۱۳۹۳ دی ۸, دوشنبه

پلیس باز جا ماند و تلفات داد: حادثه در سه استان مرکزی خبر از یک فاجعۀ فروپاشی می دهد!


1- یک ماه پیش هشدار داده بودم در مطلب "بحران اجتماعی و اقتصادی بسمت نقطۀ جوش؛ ایران بسمت فروپاشی: خطر! " . حالا اما خبر بسیار بدی منتشر شده از درگیری های پراکندۀ پلیس با افراد مسلح در شهرهای گلپایگان و خمین و الیگودرز که زنگ خطری بسیار جدی است از هر آنچه در مطلب قبلی اشاره کرده بودم. زیرا اطلاعات متناقض منتشر شده از سوی مقامات رسمی بسیار سطحی و غیر قابل پذیرش است در معرفی درگیری ها بعنوان "یک اقدام سرقت مسلحانه و معمولی". زیرا: (اصل خبر)

الف- استاندار لرستان اصل ادعای پلیس در سرقت از بانکی در الیگودرز را تکذیب کرده و گفته هیچ بانکی در سطح استان مورد سرقت مسلحانه یا غیر مسلحانه قرار نگرفته است. (اینجا)

ب- پلیس در سه نقطه با مردان مسلح درگیر شده و تلفات زیادی - با توجه به حجم حادثه - داده است و موفق نشده حتی یکی از مهاجمان را کشته یا زخمی یا دستگیر کند. و تمسک به "پیاده شدند و با استفاده از تاریکی فرار کردند" گزاره ای سخیف و غیر قابل پذیرش است.

پ- و لینک های زیادی از این حادثه که قابل مراجعه در خبرگزاری ها و سایت هاست؛ و یکی ناقض دیگری است.

2- دلایل جامعه شناختی تشدید خشونت در بدنۀ اجتماعی را در همان پست نوشته ام و تکرارش لزومی ندارد. اما راه حل را مجدداً تکرار می کنم که خامنه ای باید دستور بدهد و روحانی باید دنبالش باشد که هرچه زودتر و بیشتر و سریعتر "گروه های مرجع مدرن جامعه" - منظور اصلی ام روشنفکران و کنشگران لیبرال و سکولار است و نه منتقدان مذهبی. هرچند که بطور بدیهی شامل آنان نیز خواهد بود - را از حصر و قهر ناشی از سرکوب های امنیتی و فضای ارعاب آزاد کنند تا با آمدن به صحنه و کنترل علمی هیجانات منفی تشدید شونده - ناشی از هم مسایل اقتصادی و هم موارد اجتماعی - به کمک بازگرداندن امنیت روانی بیایند و از تسری و گسترش این خشونت مضاعف تازه بروز کرده به سایر افراد و گروه های ناراضی و بجان آمده یا بزهکار و سراسری شدن دومینووار آن جلو بگیرند از سوی جامعۀ مدنی؛ و آزاد شدن پتانسیل پلیس از بازیهای فتا بازی و قرتی بازی و متمرکز شدن بر وظایف اصلی و سازمانی از جانب دولت مدرن خطر را مهار کنند. این یک خطر خانمانسوز است که اسلحه وارد مناقشات اجتماعی بشود و کشور را به اضمحلال خواهد رساند. خیلی بدتر از ایران نابود شدۀ فعلی. یا...هو

۹ نظر:

ناشناس گفت...

لءونید مسکوویچ
با سلام
1 برای اجرای نسخه پیچیده شده توسط جناب دلقک خیلی دیر شده به دو علت خارجی و داخلی، آمریکا به عنوان مدعی اصلی بحث هسته ای حال که نظام را در موضع ضعف می بینید گام به گام جلو تر خواهد آمد تا دستان حلقه شده اش را دور گردن آن بفشارد لذا توافق هسته ای هنگامی ممکن خواهد شد که تمام بساط آن جمع شود که آن هم اما و اگر ... دلیل داخلی نسل دهه 60 به عنوان نیروی محرک اصلی تحولات جامعه دیگر توان مبارزه و اصلاحگری ندارد و تا حدود زیادی در لاک دفاعی فرورفته و فرسوده شده است لذا قریب به اتفاق به فکر مهاجرت و جان به در بردن از مهلکه است

ناشناس گفت...

