوردگی شده است و نمی داند و نمی تواند با این سنگ بزرگ خامنه ای چه برخوردی باید داشته باشد. لذا بعد از مواضع و لحن تند خامنه ای در دانشگاه امام حسین ما نه تنها موضع تقابلی حسن روحانی را نداریم. بلکه در معدود اظهار نظرهایش راجع به تحریم ها - در نشست با محیط زیستی ها مثلاً - هم دیگر از آن ادبیات تهاجمی و زنگ دار روحانی اثری نمی بینیم و روحانی حملۀ تندی را به مخالفان توافق انجام نمی دهد. این موضوع تا آنجا پیش می رود که هم حسن روحانی و هم سید حسن خمینی در مراسم آیت الله خمینی خنثی ترین نطق های چند سال اخیرشان را می کنند و حتی آمادگی خودشان را برای جانفشانی در جنگ جدیدی بخواستۀ خامنه ای اعلام می دارند. هر چند همین نطق های بسیار بی ارزش و خنثی هم با تنش هایی همراه می شود و روحانی را منافق هم خطاب می کنند.

3- نشانۀ بند 2 حکایت از این می کرد که یا روحانی منفعل شده و یا به استراتژی "چانه زنی در بالا"ی مألوف و محبوب خودش دارد کار می کند و علیرغم سکوت در علن جنگ در خفا بشدت در جریان است. تا اینکه نوبت به سخنرانی خامنه ای در مراسم خمینی رسید و او طولانی ترین و ایدئولوژیک ترین سخنرانی های چند سال اخیرش را اختصاص داد به "خط امام" و آواری از اتهام و تحقیر و سازش را متوجه سکویی کرد که بغیر از جنتی نمیر المؤمنین و لاریجانی های لمپن بقیه (هاشمی و روحانی و خمینی جونیور) مخاطب اصلی بودند و خامنه ای بصراحت گفت که با مواضع لیبرالی در صدد تحریف خط ضد امپریالیستی خمینی هستند. چنین بنظرم می رسد که این نقطه اوج تنش در رأس حکومت بود و در اینجاست که احتمالاً روحانی تصمیم به استفاده از حربۀ مؤثر "تهدید به استعفاء" گرفته و خامنه ای را به گوشۀ رینگ برده است. زیرا از این روز به بعد است که می بینیم موضوع هسته ای آهسته آهسته از محافل و تریبون های دلواپسان حذف می شود و دوباره مسایل اجتماعی مثل لغو کنسرت ها و ورود بانوان به ورزشگاه ها بصدر دستور کار دلواپسان فراخوانده می شوند.

4- درستی تحلیل فوق اما امروز تأیید شد در نماز جمعه ها و معلوم شد که خامنه ای دستور داده موضوع مذاکرات از دستور کار خارج شود و اجازه داده شود تیم مذاکره کننده بر مبنای توافق لوزان به نوشتن متن نهایی توافق سرعت بدهند. زیرا نه احمد خاتمی در نماز جمعۀ تهران و نه علم الهدی در نماز جمعۀ مشهد - شاخص ترین نمازهای سیاسی نمایندگان خامنه ای - کمترین اشاره ای به بازرسی ها و بازپرسی ها و خط قرمزها نکردند و حتی برای تعدیل برخی گفته های دلواپسان در روزهای گذشته سعی در توجیه مثبت اشتباهات خامنه ای برآمدند. لذا چنین می فهمم که بعد از یک وقفۀ دو هفته ای در نگارش متن نهایی مجدداً مذاکرات و توافقات سرعت بگیرد و محتمل زیاد است که تا دهم تیرماه توافق نهایی آماده شود.

5- سخن نهایی اما این است که امیدوارم توافق نهایی حاصل شود بدلایلی که بارها گفته شده است. و این دلیل اضافۀ مهم که اگر بهر دلیل مذاکرات شکست بخورد گزینۀ بعدی غیر از قحطی قطعاً جنگ خواهد بود چه مستقیم از سوی غرب و اسرائیل و چه بدتر به نیابت از سوی اعراب منطقه و وارد کردن ایران در چرخۀ "خاورمیانه در آتش تعصبات مذهب سیاسی". و بخدا پناه ببریم از بروز چنین قحطی و جنگ دهشتناکی. اما در مقابل این امید "امید به توافق نهایی با غرب" نا امیدیم از روحانی و دولتش هم تشدید شده و فزونی یافته و هراسم از این است که سهم برد ایدئولوژی متحجر خامنه ای از توافق نهایی بیشتر از سهم برد رفاه و پیشرفت ملت و دولت بشود و روحانی توان مدیریت خامنه ای را نداشته باشد. چرایی و چگونگی این نگرانی می تواند موضوع مطلب مستقلی باشد که امیدوارم بعد از مصاحبۀ روحانی در مورد عملکرد دوساله اش در 24 خرداد - گویا وعده اش را داده - بنویسم و نقاط کور استراتژی تدافعی و اعتدال او را نشان بدهم. یا...هو

