۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

لبخند ایران؛ قهقهۀ جهان: چه گوهر یگانه ایست وطن من ایران!



1- بهمن کلباسی خبرنگار ارشد بی بی سی فارسی در امریکا روزنامه نگار برجسته و مسلطی است؛ و تا کنون ندیده بودم ترلزلی یا توپوقی نشان بدهد در هنگام مصاحبه با عالی ترین شخصیت های بین المللی و یا گزارش مهم ترین و هیجان انگیزترین وقایع جهانی. امشب اما وقتی گزارش زندۀ او را از مقر سازمان ملل در مورد تجمع جهانی و سالیانۀ مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدم چندین بار از فرط هیجان منقلب شد و کلمات بدرستی بر لبانش نقش نمی بست هنگام گفتن از اینکه "نیویورک و نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تسخیر مطلق هیئت ایرانی است و همه با شوق زاید الوصف و مثبتی از امید و صلح و آشتی سخن می گویند". و اعتراف می کنم که چشمانم پر شد چندین بار به شادی یک غرور گم شده و غم یک حسرت "لعنتی". شادیم بخاطر تولد چندبارۀ گربۀ ملوس وطنم بود بعد از سال ها سخره شدن در جهان و یاد این ذهنیت تاریخ پرافتخار میهن که ایران خم هم بشود نمی شکند و چون ققنوسی از خاکستر خویش بپرواز در می آید بود؛ و غمم بخاطر دستان و فکرهای پلشتی که چگونه جمعی از بهترین فرزندان ایران زمین را آوارۀ غربت کرده اند و اینان چه با شرفند که مثل کلباسی با ترنم نام زیبای ایران بزبان احترام جهانیان چگونه از خود بی خود می شوند بیاد زیبای وطن.

2- اینکه وزیر خارجۀ ظریف ایران توانست در همان اولین قدم سطح مذاکرات فی مابین با شش قدرت برتر جهان را به سطح وزرای خارجه ارتقاء دهد با شرکت همتای امریکایی اش جان کری به اندازۀ بیشتر از کافی هم نشان داد و می دهد که رییس جمهور روحانی و دولتش چه اراده و توانی دارند برای برگرداندن سیاست ایران بروی ریل اصلی منافع ملی. در خواب و خیال هم قابل تصور نبود که دنیا از جهنم یکماه پیش در آغاز جنگ جهانی سوم در سوریه به بهشت "همه بوسه و همه خنده و همه امید و همه آشتی" امروز در سازمان ملل برسند. اما باور کنیم رسیده اند. تازه شاهکار ایران مانده تا فردا و سخنرانی "ایران گل سرسبد خلقت مدارا در جهان" رییس جمهور روحانی و ملاقات حالا دیگر کمتر مورد تردیدش با پرزیدنت اوباما! که قطعاً تاریخ جهان و ایران را ورق خواهد زد و همۀ ما ایرانیان در داخل و خارج یکبار دیگر به اولین مخاطب غریبه که برسیم خواهیم گفت: "اوه بلی هم من یک ایرانی هستم".

3- دکتر روحانی تا اینجای کار نمره اش بدون تردید بیست است بویژه در ایجاد موج مثبت جهانی برای خودش و دولتش و ایران و ایرانیان هکذا! و مطمئنم که از سرعتش کم نخواهد کرد در هرچه سریعتر رساندن ایران به نقطۀ بی بازگشت در روابط بین المللی و جهانی. چه ایشان سیاستمدار خوبی است و می داند که عمر گیجی و تسلیم حناق گرفتۀ تندروان متحجر در ایران طولانی نخواهد بود و روحانی باید بتواند قبل از بهوش آمدن شریعتمداری ها و اذناب جنتی جیره خوار نان مقبولیت و توافقش را چنان بدیوارۀ تنور گرم و آمادۀ جهانی بچسباند که نانی خوشرنگ و خوشپخت برای ایرانیان بپزد و وجهه ای چنان قوی و بین المللی برای خودش دست و پا کند که در افزایش به محبوبیت داخلی اش هیچ همآوردی را - حتی آیت الله خامنه ای - مجال ندهد که یکبار دیگر ایران را وارد چرخۀ تخریب و عقب ماندگی کند. همان کاری که سلفش محمد خاتمی کمی با تزلزل و بی تجربگی خودش و بیشتری بخاطر ندانم کاری یاران رادیکالش و کمتری بخاطر زور بیشتر از امروز تحجر و واپس گرایی نتوانست به سرانجام برساند و ما خسارت زیادی را متحمل شدیم.

