۱۳۹۳ تیر ۱۶, دوشنبه

انتقاد از سیاسی کاری دولت روحانی در مورد بنزین تأیید احمدی نژاد نیست!


1- به هیچ سیاستمداری در جمهوری اسلامی اعتماد ندارم. علت تامه اش هم به اشخاص برنمی گردد بلکه به ساختار برمی گردد. لذا در همین ابتدا روشن کنم که اگر می گویم این راست نمی گوید بمعنای این نیست که حریف یا رقیب - و بهتر است بخوانید همه رفیق - دروغ نمی گفت. چرا؟ زیرا در حکومتی که فلسفه اش (ادعای ممکن بودن حکومت مدرن بر مبنای دین و فقه که خودش در بهترین نگاه اگر خرافات محض نباشد امری زمان گذشته است) بر یک دروغ شاخدار و آشکار بنا شده است. بنابراین هر ادعای راستگویی خودش حداکثر راستی است در قالب دروغ بزرگتر. قبلاً هم هم گفته ام و هم نشان داده ام که انگ هایی مثل اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی و غیره که مدعیان یک دین واحد بخودشان می دهند هیچ وجه تمایزی بین آنان از جنبۀ اینها خوبند و آن ها بد ایجاد نمی کند. لذا حداکثر کاری که می توان کرد نگاهی دقیق به شخصیت فردی مدعی هم باید باشد برای ارزیابی، و نه تنها خاستگاه سیاسی و جناحی او.

2- محمود احمدی نژاد بدستور و تأیید خامنه ای چرت و پرت گفت و دنیا را بیش از همیشه علیه ایران شوراند و تحریم ها اولین نقطه ای را که هدف قرار داد منع فروش بنزین پالایش شدۀ خارجی به ایران بود. اوس محمود کبیر بلافاصله یکی از پروژه های "اتم در آشپزخانه توسط دختر دانش آموز"ی خودش را رو کرد و به واحدهای پتروشیمی دستور داد با تغییرات جزیی در خط تولیدهای خود بنزین تولید کنند و کردند و ریخت توی باک بنزین های مردم و هم هوا را کثیف تر کرد و هم خودروهای خراب مردم را خراب تر. تا اینجای داستان قبول است و همۀ شما می دانید. اما ماجرا تمام نیست و ادامه یافت:

3- حسن روحانی که دولت را تحویل گرفت اولین ادعای دولتش به پروپاگاندای ابتکار و زنگنه در محیط زیست و نفت این شد که: "آی مردم چه نشسته اید که احمدی نژاد با تولید بنزین سمیتر از هر بنزینی در جهان نه تنها هوای شهرهای ایران را به گند کشیده بلکه باعث مرگ و میر و افزایش سرطان در بین شما و عزیزانتان شده است. این نقطۀ آغاز ماجرا بود. اما این پروژۀ بنزین های آلوده مستمسکی هر روزه شد در دست دولت جدید که هر روز پرده ای از وحشتناکی این خیانت را برملا کنند. یک روز گفتند بنزین نامرغوب در تهران توزیع نشده است و در دیگر شهرها مصرف می شده است. یک روز گفتند به به به هوای تهران که در عمر دویست ساله اش چنین هوای پاکی تاکنون نداشته است و این مرهون دولت تدبیر و امید روحانی است که بنزین آلودۀ پتروشیمی ها را از مدار مصرف خارج کرده است. در حالی که هیچکس نپرسید که هوای تهران همیشه در بهار پاک نسبی بوده که علت آن مختصات جوی بهار و بادهای بهاری و باران و از این دست پدیده های طبیعی اش بوده است و نه کم و زیاد کردن بنزین.

4- هواداران احمدی نژاد و مسئولان وقت دولتش هم مرتب اعتراض کردند که دروغگو مدرکت کو؟ و خواستار نتیجۀ آزمایش های علمی ادعای دولت روحانی شدند و من شهادت می دهم که مدعیان دولت روحانی بازهم فقط همان سخنرانی ها و مصاحبه ها را تکرار کردند بدون اینکه ورقه ای و برگه ای علمی بگذارند روی میز که این هم دلیل و مدرک. تا امروز که بالاخره بعد از یک سالگی دولت سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد که بنزین مورد ادعا در آزمایشگاهی در آلمان آنالیز شده و معلوم شده است که در برخی نمونه های آن گوگرد بنزین 20 برابر حد مجاز بوده و اکتان ها هم پایین بوده است. من خیلی به امور فنی وارد نیستم و نمی دانم که منظور از مرگبار بودن بنزین مربوط به عنصر گوگرد است یا آلایندگی مرگبار از عنصر دیگری در بنزین می آید. اما بطور جسته گریخته می دانم که گوگرد زیاد عامل اصلی مرگباری بنزین نیست؛ هرچند بودن این مقدار گوگرد در بنزین هوا را کثیف تر می کند. در مورد اکتان پائین هم که متخصصان می گویند باعث ضرر و زیان به موتور خودروها می شود.

