۱۳۹۳ تیر ۲۵, چهارشنبه

وزیر کشور: خامنه ای زر مفت می زند. توهمات ذهنی او تا کنون قابل اجرا نبوده و پس از این هم نخواهد بود!


1- خامنه ای دو روز بعد از آن افطاری "لبخند ملیح" به همۀ عمله و اکرۀ نظامش یک افطاری "نعرۀ کریه" فوق برنامۀ داده مختص دولت و روحانی و کابینه اش و راجع به رویکرد فرهنگی دولت سخت توپیده و گوششان را کشیده. حرف اصلی او این بوده است که: "چه خبر است همه راه افتاده اید و اسم مرا می آورید و کار خودتان را می کنید با اعلامیه دادن در حمایت از بیانات من و عملی کردن دستورالعمل های هاشمی رفسنجانی. چه کسی گفته منظور من از نگرانی فرهنگی فقط به حجاب و کتاب و فیلم های درست و حسابی نبوده است. اتفاقاً برعکس منظور من دقیقاً مبارزۀ فیزیکی با بدحجابی بود و شکستن قلم ها و قدم های آدم حسابی های فرهنگ. اصلاً شما بمن بگویید از زمان ظهور حضرت رسول صلوات الله علیهم مگر ما ابزاری غیر از سکس و زن داشته ایم برای جولان دادن و خلق الله را بجان هم انداختن. همۀ هنر ما روحانیان در طول تاریخ این بوده است که سکس غریزۀ خدادادی را ارزان کنیم برای خودمان و گران کنیم برای مردان احمق. و با تحریک غیرت ناموسی آنان بر ضد زنان؛ سوار خر مراد بشویم که بهترینش هم نصیب ما در ایران بلازده شده است". عین حرف علنی شدۀ خامنه ای چنین است:
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاستهای نظام به درستی درک و اِعمال شود.
و انچه که من در بالا از زبان خامنه ای نوشتم ترجمۀ تحت اللفظی این فراز از حرف خامنه ای است: "ضروری است در عرصۀ فرهنگی سیاستهای نظام درک و اعمال شود" یعنی شما نه حرف مرا درک کرده اید و نه به آن عمل می کنید.

2- اما امروز وزیر کشور اصولگرای روحانی واکنش نشان داده به این نعرۀ کریه و در همایشی بمناسبت عفاف و حجاب پاسخ زر مفت خامنه ای را به کوبنده ترین مستندات پاسخ گفته است. او از صدها زر مفت خامنه ای در زمینه های مختلف و ازجمله اجتماعی و فرهنگی سه نمونه از مؤخرترین آن ها را نمونه آورده و گفته است که نه هیچکدام عملی شده و نه بعد از این عملی خواهد بود. عین حرف وزیر را می آورم و مصداقش را توضیح می دهم:
الف- رحمانی فضلی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی موضوع سبک زندگی در جهت بسترسازی در مقوله فرهنگ را مطرح کردند اما این موضوع نیز همانند سایر موارد به دست فراموشی سپرده شد و هیچ برنامه اجرایی و جریان سازی برای این مقوله صورت نگرفت.
منظور رحمانی فضلی سخنرانی دو سال پیش خامنه ای در بجنورد است که در آنجا بیست ویژگی الگوی سبک زندگی اسلامی را بر شمرد و گفت که همه باید این بیست مورد را ترویج و عملیاتی و رعایت کنند. البته خامنه ای حتی در آن سفر جوگیر شد و با دیدن چند بانوی جوان مدرن در صف مسقبلین و ابراز احساسات آنان گفت که این بچه ها - منظورش دختران مدرن و بی حجاب بود - خیلی هم بد نیستند و فطرت های پاک و بی آلایشی دارند (اینجا). حالا رحمانی فضلی می پرسد بکجا رسید آن نعرۀ لطیف! که بکجا برسد این نعرۀ کریه! 
ب- وزیر کشور یادآورشد: موضوع تغییرات اجتماعی از دیگر مولفه هایی بود که مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان پیرو سفری که به این استان انجام داده بودند در جهت بسترسازی در مقوله فرهنگ مطرح کرده اند. رهبر معظم انقلاب در این فرمایشات تاکید داشتند که تغییرات اجتماعی امری مهم در جامعه است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد که متاسفانه ما باز نتوانستیم موضوع تغییرات اجتماعی را پیگیری کنیم.
استفاده از کلمۀ "ما نتوانستیم" از سوی وزیر کشور به این معناست که مجموعۀ جمهوری اسلامی نتوانستند و این نشان دهندۀ "نشدنی و زر مفت بودن" حرف های خامنه ای است. زیرا رحمانی فضلی در مقطع سفر به سمنان خامنه ای مسئولیتی در این حوزه نداشته که در "ما نتوانستیم" خودش را هم جمع ببندد با دولت وقت یا وزیر کشور و ارشاد و رییس جمهور وقت.

