۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

بابک زنجانی بدون اتهام و شاکی مشخص در زندان! علاوه بر قضات وکلا هم گندیده اند.


1- وقتی که ساعتی از بازداشت سیاسی بابک زنجانی گذشته بود؛ تقریباً مطمئن بودم که در هرولۀ ضد فساد ظاهری مستولی بر جامعۀ شب زدگان ایران کسی پیدا نخواهد شد که به این بازداشت خودسرانه و غیر حقوقی اعتراض بکند؛ لذا با عجله آمدم و آن مطلب " بازداشت زنجانی... " را نوشتم تا بلکه هشداری باشد به جامعۀ وکلای مستقل داخل و مدافعان حقوق بشر خارج تا از این تاراج سیاسی و جدید دادگستری در ایران انتقاد و به آن اعتراض کنند. اما در کمال ناباوری و تأسف بعد از یک هفته گذشته از این بازداشت نامعلوم حتی یک وکیل هم - چه در داخل و چه در خارج - به این ترفند سیاسی جمهوری اسلامی اعتراض نکرد و بابک زنجانی کماکان بدون اتهام مشخص و شاکی معلوم در زندانی با شرایط  نامعلوم باقی ماند و مانده است. دارم از وکلایی در داخل صحبت می کنم که برای قطع یک درخت در شهر مقاله های آتشین و سوزناک چند صفحه ای می نویسند در مطبوعات؛ و وکلایی در خارج که بخاطر دستمالی قیصریه ای را به آتش می کشند.

2- رگ گردن ضدفساد و ضد سرمایۀ کسی بیرون نزند. زیرا من خودم جزو اولین کسانی بودم که علیه بابک زنجانی و ثروت کلان غیر متعارفش مطلب نوشته ام و بسیار سخت و محکم هم به او و مناسبات بوجود آورندۀ این تیپ ثروتمندان تاخته ام. اینک اما صحبت از قانون است و حقوق و رسیدگی قضایی. زیرا در هیچ متن حقوقی و قانونی جمهوری اسلامی موجود به هیچ مقام و منصبی اعم از قضایی و غیر آن اجازه داده نشده است که فردی را بدون اتهام مشخص و شاکی معین بازداشت کرده و بمدت نامعلومی او را در زندان نگاه دارد. بدون اینکه نه خود دستگاه قضا در مورد فرد بازداشت شده و وضعیت او اطلاع رسانی کند؛ و نه اجازه بدهد که ناظر بیرونی بی طرفی اعم از جامعۀ وکلا و غیر آن به فرد بازداشت شده دسترسی داشته باشند. 

3- اینکه محسنی اژه ای بیاید و اظهار کند که اتهام بابک زنجانی مالی است و چون پرونده در مرحلۀ تحقیق است نمی تواند جزییات را مطرح کند حرفی مزخرف و غیرحقوقی است و رافع ابهامات متعدد در مورد سیاسی بودن این بازداشت نیست. زیرا اتهام مالی واژۀ حقوقی نیست و باید نوع اتهام - آنچه که به متهم توجه داده شده و ابلاغ شده است - دقیق باشد. و مهمتر اینکه شاکی این اتهام چه شخصیت حقیقی یا حقوقی بوده است و چرا! دم دست ترین اتهام شایع شده در افکار عمومی مربوط است به طلب وزارت نفت از بابک زنجانی و عدم واریز آن به حساب دولت؛ که در همین مورد جعلی بودن یا نبودن ادعای زنجانی هم مطرح شده است. خب اگر یکی از اتهامات زنجانی همین مورد باشد باید شکایت بانک مرکزی و وزارت نفت را همراه داشته باشد. در حالیکه هم بانک مرکزی ولی الله سیف و هم وزارت نفت بیژن زنگنه کمترین اظهاری راجع به موضوع نکرده و نمی کنند. که با توجه به پاسخگو بودن دولت روحانی بعید بنظر می رسد که آن ها شاکی پرونده بوده اند و حالا سکوت کرده اند.

4- من سواد حقوقی تخصصی ندارم و نمی خواهم وارد جزییات حقوقی بشوم. فقط خواستم مجدداً شاخک های - اگر در خانۀ وکلای داخل و خارج کس هست - وکلا و حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر را تیز بکنم برای دفاع از حقوق بابک زنجانی. مثل هر متهم  دیگری که تا قبل از محاکمۀ مشخص برای اتهام مشخص و با شاکیان معین و طی آیین دادرسی مشخص و صدور حکم مجرمیت یا برائت باید رعایت و دفاع شود.