5- اما حرف من چیز دیگری است. چرا زنگنه و ابتکار و روحانی قصاص قبل از جنایت کرده اند. گیرم که امروز حرفشان هم ثابت شده باشد - که من اعتقادم این است که به آن وحشتناکی که بمردم گزارش داده اند هم نیست - اما آنان بدون کمترین آنالیز آزمایشگاهی و در دست داشتن مدعیات علمی ادعایشان 9 ماه تن مردم را لرزانده اند و تازه - آنهم به دلیل فشار مخالفان - بنزین را به آزمایشگاه داده و نتیجه را - اگر دقیق و درست باشد - اعلان کرده اند. من ادعای هواداری از احمدی نژاد ندارم اما نمی توانم چشمم را به سیاسی کاری دولت روحانی ببندم که هم خودش مدعی است راستگو و جوانمرد است؛ و هم رأی دهندگانش انتظار دارند که کینه جو و دروغگو نباشد بهر دلیل. حالا که ملت ایران را با بزرگترین دروغ تاریخ (کارآمدی دولت دینی) مجبور از پناه آوردن به راستگویی بزرگترین دروغگویان تاریخ (روحانیان) کرده اید انصاف داشته باشید و دروغ های مضاعف بر دروغ اولیه بار نکنید. یا...هو

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

"خاستگاه" و نه "خواستگاه".

با تشکر.

ناشناس گفت...

ما که تو تهران آلودگی رو به چشم دیدیم نیازی به سند و مدرک هم نداریم. یادم نمیره اون شبی که از شدت آلودگی مه غلیظ و بد بو تهران رو پوشونده بود. سرهنگ عزیز دعوا سر اکتان و گوگرد نیست. مساله اصلی بنزن هست. بنزن به شدت سرطان زاست .

ناشناس گفت...

شما ايران نيستيد. سال قبل همين موقع زمانيكه فقط 500 متر در كنار خيابان‌ها در تهران پياده روي مي‌كردم دچار سرگيجه و تنگي نفس شديد مي‌شدم. تا حدي كه تا 5 ساعت بعد هم مشكل تنفسي داشتم.
اين روزها زندگي در تهران قابل تحمل شده. ميشه راحت كنار خيابان راه رفت بدون اينكه نصف روز درد كشيد.

کلنل گفت...

سلام تیمسار
شقیقه به کشاله مربوط نیست. این که سوار کردن مدرنیته بر پالان دین سنتی یک دروغ بزرگ است را من هم قبول دارم و پیش از این هم درباره اش بحث کرده ایم. اما نمی دانم تو را چه شده است که در تابستان بهاری لندن از بهار تابستانی تهران به سان شکسپیر اینگونه سخن می گویی: shall i compare thee to a summers day? tho are more lovely and more temperate. اما ما اینجا در تهران با سایه هم آواییم که: این چه رازیست که هر سال بهار/ با عزای دل ما می آید؟ پس، از منبع موثق برایت بگویم که تهران در اردیبهشت نود و دو تنها هشت روز سالم (طبق تعریف سازمان هواشناسی) به خود دیده است. من طرفدار روحانی نیستم اما این روزهای سالم در دولت روحانی در اردیبهشت نود و سه به 18 روز رسیده است. تیمسار دولت پیش برای برای بالا بردن اکتان بنزین از ماده ای به نام «بنزن» استفاده کرده است که مقدار زیاد آن بسیار سرطان زا و خطرناک است که وارد بحثش نمی شویم. کاش این بحث ناکارآمدی دولت سکولار دینی و مردم سالاری مذهبی را خارج از مثال بنزین مطرح می کردی تا ما هم به بحث بنشینیم و به نتیجه برسیم.

ف.ايراني گفت...

طي چند ماه پاياني دولت قبل بر ميزان آلودگي هوا در سطح كشور ميزان زيادي افزوده شده بود. علتي نمي‌تونست جز بنزين پتروشيمي داشته باشه. امر بديهي نياز به اثبات نداره. اين حرف هم كه بهبود وضعيت هوا صرفاً به خاطر باد بهار و ... بوده نمي‌تونه درست باشه. استفاده از بنزين پتروشيمي تداوم پيدا مي‌كرد چه بسا همين پاك بودن نسبي هواي بهار هم تدريجاً از دست مي‌رفت! از شما كه ذهن پيچيده و قوه تحليل بالايي دارين انتظار هست در اين زمينه هم تك‌عاملي به مسئله نگاه نكنين.

