۱۳۹۳ تیر ۱۸, چهارشنبه

شوک فوتبال در برزیل؛ فاجعۀ پیش بینی درست در تهران!



1- باخت برزیل به آلمان قابل پیش بینی و طبیعی بود. زیرا تیم برزیل تا نیمه نهایی هم با ده ها اما و اگر و بسیار لرزان آمده بود و تنها برد بدون حرف و حدیثش در مقابل کامرون بود که ضعیف ترین تیم جام شد و خودش تکه پاره بود. اما نتیجۀ 7-1 فقط یک حادثه بود و مثل آوار ناشی از زلزله در عرض چند دقیقه برزیل را زیر گرفت و نابود کرد. از نظر من البته بیشترین تقصیر این باخت فجیع به سرمربی برزیل بر می گردد که اشتباهات وحشتناک هم فنی و هم در مدیریت روانی تیم کرده بود. فقط این را مختصر بگویم که تیم برزیل بغیر از سه بازیکن در حد نام برزیل و جام جهانی که عبارت بودند از نیمار و تیاگو سیلوا و داوید لوئیز و تا حدودی اسکار بقیۀ بازیکنانش حتی در حد تیم های ردۀ دوم جام جهانی هم نبودند. در بازی آخر هم دو نفر از این سه بازیکن شاخص مصدوم و محروم بودند و فقط مانده بود داوید لوئیز مدافع. که همین داوید لوئیز مسبب فاجعه هم شد.

2- من که داوید لوئیز چلسی لندن را خیلی هم دوست دارم ابتدا تعجب می کردم که وقتی خوزه مورینیو برگشت به چلسی تا مدتی به لوئیز بازی نمی داد و من از دست آقای خاص کفری بودم. بعداً فهمیدم که داوید لوئیز خیلی جوان با حال و عاطفی و احساساتی است که دارای دز "شورحسینی" زیاده از حد است در اشتیاق به بردن و برنده شدن. و مورینیو بعد از اینکه توانست کمی مهارش کند از او استفاده کرد. بعبارت دیگر لوئیز برزیلی از آن مدافع هافبک هایی است که سخت بی تاب جلو رفتن و گل زدن و گل ساختن هستند. و اسکولاری اشتباهی که کرد این بود که لوئیز را امشب کاپیتان تیمش هم گذاشت. و آدمی با خصوصیات لوئیز در آن جو وحشتناک ناسیونالیستی برزیل که خود اسکولاری هم متخصص انگیزه افزایی از راه کار روانی است نتوانست تیم برزیل را مهار و آرام کند. و بویژه بعد از خوردن گل اول به طمأنینه و فکور بازی کردن راهنمایی و جمع کند. و اینطور شد که خوردن گل دوم دیگر چیزی بنام تیم فوتبال برزیل را در زمین باقی نگذاشت و آلمان اگر دوست داشت می توانست رقم گلهای خوردۀ برزیل را دو رقمی هم بکند. در این بخش حرف زیاد دارم اما نمی خواهم تفسیر بازی را بنویسم بلکه این مقدمۀ فوتبالی را بخاطر مؤخرۀ اجتماعی اتفاق افتاده در ایران نوشتم.

3- در ایران اما در برنامۀ عادل فردوسی پور پیش بینی نتیجه روی بوق بود مثل همیشه و من خودم ندیدم اما بگزارش خبرآنلاین 483 نفر از ایرانیان نتیجۀ 5 بر 0 نیمۀ اول را و 28 نفر دیگر نتیجۀ 7-1 پایانی مسابقه را درست پیش بینی کرده بودند. (اینجا) خود من نه حوصله دارم و نه دست و پا که یک آماری بگیرم از بنگاه های شرط بندی یا هرچه در دنیا که در تمام دنیا روی همرفته چند نفر توانسته اند چنین نتیجۀ مطلقاً - با تأکید بر مطلقاً - غیر قابل پیش بینی را درست پیش بینی کنند. من بضرس قاطع یقین دارم که آمار همۀ پیش بینی های صحیح دنیا به یک دهم 510 پیش بینی درست ایرانی ها هم نخواهد رسید. زیرا پیش بینی درست چنین نتیجه ای از مجانین و دیوانگان مطلق و یا کودکان کمتر از سه و چهار سال ممکن است و لاغیر.

