۱۳۹۴ خرداد ۵, سه‌شنبه

روحانی گفته: خامنه ای رهبر اقلیت کوچکی است که صدا و سیما را غصب کرده اند!


1- حسن روحانی در بازدید از منطقه ای در غرب تهران گفته است: "اکثریت پشتیبان صلح اند، به جز اقلیتی که تریبون‌های بزرگ را عاریه کرده‌اند " ضمیر این سخن روحانی چه قصد داشته بوده یانه مرجعی غیر از آیت الله خامنه ای را نشانه ندارد و آخرین حرف های تند او در مراسم پاسداران. زیرا هم اقلیت تندرو هوادار و سخنگوی ایشان هستند و بعد از گرای موافق او مجدداً پررو شدند؛ و هم صدا و سیما و اغلب مطبوعات حکومتی - تریبون های بزرگ - را فرمان و گماشتگان رهبری نظام اداره و سیاستگذاری می کنند. اما این سخنان روحانی بیهوده است و جز ایجاد هیجان کاذب و مقطعی و فریبکار کاربردی نخواهد داشت. نه اینکه روحانی بعمد قصد فریب دارد. بلکه به این دلیل که "بازی با کلمات و دیگر هیچ" سی سال است آزموده شده و حاصلی جز هیچ نداشته است. 

2- حسن روحانی اشتباه می کند اگر گمان می کند که با این تاکتیک دین سنتی و خامنه ای و مراجع پرقدرت را عقب خواهد راند. همانطور که خاتمی هم همین اشتباه را مرتکب شد و اینک ممنوع البیان و تصویر هم شده است. روحانی اگر یک جو صداقت داشته باشد - من نا امید نیستم - باید بجای تپه های پست اطراف قله (هواداران خامنه ای) مستقیماً به خود قله (خامنه ای و مراجع مذهب سیاسی) شلیک کند. نه اینکه منظورم این باشد که بیاید در تریبون های رسمی اپوزیسیون نظامی شود که رییس جمهور همان نظام است. که این خواسته نه منصفانه است و نه ممکن و نه از جنبۀ سیاسی درست. بلکه منظورم این است که درپشت صحنه یقۀ اینان را بگیرد و بگوید "مادرقحبه ها چیه هی زر مفت می زنید. اگر بمن گوش نمی کنید حرف های قاسم سلیمانی در کرمان را بشنوید لااقل که گفته: "اگر کسی ملت را از خطر داعش آگاه نکند و برای دفع این بلا تلاش نکند در مصیبت آینده شریک است" روحانی خطاب به خامنه ای ادامه بدهد: اینطور نمی شود کشور را اداره کرد؛ یا استراتژی شما باید باشد که نابودی نظام است و ایران. و یا استراتژی من باید باشد که حکومت روحانیان را حفظ می کند و این وطن غصبی ما را هم ویرانتر از اینی که کردیم نمی کند.

3- البته که منظورم از "مادرقحبه ها" در بند بالا توصیه به دشنام و بکار بردن کلام هرزه نیست توسط روحانی. بلکه اینروزها روحانی باید بخواهد و بتواند روز ده ها هزار بار کلمۀ "استعفاء" را تکرار و تکرار و مشق کند. همان کاری که خاتمی نخواست و نتوانست و امروز به این فلاکت و تحقیر دچار شده است. من و برخلاف دیگر منتقدان و مخالفان سیدمحمد خاتمی ایرادم به او این نیست که چرا فلان کار را نکرد و بهمان کار را کرد. زیرا کردن و ناکردن آن فلان و بهمان کار در قدرت و اختیار رییس جمهور جمهوری اسلامی نبود. ایراد اساسی من به محمد خاتمی فقط در حوزه ای است که در اختیار او بود و نه برخلاف عرف سیاسی دنیا بود و است و نه نیاز به موافقت و مخالفت دیگری - غیر از خودش - داشت. و آن این بود که وقتی دید نمی تواند برمبنای دکترین رأی گرفته از ملتش عمل کند باید استعفاء می داد.

4- حسن روحانی یا پیروز باید بشود و یا نابود می شود. اگر بتواند خامنه ای را مهار کند خب بدیهی است که پیروز خواهد شد. اما اگر دلش خوش باشد که با چند کلمه متلک و نیش و کنایه در اینجا و آنجا خواهد توانست خامنه ای و ایدئولوژی را بعقب براند خیال باطلی است. روحانی اگر قادر به مهار ایدئولوژی شریعت مذهب متحجر محور در داخل و ضد امپریالیسم محور در خارج تا کنون خامنه ای نباشد؛ با فضاحت تمام از صحنۀ سیاسی ایران کنار زده خواهد شد چه توافق باغرب امضاء شود و چه نشود.

5- اگر توافق با غرب امضاء شود اصل توافق مصادره خواهد شد و پذیرفته خواهد شد با این توجیه فریبکار که چون تعهدی بین المللی است. و خامنه ای و تحجر و اوباش میانی - با پوزش دلقک ایرانی از حزب اللهی های بدنه - خواهند گفت اگرچه توافق خائنانه ایست اما چون تعهد کشورمان است لذا استخوان در گلو می پذیریم. اما پذیرش توافق خائنانه دلیلی برای پذیرش خائن (حسن روحانی) نخواهد شد و او را از دو سوی بسمت برکناری هل خواهند داد. اول از طریق برپایی و تشویق شورش های کور گرسنگان که ماهیتی صنفی و ضد دولتی - و نه سیاسی و ضد حکومتی مثل نوع خشنتری از تجمعات اخیر معلمان - داشته باشد و مقصر را دولت روحانی خواهند نمایاند.  دوم از طریق مخالفت های مقطعی و سیاسی با هر آنچه روحانی با دلخوشی به آن ها (جذب سرمایه و میدان دادن به نخبگان خارج و داخل برای کارآفرنیی و از این قبیل) همۀ اعتبارش و وقتش را صرف سیاست هسته ایش کرده و خواسته های ملت در حوزه های مختلف را مسکوت گذاشته است. اما اگر یک درصد توافق باغرب امضاء نشود نیازی هم به این کارها نخواهد بود و حسن روحانی با از دست دادن مشروعیتش در بین هواداران باقیمانده اش هم خود بخود بسمت درب خروجی هدایت خواهد شد. و اینجاست که دیگر استعفاء هم دیر خواهد بود و حسن روحانی مثل یک دستمال چرک و آشغال به بیرون پرتاب خواهد شد. چون ایران منهای توافق بشدت بسمت امنیتی شدن تمام عیار پیش خواهد رفت و اگر عربستان و داعش بمرزهای جنوبی ایران در بلوچستان و مرزهای شمال شرقی ایران در خراسان رسیده باشند ایران وارد جنگی فرسایشی خواهد شد. احتمال نفوذ داعش از طریق کردستان نامحتمل است زیرا با اینکه کردها سنی هستند اما بدلیل ریشۀ ایرانی محکمتر و اهمیت قومیت کردی نسبت به مذهب در بین کردهای تمام منطقه اعم از ترکیه و عراق و سوریه و ایران ائتلاف آنان با حیواناتی بنام داعش بسیار بعید است.