۳۴ نظر:

ناشناس گفت...

به نظرم صدرصد امضا میشود با تمام شروط غرب لطفا برای بعد از توافق یک تحلیل ارائه فرمایید تشکر
مکیندر

ناشناس گفت...

*مواردنقض صریح حقوق بشر در ایران که نباید برای هیچ ایرانی عادی شود حق اعتصاب صنفها و کارگران وجود نداره و جرم..خوردن و آشامیدن یک ماه در سال در اجتماع جرم و مجازات داره...زنان ایران با زور باید حجاب داشته باشند و نداشتن حجاب جرم....پارازیتهای سرطانزا به عمد به طرف مناطق مسکونی از طرف حکومت ارسال میشه....حضور زنان در استادیومها بعنوان تماشاچی ممنوع......رقص و شادی مرد و زن با هم جرمه حتی در محیط خصوصی...اعتقاد کسی که بناچار مسلمان بدنیا اومده به دین دیگه جرمه(تفتیش عقاید) و حتی میتونه مجازات مرگ داشته باشه...آواز خواندن زنها در حضور مردها جرم....یک ایرانی برای استخدام در یک شغل دولتی اگر تمام شرایط رو داشته باشدولی احکام دین را قبول نداشته باشد (تفتیش عقاید)رد میشود....
شاکی این جرائم حکومت بعد از سقوط رژیم دزد ولایت فقیه کل مردم ایران میتوانند باشند*

ولی گفت...

نخست؛ خوش آمدی!
دوم؛ ضرب العجل درست نست و ضربُ الأجل درست است. العجل، در عربی، به معنای عجله و گوساله است و الأجَل، یعنی پایان و ضرب الأجل هم، یعنی: سررسیدن پایان.

مزاحم گفت...

سلام دلقک مسافرت خوش گذشت؟ فکر نمی کردم برگردی به این زودی! گفتم پشتت باد میخوره میری دیگه نمیای تا شاید نزدیک انتخابات مجلس، راستش چند ماه بیشتر نیست این وبلاگو شناختم، وقتی رفتی گفتم میرم پست های عهد عتیق شما رو که ماشالله زیاد هم بودند میخونم به توهم اینکه پست جدیده که واقعا هم بود برای من هم جالب هم بیشتر با طرز فکر شما آشنا شدم و بگذریم.

هدف از روده درازی این بود که در حین خاک برداری به یک نکته برخوردم
سال 91 تحلیل کردید که حضرت اغا سال 92 رفتنی هست و حتی گفتید چند ماه بیشتر نمونده، خوب پس چی شد؟ البته می دونم و دیدم که تحلیل های شما دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره و حضرت اغا هم به خاطر ماهیت ضد عقل و خلاف جهت دین و دنیاش سقوطش قطعی هست ولی چرا شما اصرار داشتید قبلا که ایشان تا 92 رفتنی هست و حتی زمان معلوم کردید؟

در مورد این پست هم خود اون سخنرانی روز بزرگداشت آقای واقعی، آغای تقلبی سیگنال داد با عدم صحبت دوباره از توافق و گیر دادن بیشتر به هاشمی که رفقا لطفا بیشتر همش نزنید! بعدشم رفقا کلا چسبیدند به هاشمی و کنسرت و والیبال و اقا مهدی را هم فرستادند ته چاه! منتظرم جناب کوسه دندون مصنوعیش رو از لیوان بیاره بیرون بزاره دهنش یه گازی از این ها بگیره!

Dalghak.Irani گفت...

ولی جان خیلی ممنون. هم برای لطفت و بیشتر برای اصلاحت. یا...هو

ناشناس گفت...