3- وزیر کشور بعد از اینکه مفصل و مشروح و مکرر گفته و ثابت کرده است که عدم توفیق در مورد زنان به تغییرات اجتماعی سریع و شیاد و کلاش بودن خیلی از مسئولان بنام دین و عدم تطبیق رفتار و گفتار اعلب کارگزاران جمهوری اسلامی پرداخته در خاتمه یک کنایه و متلک سنگین هم انداخته به خامنه ای و تیفوسی های بی کله و شیاد. او گفته است:
او گفت: خوشبختانه افرادی در کشور وجود دارند که با بی اعتقادی به حجاب، اما آداب اجتماعی را رعایت می کنند و اهل مراعات هستند. 
بعبارت دیگر وزیر کشور در این جملۀ کوتاه مقایسه انجام داده بین آنانی که چادر می پوشند و از نظر فکری - و اغلب جسمی هم - هرزه اند و خانم های مدرنی که علناً پشت بهرنوع حجابند و عفیف و با وقار. او در اینجا میخ تابوت استیضاح عنقریبش را کوبیده که چه خبر است زر مفت می زنید و نمی گذارید جامعه به آرامش برسد. شما و رهبرمان همه مصداق شعر حافظ نازنین هستید در مصرع "چون که خلوت می روند آن کار دیگر می کنند."

4- این واکنش خوب وزیر کشور را به این دلیل ترجمه کردم که او یک اصولگرا و از نزدیکان فکری خامنه ای بوده تا اینجا و هر شکاف تازه و بیشتری باید مورد استقبال قرار بگیرد. و به این سبب نیز که روحانی بفهمد که تاکتیک "اعلامیه برای تأیید خامنه ای و اجرا به دستورالعمل هاشمی رفسنجانی" اش کاملاً لو رفته و او چاره ای جز مقابلۀ مستقیم با تحجر خامنه ای و قم را ندارد. و اگر - خوشبینه ترین پیش بینی من به احتمال 90 درصد روحانی همین خواهد کرد - بخواهد مماشات آخوندی بکند با ترهات پی در پی خامنه ای و جوانان را حمایت نکند قافیه را خواهد باخت و به نفرین مضاعف ملی دچار خواهد شد. که خواهند داوری کرد: نه قصد آبادی داشت و نه گذاشت ویران شود این کاخ تحجر و ظلم و فساد و کراهت. لعنت بر حسن خان فریدون سرخه ای! یا...هو

۵۲ نظر:

ناشناس گفت...

عکس بسیار جالبی انتخاب کردید. جدا از واضحات عکس، 11 نفر و پیام تیم بودن و متحد بودنش هم جالب است. حتی گولر هم دارند!
م. ب.

ناشناس گفت...

یه حرف دوپهلو و جالب دیگر در قالب گفتمان خودی زده.
وزیر کشور گفت: ˈدر زمینه های فرهنگی و دینی من یک ولی فقیه دارم و از آن با تمام وجود اطاعت می کنم لذا هر رفتار غیرمنصفانه ای علیه بنده صورت بگیرد من به جز خدا به کسی توکل نمی کنم.ˈ
1. یک ولی فقیه دارم.
2. به خدا توکل میکنم: پناه میبرم.
حدس بزنید ولی فقیه آقای فضلی کیه؟
م. ب.

ناشناس گفت...

بی شعور عوضی .شمل میخواید نظام و دولت رو به جون هم بندازید

ناشناس گفت...

با سلام

دلقک چرا نظرات این روانی ها رو منتشر می کنید
البته این نشون میده نوشته های شما چقدر مخاطب داره و خیلی ها هر روز به سیرک سر می زنند

مستانه گفت...

درود آقا جون...
زنان سرزمین من همیشه مظلوم ترین بودن. در عین حال که همواره مورد سوءاستفاده شرع و قوانین حال بهم زنش در خدمتگذاری به مرد بودن،از جانب دیگه به انحاء متفاوت مورد آزار دائمی همین سبیل کلفت ها هم بودن...
به نظر من چه حامیانی برای او در بین دولتمردان باشه چه نه،اولین وظیفه به خود او برمیگرده با بیدار باش دائمی و زیر بار حرف های پوشالی نرفتن از خامنه ای گرفته تا عقبه و نوکران دستبوس و فرمانبرش.
و دیگر اینکه من نمیدونم این در لفافه سخن گفتن و پوشیده و پنهان عمل کردن و ساز مخالف در پرده زدن تا کی باید و میتونه ادامه و دوام داشته باشه؟..آیا دیگه وقتش نرسیده تابوی خامنه ای شکسته بشه و به تدریج مخالفت ها علنی بشه؟
جانان من اندوه این ترس کشت ما را.........

مستانه گفت...

به ناشناس بی چاک دهن :
از نظامی دینی اسلامی جز پروراندن طرفداران بی نزاکت فحاشی چون شما انتظار دیگه ای نرفته و نخواهد رفت!
خوشحالم که حامی نظام نیستم..

