۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

اوباما خسته، روحانی نا امید، خامنه ای سرخوش: داعش توافق جامع هسته ای را تعلیق بمحال کرد!


1- همانطور که در اینجا (+) هم نوشته بودم. ظهور پرقدرت و شوکه کنندۀ داعش در عراق بنفع سکولاریسم در منطقه تمام خواهد شد و در رأس این تغییرات ایدئولوژیک لاجرم ایران سیبل اصلی خواهد بود. بعبارت دیگر من چون مشکل بنیادین وضعیت دهشتناک خاورمیانه و کشورهای اسلامی را مشکل "فلسفی- هویتی" می دانم و نه مشکل سیاسی؛ و منشاء شکل گیری این مشکل را هم تأسیس حکومت شیعی در ایران مطمئنم. لذا معتقدم که وحشت آفرینی های ضد بشریت داعش - با عنایت به اینکه مسلمانان تبعۀ غرب هم در آن جذب شده اند - نهایتاً به ایدئولوژی زدایی از دین در نحله ها و مذاهب مختلف باید بیانجامد و خواهد انجامید و راه دومی متصور نیست برای حل مسئله. بابراین معتقدم که دعوت از امیر عبداللهیان معاون ظریف به عربستان و شرکت او در اجلاس مقابله با داعش؛ برای این نبوده است که از او راجع به سهم و تمایل ایران برای سرکوب داعش بپرسند. بلکه او را به این دلیل به همایش مزبور آورده بودند که ببینند ایران چقدر حاضر است از ادعاها و تحرکات ایدئولوژی شیعی خودش کوتاه بیاید. و الا اعراب سنی به محوریت عربستان 30 سال سرمایه گذاری سنگین نکرده اند برای آموزش و آماده سازی نیروهای سلفی در کل جهان که حالا بخواهند با اسلحۀ تیز کردۀ خودشان مقابله کنند بدون اینکه هدف اولیۀ این سلاح (حکومت شیعی تهران) بدون کمترین خسارت و عقب نشینی براه خود (گسترش هژمون اسلام سیاسی شیعه در منطقه) ادامه بدهد.

2- از نظر سیاسی اما بروز و ظهور داعش بیشترین تأثیر را بر روابط در حال ترمیم ایران و غرب - با تقدم مذاکرات هسته ای - گذاشته است و خواهد گذاشت. به این برهان که تا قبل از ظهور داعش ما شاهد مذاکرات بسیار جدی و پرشتاب غرب و ایران بودیم در اجلاس وین 6 که نهایتاً به تمدید مهلت مذاکرات ختم شد. اما در حالیکه همۀ تحلیلگران و مفسران منتظر شروع دوباره و جدی تر و پر شتاب تر مذاکرات اتمی بعد از یک استراحت و رایزنی کوتاه مدت در پایتخت های متبوع بودند؛ یکباره داعش مثل بشکۀ بزرگی از آب یخ به روی مذاکرات افتاد و بعد از 40 روز گذشته از آخرین دور هنوز معلوم نیست که کی و کجا دوباره به مذاکره برخواهند گشت. حتی اگر تاریخ محتمل آخر شهریور را هم قطعی بدانیم - که نیست -بازهم دو ماه از چهار ماه مهلت تمدیدی بدون کمترین تحرکی تلف شده و بسیار بعید است دو ماه باقی مانده هم زمان کافی بدهد برای به نتیجه رساندن توافق جامع.

3- بنظرم اما - انشاءالله - امریکا و غرب و با توجه بهیولای داعش متوجه بعد فلسفی-هویتی این بلای جنایتکارانه شده اند و در حال چاره اندیشی برای بمب منفجر شده ای هستند که آیت الله خمینی با استفاده از حماقت شاه و ضعف غرب - بویژه کارتر - و نفرت تلافی جویانۀ بریتانیا از رفتارهای دهۀ پنجاه شاه و در آرامش و طمأنینۀ کافی در دهکدۀ با صفای نوفل لوشاتو ساخت و در سال 1979 در تهران منفجر کرد. غرب و بویژه امریکا با دیدن داعش مجدداً یادشان افتاده که بمبی که خامنه ای در آرزوی ساختنش بود و است در حقیقت برای پاسداری از انفجار اولیه و ترکش های سی و پنج سالۀ آن در اقصی نقاط جهان از نیجریه در افریقا گرفته تا افغانستان و پاکستان و ... و ورژن نهایی شده اش داعش در عراق و سوریه و ... و در نام های متکثری مثل القاعده و طالبان و النصره و جیش الانصار و بوکوحرام و جیش العدل و داعش و ... الا ماشاءالله است. لذا مهار بمب خامنه ای فقط می تواند مثل گرفتن چاقوی ضامن دار از دست شیطان باشد و نه گرفتن شیطانیت شیطان که منشاء اصلی رفتارها و کنش های اوست.

