۱۳۹۳ مرداد ۲۲, چهارشنبه

تفسیر "بروید به جهنم" روحانی به داعش شیعه: مصمم هستم. یا می برم؛ یا می روم!



1- قحط الرجال که بشود می شود همین که تیمسارش دلقک می شود و دوتا آدم کُند ذهن می شوند سردبیران دو مهمترین روزنامه های اصلاح طلب شرق و اعتماد و تنها روشنفکر همه فن حریفش هم می شود صادق زیبا کلام که از بس خودش را تکرار می کند مثل دلقک یادش می رود که صفحۀ قبل چه گفته و چه نوشته. حسن روحانی که نه اسب من خواهد شد و نه خر مصباح یزدی و در همان قاطری که بوده خواهد ماند و ایران را بلاتکلیف اداره خواهد کرد رو به قهقهرا؛ با تمرکز فکر کرده و حرفی حسابی زده به لشکر سلم و تور خامنه ای که بروند به جهنم برای نلرزیدن و خوشبینی. حالا آن دو روزنامه نگار کند ذهن و آن روشنفکر چلانده بعنوان پیش قراولان جامعۀ مدرن وا لیبرالیسم شان رفته هوا که ای وای روحانی هم شد احمدی نژاد و همین فرداست که دارو دستۀ اراذل و اوباش خامنه ای چوب توی ماتحتمان بکنند. در حالی که اصلاً سوراخ دعا را گم کرده اند و نمی دانند که "کلوخ انداز را پاداش سنگ است" و در حکومتی ایدئولوژیک - آن هم بدون ایدئولوژی مدون حداقلی - چاره ای جز هجوم و هجوم و هجوم به طرف اوباشان و پااندازان سیاسی نیست. و اگر در موضع دفاعی بمانی و ادای دموکراسی سویس را در بیاوری کلاهت پس معرکه هم نیست چون گردنت را ساطوری می کنند.

2- روحانی شرمنده است! حالا دیگر نه از عملکرد احمدی نژاد فقط؛ بلکه از عملکرد سی سالۀ اسلام در سرزمین اهورایی ایران و داغ داعشی که طبق نص صریح و نعل بالنعل پیامبر اسلام دارد نسل بشریت را نابود می کند. و روحانی می داند که همۀ این کثافتکاری ها از گور روحانیان شیعۀ قدرت طلب و انقلاب کوفتی ایران و رهبری داهیانۀ مقام معظم رهبری برمی خیزد و الا دنیا بقاعده داشت پیش می رفت و هیچ عمر و ابوبکر و محمد و عثمان و حسن و حسینی هم نه مدعی بود و نه در سودای خلافت. او دیگر نه تنها نمی تواند در چشمان زنش که پسر جوانش را در اعتراض بهمین دگم اندیشی پروتستانیزم اسلامی - تازه رحمانی ترین صورت بندی مذاهب اسلامی- (شیعه) خود کشته یافته نگاه کند؛ حتی از خودش و سن و سالش و عمری که به امید آب به سراب اندیشیده و دیگرانی را در وسعت یک ملت هم به قهقراء راهنمای شریک بوده هم خجالت می کشد. بدتر از همه اینکه حالا که مسئولیتی هم دارد و وعده هایی هم که داده دارد تبدیل به تعلیق بمحال می شود. روحانی می داند که یا باید ببرد یا باید برود و دارد تلاش می کند که ببرد. و من معتقدم که اگر بهمین تیزی حمله کند قطعاً برنده خواهد شد. او البته که پشت پرده را هم می داند و خوب متوجه است که رقیب ایدئولوژیک در حضیض کامل است و اگر نتواند این لاشۀ متعفن را گندزدایی کند دور نخواهد بود که دوباره خامنه ای جان خواهد گرفت و دستورات پشت پرده و منافقانه اش برای زمین زدن روحانی و هاشمی را بروی صحنۀ علنی خواهد آورد مثل 8 سال گذشته.