6- مخلص کلام اینکه روحانی فقط تا آخر تابستان وقت دارد که سنگ هایش را با متحجران و خامنه ای و مراجع سیاسی بکند و تکلیف خودش را یکسره کند. و الا باید استعفاء بدهد تا بتواند دست خامنه ای را توی پوست گردو بگذارد. زیرا این اولین استعفاء در اوج بحران مشروعیت و ضعف شریعت خواهان خواهد بود و ساز و کار تعیین رییس جمهور بعدی براحتی پیش نخواهد رفت. اما اگر روحانی بهمین سیاست تکه پرانی و دیگر هیچ ادامه بدهد نه مجلس آینده و نه توافق با غرب و نه هرترفند و کلک دیگری مانع از بی حیثیت شدن قطعی او نخواهد بود. زیرا در چنان وضعی نه تنها روحانی مجلس بعدی را نخواهد برد بلکه دور بعدی هم قطعاً انتخاب نخواهد شد و مثل یک آشغال از سر راه خامنه ای کنار خواهد رفت و لعنت ابدی قضاوت تاریخ و ایرانیان فریب خوردۀ "تدبیر و امید"ش تنها وزر و وبال توشه اش خواهد بود. یا...هو

پیاز داغ:

1- سخنان سردار قاسم سلیمانی راجع به داعش خیلی خیلی مهم است و نیاز به مطلبی مستقل دارد که امیدوارم بنویسم و بروم مرخصی میان مدت.

2- مزایدۀ فروش باشگاه های پرسپولیس و استقلال برای بار چهارم منحل شده و دولت روحانی از پس کار کوچکی به این پیش و پا افتادگی هم بر نیامده است. زمانی در گذشته بسیار مفصل به نام پرسپولیس پرداخته ام. الان هم می گویم که اگر بازگرداندن نام "پرسپولیس" از نام جعلی "پیروزی" 32 سال طول کشید واگذاری آن ها به بخش خصوصی هم جز در سقوط جمهوری اسلامی شرعی محال عقلی است. زیرا دو برند "پرسپولیس و استقلال" دارای قدرت و بسیج کنندگی ملی است و حکومت امکان ندارد آن را به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی بدهد.

3- عربستان تیم های نفت تهران و پرسپولیس را به صلابه کشیده در کشورش در حالی که دولت روحانی از تیم های النصر و الهلال عربستان پذیرایی مناسبی کرده است. علت: حکومت ایران را در خارج بنام خامنه ای اسلام شیطانی می شناسند. اما رفتار ایران در داخل با خارجی ها با نام اسلام رحمانی حسن روحانی عمل می کند.

4- تنسی تاکسیدوهای نوستراداموسی توجه کنند که در کامنت هایشان از "همانطور که من قبلاً گفته بودم..." ، "دلقک تو هم بالاخره به حرف من رسیدی..." و از این خزعبلات "من منم" جداً خودداری و فقط نظر ایجابی خودشان را بنویسند. و الا قطعاً پاسخ های تندی خواهم داد. یا...هو

۴۶ نظر:

ناشناس گفت...

همانطور که من قبلاً هم گفته بودم... فقط می خواستم حالت رو بگیرم! این چیزی که شما میگی اگه روحانی استعفا هم بده دهنش سرویسه! فقط با این روش دهن مخالفینش هم همزمان سرویس میشه، همین؟ شما راهی نداری توصیه برای روحانی که اصلا سرویس نشه؟ توصیه شما شبیه عملیات انتحاری سیاسی هست اخه. اخه حسن روحانی چجوری خامنه ای رو مهار کنه؟ از سردار سلیمانی مگه کمک بگیره :)

ناشناس گفت...

حد اقل الان ظريف تهديد به استعفا كند: كه اگر كار من به قول نمايندگان مجلس و اعوان و انصار بيت خيانت است ، بفرماييد يكى ديگر را جلو بفرستيد ، اگر من از طرف شماى رهبر ماموريت دارم دست از قد قد برداريد و نوكران را خفه كنيد، اگر هم گفتند برو كه تكليف از الان معلوم ميشود كه آقا نظرش مخالف توافق است و همه سر كارند. الان با احترام برود بهتر است كه با خفت و خوارى. بعد هم روحانى دنبال كند.
با احترام ، افشين قديم

ناشناس گفت...

به نظر مي رسد جناح سپاه سرانجام تصميم گرفته توافق نشود. سقوط اسد در چند هفته آينده دور از ذهن نيست چون واقعا پولي نمانده. به سخنان نصرالله در چند روز اخير دقت كنيد كه مي گويد مساله بقاي حزب الله مطرح است و شايد همه شهيد شويم. خطر داعش در حد درگيري مرزي جدي است، هرچند تنها فضاي رواني به بار دارد نه خسارت جنگي. فضا براي امنيتي تر شدن فضا آماده است و يك تسويه حساب با باقي مانده اصلاحات و اين بار كارگزاران. انتظار دستگيري افرادي مثل تركان و ... را داشته باشيد. چاره چيست؟ استعفاي روحاني هيچ كمكي نمي كند. چاره فشار روحاني براي به صحنه كشيدن مردم در امري مثل رفراندوم است

ناشناس گفت...

قحبه با ح جیمی نه دو چشم

ناشناس گفت...

زيباكلام هم به سرعت خطر را احساس كرده و در نامه امروز به روحاني، بدون اشاره مستقيم به سنگ اندازي وعبر، درخواست رفراندوم كرده. بايد جنبش رفراندوم را راه انداخت. به نظر من اين تنها راه كنوني است

ناشناس گفت...