4- و بنظرم بهمین خاطر هم است که سید محمد خاتمی سرمقالۀ فردای روزنامۀ گاردین انگلیس را نوشته و به طرفین ایرانی و غربی هشدار داده است که دستان همدیگر را زود و سریع و صمیمی بفشارید که بسیارند خناسان در دو طرف که هرگونه تأخیر شما را با برهم زدن قاعدۀ بازی بیغمای تأسف فرصت از دست رفته تبدیل خواهند کرد. می ماند این نکته که توصیه بکنم به روحانی اعتماد بکنیم و ادبیات او را در دفاع از حقوق ایران - حتی حقوق هسته ای - خارج از متن نخوانیم و اجازه بدهیم او ایران متحد در پشت سرش را با سرافرازی به توافق رهنمون شود و نه با تسلیم. و من مطمئنم که دنیا هم آمادگی دارد که محظورات حکومتی روحانی و حساسیت های ملی ایرانیان را بفهمد و در پشت میز مذاکره ملحوظ و محفوظ بدارد. آیا بالاخره فردا خورشید زندگی در ایران طلوع خواهد کرد؟ مطمئن امیدورام. نگران اسرائیل فعلاً در حال نمایش نوحه خوانی و عزا هم نباشیم که قبلاً هم گفته ام منافع اسرائیل با ایران همپوشانی استراتژیک دارد و اسرائیل جزو اولین کشورهایی خواهد بود که از توافق ایران و امریکا خوشحال خواهد شد. تنها کسانی که نسخۀ شفابخشی برایشان ندارم نیروهای متحجر داخل ایران همچون شریعتمداری و نقدی و برخی روحانیان و پاسداران یا عقب مانده و یا فاسد هستند که از خدا می خواهم به آنان نیز صبر و شکیبایی و بی حریصی عنایت کند. یا...هو

۴۴ نظر:

ناشناس گفت...

وقتی خاتمی هم براغی گفتگوی تمدن ها به سازمان ملل رفته بود همین جیغ شادی نیز شنیده می شد! وقتی خاتمی در یونسکو سخنرانی کرد. یکی از وزرای فرانسه از شدت شوق گفته بود من امروز منتسکیو را دیدم!!! نتیجه مهم است. این مارمولک ها را باید مواظب بود.همه ما از موفقیت ایران خوشحال می شویم ولی نباید جو زده شویم.این مسابقه فوتبال نیست که هورا بکشیم.ملت ایرانازاین هورا ها زیاد کشیده و نتیجه اش را دیده است .اینجا صفحه شطرنج است که در کمال دقت وسکوت باید حرکات طرفین را مواظب بود تا کلاه سرت نگذارند!

ناشناس گفت...

دلقك عزيزم،
سه شنبه بسيار مهمى در پيش است. اميدوارم كه همانى بشود كه همه ما مى خواهيم و بسوى سربلندى ايران عزيرمان شتابان برويم.

ناشناس گفت...

با آرزوی بهترینها برای کشورمان. خوشحالم سرباز شرافتمند و وطن دوستی چون شما در بین ماست.

سه چرخه گفت...

