۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۸, پنجشنبه

سکوت دولت روحانی در مقابل جنایت های بوکو حرام در نیجریه شرم آور است!


1- یا مشاوران خوبی ندارد روحانی و یا جنسش تقلبی است و ما را گذاشته سرکار.دومی را نه خودم قبول دارم و نه دلم می خواهد که صحت داشته باشد. زیرا بدجوری "تنها راه حل نزدیک و سالم است برای عرفی تر شدن حکومت ایران بعد از این همه خسارت غیر قابل جبران"! بنابراین پس از اینکه مجبورم قبول کنم که هاشمی و روحانی دروغ نمی گویند در مورد خواست جدی شان برای بهبود اوضاع حکومت بعد از 35 سال نکبت در ایران؛ مجبورم هم بپذیرم که آنچه می کنند از فهم سیاسی خودشان و مشاوران شان سرچشمه می گیرد و آنچه نمی کنند از نفهمی سیاسی خودشان و مشاوران شان. لذا تلاش می کنم از همین وبلاگ فکسنی مشاورۀ مجانی بدهم به دولت حکومتی که حقوق بازنشستگیم را هم قطع کرده و من با بنفیت دول بیگانه در خدمت شان هستم.

2- گروهی از انسان های اولیه و متدین به شریعت اسلام که بدون تردید فرزندان  وحشتناک "انقلاب اسلامی اشتباه ایران برهبری آیت الله خمینی در 35 سال پیش" هستند - مستقیم یا غیر مستقیم - چند هفته است 300 دختر نوجوان هموطن نیجریه ای شان را بگروگان گرفته اند برای عرضه به بازار بردگان جنسی؛ و در تکمیل جنایت شان امروز هم حمله کرده اند به روستاها و 300 نفر دیگر از هموطنان شان را به فجیع ترین وضع ممکن مُثله کرده اند. و همۀ این اعمال را با بسم الله شروع کرده اند و با لااله الا لله محمد رسول الله بپایان برده اند.

3- نمی دانم تا کنون چند دولت و ملت با صدور پیام این اعمال بدوی تر از عصر حجر را محکوم کرده و با دولت و ملت نیجریه اظهار همدردی کرده و آمادگی برای کمک رسانی خود را اعلام کرده اند. ولی می دانم که در ایران آرزوی برزبان نیامدۀ خامنه ای در دیدار اعتکافیون این بوده که هنگام اعتکاف از خدا بخواهید که چونان بوکوحرام نیجریه بشوید در ثبات شریعت و قرآن؛ و از آن مهمتر که علامه مصباح یزدی فقط لفظ بوکوحرام را استفاده نکرده و در سخنرانی اش راجع به امر بمعروف و نهی از منکر آدرس دقیق عملکرد آنان را داده بمخاطبان که "امر بمعروف و نهی از منکر اسلامی یعنی راه بوکوحرام".

4- و ایضاً می دانم که شما آخوندها همه اعقاب بلافصل همان مراجع و روحانیونی هستید که مرحوم "رشدیه" را بخاطر تأسیس اولین مدارس سبک جدید و علم جدید در ایران می خواستند زنده زنده کباب کنند. اما از طرف دیگر برخی از شما - از جمله خودشما رییس جمهور محترم - مدعی هستید که روشن اندیش شده اید و در غرب تحصیلکرده اید و زمانه را دیده اید و دگم ها را شناخته اید و خرابی های سی ساله را تجربه کرده اید و احمدی نژاد داشته اید و  ... و لذا حالا دیگر می دانید که پاداش به بها دهند و کار و دانش و آگاهی و برنامه ریزی و هنر و ... و نه به بهانه و دین و خرافات و عصبیت و جاهلیت و رسوم قبایلی؛ و وعده می دهید که برای عذر تقصیر و جبران مافات آمده اید. عملاً هم گاهی نشانه هایی بروز می داهید مثل وزیری که بزبان بین المللی حرف می زند و خودت که توئیتر می شناسی و آن سومی که در فیسبوک حساب دارد و چهارمی که کتاب نوشته و ....