4- نشانه های مشخصی درستی این برداشت مرا همراهی می کند. در طرف غربی و بویژه امریکا ما از یکطرف شاهد سکوت تقریباً مطلق محافظه کاران امریکا در مقابل پدیدۀ داعش هستیم. تا آنجا که هیچ سیاستمدار و آدم مهمی از جناح بازهای امریکا کمترین اظهار نظری راجع به داعش و خطرات آن نکرده اند گویی که نه خانی آمده است و نه خانی رفته است. و مهمتر از آن رفتار خسته و سرد و قهرآلودی است که اوباما در پیش گرفته با ایران خامنه ای؛ که مهمترین برونداد اخیرش تحریم های جدید دورزنندگان احتمالی تحریم های ایران بوده است. لذا چنین بنظرم می رسد که اوباما و محافظه کاران به یک توافق نهایی رسیده اند که آشتی با ایران را از دستورکار خارج کنند در این مرحله. البته اوباما تسلیم منطق رقبای خود در حزب جمهوریخواه و رفقای معترض به سیاست هایش در حزب دموکرات - مثل هیلاری کلینتون - شده است. منطق این تغییر موضع سیاسی هم پر و پیمان بوده برای عقب راندن اوبامای خسته. زیرا اینک و با پیشرفتن غرب - بواسطگی اومانو در آژانس بین المللی هسته ای - در عمق ساختار هسته ای ایران و از حیّز انتفاع ساقط کردن همۀ داشته های بالفعل ایران در صنایع هسته ای تقریباً مطمئن شده اند که حتی اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دنیا از خطر هسته ای ایران تا سه چهار سال آینده رسته و بیمه شده است. و مهمتر اینکه در سوی طرف ایرانی هم آیت الله خامنه ای آتش تهیۀ چنین بداخلاقی ها و خلف وعده از سوی اوباما را فراهم کرده و می کند. چون او در همین دو ماهه چندین بار مؤکد کرده است که مذاکرات شکست خورده و یادش نرفته که همۀ دیپلمات های مذاکره کننده و حسن روحانی را نیز وادارد که بگویند:
"امریکا زیاده خواه و غیرقابل اعتماد است و جمهوری اسلامی جز مذاکره برای برداشتن تحریم های اقتصادی، مطلقاً قصدی برای سازش با امریکا ندارد."

5- این البته همۀ استنادات غرب در چرخش بسمت سخت گیری بیشتر نیست بلکه مهم آنجاست که تقریباً هیچ آدم مسئول و روحانی مرجع و ارشدی در ایران گروه ابوبکر بغدادی را از نظر ایدئولوژیک محکوم نکرده اند و هرچه هم بطور گذرا و لابلای انبوه دیگر سخنان شان گفته اند مربوط بحوزۀ سیاست و قدرت بوده و از منظر رقیب و نه مخالفت ذاتی با ادعا و رفتار داعش. بعبارت دیگر هیچ روحانی شیعه ای نیامده ادعا و رفتار داعش را با کتاب و سنت پیامبر تحلیل و تناقض های احتمالی - شعاری که برخی در اسلام رحمانی می دهند - آن را تبیین بکنند. البته که قادر هم نبودند و نیستند چون رفتار داعش برای تأسیس خلافت اسلامی مو بمو از رفتارپیامبر در تأسیس خلافت اولیه در مدینه پیروی می کند و اینان در حال حاضر در مرحلۀ جهاد ابتدایی (مرحلۀ تأسیسی) هستند و حرجی بر هیچ رفتار شنیعی از آنان نیست. چه کشتن باشد و چه کنیز گرفتن و چه سکس و چه برده فروشی. لذا مراکز بررسی های راهبردی غرب متوجه این موضوع شده است که رفتار مداراگرتر روحانیان شیعه اولاً به این دلیل بوده است که آنان خلافت شان را تأسیس کرده اند و از جهاد ابتدایی معاف شده اند و ثانیاً به این دلیل که ایران هم از جنبۀ سابقۀ تمدنی و هم از لحاظ مدرنیزاسیون قبل از انقلاب 57 اجازۀ پیاده کردن احکام داعشی مورد تأیید فقهی همۀ مراجع سیاسی فعلی - از جمله علی خامنه ای - را ممکن نکرده است. البته در پرانتز بگویم که خود شیعه کمی متساهل تر است و بویژه نقش آیت الله خمینی در انقلاب بدون خشونت سال 57 هم بازدارنده بوده است.

6- نتیجه اینکه تقریباً معلوم می شود که توافق جامع هسته ای ممکن نخواهد شد مگر اینکه خامنه ای از همۀ خواسته های فعلی اش دست بردارد. و الا اوضاع ایران رو بوخامت اقتصادی بیشتری خواهد رفت و تا پایان دورۀ ریاست جمهوری اوباما در امریکا گشایش مثبتی صورت نخواهد گرفت. زیرا اوباما نشان داده که اراده و جسارت تصمیم های بزرگ را ندارد و اغلب زخمی می کند بدون اینکه بکشد یا نجات بدهد. خداوند هیچگاه دنیا را گرفتار سیاستمداران بی تصمیم و بلاتکلیف نکند بویژۀ کدخدای جهان را! آمین. یا...هو

بعد از تحریر: حسن روحانی اما یا باید جام زهر را تا قطرۀ آخر به خامنه ای بخوراند مثل هاشمی در قبال خمینی. و یا باید قبل از هر چیز بدنبال یک بابک زنجانی مدل اعتدالی بگردد و در نهایت هم البته قبل از پایان دورۀ ریاستش سقوط بکند. و الا اگر اشتباه کند و کماکان کورۀ ایدئولوژی داعشی آیت الله خامنه ای را بدمد جز نفرین و لعنت ابدی ایرانیان نصیب نخواهد برد و خسرة ادنیا والاخره خواهد شد. 

۳۰ نظر:

ناشناس گفت...

انقلاب بدون خشونت57 خمینی???!!!

ناشناس گفت...