5- واقعیت ماجرا این است که چنین بنظرم می رسد که مافیای مداحان - اعم از مداحان مذهبی و مداحان حکومتی - حاکم بر اقتصاد کشور چند سره بار می کنند. به این ترتیب که ابتدا بخش مهمی از ثروت کشور را منتقل می کنند بنام یک لاقبا مثل زنجانی و جزایری و مه آفرید و زنوزی و ضراب و ... و در این انتقال شبکه های خودشان را با رشوه ها و اختلاس های کلان تغذیه می کنند. بعد که تاریخ مصرف هرکدام از این ها تمام شد این بار او را بازداشت و همۀ ثروت منتقل شده را بازپس می گیرند و این بار به بهانۀ برگرداندن ثروت ملی همۀ دارایی های قبلاً بخشیده شده به مجرم و دوست سابق را مصادره کرده و از راه نقل و انتقال مجدد این دارایی ها به اشخاص جدید مجدداً شبکه های خویش را فربه می کنند. این روش بعلت بالا بودن نرخ تورم در ایران خیلی روش کارآمدی است. زیرا به مافیا اجازه می دهد مثلاً سرمایۀ داده شده به زنجانی با دلار 1000 تومان را با دلار 3000 تومان پس بگیرد و ضمن برگردان دارایی دولت در همان 1000 تومان 2000 هزار تومان بقیه را حلال و طاهر تصاحب کند و پز ضد فساد هم بگیرد. البته بهترین حالت را گفتم و الا عملاً از همان هزارتومان هم کمتر از نصف آن قابل بازیافت نیست. فساد بخش قضایی در این انتقال دوم است که سهم خودش از فساد های بزرگ را بدست می آورد. یا...هو

۱۶ نظر:

Mohsen mir Emadi az Teheran گفت...

تیمسار شما یا فکر میکنی‌ خوانندگانت خل هستند یا قصد خل کردن آنها در آینده را داری، مگه خودت نمی‌گی اینا شتر گاو پلنگ هستند و حکومت نیستند از هیچ نوعش؟ پس انتظار چی‌ داری از اینا؟ اگه اینکاره بودند که موسوی و کروبی رو تو حبس نگاه نمیداشتند نزدیک به ۴ سال. حالا چرا از زنجانی دفاع میکنی‌ که چرا کسی‌ نمیره سراغش و احوالشو نمی‌پرسه؟ این یارو کمک کرده یه عده‌ کلّاش خون این مردم رو بمکند تو ۷ -۸ سال اخیر، خودش هم تا تونسته حال کرده و پول پس انداز کرده برای نوه و نتیجه و همه کس و کارش. این آقا هم پروندش بسته میشه بعد از چند ماه و کسی‌ هم نمیفهمه کدوم گوری میره بعدش با یه اسم جدید و پاسپورت جدید ولی‌ به هر صورت میره کیف میکنه بقیه عمرش رو. حالا کدوم وکیل باشرف و نترسی جرات داره بگه یا بره بپرسه چرا این آقا رو گرفتین و جرمش چیه؟؟ خودت اگه وکیل بودی می‌رفتی ؟ تو توی لندن نشستی ، دست همه ازت کوتاه ولی‌ باز هم جرات نمیکنی‌ خودتو معرفی‌ کنی‌ ( البته مهم نیست کی‌ هستی‌) و اسم و رسمت رو بگی‌ . من خیلی‌ وقته به وبلاگت سر میزنم و یک اشکال عمده دیدم توی کارت ممکنه بگی‌ به تو چه ، ولی‌ خوب من حرفم رو میزنم، دوست نداشتی حذفش کن من هم میرم پی‌ کارم. حرفم اینه که پدر من ، برادر من، هی‌ هفته‌ای چند بار مریضیمون رو به رخمون نکش ، خریتمون رو به رومون نیار، برای یکدفعه هم شده یه قرصی، کپسولی ، دارویی بده دستمون.یه چیزی بگو که راه دنبال کار باشه، یه روندی رو شروع کن که کمک کنه از این فرهنگ مزخرفی که داریم نجات پیدا کنیم، همین فرهنگ نابی که باعث شده یک عده‌ آخوند شپشو ماقبل تاریخ با دار و دسته شون بیان و ما ادمای بافرهنگ رو ارعاب و اسیر کنند تا شاید هم بینهایت.اگه میخوای بنویسی‌ ، اگه میخوای وقت بذاری، اگه دلت میسوزه برای این خراب شده، محض رضای خدا یک حرکت فرهنگی‌ رو شروع کن، یک چیزی که بتونه نوع فکر کردن خوانده هاتو عوض کنه به جای اینکه منفعل و مرعوب کنی‌ خواننده هاتو.ماشالله از همه چیز هم می‌نویسی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد ، دلت هم خوشه که پیش بینی‌ میکنی‌ بعضی‌ از چیزا رو ، این چه دردی از جامعه رو درمون میکنه. حرف زیاد دارم و حوصله‌‌ تایپ کم ولی‌ تو که حوصلش رو داری لااقل چیز بدرد بخور بنویس، تکراری ننویس.

