۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

جناب یونسی عزیز؛ این جملۀ "آخوند و خاخام دست از سرتان بردارند" را بسط و ادامه بدهید لطفاً. خواهش می کنم.

خدا نگهدارتان بچه ها. نگران نباشید کارتان 
عالی بود و هزینه اش کم خواهد بود.
 
1-   جناب علی یونسی مشاور قومیت ها ومذاهب رییس جمهور و در ادمۀ اصلاح طلبی ها مؤثر اخیرشان انتقادات تند و صریحی به صدا و سیما کرده اند در عدم همراهی با آرای ملت و رییس جمهور منتخب؛ و به صراحتی مورد نیاز فرموده اند که صدا و سیما در نقش اپوزیسیون دولت روحانی عمل کرده و حرکت می کند و کاملاً درست گفته اند. اما ایشان قبل از این و در همان کنیسۀ یهودیان در شیراز حرف مهمتری زده بودند که کمتر مورد تحلیل و توجه واقع شد. در حالیکه بنیان و بنیاد همۀ گرفتاری های امروز ایران و حتی جهان اسلام و چه می گویم که جهان بشریت از آن حرف نغز و راه گشای ایشان آبشخور دارد؛ و تا آن حل نشود، دنیا و در رأسشان مسلمانان نه به آرامش خواهند رسید و نه به رفاه دنیا و نه به سعادت اخرا. حرف یونسی که بسیار موجز و نمادین بود این بود که خطاب به یهودیان هموطن گفته بود: "اگر ما آخوندها و خاخام ها دست از سر شما ملت با هر رنگ و نژاد و دین و مذهب و تبار و قوم های مختلف برداریم؛ شما با همدیگر مشکلی ندارید و نخواهید داشت و در دوستی و سلامت زندگی خواهید کرد." (نقل به مضمون)

2- بدیهی است که ترجمۀ مفهومی حرف آقای یونسی عزیز این است که امور چگونه باشندگی مردمان در این جهان (حکومت) امری عرفی است و نه شرعی. و اگر شریعت (در قالب نمایندگان آن آخوند و خاخام و کشیش و کاهن و ...) بیشتر از سهم مذهب در عرف جامعه دخالت در سیاست و حکومت نکند - کما اینکه در اکثریت غالب کشورها و حکومت های امروز جهان نمی کند - اختلافات مذهبی و قومی و نژادی و غیر آن هم به حداقل ممکن می رسد، و انسان ها بسبب شأن عقلانیت و با تکیه و استفاده از عقل شان با کمترین تنش های اضافی تحمیل شده از سوی شریعت؛ در صلح و آرمش زندگی خواهند کرد. لذا بنظرم رسید که از محضر مبارک شان درخواست بکنم که این خط فکری ابراز شده شان را رها نکنند و نترسند از اینکه جنگ بالا بگیرد و وحدت جامعه بهم بخورد. چه ایشان بهتر از من می دانند که ایرانیان در تاریخ معاصر خودهیچگاه مثل امروز متفرق و از هم گسیخته و مختلف و چه می گویم متأسفانه حتی روردرو نبوده اند و این جز در سایۀ شوم دخالت مستقیم و سهم خواهی غیر متعارف شرع اسلام (فقیهان) در و از عرف و حکومت دنیوی بوقوع نپیوسته است.

3- نشانه های تشدید این جنگ مقدس (جمع کردن دست و پای شریعت از خیابان ها و زندگی روزمرۀ مردم) در جاهای دیگر هم بروز کرده و خوشبختانه دولت کریمۀ جناب روحانی بانی خیر شده که انشاءالله این جنگ بسیار بی رحم و خشن و زشت - اما ناگزیر - در حال تکوین و تکمیل نهایی است. و این امید را می دهد که بلکه خدای مهربان ایرانیان اینبار نیز دستش - و البته دست رحمانیت و نه مثل انقلاب اسلامی دست جباریت - خود را از آستین روحانیان و عمامه داران رسمی مذهب تشیع بیرون آورده بقصد یکبار دیگر زندگی و نشاط و وحدت و رفاه و توسعه و دلخوشی در سرزمین مقدس (ایران). ضمن اینکه مهمترین نشانۀ جنگ مقدس را در پاراگراف بعدی بشما خواهم آدرس داد؛ این بند را با این التماس تکراری خطاب به روحانی و یونسی تمام کنم که مبادا پاپس بکشید و خیانت بکنید به ملت قبل از تعیین تکلیف نتیجۀ نهایی. خواهش می کنم. ایران در حال نابودیست.


