۱۳۹۳ مهر ۶, یکشنبه

شبیه سازی رفتن امریکایی ها به اسراییل در تصمیم روحانی برای رفتن مستقیم به روسیه!



1- همۀ مطالب لازم در رابطه با سفر ناموفق روحانی به نیویورک را قبلاً گفته ام. حتی سعی کردم با گرو گذاشتن آبروی نحلیل حسی ام در نزد شما به ایشان مشاوره بدهم که تنها راه موفقیت نسبی در نیویورک ایجاد غافلگیری خوش و بش با اوباماست. خب روحانی گوش نکرد و شد آنچه که نباید می شد و مذاکرات هسته ای بی سرانجامی روشن به بن بست رسید. همینطور قبلاً در سفر روحانی به آسیای میانه در ماه قبل جهت همراهی با سران پیمان شانگهای هم ناامیدی روحانی از نگاه به غرب و رجعت او به نگاه به شرق را نوشته ام. لذا حرف جدیدی برای گفتن نمی ماند غیر از خبر پرواز غیر منتظره و برنامه ریزی نشدۀ روحانی از نیویورک به مسکو. که بدلیل اهمیت لازم بود به بحث بگذارم: بنظر من روحانی خواسته است نوعی شبیه سازی شکلی بکند از رفتار دولت مردان امریکایی که بعد از هر دور مذاکره با ایران مستقیم به تل آویو می رفتند و نتیجۀ مذاکرات را به ناتانیاهو اطلاع می دادند. و الا پوتین و روحانی کمتر از یکماه پیش با همدیگر دیدار داشته اند و کلی هم سند همکاری و پروتکل های مختلف امضاء کرده اند. و دعوت و ملاقات اعلان شده ای هم من ندیده ام که سفر با شتاب روحانی را توجیه کند. بنابراین این سفر مستقیم شتاب زده به مسکو بیشتر جنبۀ نمایش "ما دوستان" به غرب دارد و آرام کردن جو ملتهب مخالفان تندرو روحانی در داخل و دیگر هیچ. همین!

پی نوشت: این مطلب درست نبود و من نباید می نوشتم. از شما خوانندگان که فکرتان را منحرف و وقتتان را تلف کردم و از خود رییس جمهور حسن روحانی بخاطر ادعای بدون استنادات محکم (شایعه سازی) عذرخواهی می کنم. دلقک ایرانی.

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

این هم آخرین میخ بر تابوت مذاکرات! دیگر از بدتر نمی شد. این یک اهن کجی آشکار و کشیدن خط و نشان برای 5+1 است.روحانی از موضع قلدری با مذاکرات طرف شده است. این در عین حال کار خطرناکی هم هست و آن گره زدن مسئله اوکراین با مذاکرات.الان شاید غرب بدش نیاید مانند فیلم سه کله پوک کله این دو را بهم بکوبد!

کله پوک سوم!

ناشناس گفت...

خدا کنه جنگ شه و مذاکرات به نتیجه نرسه والا مرگ یکبار شیون هم یک بار، خیلی بهتر از اینکه رئیس جمهور کشورت یه بزدل باشه.

ناشناس گفت...

مرحوم باستانی پاریزی نقش روسیه را در تاریخ ایران به تله روباه گیری روس ها تعبیر کرده ظاهرا دوباره با سیاستها مشعشع آقای روحانی که از پیر فرزانه اش دریافت کرده قراره برای چندمین بار توی این تله بیفتیم خدا یه فهم و فرصتی به این سیاستمدارهای کله پو کمان بده که لااقل تاریخ معاصر ایران رو چندین باره بخونن شاید از این حماقت تارخی بیرون بیان ...امین

ناشناس گفت...