آیت الله مکارم شیرازی: حضور زنان درورزشگاه ضرورتی ندارد/برخوردنیروی انتظامی مؤدبانه باشد! البته حاج اقا طبق معمول شکسته نفسی کردند وگرنه ضرورت دارد که هیچ بلکه از نون شب هم برای ایت الله مکارم واجب تر است که زنان به ورزشگاه نیایند و حتی شده حاضرند اسید روی زنان بپاشندو خون ریزی کنند اما اجازه حداقل ازادی را به زنان نمی دهند تا امت اسلامی به سمت داعشیسم و عقب ماندگی بیشتر و زودتر پیش برود انشالله!

ناشناس گفت...

علی خامنه ای اولین نفر در حکومت است که به دنبال توافق می گردد برای آزاد شدن پول ها

بلا نسبت سگ و روباه این ژست ها که میگیرد به خیال خودش سیاست و فشار به طرف های غربی است.
احمقی که اگر تا امروز نابود نشده به خاطر نجابت ایرانی بوده نه درایت خودش

ناشناس گفت...

دلقک عزیز هراسی را که در بخش ۵ بیان کردی خیلی بجاست واین شیره ای آخر سر همه موفقیتها را به نام پلید خودش وشکستها را به گردن دیگران خواهد انداخت آخه چونکه خیلی «فرزانه» تشریف دارند وتا زمانیکه یک آدم با شهامت(که توی حکومتیهای ایران پیدا نمیشه) توی دهنش نزنه این روال ادامه دارد

ناشناس گفت...


تاجزاده می گوید: به این نقل قول ها توجه کنیم:

رفع تحریم ها نه تنها سازنده نیست بلکه موجب افزایش اسراف می شود. تحریم ها مثل جنگ برای ما نعمت محسوب می شود. (یکی از اقتدارگراها – قانون ۱۶/۳)

باید دانست که مردم دریافته اند محل مطالبه انرژی هسته ای کف خیابان است. (سایت غلامحسین الهام ۱۷/۳)

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد تحریم ها فرو می ریزد و اگر توافق شود ایران مانند عراق می گردد و خطر حمله نظامی آمریکا به کشورمان بسیار افزایش می یابد. (آقای ایزدی از مخالفان بیانیه ژنو و لوزان در مناظره هسته ای شبکه ۶- ۱۹/۳)

و بدانیم که مثلث صدا و سیما، حزب پادگانی و جبهه طالبانی در ۲۰ روز آینده به هر دری خواهند زد تا مانع توافق جامع شوند و در صورت دست یابی به توافق، آن را اقدامی خیانت بار جلوه دهند. هوشیاری مردم در این روزها بسیار ضروری و راهگشاست. این بار نباید اجازه دهیم ائتلاف شوم جنگ افروزان و تحریم طلبان توافق را به هم بزند. ما حرف های زیادی در این زمینه داریم که انشاء الله پس از پایان مذاکرات که امکان سخن گفتن فراهم می شود با مردم در میان خواهیم گذاشت و تا آن زمان وظیفه مان حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده است.

ناشناس گفت...

رسيدن بخير
افشين قديم

ناشناس گفت...

با این وضع موجود هیچ امیدی به غیر از ضرر بیشتر از طرف اصلاح طلبان متصور نیست برای من حداقل و اصول گرایان منتقد هم کم تعداد و بی قدرت و کند و درگیر خود هستند و امیدی به این هام هم ندارم، متاسفانه امید بنده به جنگ خارجی و یا کودتا برای تغییر بیشتر شده جنگ خارجی که فعلا به تعویق افتاده ولی در نهایت حتمی است خصوصا با اعراب، امیدم بیشتر از همه به داعش و کردها و تجزیه ایران و شورش و بیخ پیدا کردن کار است که انشالله اتفاق خواهد افتاد و موافق تفکر هیتلر که المان به دست دشمن افتاده برایش ارزشی نداشت هستم، ممکنه بگید این خواست رژیم است ولی برای من که دیگر مهم نیست و اگر فرصتش پیش بیاد با داعش یا هر گروه نظامی بر ضد این رژیم و این ملت حتی همپیمان خواهم شد و حاضرم سر هم ببرم! اگر بهایش نابودی ایران باشد که چه بهتر دیگی که برای من نجوشد...

گمگشته گفت...