3- اعتقاد دارم کل کسانی که از ادبیات روحانی انتقاد کرده اند آدم های مزخرف و نفهمی هستند زیرا مطلقاً متوجه این اصل بدیهی نیستند که ادبیات چاروداری و حذفی پارۀ تن ایدئولوژی است و هیچ ایدئولوژی در تاریخ نمی توان سراغ گرفت که ادبیات خشن و رویارو نداشته باشد. وقتی بخواهی با محاسبه و بالانس کردن مثل قالیباف یا به مصلحت و اعتقاد مثل محمد خاتمی چرخش ایجابی بکنی بسمت ایدئولوژی می شود "خفه شدند" و "غیرت دینی" قالیباف و "می دهم همه تان را از اینجا بیرون کنند" محمد خاتمی در تهدید دانشجویان لیبرال و منتقد در دانشگاه و اگر خواسته باشی سلبی بچرخی بسمت بیرون ایدئولوژی می شود "برو به جهنم" مبارک روحانی. حالا یکمشت آدم مزخرف راه افتاده اند که " نه که ما حکومتی داریم متعارف و مثل صدها حکومت موجود در جهان و عده ای موافق و عده ای مخالف سیاست های جاری هستند و دارند با هم مباحثۀ عقلانی می کنند برای منافع ملی. پس باید که هنجارهای دموکراتیک هم رعایت شود در این مباحثه و رییس دولت بحث اقناعی و عقلانی کند و از تندی و گزش خودداری". در حالیکه متوجه نیستند که این شترگاوپلنگ انقلاب سی و پنج ساله در ایران کمترین شباهتی به حکومت ندارد نه در ثبات و نه در گفتار و نه در عمل و نه در موافقت و مخالفت. و لذا بقول ترک ها جلوی کسی که می گوزد نرینی می گویند یارو کون ندارد و بقول روانشناسان بالینی جلو آدم پرخاشگر اگر به گذشت و مدارا رفتار کنی جز تیزتر کردن پرخاش او نتیجه ای عایدت نخواهد شد.

4- آفرین به روحانی با این گزیده فکری وگزیده گویی که بطور قطع در بلند مدت بنفعش خواهد شد و او که نه کریمی قدوسی و حسین شریعتمداری بلکه مصباح و خامنه ای و بازوی قدرتمند نظامی سیاسی آنان را نشانه دارد در پشت صحنه  انشاء الله موفق خواهد شد رقیب گردن کلفت و نفهم و متحجر خودش را به محاق و عقب نشینی وادارد و از جان گرفتن ادبیات بشدت خشن تر و پرخاشگرتر خامنه ای و شرکا جلو بگیرد بعد از دوران فترت کنونی. حتی معتقدم که در عقب نشینی مجلس در روز استیضاح فرجی دانا هم مؤثر خواهد بود کما اینکه حالا که شریعتمداری و بذرپاش و اراذل مطبوعاتی این نحلۀ بی فکری وقتی سمبه را پرزور دیده اند با ادبیات ملایمتری با رییس جمهور و حرف هایش برخورد کرده اند. اما اگر هم وزیرش را بیاندازند باکی نیست چون بدون این گفته ها هم چنین امری قطعی بود اما اگر حسن روحانی بهمین صراحت و تیزی بماند بدون کمترین تردیدی اوباش و اجامر عقب خواهند نشست. زیرا آنان بهتر از هر کسی می دانند که اگر تنور پرخاش و رازهای مگو را گرم کنند رییس جمهور دست پرتر و اطلاعات رسواتری دارد علیه آن ها. فقط می ماند تأسف و لعنت به کسانی که بجای استقبال از هجوم رییس جمهور به جبهۀ شر و تحجر و عقب ماندگی ادای ماندلا و گاندی و دکتر شوایتزر و مادر ترزا را در می آورند در سرایش مرثیه های اخلاقی. اف! کاشکی بجای رابی ویلیامز نازنین یکی از ما می مردیم بلکه ملت یک مزاحم خنگ کمتر داشت. یا...هو

بعد از تحریر: به احترام همۀ دوستی هایتان این مطلب را نوشتم و خواهش می کنم تحت فشارم نگذارید. 

۲۷ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک گرامی برای شناخت لمپنانه روحانی و روحانیها که این مملکت و جامعه ان را به مهمیز ویرانی و تباهی کشانده اند گریزی به سخنان نمازجمعه پس از ۱۸ تیر۱۳۷۸ بزنیدتا با شخصیت اینان بیشتر اشنا بشوییددرست است ممکن هست بگویید روحانی عوض شده یا تنها روحانیت با روحانیت از بین میره

اما تنها راه نجات این مملکت خداحافظی روحانیت با سیاست و برگشت به حوزه های علمیه هست در غیر اینصورت سیاست یکی به میخ زدن و یکی به نعل جوابگوی این جامعه نخواهد بودمگر اینکه هدف ادرس غلط فرستادن باشد که در تبحر روحانی و روحانیت می باشد

پس اگر روحانی صداقت دارد یا باید لباس روحانی را از تن خود برکند و به مالنند یک شخص عادی به کار خود ادامه دهد و یا اینکه از مردم عذر خواهی بکند و برای همیشه صحنه سیاست را تر بکند راه سومی نیست و با این جنگولک بازیها به جایی نمی رسد

حمید گفت...