4- اما گذشته از ابقای ریاست احمدی مقدم و آن معاون جلادش رادان در سمت های فرماندهی نیروهای انتظامی که برخلاف سنت همیشگی تغییر دولت ها در 25 سال اخیر بوده، و خبر از لجاجت و سرسختی خامنه ای دارد در ادامۀ تحجر خشک؛ مهمترین مورد - که ورود نظامیان به صحنۀ نبرد سیاسی بود - را دیروز نشان داده بودم در سخنان غیر متعارف سید حسن فیروز آبادی در حمایت از دولت روحانی. و خوشبختانه خیلی سریع پاسخ گرفت از جبهۀ مورد خطابش در سپاه پاسداران. اما سپاه احتیاط کرد و بجای اینکه پاسخ مقام ارشد نظامی را ژنرال فرمانده سپاه (جعفری) بعنوان نظامی زیردست بدهد؛ موکول کرد به آخوند سپاه و نمایندۀ خامنه ای با نام آخوند سعیدی. سعیدی هم مثل روحانی و یونسی صریح جواب داده و بطور دقیق و درستی با دلایل متقن و قابل شناسایی؛ دولت روحانی را در حال سکولاریزه کردن - بخوان عرفی کردن - حکومت جمهوری اسلامی دانسته است (بیست شاخص دولت سکولار). حالا من چه اصراری دارم که حرف های مکتوم و استعاره های مفهوم سخنان دو طرف را به عریانی و خشونت واقعی که دارند ترجمه کنم تا آتش جنگ را شعله ورتر کنم هم معلوم است: به این علت مهم و بدیهی که حیات و ممات ایران بعنوان یک کشور و یک ملت جز در پایان این جنگ ناگزیر مشخص نخواهد شد. و هر روز که دیر شده ضرر کرده ایم و هر روز بازهم بیشتری که دیر شود ممکن است نابود شویم. با این افزوده که این جنگ مقدس نه صلح دارد و نه بازی برد - برد است. بلکه این یک جنگ مادر است و فقط باید برنده داشته باشد و بازنده. هر نوع آتش بس یا حتی کندی از سوی روحانیان عرفی (روحانی و یونسی و هاشمی و خاتمی و ...) خیانتی خواهد بود که کارنامۀ اعمال اشتباه و بضرر مردم آنان در گذشته را سنگینتر خواهد کرد. یا...هو



این هم مطلق زیبایی مدرن: برلوسکونی تریلیاردر و نخست وزیر موفق ایتالیا در حال رفتگری بمجازات فرار مالیاتی:

۹ نظر:

دوره گرد گفت...

چند خبر بی ربط ولی باربط!

قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز گفت: "خدا رهبری را حفظ کند و به ایشان طول عمر دهد ان‌شاءالله، اما به هر حال باید برای بعد از ایشان به فکر باشیم."
و
محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران ایران در واکنش به اعلام ممنوعیت پخش مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در سینما در صورت مختلط بودن تماشاچیان، گفته است که اگر قرار باشد خانواده‌ها برای تماشای فوتبال به سینماها نیایند، سینماداران از پخش این مسابقات صرف نظر می کنند.
و
سخنگوی آژانس ضمن تأييد برگزاری گفت‌و‌گو‌ها در تهران، اظهار داشته که اين نهاد نمی‌خواهد درباره نتيجه اين دور از گفت‌و‌گو‌ها بيانيه‌ای صادر کند. گفته می‌شود، بحث درباره چاشنی‌های انفجاری از جمله مباحث مطرح در اين گفت‌و‌گو‌ها بوده است.

اولا آفرین بر نگاه تیز تیمسار که همه اینها را از قبل نوشته!
حقیقت اینه که پشت پرده چه خبره، خدا میدونه...
اما اگه رفسنجانی-روحانی بازیشونو در این بیست سی سال یاد گرفته باشند آینده جالبی در پیش خواهد بود... عقب نشینی اتمی اگه با عقب نیشنی فرهنگی همراه بشه( و عجب انتخابی بود یونسی!) منجر به دست بالا پیدا کردن نیروهای دور و بر رفسنجانی میشه و در سرنوشت رهبری بعد هم موثره... مردم هم در این مورد اتفاقا ناجور پای کار هستند... فقط کافیه همین پالس دادن از طرف دولت ادامه پیدا کنه به مردم... پالسی که به اونها اطمینان بده که شاید نتونیم حمایت کنیم، ولی مانع هم نیستیم... بقیه راه رو خود مردم خواهند رفت... در واقع اگه به قول تیمسار، روحانی همین مسیر رو ادامه بده، اونوقت خواهم گفت که بچه ها، بازی واقعا داره جدی میشه و برای من به شخصه بسیار جذاب! چون دوست دارم لحظه آچمز شدن نظام رو ببینیم.. آچمز واقعی و زبان به گه خوردیم باز کردن...

ناشناس گفت...

کم پیدا میگوید :
خدا نگهدارتان بچه ها. نگران نباشید کارتان
عالی بود و هزینه اش کم خواهد بود.