سلام
شکر که روزگار کم و بیش به کام شما هست...

http://www.digarban.com/node/22206

چشم اسفندیار نظام همین بانوان گرامی هستند و البته مسئله حجاب، از کی تیمسار کلید کردن روی این موضوع؟ چند وقت پیش هم یکی دیگه از آخوندها نسبت به حجاب اجباری اعتراض کرده بود که البته چون وزن زیادی نداشت خیلی داغ نشد. اما این یکی کمی تا قسمتی وزن داره و ربا رو داره با حجاب مقایسه میکنه. یعنی شما با مادرت(یا پدرت) بخوابی اشکال نداره اما حجاب داشته باش...
همه رفتن اینا هم میرن اما ما... اندکی صبر سحر نزدیک

بازم مرسی که هستید تیمسار

رامیار گفت...

خوش آمدید دوباره. جشممان سفید شد از بس رفرش کردیم و نبودید.
این آقای ناشناس ساعت 00:38 که آرزوی حمله خارجی را کرده شوربختانه نظری دارد که موافق نظرات قبلی من است که در همین وبلاگ نوشتم.
ایران فعلی وطن اشغالی است. خانه ای که همه چیزش را از دست داده. باید فرو بریزد بلکه از اشغالگر راحت شود. این اختاپوس راه ماندگاری را یاد گرفته. هرچیز که به نابودیش کمک کند را خوشامد میگوییم، حتی اگه داعش باشه و حمله خارجی و در حالت بدبینانه تجزیه. واقعا دیگه این هم پذیرفتی شده برایمان. مگه 100 بار در تاریخمان سرزمین از دست ندادیم؟ زمین به آسمان رسید؟ زندگیها و امیدهای نسل ما رفت. الان باید نگران فرزندانمان باشیم در سرزمینی که دیگه آب و باد و خاکش را هم با درایت کامل ازش گرفتند. هر قیمتی که آسایش را به نسل بعدی بدهد ارزشمند است. هر قیمتی.
من به صراحت میگویم که جز حمله خارجی هیچ راهی را برای خروج از این شب نمی یابم. این اختاپوس چنان چسبیده به این بیمار که جز با قطع دست و پای بیمار نمیشود آن را جدا کرد. هر اتفاقی را بر ادامه این نظام ترجیح میدهم. مطلقا هر اتفاقی را. حتی داعش حتی عربها و صد البته که هزار برابر آمریکا و ائتلافهای بین المللی.
شرم آور است که این حرفها را میزنم ولی از شب سیاه فعلی با هزینه بسیار میتوان گذشت. نمیشه آسیبها را در یک نسل و دو نسل جبران کرد. حداقل 100 سال هزینه های بسیار سنگین باید بدهیم تا برگردیم به نقطه ای که 57 بودیم.
شرم بر من که این حرفها را میزنم و چنین می اندیشم ولی این شرم در برابر آنجه بر سرزمینمان رفته قابل تحمل است.
کاوه ای پیدا نمیگردد امید
کاشکی اسکندری پیدا شود.

این اسکندر کجاست؟ بوش بعدی؟ محمد بن سلمان؟ خلیفه بغدادی؟ کیه؟ کجاست؟ کی میاد؟ انتظارش ما را کشت (شکلکهای فراوان غمگین و گریه)

عصبانی گفت...

رامیار و ناشناس 00:38 من درک میکنم که شما برای رهایی ازین نکبت حاضر به حمله بیگانه باشید. ملت ما کم هم این تجربه را نداشته. اعراب و افغان و مغول و اسکندر و ... جملگی وقتی خاک ایران زمین را به توبره کشیدند که ایرانیان از حاکمان خود جان به لب شده بودند.
اما به نظرم اینکه چشم به راه آمدن داعش باشید تا داعشیان نسل ملایان را از سر ما کم کنند حکایت چاه کنی است که چاه دیگری میکند تا خاک چاه اولش را در آن بریزد.
به نظر شما آیا اگر داعش خامنه ای و دار و دسته اش را سر ببرد و به جای مقام معظم؛ خلیفه بغدادی نماز جمعه را برپا کند مشکل آب و خاک و زندگی و خشکسالی و دزدی و رعایت نکردن حق دیگران و از بین بردن طبیعت و ... برطرف میشود؟
مشکل اول ما عدم آزادی و نداشتن حق طبیعی زندگی مثل خیلی از مردم دیگر دنیاست که مسببش این حکومت است. مشکل بزرگترمان خودمان هستیم که با حمله هیج بیگانه ای درست نخواهد شد.