4- گذشته از شوخی برخی از شما که ایرانیان را باهوش ترین موجودات عالم هستی از بدو خلقت تاکنون می دانید و چنین عمل بی ربطی بهوش را هم به این استثنایی بودن تخم و ترکۀ خودمان کردیت می دهید؛ من سعی کردم که این عدد 510 را با هر بهانه ای که بود بتراشم تا لاغر شود. مثلاً گفتم که برخی از این مجانین شوخی کرده اند از بس که خوشند. یا فکر کردم که برخی دیگر اصلاً کمترین اطلاعی از فوتبال نداشتند و فقط برای قرعه کشی چندتومانی فردوسی پور یک نتیجۀ از روی شکم سیری فرستاده اند. اما هرچقدر که این ضرب و تقسیم و جمع و تفریق را انجام دادم بازهم دیدم بابا 510 نفر پیش بینی درست 5-0 و 7-1 خیلی خیلی زیاد است برای حداکثر دو میلیون پیامک فرست.

5- تا بالاخره مجبور شدم برگردم به سیاست و اجتماع و ببینم چه اتفاقی افتاده برای ایرانیان که چنین غیب گو شده اند خفن. اینجا بود که مجدداً فاجعۀ حکومت آخوندها چون بختکی هولناک خودش را نشان داد که: "بعله اینکار غیر ممکن عقلی و ریاضی جزو شاهکارهای فجایع جمهوری اسلامی خرافاتی در طول سالیان بوده است". مگر نه اینکه در جامعۀ خرافات و شانس محور ایران عده ای نالایق بدون کمترین عرضه و تلاشی صاحب همه چیز شده اند و می شوند. اینان الگو و آمال  جمعیتی غالب می شوند که دنبال رانت و تنبلی و بخت آزمایی و یکشبه پولدار شدن و میان بر زدن و از دست بغل دستی درآوردن و این قبیل فرصت ها بگردند؛ و این فرهنگ فرصت طلبی منفی را در خود نهادینه بکنند. در اینجا هم همان روحیۀ "حکومت ناممکن های ممکن" و در همان حال "حکومت ممکن های ناممکن" باعث شده که اینان عقل و ریاضی و سوابق و فوتبال و ... را کنار بگذارند و نتیجه ای را پیش بینی کنند که در خوشبین ترین حالت هر یک قرن یا بیشتر یکبار اتفاق می افتد. تازه آن هم نه در مورد فوتبال برزیل و در کشور خودش و در جام جهانی فوتبال. و چنین است که وحشت می کنم و از این تعطیلی عقل و فکر و  غلبۀ خرافات بر عقل و محاسبه و اندیشه که جمهوری اسلامی به سر این کشور نگون بخت آورده به شما شکایت می کنم. یا...هو

۲۵ نظر:

تبریزی گفت...

دلقک جان البته بعد از تراختور تیم آلمان هم تیم بدی نیست .شما که عادل را میشناسید مشکل اش این است که طوری پاره میکند که کسی نتواند بخیه بزند .اشاره کردی که پیشگوی چنین نتیجه ای در حد لالیگا فقط از دیوانگان بر می اید واگر باورکنیم گزارشات جسته گریخته روان پزشکان را که آمار بیماری های روانی را در ایران حدود70تا80%جمعیت میداند واثر بنزین احمدی نژادی وکمی ذغال خوب میتوان نتیجه گرفت که امشب هم هلند کار مسی وارژانتین را خواهد ساخت وما شاهد دو فینال خواهیم بود یکی شنبه بین برزیل ومسی ودیگری همان فینال تاریخی هلند و المان 1974بدون گردمولر وکرایف

ناشناس گفت...

دليل پيش بيني درست بعضي ها، داشتن بيست سي تا سيم كارت ارزان قيمت است و نه چيز ديگر. همانطور كه شما گفتيد، با در نظر گرفتن جايزه پيش بيني و حساب و كتاب سود و زيان و كاسبكار بودن بخش عمده اي از مردم هميشه در صحنه، منطقي است كه جمع كثيري نتيجه هاي غير قابل پيش بيني را درست پيش بيني كنند.