5- حالا اما غیضم را و غصه ام را و اشکم را و آهم را و نا امیدیم را می نویسم: چه واقعه ای می توانست در دنیا اتفاق بیفتد که بهتر از این فاجعۀ نیجریه در دسترس شما باشد برای جلوه گری طناز در همۀ عرصه ها:

الف- به تبلیغ و ترویج مذهب شیعه کمک می کرد.

ب- به هدف برچیدن پروژۀ ایران هراسی ات کمک می کرد.

پ- در تبلیغ وجهۀ صلح طلبیت مؤثر بود.

ت- کلیت محکوم کردن تندروی و دگماتیسم دینی را ارمغان می آورد؛ در مقابل اتهام معیارهای دوگانه. یعنی: خوب و بد کردن رادیکالیسم مذهبی و دینی به "داعش بد" چون علیه سیاست ما هستند؛ و "حزب الله خوب" چون برای قدرت ما می جنگند؛ و "بوکوحرام" بما چه مربوط است چون در کشور دورافتاده و بیچاره ای در افریقا کشتار و تجاوز کرده و می کنند.

ج- و مهمتر از همه یک پالس بسیار قوی و پیشرونده می فرستادی به تندروان و رادیکال های داخلی (بوکوحرام شیعه) که با عقب افتادگان ذهنی کنار نخواهی آمد و حاضری در صورت لزوم به سخت ترین شکل ممکن با آنان در بیفتی و بجنگی. البته نترس می دانم اغراق می کنم در بارۀ شما. منظورم این است که یک خط اظهار تأسفی، پیام دیپلماتیکی، محکوم کردن صوریی، تعارف امدادی به مسئولان نیجریه و ... از سوی خودت، یا حداقل وزیر خارجه ات، یا مثلاً از سوی سخنگوی وزارتخانه ات، اگر بازهم زیاد است از سوی آبدارچی دفترت و ... بالاخره یک اظهار وجودی می کردی که همۀ فایده های برشمرده ام بکنار حداقل به آن جوان مجرد محروم پیر شده در سی و پنج سالگی و بیکار و روی عرشۀ بلم های هجرت و مرگ مالزی و اندونزی و چه و چه امید می دادی که رأی شما هنوز گرم است و دارد خونم را در جریان نگاه می دارد. یا...هو

۲۵ نظر:

ناشناس گفت...

داعش:
جئناکم بالذبح یا رافضه و الفرس

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، در مورد حقوق بازنشستگى بگويم كه دست روى نكته مهمى گذاشتيد كه من هم به تجربه ديده ام، در مورد يكى از اقوام كه تيمسارى مانند شماست با سنى بالاتر در ينگه دنيا نزد فرزندان،
انقدر سنگ اندازى كردند و كاغذ بازى و اثبات زنده بودن و مدرك ديپلم ٧٠ سال پيش خواستند كه به ناچار از پول خودش كه در طول ٣٦ سال ( شامل ٨ سال فرماندهى در جنگ ) در صندوق بازنشستگى جمع شده مجبور شد بگذرد، به نفع حق امام!!! كه برود به جيب تروريستهاى اقتصادى و يا حزب الله. ايشان همچون شما با اكثر اين نكبتيان محشور بوده از پايينيشان گرفته تا خود رهبر ، با تعريفاتى كه از محسنات اين آقايان !! مى كنند من خيلى مشكوكم كه حتى اگر رفسنجانى و روحانى و غيره واقعا هم دنبال عرفى كردن نظام اسلامى باشند، بقدرى در جمهورى اسلامى ريشه دوانده اند كه قطع اين ارتباط تقريبا غير ممكن مى نماياند.
به هر حال اميدواريم ، ولى مشكوك.
ارادتمند، افشين قديم

ناشناس گفت...

