۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

هجوم به نعیمه اشراقی غیر منصفانه است: زیرا "شرع" شرم ندارد!

این عکس مربوط است به جوان عربی که در شب عروسی اش اعلام می کند
 که حاضر است رختخواب همسرش را در اختیار مسلمانان ضد بشار اسد بگذارد
 تا بسقوط او کمک کرده باشد. من صحت و سقم این عکس را نمی دانم اما با
توجه به موضوع جهاد نکاح به نادرستی یا فتوشاپ بودن آن گمان ندارم!

 نمی خواستم وارد این بازی مجازی که با نام یکی از نوه های دختری آیت الله خمینی راه افتاده است بشوم. زیرا مطلقاً موضوع را جدید و قابل اهتمام و جدی نمی دانستم. اما گویا این موضوع هر روز ابعاد بیشتری پیدا کرده است و حالا دیگر همه توی صف ایستاده اند که یک نیش و کنایه و رجم و اعدامی برای این بانوی همسر یک روحانی هم درخواست و فتوا بدهند. از مسیح علی نژاد خارج نشین کشف حجاب کرده گرفته تا فرزند عزیز شهید همت و تقریباً همۀ سایت ها و روزنامه و رسانه های با گرایشات متضاد تا ... امروز که چشممان روشن شد و جناب علی لاریجانی رییس مجلس جمهوری اسلامی هم جانمانده از بازار کثیف "همه چیز و همه کس در خدمت سیاست و قدرت و جناح" و در نطق شروع مجلسش کنایه ای پررنگ هم به دختر مرحوم آیت الله اشراقی زده است با واژه برساخته ای جدید بنام "شُل دین". رییس مجلسی که همین چند روز پیش قانونی را تصویب کرده است که تجاوز به فرزندخوانده ها از سوی پدرشان را قانونی و چهار میخه کرده است. اف. 

1- حرفی که نعیمۀ اشراقی نوشته دو بخش دارد که اولی فتوای امام است با عنوان "پاسداران بیوه های شهدای جنگ را بگیرند". بغیر از ضد دین اسلام ها و مخالفان هرنوع دین و روحانیت و خمینی و امام و پیامبر کسی نمی تواند در درستی این فتوا نه تنها از سوی آیت الله خمینی که از سوی هیچ مرجع و صاحب فتوایی هم کمترین تردیدی داشته باشد. چون تاریخ اسلام و سیرۀ همۀ رهبران دین و مذهب ازجمله صدر اسلام و شخص حضرت محمد و صحابه و یارانش مشحون از این فتوا بوده است و بزرگان دین نه تنها این فتوا را تبلیغ و ترویج می کرده اند که اکثریت قریب به اتفاق شان هم خودشان در بسیاری از مواقع عامل بوده اند. البته حتی از نظر اخلاقی و منطقی و عقلانی هم کار بدی نبوده ازدواج دایم یا موقت با زنان جوانی که شوهران خود را در جنگ های اسلام از دست می دادند و نه تنها از لذت های تنانگی خویش محروم می شدند بلکه از جنبۀ معیشت و سرپرستی و فرزندان هم دچار مشکل می شدند و جامعه را دچار مشکل می کردند.

2- بخش دوم نوشتۀ نعیمه اشراقی مربوط است به آرزوی دعاگونه و تهییج کننده ای که آیت الله خمینی در قالب "ای کاش من هم یک پاسدار بودم" بیان کرده است و در میان تقریرات ایشان منتشر شده است. پس تا اینجا هم راجع بخود فتوا و هم ترجیع بند اضافه شده برای قالب شوخی درآوردن آن خطایی انجام نپذیرفته است. در مورد جوک ساختن از این دو بیان امام هم نعیمه دخالتی نداشته است. زیرا از روزی که واژۀ پاسدار به ادبیات سیاسی ایران وارد شد این جوک هم بلافاصله متولد شد و در ورژن های مختلف وزیاد در جامعه مورد استفاده قرار گرفت. قدیمی ترین ورژنی هم که خود من یادم می آید مربوط به جوان شهرستانی ساده و بی خبری بود که برای دریافت سهمیۀ موتوسیکلت به کمیتۀ مرکزی در بهارستان (مجلس فعلی) می رود و وقتی با پاسخ "فقط مخصوص پاسداران است" مسئولان روبرو می شود دمغ در حال رجعت بوده که چشمش به پوستر امام خمینی روی دیوار کمیته می افتد که همین ترجیع بند "ای کاش من هم یک پاسدار بودم" را تبلیغ می کرده است. و جوان شهرستانی مغموم با خودش زمزمه می کند که "بیچاره این پیرمردهم مثل من یک موتورسیکلت می خواسته"!