معتقدم پرونده هسته ای ایران یک پرونده امنیتی وسیاسی نیست و جار وجنجال موازنه قدرت بحثی انحرافی هست .مشکل اصلی غرب با ایران نه در داشتن بمب هسته ای یا انرژی هسته ای که در ساختن آن هست همین حالا آمریکا حاضر هست به ایران کلاهک هسته ای هم بدهد آبشخور این پرونده نه امنیتی که نژاد پرستانه هست . ذهن ایرانی همانند ذهن یک سفید پوست جاه طلب هست و سوخت توسعه و پیشروی غرب همین جاه طلبی نژادی بوده و خواهد بود . از نظر یک غربی چه معنا دارد که یک شرقی با پوستی گندم گون خود انرژی هسته ای تولید کند بمب هسته ای میخواهید به خود ما بگویید ما پول آنرا دولاپهنا از شما میگیریم شما هم داشته باش پاکستان بی در و پیکر هم دارد عربستان هم میتواند داشته باشد ترکیه هم میتواند داشته باشد ولی نباید خودش بسازما خودمان تکنسین میفرستیم پولش را هم میگیریم برایتان نگهداری میکنیم . آمریکا پیشرفته ترین امپراطوری طول تاریخ بشرهست ونمایندگی تسلط نژاد سفید را در تاریخ معاصر یدک میکشد این امپراطوری موفق شده انسان به ماه بفرستد اینترنت اختراع کند بمب اتم بسازد و قسمتهایی ازجهان را اداره کند مشروعیت او در همه جا اقناعی نبوده و در برخی نقاط اقتداری بوده هست . ذهن ایده آل گرای نخبه غربی همیشه خود را با تمدنهای ایده آل مقایسه میکند واقعیت این هست که هضم امپراطوری باستانی پارس هنوز برای یک آمریکایی ثقیل هست که چطور یک امپراطوری. بر بزرگترین در صد جمعیتی جهان ( 40 درصد مردمان تاریخ باستان)مشروعیت بیشتر از نوع اقناعی داشته باشد .یک آمریکایی بعد از فروپاشی شوروی ییش از همه چیز برایش ثبت تاریخی مهم هست که مشرو عیت ما مشروعیت اقناعی هست نه اقتداری . معتقدم یک چینی یا هندی یا یک برزیلی یک اسپانیایی مشکلی با بمب اتمی دست ساز ایران ندارد ولی یک آمریکایی کانادایی یک روسی و یک عرب ( این اخری از همه سرگشته تر )به سختی مشکل دارند و مشکلشان نه با اتم که حتی با ساختن مظاهر برتری جویی غربی بدست ایرانیان هست.براای این مدعا ذهن شما را رفرنس میدهم به سخنان کیسینجر ( جنتی آمریکاییها ) برای ایجاد امپراطوری باستانی پارس و آن خانم وندی شرمن (حیف لفظ بانو) معاون وزیر خارجه آمریکاست در گشودن بابی جدید در عرصه دیپلماسی عمومی با مزمون دی ان ای ایرانی .جهان امروز جهان 150 سال قبل نیست علم جهانشمول هست ایران هم متخصص زیاد دارد یا باید همه چیز را وارد کنیم و برگردیم به همان نقطه که ما قادر به ساخت آبریز هم نیستیم یا با آزمون و خطا راه خود را نه به عنوان یک امپراطوری جدید که به عنوان کشور صاحب فناوری بومی ادامه بدهیم در این راه جان سخن را روحانی گفت که باید با ایرانی هراسی مقابله نمود .
یک حزب اللهی

ناشناس گفت...

دلقک عزیز. قل از این که روحانیبه نیویورک بره برنامه رفتن به روسیه و کنفرانس آستاراخان مطرح بود.
اما با توجه به مقالات کیهان و وطن و اظهارات الله کرم باید گفت که شاید در زیرمیز یه اتفاقاتی افتاده و اینها به شدت از به نتیجه رسیدن مذاکرات ترسیده اند. خدا رحم کنه به ملت اگر مذاکرات به نتیجه نرسد

یک آشنا گفت...

امپراطوری مورد نظر ناشناس حزب الهی را متوجه نشدم. شاید ۲۰ -۲۵ سال پیش یک برنامه‌ای بود در رادیو که در قالب صبح جمعه با شما پخش میشد، تیترش بود " من چی‌ میگم ..اون چی‌ میگه ". من میگم " میخوام مثل آدمیزاد زندگی‌ کنم ( مثل همونی که چند میلیارد دارن زندگی‌ می‌کنند ) ، از لحاظ کارنامه اخروی هم زیاده خواه نیستم و ۱۱-۱۲ بسه برام برا اون دنیا و هوس حوری بهشتی‌ هم ندارم.......اون میگه "حرف نباشه میخوام امپراطوری اسلامی درست کنم، یه ذرّه صبر کن (یه ۱۰۰ - ۱۲۰ سال دیگه ، خدا میدونه ).

ایرادات من به سخنان این ناشناس عزیز برادر:

۱) پرونده ایران اتفاقاً سیاسی - امنیتی است و نه چیز دیگری، عربستان و پاکستان را خودت گفتی‌.