ناشناس گفت...

داستان ايران به عنوان يك كشور، مملكت يا وطن از داستان حكومت ايران كاملا جداست.

سرنگوني حكومت يا تغيير ساختارهاي آن به سمت يك حكومت دموكراتيك، نيايد از طريق خشونت و جنگ و كشتار انجام شود چون دراينصورت ايران هم از بين خواهد رفت و بازسازي ويراني ده ها و صدها سال طول خواهد كشيد

به نظر من هر كه ايران را وطن خود ميداند، بايد بداند كه حكومتي كه ايران را به گروگان گرفته از هيچ تهديد داخلي يا خارجي براي پيش بردن اهدافش رويگردان نيست.

توافق اتمي ايران را از جنگ دور ميكند و همزمان قدرت حكومت را بيش از پيش مستقر ميكند اما اين دومي نبايد باعث شود كه ساقط شدن يا تغيير حكومت به خواسته اي تبديل شود كه نتيجه اش جز ويراني ايران نيست

بين منافع ايران و منافع حكومت وجه اشتراك زيادي وجود ندارد اما راه تغيير حكومت به صورت مسالمت آميز اجتناب ناپذير است .... ديريازود

ياهو
مبنا

ناشناس گفت...

http://www.dw.de/%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%BE%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1/g-18518574
فاز اول کودتا علیه روحانی کلید خورد بهوش باشیم به موقع کف خیابون باشیم

ناشناس گفت...

جناب تیمسار حالا بالاخره تحلیل شما از ماجرای برکناری احمدی مقدم چیه؟ در اون کامنت ها به دلیل باد کردن رگ غیرت شما برای قالی باف مشخص نشد که تحلیل شما چی بود؟ یعنی دارند واقعا اصلاح می کنند نظام 3000 دزد بغداد را؟ یا دزد بزرگ، دزد کوچک را قربانی کرده؟

ناشناس گفت...

دوستان اشتباه نکنید حرف رامیار همه از عشق به این آب و خاک است . اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی . اینها علایم بهبود و دوران نقاهت از یک بیماری سهمگین هست به نام اصلاحات .البته درجه بیماری در افراد مختلف متفاوت است و رامیار گرامی از نوع بدخیم اش نبود .عزیزان منتقد به رامیار توجه داشته باشند این است که در خونه همتون میخوابه و دوران نقاهت شما را هم میبینم و در راس آن نقاهت دلقک بسی جالب خواهد بود .

ناشناس گفت...

من فکر نمی کنم که توافق هسته ای منجر به قدرتمند شدن پایه های حکومت به معنی بخش سخت آن شود. این ها به دنبال این بودند که کشور را به سبک کره شمالی اسلامی اداره کنند و از انزوا استقبال می کردند. از بعد اقتصادی هم بسیار به اینها در این سالها خوش گذشته است که در این سالها کنترل واردات بوسیله قاچاق و دور زدن تحریم ها فقط از کانال های آنان ممکن بود. توافق هسته ای بخش سخت قدرت را از نظر ایدیولوژی سست می کند و بخش مدرن جامعه را تقویت می کند.

در ضمن دلقک منتظر هستم مقاله ای درباره سخنان جعفر سبحانی که گفته بدحجابی از ربا بهتر است بنویسی. چقدر تلخی و شیرینی های این حرف زیاد است ! از این حرف می توان یک کتاب نوشت.

ناشناس گفت...