Dalghak.Irani گفت...

مستانه جان. خیلی ممنونم که هستی و بیشتر دوستت دارم بخاطر همانطور که درگوشی گفتی آزرده می شوی از خشونت سیاست کثیف در ایران و بهم زدن های روزمره. روح شما جوانان مثل برگ گل لطیف و ترد و شکننده است و زیادی در واژه های خشن توقف کردن باید آزارش بدهد و الا غیر طبیعی است. رویه ات را تأیید و تحسین می کنم. همین که گاهی سری بمن بزنی و یک لبخند چاشنی کامنتت کنی از سر دلقکت هم زیادی است. زیبا و پرانرژی و افسونگر بمان و این اندوه هم ستردنی است. یا...هو

رامیار گفت...

این اندوه هم ستردنی است....
آفرین به این امید

مستانه گفت...

رنج دشوار است
و رنج بي عشق دشوار
و عشق بي رنج ناممکن
و عشق دشوار است..

"قونار اکلوف"

و همان گونه که ایران عشق شماست..و رنج شما

شما هم عشق من ایرانی و هزاران ایرانی دیگری

با امید روزی بی رنج و بی اندوه و سرشار از لبخند :)

عاشقتونم : مستانه

ناشناس گفت...

با سلام دلقک جان چه خبره

هواپیمای مالزی بدبخت رو طرفداران روسیه با 295 مسافر پودر کرده اند

جان کری هم که صحبت از تشدید تحریم ها کرده

خدا رحم کنه

بهرام گفت...

بعد از مدتها خبری از شهرام امیری درز کرده و خانواده اش تهدید به افشای آنچه بر سرشان آمده کرده اند. ظاهرا همانطور که حدس زده میشد فشارهای امنیتی سبب بازگشتن شهرام امیری شده و حالا هم که در زندان تحت شکنجه است. دوست دارم تحلیل شما را درباره این ماجرا بدانم البته اگر علاقه مندید و میان این همه خبر حال و حوصله پرداختن به آن را دارید
لینکهای خبر:

دویچه ووله:
http://www.dw.de/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%D8%BA%D8%B0%D8%A7-%D9%88-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/a-17790931

رادیو زمانه:
http://www.radiozamaneh.com/161951

بی بی سی:
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/07/140717_nm_amiri_shahram_strike_prison.shtml

ناشناس گفت...

با سلام دلقک جان.

شیر‌ها از محمد گرفته تا علی‌، فاطمه، حسن و حسین. باید در این روز‌ها روی آمادگی جسمانی کار کنند.

جام فوتبال در راه است و فقط تیمی برنده میشه که هم نفس داره هم بدنسازی کرده باشه. فوتبال ترکیبی‌ تهاجمی را هم همه شیر‌ها در این سالها یاد گرفتند.

امضا: کاتیوشا

ناشناس گفت...

اگر صلاح می دانید و اطلاعاتی دارید در مورد جنگ داخل عراق بگویید چرا قاسم سلیمانی مرتب به تکریت حمله می کنه، تلفات زیادی می دهند و باز هم حمله بی حاصل دیگری می کنند. در خبرهای تقریبا تایید شده آمده که در حمله آخرین که از جنوب تکریت وارد شهر شده اند، داعشی ها سه نفر "شهادت طلب" را ارسال کرده اند و همین سه نفر کار هجوم کنندگان را یکسره کرده و بعد از آن حمله کنندگان طرف بغداد فرار می کرده اند و شاید داعشی ها با قمه دنبالشان. چه خبر است؟ از دید نظامی چه خبری است؟

ناشناس گفت...

جنگ غزه به روند مذاکرات ایران اسیب جدی می زند اگر چه طرفین وانمود می کنند که بی تاثیر است ولی بخاطر حمایت های سنگین مالی و تسلیحاتی خامنه ای از حماس, ناخودآگاه انگشت اتهام بسوی ایران برای به آشوب کشیدن اسراییل اشاره می رود. این موضوعی است که خطر ایران را برای سیاستمداران جهانی یادآوری خواهد کرد. خامنه ای اگر به مذاکرات می اندیشد جنگ غزه را هرچه زودتر باید پایان دهد. حماس تا کنون با این جنگ بی نتیجه سوتی بدی داده است.

Dalghak.Irani گفت...