3- اما چرا نعیمه از همۀ جوک های ساخته شده با ترجیع بند "ای کاش من هم یک پاسدار بودم. امام خمینی" این ورژن سکسی را انتخاب کرده و با آن شوخی می کرده اند:

الف- نعیمه دختر خانواده ای روحانی بود و است و یکی از مشخصه های تفریحات کلامی محافل و خانواده های روحانیان سنتی فراوانی استفاده از ورژن های مردانه و سکسی با گرایش غالب به جماع است و بچه ای که در چنین محیطی رشد کرده بیشتر از هرنوع لطیفه و جوک از این دست شوخی ها مطلع بوده است.

ب- نعیمه بعنوان یک دختر نوجوان بطور غریزی هم این قبیل جوک های شرعی را بیشتر دوست داشته است. مثل همۀ ابناء بشر و بویژه دختران محروم از سکس جوامع اسلامی.

پ- این خاطرات نعیمه از یکی دو سال آخر عمر آیت الله خمینی می آید و بسیار طبیعی است که ایشان هم نه از نظر قوای فیزیکی و نه بدلیل مشروع بودن این قبیل شوخی ها با فتاوای مربوط به جنگ و شهید نه حوصله ای و نه نیازی بمخالفت داشته است.

4- بنابراین حرف نعیمه نه خلاف شرع است و نه خلاف شرم. زیرا شرم امری عرفی است و حکومت شرعی بهمین خاطر هم آمده که عرف های جاهلیت! از جمله شرم و زیبایی و عشق را منسوخ کند. شما را حواله می کنم به برنامه های تلویزیونی آیت الله محمدی گیلانی در سال 58 که در مورد حد دخول و از این قبیل مسایل با جزئیات تشریحی درس می دادند. زود هم ان قلت نیاورید که پس چرا بحث در مورد سرایت بیماری ایدز از راه مقاربت جنسی اجازۀ صحبت و آموزش داده نمی شود. زیرا آن هم ربطی به شرع ندارد و لابد دلایل دیگری مانع است.

5- نهایت می ماند اعتراض اولیه و بلافاصلۀ فرزند شهید همت که آن هم تنها بخش قابل اتکا - می تواند درست هم باشد - این نصیحت آغاز نامه است که می گوید: "نعیمه خانم. هر حرفی را نباید گفت. یا در هر زمان و مکانی نباید گفت". (نقل به مضمون). و در بقیۀ موارد غیر اسلامی و غیر شرعی و غیرت عرفی حرف زده است. و این تذکر نهایی که اگر هم اعتراض عرفی گرایان وجهی از صداقت داشته باشد اعتراض متشرعینی مثل علی لاریجانی و حسین شریعتمداری بیشتر جنبۀ انتقام از رقیب دارد. زیرا نوۀ آیت الله خمینی کاملاً در چهارچوب شرع خاطره گفته و این نه تنها شل دینی - بقول لاریجانی - نیست بلکه سفت دینی هم است و مطلقاً برای متشرعین تابو و ناهضم که نیست بلکه بسیار مفرح و آشنا هم است. یا...هو  

۲۱ نظر:

سه چرخه گفت...

الله و اعلم، دلقک شما هم که همش دارید توجیه می کنید نعیمه خانم را، باشد هر چه شما گفتید درست. اما اینها همش دلایل به بار آمدن این افتضاح بود. فرزند شهید همت اما حق داشته که فکر کند اینها به امثال مادر من مانند یک وسیله ارضا میل جنسی نگاه می کنند و حسودیشان میشود به کسانی که فرصت این سوء استفاده جنسی از مادران ما و بدبختی ما را دارند: "ای کاش من پاسدار بودم". ایشان که دخترش را خارجه فرستاده و فتوشاپ هم بلد هستند دیگر نباید مانند یک کودک در محضر پدر روحانی صحبت کنند.
در ضمن در ایران ما ترجیح میدهم دولت از همسران شهید حمایت کند تا اینکه یک "پدرخوانده" با نیت های شاید سو. ازدواج موقت را که فرمودید که واقعا شاهکار بود. تمام این مردان برای خاک من شهید شده اند و وظیفه اصیل و واقعی نسل ما و دولت ما است که از بازماندگان آنها حمایت کنیم. آنها در مرحله دوم از اسلام و . . . دفاع کردند.
من که قول دادم دیگر حرف نزنم. ولی شما دلقک تو را به خدا به هر قیمت متفاوت نباش، این زن حواسش نیست چه میگوید. و تنها تقصیرش همین است. یا لااقل جای تعریف کردن این جوک در فیس بوک با استفاده از >>>فیلتر شکن<<< نیست.