دوست عزیزی که نوشته اند توافق هسته ای‌‌ باعث کمک به نیروهای مدرن می‌ شود من را یاد همان دوستانی می‌ اندازد که دائم تکرار میکردند با رای دادن به روحانی جامعه مدنی تقویت می‌ شود. اما از فردای قدرت گرفتن روحانی نه تنها خودشان مطالباتشان را کنار گذشتند که هر کس هم حرفی‌ زد به جنگ طلبی و خارج نشین و غیر متّهم کردند تا جائی‌ که وقتی‌ در یک هفته صد و پنجاه نفر اعدام میشوند کسی‌ جرات اعتراض ندارد. جدیدا هم که اصلاح طلب ها وقتی‌ خیالشان راحت شد که فعالین حقوق بشر در خارج از کشور را به سکوت واداشته اند سراغ فعالین حقوق بشر در داخل ایران رفته اند و به عنوان مثال تاجیک می‌گوید نسرین ستوده پوپولیست است تا همه را ساکت کنند تا به قول خودشان دولت نزدیک به اصلاحات آسیب نبیند. متأسفانه این روش استخوان لای زخم فشار انفجار مردمی را شاید عقب انداخته باشد ولی‌ شدت آن را زیاد می‌کند. هر روز ستم به کارگران و معلمان و هر روز ستم به اقوام ایرانی و پشت حکومت رفتن به اسم تمامیت عرضی و عارف خواندن سرداران سپاه شدت واکنش را بیشتر خواهد کرد در آینده و در واقع آنها که ادعای مسالمت آمیز بودن میکردند خود عامل خشن ترین روزهای این سرزمین خواهند بود.

گمگشته گفت...

سلام

بنده خدا مجبور شد زود توبه کنه

http://www.tabnak.ir/fa/news/509541/%D8%AA%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A8%D8%A7

ناشناس گفت...

https://www.youtube.com/watch?v=9yGNW9fcmgc

ناشناس گفت...

برنامه بفرمایید شام این هفته (کانادا 2 گروه 13) و پوران خانم حکایت غریبی است. توصیه میشود ایرانیان اسکندر پرست یا به قول حسن عباسی اهالی دو صفر سی‌ و هشت جهت فراگیری بهتر نق زدن‌ پررویی و تکنیک استدلالی گودرز و شقایق در کلاس پوران خانم شرکت فرمایند. آی‌ هوپ که مثمر ثمر باشد. دفینیتلی‌ اوه مای گاد.

www.manoto1.com/shows/cdwm/SHOW44/videos/59151/VID6904

www.manoto1.com/shows/cdwm/SHOW44/videos/59152/VID6895

ناشناس گفت...

خطاب به کامنت ناشناس ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش.، ساعت ۵:۲۲

ابتدا تمامیت ارضی، نه عرضی، درست است. همین اندک نیروهای مدرن و ظهور طیف از امثال تاجیک تا امثال ستوده حاصل ۱- رفرم اقتصادی دهه هفتاد رفسنجانی ۲- قدم های کوچک و بزرگ خاتمی است. اصلاحات به آرامی انجام می شود و مطمپن باشید شتاب بیشتر اصلاح نیاز به حمایت بخشی از حاکمیت دارد. من هم مثل دولت مساله اساسی کشور را در حال حاضر مساله هسته ای می دانم. با حل شدن این مساله کمی جامعه متوسط نفس می کشد و می تواند دوباره از نو شروع کند. تجربه تلخ ۸۴ نشان داد قطع ارتباط با بخشی از حاکمیت (تحریم انتخابات) هیچ کمکی نمی کند و تجربه ۸۸ نشان داد برخورد با هسته سخت حاکمیت چقدر پرهزینه و ناممکن است. بالعکس جامعه ایران با درس از این دو تجربه آگاهانه و عملگرایانه به انتخابات ۹۲ رفت.

مانی گفت...

چرندیات آن عالم مرجع تقلید خیلی به دلم نشست!دلقک راست میگوید که رو و موی زنان خنجر کاری برپیکرتحجروحکومت دینی است .آفرین شیر زنان ایران آفرین خانم اسخاکه.
اما دوستان جنگی, اینان با حمله خارجی نخواهند رفت. اگر حالا دیگ برای شما شمانمیجوشد بعد از حمله هم برای شما نخواهد جوشید. سخنان دلقک را خوب و چند باره بخوانید که چکیده خرد توده است نه گفتار روشنفکری و مبارزه جویی اپوزیسیون رنگارنگ و توخالی تلویزیون های چه بگویم......
اما اگر مثل خود آخوند ها هدفتان نابودی ایران و ایرانی است,خب با شما حرفی نداریم این کمنوشت را هم ناشنیده بگیرید و در رویای تیر و تفنگ تانک خوش باشید.

ناشناس گفت...

خطاب به ناشناس ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش.، ساعت ۵:۲۲
مطمین درست نیست مطمئن درست است

خطاب به مانی
رویا چیزی است دست نیافتنی و در عالم خیال، اما تیر و تفنگ تانک که فرموده ای دیگر رویا نیست، از حسن نصرالله بپرس تا بگوید چقدر جنازه برادران حزب اللهی روزانه تشییع می شود

ناشناس گفت...