سلام و ارادت رفیق جان
هر چه کردم که نگویم، نشد. به قول خودت خونابه شد فواران کرد و رسید به شما. گریستم به حال دخترکان معصوم، دخترکان بی خبر از همه جا. دخترکان ربوده شده بریده شده دریده شده.

های خدا بیداری؟
میبینی؟
تو هستی و میبینی که چگونه بندگانت گلویه هم میدرند به خشم
به کینه
به نفرت
به حرص
به هر چه کثافت است
و خون قی میکنند از فرط بی آری
نه از سر ناچاری
بس است دیگر
یا تو لایق خدایی نیی
یا مرا طاقت بندگی چون تو خدایی نیست
بس است دیگر
اگر تو تاب دیدن داری بمان و ببین و خدایی کن
مرا دیگر تاب بندگی نمانده
بریدم
فقط بدان
اگر صراطی هست و محکمه عدل الهی
متهم ردیف اول و آخرش خودت هستی
والسلام

عمو دلار

Dalghak.Irani گفت...

رسیدناتان بخیر عمو دلار عزیز. دوستان سراغتان را می گرفتند. من هم ناچار بودم بگویم از اوضاع وبلاگ راضی نیست مثل قهر مقام معظم رهبری. حالا که امدی با دل خون و چشم پر معلوم شد که هستی مثل همیشه و باعث افتخار ما. یا...هو

افشین جان درست است.می بینی که من هم چقدر اجبار در اجبار و از سر ناچاری نوشته ام در امید بستن به شریکان دزد و رفیقان قافله. اما راستش حتی یک دهم درصد راه دیگری غیر از این در دسترس بود درنگ نمی کردم لحظه ای. یا...هو

aliakbarrahmani گفت...

با سلام وعرض ادب
دلقک جان این همون اسلامی که به تو معرفی شده نه اسلام اصیل دلبندم

در ضمن شما باید زیر دست این افراد قرار بگیرید تا متوجه بشید اسلام شیعی ایرانی به چه معناست دوست گرامی

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، موافقم صد حيف كه راه ديگرى نيست.

عمو دلار عزيز، دلمان برايت تنگ شده بود و نگران احوالت. به اميد روزى كه اشعارت نشانى از شادى باشد.
ارادتمند ، افشين قديم.

ناشناس گفت...

حالا روحانی که ادعایی نداره اما ولی امر مسلمین جهان چرا خفه خون گرفته?

پسر حاجی گفت...

علی اکبر خان! در اسلام اصیل شیعی شما هم برادران سپاهی دختران را به جای بازار نیجریه در دوبی میفروشند.
در زندانها به اسیران تجاوز میکنند و بر اساس فرمایش ولی امرشان النصر بالرعب.
در اسلام اصیل شیعی شما هم همانطور که دلقک ذکر کرد میرزا حسن تبریزی را مراجع اصیل شیعی به خاطر ایجاد مدارس جدید نزدیک بود به سیخ بکشند. راه دور چرا، همان رهبر اصیل شیعی امام ره به مدت دو سال دستور تعطیلی دانشگاهها را صادر فرمودند و جانشین خلف ایشان هم اصولا با علوم جدیده مشکل دارند و در هر کلاس دانشگاه رد پای دشمن را میبینند آخرین دست گلشان هم فلع و فمع علوم انسانی است. کتمان اینکه اصولا مراجع اصیل شیعی دل خوشی از دانشگاه و مدارس جدید ندارند؛ سر در زیر برف فرو بردن است. مثل روز واضح و روشن است برخورد حوزویان حتی با آخوندهایی که نا پرهیزی کرده و جند واحدی درس در دانشگاه گذرانده اند.
از قضا شروع فعالیت گروه بوکو حرام و هدف آنها هم تعطیلی مدارس سبک جدید در نیجریه است. یعتی اینها دیگر اصل جنس هستند. حالا اسلام اصیل شیعی شما شاید ورژن تحت ویندوز آن باشد اما هسته اصلی و آرزوی هر دو یک چیز است.