در مورد توافق هنوز هم بارقه های امید هست. حکومت ایران بارها نشون داده که علاقه داره تاآخر خط بیشعوری بره و یک قدم مونده به بیشعوری مطلق برگرده. البته نشانه ها همه منفی هستن از سخنان فرماندهان سپاه که از سرب داغ و زبان سلاح میگویند گرفته تا فریادهای الله اکبر آتشین رضایی در حضور خامنه ای و سخنان تند خود خامنه ای و خبر دادنش از ناامنی های مرزی همگی این نشانه ها ذهن ها رو میبره به سمت یک موضوع: یک ماجراجویی خطرناک جدید و یک بحران و بدبختی جدید دیگر. ولی من برخلاف دلقک که این نشانه ها را تحلیل میکند به اینکه خامنه ای مخالف توافق است و دنبال ماجراجویی نظامی و جنگ است، جور دیگری تفسیر میکنم به نظر بنده این تحولات اخیر، استراتژی جدید خامنه ای و سپاه هست با سه هدف: اول اینکه به نظرم مخاطب اصلی این تحولات بیشتر عربستان هست تا آمریکا و توافق هسته ای. خامنه ای میخواهد ضرب شستی نشان دهد به عربستان و به او بفهماند که اگر پایش را بیشتر از این از گلیمش درازتر کند با پاسخ نظامی ایران روبرو خواهد شد. بماند که خامنه ای هم اساسا پایش را از گلیمش درازتر کرده و در یمن و سوریه و عراق دخالت بیجا کرده. دومین هدف اینه که خامنه ای میخواهد فضا را امنیتی کند تا بتواند افزایش شدید سطح انتظارات جامعه و مردم از حکومت پس از توافق رو مهار کند. در فضای امنیتی و جنگی به بهانه حفظ وحدت به راحتی میتوان مهر سکوت بر لب هم دولت (روحانی) و هم مردم زد. سومین هدف این بود که بتواند آخرین امتیازهای ممکن را نیز از آمریکا بگیرد چون قبلا هم تجربه داشته و دیده بود که آمریکا بعد از هر سخنرانی اش کمی از مواضعش کوتاه میامد. اما اشتباه خامنه ای این بود که در سخنرانی اش علیه توافق بیش از حد تند رفت و به بند اصلی و حیاتی توافق گیر داد و انتظار پاسخ قاطع از آمریکا رو هم نداشت. اگر به مقالات این روزهای رسانه های حکومتی و سخنان آنها درباره "عادی" بودن و "سابقه" داشتن بازرسی از مکانهای نظامی و مصاحبه با کارشناسان اتمی دقت کنید میبینید که خود حکومت دنبال این هست که به یک نحوی سخنان تند خامنه ای رو رفع و رجوع و ماستمالی کنه.

اما در مورد روحانی فکر میکنم دلقک تا اندازه زیادی درست گفته. متاسفانه روحانی در حد انتظارها ظاهر نشد. الان دیگه تقریبا همه عادت و شیوه عمل روحانی رو فهمیدن: هر دو سه هفته یک بار یک سخنرانی با وعده های توخالی و حرفهای قشنگ و دیگر هیچ! من خودم امید زیادی به روحانی داشتم ولی این شیوه عملکرد روحانی امیدم به تغییرات رو نقش بر آب کرد. روحانی بسیار ضعیف عمل کرده. صد رحمت به خاتمی. من زمان خاتمی جوان بودم و در روزهای آخر واقعا از دستش بسیار ناراحت بودم ولی الان که روحانی و عملکردش رو میبینم صد درود و آفرین به خاتمی میفرستم و افسوس زمان او رو میخورم. اینجا هم کمی با دیدگاه دلقک مخالف هستم. خاتمی عملکردش در متن جمهوری اسلامی عالی بود و بلکه به مانند یک معجزه بود. و البته موافقم با دلقک که او آخرین کار عالی ای را که میتوانست انجام دهد انجام نداد. خاتمی طی یک برنامه مدون و گسترده توانست ایران رو در "همه" ابعاد پیشرفت دهد ولی روحانی بعد از دو سال هنوز هیچ کار خاصی نکرده است او بسیار تک بعدی هست و حتی به نظرم میرسد که توانایی ذهنی کمی هم جهت کار گسترده همانند کاری که خاتمی انجام داد، دارد. روحانی بسیار تک بعدی است و بسیار سست در پیگیری برنامه هایش. به هر حال روحانی اوج ظرفیتش همین هست. امیدوارم درباره او اشتباه کرده باشم. ولی تجربه سالیان دراز سر و کله زدن با چنین حکومت زبان نفهم و و تا بن دندان ایدئولوژیک به ما میگوید که هیچ وقت تغییر اساسی در این حکومت رخ نخواهد داد. روحانی هم با برنامه ریزی دقیق خامنه ای و طی یک انتصابات هدایت شده به میدان فرستاده شد و به قول دلقک بعد از استفاده مانند آشغالی به دور انداخته خواهد شد. متاسفانه قدرت متمرکز و زر و زور و دلارهای بی پایان نفتی و کاخ های مجلل و پورشه سواری بسیار بیشتر از آن به دهان سرداران سپاه و اعوان و انصار خامنه ای شیرین آمده که به راحتی واگذارش کنند به صاحبان اصلی آن یعنی مردم بدبخت ایران. اونها حهت حفظ قدرت و پول برنامه ریزی و نقشه چینی دقیق میکنند برای سالهای طولانی آینده طرح پیاده میکنن برای رهبر بعدی فکر و نقشه آماده میکنن برای ریاست جمهوری و مجلس هم همینطور. بنابراین متاسفانه تا زمانی که مردم خودشون اقدامی عملی انجام ندن همینه که هست و خواهد بود.

ناشناس گفت...

اخی به چه خود سانسوری درداوری مبتلا شدی اره عزیزم برو مرخصی میان مدت بلکه تو این مدت یه چند تا سیگنال امیدوار کننده برای شمای عشق زندگیخواهی از نوع دلقک گونه اش فراهم بشه تا بتونی چند روز بیشتر سر خودتو گول بمالی اره عزیزم برو که فعلا هوا پس هست ناجور

عصبانی گفت...

من هم با افشین موافقم به نظرم استعفای ظریف نتیجه بهتری خواهد داشت تا رها کردن کل میدان.

ناشناس گفت...

منتظر کامنتهای شیرین و پرگماتیست هستیم

ناشناس گفت...

تو این حیر و ویر شما هم یک پپسی برای خاتمی باز کردی! بدون آنکه بروی خودت بیاوری که مسبب طول عمر نظام خامنه ای هم اوست. آخرین شاهکارش هم گذاشتن دست احمدی نژاد در دست ملت بود با چشم بستن همیشگی اش بر تقلب انتخاباتی.یعنی می گویی مردم از روحانی دوباره به خاتمی برسند که اولین اولویتش حفظ نظام است؟ دوباره چهره ای دموکراتیک از یک مشت وحشی در جهان ساختن و جارو کردن آشغال ها و پنهان کردن آن زیر فرش.ساخت بمب اتمی و موشک های دوربرد در زیر نقاب لبخند و گل و گفتگو و خوش و بش بین المللی.ما به یک نقاب دیگر احتیاج نداریم به یک مدیر صادق و رو راست با مردم نیاز داریم.

تشکر

ناشناس گفت...