ناشناس مطلع از جنگ در عراق. من اطلاعی از چگونگی و روند جنگ بین داعش و ارتش عراق ندارم و از موضوعی که مطمئن نباشم نمی توام بنویسم. ضمناً کامنت شما ادعاهایی در مورد قاسم سلیمانی و حمله و گریز و شکست تبلیغ کرده که هیچکدام دارای منبع معرفی شده و معتبری نیست و من فقط بدلیل حسن ظن به خوانندگانم منتشرش کردم. لطفاً از هر گونه شایعه سازی یا شایعه تبلیغی بدون اطمینان از خبر اعلامی قویاً خودداری کنید. زیرا هرنوع پروپاگاندای دروغ و بزرگنما نه تنها به رسوایی خامنه ای منجر نمی شود بلکه اعتبار او را هم زیاد می کند. من فقط با مذهب در سیاست و تحجر آن مخالف قسم خورده هستم و دیگر هیچ. و بدیهی است در جنگ علیه داعش از هیچ طرفی حمایت نکنم. یا...هو

ناشناس گفت...

من فکر میکنم امسال سال آخر خامنه ای و شاید جمهوری اسلامی باشه . به این اعداد و ارقام جالب توجه کنید :

آلمان بعد از 24 سال برای بار 4 ام قهرمان جام جهانی شد . قبلا برزیل و ایتالیا هم این داستان براشون تکرار شده بود. یعنی برزیل و ایتالیا هم برای 4 امین قهرمانیشون 24 سال صبر کرده بودند . حال اگر این عددطلایی 24 را در نظر بگیریم . این 3 تیم برای 4 امین قرمانیشون در جام جهانی ( 3*4=12) این 24 سال طلایی رو پشت سر گذاشتن. حال اگر 12 را با 24 جمع کنیم میشود 36 و آخرین حلقه این اتفاق امسال یعنی سال 1393 و در 36 اُمین سال حکومت جمهوری اسلامی رخ داده است . به نظر من بین این اعدا و ارقام و اتفاقات رابطه ای عجیب و متافیزیکی وجود داره . به نظر میاد 36 ُمین سال جمهوری اسلامی پایان کار این حکومت است . ایدون باد

Dalghak.Irani گفت...

یا حضرت جرجیس دیگر چه؟!
/اما بعد:

من در بیست روز آینده نیستم و امیدوارم بدرازا هم بکشد تا کمی در فضای جدی تری نفس بکشیم. لطفاً دق الباب نکنید. فقط از جهت احترام گفتم. پاینده باشید. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقك جان سفر به خير.
ارادتمند ، افشين قديم.

رامیار گفت...

وای نه! دوباره انتظار! اون هم تو این همه خبر. ما رو بگو که روزی سه چهار بار میاییم و سر میزنیم. حالا بیست روز و بلگه هم بیشتر....
عجب انتظاری.
حداقل بیزحمت قبل از رفتن یک تحلیل طولانی بنویسید که بشود چندباری آمد و خواندش و انتظار را کوتاهتر کرد
سفر خوش بگذره. ما منتظریم.

ناشناس گفت...

ناشناسی هستم که متهم شده ام با اخباری تایید نشده ناخواسته برای علی خامنه ای تبلیغ کرده ام. غرضم هیچ نبود و نیست نه به تایید و نه به تکذیب آن آقا. اصولا راهی برای گرفتن خبر از عراق نیست مگر با استفاده از توئیتر. امثال بی بی سی امکان دسترسی به خبر را ندارند حداقل تا یک هفته بعد از اتفاقی مهم در خطوط مقدم جنگ عراق پس تنها راه حل می شود پیگیری توئیت ها. به تجربه بعضی از اخبار که از منابع مختلف توئیتر می رسد احتمال واقعی بودن آن هست و این هم ربطی به تایید یا غیر از آن برای علی خامنه ای ندارد. از دیروز منابع مختلف مخالفین مالکی ادعا می کنند که پایگاه بسیار بزرگی (بیست کیلومتر مربع یا بزرگتر) را تصرف کرده اند که هفت سوخوی روسی در آن سالم بدست مخالفین افتاده است باضافه هفتصد نفر اسیر که از این هفتصد نفر، یکصد نفر آن ایرانی هستند و چندین فرمانده ایرانی در میان آنها هست. توئیت هایی دیگر تعداد ایرانیان اسیر شده را بیست الی سی نفر اعلام می کنند. درست بودن یا درست نبودن این خبر را نمی توانیم بررسی کنیم بی بی سی هم نمی تواند. رویترز چند روز پیش به نقل از داعش ادعا کرد شهری در نزدیکی سامرا به دست داعش افتاده و سامرا کلا در محاصره قرار گرفته است این خبر هم قابل تایید یا غیر آن فعلا نیست. من هم بر اساس توئیت ها خبر را دادم و از شما درخواست نمودم که اگر اطلاعات میدانی بتوانید ارائه کنید بهتر خواهد بود. اخباری که معمولا داعش و قبایل سنی که با مالکی مخالف هستند و می جنگند همزمان اعلام کرده اند نهایتا تایید شده است.

ناشناس گفت...

دلقک جان حالا که داری می روی برو و انشالله سفر به شما خوش بگذرد. ما بچه ها همگی در غیاب تو مواظب وبلاگ هستیم و گلدان ها را اب خواهیم داد و شب ها هم یک نفر از ما به نوبت خواهیم خوابید تا دزد نیاید . برای اینکه در نبودت بچه ها سرگرم باشند چند معما طرح می کنم و دوستان می توانند به آن فکر کنند تا شما برگردی!