ناشناس گفت...

سلام تیمسار جان،

در ابتدا پوزش می‌‌خواهم که این نوشته خودم رو که هیچ ربطی‌ به اینجا نداره رو زیر این پست می‌‌نویسم. ولی‌ باور کنید که راه بهتری پیدا نکردم و اگه خواستید، اون رو منتشر نکنید و به عنوان یک پیغام شخصی‌ در نظر بگیرید. حالا برسیم به ماجرا:

چند روز پیش به درخواست یکی‌ از دوستان که در ایران به اینترنت درست و حسابی‌ دسترسی‌ نداشت، وارد سایت دانشگاه آزاد شدم برای دیدن شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد. یکی‌ از شرایط حدودا این بود:

عدم سابقه عضویت در ساواک یا گروه فرماسونری و الحاقات آن.

باور کنید که مغزم داشت سوت می‌کشید که اینها چی‌ رو به چی‌ وصل کردن!!! و برای کوبیدن و خراب کردن یک گروه، اون رو به سازمانی دولتی که ۳۵ سال پیش از بین رفته وصل میکنن! یکی‌ نیست بگه که کسی‌ که یک زمانی‌ عضو ساواک بوده، الان دیگه باید دست کم ۵۵ سال داشته باشه و دکترا ثبت نام نمی‌کنه توی ایران!

ولی‌ نکته مهمتر اینه که گویا حکومت تهدیدی از سوی گروه‌های فراماسونری احساس کرده که آغاز به تخریب کرده! کاری که کلیسا چند صد سالی‌ انجام داد و چندین هزار آدم بیگنا که (به کلام ساده) چیزی جز لیبرال و آزاد کردن جامعه رو نمیخواستن رو به کام مرگ کشاند! توی آمریکا برای جورج واشنگتن و بنجامین فرانکلین و ... که عضو فرماسونری بودن و برای کشورشون جانفشانی کردن، بنای یادبود میسازن و توی ایران هنوز حکومت در خواب قرون وسطایی سر می‌کنه و مردم رو از یک لولو که وجود نداره میترسونه.!

ممنون میشم اگه نظرتون رو در بارهٔ گروه‌های فرماسونری بنویسید و به آگاه تر شدن بیشتر جامعه ایران کمک کنید.

سپاسگزار

یک دوست قدیمی‌ (با "دوست قدیمی‌" فرق می‌کنه ؛) )

ناشناس گفت...

دستگیری زنجانی فقط یک فیلم رسواست که بگن همچنان که تو ترکیه افراد بزرگ و سرشناسی رو دستگیر کردن ماهم توی ایران اینچنین میلیاردی رو دستگیر کردیم پس در نتیجه ما هم کارمون درسته!
حال آنکه دستگیری عامل خودی معنایی نداره که! چرا باید کسی رو که خودشون گذاشته اند برای اینکه به واسطه ی اون تحریم هارو دور بزنن و هزارتا کثافت کاری دیگه بکنن رو دستگیر کنن؟!
تازه اگه اینا اعلام دستگیری ومحاکمه و... نمیکردن بطور حتم دادگاههای ترکیه ای اسم زنجانی رو میبردن و موجبات رسوایی این رژیم سراپا رسوا رو فراهم می آوردن!(ترکها پول ایرانیارو بالا کشیدن حالا هم ضراب و زنجانی رو دادگاهی می کنن!)
این آقا اصلا الان معلوم نیست کجا داره عشق و حال میکنه یا حداکثرش اینه که مدتی باید صبر کنه تا بعدش بذارن بره دنبال عشق حالش! عمو جان مگر خبر نداری که تواین مملکت با دزدای بزرگ کاری ندارن؟؟ (ابوالفضل گفت)

ناشناس گفت...