نمی خوایم تحت فشارت بگذاریم، اما تو این اوضاع سیرک بسته باشه که دق می کنیم از غم...

ارد گفت...

مگر نه اینکه در زمان خاتمی آرزوی ملت این بود که رئیس جمهور کمی مقاومت کند و انقدر "فرت و فرت" کوتاه نیاید خب حالا تا حدودی این اتفاق افتاده. جناب تیمسار عزیز من هم مثل شما رویکرد این روزنامه های اصلاحاتچی را درک نمیکنم و صد در صد(در حد آخیش دلم خنک شد) با این ادبیات روحانی موافقم و امیدوارم در صورت لزوم شدیدتر هم بشود، ممنون از مطلبتون هم خوب بود هم به موقع.

ناشناس گفت...

چند اشکال این نقد داشت
1- خلط مواضع
مخاطبان روحانی را طرفداران خامنه ای فرض کردید که می تواند باعث این توهم بشود که روی سخن روحانی با خامنه ای است. آیا واقعا خامنه ای می خواهد چوب لای چرخ هیئت مذاکره کننده ای بگذارد که می خواهند برای او دلار بیاورند؟! واقعیت این است که جمعی از رانت خواران اصول گرا که حتی خامنه ای هم حریفشان نمی شود بر سر قدرت با روحانی درگیرند.این کار ارتباطی به خامنه ای ندارد و خامنه ای در این مورد در جبهه روحانی است ولی کاری نمی تواند بکند.
2- این طرز حرف زدن آقای مستر پریزیدنت بیشتر از آنکه نشان دهنده قاطعیت نایاب ! در او باشد نشان دهنده ضعف است. کاملا مشخص است که از کوره در رفته است و کسی از کوره در رفته که کنترلش را از دست داده باشد.رییس جمهور محترم بهتر است بجای فحش و فحش کشی! با اقدامات عملی شجاعانه مانند جلوگیری از قوانین افزایش جمعیت و یا تلاش برای رفع حصر , کارایی خود را اثبات کند.
3- چرا این آخوندها فقط طرف زن ها غش می کنند؟
چرا این درگیری های قمر خانومی فقط در حوزه مذاکرات اتمی اتفاق می افتد؟ این امر عجیب و بو دار است. این مملکت مسئله دیگری برای دعوا ندارد؟
این نشان می دهد که روحانی برای ماموریت اتمی اش که توسط خامنه ای به او محول شده است با چالش روبروست ولی مهمتر این است که او بقیه جبهه ها را وا داده و فقط به این جبهه چسبیده است. این بدین خاطر است که در این جبهه خامنه ای پشت اوست والا این جبهه را هم مانند بقیه وا می داد!او به پشتیبانی خامنه ای دلگرم است و بر هامون و دریا می تازد والا در مورد مسئله ای بنام حصر , خود پیشاپیش دستمالی برای مالیدن بادنجان آقا بر می دارد!

ناشناس گفت...

سپاس تیمسار،

فقط بدانیم که اینجا هستی‌ کافیست برای ما .



شهریار بی‌ تاج و تخت

گمگشته گفت...

سلام
دوستت دارم و داریم تیمسار جان مراقب خودتان باشید فقط همین ...

ایـــــــــــــــــــران گفت...

درود بر امیر گرامی
هنوز مطلب را نخوانده ام... خوشحالم که بعد از مدتی غیبت دوباره نظاره گر تحلیل هایتان هستم. پیروز باشید.

ناشناس گفت...

داشتیم پر پر می زدیم این مدت که نبودی.

پسر حاجی گفت...

ممنون

ناشناس گفت...