ارد گفت...

جناب تیمسار
هر کسی بجای لاریجانی وقیح فقیه زاده صحبت از شل دینی میکرد انقدر حیرت انگیز نبود. در مملکتی که برای دزدی هفتادهزار تومنی به حکم یکی از برادران لاریجانی جوانان به دار کشیده میشوند و در رابطه با رشوه های میلیاردی یکی دیگر از برادران لاریجانی آب از آّب تکان نمیخورد صحبت از شل دینی واقعا وقاحت تام و تمام است و بس.

مانی گفت...

ولی این وسط واژه شل دین خیل جالب است باید از لاریجانی مچکر بود که این واژه را به فرهنگ ما اضافه کرد . حالا باید منتظر اس ام اس در این باره باشیم. اما جوک نعیمه خانم برخورنده است از زبان هر کس که گفته شود. دلقک جان با این همانی کردن امروز و 1400 سال پیش به زنان ما چه همسر شهید چه نه توهین میشود. زنان ما بیش از 100 سال مبارزه جانانه کرده اند و هنوز هم میکنند که در یک جامعه اسلامی ذره ذره هم شده حق انسان بودنشان را به دست آورند . نگاهی بکنی به زنان ما و دیگر کشورها مسلمان نتیجه این مبارزات را میبینی. توقع اینکه در صدر اسلام چنین بوده و امروز هم اشکالی ندارد بی جاست.

ناشناس گفت...

خود این حرف دارای اهمیت زیادی نیست ولی با توجه به اعمال دیگر این خانم و این طایفه دارای معنای فراوانی می شود. بعد از اینکه آقای خمینی با بی تدبیری دست مردم ایران را به جنگی 8 ساله بند کرد و مشوق حمله صدام به خاک ایران شد , مردم ایران در عملی انجام شده قرار گرفتند و مجبور به حراست از آب و خاک خود و مقابله اجباری با متجاوز شدند امری که با کمی تدبیر می توانست روی ندهد. بهر جهت این طایفه بر خلاف ظاهرشان که مشوق هر چه بیشتر شرکت مردم در جنگ بودند خود در باطن راه دیگری را در پیش گرفتند و تصور می کردند که تافته جدا بافته هستند و ملت ایران وظیفه دارد تا برای آنها خون بدهد!! کم کم طلبکار مردم هم شدند. آنان جانماز آب می کشیدند و حالا می بینیم که طایفه اشان پس از مخروب کردن ایران به کشور های دیگر از جمله کانادا تشریف برده اند تا از هوای مسموم ایران بدور بوده و بتوانند راحت بی حجاب بگردند و ثروت های میلیاردی که از کیسه مردم ایران خورده اند را با کیف و خوشی خرج کنند! حال نیز وقاحت را به کمال رسانده و اعتراف می دارند که اهل هایده و مهستی هم هستند! و باز وقاحت را بالاتر برده و به تمسخر همان کسانی که با اهدای جان خود برای وطنشان پرداختند و زن و بچه اشان را بدست اینان سپردند و رفتند پرداخته و جوک شبه جنسی برای زنانشان می گویند

ناشناس گفت...

چطور شد شوهرخانم اشراقی به جبهه تشریف نبردند و شهید نشدند تا یکی از پاسداران از خجالت ایشان بدرآیند و ما بخندیم!!

ناشناس گفت...

دلقک شما هم بنظر می رسد راه ماله کشی را بر تحقیق و چرایی حقایق وقایع در پیش گرفته اید . یعنی اول کمی صبر می کنید تا ببینیدکه موضع گیری بقیه چیست تا شما هم موضع خود را اتخاذ کنید. کاری به افراد معلوم الحالی مانند علی لاریجانی نداریم بلکه معتقدیم افرادی مانند نعیمه نیز همپالگی او و معلوم الحال هستند! کسانی که با افتخار از فریب میلیونی مردم ایران کیف می کنند چه جای پشتیبانی و توجیه دارند؟

ناشناس گفت...