خیلی خوب بود تیمسار عزیز

به درستی اشاره کردید که این یک اشتباه فلسفی تاکتیکی غرب در مورد خاورمیانه بوده است. این اشتباه از طرح کمربند سبز بریژنسکی شروع شد و اکنون در حال چیدن میوه های تلخ آن هستیم.قبل از بروز و ظهور جریانات اسلامی در منطقه, عمده گرایش مردم خاورمیانه انگیزه های ناسیونالیستی عربی بود و حرفی از اسلام نبود.با حمله آمریکا به عراق و سرنگونی یکی از سردمداران این جریان یعنی صدام, سد تقابل ناسیونالیسم عربی در مقابل اسلام گرایان شکسته شد . منطقه از گرایش جدید پر شد. اکنون همه دیگر می دانند که کف گیر این گرایش مذهبی برای اداره خاورمیانه به ته دیگ خورده است و از طرفی مردم منطقه فرهنگ لازم برای اداره دموکراتیک کشور خود را ندارند , شاید لازم باشد تا دوباره یک دنده عفب بگیرند و ناسیونالیسم را در کشورهای منطقه تقویت کنند.اولین جوانه این کار به روی کار آمدن ژنرال السیسی در مصر است که یک قهرمان واقعی برای کشور مصر و شاید بعدا خاورمیانه باشد. کسی بسیار پر آوازه تر و محبوب تر از جمال عبدالناصر.گویی راهی بجز بازگشت ژنرال ها به منطقه نیست و ژنرال ها نیاز به موتور ایدئولوژیک دارند و دم دست ترین آن فعلا ناسیونالیسم است.این وضعیت برای کشور ما نیز صادق است. بعد از عمری قلم زدن در تمجید دموکراسی متاسفانه باید گفت که ممکن است شرایط برای تحقق خواسته های مدنی که ظاهرا مردم نیز برای آن تلاشی نشان نمی دهند , مهیا نیست. از آنطرف امنیت و نیاز های اولیه جامعه ایرانی در خطر است و شاید راهی بجز بازگشت ژنرال ها و ظهور ناسیونالیسم ایرانی بعنوان داروی موقت برای ایران در حال سقوط نباشد.یک کسی مانند رضا شاه که بتواند سفره این پلشتی ها را جمع کند ولو به بهای دیدن یک تاجگذاری دیگر تمام شود.
از طلا گشتن پشیمان شدیم ,
مرحمت کرده ما را همان مس کنید.
این امر اگر چه بر خلاف دموکراسی بنظر می رسد ولی این خود مقوم دموکراسی در آینده خواهد بود.امنیت و غذا نیاز اولیه بشر و دموکراسی نیاز ثانویه است.هنگامی که نیاز های اولیه در خطر می افتند , پرداختن به امور دیگر مهلک و خطر ناک است. بویژه آنکه مردم ما و خاورمیانه رفتار دموکراسی را تمرین نکرده اند و کار آنها به تشنج و درگیری می کشد و بخاطر نبود یک نیروی مرکزی قوی, گروه های سیاسی شروع به رانت خواری و تقلب و دزدی می کنند.
یک شاه بهتر از هزار خان است!
در مورد تحریم های جدید و اینکه روحانی گفته که ما تحریم های جدید را دور می زنیم نشان از ضعف و عصبانیت او دارد. کسی که بتواند حریفش را دور بزند نیازی به بیان آن ندارد تا بلکه حریف او باخبر نشود و راه جلوگیری نیاندیشد. از طرف دیگر عصبانیت او به جهت فشارهای زیادی است که در حوزه اقتصاد از جانب تحریم کنندگان به دولتش وارد می شود و مورد شماتت خامنه ای قرار می گیرد. خود کرده را تدبیر نیست!
از این عصبانیت ها از این به بعد زیاد خواهیم دید. توقع دارد که تحریم ها سبک شود تا بتواند دلار تهیه کند و آن را تحویل خامنه ای دهد تا او هم آن را حواله حزب الله لبنان و حماس نماید و در عوض به روحانی بگوید باریک الله!بادمجان دور قاب چین!خود شیرینی دیگر بس است. اصفهانی ها ضرب المثلی دارند که می گوید:
" خر را بار می کشد و مرد را باریکلا!"

در مورد داعش , آمریکا یک قفس برای این سگ وحشی ساخته است و هر که دوست دارد خارج از این قفس و هر که را دوست ندارد داخل این قفس رها خواهد کرد. وقتی داعش به کردها حمله می کند آمریکا به کمک آنها می اید و آنها را نجات می دهد ولی وفتی به اسد حمله می کند موضوع موکول به بعد می شود!دیوارهای این قفس , کردستان عراق , ترکیه , عربستان , اردن , اسراییل و دریای مدیترانه خواهد بود.بزودی این سگ وحشی اسد و حزب الله لبنان را تکه پاره خواهد کرد و شاید اگر ایران هم بچه خوبی نباشد آن را بجان ایران هم بیاندازند. فعلا که مجانی است!
در مورد مذاکرات اتمی من نقش جنگ غزه را کمتر از داعش نمی بینم. در حقیقت دو سطل آب بخ در این کمپین بر روی سر مذاکرات ریخته شد. جنگ غزه زنگ خطر را برای تمام سیاستمداران جهان به صدا در آورد که این روباه در خم رنگ پریده و طاووس علیین شده است! به لبخندهای ظریف اطمینان نباید کرد.
بگونه ای که اوباما هم زبانش فلج شد.او از حفظ کرامت چه کسی دفاع کند؟ کسی که علنا خواستار گسترش تروریسم در جهان است؟
از سوی دیگر خامنه ای دلخوش به این تتمه دلار خود است و فعلا دوباره چموش شده است. تا یک مشت دلار می بینند یاغی می شوند و به زمین و زمان جفتک می پرانند. بگذار دلارهای او ته بکشد دوباره موس موس آمریکا را شروع خواهد کرد با این تفاوت که از هالویی بنام اوباما در کار نیست و با چکش آهنی بر سرش خواهند کوفت و آن روی سگ آمریکا را خواهد دید!

شاخ و شجر گفت

چشمه گفت...

دلقک دیگه شورش رو در اورده اه اه اه چقد باید ما منتظر یه پست از شما باشیم ؟؟؟؟دق کردم از بس هر روز اومدم و هیچ خبری نبود!!!!دلقک باید مهربون باشه و زود به زود بیاد!!!

کلنل گفت...