مي دونيد، حس ميكنم مثل لحظه قبل از زايمان هست، ديگه كاري از دست كسي بر نيماد، بايد تو راهرو دست به دعا بنشينيم و منتظر صدايي بهشتي باشيم. پس بي خيال سياست. از اول تا آخر نوشتت تيمسار زنگ اين جملت تو گوشم صدا مي كرد:

واعتراف می کنم که چشمانم پر شد چندین بار به شادی یک غرور گم شده و غم یک حسرت "لعنتی". { بعضي اوقات جملاتت از قشنگي آسموني ميشن}

و چقدر غم اون حسرت يك غرور گم شده رو خوب ميفهميدم كه بغضم گرفت از خوندنش. آره، ايران ما نخ ميشه، اما پاره نميشه. بهش افتخار ميكنم، خيلي وقت بود شايد اولين باري كه اين جمله رو ميگم. از زماني كه سنم به حدي رسيد كه از روي شعور ميتونستم اين جمله رو به كار ببرم احمدي نژاد رييس جمهور ما بود. ٨ سال اين موجود گجسته در چنين روزهايي تمام هويت و تاريخ و وجود ما رو مسخره عالم كرد.

من كه مثل دوره گرد اضطراب دارم، مثل شب انتخابات. كدوم پدري بوده كه پشت در منتظر باشه و اضطراب نداشته بوده باشه.

به اميد شنيدن صداي تولد ققنوس مام وطن، درغروب سرزمين گاوچرانان. همين فردا.

Dalghak.Irani گفت...

شطرنج بازی را که دادیم به قهرمان مان. ما تماشاچی ها هم باید تشویق کنیم که رییس خوب و درست بازی کند. دن فابیو هم به اندازۀ شما سخت گیر نیست که بکام را بزمین نفرستاده بگوید کره خر چرا گل نمی زنی. حالا بعد از اند سال یک بهانه پیدا کرده ایم برای هورا کشیدن ببین می توانی کوفتمان کنی. یا...هو

غریب اشنا گفت...

تیمسار عزیز، من هم وطن پرست هستم ، مثل تو. با افتخار ایران من هم مفتخر میشوم، اما انتظار ندارم فردا یک دفعه همه چیز درست شود.زخم چرکین ۳۵ ساله‌ای که این آقایان ۳۵ سال تمام، تعفن آنرا در گوش همه این ملت از ۵ ساله تا ۷۵ ساله فریاد زدند، به این راحتی‌ در دل‌ تاریک همین حکومتیان التیام نخواهد یافت. ملت‌ها را منظورم نیست ، منظورم سیاستمداران دو طرف است که هنوز دیوار بی‌ اعتمادی بین آنها خیلی‌ بلند است . با اجازه تو من اعتقاد دارم که فردا چیز خاصی‌ اتفاق نخواهد افتاد که سودی برای ما ملت از آن حاصل شود .

تبریزی گفت...

دلقک جان نوشته ات عالی بود
سه چرخه عزیز مثالهای زایمانیت بسیار زیبا وبجا است وظاهرا فردا فقط مانده ما کیک به دنیا آمدن مجدد ایران را بعد از ۳۴سال ونه ماهجشن بگیریم .فردای زیبای را برای تمام مردم ایران ارزو میکنم.

ناشناس گفت...


نمی خواهم رویای شیرینت را بهم بزنم و پنبه دانه ای که می خوری را بدهنت زهر کنم ولی پس از عمری سر و کله زدن با آخوند جماعت از هر نوع و هر رنگی تجربه به ما می گوید : هیچوقت چک سفید امضا دست این جماعت نده!! این نحوه شادمانی شما بدون اینکه منتظر شوی تا ببینی از این مذاکرات چه چیزی بیرون می اید تایید پیشاپیش عمل کسی است که مظنون به تدارکاتچی بودن برای خامنه ای است.
از ادبیات بیاییم بیرون و منطق پشت کلمات را نگاه کنیم.دست از سر این سیاستمداران حراف وزبان باز برداریم وبدنبال مردان عملگرا باشیم. بجای گوش کردن به سخنرانی این و آن, آن را بخوانید و نقد بنویسید.باز تکرار می کنم , وقتی خاتمی در یونسکو سخنرانی کرد یکی از وزرای فرانسه از هیجان گفته بود من امروز منتسکیورا دیدم!! یعنی همین سید خندان خودمون رو منتسکیو دیده بود!!