۲) درهای علم به روی همه باز است و کسی‌ حالا نمیتواند محدودیت اعمال کند ، نمونه بارز اینکه هندوستان بدون هیچ گنده گوزی ماهواره فرستاد به جو سیّاره مریخ و مثال‌های دیگه از ژاپن و کره و چین زرد پوست و غیره که نمیخواهم سخن بدرازا شود.

۳) مشروعیت اقناعی در جهان امروز معنا ندارد، در قبل هم وجود نداشته و همه چیز اقتداری بوده ، حتی در صدر اسلام هم.

۴) بحث سیاستمداران غرب از دی ان ای‌ ایرانی این بوده که "دروغ شاخدار" جزعی‌ از کروموزوم‌های ایرانی شده.( از مطرح کردن این بند خیلی‌ متاسفم من)



۵) اگه رفراندم آزاد برگزار بشه، اکثریت ملت "امپراطوری " نخواهند خواست، یک کشور کوچیک اندازه همونی که بودیم زمان شاه خائن ! مارو خوبه....زیاد سخت نگیر.

ضمنا ما مردم ایران مثل بقیه آدما هستیم، هوش زیادی هم نداریم که اگه داشتیم وضعمون بهتر بود از اینی که هستیم ( یکی‌ از تعاریف هوش : قابلیت تطبیق با محیط )، خیلی‌ فکر نکن که ما تافته جدا بافته ایم. برون ده‌‌‌ یا رو ببین.



ناشناس گفت...

برادر محترم حزب اللهی

باید عرض کنم حرفهای شما کاملا متین و بی اساس هستن
تکنولوژی هسته ای نه جدیده و نه پیشرفته و همین الان 31 کشور دنیا(از اروپا و امریکا و امریکای لاتین و آسیاو افریقا) به انضمام ایران یا برق هسته ای دارن یا دارن روی اون کار می کنن 9 کشور هم بمب هسته ای دارن که امریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین، پاکستان، هند، کره شمالی و اسرائیل باشن
امریکا و دنیا دلشون نمی خواد ایران جزو این 9 تاباشه و اصلا مشکلی با جزو 31 کشور بودن ندارن که تا اینجاش عقل سلیم یه بی طرف هم رای به اصرار ایران برای جزو 9 تا بودن نمی ده چراکه اساسا اون 9 تا هم غلط کردن که دارن و با داشتن اونا توجیهی برای داشتن دیگران وجود نداره

در ثانی، یه سری آمارا بهت بدم برادر که بدونی دقیقا ما کجای دنیا وایسادیم:
سرانه تولید ناخالص ملی (شاخص قدرت خرید): رتبه 75 جهان؛
تورم: رتبه سوم در جهان در سال 2013 بعد از کشور دوست ونزوئلا و برادر سودان؛
بیکاری: با 12.9 در سال 2013 تنها بهتر از کشورهای آفریقای جنوبی، اسپانیای بحران زده،یونان بحران زده، تونس بحران زده و بلغارستان، بوسنی
رتبه فساد اداری: 144 ؛
رتبه سهولت کسب و کار: 186؛
رتبه شاخص رفاه: 101 از 142 ؛
رتبه در شاخص بهداشت: 67
رتبه در شاخص آموزش: 57
رتبه در شاخص آزادی اجتماعی: 126؛

حالا همه شاخصهای رشد و پیشرفت و موفقیت رو ول کردی چسبیدی به اتم اونم نه پیوستن به 31 کشور که پیوستن به 9 کشور دارای بمب
مثل اینکه خونه ای بگن ما از همه محل وضعمون بهتره چون درسته خونمون کلنگیه ماشین نداریم وسایل خونمونم درب و داغونه دو تا پسرمونم بیکارن تو خونه هم همش میزنیم سر همدیگه اما بابام تفنگ داره می تونه بره خونه پولدارای محل رو حالشونو بگیره
که اگه هم بتونه حالشونو بگیره که شکه این نه تلویزیون ال ای دی میشه برای خانم خونه نه ماشین برای پسرای جوون خونه نه کار و تفریح و سرگرمی برای بقیه، گیرم فکر کنن تو محل کسی هستن

ناشناس گفت...