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
شما در آغاز تحليلتان تفاوتي بين اصلاح طلبان و اصولگرايان قائل نشديد ، پس چطور وقتي كساني مثل حقير سر و ته اين حكومت را يك كرباس ناميديم و مي دانيم ، شما مخالفت فرموديد و آنرا اشتباه مي دانستيد ؟
چه فرقي در بيان حقير و توضيح شماست براي اينكه سرو ته اين حكومت را يك كرباس ندانيم ؟
خيلي وقته كه در مورد حرفهاي خامنه اي تحليلي ننوشته ايد ، امروز خامنه اي باز دوباره واژه اي جديد به گفتمان مزخرفش اضافه كرد به نام خطاي محاسباتي نظام ، مي خواستم بدانم در اين مورد نظر يا تحليلي داريد ؟
پاينده باشيد

Dalghak.Irani گفت...

ف ایرانی جان. و به کلنل و دوستانی که از تهران هم کامنت گذاشته اند می خورد این عرضم:
من هم همین را می گویم که پدیده ها را تک عاملی نباید نگاه کنیم و من هم مطلقاً نگاه نگکرده ام. چون گفته ام که ضمن قبول کثیفی هوا در رابطه با بنزین سرطان زا بودن آن در پروپاگاندایی که بچه های روحانی بدون سند آزمایشگاهی اول کار روی آنتن بردند اعتراض کرده ام. و حرف اصلی ام اما مدام کوبیدن بملاج دولتی است که می خواهد امور را اصلاح کند. علاوه بر جوانمردی و پرهیز از سیاسی کاری اولین درس مهم این است که حمله ات را به نقطه ضعف قطعی و مستند دشمن یا حریف باید متمرکز کنی. چون هر وقت تو از جایی به دشمن حمله کنی که نقطه ضعف اصلی اش نبوده یک فرصت استثنایی به او می دهی که هنگام حمله از نقطۀ درست هم فرافکنی کند به "اینهم مثل آن" و خودش را مظلوم جلوه دهد. این را بارها به دوستانی که گاهی به خامنه ای هم اتهامات ثابت نشده مالی یا فساد شخصی یا خانوادگی زده و می زنند گفته ام که وقتی خامنه ای یا احمدی نژاد یا هرکه اینقدر ایراد و اتهام مستند دارند که سال ها می توان روی آنان مانور داد نباید موضوع مشکوکی را قبل از تعیین سند قطعی موضوع حمله قرار داد. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

اما شهروند عزیز.
نه حرف من با شما یکی نیست در دو محور زیر:
سروته یک کرباس بودن یک قضاوت نا امید و رادیکال است و آخرش به ولشان کن می رسد. در حالی که بی اعتمادی یک طیف است بین حداکثر سر ویک کرباس بودن تا حداقل "بیشتر مواظب شان باش".

اگر این ها هیچ فرقی با هم نداشتند که اینهمه اسم روی خودشان نمی گذاشتند. بنابراین با هم فرق دارند ولی هیچکدام بصفت در جناحی بودن نباید اعتماد کامل ما را نصیب ببرند. و باید مواظب شخصیت های حقیقی شان هم باشیم. برای اصولگرایان با بدبینی و حداکثری اما برای میانه روها با کمی لطافت "عقل هم دارد".
در مورد خامنه ای هم ببینم اگر طلبید چشم. یا...هو

ناشناس گفت...

با سلام
عکس خوبی انتخاب شده برای متن و حتی باید گفت تصویری واقعی از اتفاقی به اسم دولت روحانی

ناشناس گفت...

دلقک جان
فعلا که در زمستان و بهار گذشته و تابستان تا این لحظه هوای فعلی بسیار پاکتر از هوای تهران به سان لندن مه آلود( از دود و نه از بخار آب) سالهای گذشته پاکتره
این خودش حداقل تا حالا آفتاب آمد دلیل آفتابه و از هر دلیلی متقن تر به نظر می رسه
اینا خوبن یا بدن راستگو هستن یا سیاسی کار جمهوری اسلامی خوبه یا بد هرچه که هست محمود هرجور با چرتکه یا ماشین حساب حساب کنی فاجعه ای بود در حد فتحعلی شاه در میان شاهان قاجار و شاه سلطان حسین در میان صفوی

ایـــــــــــــــــــران گفت...