ارزوی من نابودی کامل ایران و جمهوری اسلامی با هم است، خیالی نیست شما بگو رویا من میگم واقعیت اجتناب ناپذیر ولی اگر یک روز دیدید عراق کلا افتاد دست داعش و افغانستان هم داعش تولید کرد و از وسط ایران رو قیچی کردند اون موقع معلوم میشه. منتظر دیدن چهره شیعیان هنگام تخریب حرم امام حسین هستم.

ناشناس گفت...

بلعیدن ایران بزرگ توسط داعش سی هزار نفری! اگر در خیابان با چهارنفر بقال و چقال حرف زده بودید می فهمیدید که داعش حتی اگه همچین آرزویی هم داشته باشه هیچ وقت چنین حماقتی نمیکنه چون هیچ شباهت و علاقه کوچکی در میان مردم ایران نداره برعکس سمبل وحشت و نفرته
داعش تابحال هرچی فتوحات داشته در سرزمین اعراب سنی بوده که با داعش همخوانی دارند، حتی کوبانی شهر کوچک کردنشین رو نتونست فتح کنه، حالا کجا می خواد نفوذ کنه اعراب شیعه خوزستان؟ یا سرتاسر غرب کردنشین؟ یا ترکهای شیعه آذربایجان؟ تنها جایی که اندک شانسی داره بلوچستانه اون هم به این سادگی نیست و مستلزم چندین سال صرف وقته تا به نقطه صفر برسند
همیشه تو همین کتاب تاریخهای نصفه نیمه خوندیم که مردم چون از ساسانیان خسته بودند با اعراب نجنگیدند، نتیجه این درناخودآگاه جمعی ما نه نجنگیدن که جنگ در برابر هر متجاوزی از جنس اعرابه
بشینید زندگیتونو بکنید و حرص الکی نخورید مخصوصا برای سناریوهای محال. چه موافقان و چه مخالفان این سناریوها

ناشناس گفت...

خاک بر دهانت و بر سرت با این تحلیل های شکمی هنوز مردم ایران را نشناختی باید امروز می بودی تا می فمیدی مردم در مراسم استقبال از شهدای غواص چه کردند در سودای سیاه سکولاریسم لندنی بعد از عرق خوری های سنگین شبانه ات بمان ایران تسلیم آمریکا و انگلیس نخواهد شد

ناشناس گفت...

از عکسای منتشر نشده معلومه چه جمعیتی اومدند شما که بودی بگو از 100 نفر بیشتر بودند؟ :)

ناشناس گفت...

یک عکس بسیار جالب که نشان میدهد ایران از اول تکه تکه بوده
http://media.npr.org/assets/img/2013/09/13/iran-2_custom-f5058a424788ba7aa259e19d002bea7b767a45fd-s800-c85.jpg

http://www.npr.org/sections/krulwich/2013/09/12/221874851/a-most-delightful-map


ناشناس گفت...

خطاب به ناشناس ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش.، ساعت ۱۹:۱۸