بالاخره خارج نشین‌ها هر طوری هست باید هوای همدیگر را داشته باشند، مثل دلقک و گماشته‌هایش.

ناشناس گفت...

خانم اشراقی چوب صداقتش را می خورد. آقای خمینی هم مثل همه آدمها گاهی شوخی با نوه ها و نزدیکانش شوخی می کرده و لزوما در شوخی همه چیز استاندارد و اصولی نیست.
کسانی که این جور جامه دری می کنند در حقیقت این فاجعه تلخ را از بیخ انکار می کنند که نوعروسانی که هنوز آذین حجله را باز نکرده بودند شوهران خود را به خاک سپردند. اینها مثل همه آدمهای دیگر ممکن بوده از درد یا نیاز یا هر چیزی سر به شانه یکی دیگر بگذارند...

ناشناس گفت...

دلقک زود دست به تیزی میشی واسه آدمایی که دگرانیشی رو از راهش یادنگرفتن. نعیمه همین الانش از قماش همون لاریجانیاست.
دلقک جون تحولات عراقو دریاب با سخنرانی طارق الهاشمی و واکنش احتمالی سپاهو ایت الله خامنه ای.
http://www.youtube.com/watch?v=taWJhoOzDKw&feature=player_embedded

خاله ناهید گفت...

فکت شما کاملا در مورد فراگیر شدن " کاش من هم پاسدار بودم" بدر دهه 60 درست است ، درست مثل " په نه په گفتن های پارسال "

خاله ناهید گفت...


اما لازم بود اگر نعیمه اینجوری ناقص و بیجا و بی ضرورت خاطره دهه 60 خود را بازگویی می کنه پیشاپیش اشاره به دوره زمانی و چرایی معروفیت جمله " کاش من هم پاسدار بودم" کرده بود تا بهانه دست مخالفاش نداده بود ،

گر چه که معلومه وقتی قرار است بهانه ای برای تاخت و تاز بی رحمانه به نعیمه متصف به خمینی باشه ، چنان اصل داستان را با تاخت و تاز بیرنگ می کنند که بدیهی ترین منطق ها همچون حرف شما هم به چشم نیاید

ناشناس گفت...

دلقک جان، خود شما هم که به کشف حجاب مسیح علی‌ نژاد بند میکنی‌ دست کمی‌ از اینها که به نعیمه گیر داده‌اند نداری. در ضمن ایشون جوک نگفته. خواسته حرف حسابی‌ بزنه فقط نتونسته و‌ ای کیو خود را که زیر صفره به نمایش گذشته.

Dalghak.Irani گفت...

سلام.
بغیر از یکی دو نفر که کمی به مطلب نزدیک شده اند. اغلب کامنت ها نا امید کننده و بسیار دور از ساحت نوشتۀ چند وجهی و حسابی من است. خیلی انتظار داشتم که از متن و نکته ها و های لایت ها و اف ها و ... تعریف کنید و دوست داشته باشید. خب کاریش هم نمی شود کرد لابد نتوانسته ام درست منتقل کنم که این همه سوء برداشت را موجب شده ام. اما من فقط می خواستم بگویم که این مطلب منسوب به نعیمه عین شرع مقدس اسلام است. پس عرفی ها به چه معترضند و شرعی ها چرا معترضند! یا...هو

ناشناس گفت...

این ایرادی است به خود شما که واضح ننوشتید و مبهم نوشتیدومعما گونه نوشتید و فکرکردید مردم وقت دارند تا بدنبال معمای شما بدوند.مگرنمیدانی در نویسندگی هم همچون جنگ! اولین اشتباه آخرین اشتباه شما خواهد بود!! بهتر بود بعد از جمله خود 2 یا سه علامت تعجب می گذاشتید بعلاوه یکعلامت سوآل تا نشان دهنده تعجب و انتقاد شما باشد.به اینگونه:
"هجوم به نعیمه اشراقی غیر منصفانه است ؟!! چرا "شرع" شرم ندارد!"

ناشناس گفت...