سلام بر امیر گرامی

عددی که آزمایشگاه اعلام کرده RON است در حالی که عدد واقعی MON است. اکتان اعلام شده در آزمایشگاه از آنچه در واقعیت رخ میدهد بیشتر است (در اصطلاح سوخت مورد نظر خوش سوز تر است). تفاضل RON و MON هرچه کمتر باشد بهتر است اما در سوخت های غیر استاندارد به دلیل وجود ناخالصی و افزودنی های غیر استاندارد، این فاصله زیاد تر از حد نرمال است. لذا عددی که آزمایشگاه آلمانی اعلام کرده در خوشبینانه ترین حالت است و وضعیت از آنچه اعلام شده فجیعتر است. بنزینی که در ایران در پالایشگاه ها (به غیر از بندرعباس) تولید میشود دارای اکتان پایین، وجود ترکیبات به شدت مضر MTBE و نیز گوگرد است. توجه کنید که وجود MTBE در بنزین در ایالات متحده و اروپا کاملا ممنوع است. اگر یک سرچ ساده در مورد MTBE انجام دهید متوجه مضرات غیر قابل جبران آن خواهید شد ... شهروندان ساکن کلان شهرها به سادگی میتوانند اثرات زیستی این ماده را به همراه مضرات گوگرد از نزدیک حس کنند.

پاینده باشید

ایـــــــــــــــــــران گفت...

راستی فراموش کردم خدمتتان عرض کنم که تمامی صنعتگران نفتی، کارشناسان و مهندسین پالایشگاهی سالهاست که میدانند چنین مواد مضری در بنزین وجود دارد. با حذف برخی مواد و افزودن موادی دیگر میشود به سادگی بنزین را کمی به حالت استاندارد نزدیک کرد ولی منافع مالی یک عده همواره مانع شده است. آزمایشات بر روی بنزین تولید شده در هر پالایشگاه نیز "روزانه" انجام میشود و همه میدانیم که وضعیت چیست. نیاز نبود که روحانی یا زنگنه سفارش آزمایش به آلمان بدهد تا بتواند بگوید بنزین آلوده است. ما همه میدانیم دو دو تا میشود چهارتا ! طبیعی است که وقتی پیشرفته ترین کشورهای جهان افزودن یک ماده را ممنوع کرده و ما هنوز از آن در بنزینهای به اصطلاح سوپر و غیره استفاده میکنیم نتیجه کاملا مشخص خواهد بود. وقتی کسی صحبتی کرده که همه ی ما از قبل میدانسته ایم و سالهاست که داریم آن را فریاد میزنیم، به نظرم این با سیاسی کاری بسیار فاصله دارد.

Dalghak.Irani گفت...

فرمایشات شما دقیق و قبول است. ماکه می دانیم حکومت خودش سمیترین ومخرب ترین نوع اختراع شده است در عمر خلقت زمین لذا بطور بدیهی می دانیم که هر جزیی از این کل هم - در اینجا بنزین - بهمین ناکارآمدی و غیر استانداردی است. موضوع من هم بر سر این است که بنزین ما در مجموع مشکل آلایندگی مرگبار دارد حتی همان ها که در پالایشگاه های رسمی و مجاز تولید می شود. پس موضوع را سیاسی نکنید و آن را به احمدی نژاد نسبت ندهید و بدتر از آن توی چشم و چار ما فرونکنید که یافتیم یافتیم. بروید اولاً کار را درست کنید و ثانیاً هر ادعایی هم راجع بخرابکاری رفقا دارید با مدرک علمی بگذارید در اختیار رسانه ها برای قانع کردن مردم به خیانت همکار پیشینتان. و الا در بحث خراب بشود این خرابکاری بنیادی دولت دینی همه متفق النظریم. مرسی که نظر دادی. یا...هو

ایـــــــــــــــــــران گفت...

شما درست میفرمایید ... نسبت دادن این مطلب به دولت قبل تنها از این موضع قابل دفاع است که چرا در راستای بهبود آن اقدامی نکرده وگرنه در بحث تولید، لااقل تا زمانی که ذهن بنده یاری میدهد، کیفیت و افزودنی های بنزین به همین صورت بوده و این ضعف، محصول دولت احمدی نژاد نیست. احمدی نژاد این فرصت را داشت تا استانداردها را ارتقاء ببخشد ولی کاری نکرد ... امیدوارم لااقل این دولت کاری انجام دهد.