محمد

ناشناس گفت...

جوانان شیراز به دفاع از يك دختر با مأموران گشت ارشاد درگير شدند.
عصر روز یکشنبه 15تیر جمعی از جوانان در خیابان عفیف آباد شیراز با مأموران گشت ارشاد درگیر شدند. این درگیری زمانی رخ داد که مأموران قصد دستگیری یک دختر جوان به اتهام بدحجابی را داشتند.
هنگامی که مأموران می خواستند این دختر را سوار ون گشت کنند جوانان حاضر با آنها درگیر شدند و دختر را از چنگ آنها رها کردند.
دقایقی بعد تعدادی از نیروهای کمکی انتظامی وارد صحنه شدند اما جوانان معترض محل را ترک کرده بودند.
http://www.khabar-daneshju.com/index.php/iran-news/item/2788-shiraz-youth-to-defend-a-female-patrol-officers-clashed-guidance

ناشناس چراغ اول گفت...

اینها از خود مخابرات یا عوامل برنامه هستند که حین بازی یا در اواخر بازی نتایج رو پیش بینی میکنن تا برنده بشن

ای بابا چقدر ساده هستیم ما!؟

ناشناس گفت...

دلقك جان الحق كه ايراني هستي! 500 در برابر بيش از 2000000 يعني صفر و قابل اغماض در علم احتمال. چرا از جنبه فان نگاه نمي كني؟ گيرم كه همه شان مجنون باشند، آيا براي هر شهر داشتن 3 مجنون زياد است؟
من هم با خرافاتي كه آخوندا به ملت ميدن مخالفم، ولي لازم نيست همه چيز را با يك عينك ديد و تحليل كرد!

بهرام گفت...

من هم معتقدم تحلیل بردار نیست و اغلب روی همین الکی خوشی و شوخی شوخی و سیم کارت زیاد داشتن و اینها فرستاده اند، گرچه هیچ خری را نمیشناسم که چنین شوخی را با سیم کارتهای متعدد هم بالاتر از 5 تا ادامه دهد. مگر اینکه کسی برنامه کامپیوتر ساخته باشد و هر چی نتیجه است را فرستاده باشد تا سر 9 تا با کامپیوتر. یعنی احتمالاً نتایج 9-7 و 9-8 و 9-9 هم توی آرشیوشون باشه.
ولی بیایید تا جوکهای وایبری حال کنیم.
یکی نوشته خداییش الان ناجا باید بریزه تو خونه این 28 نفر بکندشون تو گونی و تا میخورند بزندشون و ببینه چطور این پیشبینی را کرده‌اند و اگه خودشون کرده اند باید کلیه وقایع آینده را هم به نظام بگویند!

یکی دیگه هم نوشته فقط یک سئوال دارم از این 28 نفر: آخوندها تا کی هستند؟

کلاً حال می کنیم و دور هم خوشیم. به نظرم خیلی جدیشون نگیرید. گرچه واقعاً واقعاً واقعاً 28 نفر خیلی خیلی زیادند. حتی اگر کامپیوتر هم این کار را کرده باشه باز هم زیادند این تعداد آدم که با کامپیوتر برای دو زار پول این همه متقبل زحمت و سیم کارت شده باشند.

Dalghak.Irani گفت...

دفاع سفت و سختی ندارم که بکنم. موقع نوشتن هم می دانستم که کمی شبیه تئوری توطئه از آب در می آید. اما بغیر از آن 20 سیم کارته ها و فان که درست است و من سهمشان را کنار گذاشتم ولی بازهم زیاد بود عدد 500 ؛ گفتم به عادل اعتماد کنم که از خودش و رفقاش درنیاورده و این پیام های مردم است. اما حرفم غلط نیست و خون ما همه کمی تا قسمتی خرافات و توهم اوردوز دارد. و در هر نوع فعالیتی حتی سیاسی دنبال دستی عجیب و غریب از غیب هم هستیم. و بهترین کامنت را هم ناشناس چراغ اول فرستاده در پست سیاسی قبلی که "تو خودت از یک لبخند فلان برداشت می کنی و از پیش بینی 7-1 ایراد می گیری." خوشم آمد و خواستم در همین پست معلق بین واقعیت و مجاز اشاره بکنم که دوست داشتم این متلک شیرینش را.

