۱۳۹۳ اردیبهشت ۴, پنجشنبه

اخطار وزیر کشور: آمادۀ سرکوب هرگونه اعتراض و شورش در هدفمندی جدید هستیم!


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد آمادگی استان‌ها در ارتباط با فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در استان‌ها با توجه به هماهنگی‌های که از یکی ماه قبل از عید انجام داده بودیم در تمام حوزه‌ها چه در سطح استان‌ها، شهرستان‌ و روستاها آمادگی کامل در حوزه‌های اجرای،‌اداری و انتظامی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد.
وی افزود: در استانداری‌ها ستادی به نام هدفمندی یارانه‌ها مستقر شده که 24 ساعته کار می‌کند و به تمام شکایت‌ها،‌پیشنهادات و یا اعتراضاتی که ممکن است وجود داشته باشد به صورت مستقیم پاسخ می‌دهد و از سوی دیگر با ستاد مرکزی هدفمندی یارانه‌ها در ارتباط است و مسائل را به ستاد مرکزی منتقل می‌کنند.
وی ادامه داد: ان‌شالله هیچ مشکلی در عمل اتفاق نخواهد افتاد و بدون هیچ مسئله‌ای این موضوع اجرایی می‌شود با توجه به این‌که برنامه‌ریزی‌های مناسب در این ارتباط انجام شده و بارها این برنامه‌ها مرور شده است.

خبر کامل نقل شده بالا را از این جهت مهم می دانم که نشان دهندۀ التهاب جامعه اولاً و عدم شناخت از واکنش های جامعه در مسایل مختلف ثانیاً و ترس حکومت از مردم ناراضی و معترض بالقوه ثالثاً را می رساند به دلایل زیر:

1- اینکه فقط یک سؤال آن هم از سوی تک خبرگزاری ایسنا - حامی دولت - پرسیده شده اما متن خبر طوری تنظیم شده است که گویی وزیر کشور در مصاحبه ای مطبوعاتی شرکت داشته و یکی از سؤال های زیاد در میان خیل خبرنگاران هم پرسش خبرنگار ایسنا بوده راجع به مرحلۀ دوم هدفمندی. در حالیکه معلوم است این خبر یک ابلاغ رسمی بوده به خبرگزاری که گفته شده طوری کار شود که زهر ترس حکومت نهفته در آن گرفته شود.

2- هرچه فکر کردم ارتباطی بین یک کار اقتصادی (هدفمندی یارانه ها) را با وزارت کشور به نتیجه ای نرسیدم. زیرا موضوع هدفمندی باید با وزرای اقتصادی و صنعتی و تولیدی و توزیعی مورد پرسش و اطلاع رسانی بشود و ارتباطی - در حد اولویت  اطلاع رسانی انحصاری - با وزارتخانه ای کاملاً سیاسی بنام وزارت کشور را ندارد. 

3- لذا این گفتۀ رحمانی فضلی که وزارت کشور در همۀ حوزه های اداری و اجرایی و انتظامی آمادۀ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هاست. و چنین و چنان کرده ایم و می کنیم. فقط جهت پوشش دیگری است برای ترس از ناآرامی های معترضان. بعبارت دیگر وزیر کشور به این دلیل از حوزۀ اجرایی و اداری هم حرف زده که زهر آماده باش در حوزۀ انتظامی را کم کند. و الا هیچگونه ارتباطی بین مسایل اداری و اجرایی هدفمندی یارانه ها با حوزۀ کاری وزارت کشور نیست.

4- و غرضم از برجسته کردن این اطلاعیه امنیتی - در قالب خبر اقتصادی دست ساز - هم این است که بگویم این رفتار از دولت اعتدال نشان می دهد که جامعۀ ایران به جان آمده و حکومت هرکاری را و با هر عنصری اعم از معتدل و متحجر و غیره که می خواهد انجام دهد بیم از شورش و نافرمانی مدنی دارد. اما چون قدرت ابراز مستقیم تصمیمات پلیسی را ندارد؛ مجبور از بیان غیر مستقیم و چند لایۀ آن است. این ترس رخنه کرده در اعماق جمهوری اسلامی مبارک و خوب است. یا...هو

۲ نظر:

ناشناس گفت...

به ۲ دلیل گمان می‌‌کنم که امشب قیمت بنزین بالا بره:

۱- فردا جمعه بازار بورس و بازار ارز تعطیل و شوک وارد نمی‌شه به اونها.

۲- خیابون‌ها خلوت تر و اگه آشوبی بشه، می‌شه اون رو راحت تر جم و جور کرد.

پی‌ نوشت: سپاس تیمسار که ما رو از دست اراجیفی که سالها شنیدیم نجات دادی. سیرک برای رقص، زندگی و شادیه و نه ممبر مسجد!

دوست و خواننده قدیمی‌ (البته نه به قدمت افشین قدیم ؛) )

ناشناس گفت...

مثل اینکه داریم می رسیم سر اصل مطلب! بالخره وزیر کشور دولت تدبیر و امید به آخر خط و آخرین برگی که در موقعیت استیصال می تواند رو کند رسید. کاملا قابل پیش بینی بود . این هرج و مرج بالخره به این نقطه خواهد رسید امروز نه فردا, فردا نه پس فردا . به این بهانه نه به اون بهانه و یا بهانه های دیگر. جالب است بدانیم که جمهوری اسلامی قابلیت سرکوب بالایی دارد و در سطح جهانی دارای مدال طلا و یا نقره و یا حداکثر برنز است! ولی یک نکته باقی است و آن اینکه سرکوب نیاز به پول و نیروی انسانی زیادی دارد! پول مبطل سحر است ولی اگر پول باشد.مولوی می گوید اگر را کاشتند و سبز نشد. نیرو های سرکوب باید مانند موشی هراسان مدام از این نقطه به نقطه دیگر حرکت کنند. کارگران فلان کارخانه شورش می کنند نیروی سرکوب سرکوب می کند ولی باید بعد از آن سراغ شرکت واهد برود و بعد کشاورزان لنجانی و بعد کارگران ریسندگی مازندران و بعدراننده های ماشین های سنگین و... یک صف طویل از گلادیاتورهایی که خون و گرسنگی زن و بچه جلوی چشمشان را گرفته است منتظر نبرد در کولوسئوم ایران با قیصر خسته و بی توان هستند. بنظرم می اید این شورش های اجتماعی چاشنی بدی برای تکمیل بازی گره خورده سیاست ایران نباشد. کاتالیزور خوبی است که سرعت واکنش ها را افزایش می دهد! شرط می بندم چهارتا شورش نفس گیر که انجام شد خامنه ای ناگهان مانند 18 تیر رنگش خواهد پرید و به گریه خواهد افتاد.به روحانی امیدی نیست . مردم باید خود فشار عملی ایجاد کنند. هرچه زودتر فشار عملی بیاورند زودتر خامنه ای را به عرق خواهند انداخت و زودتر یا او را وادار به عقب نشینی و یا سرنگون خواهند ساخت که هر دو مبارک است.