یک آشنای عزیز فکر نمی کنم اصلا متن منرادقیق خوانده باشی ولی اومدی سرسری چیزی نوشتی و با یه لغت گنده..به واقع . مزینش نمودی . کسی نگفت هوش ایرانی خیلی بالاست ولی کودن هم نیست. چین و هند هم همین راه ما را رفتند منتها در زمان جنگ سرد .الان به عنوان یک ایرانی امکان تحصیل در برخی رشته های مربوط به اتم در دانشگاه های غربی وجود ندارد .
بارها مقامات آمریکا از ایجاد مسابقه اتمی در منطقه داد سخن راندند و این به غیر از تهییج منطقه و سران آن هدف دیگری را دنبال نمیکند نمونه بارز آن سخنان هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا بر لزوم تجهیز متحدان عرب در برابر ایران هسته ای بود .حالا این تجهیز تسلیحاتی چه میتواند باشد که در مقابل بمب هسته ای بایستد را نمیدانم .فکر میکنم سخنان کسینجر در یادآوری امپراطوری باستانی پارس هدفی جز ایران هراسی را دنبال نمیکند ایران هنوز به واردات و توسعه تکنولوژی احتیاج دارد راهی را که چین رفت در برهه ای از روسها برای تکنولوژی نظامی بهره گرفت بعدها با آمریکا مصالحه کرد و تکنولوژی و سرمایه غربی را به کار گرفت و حالا تولیدناخالص ملی بالایی دارد و اقتصادش به خوبی با اقتصاد جهانی آمیخته هست خوب هست که میخواهی مثل بقیه دنیا زندگی کنی و از زندگی ات لذت ببری ولی رو راست بگویم فکر نمیکنم آمادگی و توانایی اش را داشته باشی برای لذت بردن مثل بقیه دنیا باید مثل بقیه دنیا فکر و کار و مطالعه کرد وتن به ملزومات زندگی بقیه دنیا داد .
یک حزب اللهی

ناشناس گفت...

تاریخ به ما می گوید و درست هم که :

ایرانی فکر اختلاف انداختن و استفاده از آن در بین قدرتهای بزرگ را باید از سر بیرون کند .

ناشناس گفت...

حالا جمهوری اسلامی شد "امپراطوری بارس" لابد امپراطورش هم خامنه ای است .امپراتریس هم که خجسته خانم است.بزرگمهر حکیمش هم جوات لاریجانی است!وزیر پنتاگونش هم بشکه فیروز آباد است .وزیر نفتش هم بابک زنجانی است و وزیر فرهنگش احمد خاتمی.هنری کیسنجرش هم جنتی است.
نمی دانم چرا این امپراطوری هشتش گرو نه است؟ چرا آب ندارد شغل ندارد مسکن ندارد؟
واقعا هم که این امپراطوری هراس دارد!یک مشت بی کله که مزین به بمب اتم هم بشوند و خواهر دنیا را داماد شوند!خودشان کم هستند بقیه دنیا را نیز از هست و نیست ساقط کنند.در آرزوی آن روزی که در کاخ سفید نژاد پرستان, روضه حضرت رقیه بخوانند.آن هنگام خورشید این امپراطوری اسلامی طلوع کرده است.

ناشناس گفت...

اگر همه این شاخصهایی که تو میدهی واقعی باشندمن و شما الان داریم سگ و گربه میخوریم برق هم نداریم اینترنت هم نمیدانیم چیست . سفر پاتایا و آنتالیا نمیرویم و بچه مان در مدرسه غیر انتفاعی درس نمیخواند رشد شهرنشینی باید متوقف شده باشد . خیابانهای مان ماوای مار و سوسمارهست دیگر رشد شهرنشینی و اپارتمان سازی از کجا می آید نمی اییم اینجا دیگری را به سخره بگیریم و روضه رقیه بخوانیم خرد هم چیزی خوبیست

ناشناس گفت...

برادر همه شاخصها واقعی هستن و مشت نمونه خروار خیلی اطلاعات وشاخصهای دیگه
بهتره هم مودب باشی و بی ادبی رو لای الفاظ نپیچی و دیگران رو بی خرد نخونی
با تیکه انداختن هم سعی نکنی دیگران رو منکوب کنی

ناشناس گفت...