ناشناس گفت...

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران و یکی از طراحان این طرح (حمایت ویژه از آمران و ناهیان) گفته است: "در این ماه‌ها درباره کسانی که نهی از منکر کردند اما مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به شهادت رسیدند، بسیار شنیده‌ایم. نمی‌توانیم در کشور شاهد چنین شرایطی باشیم. تصور و تحمل این شرایط برای خانواده شهدا قابل قبول نیست."

ناشناس گفت...

تحلیل کوتاه و نازی بود.

متفکر گفت...

سلام دلقک خان حرفی رو که من میخوام بگم شاید بگید دروغه ولی به همه مقدسات قسم دروغ نیست!!دیشب که بازی7-0 بود به رفیقم اس دادم گفتم دیدی بریزیل نابود شد؟؟ گفت که پسر عموم(که من هم اونو میشناسمش)پیش بینی کرده که نتیجه7-1میشه دعا کن نتیجه درست بشه!!واقعا هنگ کردم!!گفتم محاله کسی اینو پیشپینی کرده باشه چه برسه به اینکه28 نفر درست گفته باشن و من هم اون دیوانه رو بشناسم!!!در کمال ناباوری دیدم برزیل آخر یه گل زدو7-1شد!!امروز رفتم پیش اون پسر واس ام اسشو دیدم که واقعا همینو پیش پینی کرده بود!!!
این پسر17 سالشه از لحاظ عقلی هم مشکلی نداره!!رفیقم میگه طرف قبل بازی گفته مطمئن هستم برزیل سوراخ سوراخ میشه واون نتیجه رو فرستاده حالا شانس درس در اومده!!اون پسر نه 30_40 تا خط داره وضع مالی و عاطفی و خونوادشم خوبه!!!

ناشناس گفت...

آرژانتی برد
هلند مرد
........
یک پست هم برای بازی فینال بزن دلقک جان

...
دوست پسر فعلی دوست دختر سابق دلقک در لندن!

مانی گفت...

ملت ایران آلمانوفیل هستند وآریاوفیل!
اما من دلیلی نمیبینم که فکر کنم در پیش بینی اشان صادق نبوده اند تازه آنهم 500 نفر از 2 میلیون نفر.یعنی شما اینقدر به درک ایرانیان بد بین هستید؟

Dalghak.Irani گفت...

مانی جان. اتفاقاً شما که داری این پیش بینی را تأیید می کنی داری به شعور ایرانیان توهین می کنی. چون حرف غیرممکن عقلانی زدن دلیل بی شعوری است و نه مبداء با شعوری. عرض کردم که نتیجۀ 7-1 بین برزیل و آلمان در خاک برزیل و در جام جهانی و در هزارۀ سوم یعنی شما قادری هرنوع غیرممکنی مثل زلزله مثل مرگ خامنه ای مثل پایان جمهوری نکبت اسلامی و ... را پیش بینی کنی مگر اینکه دیوانه یا متوهم دز بالا باشی.
البته من وقتی این مطلب را می نوشتم ته مغزم تصادفات جاده ای زیاد بود در ایران و سقوط هواپیماهای زیاد بود در سال های اخیر و خیلی حوادث دیگر که اکثرشان هم بدلیل خطای انسانی مثل بد رانندگی یا بد خلبانی و نقص فنی و ... بوده است. باخودم تحقیق می کردم که همۀ این سهل انگاری ها و نادیده گرفتن عقل و منطق و دانش هرکار از فرهنگ "قضا و قدر"ی بودن می آید که آخوندها و فرهنگ دین سنتی مبلغ آن است. و این فرهنگ قضا و قدری است که می گوید الهی به امید تو انشاءالله که بدون ترمز درست هم اتفاقی نمی افتد و یا بدون تایر سالم هم طیاره را می نشانم و طوری نمیشه و خیلی دیگر از این ممکن پنداشتن ناممکن ها که از فرهنگ قضا و قدری می آید و بدجوری بعد از انقلاب رشد کرده و تبلیغ شده. خلاصه گویا که موفق نشده ام و شما فکر می کنید که آدم سالم هم می تواند پیش بینی کند که آلمان برزیل را 7 - 1 می برد. یا...هو

پسر حاجی گفت...