نماینده مردم الیگودرز در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بخش خبری 20:30 انتقاد کرد.

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به اینکه بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما خبر سرقت مسلحانه را به کذب منتسب به الیگودرز کرده، ادامه داد: این خبر صحت ندارد و بارها مسئولان امنیتی و انتظامی اعلام کرده‎اند که سرقت مسلحانه از بانک در الیگودرز رخ نداده اما نمی‎دانم چه اصراری هست که آن را به الیگودرز منتسب کرده‎اند.

وی ادامه داد: اطلاعات غلط دادن به مردم به هیچ وجه درست نیست و مردم الیگودرز خیلی از این موضوع گلایه‎مند هستند. بهتر است دوستان رسانه‎ای قبل از اینکه خبری به این مهمی را اعلام کنند، اطلاعات کافی داشته باشند و سپس آن را رسانه‎ای کنند.

توکلی با بیان اینکه لرستان از استان‎های امن کشور است، یادآور شد: الیگودرز یکی از شهرهای امن کشور است و در بحث امنیتی امتیاز 1000 را داراست اما در حالی که سرقت مسلحانه از بانک ربطی به الیگودرز ندارد نمی‎دانم چه لزومی دارد که وقوع آن را در این شهرستان اعلام کنند؟

نماینده مردم الیگودرز با اشاره به اینکه بعد از خبر 20:30 پیگیری کردیم و این خبر در بخش خبری 22 شبکه سوم سیما اصلاح شد، افزود: از صدا و سیما انتظار داریم که اخبار بدون اطلاعات کافی به خورد مردم ندهند و آنان را ناراحت نکنند. مسئولان صدا و سیما باید بابت این خبر از مردم عذرخواهی کنند.

وی اضافه کرد: اعتماد مردم به صدا و سیما با چنین اخبار کذبی پایین می‎آید و متأسفانه این خبر کذب برای شهرستان الیگودرز هزینه دارد و این اشتباه بزرگ قابل بخشش نیست. با این حال امیدواریم افرادی که خبر 20:30 را دیده و شنیده‎اند سایر بخش‎های خبری را هم دیده باشند و این بخش خبری باید اصلاحیه آن را امروز پخش کند.

ناشناس گفت...

بنظر می رسد حادثه گلپایگان حادثه مهمی بوده است.
1- حرفه ای بوده اند.کم پیش می آید دزدان مسلح اینگونه چریک بازی در بیاورند.
2- 3 تا ماشین بوده اند که بعد فرار کرده اند به کوهها و بعد هم 3 نفر برگشته اند لب جاده و شروع به درگیری و عبور کرده اند.
3- مقامات مدام تاکید می کنند ایرانی بوده اند و دزد بوده اند. این تاکید در حالی که هنوز کسی انگشت اتهامی دراز نکرده است جای سوال دارد. بنظر می رسد نه دزد بوده اند و نه ایرانی!
4- وزیر اطلاعات چند روز پیش از دستگیری 3 تن از "سرکرده گان" داعش خبر داد! جمله بی معنی است. یعنی فقط سرکرده گان را گرفته اند و بقیه زیردستان فرار کرده اند؟ یا برای حقه زدن به گروه های عملیاتی داعش در ایران این مطلب عنوان شده است؟برای ایجاد وقفه در عملیات طراحی شده توسط آنان!
5- یک آخوند هم در تهران توسط یک ماشین شخصی زیر گرفته و کشته می شود و راننده هم بلافاصله فرار می کند.احتمال زیاد خشم و انتقام شخصی عامل این کار بوده است و طبق فرمایش شما نشان از باز شدن آغاز انفجار آتشفشان مردم دارد.