بنا به گزارش سحام، «یکی از دلایل» عصبانیت حسن روحانی، کارشکنی این گروه اندک در برابر سیاست های آشتی جویانه وی با دنیاست. واضح است که اگر درهای آشتی ایران با دنیا گشوده شود، کاسبان تحریم مجالی برای عرض اندام و استفاده از «رانت های گسترده پیشین» نخواهند داشت. اما یکی از«دلایل اصلی»عصبانیت رییس جمهور در دو سخنرانی اخیر، اطلاع وی از پروژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با هماهنگی «قرارگاه عمار» و در راس آن‌ها «برادران طائب» است.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار سحام گفت: در روزهای اخیر، اطلاعات سپاه، فعالیت گسترده ای را برای دستگیری یاران و مدیران نزدیک به هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی آغاز کرده است. این تلاش ها در راستای «تشدید فشارها» به رییس جمهور قبل از مذاکرات هسته ای در ماه نوامبرادامه خواهد یافت. به طوری که سپاه پاسداران با دستورات و طراحی های صورت گرفته«برادران طائب»، قصد دارد«اسماعیل سماوی، خواهرزاده حسن روحانی» را بازداشت کند. همچنین فشارها بر مدیران و وزرای حسن روحانی برای تسلیم آن ها در برابر خواست های غیرقانونی مراکز پنهان قدرت، درحال تشدید است.

ناشناس گفت...

خوش آمدی و جه شیرین گفتی، این خود ماندلا بینی جماعت ایرانی محصور در مرزهای داعش و طالبان و انصار حزب ا... پدر مملکت ما رو در آورده. تنها حرف عالی و بدون ایهامی که روحانی به مخاطب مشخص زده و حسابی طرف مقابل رو منکوب کرده همین بوده این هم از برخورد لیبرال ها.

ناشناس گفت...

با سلام. بسیار خوشحال شدم که دوباره دست به قلم دیدمتنان. واقعا شما را سیاست شناسی کاربردی می بینم که بازیگران سیاس و مردم را می شناسد. سعدی می گوید: درشتی و نرمی به هم در به است چو فاصد که جراح و مرهم نه است.
بسیار خوشحال شدم که چهره جدی روحانی را هم دیدم. هیچ گونه توهینی هم در سخنانش نبود. به جهنم عبارتی است نه به معنای بزوید به جهنم بلکه به معنی اصلا مهم نیست.
روی سخن او با جهان متمدن هم بود و تصمیم قاطع او در نزدیکی به جهان متمدن .امیدواارم به این رییس عملگرا.


ناشناس گفت...

باسلام جناب تیمسار
با حساب کتابی که ازمدت مسافرتتان داشتم (طبق وعده جنابعالی)از روز پانزدهم مرداد هرروز دو سه بار وبلاگ را ریفرش میکردم تا اینکه امروز اعلام حضور فرمودید..........خسته نباشید انشاالله خوش گذشته باشد مسافرت
مطلب آخری که نوشته اید(تحت فشارم نگذارید)کمی آزاردهنده می نماید!!!!یعنی منتظر نوشته های بعدی بمانیم یا نه؟؟؟؟خواهشمندم به نوشتن تحلیل هایتان ادامه دهید خواهشمندم.

ناشناس گفت...

بعد از ارسال پست به خبری برخورد کردم با عنوان جواب روحانی به منتقدان . در ذیل عکس شعری را آورده که که من بیتی را در پستن گذاردم.
شبانی با پدر گفت ای خردمند مرا تعلیم ده پیرانه یک پند
بگفتا نیک مردی کن نه چندان که گردد چیره گرگ تیز دندان
درود بر روان سعدی که اشعارش بعد از صدها سال تازه است.

ناشناس گفت...

و البته داعش جلوله را گرفته است که در چهل کیلومتری ایران است. ببینیم از اصولگرا و اصلاح طلب و الباقی کی و چطور با برادران ایمانی اشان روبرو خواهند شد ما که نشسته ایم و نگاه می کنم این فیلم پر هیجان را و تخمه می شکنیم. مردیم هم مردیم دیگه.

ناشناس گفت...

سلام جناب دلقک
ما نمی خوایمتحت فشار بگذاریمتان..ولی برای امیدوا رماندن و نفس کشیدن دلمان می خواد حرفهای شما بخوانیم..

ناشناس گفت...

ما که تو را تحت فشار نگذاشته ایم!
این حضرتت است که ما را شدیدا در مضیقه گذاشته و فشار میدهی که نخوانیم!
سلام

ناشناس گفت...

موافقم و خوشحال از نوشتنت.