من یک جستجوی مختصری کردم و ظاهرا در کل سایتهای شناخته شده شرط بندی 8 نفر توانسته اند برد 7 بر 1 را درست پیش بینی کنند. و جالب اینست که یکی از اینها هم خانمی برزیلی بوده !
در کل فکر میکنم به جای شک و تردید در مورد دیوانگی مردممان به سیستمهای رای گیری و نظر سنجی آن سیستم باید شک کرد که هر جور تقلب میکنند آخرش از یکجا گندش در میاید. حالا چه پیشبینی فوتبال باشد چه انتخابات ریاست جمهوری.

Dalghak.Irani گفت...

مرسی پسر حاجی. من البته خیلی به اعلان های فردوسی پور مظنون نیستم. اما در مورد پیش بینی درست می توانم بگویم که تنها و تنها پروفسورهای بسیار حاذق جامعه شناسی خود برزیل یا جامعۀ برزیلی می توانستند احتمال چنین نتایج شگفتی را توصیه کنند و نه اینکه پیش بینی کنند. چون باخت برزیل به آلمان باخت فوتبالی وورزشی نبود و یک رویداد جامعه شناختی کامل بود. ممکن بود خود من هم در برزیل زندگی می کردم می توانستم چنین موضوعی را توصیه و ممکن بدانم. چون برزیل نتوانست فشار ناشی از "انتظار از خود" را تحمل کند و در مقابل گل ابتدای مسابقه دچار فروپاشی روانی شد و بعد از گل دوم هم دیگر فوتبالی در کار نبود و یک لشکر شکست خورده و فروپاشیده در زمین می لولیدند در مقابل آلمان. قطعاً این برد در این حد هیچ ارزش افزوده و افتخاری برای فوتبال آلمان هم نیست چون در زمین ورزش بدست نیامد و در انتظار "اعتماد بنفس ناشی از پیشرفت های خیره کنند و سالهای اخیر برزیل در زمینه های مختلف" برزیلی شکل گرفت و قابل فروکاهی به فوتبال دو کشور نیست. یا...هو

شهروند گفت...