این حکومت حتی قائل به اصلاح خود برای نجات خود هم نیست! بجای بکار گیری کارشناسان, از حقه بازی روضه خوانان بهره می گیرد. مشکلات را برای زمانی عقب می اندازد ولی بعد این مشکلات مجددا ظهور می کنند.حداقل فهم خامنه ای حتی به اینجا نمی رسد که لااقل کنار برود و بگذارد کادر مدیریت ایران لباس نویی بر تن کند. یک چهار تا مهره بی خاصیت کنار بروند و بجای آنها چهارتا آدم مدیر حتی از میان با سابقه ها سکان مدیریت کشور را در دست بگیرند.این حکومت حتی عقلش نمی رسد که این کارهای بسیار ساده و تاثیر گذار را هم می تواند انجام دهد! همانگونه که شاه در زمان انقلاب مجددا از دکتر امینی برای اداره دوباره کشور دعوت کرد.

Dalghak.Irani گفت...

البته علایم کاملاً بالینی است و ممکن است حتی یک بزه خالص از آب در بیاید این مورد. اما منظورم این است که همانطور که گفته ام احتمال بسیار دارد علایم بالینی توسط بزهکاران حرفه ای ناشی از فهم عدم اقتدار پلیس باشد مثل موارد اسید پاشی های مجرمانه - غیر سیاسی - بعد از اسید پاشی های سیاسی اصفهان اتفاق افتاد و اسید پاشان صراحتاً گفتند که از عدم معرفی اسید پاشان اصفهان قوت قلب گرفته اند که دستگیر نمی شوند. اما اگر خامنه ای به بی عرضگی اش و روحانی به غفلتش ادامه بدهند خیلی زود موارد صرفاً مجرمانه به شورش های اجتماعی پیوند خواهد خورد. زیرا اقتدار پلیس که بشکند - در حال حاضر در حال شکستن است - امنیت فیزیکی مورد مباهات رژیم که یک امنیت "یک جامعۀ بشدت بزهکار" است و فقط در رابطه با امنیت شکستۀ عراق و افغانستان و پاکستان قابل بهتر دانستن است و نه کشورهای دارای امنیت پایدار مثل امارات و اردن و عربستان و از این قبیل. خیلی زود پوسته اش می شکند و بزهکاری بالقوه حداکثر ناشی از پارامترهای عقب ماندگی و بیکاری و عدم توسعه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ِ جامعۀ ایران در یکدیگر تنیده می شود و فاجعه اتفاق می افتد. گمان می کنم هنوز رژیم فرصت دارد اگر بنیان های شکل گیری درگیری های نقطه ای و محلی و منطقه ای را درست ارزیابی کند قابل پیشگیری است. و من منتظر شورش های مورد نظرم در چندماه آینده نیستم. اما مطمئنم که این روند جدید نشان از یک تح.ل منفی و بنیادین دارد. یا...هو

ناشناس گفت...

تیمسار گرامی جزییات بیشتر را در این گزارش دنبال کن:
http://khabarads.ir/jonoob/Jshau.php?View=43-93.10.8-www.khabarAds.com.jpg

خبری از دزدی مسلحانه نیست، به نظر صرفا غافلگیری پلیس علت فاجعه است.
آرسین

ناشناس گفت...