در مورد هدف دوم که گفتم به نظرم لازمه یه مقدار بیشتر توضیح داده بشه:
هدف خامنه ای اینه که با امنیتی و جنگی و نظامی کردن فضا علاوه بر کنترل مردم و بهانه داشتن برای حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان ها، دولت روحانی رو نیز مهار کنه. چون بعد از توافق قطعا روحانی با پشتوانه افزایش محبوبیت مردمی و بهبود جزئی اقتصاد خودش رو دست بالا احساس خواهد کرد و از موضع قدرت با خامنه ای و تندروها برخورد خواهد کرد و انتظارات روحانی هم مانند انتظارات مردم بالاتر خواهد رفت. خامنه ای جهت مهار مردم و روحانی چنین استراتژی ای رو پیش گرفته.

پاسخ روحانی اما میتواند این باشد که اینقدر کند و منفعل عمل نکند بلکه پیش دستی کند و از ظریف استفاده مفیدتری بکند از حوثی ها بخواهد تا موقتا عقب نشینی کنند صنعا رو دوباره تحویل دولت قانونی (حالا کاری نداریم که چقدر از نظر خود مردم یمن مشروعیت داشته باشد) یمن دهند و در ضمن از کارت مردم و رای هایی که گرفته است استفاده هوشمندانه علیه خامنه ای بکند. همکاری نزدیک تری با آمریکا جهت مقابله با داعش انجام دهد و حتی اگر بتواند مذاکرات جداگانه و گسترده ای با آمریکا همانند مذاکرات هسته ای با موضوع مهار داعش ترتیب دهد. بدین ترتیب میتواند تمام کارت بازی خامنه ای و مهره هایش رو پیش دستانه بسوزاند و او را حداقل اگر نمیتواند عقب بنشاند سرجایش بنشاند.

ناشناس گفت...

روحانی استعفا بده نیست .کابینه روی ویلچر محتمل ترین گزینه است.

ناشناس گفت...

با شما موافقم دلقک عزیز تنها راه اینه که آقای روحانی تکلیفشو با رهبری و دخالتهای بی موردش که باعث پررو شدن اقلیت سبک مغز و دلالان تحریم میشه روشن کنه

ناشناس گفت...

آخوند جماعت بی غیرت است.اگر روی یک صندلی نشست دیگر بلند شدنش محال است. ما آنقدر که با شخصیت آخوند مشکل داریم با افراد سپاه و حزب الهی نداریم.مشکل جمهوری اسلامی یک مشکل ترکیبی است. ترکیبی از آخوند و افراد قلدر نظامی. هر کدام اینها ویژگی های خاص خود را دارند.اگر آخوند پای منحوسش را از سیاست کنار بکشد معامله کردن با بقیه راحت تر خواهد بود به همین منوال باید اعتراف کرد که اگر فرضا قالیباف رییس جمهور شده بود تکلیف ما یکسره تر بود تا روحانی که مثل مار جعفری به خود می پیچد و نه می زند و نه می مالد.به تاریخ گذشته که نگاه کنیم رییس جمهور های غیر آخوند رو راست تر و قابل پیش بینی تر بودند. منتظر این جماعت نباید شد.عمری را با روضه سر مردم را گرم کرده اند و حالا هم یاد گرفته اند روضه های سیاسی بخوانند.همه اش سرگرمی.کاش یک سپاهی بیاید و ما را نجات دهد.حداقل یک نظامی است و کمی نظم و مدیریت حالیش می شود.مردیم از ریش و پشم و عبا و عطر گل محمدی!

ناشناس گفت...

کسانی که بیرون گود روحانی را تشویق به درگیری تمام عیار با خامنه ای می کنند در نظر داشته باشند که مسلماْ نتیجه این مقابله شکست روحانی و مردم است، هرچند محبوبیتی برای روحانی و رفسنجانی درست کند. و دقت کنید که بعد از حذف روحانی جناح بعدی که کمی با رهبری فاصله دارد وجود ندارد تا امثال لاریجانی و ... و این روند می تواند تا جایی ادامه پیدا کند که سعید جلیلی روزی نماد مطالبه مردم شود. بازی باید هوشمندانه باشد. به نظر من هم اکنون وقت راه انداختن کمپین رفراندوم هسته ای است تا جایی که دو حالت پیدا می کند: ۱- رفراندوم انجام می شود و نتیحه که از هم اکنون معلوم است. ۲- مخالفت صریح خامنه ای با طرح رفراندوم که بسیار هزینه بردار است و فکر نمی کنم خامنه ای چنین کاری را انجام دهد. نمی توان متصور شد خامنه ای در تلویزیون در یک سخنرانی بگوید که رفراندوم جایز نیست.

ناشناس گفت...

رییس جمهور بعدی قالی =به عشقت میرسی

ناشناس گفت...

تصور کنید و مطمئن باشید که خواهند گفت ، جایز نیست و آب از آب هم تکان نخاهد خورد، مشکل مملکت ما بیشتر اجتماعیست تا سیاسی.

ناشناس گفت...

توافق هسته ای تا انتخابات مجلس و در دست گرفتن آن توسط حامیان دولت باید عقب بیافتد. اگر توافق قبل از آن صورت گیرد قلم قرمز جنتی با گشاده دستی وصف نا پذیری عمل خواهد کرد.

ناشناس گفت...

"کاش یک سپاهی بیاید و ما را نجات دهد"

شما برو تو انتصابات سال 96 تو ستاد قالیباف فعالیت کن (البته اگر تا اون زمان به جرم فسادهاش دستگیر نشده باشه). و اگر تا سال 96 قالیباف دستگیر شده بود میتونی روی سردار سلیمانی حساب کنی (اگر وقت کنه و دلارهای بی زبان رو در عراق و سوریه و لبنان و یمن و... هدر نده). روی رضایی هم می تونی فکر کنی البته اگر "رو راست" باشه و زمان انتخابات با همون لباس فرم سبز رنگ سپاه و نه با کت و شلوار غربی و امپریالیستی بیاد و شرکت کنه و در ضمن قاچاق سیگار و میلیاردهای پول بی صاحاب رو هم بخواد رها کنه. اگر سردار سپاه "سالم" دیگه ای میشناسی که هنوز فاسد نشده و میخواد در زمان ریاست جمهوری اش فاسد بشه فرصت خوبیه که معرفیش کنی تا ما هم استفاده کنیم.

"نمی توان متصور شد خامنه ای در تلویزیون در یک سخنرانی بگوید که رفراندوم جایز نیست"

اتفاقا بار قبل که روحانی از نظرسنجی جهت حل موضوع هسته ای صحبت کرد خامنه ای آمد و سخنرانی هم کرد مخالفت هم کرد هیچ اتفاقی هم نیفتاد. اصولا هدف سخنرانی های روحانی اجرا کردن ایده ی مطرح شده در سخنرانی نیست فقط حرفش رو میزنه و میره!