سلام دلقک عزیز
میخواهم برم توی جلد جواد لاریجانی و از جناب دلقک سوال کنم که شما هم که دبل استاندارد دارید ، لاریجانی در مورد اعتراض غربیها به وضعیت حقوق بشر در ایران ، آنها را متهم به رفتار تبعیض آمیز با ناقضان حقوق بشر دارند ، دم دست ترین نمونه برای اعتراض و مقایسه ، عربستان سعودی ست همیشه ، البته حرف لاریجانی هم تا حدود زیادی در مورد استانداردهای دوگانه غربیها صحیح است
حالا جناب دلقک گرامی ، چند روزی هست که خبر قرارداد بیست هزار میلیاردی شهرداری تهران با سپاه منتشر شده است ، واکنشی از شما ندیدم ، البته شاید بفرمایید که اصلا مهم نیست و طبیعی ست ، ولی وقتی شما به ساخت آزاد راه و بزرگراه فلان و بهمان توسط قالیباف افتخار می کردید و اعتبار ویژه به ایشان می دادید ، از طرف دیگر مبلغ مدیریت ایشان بودید در سطح کلان و کشور ، سکوت در مورد چنین قرارداد هنگفتی ، خیلی جالب نیست ، البته شما بزرگ و صاحب اختیارید ، شاید بفرمایید که این موضوع از نظر شما مهم نیست ، ولی برای خیل بیکاران با سواد ، شرکتهای خصوصی که دیگر رمقی برای رقابت با سپاه برایشان باقی نمانده ، مهمتر از حتی پرونده هسته ای است ، از پرونده هسته ای مهم تر است زیرا اگر تحریمها برداشته شود ولی اقتصاد ایران به لطف امثال آقای قالیباف به سمت رقابتی شدن و خصوصی سازی واقعی نرود ، فایده ای برای نیروی کارو کارفرمایان کاربلد ندارد
حالا شاید شما عرض کنید که سپاه هم برای اجرای پروژهای مختلف این قرارداد ، به نیروی کار داخلی تکیه دارد ، در حالیکه نیروی کاری که سپاه و دیگر نهادهای حکومتی استفاده می کنند ، به شدت ممیزی شده است و در واقع بدون توجه به دانش و تخصص یک غیر خودی که بهتر و بالاتر است ، سعی دارند مثل قالیباف پولو بریزن توی جیب خودیها ، بدون توجه به کیفیت انجام کار !
اگر قرار باشد به قول شما به سطح درآمد ده هزار دلاری برسیم تا مستعد و لایق حرکت به سمت جامعه ای دموکرات شویم ، نیاز مبرمی ست تا قراردادهایی از این دست ، بسته نشود . به سختی نیازمند این پولها هستیم برای اینکه اگر به دموکراسی نرسیدیم ، حداقل پولی توی جیب مردم باشد تا دیوانه تر از حالا نشویم ( اشاره به پیش بینی بازی فوتبال )
جالب تر از خود قرارداد جناب قالیباف ، مفاد قرارداد است ، ده هزار میلیارد به صورت نقد ، ده هزار میلیارد به صورت تهاتر !
منظور از تهاتر به احتمال زیاد واگذاری زمین و ساختمان هایی است که شهرداری در سطح شهر تهران مالک آن است
خوب تعیین قیمت زمین و ساختمان بعهده کیست ، احتمال زیاد کارشناسان دادگستری ، دادگستری فاسدی که تمام و کمال در خدمت سپاهیان است !
در واقع ارزش واقعی تهاتری که انجام خواهد شد ، بسیار بیشتر از مبلغ ذکر شده است ، آنوقت هر گوشه تهران را هم که نگاه کنیم به لطف
تهاتر شهردار مدرن تهران ، سپاهیان سازنده و مالک شده اند !
پاینده باشید

Dalghak.Irani گفت...