-چرا مهلت مذاکرات بجای شش ماه چهار ماه تعیین شد؟
-چرا مهلت مذاکرات درست اول سال نو به پایان می رسد؟ و چه ارتباطی بین آنها است؟
-تاثیر وقایع غزه بر مذاکرات چه خواهد بود؟
-گویا مالکی رفتنی شده اوضاع عراق به چه سمتی خواهد رفت؟
-نتیجه اوضاع عراق بر مذاکرات چه خواهد بود؟

شما هم می توانی در حین مسافرت بجای لذت بردن از دار و درخت و تماشای طبیعت به این معما ها دلپذیر فکر کنی تا در برگشت یک سوقاتی برای بچه های زبل وبلاگت که جواب همه آنها را پیدا کرده اند داشته باشی!

شاخ و شجر گفت

مانی گفت...

سفرت به خیر رفیق!
امیدوارم برمیگردی اوضاع اینقدر جنگی نباشد.

Dalghak.Irani گفت...

با تشکر از لطف دوستان. از این لحظه تا بازگشت مجددم امکان انتشار و پاسخ کامنت ها را نخواهم داشت. بدرود. یا...هو

ناشناس گفت...

آقا باز که سوتی دادی

شما گفتی تابستان توافق میشه در حالی که تا اخر اذر تمدید شده
یعنی حداقل تا اذر توافقی نخواهد شد

خوب مگه تو پیغمبری که این همه ادعا داری؟

تازه اگه اذر به توافق برسن

بهرام گفت...

شاخ و شجر جان حالا که صاحبخانه نیست و ما هم سنی ازمون گذشته و دیگه خونه حالی !!! چندان کاربردی نداره برتمون، ضمن اینکه اطرافمون هم جنگی است و دختر همسایه ای باقی نمانده برای شیطنتهای جوانی، بیا و برای آب دادن گلها همین معماهایی که گفتی را خودت یکی یکی مطرح کن و نظر بده، بلکه تا صاحب خونه بیاد ما هم لذتی برده باشیم از این خونه در اختیار :)
از این دو تا شروع کن:
-چرا مهلت مذاکرات بجای شش ماه چهار ماه تعیین شد؟
-چرا مهلت مذاکرات درست اول سال نو به پایان می رسد؟ و چه ارتباطی بین آنها است؟

رامیار گفت...

ِکی از خوانندگان این مطلب را در سایت زمانه بازنشر کرده و متاسفانه مورد پسند خوانندگان هم قرار نگرفته. به ویژه از عنوان آن انتقاد کرده ا‌ند. حق هم دارند. خواننده ای که این مطلب را در آنجا بازنشر کرده باید بداند که زبان این وبلاگ زبان مختص دلقک و خوانندگانش است و اگر میخواهید یک متن را از زمینه اش جدا کنید و یک جای دیگر منتشر کنید باید تغییرات مناسبی در آن بدهید که مناسب با مزاق خوانندگان آن شود. در حال حاضر بازنشر این مطلب ضد تبلیغ شده است و اگر استناد بدهیم به این وبلاگ، با پیش زمینه بد قبلی آن را رد میکنند. ای کاش این کار را نمیکردی، ای کسی که کردی. واقعا نیاز به تغییر و اصلاح داشت برای خوانندگان سایت زمان :(
https://www.tribunezamaneh.com/archives/53985

مستانه گفت...

به سلامتی و شادی....
پیشنهاد میدم فعلا با طبیعت و زیبایی های شگفت انگیزش دمخور باشید و ازین بشر دوپا و ماجراهای متحیر کننده ش به دور باشید بابایی عزیزتر از جانم.

بدون پرسه با انسان خوش باشی....ولی خودمونیم تولدتم از قرار نیستیاا!ببینیم دل برای تنبیه بابایی چه حکمی بکنه!مگه نه هر چه از دوست رسد نیکوست؟! هههه ههه

منم تا هفته ای دیگه در سفرم..دوستتون دارم چون همیشه و به یادتون هستم...قربونت :مستانه

پسر حاجی گفت...

دلقک گرامی
وقتی برگشتی این کلیپ را ببین :

https://www.youtube.com/watch?v=3f7ACBUihYQ

مستانه گفت...

پیشاپیش....

https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/hvideo-ak-xfp1/v/t42.1790-2/1365237_10151781422493166_36236_n.mp4?oh=a0d0d4c4e65b742414dfdaf668b8f1c6&oe=53D3A1E6&__gda__=1406379865_a22188a74a9b4187609a3bd5a7b63c3b

:)

مستانه گفت...