امپراطوری پارس!خیلی خندیدم, اسباب انبساط خاطر ما را فراهم کردید! روزمان را ساختی!دست شما درد نکند.من در یکی از هشت کشور صنعتی جهان زندگی می کنم.روزهای اول که آمده بودم خیلی تعجب کرده بودم که چطور به این کشور صنعتی می گویند. یک پیچ و مهره که لازم داری باید عزا بگیری که از کجا پیدا کنی.در به در بدنبال یک نفر بگردی تا راهنمای ماشینت را درست کنی. پیش خودم می گفتم اگر اینها صنعتی هستند پس ما چه هستیم. از در و دیوار ایران آدم فنی و لوازم و قطعات فروش بالا می رود ولی به هیچوجه یک کشور صنعتی حساب نمی شود. بعدا فهمیدم یک کشور صنعتی دارای "روابط صنعتی" است. همه چیز تحت قانون و مدیریت است.برای همه چیز یک استاندارد و دستور العمل وجود دارد. از سیاست گرفته تا غذا خوردن و درس خواندن و.... چنین نیست که رهبر این کشور شب بخوابد و صبح توی روز روشن در انتخابات تقلب کند و بعد هم طلبکار هم بشود و بگوید اسباب فتنه! یک تمدن و امپراطوری در درجه اول دارای نظم آهنین است.یک ماشین که با دقت یک هزارم میلیمتر کار می کند.پیستون در کار رادیاتور دخالت نمی کند و باطری بر علیه استارت تقلب و کارشکنی نمی کند.یک کشور متمدن دارای "روابط متمدن" است که استخوان بندی یک امپراطوری را تشکیل می دهد.بر خلاف امپراطوری پارس خامنه ای که شیر نفت حلال مشکلات است. هر جا کم می آورند یک کم شیر نفت را باز می کنند. با پول بی حساب نفت ادعای امپراطوری کردن مشکل نیست. اگر نفت نبود باید دید که آیا آخوند حتی یکروز هم می توانست کشور را اداره کند؟ درست مانند بچه بی هنر و بی تربیتی که ارثیه سنگینی از باباش به او رسیده و مدام از آن بذل و بخشش می کند و فکر می کند مدیریت می کند.تمدن یعنی کشور آلمان که وقتی در جنگ جهانی دوم نفت نداشت از سیب زمینی بنزین درست کرد و توی تانکهایش ریخت و جنگ را ادامه داد.نظم نظم نظم و قانون شاخصه یک امپراطوری است.

خیک روغن!

ناشناس گفت...

خیک روغن براساس نظم آهنین شما باید قانون basel 3 accord در امریکا رعایت میشد و بانکها بیشتر از موجودیشان وام نمیدادند تا در سال 2008 اونجور به افلاس نمی افتادند در تمدنی که اونجور مدهوش اش هستی اگر کوچکترین سیگنالی منفی برسد همه رو به قبله دراز هستند و به عصر درشکه میروند در تمدنی که از سال 1970 دلارها بدون پشتوانه در سراسر دنیا چاپ شده و عملا آمریکا مواد اولیه را به صورت مجانی تحصیل میکند و با سفته بازی وپمپاژ پول آن هژمونی خود را حفظ میکند . بر اساس همان شاخصهای گمراه کننده اقتصاد ایران در اثر این تحریمها باید در مدت زمان 4 تا 7 ماه به طور کلی خرد میشد نه اینکه بتواند به تعداد سانتری فیوژهایش اضافه کند در سوریه یک جنگ را اداره کند. خیک جان دلخور نشو احتمالا شما مهندسی و فقط چرخ دنده میبینی .این شاخصها بر اساس همان افسانه هست که شرکتهای و بنیادهای زیر نظر رهبری حسابرسی نمیشوند خیلی مضحک هست شما بزرگترین کارتل خاورمیانه را بدون حسابرسی اداره کنی و در تمام این سالها سرپا باشی.اتفاقا شرکتهای زیر نظر رهبری توسط مجموعه ای خیلی سفت وسخت حسابرسی میشوند .این شاخصها میگویند دلار در زمان سال 83 800تومن بوده و نه 122تومان بوده ود سال 2008 وقوع بحران اقتصادی 900 تومان بوده و الان 3500 تومانه.و باز دو باره بر اساس همین شاخصها ایران جزو20 کشور با اقتصاد بزرگ هست پیدا کنید پرتقال فروش را. جواب های اکثر دوستان خیلی خنده دار و موجب مسرت هست ولی بیشتر پوپولیستی هست .
یک حزب اللهی

ناشناس گفت...