نکته خیلی خوبی را اشاره کردید و آن بحث روحیه و روانشناسی کادر حفاظت امنیت از جمله پلیس و ارتش و حتی سپاه است. اینها خود نیز در این جامعه زندگی می کنند. وقتی فروپاشی اخلاقی و اجتماعی جامعه روی می دهد بناچار اینان نیز از نظر روحیه وظیفه شناسی سقوط می کنند. تاکنون با اقتدار عمل کرده اند چون کفه اقتدار حکومت سنگین بوده است و حادثه جدی آنها را تهدید نکرده است ولی کمی که اقتدار حکومت کم شود, آنان نیز از باب نفع شخصی در درجه اول به فکر حفاظت فردی خود خواهند افتاد تا حفاظت جامعه. در این حالت لشکر انبوهی خواهند بود که مانند مترسک بر سر جالیز ایران ایستاده است ولی بخاری ندارد.همانگونه که در مورد ارتش عراق پیش آمد و داعش با 3 هزار نفر موصل را گرفت!مصاحبه یکی از فرماندهان نیروی انتظامی نشان می داد که با وجودی که خود در درگیری ها نبوده است ولی رنگش پریده بود و با اضطزاب سخن می گفت! حال خود را بجای آن سرباز وظیفه و یا درجه دار ساده ای بگذارید که بخاطر چندر غاز پول قرار است عهده دار امنیت اجتماعی شود! بقول شما این پوسته نازک است و خیلی سریع شکسته می شود از یک طرف علیرغم همه معایبش می تواند زنگ خطر عملی را برای کادرهای امنیتی بصدا در آورد تا مگر بر حفظ امنیت خودشان هم که شده خامنه ای را تحت فشار بگذارند! تا اینقدر کنار گود ننشیند و بگوید لنگش کن! مشکل امنیت ایران چهار تا سارق مسلح و چند عضو نفوذی داعش نیست بلکه ساختار نظام است که می تواند کل کشور را در مقابل چنین حوادث بی اهمیتی حساس و ضربه پذیر کند.منشا بی امنیتی ایران عالیترین مقام امنیتی کشور یهنی جناب حضرت آیت الله خامنه ای قضی البرکاته هستند!

ناشناس گفت...

با احترام به نظر دلقک، من هم فکر می کنم این راه حل گروه های مرجع مدرن جامعه، اصلا و ابدا کارایی نداردو حرف دلقک در این زمینه بادهواست. این گروه های مرجع مورد نظر دلقک آخه قراره چه کسی رو تحت تاثیر قرار بدهند. مردم رو اگه به دو دسته با ادب و بی ادب تقسیم کنیم، با ادب ها می شوند طبقه متوسط که خودشون آگاهند و همین الان هم سرشون به کار خودشونه و در این شرایط سخت هم سعی می کنند با سیلی صورتشونو سرخ نگه دارند.بی ادب ها هم که کم هم نیستند، از دودمان احمدی نژادیون مملکت مون هستند که مرجعشون گروه های اجتماعی مرجع مورد نظر دلقک نیست. این ها زبان قدرت رو می فهمند، این ها نگاه نمی کنند به حرفهای چار تا روشنفکر پیزوری که معلوم نیست پس فردا سر خودشون نره بالای دار.. اینها نگاه می کنند به ادبیات قدرت مستقر، به حرکت های خامنه ای، به لایی کشیدن ها و پول روپول گذاشتن های فرمانده های سپاهش، به ادبیات چارواداری آیت الله های گردن کلفت جمعه نگاه می کنند و یاد می گیرند تو این خر تو خر مقدس اسلامی راه نجات چه شکلیه.

ناشناس گفت...