جناب شهروند عزیز
من خودم اعتراف می کنم که در برخی از موارد از دستاویزهای خبری بنفع خودم و کوبیدن مخالفانم سوء استفاده می کنم. به این ترتیب که با اینکه مطمئنم منظور آن خبر یا آن شخص یا هرچه با آنچه که من برداشت و تبلیغ می کنم 360 درجه متفاوت است اما چون می توانم از ان خبر علیه ان شخص یا ارگان یا سازمان و کلاً جمهوری اسلامی بدنامی و بی اعتباری - حتی ناپایدار و دروغ - بوجود بیاورم خوشحال می شوم. اما سوگند می خورم که موارد آگاهانه ام کم است و چون من در انتشار وبلاگ تنها هستم و مناسبات مادی و مالی ندارم و خیلی از فاکتورهایی که مثلاً روزنامه ها و نشریات و رسانه های دیگر دارند را ندارم لزومی هم بر ناجوانمردی در فعالیتم نداشته ام. قطعاً من هم اگر تحت یک پرچم و سازمان و اسم و سایت و رسانۀ حرفه ای دیگری بروم مجبور می شوم که منافع ان مجموعه را هم در نظرات و نوشته هایم و هم در هرنوع فعالیتم منظور کنم. لذا خیلی سریع نباید عقل و دین را داد به اخباری که می تواند فیر پلی تنظیم نشده باشد و بیشتر برای پروپاگاندای موقت و ایجاد موج است. این خبری را که اشاره کرده اید در روز آنلاین دیدم و معمولاً هم می دانم که منشاء داخلی اش روزنامۀ شرق است که بهردلیل کمربستۀ مخالف قالیباف بوده از پارسال و چند نوبت هم ناجوانمردیش را من در وبلاگم مستند نوشتم. اما مثل شما برداشت "قالیباف شهرداری را به سپاه فروخته" برداشت نکردم. چون نام این نوشته تفاهم نامه است و نه قرار داد. ثانیاً مبلغی که تعیین شده سقف همکاری بر روی پروژه ها و قراردادهای مشخص در آینده و در قالب این تفاهم نامه است و نه پولی داده شده و نه پولی گرفته شده به صرف این تفاهم نامه. و ثالثاً من جرأت ورود به این بحث را ندارم چون نفیاً یا اثباتاً کمترین اطلاع و تخصصی از این دست ندارم و نمی دانم روال عرفی کار چگونه بوده و در اینجا چگونه است و باید متخصص و حقوقدان - منظورم آدم حسابی است و نه مخالف سیاسی در پیتی - نظر بدهد. و نهایت اینکه همان هایی که گفته اند این تفاهم نامه غیرقانونی است خودشان مسئولیت در شورای شهر دارند و می توانند جلوش را بگیرند یا شرافتمندانه استعفاء بدهند و بگویند جلو خیانت را نتوانستیم بگیریم و ترجیح دادیم نباشیم. و قالیباف اینقدر ساده نیست که خلاف کار کند و درو پیکرش را هم اینقدر باز بگذارد که روزآنلاین آن را بفروش بگذارد. البته یک نکته را معترفم و مو لای درزش نمی رود. سپاه قدرت دارد و الان خاتم الانبیاء بزرگترین و تواناترین واحد پیمانکاری مادر داخلی است. و هر کسی اعم از قالیباف یا زنگنه یا چیت چیان چه در شهر و جه در نفت و چه در برق بخواهند با غیر خارجی ها کار کنند بدون تردید باید بروند سراغ خاتم الانبیاء و این ربطی هم به قالیباف (سپاهی) بودن قالیباف ندارد و خود شما هم که در داخل کانتکست فعلی جمهوری اسلامی مسئول کلان بودید همین راه را می رفتید. با این افزوده که خاتم الانبیاء پیمانکار مادر است و پروژه هایش را بخش خصوصی در قالب پیمانکاران خرد انجام می دهند و آن ترسی را که نوشته ای نیروی کارش را از حزب اللهی و مکتبی و این قبیل تعیین می کند مطلقاً درست نیست و در شاخه های زیر دست ستاد اصلی خاتم الانبیاء همۀ نیروهای کار مدرن و معمولی هستند. و در خاتمه من هنوز هم از این تفاهم نامه دفاع نمی کنم. اما به آن حمله هم نمی کنم. چون اصلاً سر در نمی اورم که چه هست و خوب است یابد. یا...هو

پسر حاجی گفت...

دلقک گرامی؛ من هم به فردوسی پور مظنون نیستم. اما عادل فقط آماری را میخواند - و درست هم میخواند - که از سیسنمی استخراج شده که حداقل از سه ناحیه امکان دخل و تصرف در اطلاعات آن میرود : خود صدا و سیما ، مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و مخابرات .

ناشناس گفت...

سلام،

چهار سالی‌ می‌شه که دارم از نوشته‌هاتون لذت می‌برم (البته با این تحلیل آخری کمی‌ زاویه دارم و نقش پیش بینی تفریحی به قصد شوخی‌ رو بیشتر میدونم در این قضیه، و البته بیش از حد شوخی‌ گرفتن همه چیز در این سال‌ها آفتی شده برای ما، گرچه شاید برای هضم تلخی‌ها مجبور شدیم اینجوری باشیم ). قبل از هرچیز خواستم تشکر کنم از بودنتان و بعد یک درخواست داشته باشم.

اگر امکانش هست لطفا مطلبی دربارهٔ قضیهٔ‌ اخیر فلسطین و اسراییل بنویسید. و اگر هم منبع بی‌ طرفی‌ برای مطالعه تاریخی‌ در این زمینه معرفی کنید سپاسگزار خواهم بود. و اگر خودتان نوشته‌ای در این زمینه داشته باشید سپاسگزار تر خواهم بود!



به امید روزهای بهتر

سیاوش

رامیار گفت...