ناشناس گفت...

احسان
گفته بودم که در کلاس های آموزشی شرکت آمریکایی نفتی هستم با دیگرانی که معمولا از جاهای دیگر آمده اند، این کلاس ها تمام شود تا مشغول به کار در این شرکت نفتی امپریالیستی بشوم. در این کلاس از چهار گوشه عالم داریم دو نفر از نیجریه هست که یکی از آنها مسلمان هست. وقتی "خداوند" بر دل کسی تاریکی بیفکند افراد نورانی از او خواهند گریخت و از این گریختن ها گریزی نیست، در همین راستا خداوند منان در دل من تاریکی گذاشت تا برادران مسلمان که من را می بینند، انگار چ....... مامانشان را دیده اند، آنقدر ناراحت می شوند و راهشان را کج می کنند که خدا می داند. امروز صبح رفتم سراغ این برادر مسلمان که این چه کاری هست برادرانت انجام داده اند، از در و دیوار و زمین و زمان گفت و نهایت اینکه که آنها مسلمان نیستند که اینکار را کرده اند همچنانکه شیعیان مسلمان نیست.
متاسفانه شروع کرده ام بعضی کامنت های علی را بخوانم، خداوند به همه امان صبر بدهد. اینها همه خود را مسلمان می دانند و دیگرانشان را غیر مسلمان، یکی از یکی هم فاسدتر و انگلتر، امیدوارم که اشتباه می کنم و سایبری ها انگل نیستند، بلکه کارشان ارزش افزوده برای جامعه می آورد.

فرزاد گفت...

آیا اگر کسی به اسم مکتبی و یا شخصی کاری کند، مقصّر کیست؟! در صورتی که دومی نه از آن کار خبر داشته و نه بدان دستور داده باشد چه؟! خدا می گوید که: "و الله لا یحبّ الظّالمین" و "إنّ الله لا یحبّ الخائنین" و هیچ قید و بندی هم نگذاشته؛ حال اگر کسی به نام او و کلام او ظلم و خیانتی کند، ...؛ خودش گفته :"لقد عادوا لما نُهوا عنه: به راستی که مردمان به چیزی بازگشته اند که از آن نهی شده اند ". در واقع، به قول ویل دورانت: "انسان هرگز خود را با ده فرمان سازش نداد".
در ضمن، دلقک گرامی! من فرزادم و علی یا دیگری نیستم و البتّه از حق نباید بگذرم که از شما و بعضی حاشیه گذاران وبلاگت آموخته ام؛ عمرتان بادا مدام!

ناشناس گفت...

بوکوحرام همچینم بی جا نگفتن که برده داری در اسلام مجازه وقتی در رساله های احکام شرع هنوز حکم درباره کنیز و غلام هست

ادوارد البی دوم گفت...

علی اکبر هنوز در پی اثبات سیاهی ماست است. رقت آور و ترحم برانگیز است طرز فکر این کودک.

حامد گفت...

تنها با یک قسمت از نوشته اتان زاویه دارم و آن عبارت "همدردی" با "دولت" نیجریه است. اگر جمهوری اسلامی کوتاهی داشته در ارسال پیام و استفاده از این فرصت، جرم دولت نیجریه در تعلل غیر قابل قبول در حتی شروع به صحبت در مورد این فاجعۀ انسانی به هیچ وجه قابل بخشش و توجیه نیست. دولت و رئیس جمهور غیر مسؤول نیجریه زمانی تازه در مورد این جنایت شرم آور در کشورش شروع به اظهار نظر و اقدام کرد که تحت فشار بیش از حد خانواده های قربانیان و افکار عمومی جهانی قرار گرفت، آنهم با بی رغبتی کامل و تحت رودربایستی جهانیان. واقعاً که شرم آوره.