سلام تیمسار
برای من مذاکرات هسته ای وقتی این جمله خامنه ای را شنیدم: «مذاکرات ادامه یابد اما من میدانم که به نتیجه نخواهد رسید» (نقل به مضمون)
تمام شد و تقریبا مطمئن شده ام که به نتیجه نخواهد رسید . مگر میشود برای مذاکراتی که نتیجه اش مشخص است قدم پیش گذاشت و عرق ریخت. مگر میشود خامنه ای را از بر سانجام رساندن بزرگترین مانورش در سطح جهانی واداشت. روحانی اگرجه در همه حوزه ها رودر روی خامنه ای ایستاده مثل دیروز که در کنفرانس خبری به خبرنگار کیهان که از او سوال کرد که نظرت درباره گفته رهبری مبنی بر اینکه وزرا مرز خود را با فتنه مشخص کنند پاسخ داد: دولت بر اساس توهمات کار نمیکند ولی در این یک مورد فعلا که تصمیمی نگرفته است. تیمسار! اگر مذاکرات به نتیجه برسد به معنی کنف شدن خامنه ای است که ظریف و یارانش فعلا قدمی در این راه برنداشته اند و طابق النعل بالنعل سخنان رهبر معظم را پیش برده اند. اگر غرب هم کوتاه بیاید تعبیری که در انتهای مذاکرات میشود مطمئنا نامش به نتیجه رسیدن، پیروزی یا چیزی شبیه این نخواهد بود. تنها یک راه میماند که دست از خامنه ای برداریم چشم و دلمان را به گوش و دهان ظریف بسپاریم تا شاید برای یک بار هم که شده از جانب خودش و دولتش حرف بزند و بشنود نه از جانب خامنه ای و حکومتش. (به امید آن روز) والسلام
پ ن: زندگی مسالمت آمیز با کفار در یک مکان در قاموس هیج مسلمانی تعریف نشده است چراکه جهانیان طبق دستورات اسلامی ـ بر خلاف آموزه های دینی ادیان دیگر ـ موظفند که به دین اسلام بگروند و راه دیگری ندارند. این یعنی آغاز جهاد یعنی قتال چه با بمب خامنه ای چه با شمشیر داعش.

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، به نظر من هم بد ترين اشتباه اوباما هم زود وارد شدن به مذاكرات با ايران بود و ذوق زدگى از انتخاب روحانى و ماچ و بوسه ظريف، انگار نمى داند كه با يك تشر خامنه اى همگى دولت و سياست اعتدال كله پا مى شود، از همه غمگينانه تر هم دلخوشى عده زيادى از هموطنان است كه منتظرند كه مذاكرات زودى به نتيجه برسد و روال اقتصاد برگردد به گل و بلبل و دلار ارزان شود و همگى دوباره دور سفره جمهورى اسلامى به خوردن و نوشيدن مشغول شوند و ايام بشود دوباره به كام، حتى اگر سر سفره خامنه اى و شركا باشند و خورده نانى نصيبشان شود.
شايد همين داعش سبب خير شود و دنياى غرب شر ايده خلافت اسلامى چه مدل جمهورى اسلامى و چه مدل داعش را از سر همه كم كند.
ارادتمند، افشين قديم

ناشناس گفت...

کجایی بوش؟ کجایند بیل کلینتون ها؟ ریگان تو کجایی؟ کجایند مردان بی ادعا؟

ناشناس گفت...

امریکا اگه یه رییس جمهور قوی داشت اخوندا الان دهه کرامت رو جشن نمیگرفتن یه پرچم دوزاری راه بندازن از مشهد تا قم مردم بدبخت و بیچاره ما راه بیفتن دنبال یه مشت مفت خور به اسم خادم امام رضا پرچم و ماچ کنن که خدا از این بدبختی و فلاکتی که جمهوری اسلامی نصیبشون کرده نجاتشون بده ....دقت کردین تا چند وقت پیش کسی نمیدونست دهه کرامت چیه هر روز دارن دامن میزنن به خرافات مردم حواستون باشه...

غریب آشنا گفت...

و اما من دلقک به قضایا خیلی‌ پیچیده نگاه نمیکنم : جنگ اخیر غزه و ظهور تقریبا آنی‌ داعش و سرد شدن تنور مذاکرات ۱+۵ و تحریمهای اخیر غرب را در راستای اهرمهای فشاری میبینم برای وادار کردن ایران به پذیرش همه چیز در چهارچوب تسلیم مطلق اعم از برنامه اتمی‌ و موشکی و حزب الله و خلاصه همه آن چیزهایی که غرب به اشتباه در ۳۵ سال اخیر به ایران واداده و حالا می‌خواهد یکجا جمعشان کند. در حقیقت خطر داعش در مقابل خطر حکومت ایران عددی نیست و اگر ایران به معنای سیاسی امروزش نیست شود ، داعش در چشم به هم زدنی‌ محو خواهد شد. بحران اوکراین هم تأیید می‌کند که پوتین در خاور میانه از سوریه و ایران دستش کوتاه شده که شروع به جفتک پرانی در شرق اوکراین کرده و می‌خواهد که در این گیرودار در مقابل ایران و سوریه از دست رفته، لااقل اوکراین را بدست آورد. در ایران هم همه سیاسیون و کسانی‌ که اختیاری دارند در کارها در یک جبهه‌ هستند و اگر اختلافاتی میبینیم فقط جنگ زرگریست برای اهدافی‌ که خودشان هم به آنها چندان امیدی ندارند ولی‌ ناچار به آن هستند از برای حفظ ماندن در مسند قدرت فقط، چون تمام اهداف اولیه مورد نظر آنها از دسترس خارج شده و میدانند که دست یافتنی نیست.در واقع غرب از این مذاکرات یک ایران کاملا سترون شده می‌خواهد در حد کبریب بی‌ خطر تبریز ! بر خلاف خیلیها من فکر می‌کنم که سیاست اوباما در مورد ایران خیلی‌ بهتر از رقیب جمهوری خواهش بوده که سالها با ایران مدارا کردند و از هیچ، کوهی ساختند که همه معادلات سیاسی و اقتصادی ۳۰ سال اخیر در دنیا حاصل جفتک پرانی اینها بوده.حقیقتاً اوباما دارد تکلیف ایران را معلوم می‌کند که باشد یا نباشد و اگر ماند چگونه باشد.