ناشناس گفت...

شما مانند دختر ترشیده زشتی می مانی که حالا بعد از سالها یک خواستگار شل در به داغون براش امده و هنوز نه خواستگاری بباره و نه بداره از خوشحالی غش کرده و برای خودش در عالم خیال حنابندون بسته و توی دلش قند و روی سرش کشک می سابند!. آیا تا حالا هیچ فکر کردی که علت این پیروزی و شادی شما چه چیز بوده است؟ چه چیزی باعث شد تا شما الان بر خلاف خواست خامنه ای نماینده ای برای مذاکره داشته باشی؟ جدا فکر می کنی این عامل فرشته اسا که خطر جنگ را از کشور ما دور ساخت و خامنه ای را سر عقل اورد چه بود؟ تحریم!! آنچه شیران را کندروبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج! حالا شما داری خوشحالی می کنی بدون اینکه ضمانتی در گرفتن امتیاز های لازم برای آزادی سیاسی در ایران بدست آورده باشی از رفع تحریم خوشحالی می کنی؟ یعنی همان طنابی که باعث نجاتت شده است و دست وپای این جانوران وحشی را بسته است را با دست خودت می خواهی پاره کنی؟ بنظر من باید اینگونه نتیجه گیری کرد که باید همین راه را ادامه داد. تحریم میوه های شیرین و بسیار شیرین دیگری هم می تواند داشته باشد . فعلا فصل چانه زنی است و خامنه ای می خواهد بازار را محک بزند و این میوه را به کمترین قیمت بخرد ولی شما باید اولا به اولین خریدار دست وصلت ندهی و ثانیا میوه ات را به روز بفروشی!

ناشناس گفت...

اصلاح می کنم: بدون اینکه قفسی برای این درندگان تعبیه کرده باشی طناب تحریم را می خواهی با دست خودت پاره کنی؟

ناشناس گفت...

ابوکپی نوه ارشد امام نقی (ره ن ق):
دولت های جهانی حال جنگ ندارند ولی حال تحریم که دارند! کمترینش این است که تحریم ها را بر نخواهند داشت تا ببینیم آنوقت روحانی چکار خواهد کرد؟ خشت اول را باید منظقی و صاف گذاشت تا این دیوار تا به ثریا کج نرود! حمایت از این قبیل ظاهر سازی ها بجز اینکه مشکل را پیچیده تر کند ثمره دیگری ندارد. وطن پرستی به نتیجه است نه به دلخوش بودن به مسکن ها. باید روحانی را تشویق به انجام کار اصولی در داخل کرد. روحانی با شعار "جلب اعتماد" وارد مذاکرات شده است. متاسفانه "اعتماد" تکه کاغذ صافی است که اگر چروک خورد دیگر صاف کردن آن امکان ندارد.روحانی یکبار سابقه فریب در مذاکرات گذشته خود را دارد. اگر این امر بخواهد این بار نیز تکرار شود بسیار خطرناک خواهد بود یکی از افتخارات روحانی, فریب کشورهای غربی در مذکرات گذشته اتمی است. همزمان که او مشغول مذاکره بود, همزمان خامنه ای در حال بسط تاسیسات اتمی اش بود . این بار نیز بنظر می آید به همین منظور وارد شده است . شیخ حسن نصرالله و اسد توی صف هستند تا کی تحریم ها برداشته شوند و بهدلار هایشان برسند. انگار نه انگار که روحانی برای نرمش به آمریکا می رود . دوباره همان شاخ و شانه کشیدن ها و قمپوز در کردن ها! که نباید هیچ پیش شرطی باشد و حقوق برابر! کشوری که تحریم است و گرسنه است آیا موضعی برابر با کشور های سیر مذاکره کننده دارد؟ اصلا اینجا مذاکره مفهومی ندارد! اینجا محل تسلیم است! اگر غربی ها بخواهند می توانند فعلا مدتی دیگر را هم دوول بدهند تا مشخص شود چه کسی دست بالا را دارد.یک کم دیگرگرسنگی لازم است. برای اینکه ببینید چقدر احتمال فریب در این مذاکرات بالاست, بدقت به مصاحبه روحانی گوش کنید و ببینید چطور با افتخار فریب هایی را انجام داده است را شرح می دهد.این چهره واقعی اوست و ترفند هایش ولی هشیاری مردم ایران می تواند او را در جهت توسعه سیاسی و آزادی زندانیان سیاسی بخدمت بگیرد. اگر او دست از پا درازتر از مذاکرات برگردد و خامنه ای مجبور شود برای دور بعدی مذاکرات زندانیان سیاسی را ازاد کند و طبق معاهدات بین المللی از تاسیسات اتمی اش شفاف سازی کند آنگاه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران بدست آمده است. او لازم است دست خالی برگردد تا با رهبر شاخ تو شاخ شود! راه نجات ایران در توسعه سیاسی است و توسعه سیاسی در شکستن جو امنیتی و آزادی زندانیان سیاسی است .این احتمال هم وجود دارد که خامنه ای دارد اوضاع را محک می زند اگرشد یک جام زهر تقلبی را سر بکشد و اگر نشد جام زهرحقیقی را. فعلا تلاش خواهد کرد بدون اینکه امتیازی بدهد با زبان بازی روحانی خود را از تحریم ها برهاند واگر مذاکرات شکست خورد آنگاه مجبوراست حقیقتا تسلیم شود. لینک سخنان روحانی این است .http://www.youtube.com/watch?v=flbO9J5jFwg