اولا شما جامعه صنعتی را با آمریکا یکی می گیرید که گویا در در قالب ذهنی شما فقط آمریکا بعنوان دشمن می گنجد!چند مثال بی راه عنوان کردید و نتیجه گرفتید که الان است که آمریکا رو به قبله دراز شود! با این حساب بیخود نبود که جنتی وعده سقوط آمریکا به زودی را داده بود گویا از شما خدمات کارشناسی گرفته بود!
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لف لف خورد گه دانه دانه!
جامعه صنعتی نه آمریکا بعنوان مصداق صرف, فوق العاده انعطاف پذیر و آماده شرایط است و بر خلاف نحوه اداره خشک و خارج از منطق و پروستاتی رهبرتان قادر است خود را با شرایط وفق دهد. گویا این شما هستید که فقط به پستان دلار زنده اید و اگر قطع شد ناگهان امپراطوریتان مانند بادکنکی سوزن خورده بادش در می رود. متوجه نمی شوم کدام سیگنال جامعه صنعتی را رو به قبله دراز کرده است ؟
در مورد پول بی پشتوانه فکر کرده اید همه جا احمدی نژادی عمل می کنند و بی هیچ حساب و کتابی یک دستگاه فتوکپی رنگی گذاشته اند و بی خیال پول چاپ می کنند؟! این نشان از فقر دید شما نسبت به مسائل جهانی و اقتصاد جهانی دارد و اگر بقیه مستدلات شما را بر همین منوال بگیریم واویلا خواهد شد.
در مورد شکست برنامه تحریم ها هم مثل اینکه عروس همه هنره هستید! برای خود می برید و می دوزید و حکم صادر می کنید..آنموقع که دلار از 800 تومان ناگهان به 3800 تومان ور جست! آیا نشان از اقتصاد پولادین رهبر تان داشت که آن را نشانه ثبات و درایت اقتصادی می گیرید؟!مملکتی که اقتصاد دانش شما باشید از این بهتر نمی شود.
شرکت های مقام معظم رهبری هم هم مبارکتان باشد . نه خیلی خوب است برای مقام عظمی حسابرسی می کنند تا مبادا پولهایشان کم نشود ولی ملت را چکار؟
بقیه مستدلات شما هم مانند اینکه ایران جزو 20 کشور اول اقتصاد دنیاست قابل اعتنا نیست که آفتاب آید دلیل آفتاب! گویا وارد کنندگی را با شاخص های اقتصادی اشتباه گرفته اید و به واردات کلان خود می نازید. این هنر شیر نفت است نه مدیریت مقام معظم رهبری شما! اگر این شیر نفت را به من هم بدهند از شما بهتر خرج می کنم!پیدا کردید سن پرتقال فروش را!

خیک روغن!

ناشناس گفت...

من با حرف جناب حزب الهي تا حدي موافقم البته يك ضد ولايت فقيه ام ايران در صورتي كه از شر اخوند خلاص شود جز ٢٠كشور با اقتصاد بزرگ خواهد شد اين را من نمي گويم بنيادهاي اقتصادي دنيا مي گويند در عين حال ايران چندين كشور پيراموني دارد مثل عراق و افغانستان و تاجيكستان و ارمنستان و اذربايجان و بحرين و بلوچستان پاكستان و كردستان تركيه كه به محض پا گرفتن يك ايران قدرتمند به ان خواهند پيوست يعني شما يك اتحاديه ي ايراني از چين تا مديترانه و درياي سياه خواهيد داشت البته همه ي اينها به بهينه سازي ميريت از دست ندادن مغزها و البته از ديت ندادن سرزمين ايران بستگي خواهد داشت كه با مديريت ولي فقيه كمي بعيد به نظر مي رسد
پري سا

ناشناس گفت...

این هم نتیجه اقتصاد بیستم دنیا!

افزایش قیمت دلار و نومیدی بازار ارز از مذاکرات هسته‌ای
http://news.gooya.com/politics/archives/2014/09/186676.php

ناشناس گفت...