بابک گفت...

این خبر را دربالاترین دیدم:
نصرالله پشت ايده ايجاد داعش در سوريه قرار دارد:
ايران كارگر 9 شهريور: يك بازرس سابق در كميته نظارت عربي در سوريه به نام انور مالك پرده از يك سند اطلاعاتي برداشت كه تأكيد مي‌كند حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان پشت ايده ايجاد تشكيلات داعش در سوريه با هدف كمك به رژيم بشار اسد بوده است. مالك در مقاله‌اش كه سايت ” الخليج آنلاين ” روز گذشته آن را منتشر كرد نوشت ” جستجوي بسياري در مورد تاسيس اين تشكيلات جدل برانگيز و گذشته كساني كه از رهبران آن مي شناسم، كردم اما چيزي كه از بعضي ويژگيهاي طرفي كه اين تشكيلات را ساخته و پشت آن قرار دارد پرده بردارد و اين‌كه آيا يك مرجع فكري جهادي ثابت قبل از آن‌كه اين تشكيلات در صحنه ظاهر شود، وجود داشته است، پيدا نكردم . از اين‌رو نمي‌توانيم بدون داشتن دلايل قوي اتهام را ثابت كنيم، هر چه درباره تاسيس داعش و ايجاد آن توسط ايران يا روسيه يا رژيم بشار اسد در سوريه يا اسراييل يا آمريكا و كشورهاي ديگر گفته مي‌شود تنها احتمالات و پيش بينيها و اتهاماتي است كه دلايل قانع ‌كننده محكمي براي آنها وجود ندارد دلايلي كه روي يك جستجوي آكادميك مشخص و بي‌طرفانه استوار باشد، و غالباً هم اين اتهامات به نتايج ناشي از وجود اين تشكيلات مربوط هستند ” .
او افزود ” تنها موردي كه در جستجوي خسته‌كننده و مستمرم به آن دست يافتم يك سند اطلاعاتي است كه از كامپيوتر شاخه خارجي (279) اطلاعات كل سوريه درز كرده بود . اين سند مهم را كه از منابع موثق به دست آوردم در سال 2012 قبل از ظهور داعش در صحنه سوريه نوشته شده بود، در آنزمان داعش تنها يك تشكيلات به نام ” دولت اسلامي در عراق ” بود كه از تشكيلات القاعده - كه الزرقاوي در زمان حضور نظامي آمريكا در عراق آن را تاسيس كرده بود - متولد شده بود ” .
مالك روشن ساخت كه ” اين سند گزارشي است كه در آن اطلاعاتي از افسر ارتباط حزب الله لبنان در سال 2012 نقل شده است، او در آن از يك ملاقات مهم بين ارگان اطلاعات حزب الله و مقامات امنيتي سفارت ايران و افسران اطلاعات عراق صحبت كرده است ” .
اين سند فاش مي‌سازد كه ” در مورد وضعيت در كشور ( سوريه ) صحبت شد، از مهمترين بندهاي گفتگو اين بود كه حسن نصرالله ضرورت وجود گروههاي تكفيري در صحنه سوريه را پيشنهاد داد تا به اين وسيله بسيج افكار عمومي اسلامي و عربي و غربي به نفع دولت سوريه تسهيل شود ” .
اين سند خاطر نشان مي‌كند ” حاضران در مورد راههاي رسيدن تكفيريها به داخل كشور ( سوريه ) بحث كردند ، و توافق شد كه تردد آنها از طريق عراق و توسط تشكيلات دولت اسلامي در عراق كه بيش از 2000 نفرشان در زندانهاي عراق بودند تسهيل شود ” . بنا بر اظهارات منبعي كه با ايستگاه اطلاعات سوريه در لبنان صحبت كرد ، ” طرف عراقي ملتزم شد خروج اين افراد از زندان به هر طريقي كه باشد را تسهيل كند، هم‌چنين حفاظت شديد مرزي را نيز بردارد . افسر اطلاعات عراق تأكيد كرد كه آنها افرادي در درون اين تشكيلات دارند . اما طرف ايراني راه حلهاي عملي ديگري را ارائه داد . اين راه حلها در يك سي دي فشرده ضميمه شده بود كه طبق اظهارات مالك محتواي آن درز پيدا نكرده است .
بنا به گفته مالك اين سند چند نكته مهم داشت كه عبارتند از : وجود و حضور داعش در سوريه ايده پيشنهادي از سوي حسن نصرالله بود با تسهيل سازي دولت نوري مالكي و اطلاعات ايران به‌وجود آمد، اطلاعات عراق قبل از رسيدن دولت اسلامي عراق به سوريه در رهبران اين تشكيلات نفوذ كرده بودند، و برداشتن حفاظت مرزي و فرار از زندانهاي عراق از مهمترين كارهايي بود كه دولت مالكي براي داعش انجام داد، وجود اين تشكيلات در صحنه سوريه بسيج افكار عمومي اسلامي و عربي و غربي را به نفع رژيم بشار اسد آسان مي‌كند و طبعاً به حزب الله براي گزينه دخالت در سوريه جهت جنگ با كساني كه آنها را تكفيري مي نآمد كمك مي‌كند .
http://irankargar.com/index.php/news/world/965-nasrallah-in-syria-is-behind-the-idea-of-creating-dash

https://www.balatarin.com/permlink/2014/8/31/3663619

ناشناس گفت...