manbaaa:https://khodnevis.org/article/52752#.UkD52ax8NZZ

ناشناس گفت...

بر خلاف عکسی کهگذاشتی سخنان هیگ را معنی دار می بینم. او گفته است:ویلیام هیگ در دیدار با خبرنگاران به مطرح شدن موضوع تعطیلی سفارت‌خانه‌ها و کاهش روابط دو کشور اشاره کرده است.

به گفته وزیر خارجه بریتانیا، او و ظریف «از مقام‌های رسمی خواسته‌اند تا پی‌گیر این موضوع شوند».

با این همه هیگ تاکید کرده است که سفارت بریتانیا در تهران نمی‌تواند به‌خودی‌خود و «بدون برداشته شدن آزار و موانعی که پیشتر وجود داشته» بازگشایی شود.
یعنی مجازات عاملان

هیگ از گفته‌های اخیر دولت جدید ایران در مورد برنامه اتمی و بهبود روابط با غرب استقبال کرده، اما می‌گوید تنها کلمات در این مورد کافی نیست.

وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید «زمان آن رسیده که آن بیانیه‌ها با گام‌های اساسی ایران همراه شود تا جامعه بین‌الملل در مورد اهداف ایران اطمینان خاطر پیدا کند». آقای هیگ می‌گوید در صورت برداشته شدن چنین گام‌هایی، روابط بنیادی‌تری می‌تواند بین دو طرف برپا شود.

او تاکید کرده است که چنانچه ایران گام‌هایی بردارد، «ما نیز از راه‌های مختلفی گام‌هایی در پاسخ بر می‌داریم». یعنی حرف زدن تنها ممنوع.اگر تا صبح هم مذاکره کنی فایده ندارد!!

ناشناس گفت...

دیروز دوستم از تهران به من زنگ زد و گفت همین که اهلام شده ظریف و جان کری دیدار میکنند ، در برخی از چهار راهها و خیابانها جشن و بوق زدن ماشینها شروع شده. خوشبحال تهرانی ها. یزدیا بخار این جور عکس العملها رو ندارن

ناشناس گفت...