برادر حزب اللهی

فرافکنی نکن
اندازه تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران بین 17 تا 19 در جهانه اما همین تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص قدرت خرید رتبه اش 57، این یعنی اگه قدرت خرید مردم رو در نظر بگیریم ما پنجاه و هفتمین کشور دنیا هستیم نه اون بیست اقتصادی که شما می گی، به عبارت دیگه پولمون باد زیادی داره
بعدشم، فعلا که غرب با هر معیاری که بگی زنده و سر حاله مردمش در رفاه هستن، اقتصادش هم (به جز اسپانیا، یونان) احیا شده روزی هم اگر غرب بیفته امپراطوری پارس شماکه تا دیروز امت واحده اسلامی بود! و الان به قصد تحریک احساسات ملی شده امپراطوری پارس، جاشو نمی گیره، شرق دور و امپراطوری ملت سختکوش و دغلباز چین جاشو می گیره و یا بهتر بگم با غرب در قدرت شریک می شه و شما به جای سلام اخوی باید بگن شی گو و کما اینکه اقتصاد درخشان شما الانشم چادر مشکی ژاپنی و مهر نماز چینی زینت بخش ایمانشه

گفتید بر اساس شاخصهای گمراه کننده اقتصاد ایران باید مدت 4 تا 7 ماه به طور کلی خرد می شد نه اینکه به تعداد سانتریفوژهاش اضافه شه
چیو با چی قیاس می کنی برادر، افزودن به تعداد سانتریفیوژ مگه معنیش خوب بودن اقتصاده، تحریمها قیمت دلار رو سه برابر کرد، تورم رو رسوند به بالای 40 درصد و ... این یعنی اثر اقتصادی نه افزایش و کاهش سانتریفیوژ وگرنه ملت کره شمالی هم هنوز بمب اتمشون رو حفظ کردن به رغم اینکه به علف خوردن افتادن
این وسط آمار دلاری که دادی و بحث کارتل بزرگ خاورمیانه هم چندان ربطش به بحث رو نفهمیدم، مثلا اگه شستا خوب مدیریت بشه آیا یعنی اقتصاد ایران وضعش خوبه؟

ناشناس گفت...

بر اساس نظریه ای در سال ۸۲ قرار بر این شد که دلار بر اساس نرخ تورم همچنان رشد کند و تامرز ۷۰۰۰تومان بالا برود در واقع کاری که دولت احمدی نژاد کرد استفاده از جو روانی جامعه وازمایش این طرح بود .دولت ایران از زمان رضا خان بزرگترین و اصلی ترین تاجر ایران هست و کالا و خدمات را تولید و توزیع میکند و به نفعش هست که دلار را گران تر بفروشد. اوباما هم مامور هست که افکار عمومی را آماده پذیرش این موضوع کند که آمریکا دیگرقدرت برتر فایقه نیست .از شما بعید هست که ربط شاخص شفافیت را با عدم حسابرسی بنیادها نگرفته باشی. اراده امت امام خمینی (ره) بیشتر و بزرگتر از این تحریمهاست و جا نمیزند.هنوز سازمان دهندگان این تحریمها توانایی و خواست امت امام خمینی را نشناخته اند .
یک حزب اللهی

ناشناس گفت...

ساده انگاری هست اگر بپذیریم مردم کره شمالی علف میخورند. حتما ماهم باشتر به سر کار میرویم .کره ای ها فقط از ما محافظه کار ترند . کره ای علف میخورند ولی تاسیسات اتمی دارند ورزشکار به المپیک میفریستند و تیم فوتبالشان در حد و قواره تیم عربستان با دلارهای نفتی هست. کشوری که موشک بالستیک میسازد باید چند صنعت پویا وقوی به موازات داشته باشد.
پربسا خانم ممنون که شما را اهل مطالعه
و تعقل میبینم ولی من در یک جای کاراشکال میبینم ایران قوی فقط در صورتی پا میگیردکه این ملت هر چه زودتر و با سرعت بیشتر به ارمانهای امام خمینی برگردد و براستی سعادت خود را بیمه نماید .
یک حزب اللهی

ناشناس گفت...

بچه حزب اللهی، عامو جون معلوم نیست تو کدوم مملکت زندگی‌ می کنی‌، ولی‌ همین حرف آخری که گفتی‌ (ملت به آرمان‌های امام رحل برگردند)، نشون می ده کما بیش تو بنده خدا هم فهمیدی اوضاع از چه قراره. این رو البته رهبری فرزانه از همه بهتر فهمیده: می گن این که تو هر جمله ۲ تا دشمن نگه خیالش آروم نمی شه ازترسش از آمریکاست. ولی‌ بنا بر آرمان‌های امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، در نتیجه به نظرم منظورش از دشمن همین ملت ایران هستند که این جوری آقا رو به دشمن دشمن وا داشته اند نامردها.