در زمان داریوش ، امپراطوری بزرگ هخامنشی تصمیم به تنبیه جزایر کوچک یونانی نشین گرفت و گوشه ای کوچک از ارتش چند ملیتی امپراطوری را درگیر این جنگ کرد که در ماراتن شکست خورد و داریوش دیگر فرصت نیافت جبران مافات کند اما خشایار شا اعاده حیثیت کرد و اسپارت را به آتش کشید و آتن را بر سرجایش نشاند و چون دیگر کاری نداشت نرم نرمک به درون حرامسرا خزید تا از عمر کوتاهی که اشک بر چشمانش می آورد تهایت استفاده را ببرد و ای کاش می توانستیم روح آن مرحوم را احضار کرده و میزان رضایتمندیش از باقی عمر را جویا شویم .
اردشیر که آمد یونانیان دوباره شروع کردند به جفتک پرانی . اما این پادشاه جدید نه حوصله جنگیدن با مزاحمان کوچک را داشت و نه اساسا لزومی به ورود در یک جنگ مستقیم را می دید . عوامل امپراوری را مامور به دمیدن در آتش اختلافات دو جزیره آتن و اسپارت و زدن نیشتر بر زخم قدیمی آنان کرد و جنگهای بیست ساله پلوپونز را راه انداخت که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان .
از آن زمان تا کنون این راه حل هنوز کاربرد کم هزینه دارد در بسیاری موارد .

ناشناس گفت...

ما دقیقا در وسط بازی آتاری غربیها هستیم.آنها راه صعود و سقوط در هر مرحله را میدانند و دقیقا میدانند مرحله بعدی چیست همان گونه که سوریه را وسط هوا و زمین نگه داشتند تا داعش راه بیفتد.

ناشناس گفت...

بازی ساده ای هست. این یک بازی برنامه ریزی شده دولت انگلیس و امریکا و به عملگی عربستان هست. عربستان زخم خورده از شکست سوریه درهای جهنم را بروی منطقه گشوده تا جلوی نفوذ ایران را بگیرد . جنگ واقعی جنگ دیگریست . تقلای یک آمریکای پرادعا برای ماندن در قدرت و یا دست کم سقوط آهسته تر . تمام داستان هسته ای سرپوشی برای مقابله با نفوذ هرچه بیشتر ایران در منطقه میباشد. عراق و سوریه به مثابه پلی جهت هدایت خط لوله گاز ایران به اروپاست . که اقتصاد اروپا را بزرگتر میکند . این برگ آخر بازی است . اگر ایران این دور را ببرد عربستان تجزیه خواهد شد و جهان عرب اخته خواهد گردید . و تهران بار دیگر پایتخت خاورمیانه خواهد گردید .

ناشناس گفت...

تهران بار دیگر پایتخت خاورمیانه خواهد گردید!

تصور کنید آن زمانی که تهران پایتخت خاورمیانه شود چه خوب می شه! به به مقام معظم رهبری, جنتی اینطرفشان نشسته,احمد خاتمی اونطرف, به به, عربستان هم که بازی را باخته دم در نشسته!داعشی ها هم رویشان کم شده و دارن چایی می آرن.روحانی هم غربی ها را از سر میز مذاکرات کت بسته آورده و قرار است داعشی ها بعد از مجلس روضه آقا با کله اشان فوتبال بازی کنند.برق نیست آب نیست اینترنت نیست ولی در عوض خامنه ای به جوانان نشاط می دهد! به به به به

ناشناس گفت...

بازی ساده است!

ناشناس گفت...

در عجبم، یعنی بسیار در عجبم از آقایانی که نبض به شمارش افتاده ایران و حکومت فاسد آنرا نمی بینند و هنوز با تئوری های عجیب و غریب توطئه نفس آمریکا را در سینه محبوس کرده اند و پایتخت خاورمیانه شده اند نقدا تا انشاالله بزودی پرجم شیعه را بر بام کاخ بوکینگ هام به احتزاز درآورند تا آنهم بشود مقدمه ای برای خیز به سمت کاخ سفید. نمی بینند و نمی دانند که چه خبر است؟ نمی دانند و نمی بینند که اگر هواپیماهای آمریکایی نباشد همین الان بغداد و دمشق روی هوا هست؟ خدایا خودت فکری به حال ما بنما.

ناشناس گفت...

این ها بابک زنجانی هاشون هم مشغولند. مساله اینه که بابک زنجانی احمدی نژاد هم خیلی موفق نبود (وگرنه زندانی هم نمی شد). آقا اون اوایل خیلی منم میزد که تحریم ها رو دور می زنیم. چند سال بعد فهمید که زمینش خیلی سفت بوده برا همین حماسه دور زدن رو با حماسه نرمش عوض کرد.

ناشناس گفت...

بعضیا متاسفانه تو خواب خرگوشیند معادلات جهانی را هنوز با چرتکه قبل از سال 2008 محاسبه میکنند . جنگ خیلی وقته شروع شده.آمریکا و انگلیس چاره ای جز این ندارند . به کمتر از تجزیه ایران راضی نمیشند . دیروز رسما داعش کلید این تغییر نقشه به جا مانده بعد از جنگ اول جهانی را زد و استان فرات را شامل بخشهایی از عراق و سوریه را رسمیت داد.بعضیا از جماعت چ.. ناله کن فقط دنبال این هستند نظام ضربه بخوره تا دلشون خنک بشه . مثل اینکه مردم عصر صفویه از پیروزی اشرف افغان دست افشانی کنند .اینها همه پیامد حرکت سرمایه از غرب به کشورهای بریکس و اقمار انهاست . یا الان توی این بازی کثیف ایران خودش را سر پا نگه داره یا باید مصیبت بار ترین شکست را بعد از حمله مغول تجربه کنه.

ناشناس گفت...