ببین چه تگزاسی بوده است! معلوم نبوده چه کسی حمله می کرده و چه کسی دفاع!!معلوم نبوده ماموران بدنبال آنان بوده اند و یا آنها بدنبال ماموران!
عصر ایذه:
به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از صاحب نیوز، ظهر شنبه سرقتی مسلحانه از یکی از بانک‌های شهر الیگودرز در استان لرستان انجام شد و پس از آن سارقان به سمت شهر خمین در استان مرکزی متواری شده و در آنجا با ماموران پلیس درگیر شدند.
تیر اندازی در شهرستان خمین و گلپایگان توسط سارقین بانک این سارقین در صبح شنبه ۹۳/۱۰/۶ به یکی از بانکهای شهرستان خمین یورش برده و با کشتن یک نفر متواری میشوند و به سمت استان اصفهان و شهرستان گلپایگان حرکت میکنند که در راه با مامورین نیروی انتظامی مواجه شده و با شهید کردن چهار نفر به حرکت خود ادامه میدهند.
در کمربندی شهرستان گلپایگان نیز با وجود راه بند و بستن راه توسط نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی شهرستان گلپایگان اقدام به تیر اندازی به صورت رگبار نموده و سه سرباز و دو افسر نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی را با ضرب گلوله به شهادت رسانده و به سمت روستای وانشون حرکت میکنند و مجددا به داخل شهر بر میگردندو یکی از انان که خانوم بوده از ماشین پیاده شده و اقدام به تیراندازی نموده و متواری میشود و چند تن از اشرار و سارقین زخمی میشوند و دو کادری دیگر به شدت زخمی میشوند به حدی که حال انان وخیم گزارش شده و حتی پای سروان زینلی شش تیر اصابت کرده است.
درگیری‌ها به سمت روستای سعیدآباد شهرستان گلپایگان کشیده شده و ماموران نیروی انتظامی پس از ورود سارقان به این...در این بین سارقان یک دانشجوی گلپایگانی را که از خمین به طرف گلپایگان آمده بود را گروگان می‌گیرند و زمانی که به منطقه مَرغ ـ مرز بین خمین و گلپایگان می‌رسند این گروگان را به ضرب گلوله از ناحیه دست و پا مجروح می‌کنند و بعد از آن به طرف کمربندی آیت‌الله محمدی گلپایگان آمده و با ماموران راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کنند و یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی را از ناحیه پا مجروح کرده و به سوی خودروی راهنمایی و رانندگی تیراندازی می‌کنند.
پس از این ماجرا سارقان به خودروی نیروی انتظامی برخورد می‌کنند و محمد هاشمی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان و سرباز وی را به شهادت رسانده و اسلحه و ماشین پلیس را با خود می‌برند.
این سارقان پس از آن به طرف روستای وانشان خوانسار رفته و در آنجا ماشین پلیس را به آتش کشیده و دو سرباز دیگه را هم مجروح می‌کنند.
در جایی دیگر:
وقتی خودروی دزدان مسلح در گلپایگان شناسایی شد مأموران به سرنشینان آن دستور ایست دادند و در حالی که مسیر حرکت از سوی خودروی پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی مسدود شده بود گانگسترها با بی‌اعتنایی به دستورات پلیس به رگبار ناگهانی و غافلگیرکننده دست زدند! !!(غافلگیری دیگر چه صیغه ای است؟!)
تبادل آتش سنگینی بین مأموران و دزدان تیرانداز صورت گرفت و از آنجایی که این درگیری به یک منطقه مسکونی کشانده شده بود مأموران سعی در مهار آن داشتند اما گانگسترها به سبک فیلم‌های سینمایی و مافیایی بی‌محابا تیراندازی می‌کردند تا اینکه با اصابت گلوله‌ها به 10 مأمور مجروح شدند! (نامردها به سبک فیلم های هالیوودی تیراندازی می کردند!!)

دزدان که توانسته بودند حلقه محاصره را بشکنند به سمت روستای وانشان حرکت کردند و اما خیلی زود با انگیزه مرموزی !!! به گلپایگان بازگشتند. عجیب اینکه زن ششلول‌بندی !!! از اعضای این باند مخوف در یکی از خیابان‌ها پیاده شده و پس از تیراندازی رعب‌آور با پای پیاده فرار می‌کند!! و همدستانش با حمله به پدر و پسری که سوار خودرویشان بودند وقتی با مقاومت آنان در برابر سرقت خودرو مواجه می‌شوند هر دو را هدف رگبار قرار داده و به قتل می‌رسانند.
گفته می‌شود در این تعقیب و گریز گانگسترها در روستای سعیدآباد گلپایگان و وانشان نیز رگبارهای خونینی !!! داشته‌اند که در یکی از این تیراندازی‌ها شش گلوله به پای سروان زینلی اصابت می‌کند!!!

ناشناس گفت...

الان به خود جنابعالي شخصا آقاي روحاني نامه بدهد و كمك بجويد به عنوان يك روشن فكر كه بيا و به دولت كمك كن جهت جلوگيري از اين بحران اجتماعي و ده روشنفكر رو هم خودت معرفي كن ، آيا حاضري بري ايران ؟ تضميني هست كه يك هفته بعد يا يك ماه بعد شما را به دلائل واهي زنداني نكنند ؟ كار از اين حرفها و تحليل هاي شما گذشته . وضع خيلي خراب و بحراني است .
با احترام