ناشناس گفت...

timsar khaste nabashiiiii.
khoda ro shokr omadiiii. dashtam deghhhh mikarda.
khoda ghovattt

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
ازينكه لطف كرديد و دوباره نوشتيد ، زيبا هم نوشتيد مثل هميشه ، ممنونم
بعد از حرفهاي آتشين و به جاي آقاي روحاني ، متأسفانه امروز با حرفهايي كه در هيئت دولت زدند ، به نوعي زد حال زدن به همه ، به نظر حقير يك رييس جمهور اگر حرفي مي زند يا هيئت دولتش عمل اشتباهي را انجام مي دهد ، بايد شهامت عذر خواهي رسمي را داشته باشد ، ولي يك رييس جمهور به هيچوجه ( با تأكيد زياد ) نبايد حرفهايي را كه زده است توضيح دهد تا در صدد اصلاح و توجيه آن باشد ، اين عمل دون شأن مقام رييس جمهور است ( البته شايد بنده اشتباه مي كنم )
٢- آقاي خامنه اي امروز طبق معمول سخنراني داشت ، نكته اي كه باعث خنده و تعجب حقير شد در هنگام پخش سخنانش را دوست داشتم با شما و دوستان در ميان بگذارم ، آقاي خامنه اي دو بار در هنگام توجيه و تبين اين مسئله كه رابطه با امريكا به نفع جمهوري اسلامي ست ، از لفظ (( آدم عاقل )) استفاده كرد ! ، كار خامنه اي به جايي رسيده كه ديگر مي داند جمع كثيري از حكومتيان هم حرفها و نظراتش را مزخرف مي دانند ، حالا دست به دامن آدم عاقل شده است
مثل دروغگويي كه دائما قسم مي خورد تا ديگران حرفش را باور كنند !
براي بنده كه اين آدم عاقل بودن خامنه اي خيلي جالب بود
پاينده باشيد

ایرانی گفت...

ممنون از نوشته عالی شما
بعضی ها فقط بلدند دیگران را نصیحت ابلهانه کنند و عقل و شعور همکاری در زمانهای سرنوشت ساز را ندارند

ناشناس گفت...

تمیسار جان این گزارش را ببینید و بخوانید که یکی از یزیدی های نجات یافته یا فرار کرده می گوید که همسایه های عربمان وقتی داعش وارد شهر شد به داعشی ها پیوستند و اسلحه کشیدند و افتادند به جان مردم. این خبر از یک بمب اتمی خطرناکتر است، شما پیر خبر و تحلیل هستی. می دانی این یعنی چه برای یک ایرانی؟ یعنی این آتش های زیر خاکستر ایران (خونهای ریخته شده) با زمینه ای که ایجاد خواهد شد (با داعش یا غیر آن) زبانه خواهد کشید و همه امان را خواهد سوزانید. این خبر برای دیگران نوچ نوچ می آورد ولی برای دنیا دیده ها و تحلیگران بسیار معنی دار است.
http://www.cnn.com/2014/08/13/world/meast/iraq-mountain-yazidi-refugees/

ناشناس گفت...

خیلی خوش آمدید. انشالله بدون اینکه حس کنید تحت فشار هستید ، با میل و رغبت بنویسید چون به هر حال با توجه به اوضاع منطقه حس میکنم ایران به سمتی می رود که اگر هم شما بنویسید ، ما نتوانیم نوشته های شما را بخوانیم چون در حال فرار به کوهها هستیم و منتظر هواپیماهای شیطان بزرگ که برایمان آب و غذا بریزند

پیاله‌چی گفت...

الهی که در پیشگاه قلمتان همیشه آسوده وجدان باشید، که هستید، جناب تیمسار. نوش...
وقت نیست دیگر و لاجرم به وقتش بایستی نوک قلم را قدری تیزتر کرد و شاید نقل معنی را بدان طریق تسریع بخشید...
بسیار مایه تحسین است این بی‌تعارفی جناب عالی در آشکارنویسی ماهیت سیستم ایدئولوژیک و خطر و زیان های بالفطره‌اش برای جامعه، هر آن که فرصت و بهانه‌نگارشش برایتان دست می‌دهد.
خود نیک واقفید که قلم خوب را خوانندگانش دوان دوان می‌آیند!
دست مریزاد و ایام به کام.
نوش...

ناشناس گفت...

ممنون که دوباره نوشتی...

ناشناس گفت...

سلام تیمسار به افتخار اومدنت باید یه ایست بکشم که پژواک صداش از لندن تا تهران شنیده بشه به افتخار تیمسار بزن دست قشنگرو...........

ناشناس گفت...

دلقک خوش قلب و خوش قلم خوشحالم از دیدن نوشتار جدیدت