با تمام درسهایی که در محضرتان غیر حضوری گرفتیم اینجا را عرض کنم جناب دلقک فکر میکنم خیلی ساده به قضیه نگاه کردید ... اثر گذاری این جملات مثل زلزله هشت ریشتری تمام اعتقاد باقیمانده خانواده شهدا را از بین می برد... دو عمل خانم اشراقی در فیس
بوک تاریخ ساز خواهند بود به نظر بنده

ناشناس گفت...

سلام ,ادبیات و کلام مخالفان جمهوری اسلامی مانند موافقان ارتدوکس آن است مثل شریعتمداری کیهان و امثالم . . .پر از توهین و نیش و کنایه چندش آور . بعضی وقت ها نامید می شوم, با این حجم عقده و کینه به جایی نمی رسیم.

ناشناس گفت...

دلقک میخواهم ببینم بعد از نعیمه، این کار شهردار مدرن و محبوبت رو چگونه توجیه میکنی:

ساخت 400 مسجد در دستور كار شهرداري تهران

http://www.mehrnews.com/detail/News
/2159535


لالا لالا دیگه بسه

شهریار

Dalghak.Irani گفت...

لالا لالا بعربی است یعنی انکار بس است یا بمعنای فارسی است که خواب بس است. شهریار!
من هنوز هم بر سر لجاجت! خویش مصرم در یکی از بهترین مدیران جمهوری اسلامی بودن قالیباف. شما مشکلت این است که جمهوری اسلامی را حذف می کنی و بجایش ایران سکولار را قرار می دهی و سؤالت را گنده و متعجب معرفی می کنی. ضمن اینکه ساختن مسجد اولین بار نیست که از سوی شهردار عنوان می شود و بارها از این اعلام ها کرده است و حتی ممکن است مساجدی را هم ساخته باشد. اما قول 400 مسجد در یکجا اولین اظهار "سنگ بزرگ علامت نزدن است" از سوی قالیباف است. و در عمل ممکن است به چهار مسجد بیشتر ختم نشود. زیرا ساختن مسجد شرایطی مثل "کمک مؤمنین و مردم" را هم شرط پیشینی دارد و پروسه ای "به این دلیل نشد" را باید طی کند. هروقت روزشمار های معروف قالیباف را بر کلنگ زنی چه تعداد مسجد مشاهده کردی می توانی سؤالت را مجدداً بپرسی. ضمن اینکه من قبلاً هم گفته ام برای ساختن هر پردیس سینمایی و سالن تئاتر باید که قول ده تا مسجد هم داد و حتی در ساخت یکی جدیت هم نشان داد. ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی است که روحانیان حاکمان بلامنازع آن هستند. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

شهریار عزیز.
من هم مثل شما فقط به تیتر خبر خبرگزاری مهر نگاه کردم و پاسخ شما را دادم. حالا رفتم و حرف های قالیباف را که خواندم اصلاً این تیتر اشتباه بوده زیرا قالیباف برای فرار از دست سؤال روحانی حاضر در جلسه که بند کرده به مسجدی که در کنار تئاتر شهر علم کردند در دورۀ احمدی نژاد و خواسته شهردار را ببرد بگوشۀ رینگ "تو به سینما و تئاتر بیشتر از مسجد علاقمندی" ببرد که قالیباف هم در جوابش جواب مناسب با ذائقۀ سؤال کننده و خفه کننده را داده است و چیزی بیش از این نبوده. یا...هو

مستانه گفت...

سلام بر پدر مهربان......

وقتی در این دایره همه چیز در نهایت زیبایی ست تنها هنگامی که تبصره ها نیز راهی برای ارامش بیشتر شارعین و عمل کننده هاش باشه
و دست نوازش شرع همچنان بر سر نورچشمی ها و عرف هم تابع و خدمتگذار دست پرورده ایشان!!
و وای به انکه تخطی کند ازین شیوه و به زبان زرگری قران بخواند!
اما این هم چراغی ست که تا سحرگاهان نخواهد سوخت !
شکی ندارم که سیاست یک بام و دوهوا عاقبت چون بادی سهمگین ، کلاه شرع و شارع رو خواهد برد به انجا که عرب نی انداخت!
همچنان که می وزد!

با احترام......
دخترت..عاشقت مستانه

مستانه گفت...

دلم براتون تنگ بووود بابایی...
اینروزا گرفتارتر از هر وقتی ام ولی..
کار و درس و خانواده و .....
برام دعا کنید به شیوه خودتون :-)
دوسسستتون دارم...و میبوسمتون..
مواظب خودتون باشین