تولد تو تولد من است !باباییییی

*      *   ★     ★  ♡  *
   ★           ☆
من تمام طول سال را بیدار مانده ام
    ★  ♡  *
   ★           ☆ 
  ♡      ★  *  ★   *   ☆

که مبادا روز تولد تو تمام شود ،

♥   *   ★     ★  ★  *
★   * ♥  ★
    ★  ♡  *
              ☆ 
  ♡        *  ★   *   ☆
★  *  ★      ☆  ★ 

و من در خواب بمانم

♥   *   ★     ★  ★  *
★   * ♥  ★
*      *   ★     ★  ♡  *
   ★           ☆ 
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *   ☆  ★ 


و نتوانم به تو بگویم ،

* ♥  ★
*      *   ★     ★  ♡  *
   ★           ☆ 
تولدت مبارک ! :)

* ♥  ★
*      *   ★     ★  ♡  *
   ★           ☆ 

مستانه گفت...

کیکش خوشمززه ستااا! خودم پختم! ههههه

http://upcity.ir/images2/26035094923439393860.jpg


نوش جاااااان

ناشناس گفت...

میدونم جاش اینجا نیس احتمالا دلقک عزیز ولی خیلی وقته تحیلی نمی نوسیس فکر کنم دو هفته ای شد.

مستانه گفت...

طلوعت چه زیباست

وقتی ساعتِ قرار

تولد تو باشد

کنار عقربه ی خورشید!

اینروزها تولد تو است، اما

این شمع ها را کسی نیست...

این بادکنک ها، ریسه ها ،

این کلاه های قیفی را کسی نیست...

نه، کسی نیست.

تنها منم، با خیالِ تو..

اینروزها تولد تو است.

ستاره های نگاهت را

بگو ببارند ،

زمین، نمیرد از تشنه گی..

تولد تو است اینروزها

ولی من هیچ هدیه ای برایت ندارم..!

نگاه کن!

دست هایم خالی وُ

- دلم پُر.

گمگشته گفت...

سلام
امیدوارم روزگار بکام شما باشد و مشکلی برای شما رخ نداده باشد، ما که چشممان خشک شد از بس این صفحه را بروز کردیم و خبری از شما نبود.

سلامت و شاد باشید

ناشناس گفت...

سلام
کجا تشریف دارید؟ اگر 13 مرداد نظر تایید کردید ، پس تشریف آوردید. چرا پیج آپ دیت نمیشه تیمسار؟

ناشناس گفت...

امیدوارم تعطیلات خوش گذشته باشد.

مستانه گفت...

تشریف آوردین آقاجوون...خوش اومدین
امیدوارم حسابی بهتون خوش گذشته باشه
:)

م گفت...

کجایی تیمسار
دنیا عوض شد و کلی اتفاق افتاد و تو هنوز از سفر برنگشتی؟!!
1- قالیبافی که این همه سنگش رو به سینه زدی شده همپالکی و رفیق گرمابه و گلستان جنتی و علم الهدی و ...با این تفکیک جنسیتی در شهرداری کولاک کرده
2-داعش معلوم نیست داره چیکار میکنه..عربستان یک میلیارد دلار داده به لبنان برای مقابله با داعش ...مگه عربستان سنی وهابی حامی داعش نبود در رفابت با حکومت اسلامی ایران؟!
3-در دنیا چه خبر است: دنیای عرب به هم می‌ریزد می‌پرسیم موضعِ امریکا چیست، انتخاباتِ افغانستان به بن‌بست برمی‌خورد همه می‌ایستیم تماشا می‌کنیم که امریکایی‌ها چکار خواهند کرد، کردستانِ عراق قصدِ برگزاریِ رفراندومِ استقلال می‌کند قلب‌مان می‌آید توی دهان‌مان که نکند امریکا موافقت کند، داعش مسیحی‌ها و ایزدی‌ها و شیعه و سنی را می‌کشد هوار می‌کشیم پس کجایی امریکا، وقتی هم اسلحه می‌فرستد اسراییل به فحش‌اش می‌کشیم...واقعا چه خبر است؟

Dalghak.Irani گفت...

سلام دوستان خوب و نازنینم. من اینجام اما مشکل جدید این است که دلقک هنوز برنگشته و اصرار دارد که تعطیلات را برای همیشه تمدید کند و حداقل تا 20 سپتامبر که مطلقاً برنخواهد گشت. و التماس های من هم فایده نکرده و مثل "م" استدلال می کند که این دنیای بدون کدخدا و بدون لیدر دیگر پیچیده تر از فهم و درک او شده است و قادر به چسباندند این پازل های ناهمگون بهمدیگر نیست. مستانه از تو هم مثل همیشه تشکر ویژه دارم برای عاطفۀ تیمسار کشت و هرچند تولدم را یک ماه جلو انداختی اما همین که تو را دارم احساس سبلندی می کنم. این مختصر دلیل سکوت چند روز اخیرم است و شاید هم تیمسارم را راضی کنم یک مطلب مشروحی برای "قصد رفتن دلقک" بنویسد. متأسفم برای هواداران دلقک که سیرک را واگذاشت و رفت ؛و خوشحالم برای هواداران تیمسار که کمی هوای جدید خیلی بدردش خواهد خورد. یا...هو

م گفت...