بهتر است کلیپ هپی بچه های تهران را بگذارید که هم قشنگتره و هم شادتره - ضمن اینکه بیش از 30 هزار بیننده در سه روز در یوتیوب بازدیدکننده داشته و البته امروز هم هر شش نفرشان بعلت اینکه عفت را جریجه دار کردند ( عفت عمومی ): بخوانید عموم را شاد کردند ، بازداشت شده اند .
و به جرم خودشان اعتراف کرده اند .
کم پیدا هستم

ناشناس گفت...

باز هم کم پیدا :
اینهم آدرس مربوط به سایت مصاحبه همون بچه های هپی تهران ( قبل از دستگیری ) که بدلیل عفت بازداشت شدند :
http://music.sarcheshmeh.us/2014/04/pharrell-williams-happy-we-are-from.html

متن هر دو خبر را بخوانید ببینید چقدر با هم تفاوت دارد .

Dalghak.Irani گفت...

کم پیدایی! چرا؟
اطاعت کردم و اضافه کردم. مخصوصاً از این ویدیوی دوم استفاده کرده بودم که اولویت کمیت به کیفیت تولید شادی را القاء کنم در مرحلۀ فعلی و اینکه مهم نیست چقدر خوب بلکه مهم این است که چقدر زیاد شادی را گسترش می دهیم. یا...هو

ناشناس گفت...

احسان
با تمیسار عزیز موافقم که ایران در حال نابودی است، کمی بدبین ترم، شاید دیگر نتوان کاری کرد، احتمال زیاد کار از کار گذشته است. دلایل خود را دارم برای نابودی ایران و البته برای دیر شدن.
اما تمام این درگیری ها (که در حال افزایش است)، به چند دلیل بوجود آمده:
اول - فساد رمق کشور و دولت را گرفته است
دوم - تحریم ها، که رمق حکومت را گرفته بود

و زمانیکه کارد در حال رسیدن به استخوان حکومت بود و حکومت اجباری داشت تا به ساز آنطرف مرزی ها برقصد، یک ابلهی بنام اوباما پالس های احمقانه می فرستد تا مذاکرات شروع شود، تا حسن روحانی را بالا بیاورند. البته الزاما نمی گویم حسن روحانی آدم حکومت است یا دست بسته گروی علی خامنه ای است اما این را می گویم که اوبامای احمق می باید چند ماه و شاید یک سالی دیگر صبر می کرد تا حکومت به یک غلط کردن درست و حسابی بیافتد اما حیف که اوباما می خواست و می خواهد در دوران ریاست جمهوریش کاری بکند، میوه را نارسیده چید این احمق.

نهایتا این درگیری که گفته شده است، بیشتر و شدیدتر خواهد شد، هاشمی مجبور است حکومت را عرفی کند ولی آنطرف قضیه را کامل نمی فرمایید تیمسار جان، آیا سپاه دنبال شریعت در این کشور است؟ وحدت سپاه و علی خامنه ای کاملا موضعی و موقتی است، و دیر یا زود خواهیم دید. علی خامنه ای بحث جدایی دارد ولی مافیای سپاه دنبال سهم بیشتر است مثل کل دولت و شاید نهاد رهبری.

خُسن آقا گفت...

امیدوارم که منظورتان از نشان دادن عکس برلوس کونی به معنی آن نباشد که منظورتان این است که مجازات علمای اسلام هم در همین حد است!
مجازات آقایان دست کم ده بار مرداندن و زنده کردن ودوباره مرداندن است و نه کم تر!

Dalghak.Irani گفت...

نه حُسن آقای نازنین. من خودم جزو علاقه مندان سیاسی برلوسکونی هستم. منظورم از نشان دادن عکسش توجه دادن به شفافیت و عدالت در برابری حقوقی دنیای مدرن است که شاه و گدا نمی شناسد. برعکس دنیای کثیف سنت پلشت مذهب سیاسی که تعفنی از تبعیض و نابرابری های گوناگون و عمیق است. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

این کامنت را در بالاترین زیر مطلبی با عنوان "اپوزیسیون؛ رژیم و ملت" نوشته ام. گفتم شما هم مطالعه کنید تازه بشوید:

رژیم های انقلابی حکومت بمعنای متعارف نیستند. بنابراین از راه شورش و انقلاب هم قابل براندازی نیستند نمونه های اخیرش لیبی و سوریه - تازه این دو تا رژیم های کودتایی با ثبات تری بودند - تنها راه براندازی رژیم های انقلابی یا استحاله از درون و فروپاشی است و یا جنگ از بیرون وشکست. جمهوری اسلامی اوضاع بدتری هم دارد به این دلایل:
1 به مذهب تکیه دارد که توده ها سخت علیه اش بسیج می شوند حتی اگر ناراضی باشند.
2- ایدئولوژی منسجم و مانیفست دار ندارد و لذا توتالیتر نشدن اجباریش یک امتیاز شده برایش. هروقت صحبت استبداد رژیم می شود خیلی از مخالفان جمهوری اسلامی هم سیالیت و هرج و مرج و تعدد مراکز قدرت را نشانۀ نوعی آزادی و دموکراسی می گیرند و بلافاصله حواله ات می دهند به عربستان.
3- علت تامۀ اینکه فقط ایران در منطقۀ خاورمیانه بارها انقلاب کرده و شورش های مردمی را تجربه کرده عنصر ستیز در مذهب شیعه است که در سایر مذاهب سنی نیست. و هدایت همۀ شورش ها و انقلاب های تاکنون هم با روحانیت شیعه بوده و روشنفکران نقش طفیلی را داشته اند. و طبیعی است که حالا روحانیان علیه حکومت خودشان دست بعمل نزنند.
4- دلایل تکمیلی هم یکی این است که رژیم اسلامی با هشیاری از ایجاد هرنوع تشکل سیاسی و غیر سیاسی که می تواند ده نفر را دور هم جمع کند جلوگیری کرده و می کند. و دوم اینکه اکثریت عناصر مؤثر و مفید ناراضی را بخارج از ایران کوچ می دهد و بلافاصله با تلیغات وسیع و ایجاد حس حسادت در مردم این آوارگان را بدنام و وطن فروش می کند.
لذا کسی تقصیر ندارد و این بگردن هم انداختن ها هم طبیعی است چون حرکت و موفقیتی نیست. اگر بطور تصادفی در داخل حرکتی شروع شود مخالفان در خارج هم بوحدت لازم می رسند. الان هم بنظر من ما چه انفرادی و چه گروهی فقط باید در گسل های نظری ذاتی موجود در الیگارشی مانورهای مرتب بدهیم و این شکاف ها را هم در عمق و هم در سطح تقویت بکنیم - حمایت از بد در مقابل بدتر - تا استحاله سریعتر و فروپاشی کم هزینه تر اتفاق بیفتد. ولی مرثیه خواندن و همدیگر را متهم کردن و هی گیر دادن به اصلاح طلبان مذهبی و سبز و هرچه اوضاع را بدتر می کند. یک زمانی میگویی کاشکی این اصلاح طلب ها نبودند. خب این حرفی است و من هم می پذیرم. اما زمانی (حالا) است که پدیده ای بنام اصلاح طلبان هستند و وجود دارند و تو در این زمین باید بازی کنی. پس چاره ای نداریم که ابتدا با واقعیت جامعه مان کنار بیاییم و صورت مسئله را دقیق بشناسیم تا براه حل درست تر و نزدیک به واقعیتی هم برسیم. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، چه خوب گفتى "جنگ ناگزيز" رژيم به شكل فعليش بايد از بين برود و تاريخ ثابت كرده كه ديكتاتوران و اطرافيان فربه اشان تنها از طريق زور و بالاجبار خوان گسترده را رها مى كنند ، و به هر حال براى رهايى مردم ايران جنگى نا گزير خواهيم داشت و بهترين حالتش اين اسن كه جنگ از درون خود اليگارشى شروع شود ( البته به صورت واقعى نه مدل زر گرى) چه بسا با هزينه كمترى مردم از شر اين بختك رها شوند.
اما در مورد ويديوى هپى بچه هاى ايرانى؛ ديروز اول ويديوى اين بچه ها رو ديدم و كلى هپى شدم ولى بعد كه ورژن كشورهاى مسلمان همسايه مثل، كويت و تركيه و ابوظبى و حتى نوار غزه رو ديدم كه همگى در خيابان هاى محل و در كنار رهگذران بودند. بعد افسوس خوردم كه مال بچه هاى ما بايد از ترس روى پشت بام كنار كولرهاى آبى و كوچه بن بست باشد، تازه يك همسايه يا بچه محل عقده اى و بي پدر مادر لوشون بده كه تلوزيون ضرغامى بياره توى برنامه سراب مثل قاچاقچى ها و اعتراف بگيره كه يه آقايى گولشون زده وگرنه در سايه رهبر عظيم الشان بعد از ٣٥ سال كسى از اين كارها نمى كنه ( همه مرعوبند مگر گول بخورند) تازه رادان مگر نيست ظرف دو ساعت شناسايى مى كنند و ظرف ٦ ساعت مى گيرند ( پس مرعوب شويد)
به اميد اينكه اين جنگ نا گزير هر چه سريعتر شعله ور شود تا اينكه جنگ نا گريز خارجى بر سرملت نيايد.
ارادتمند، افشين قديم