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز
از کوزه همان تراود که در اوست و چنین انتظاری از روحانی در باد کبریت افروختن است.
از همان ابتدا ماموریت روحانی مشخص و تعریف شده بود و نظام نیاز به کسی داشت که با توجه به سابقه مذاکراتی اش با غرب بتواند چهره دیگری از نظام را به نمایش گذارد و بار دیگر غربیها را خام کند. حال به نتیجه رسیده اند که آن ممه را لولو برده و با قسم حضرت عباس نمیتوان سر خروس را در زیر عبا پنهان کرد.
این مرحله از مذاکرات نیز نشان داد که غرب راضی به آزاد کردن پولها و رفع تحریم ها به یکباره نیست و سخنان امروز وزیر امرو خارجه آلمان که حتی در صورت توافق لااقل تا پایان سال جاری مسیحی آزاد کردن داراییهای ایران مقدور نیست در حقیقت نشان دهنده آب پاکی است که بر دست آقایان ریخته اند.
آقا به پول احتیاج دارد وگرنه په جور بتواند هزینه شیعیان افغانی و پاکستانی و لبنانی و عراقی را که در سوریه مشغول وادادن جبهه های نبرد هستند تامین کند.
بازدید اخیر ولایتی از سوریه و سخنان متعاقب وزیر دارایی سوریه که ما احتیاج به خط اعتباری جدید یک میلیارد دلاری داریم به معنای این بود که اگر این پول را ندهید جناب اسد تشریف خواهند برد و ما خودمان با مخالفان جوری کنار خواهیم آمد. سخنان اخیر حسن نصرالله و قاسم سلیمانی که هردو در مفهوم بسیار شبیه هم بود بیشتر مرثیه سرایی برای آینده بود.
خر در گل گیر کرده و نظام حتی برای هزینه های روزمره خود مواجه با کمبود و برداشتن بنزین سهمیه نشانی از دست و پا زدن های آخر.
با دیدن این نظام آدمی بی اختیار به یاد شاه سلطان حسین و محمود افغان می افتد. در حال حاضر دیگر هیچ فرقی برای شاه ندارد که توافق شود یا نشود چون در هر حال خبری از پول نیست و روحانی نیز بخشی از این نظام است و وی وظیفه اش را تا کنون به خوبی به انجام رسانده و تا همین حد نیز که توانسته ملت را سرکار بگذارد جای آفرین دارد.
نگران نباید بود به بهانه داعش به جان مردم خواهند افتاد و تلافی شکستها را در خارج بر سر ملت در خواهند آورد و این ملت نیز بیخود به امیدی پوچ نشسته است.
بلی تیمسار گرامی "" نادری پیدا نخواهد شد دریغ کاشکی اسکندری پیدا شود"" عزت زیاد.

ناشناس گفت...

اگه یکی تو سپاه عقل تو سرش باشه بهترین وقته برای کودتا

ارد گفت...

جناب تیمسار من فکر میکنم منظور روحانی از اقلیت کوچک، احمد جنتی و از تریبون های بزرگ، نمازجمعه بوده و البته چند پهلو اونطرف تر هم شاید کنایه ای به آفا باشه. ولی با توجه به حرف های ظریف و عراقچی در مورد اجازه ی دولت قبل به بازجویی از دانشمندان هسته ای و بازرسی بازرسان آژانس با چشم بسته، هنوز به امضای توافق نهایی امیدوارم و در نهایت فکر میکنم روحانی از خاتمی خیلی مکار تره و این شاید به نفع مردم تموم بشه.

ناشناس گفت...

وقتی طارق سردار معروف عرب برای فتح اسپانیا لشکر کشید, سپاهیانش را با کشتی از شمال آفریقا از تنگه ای که امروز به نام او مشهور است عبور داد و در ساحل اسپانیا پیاده شد. بعد از پیاده شدن سپاه, طارق دستور داد تا تمام کشتی هایی که با آن آمده بودند را آتش بزنند! این کار با مخالفت شدید سپاهیان و سربازانش مواجه شد ولی لاجرم دستور را اجرا کردند. بعد از آن طارق سپاهیانش را جمع کرد و گفت :
پشت سر شما دریاست!
جلوی شما دشمن است!
اگر فرار کنید غرق شدن و کشته شدن شما حتمی است ولی اگر مردانه بجنگید "شاید" تاکید می کنم شاید زنده بمانید!
پس سپاه طارق با شهامت جنگید و اسپانیا را فتح کرد.
حساب روحانی هم شبیه همین داستان است البته دور از جان طارق! اگر با شهامت پا پیش بگذارد شاید موفق شود ولی در عقب نشینی امکان موفقیتش صفر است.دوستی که می ترسید که مبادا حرکت خلاف ادبی از روحانی سر بزند تا مبادا ملت ایران ضرر کنند بگویند دیگر چه ضرری می تواند متوجه مردم باشد؟ مثل آدم گرسنه ای که در کویر در حال مردن است ولی در کوله پشتی اش غذا دارد و به آن دست نمی زند تا شاید روز مبادا بکارش بیاید!


662578297993799

ناشناس گفت...

یک نفر در پست قبلی از تناقضات سخنان طریف می پرسید که قضیه چیه؟
قضیه این هست که ظریف در واقع میخواهد تناقضات رفتار خامنه ای را نشان دهد. وقتی ظریف میگوید بله ما هم با بازرسی مخالف هستیم و با بازجویی هم همینطور. در ادامه ش میگوید ولی دسترسی و مصاحبه فرق می کند با بازرسی و بازجویی!
وقتی ظریف اشاره میکند که در دولت قبلی هم با افراد هسته ای مصاحبه شده در واقع به طور تلویحی به تناقض رفتار خامنه ای هم اشاره میکنه. در واقع ظریف از خامنه ای میپرسه که الان که وسط توافق پریدی و اقتدار پوشالی به نمایش گذاشتی و دلسوز دانشمندان شدی و میگی من اجازه نمیدم از دانشمندان بازجویی بشه پس چرا زمان سوگلی ات احمدی نژاد اقتداری نمایش ندادی و اجازه دادی از دانشمندان بازجویی بشه. چطور در آن زمان از پادگان پارچین بازرسی شد؟
خلاصه ی حرف ظریف این بود. او باید به جای فیسبوک آپدیت کردن و با تام کاتن کل تویتری گذاشتن بیشتر کار عملی و ابتکاری انجام بده. واقعا آدم های مبتکر و خلاق در جمهوری اسلامی به ندرت پیدا میشن. حل مشکلات منطقه ای ایران که داره تبدیل به جنگ نظامی میشه فقط کمی پیگیری و ابتکار میخواد این حداقل انتظاریه که از این کم عقلان میشه داشت.

ناشناس گفت...