تیمسار عزیز...
در این شرایط تنها نگذار خیل مشتاقان سیرکت را..
اگر میخواهی استراحت کنی بکن...
اگر میخواهی کمی سیرک را تعطیل کنی بکن...
امابازبرگرد...سیرک تو که برود ما میمانیم یک دنیای عبوس تیره و تار...
حداقل دور هم ساعتی را خوش بودیم هراز چندگاهی در سیرکت و تحلیلی و پیشبینی از آینده و ...
میدانی که ما ایرانیها همیشه در همه جلسات بحث سیاسی میکنیم و آخرش هم هیچکس حرف هیچ کس را قبول نمیکند و هر کسی هم کار خودش را میکند...ولی دور همی خوش میگذرد...
منتظریم که بر گردی به زودی و چراغ سیرک را دوباره روشن کنی
اردتمند

سحر گفت...

دلقک نازنین،
چه موقع رفتن؟ تازه همه صفحه شطرنج بهم خورده. آنقدر آشفتگی و درگیری است که، سرگردان میمانی کدام خبر را دنیال کنی . باز اینجا باز بود. انتخاب را در این آشفته بازار برایمان ساده میکرد.
و چقدر من دوست داشتم ، تمامی آن پازل چینی را از جانب مخاطبان. اصلا میامدم اینجا برای کامنت خوانی و ده ها نوع دیدگاه و حل معما. هوش و گوشم حداقل مثل یک حل معما باز میشد.خوب خودت هم گفتی که اینجا تحلیل سیاسی نمیدهد. و درست هم بود
جایی بود برای ارائه انواع و اقسام دیدگاه. پازل چینی، فال بینی ، کف بینی، غر زدن ، الکی شاد شدن، بعضی اوقات همدیگر را ترساندن از توهمات که خودش هیجانی داشت. مگر فیلمهای هالیوودی چکار میکنند؟ ، آنهم با آنهمه هزینه. در دکان را نبند. حیف است . بگذار ملت بیایند ، برای خودشان ، حرف اشان را بزنند. اینجا که فقط مال شما نبود. حالا هر چی ، مهم نیست که تحلیل ها درست است یا غلط. این روزها خود اوباما هم نمیداند چه بگوید. امروز یک حرف میزند فردا یک چیز دیگر. اصلا انگار اصلا بازی اینطوری شده. بگذارید آنقدر شلوغ پلوغ بشود که از توش یه چیزی خودش در بیاد. این بی نظمی خودش یک نظمی پیدا میکنه.
شما هم سخت نگیر. شکل همین دنیای شلوغ بیا و چیزی بنویس.
خوانندگان هم دلخوش میشوند . حرف میزنند. حدس میزنند. فال میبینند. حداقل الکی دلخوش میشوند که " ها! فهمیدم ، قضیه اینه! " . و تمامی اینها خودش تسکینی است.
ببخشید اینقدر حرف زدم سرتان را درد آوردم.

ناشناس گفت...

دلقک فقط یک ماسک است. ما از اول هم شما را به تیمساری می شناختیم و به همان اعتبار می آییم. البته بنده تا دلتون بخواد تیمسار و امیر می شناسم که به کاری نمی آیند(این بخش را سانسور کنید)شما به آنها آبرو دادید.بنویسید بنویسید

ناشناس چراغ اول گفت...

می نوش که به زیر گِل بسی خواهی خفت
بی مونس و بی رفیق و بی همدم و جفت

زنهار به کس مگو تو این راز نهفت
هر لاله که پژمرد نخواهد بشکفت

ناشناس گفت...