ضمن تایید نظر ابوافضل گرامی از اینکه این ها همه می تواند یک بازی برای فرار دادن زنجانی از باتلاق ترکیه باشد. باید گفت زنجانی نیز ابله است! بله ثروتمند ترین جوان ایرانی آنقدر خام است که خود را در معرض دید این نظام می گذارد. او کراوات می زند! او با دختران تاجیکی می رقصد و با ثروت افسانه ای خود دل مردم را آب می کند! این نظام او را همچون دستمال کاغذی فین کرده و دور خواهد انداخت! اودیگر مهره سوخته است!

یک دسته شنبلیله گفت

ناشناس گفت...

Mohsen mir Emadi عزیز
نمی دانی چقدر ایرانیان دلسوز خارج از کشور چقدر شما و امثال شما را دوست دارند. این تیمسار نیزهمینطور. ما یک چشممان اشک است و یک چشممان خون! در فضای آزاد هستیم و از نظر مالی هم بد نیستیم ولی اینها هیچکدام برای ما ایران نمی شود!این تحلیل ها و فعالیت های اینترنتی برای ما نیز توان فرساست . در حالی که می توانیم بی خیال بشویم و دنبال خوشگذرانی خود برویم بیاییم و در اینترنت قیافه عبوس خامنه ای و یا قیافه بادمجان دور قاب چین ظریف و یا افاضات روباه بنفش را ببینیم و خونمان کثیف شود از این همه کثافت!ولی فقط عشق به شما هاست که ما را روزی دو الی سه ساعت پای اینترنت میخکوب می کند! در جودو یک اصطلاحی هست که می گویند اکثر جودوکار ها بدل زن هستند ! یعنی نمی توانند فن بزنند ولی چون فن ها را خوب بلدند بدل آنرا می زنند. راهکار نمی دانند ولی می دانند که این راه خطاست! حالا راه صحیح چیست خدا داند! فقط می دانند این راه نیست! حالا شاید توی این بدل زدن ها راه اصلی پیدا بشود. کار ما این شده است که فقط نگذاریم این حکومت کلاه سر مردم بگذارد و هر روز یک فریب تازه انجام ندهد برای همین هم شاید پس از این سیاست ضد فریب راستی و درستی خود را بنمایاند. اگر توی پارک ها شطرنج بازی کرده باشی می بینی یک جماعتی هستند که بازی نمی کنند ولی مدام "کنسه" می دهند ! یعنی مدام به بازکنان می گویند این کار را نکن و این کار را بکن! این مهره را نزن و این مهره را بزن! کار حتی بجایی می رسد که این تبدیل به یکبازی گروهی می شود. یعنی صفحه شطرنجی که بیست نفر یک طرف و پانزده نفر آنطرف با هم می جنگندند ! اتفاقا این سبک بازی خیلی هم پخته و جالب است. امروز به مدد اینترنت دیگر کلاه گذاشتن سر مردم در مذاکرات مخفی دشوار بلکه غیر ممکن است. این مردم موشکاف کوچکترین زوایای قضایا را زیر نظر دارند و بقیه را آگاه خواهند کرد. این نظرات تیمسار هم تنها یک کنسه از بی نهایت کنسه های ایمنترنتی است . گاها درست و گاها خطاست.
یک دسته شنبلیله تازه گفت

ناشناس گفت...

دزدها و دزدیهای بزرگ رو ول کرده اند از جمله احمقی نژاد و رحیمی و... (700میلیارد و 3000میلیارد و...)
ابر قاچاقچیان سپاه هم در آرامش مشغول ترانزیت محموله هاشونن؛ و اونوقت...
تیر خلاصی رو به سر جوانان کولبر کرد شلیک میکنن!

Dalghak.Irani گفت...

این شعر نوشتۀ کوتاه استاد و اسطورۀ نمایش تاریخ ایرانی جناب بهرام خان بیضایی را از روزنامۀ اعتماد برداشته ام بگذارم اینجا که سیرکم بوی عطر گل محمدی کاشان بگید بنام وطن. استاد این دو خط را برای عاشقانش که پیگیر "التماس می کنیم برگرد" و تاریکی شب راه نشان نمی دهد نوشته. زیاد هم بی ربط نیست از رفاه بی خیالی که بما نسبت می دهند برخی ها:

متن دست‌نوشته بيضايي را در ادامه مي‌خوانيد:

در جــواب مــهــر شــمــا/ واژه‌هاي چنداني براي سپاسگزاري نيست / واژه‌هايي كه كم نياورند/ پيش مهر شما/ و هر كسي نگفته باشد هزار بار!/ مهر مي‌كارند و خشم مي‌دروند/ واژه‌هاي چنداني نيست/ جز آنچه در دلم مي‌گويم/ بي‌هياهو، اگر رساست؛ / از شماست كه دلم مي‌زند هنوز/ كرنش به سرزميني كه از آن نرفته‌ام/ كرنش به مادر و پدرم/ كه خاك آن خاكند!/ دورباد از آن خشكسالي و

دروغ!/ ...