اول ممنون که اشتباه املائی کلمه "ارضی" را تذکر دادید. اما در مورد این که جامعه مدرن حاصل کار رفسنجانی و خاتمی است آن هم در کشوری که سالها پیش مشروطه داشته و همیشه از نظر فرهنگی‌ از کل منطقه جلوتر بوده شاید بیشتر به طنز شبیه باشد. شاید پولدار شدن حزب‌اللهی ها در دوران رفسنجانی و نیاز به زندگی‌ مجلل بعضی‌ از آنها را از ماشین کمیته پیاده کرد اما امثال نسرین ستوده هیچ بدهی به رفسنجانی و خاتمی ندارند. واقعا فکر می‌کنید اگر خاتمی نبود امروز نسرین ستوده چماق به دست سر خیابان با چادر مشکی‌ ایستاده بود ؟ تکرار یک دروغ آن‌ را تبدیل به راست نمی‌ کند. البته ما دشمنی با رفسنجانی و روحانی و خاتمی نداریم اگر به مسجد برگردند و اقتصاد و سیاست را به اهل خود بسپرند به شخصه به عنوان یک ملّا بهشان احترام میگذارم و حق قران خواندن بر سر مزار را پرداخت می‌کنم. ولی‌ این خیانت در حق مردم است که روحانی که درس طلبگی خوانده و الفبای اقتصاد را نمی‌ داند به عنوان منجی اقتصادی ایران جا زد و مذاکرات هسته ای‌‌ که خامنه ای‌‌ از سر ناچاری پذیرفته را حاصل تلاش اصلاح طلب ها جا زد و جامعه مدرن ایران را که سابقه سالها مدنیت دارد را حاصل کار خاتمی و رفسنجانی دانست. صدها کشور در دنیا به دمکراسی‌ رسیدند آن وقت شما ها دائم تبلیغ می‌ کنید که دمکراسی‌ نشدنی‌ است و رویا است و قدم به قدم و ... دیگر چیزی از این مملکت نماند. پس کی‌ میخواهید اعتراف کنید که اشتباه می‌ کنید و برای همان اقتصاد هم نیاز به آزادی مطبوعات دارید. امیدوارم این "شرایط حساس کنونی" هسته ای‌‌ هم مثل "شرایط حساس کنونی" قبلی‌ به سر برسانید ببینیم چقدر ایران را به آزادی نزدیک می‌کنید. اگر اعدام ها صد برابر شد باز نگویید شرایط حساس دشمنی با عربستان هست و باید دمکراسی‌ را به تعویق انداخت.

پا نوشت: تکلیف ما ضّد انقلاب که معلوم است اما هنوز شما بعد از بیست و چهار سال اصلاحات مجبورید با اسم ناشناس در فضای مجازی کامنت بگذاری. به این فکر کردید؟ ضمنا از مردم هم وقتی‌ مایه بگذارید که انتخابات آزاد برقرار شد و اگر رفسنجانی شما در یک انتخابات آزاد رای آورد ما هم قبول می‌کنیم مردم همین را می‌ خواهند.

ناشناس گفت...

نقل میکرده اند پادشاهی دستورداد گوزیدن ممنوع مردم برای دلخوشی میرفتند در خفا میگوزیدند و خوشحال از این گوزش حالا حکایت ایران شده است سلطان انقدر قوانین اجتماعی گذاشته که در همه جای دنیا آزاد است ولی در اینجا تخطی از آن جرم است تا شما مشغول موانع باشی .

دوستان اصلاح طلب اول جریانهای مسلح سنی را دست کم نگیرید تاریخ ایران همیشه شاهد اشغال توسط قبایل بیابنگرد از اشرف افغان و اعراب و مغول بوده است.
دوم جنبش سبز بدنه اش تانک بود موتورش موتور جیپ ولی جعبه فرمان ژیان .تظاهرات روز بیست و پنج خرداد حاصل تظاهرات رادیکال بیست و سه وچهار خرداد بود که ماعقلمان رادادیم دست شماها .مثل سیل از بغل پایگاهها رد میشدیم درصورتیکه سیل باید اول پایگاهها را میگرفت و یا به سمت بیت میرفت یا همانجا میماند .باید همانجا میماندیم تو جوبهای خ ازادی میریدیم بعد از یک روز غذا و چادر و پتو میرسید وتقسیم کار اجتماعی میشد. اگر شما نبودی من میگویم نود و نه درصد این مردم برای رای نیامده بودند که این بهونه ای بود .متاسفانه رفتار کج دار و مریض مردم ایران با حاکمیت وارد عرصه خطرناکی شده و برای اولین بار کل بنیان ایران در خطر رفته است.عزیزان انشالله گربه هست را رجوع میدهم به سخنان رفسنجانی که دیگر دارد به روزی چندتا میرسد که اوضاع خراب است.منتظر هتتریک مردم ایران هستیم قاجار پهلوی ولایت فقیه

جمهوری انسانی

ناشناس گفت...

از کامنت نویسان گرامی که حاضر به جنگیدن در رکاب داعش هستند یک پرسش دارم و آن اینکه اینهمه ملای حرامزاده وحوضه «علمیه» آماده نابود شدن هستد چرا حاضر به خودکشی و یا کشته شدن در کنارداعشیان که آنها هم از همین اسلام کثیف ارتزاق میکنند هستید اما حاضر به دست به کارشدن برای از میان بردن موارد نامبرده در بالا نیستید تا برای همیشه از دست همه این کثافات راحت شویم؟