حمید گفت...

علی آقا اومدی مچ تیمسار رو بگبری بدتر حرفش رو تایید کردی و خودت خبر نداری انگار. شما تو‌کامنتت نشون دادی که موافقی کار بوکوحرام بده، چیزی که تیمسار گفت هم همینه خوب. فقط اون اشاره کرد که جمهوری اسلامی مراد شما هیچ‌موضعی در برابر این ظلم نگرفته.
در ضمن حرف شما خودمونیش این می شه که ”دیدی جمهوری اسلامی به بدی بوکوحرام وحشی نیست؟” پ نه پ می خوای باشه؟ چون یه جایی از حکومت ما وحشی تره ما خوبیم؟

Dalghak.Irani گفت...

اطلاعاتی از سیاست و سیاستمداران نیجریه ندارم. لذا نفیاً یا اثباتاً نمی توانم در مورد سیاست های اتخاذ شده اشان در این مورد داوری کنم. ممکن است اعلان علنی زودتر موضوع را پیچیده تر از این هم می کرد و جان بچه ها بخطر بیشتری می افتاد و ممکن هم است که مخالفان رییس جمهور نیجریه درست بگویند و او در این مورد کوتاهی کرده باشد. بنابراین من فقط متمرکز بودم به نفس این جنایت و محکوم کردن انسانی آن در جهت بهره بردن از سیاست این محکوم کردن توسط روحانی و دولتش و نه دیگران در ایران. چون طبیعی است که خامنه ای و دارودسته اش تفکری بهمین نسبت بوکوحرام بسته دارند البته نه به خشونت اینها. اما اگر بتوانند دست زنان را جز از مالش خایۀ مردان و خوش طعم کردن شکم مردان کوتاه کنند شک ندارم که می کنند. چون این دستور صریح اسلام است که زن مانند هر شیء دیگری در طبیعت قرار اده شده است توسط خدای قهار و مرد و حشری که آسایش مردان صاحب کون و مکان را فراهم آورند و مصرف دیگری ندارند. بقیۀ حرف هایی که می زنند از زور زمانه است و در هر کلمه اش صد افسوس نهفته است از این بی حیایی زنان که مثل مردان فکر می کنند و مغزشان را بکار می اندازند قبل از سکس شان. یا...هو

ناشناس گفت...

جناب دلقک اسلامی:
شما هم با رای دادن به روحانی و تشویق به رای دادن به روحانی و ادامه حکومت اسلامی در جنایتهای بو کو حرام شریک هستید. فکر کنید آن دختران کجا هستند و چه میکنند؟ درست مثل صدر اسلام. به همین سادگی

ناشناس گفت...

ناشناس عزیز دلقک مخالف رای به روحانی بود و طرفدار دو آتیشه قالیباف

ادوارد البی دوم گفت...

خانم/آقای ناشناس پرت!
لطفا یک، و فقط یک، لینک به مطالب دلقک ارائه دهید که تشویق به رای دادن به روحانی کرده باشد.

ناشناس گفت...

«ناشناس عزیز دلقک مخالف رای به روحانی بود و طرفدار دو آتیشه قالیباف»

دیگه بدتر. سر گرم کردن مردم به سگ زرد برادر شغال بنفش, و ادامه حکومت اسلامی و بو کو حرام ها و بو کو حرام زاده ها....

Dalghak.Irani گفت...