این را یکی از کامنتهای رادیو فردا نوشته بود. آیا شما با تجربه نظامیتون تایید میکنید؟


توسط: مردم از: ایران
۱۹ ۰۴ ۱۳۹۳ ۱۸:۱۵
شايد خيلي ها ندانند ك نيروي هوايي اسرائيل در هر حمله به هوايي ك ب سايت هاي حماس ميخاد انجام بده ٤ دقيقه قبل از شليك نهايي يك شليك اخطار توسط نوعي راكت اخطار بنام "روخام" ميكند ك باعث تلفات انساني نميشود تا انسان ها از آن ناحيه دور شوند اما همانطور ك در فيلم مي بينيد با شليك اخطار، حماس مردم رو مجبور ب حضور در پشت بام آن سايت موشكي ميكند تا با سپري انساني از شليك راكت توسط جنگنده هاي اسرائيلي خودداري كنه و چون اسرائيل پايبند ب جان انسان هاست در فيلم ميبينيد اون علامت بتا ك در مانيتور جنگنده اسرائيلي ظاهر شد يعني خلبان موشك رو ب حالت افلاين برد و از زدن اين سايت راكتي حماس صرفنظر كرد

ناشناس گفت...

جناب دلقك اين دومين باري لست كه با هزار بدبختي براي شما نظر مي گذارم و نمي چاپيد ايا چون ضد قاليباف و سياستهاي ضد زن و ضد مدرنش حرف زدم شما ناراحت شديد ؟؟؟؟؟

Dalghak.Irani گفت...

من بغیر از همین کامنت گله گذاری کامنت دیگری نگرفته ام که منتشر نشده باشد. اسپم را هم چک کردم و خبری نبود. ببین خودت موقع فرستادن چه اشتباهی کرده ای. ضد خدا را منتشر می کنم. ضد دلقک و قالیباف که دیگر مشکلی نیست. یا...هو

ناشناس گفت...

گریه مربی کره که برای مردان شرق دور کمیاب است و نشان از بهم ریختگی روحی تیم حریف می داد. پیروزی تیم ایران بر کره جنوبی با نتیجه شش بر دو. قابل مقایسه با نتیجه این دیدار است. در تاریخ فوتبال ایران چنین نتیجه ای بدست نیامده بود و اگر صد بازی دیگر هن انجام دهند تکرار نشود.

Dalghak.Irani گفت...

سیاوش جان خیلی سپاسگزارم از لطف شما. اما من تخصصی در مسایل اسرائیل و فلسطین ندارم غیر از اطلاعات روزنامه ای. البته در ایران یک کار تحقیقاتی مختصر کردم بر روی این موضوع و رساله ای هم نوشتم. و بیشتر منابع فارسی استفاده کرده ام انتشارات وزارت امور خارجه بود و منابع دیگر پراکنده دیدم اما نمی توانم منبع خاصی را معرفی کنم. از دیگر دوستان خواهش می کنم که اگر منابع مطالعاتی بی طرف و معتبر می شناسند معرفی کنند. در مورد وقایع روز منطقه هم باید بگویم که وقتی اسرائیل خودش وارد بازی می شود حتماً یک سیاست های کلانی در سطح بین المللی و توسط قدرت های بزرگ در حال تغییر و جابجایی است که باید برای بهتر فهمیدنش کمی صبر کرد. اما دیروز خبری دیدم که شیعیان الحوثی هم در یمن یک شهر جدید در نزدیک صنعا را اشغال کرده اند و چون تحرکات آن ها در مرز عربستان و معمولاً با چراغ سبز ایران است معلوم است که هنوز نقشه کامل نیست و همه دارند نیروهایشان را می آورند پای کار تا سیاستمداران شان دست پر داشته باشند در تماس های عنقریبی که برقرار خواهد شد بین دشمنان برای پیدا کردن راه حل سیاسی. فعلاً در حد آتش تهیه است و امیدوارم که به جنگ بیشتر ختم نشود و اگر حس درگیری با موضوع پیدا کنم در آینده خواهم نوشت.

رامیار عزیز
نه و من مطلقاً در این ابعاد اطلاعات فنی و هوا فضایی ندارم و متأسفم که هیچ اظهار نظری برایم مقدور نیست. یا...هو

ناشناس گفت...

تشکر.

سیاوش