مانی گفت...

بلاخره وکیلی در ایران در باره بابک زنجانی نوشت روزنامه شرقی برگ نخست : زنجانی چرا در اوین. امیدوارم خوشحال شوید.

گمگشته گفت...

سلام
http://www.digarban.com/node/16354
نقطه سر خط اگر این حماقت عملیاتی بشه

Dalghak.Irani گفت...

گمگشته
مشکل من هم این است که شاخک هایم جلوتر از همه تکان می خورند و فاجعه را خبر می دهم مثل حس سگی که مثلاً زلزله را قبل از آدم حس می کند. اما چون مفت و بی منت هستم طبیعی است که خریداران گفته هایم را مفت هم ارزان بدانند. اما نه اهالی دلبستۀ سیرک.

یک دسته شنبلیلۀ تازه.

مثالی است در فارسی که در مورد تو می شود: "ترکیبت بد نیست اما مرده شور تجزیه ات را ببرد" که با این نتیجه گیری از ساده سازی خوبت مرا چنان تحلیل برده ای که در انتهای یک صف بی نهایت کنسه دهندگان هم زورکی جا شده ام. در حالیکه من تا حالا فکر می کردم نه تنها خودم پشت میز شطرنج نشسته ام بلکه کلاس سطح بالایی از آموزش بازی شطرنج هم دایر کرده ام. از تو نه آجودان در می آید و نه آسپیران. تو و کله ات همان بدرد قورمه سبزی شدن می خوری آن هم در غربت و بدون شنبلیلۀ تازه! یا...هو

مانی عزیز که از یاداشت نعمت احمدی حقوقدان - کشاورز پسته کار - کرمانی نشانی داده در روزنامۀ شرق. اتفاقاً موقع نوشتن از وکلا دقیقاً نام وکیل نعمت احمدی در پیشانی ام بود و روزنامۀ شرق نه چندان مانند شرق قوچانی. و چه خوب که واکنش نشان داده اند. یا...هو

گمگشته گفت...

عجب کلا وضعیت برای من قرمز شد امااشکالی نداره. حرف دارم اما چون شما اینطور میبینید سکوت بهتر است ممنون...

دوره گرد گفت...

شاهد حرف دلقک اینکه سایت الف مطلبی زده و گفته که نه تنها بابک زنجانی عامل دور زدن تحریم ها بوده بلکه در مارحل بعدی خودش عامل تحریک غربی ها به تحریم های تازه بوده!!!
یک قانون خوشگل هم دارند تصویب می کنند در مجلس برای محدود کردن اشتقال زنان مجرد و محدود کردن ابزارهای کنترل جمعیت...
کارمان کلا خراب است دلقک جان... دوستان بالاخانه ها را داده اند اجاره... کاش یکی رییس جمهور با... در آمریکا بود و می زد همه مان را داغان می کرد و خلاص...

ناشناس گفت...

گمگشته، دلقك ازت تعريف كرده. ناراحت نشو

غریب آشنا گفت...

بعضی‌ وقتا آدما میتونند با انجام یک کار جاودانه شوند در تاریخ خودشان و شاید جهان حتی، در اعتراض به این تغییر مسولیت مذاکرات از وزارت خارجه به شورای عالی‌ !!!! امنیت ملی‌ (البته چنانچه قضیه صحت داشته باشد)، آقای ظریف بایستی استعفا داده و حتی روحانی هم تهدید کند که در صورت تداوم اینگونه فشار‌ها به وی، او نیز استعفا خواهد داد و اگر لازم شد این کار را نیز انجام بدهد. اگر می‌خواهد چیزی بشود باید حرکت معنی دار انجام شود در غیر این صورت، قصه همان قصه ۳۵ ساله خواهد بود و هست و ما هم تماشاگرانی هستیم که هیچ وقت از دیدن این نمایش‌های تکراری خسته نمی‌‌شویم.

ناشناس گفت...

http://ayandeonline.com/?a=content.id&id=8087



ناشناس گفت...

http://forummyfc1.ir/index.php?/topic/3086-%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%84-%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D8%B3-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C/