خوانندگان این وبلاگ از آن مضمون تحلیل را یاد نگرفتند بلکه "روش تحلیل کردن" را فرا گرفتند.شما به آنها ماهی ندادید بلکه "ماهی گیری" یاد آنها دادید. اینکه پشت هر عمل سیاسی باید کوهی از تجربه و اطلاعات پشتیبان باشد. اینکه هر کسی فارغ از جوسازی های حکومتی و گروه های سیاسی, خود به نقد حوادث بنشیند.خوانندگان وبلاگ یاد گرفتند که روی پاهای خودشان بایستند, اگر تمام دنیا گفتند که فلان کس خوب است باز کف مشت خود را خود ببویند تا مبادا عطار دروغ گفته باشد.آنها حتی به خود دلقک هم رحم نکردند و هر جا لازم شد به مخالفت خیرخواهانه پرداختند و با ام به بحث پرداختند .آنها یاد گرفتند که از تجارب طلایی پیران دنیا دیده ای چون شما حداکثر استفاده را ببرند.این تجربه ها الماس هستند.اگر مردم ایران به تجربه های پیران گذشته خود همچون احمد کسروی گوش داده بودند اکنون دچار چنین نکبتی نشده بودند, پس این تجارب حقیقتا از الماس با ارزش ترند.اینکه گذشته چراغ راه آینده است و برای پیش بینی حوادث آینده "خواندن تاریخ" لازم است.خواندن "تاریخ تحلیلی" لازم است.اگر توانستیم تاریخ گذشته را بدرستی تحلیل کنیم, تحلیل وضعیت موجود دشوار نخواهد بود.و اینکه سیاست یک دایره جدای از دیگر علوم نیست, با جامعه شناسی , روانشناسی, علم اقتصاد و حتی علوم طبیعی و تکنولوژی و جانورشناسی هم پوشان است. برای یک تحلیل سیاسی خوب باید با دیگر دایره های علوم بشری آشنایی حداقلی داشت.و از همه مهمتر یاد گرفتند که چگونه یک دلقک بی نام با یک لپ تاپ می تواند پوست یک حکومت را بکند! این نقش و اهمیت یک فرد است! هر فرد ایرانی خود مملو از قدرت است اگر این قدرت خود را بشناسد.هر ایرانی می تواند "انتقام شخصی " خود را بگیرد و وجدان خود را راحت کند ,چه از راه نوشتن, چه از راه برنو کشی!

برنوی زیر خاک گفت

ناشناس گفت...

حالا که لج است: نامرد!
با عرض پوزش
من را هم همینطوری قال گذاشتی!


دوست دختر سابق دلقک!

ناشناس گفت...

سلام تیمسار عزیز
از بس که تیتر پست آخر "زر مفت ..." رو دیدم چشمام خسته شد.
به امید پست جدیدت روزی چند بار سر میزدم.
بمان تیمسار هر چند قبلا هم عرض کردم ماندن و پیوسته نوشتن و مهمتر پر مغز نوشتن خیلی سخته. یه معتمد پیدا کن، کمک بگیر،کمک بده و کلید بسپار.
در این روزگار بلبشو حضورت لازمه تیمسار.
نرو حیفه حیف.

سالم باشی
آرش

ناشناس گفت...

برگرد و بنویس لطفا لعنتی

ناشناس گفت...

حالا شاید مستانه خانم سفارش ما رو به تیمسار بکنن

ناشناس گفت...

دلقک جان برگرد

اگر بر نگردی
ما معتادان به وبلاگت چه کنیم...

ناشناس گفت...

سلام توی این چند سال با نوشته هات خو گرفتیم بغض کردیم و خندیدیم بی مزد بی منت ما رو به خودت عادت دادی لطفا بمان و نرو

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، مى دانم كه بر صورت گذاشتن ماسك خندان دلقكى بسيار سخت است و دلقك هميشه در درون گريان است، همانطور كه چاپلين در لايم لايت چهره واقعى پنهان پشت ولگردش را به ما نشون داد و رابين ويليامز هم تاب تحمل نياورد و اينگونه رفت، حالا ديگر تيمسار هم زورش به دلقك سيرك ما نمى رسد، شايد هم با اوضاع خراب خاور ميانه ، زور دلقكها هم ديگر نرسد ، اما سيرك خودش جاى مقدسى است براى تماشاگران و اگر قرار است دلقك لباسش را در آورد و دماغ سرخش را روى تاقچه بگذارد و تيمسار وار روى صحنه بيايد و سيرك را زنده نگه دارد چه باك،
بيا اى دوست و راهنما، ما براى تيمسار هم به اندازه دلقك هلهله مى كنيم و خوشحال هستيم.
ارادتمند، افشين قديم

ناشناس گفت...

تيمسار جان سلام....از پاييز سال 90 با سيرك آشنا شدم دقيقا همون روزايى كه اعتيادم شروع شد....سرباز بودم و هر شب بايد ى جور از فيلترينگ لعنتى عبور مىكردم و خودمو به سيرك مىرسوندم....الىايحال در تركم و براحتى تصميم گرفتم بيخيال مصرف بشوم....ولى بيخيال سيرك شدن برام قابل قبول و پذيرفتنى نيست....سيرك علاوه بر اينكه منو نئشه و سرخوش مىكنه فكر و زبانمون رو هم براى تحليل اتفاقات جامعه بازتر مىكنه...پس ترك كردنش چندين برابر سختتر از ترك اعتياد به مواده....خواهش مىكنم بنويسين....اين حرف رو ى جوون 25ساله است كه شب و روزش با اميد بهتر شدن وضعيت ايران سر مىكنه....و گاهى تا چندين روز با نون و چايى شيرين سر مىكنه.....خواستم بگم كه من و امثال من كه استخونمون زير فشار خورد شده هم به سيركت سر مىزنيم و لذت مىبريم....خواهشاا بخاطر التيام دردهاى ما هم كه شده تركمون نكنين و لااقل فقط باشين