خیلی خوشحالم که پشتیبان های عزیزی مثل شما دارم اما من وقتی کامنت دوستمان را دیدم فهمیدم که ایشان یا خوانندۀ گذری هستند و یا جزیی از تفکری که می خواهند از راه اینترنت جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. البته نه به معنای اینکه تمسخر کرده باشم بلکه اینان بدون اطلاع از کارکرد رسانه گمان دارند که رسانه توانایی افکار سازی دارد و از آنجا راه به شورش و انقلاب و نافرمانی مدنی بردن. در حالیکه رسانه فقط توانایی تقویت اتفاق واقعی پیشینی و حادث شده بر دنیای حقیقی را دارد. بگذریم. لذا اینان خودشان را راحت کرده اند و یک پاک کن توی جیب شان گذاشته اند که هرجا برسند نشانش بدهند و گویی که از غیب خبر دارند با بزرگواری بگویند که سگ زرد برادر شغال است و شما بچه بوچه ها اگر مزدور نباشید روزی به حرف ما می رسید که رژیم آخوندی ماهیتش این است و فرقی بین این با آن نیست و باید برود. لذا خیلی مهم نیست که اینجور آدم ها چه می گویند. ضمن اینکه من تحلیل می نویسم و حتی تا کنون به فرزند خونی خودم هم نه گفته ام رأی بده یا نده و نه گفته ام به کی رأی بده. یا...هو

ناشناس گفت...

دلقک ایرانی گفت: فعلا من در آمریکا نشسته ام٬ شما هم تا میتوانید برای خامنه ای ساک بزنید تا اوضاع درست شود. حتماً درست میشود همینطوری ادامه دهید: یک .... دو..... سه....... چهار.......یک .....دو .....سه .... چهار ... یک ....دو .... سه ...... چهار .......

Dalghak.Irani گفت...

در لندن بریتانیای کبیر و نه امریکای صغیر! یا...هو

ناشناس گفت...

احسان
تیمسار جان! پیشنهاد می کنم که هر هر کامنتی را منتشر نکنید. این کامنت آخری این "ناشناس" درست نمی دانم منتشر شود. ضمنا این برادران سایبری چند منظوره هستند یعنی جایی از ادب و مودب بودن حرف می زنند، جایی دیگر از ناموس حضرت فاطمه داد سخن می دهند و ثانیه ای بعد آنچنان فحشی برای حضرت فاطمه می دهند که کار هر کسی نیست. غرض معمولا "ضد انقلابیون" اینگونه حرف نمی زنند که برو فلان خامنه ای............. اینگونه حتاکانه حرف زدن معمولا برادران بسیجی و اطلاعاتی خطشان است، البته دو دقیقه بعد ممکن است دوباره نصیحت بکنند. به هر حال پیشنهاد اکیدم آنست که منتشر نکنید این حرف ها را.

ناشناس گفت...

بو کو حرامزاده ها برادران سردار قالیباف و سایر مسلمانان حرامزاده بوده اند که دختران را برای ارشاد اسلامی برده اند.

Dalghak.Irani گفت...

خودم خیلی وحشت زده نیستم از کامنت های آخر و یک واژۀ ساک که آن هم معلوم نیست ساک دستی باشد یا ساک جیبی یا ساک زبانی - یعنی فقط تلفظش ساک باشد - مورد چنان آزارنده ای ندارد. احسان جان شما گویا تازه رسیده ای به این دنیای وارونه و وارونه ووارونه - یاد مرحوم اسپنسر تریسی بخیر - هنوز خیلی آشنا نیستی با ما "همه جانوران نمونه" در دنیای مجازی. دوستانی از تبار مخالف و منتقد و ضد انقلاب هستند در همین تارنماهای اجتماعی و اختصاصی که واژه می نویسند غنی تر از اصغر قاتل و فحش می دهند دریده تر از پری بلنده. حداقل دیگر این را بچشم خویش دیده ام هر چند که حزب اللهی های بوکوحرامی شیعه هم دست کمی از این برداران مدرن پادشاهی و مجاهد و گاهی سبز و حتی گاهی همینجوری ندارند در واژه پردازی پائین تنه و کاربرد ناموس و شرف و ... اما عرصه را مخصوص مخالفان و غیر لائیک ها و غیر سکولارها مصادره کردن دور از انصاف مجازی است. یا...هو