دلقک عزیز و دوستان پرشور من باز هم میگویم همه چیز تحت کنترل است اشکال شما این هست که تقسیم کار را نمیبینید آنور دارند متن را می نویسند بیست صفحه نوشته شده .ایران متاعی دارد که سعی دارد به بهترین قیمت بفروشد.دیروز هم ظریف رفته مجلس رسایی از او فیلم گرفته بگویند سمبه پرزور است. دوطرف پلیس خوب و بد دارند .تحریمها هم یا تعلیق میشود به نحوی که برگشت سخت باشد یا کلا برداشته میشود الان موقع شادیست تیمسار فراموش کرده ای.
استاد

ناشناس گفت...

http://www.dw.de/%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%BA%D8%A7%D9%81%D9%84%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D8%AF/a-18477139

اصلاحات ورشکست شد.تئوریسین اصلاحات رسما اذعان کرد .چشم کورتان را باز کنید

عصبانی گفت...

در انتظار رمز گشایی از سخنان خامنه ای توسط دلقک :

سخنان خامنه ای در دیدار با نمایندگان مجلس

ناشناس گفت...

کردستان احتمالا عرصه جنگ داعش و نفوذ به مرکز ایران نخواهد شد چون خود کردها همزمان با داعش این مهم را انجام خواهند داد، همانگونه که بعضی های دیگر

ناشناس گفت...

یادم رفت بگویم که آرزو بر جوانان عیب نیست، که فرمودید پول های بلوکه شده هزینه پیمانکاران و غیره و غیره خواهد شد. این یک آرزوست و البته یادآوری به حسن روحانی که مشکلات و بدبختی هایست زیاد است خرج از ما بهتران نکن و این چه آرزویی زیباست.

مسئله این هست که اگر چنین پولی آزاد شود کیسه های زیادی برای آن دوخته شده و اولین آن اعزام پنجاه هزار نیروی رزمی به سوریه برای جلوگیری از سقوط دمشق و فرودگاه دمشق و راه مواصلاتی دمشق به لبنان.

پراگماتیست گفت...

از آنجا که به نظر من آسمان سیاست ایران آفتابی با وزش باد ملایم است و روحانی با دست فرمان خوب در حال حرکت و درگیری به روش بزن و در رو با خامنه ایست و خامنه ای نیز همین گونه به او واکنش نشان می دهد و تداوم این وضعیت به فتح مجلس توسط او (اما با چه تعداد نماینده؟) خواهد انجامید و جمهوری اسلامی مرده است چه در زمینه هسته ای چه در زمینه منطقه ای چه در زمینه داخلی (با کلید خوردن پرونده حقوق بشر) به موضوع شیرین سوریه می پردازم:

جسرالشغور. پیشتر آمده بود که دویست تا سیصد نظامی اسد در این بیمارستان محاصره شده اند. آنها پس از شنیده شدن صدای حفر تونل در زیر بیمارستان (توسط احرار الشام) و هراس از انفجار قریب الوقوع در پناه بمباران هوایی که تونلی برای فرار آنان گشود گریختند و حدود چهارده تا چهل نفر توانستند خود را به مواضع ارتش سوریه در چهار کیلومتری برسانند. اما حاصل شبیه قتل عام بود؛ صد و پنجاه تا دویست نفر به رگبار بسته شدند و از اجساد حدود یکصد و پانزده نفر فیلمبرداری شد. اسد این عملیات را به عنوان پیروزی تبلیغ کرد. پرونده جسرالشغور بسته شد.

اریحا. پیشتر آمده بود که اریحا هدف بعدی اتاق عملیات مشترک جیش الفتح است. اکنون آنها در اطراف شهر مستقر شده اند و آماده عملیات.

دیرالزور. تجرکات چند روز اخیر ارتش سوریه به معنای آماده باش برای تخلیه شهر است. این استان و بخشی از مرکز استان در اختیار داعش است و بخش مرکزی شهر در اختیار ارتش.

حلب. در حالی که همه آرزوی شنیدن آغاز عملیات فتح حلب را دارند، تحرک با اهمیتی در جنگ فرسایشی یک و نیم سال پیش حلب دیده نمی شود. البته برخی فتح سه روستا در سه روز اخیر را به معنای آغاز عملیات دانسته اند؛ این سه روستا در مجاورت تنها جاده منتهی به بخش تحت کنترل اسد (حدود شصت درصد) است.

دمشق. ظاهرا داعش مسیر پالمیرا دمشق را بر پالمیرا حمص ترجیح داده است و به سمت دمشق در حرکت است.

ناشناس گفت...

تیسمار جان! اجازه هست سرم را بکوبم به دیوار؟ محکما!
مشکل این نیست که پراگماتیست نشسته و برای خودش داستانسرایی می کند، مشکل این هست که اصلاح طلب و بنفشش این مقدار بیشتر حرفی برای گفتن ندارد حالا قمه کشش را کاری نداریم، چیزی که از شما کم نمیشود اگر سرمان را بکوبیم به دیوار؟

بهت بگم، آشی برای ایران پخته اند یک وجب روغن روی آن است، بالا تا پایین صدها میلیون سنی ایران و ایرانی و شیعه را عامل قتل عام در عراق و سوریه می دانند، سنی هایی که هم شجاعتشان بسیار بیشتر از شیعه هست، هم پولشان از پارو بالا می رود و هم زر مخالفت با امپریالیسم را یدک خود دارند. محض اطلاع امپریالیسم آمریکا شده است نیروی هوایی برادران شیعی در عراق و البته تا حدودی سوریه، هنوز عمو جانمان اینجوری که دیدیم خط و نشان برای "تندروها" می کشد.

روحانی باید فکری به حال سوریه می کرد، من اینجا می بینم و می بینم و می بینم چه در عالم مجازی چه بی واسطه سوری ها و عرب ها چه خوابی برای ما می بینند، ایکاش طرف حسابشان پراگماتیست و "تندروهای خارجی، تندروهای داخلی" بود ولی ریش ما هم سوخت و خواهد سوخت برای حرف و سیاست مفت امثال این دوستمان

"یک نظر"

ناشناس گفت...

خامنه ای: همونیکه قبلا گفتم بازرسی بی بازرسی
خامنه ای: اگه مسئله هسته ای هم حل بشه مسایل دیگه رو پیش میکشن. پس هسته ای رو ول کنید راه حل باتوم و بسیجه.

ناشناس گفت...

به گزارش فارس، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه بار دیگر گفت بازرسان این نهاد باید به تمام سایت‌های هسته‌ای و نظامی ایران دسترسی داشته باشند.

آقای آمانو که برای دیدار با مقامات فرانسوی به پاریس سفر کرده، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت در صورتی که ایران و گروه موسوم به 1+5 به توافق هسته‌ای دست یابند، بر اساس پروتکل الحاقی، دسترسی به «سایت‌های مشکوک» مقدور خواهد بود.

وی در بخشی از این مصاحبه مشترک با نشریه لوموند، در مورد مواضع مقامات ایرانی که با بازرسی از تأسیسات نظامی اعلام مخالفت کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهم در مورد این مواضع گمانه‌زنی کنم یا آن‌ها را تفسیر کنم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی است و بر واقعیات متمرکز است.»