یک خبر شیرممدی از محمود اباد
مردم محموداباد مراسم اعدام را بهم زدند! در این مراسم نزدیک به سه هزار نفر حضور داشتند که با سر و صدا و هیاهو و اقدامات فیزیکی ناشی از حمله به حصار امنیتی باعث لغو مراسم اعدام شدند.. »

ناشناس گفت...

دلقک جان فکر میکنی مشکل اسلام سیاسی بدون حل مشکل اسراییل حل میشه؟ به فرض که جمهوری اسلامی حذف بشه. تا اسراییل هست بعیده که اسلام سیاسی تموم بشه

رامیار گفت...

قربان این یک جمله:

"خداوند هیچگاه دنیا را گرفتار سیاستمداران بی تصمیم و بلاتکلیف نکند بویژۀ کدخدای جهان را! آمین"

ناشناس گفت...

تحلیل شما در مورد عدم محکومیت داعش توسط روحانیون شیعه در شرایطی که داعشی ها شیعیان را صراحتا کافر و مهدور الدم می دانند و نتیجه ای که گرفته اید مبنی بر عدم مخالفت مراجع شیعه با اقدامات داعش قابل پذیرش نیست چرا که ضدیت مکتب تشیع مورد نظر حکومت ایران و شریعت مورد نظر داعش آنقدر بین و آشکار است که اصولا نیازی نیست روحانیون شیعه اقدامات داعش را محکوم کنند مانند آنکه بگویید چون آب و آتش می توانند نزدیک هم باشند پس ضدیتی با هم ندارند... مثل اینکه در این تحلیل ! تلاش کرده ای هر جور شده داعش و روحانیت شیعه را به هم بچسبانی اما از قیاست خنده آمد خلق را

ناشناس گفت...

دوست گرامی
بگذارید یک توضیحی در مورد این حرف تیمسار بدهم.
منظور این است که روحانیت شیعه "اعمال" داعش را محکوم نمی کند بلکه خود او را محکوم می کند. به تعبیری می گوید چرا این اعمال توسط انان اجرا می شود و نه ما! این حجاب های غلیظ,این سنگسارها حتی سر بریدن ها از نظر ایشان طبیعی است ولی چون طرفداران عمر و عثمان آن را انجام می دهند پس می خواهند اسلام را قبضه کنند! ولی اسلام مال طرفداران علی است! و سنی ها نباید مجری قوانین اسلامی باشند! آنها می خواهند با اجرای این قوانین مترقی, فرصت طلبی کنند و حق آل علی را پایمال کنند!
این حقیقتی است که آخر و عاقبت اکثر گروه های ایدئولوژیک اسلامی به داعش ختم می شود منتها در برخی نقاط شرایط فراهم نیست و مجبورند کراوات بزنند و از علوم طبیعی و تکنولوژی سخن بگویند تا یک وجه اجتماعی برای خود بسازندولی پس از رسیدن به قدرت, تفاسیر مدرن از دین کم کم جای خود را به نص صریح می دهد.

ناشناس گفت...

یک خبر از شیرممدهای بافق

كارگران پيروز شدند و تمامی کارگران بازداشتی معدن بافق آزاد شدند
کارگران بازداشتی معدن سنگ آهن بافق از زندان «خلد برین» یزد آزاد شده‌ و راهی شهرستان بافق شدند در شانزدهمین روز متوالی اعتصاب حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق نهايتا كارگران پيروز شدند و تمام كارگران بازداشتي آزاد شدند

Dalghak.Irani گفت...

لطفاً از واژه های سکس مستقیم استفاده نکنید. در ضمن من با اخبار منتسب به شیر ممدی - بیچاره شیرممد - توی کامنت ها نگذارید چون مجبورم منتشر نکنم. زیرا کلاس سیرکم پائین که آمده با نارضایی خودم شماها بدترش نکنید.اخبار و شایعات شیرممدی به شایعات بی منبع گفته می شود. و منظورم از اخبار هم تمام اخباری است که در هر جامعۀ نرمالی اتفاق می افتد و مطلقاً جنبۀ سیاسی ندارد. مثل کشته شدن یک کارگر در کشاکش های نظم شهری یا اعتصاب صنفی تعدادی کارگر با خواسته های مادی مشخص و محدود یا نزاع های شهری ناشی از اجرای قوانین شهری مرسوم در اغلب شهرهای جهان و از جمله پررنگ ترش در همۀ کلان شهرهای دنیای عقب مانده. زیرا تمسک به وقایع - هرچند تلخ اما بدیهی و همه جایی بعنوان ضعف منحصر بفرد و سیاسی جمهوری اسلامی باعث لوث شدن مبارزۀ سیاسی می شود و آخوندها با استناد به این هیجانات نادرست و کاذب دنیای مجازی مشکلات سیستمی و بی حمونتی و ناشی از سیاست های ایدئولوژیک را اینهمانی می کنند و جوانان ساده لوح را فریب و پیران روشن اندیش را نسبت به اپوزیسیون بدبین می کنند. خبر یا حتی شایعه باید حتماً بار بی کفایتی رژیم را حامل باشد و نه اتفاقات روزمرۀ همۀ جوامع را. یا...هو

یک نفر آدم گفت...

جناب نا شناس ، اقدامات داعش ، همان کاری است که حضرات در 35 سال پیش در ابتدای انقلاب فرمودند ، مطابق یالنعل ، اگر داعش تجاوز می کند ، اقایان هم در زندان اوین به هر زن و مردی که دستشان رسید تجاوز کردند ، اگر داعش فله ای اعدام می کند ، اقایان خلخالی و ری شهری هم اعدام کردند ، از اعدام فله ای سال 67 به نام محارب هم بگذریم ، اگر داعش دزدی می کند اقایان هم همه دزدند، اگر داعش به نام دین خواهر و مادر مردم را به هم پیوند داده اقایان در ایران هم 35 سال است که مشغول این کارند ، اگر داعش یزیدی ها را کافر می داند و خون و مالشان را حلال ، ما همین کار را با بهاییان می کنیم ، اگر داعش وسط میدان شهر سر می برد ، ما دار می زنیم ، در قطع دست و پا هم با هم هم عقیده ، از سنگسار و ... هم بگذریم. شما بفرما تفاوت داعش و جمهوری اسلامی کجاست ؟؟!