مدیر کل دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل افزود در کشورهایی که پروتکل الحاقی اجرایی می‌شود، «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این حق را دارد که خواستار دسترسی به تمام سایت‌ها از جمله نظامی شود.»

وی ادامه داد: «تا الان، ایران پروتکل را اجرا نکرده، اما در زمان مناسب، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آنچه را که در دیگر کشورها انجام داده، (در ایران هم) اجرایی خواهد کرد.»

آقای آمانو با بیان اینکه بازرسان در عمل، «مسئله حساس» مربوط به برخی از سایت‌ها را در نظر می‌گیرند.

ناشناس گفت...

دوستان نگران نباشند. قرار است با چشم بند و از روی لباس معاینه کنند.فرضا بازرس ها را چشم هایشان را می بندند بعد کورمال کورمال آنها را به نقطه مورد نظر می برند (خدا کندمردم آنها را با اعدامی ها اشتباه نگیرند و اشتباهی چند تا سنگ نزنند) و دور آنها را با چیزی شبیه پرده تکیه می پوشانند . و یعد یهو چسماشون رو باز می کنند . یه نیم ساعتی طول می کشد تا چشماشون حال بیاد بعد آنها می گویند حالا 10 متر اونطرف تر را می خواهیم و دوباره عملیات دوباره شروع می شود.

چشم بندونک

ناشناس ایرانی گفت...

اون چیزی که من از صحبت های خامنه ای فهمیدم اینه:

اول اینکه ایشون ضمن اشاره به تضعیف شدن موقعیتش گفته مشکل ما با رفع تحریم و اینا حل نمیشه و بلکه باید نیروی داخلی "بسیجی های اسید پاش" را تقویت کنیم.

ایشون همچنین گفتند سریال حقوق بشر در راهه یعنی قراره اینقدر نقض حقوق بشر بکنیم بعد توافق هسته ای که هم غربی ها و هم همه عالم بفهمند که ما سر هسته ای پشت میز آومدیم مثل آدم حرف زده ایم دچار شبهه نشوند که ما وافعا آدم شده ایم، نخیر ما همان خری هستیم که بودیم!

ایشون گفتند غرب ذاتا با ما مشکل داره، یعنی ما ذاتا با غرب مشکل داریم و با رفع تحریم ها و اینها مشکل ما با غرب حل نمیشه

ایشون در مورد مذاکرات هسته ای گفتند مواضع خودم رو قبلا علناً و به صورت واضح بیان کرده‌ام، بنده با مذاکرات هسته ای موافق هستم ولی با مذاکرات هسته ای مخالف هستم! و مردم می توانند به همان مواضع شفاف و روشنی که ما قبلا بیان کردیم یا نکردیم مراجعه بکند یا نکنند!

ایشون به دولت توصیه کردند که از رفتار سلطنت‌مآبانه خودداری کنند، چرا که سلطان منم و این هم تخت سلطنت منه و شما هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید!

ناشناس گفت...

باز امریکا این روحیه ابر قهرمانیش گل کرد و تو چیزی که اصلا بهش ربطی نداشت دخالت کرد. دستگیری مقام های فاسد فیفا خوبه ولی امریکا کجای پیاز است؟ این امریکایی ها کی می خوان دست از این کار ها بر دارند و از توهم خود سوپرمن بینی بیان بیرون؟

رومی گفت...


به ناشناسی که از ورود امریکا به فساد در فیفا شاکیه:
۱- امریکا تنها کسانی رو دستگیر کرده که در درون خاک امریکا اقدام به رشوه گیری و کارهای خلاف قانون کردند. اینها کسانی بودن که با چند شرکت بزرگ ورزشی آمریکایی هم در ارتباط بودند و به همین خاطر دستگیر شدند. در صورتی که تعداد افراد درگیر ماجرا خیلی بیشتره و خود فیفا امروز چند نفر دیگر رو هم خلع کرد!
۲- فکر کردید که همه جا مثل جمهوری اسلامی و هر خری هر غلطی خواست میکنه؟ نه آقا یا خانم ناشناس. توی غرب قانون حرف اول رو میزنه, هرچند با کم و کاست نسبی!
۳- اگر امریکا نکنه, کی بکنه؟ نکنه انتظار داری که سعید مرتضوی بیاد اینجا و با چند تا سند جعلی هر کی رو خواست بگیره و محکوم کنه. سپس افرادی مثل ... هم حسابی از قدرت جمهوری اسلامی خرکیف بشین!

دوستدار تیمسار عزیز و پدر گرامی,
رومی
پینوشت: سپاس از وقت و انرژی فراوانی که در چند هفته گذاشته برای نوشته ها و نظرها گذاشتید.

ناشناس گفت...

جناب ناشناس بالا كه ايراد گرفتيد آمريكا( بخوان اف بى آى) مسئولين فيفا رو كه رشوه گرفته اند دستگير كرده (در خاك آمريكا)، به نظر شما كى بايد پيشقدم ميشد؟ بسيج مسجد محل؟
افشين قديم.

ناشناس گفت...

دوستان سناریو اینحوری نوشته شده:
هدف:
جلوگیری از برنده نشان دادن تیم روحانی و اصلاح طلبان نزد افکار عمومی بعد از توافق و درگیر کردن دولت با مسائل فرعی
دلایل:
ترس از از دست دادن مجلس بعدی
ترس از بازیابی روحیه اقشار متوسط و افزایش خواسته ها مثل رفع حجاب اجباری ، آزادی زندانیان سیاسی ، رفع پارازیت ، دسترسی به اینترنت و ...
ترس از برملا شدن دزدیهای نجومی
ترس از خوار و خفیف شدن دار و دسته خامنه ای و باندهای مافیایی نزد افکار عمومی
روش:
طولانی کردن توافق تا آنجا که اصل توافق از دست نرود
مخدوش کردن توافق تا حدی که توافق یک نوع شکست جلوه کند که علیرغم مخالفت رهبر ، دولت با انحام توافق کشور را در عمل انحام شده قرار داده است مثل برجسته کردن بازدید از مراکز نظامی یا مصاحبه با دانشمندان هسته ای بعنوان خط قرمز که بعدا توسط دولت زیرپا گذاشته میشود
برجسته کردن خطر داعش و حمله نظامی به ایران و امنیتی کزدن شرایط جهت بستن دهان اقشار میانه و مخالفان به جهت سرکوب خواسته ها
انتقاد از دولت در همه زمینه ها تا حدی که دولت نزد افکار عمومی بی خاصیت جلوه کند

اما به نظر من توافق صد در صد انجام میشود چون خامنه ای میداند با این تحریم های سنگین بقای جمهوری اسلامی درخطر است اما خامنه ای میخواهد بازنده سرافراز باشد پاتک دولت فقط یک چیز است:
بستن با غرب و فروختن خامنه ای و مافیا به اینصورت که دولت باید به غرب گرای حقوق بشر، موشک های دور برد، دخالت های منطقه ای ایران و برسمیت شناختن اسرائیل را بدهد و غرب همه این مسائل را به توافق اضافه کند در اینصورت توافق به نفع مردم دولت و غرب تمام میشود در غیر اینصورت توافق به نفع خامنه ای وباند مافیا تمام میشود وبس
تام




ناشناس گفت...