Ironman گفت...

به ناشناس عزیزی که راجع به خواب خواب خرگوشی حرف زد و چرتکه مدل ۲۰۰۹ به بعد رو داره برای حساب و کتاب دنیا، عرض می‌کنم که شکست مصیبت بار یعنی‌ به افتضاح کشیدن سیاسی و اقتصادی و بالطبع اجتماعی یک کشور که عمد‌تاً به وسیله یک کشور خارجی‌ به کشور هدف وارد میشود ۰ حقیقتاً با مقایسه شرایط کلی‌ ایران در سال ۵۷ و سال ۹۳ و با در نظر گرفتن فاکتور زمان و پیشرفت هایی که خیلی‌‌ها کردند از سال ۵۷ به بعد و ما نکردیم، میشود براحتی نتیجه گرفت که شکست مصیبت بار را خورده‌ایم در این ۳۵ سال اخیر، فقط با وقاحت هر چه تمامتر دم از همه چیز میزنند و نداریم و همه هم میبیننند که نیست.پس بالای سیاهی رنگی‌ نیست. به اغول معروف یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی‌ بی‌ پایان.در مورد لفظ چ...ناله که ناله کرده بودی هم باید بگویم که وقتی‌ نتوانی‌ آزادانه حرفت رو بزنی‌ مجبوری چ...ناله کنی‌ رفیق.این جماعت اکثریت ملت هم چیز زیادی نمی‌خواهند، فقط میخواهند مثل همه آدم‌ها زندگی‌ کنند. همین.

ناشناس گفت...

آقای مرد آهنین یا ایرون من .امثال تو یا خیلی خامند یا شستشو مغزی شده رسانه های دیگه تقصیری هم نداریم کشورهای غربی کلی بودجه و بالاخص انگلیس کلی بودجه برای برنامه ریزی فکری شما هزینه میکنند . دلقک که خودش انگلیس ساکنه میدونه مردومی حرومزاده تر و مفت خورتر و بی بند بار تر از انگلیسی جماعت وجود نداره.شما هم هنوز نمیدونی پایان تلخ چیه این فقط شروع یه فاز تلخ تر و طولانی تره .من سینه چاک دوران طلایی امام نیستم ولی فقط میدونم خیلی مرد بود که کشور را از توی یه انقلاب و یه جنگ در آورد بدون اینکه یه وجب خاک بده و کشور تجزیه بشه یه نگاه به لیبی بندازید تا حساب کار دستتون بیاد . همین حالا هم از گور در بیاد بخواهد یه انقلاب راه بندازه همین امثال شماها دنباله رو اش هستید .

Dalghak.Irani گفت...

علی بابای ناشناس. حرفت را بزن و از من فاکت نیار. زیرا من در حد محدودی که با جامعۀ میزبان مراوده دارم انگلیسی ها را بسیار آدم های با پرنسیپ و انسان دوست و فوق العاده به نتیجه رسیده ام و البته سیاستمداران بسیار زیرکی هم دارند که منافع ملی کشورشان را بنحو احسن دنبال می کنند و وظیفه ای غیر از این هم ندارند. بنابراین صفات برشمرده ات برای بریتانیایی های شهروند بسیار بسیار دور از واقعیت و کاملاً دایی جان ناپلئونی است. این توضیح مختصر را لازم دانستم و حوصلۀ ورود به چالش هواداریت از تحجر مذهبی را ندارم که بسیار فاجعه بار بوده برای بشریت و هنوز ورژن نهایی اش که نابودی خاورمیانه است را کامل نکرده و بنمایش نگذاشته است. پناه برخدا از دست خدای متکبر و نابودگر ادیان ابراهیمی. یا...هو

ناشناس گفت...

به ناشناس عزیز، راستش من نفهمیدم منظور تو را. بالاخره حرومزادگی انگلیس چه ربطی‌ به این داره که حکومت خودمون داره میکنه تو پاچه خودمون؟ این وسط انگلیس چه کاره است عزیز برادر ؟ برای من دشمنی هموطنانم !!! در راس حکومت ملموس تر از دشمنی انگلیس و آمریکا و کوفت و زهر ماره. یعنی‌ تو میخوای بگی‌ که الان ما وضعمون خوبه چون ممکنه خیلی‌ بدتر از این حرفا باشه؟ یعنی‌ نمیتونیم به راه‌های بهتر شدن فکر کنیم به جای اینکه از ترس بدتر شدن روز بروز بیشتر نزول کنیم و خدا را هم شکر کنیم که هنوز زنده هستیم.الحق بشین و فکر کن و پیدا کن آدمهای ، یکی‌ از یکی‌ دزد تر، وطن فروش تر، نان به نرخ روز خور تر، حرومزاده تر و مفت خورتری که هستند در مسند کارها و لازم نیست شما ۶-۷ هزار کیلومتر سفر کنی‌ که آنها را در انگلیس بیابی.چرا میخوای گناه نفهمی خودمون رو بندازی گردن انگلیس؟ از ماست که بر ماست.

ناشناس گفت...

من زیاد از روس وانگلیس دل خوشی ندارم (مراجعه به تاریخ) اما معتقدم مقصر خود مردم ایران هستند و مقصر اصلی ارتش شاهنشاهی ایران است که در زمان دولت دکتر بختیار پشت دولت را خالی کرد و اعلام بیطرفی کرد و شورش 57 پیروز شد و باقی قضایا ...