افشين قديم و رومی شما سینه چاکان امریکایی، قرار نیست هر کس هر کاری دوست داشت بکنه به این توجیه که کس دیگری پیش قدم نشده، فیفا یک سازمان بین المللی هست ارث پدر امریکا یا کشور های دیگر که نیست، مطمئنا ساز و کار برای مبارزه با فساد در ورزش بین المملی هست به غیر از این که برخی کشور ها بیفتند توی خیابون که مثلا دنبال کون لخت فساد بگردند.

فساد همیشه در فوتبال و ورزش های پرطرفدار هست ولی استفاده سیاسی و قدرت نمایی تبلیغاتی امریکا برای زلال کردن این ورزش نیست، بخاطر اینکه این سازمان حق میزبانی جام جهانی رو داده به روسیه، امریکا هم بهش برخورده که چرا تحریم های یک جانبه ما رو همه جانبه اجرا نمی کنند؟ وگرنه اون موقع که فساد این ها به نفع امریکا بود این اف بی ای کجا بود؟

پس امریکا یه ایالت جدید به نام سوئیس هم داره که این افراد در خاک امریکا توسط پلیس سوئیس دستگیر شدند، عجب!

البته الان همه دنیا مثل شما شست و شوی فکری و فرهنگی شدند توسط دستگاه عظیم ایدئولوژی امریکایی، این کشور هر کار می کنه خوب و درست و گل و بلبله.

امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، نگو منظورش این بوده که آمریکا هر غلطی بکند همان درست است!

ناشناس گفت...


آمریکا به دنبال تمدید مذاکرات اتمی با ایران «پس از مهلت ۱۰ تیر نیست»

جف راتکه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌‎ای با ایران پس از مهلت ۱۰ تیرماه نیست. وی همچنین از سفر جان کری به ژنو برای دیدار با محمد جواد ظریف خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی اظهار داشت: «ایالات متحده بر این باور است که قدرت‌های جهانی همراه با ایران می‌توانند در مهلت مقرر شده به هدف خود برای رسیدن به یک توافق دست پیدا کنند».

اظهارات این مقام آمریکایی واکنشی به اظهارات روز چهارشنبه عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، است که گفته بود:

«مذاکرات تا مهلت دهم تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است حتی فرا‌تر از آن هم برود. ما مقید به زمان نیستیم بلکه مقید به این مسئله هستیم که یک توافق خوب با جزییاتی که مطلوب ماست حاصل شود، هرچند زمان زیادی طلب کند».

یک روز پیشتر، ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشینگتن گفته بود که «به احتمال خیلی زیاد» طرف‌ها موفق نخواهند شد طی پنج هفته پیش رو و حتی بعد از آن به توافق نهایی برسند.
.
.

/سخت شدن مواضع آمریکا از زمان امضا قانون جدید کنگره مبنی بر نظارت روی توافقنامه نهایی و پذیرش و امضاء اوباما مثال زدنی است
در همین راستا به نظر میشه روی این سخن مقام آمریکایی حساب ویژه ای باز کرد

اما در مقابل اظهارات عراقچی کاملاً گویا این که جمهوری اسلامی شدیداً خواستار کش دادن ماجرا و خرید زمان بیشتر است

که با این اظهارات محکم سخنگوی وزارت امور خارجه بعید به نظر می رسد جمهوری اسلامی در رابطه با نیت خود مبنی بر کش دادن مجدد مذاکرات موفق شود
و به نظر این نوبت دیگر موعد سرکشیدن کامل جام زهر فرا رسیده و غیر قابل چانه زنی است/

Dalghak.Irani گفت...

رومی عزیزم. خیلی سپاسگزارم از لطفت و دلم برای شنیدنت تنگ بود. آره بعد از عید آمدم که بی روزنامه بودن تعطیلات نوروز را پر کنم ماندم و بدجوری هم ماندم یک دورۀ دیگر از تکرار خودم البته همواره هم نگران نگاه شماها بودم هنگامی که کمی "قصاص"ی برخورد کردم با خوانندگانی که بهرحال خواسته یا ناخواسته حالگیری می کردن حسابی. خب حالا که می روم برای مدتی دیگر که حا و قالی باشد و من هم کمی تازه بشوم با خیال راحت می روم که فرزندان عزیز مجازیم هنوز هم هوایم را دارند. پاینده باشی جوان با معرفت. یا...هو

آن رفیق امام گفت و شیطان بزرگ را هم در یک نکته تصحیح کنم که اینقدر بی مبالات نباشد اگر می خواهد حرفش مسخره و پرت ئ پلا بحساب نیاید. و آن این است که جام های جهانی 8 سال قبل از بزگزاری مکان یابی و مصوب می شوند و بحان اوکراین و روابط روس و امریکا و مسئلۀ تحریم قطعاً نمی تواند با جام جهانی در روسیه ارتباط داشته و از آنجا به شقیقۀ مبارزه با فساد در کشور امریکا ارتباط بیابد. سوئیس یک کشور متعهد بین المللی است و امریکا هم با مدارک لازم از دولت سوییس خواسته مفسدهای اقتصادی فوتبال را که در امریکا جرمشان را مرتکب شده اند دستگیر کند. بهمین سادگی. یا...هو

ناشناس گفت...

این جمله مهمی است که خامنه ای گفت و مطالب زیادی در بطن آن وجود دارد.
علی خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس با تأکید بر لزوم تعامل با دولت گفت، همه مسائل ایران "هسته‌ای نیست و مسائل سریالی دیگری مانند حقوق بشر نیز پیش‌‌بینی می‌شود که اگر داخل تقویت شود حل خواهد شد."

ناشناس گفت...

دلقک میگفتی قالیباف مدرن و دانشمنده نا باورمون نمیشد حالا دیگه بهت ایمان آوردیم
http://digarban.com/node/22058

ناشناس گفت...

دلقک جان این هم هدیه من به سپاس همه پستهایت
با سپاس از دلقک نازنین
https://m.youtube.com/watch?v=DlIaoaTknng

ناشناس گفت...

به به تیسمار
کشته مرده اون مورد ۴ پیاز داغتم که هم روشنفکرانه است هم دمکراتیک هم انگلیسیه فقط تنها چیزی که نیست قالیبافیه اگه اون هم بود که عالی می شد