می گویند نمیتوانی همه عمر و به همه دروغ بگویی!سوی استفاده از اعتماد مردم ایران و کشورهای جهان شاید در کوتاه مدت تاثیر داشته باشد ولی کم کم باعث باز شدن مچ آدم می شود . دیگر آدم می شود چوپان دروغگو که حتی اگر حقیقت را هم بگوید باز مردم به او اعتماد نخواهند کرد. نامه سناتور های آمریکاییدر همین برهه جشنی که شما گرفته اید سطل آب یخی بر توهمات خامنه ای برای فریب دوباره غرب با آدم چرب زبانی مانند روحانی است.
سناتور منندز و سناتور گراهام در نامه خود نوشتند: "ما هم مثل شما انتخاب حسن روحانی (در انتخابات ایران) را نشانه نارضایتی ایرانیان می دانیم و متوجه حرکات دیپلماتیک اخیر ایران شده ایم. با این حال، هرچقدر هم حرف های خوب از آقای روحانی بشنویم، آنچه مهم خواهد بود اقدامات ایران است."
آقای منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا و آقای گراهام از اعضای بانفوذ سنا در سیاست خارجی است.
چارلز شومر و جان مک کین هم در نامه دیگری گفتند آمریکا در این مرحله و تا زمان رفع نگرانی ها در مورد برنامه اتمی ایران نباید به هیچ وجه از فشار بر این کشور بکاهد.
بنابه گزارش ها انتظار می رود کمیته امور بانکی سنای آمریکا به زودی بحث درباره نسخه ای از یک مجموعه تحریم های شدیدتر علیه ایران که به راحتی در ژوئیه در مجلس نمایندگان تصویب شده بود را شروع کند.

ناشناس گفت...

با سلام
من از لفظ گربه برای ایران دلخوش نیستم چرا شیر نمی نویسید و ققنوس هم البته زیباست

ناشناس گفت...

شما که خط و دادی به رفقا رفت :‌ " و مطمئنم که از سرعتش کم نخواهد کرد در هرچه سریعتر رساندن ایران به نقطۀ بی بازگشت در روابط بین المللی و جهانی. چه ایشان سیاستمدار خوبی است و می داند که عمر گیجی و تسلیم حناق گرفتۀ تندروان متحجر در ایران طولانی نخواهد بود و روحانی باید بتواند قبل از بهوش آمدن شریعتمداری ها و اذناب جنتی جیره خوار نان مقبولیت و توافقش را چنان بدیوار تنور گرم و آمادۀ جهانی بچسباند"

اگر رهبر جلوی اینارو نگرفته بود که تا همین الان کلی کفن پوش و خود سوز تو ایران علم شده بود...امید که واقعا منویات رهبری تغییر کرده باشه و قصد خرید زمان نباشه ... البته ما هم دست و شادی و هرا رو پا هستیم اساسا! اما چشممون ترسیده دلقک جان عزیز ...

ناشناس گفت...

دلقك جان سلام
بنظر من سياست روز (يا به تعبيري تاريخ فردا) بيشتر شبيه يك خواندن يك نمايشنامه ميماند تا روزنامه و بهتر است براي تعبير هرپرده تا پايان آن پرده صبر كرد.
هنوز پرده اول نمايش روحاني تمام نشده.
يا حق

ناشناس گفت...

ای متهم کننده لینکی که کذاشته اید دلیل بر دزدی مطلب نیست بلکه نشان می دهد که نویسنده محترم این متن افتخار حضور در جمع شمارا هم دارد! نویسنده این سطور از برخی مشترکات بحث ها استفاده کرده واز انها در مقالات خود نیز استفاده می کند.می توانید مطمئن باشید که نطفه این طفل در همین حجله خانه دلقک بسته شده است !! از این که سوی تفاهم شده است عذر می خواهم. ضمننا برای اینکه آرشیو شما هم کامل شود به لینک زیر هم سری بزنید.
https://khodnevis.org/article/52755

ناشناس گفت...

بر خلاف انکه نوشته ای در فیلم ملاقات هیگ دیدم که آنکه دارد قهقهه می زند ظریف است و هیگ با یک لبخند زورکی از او استقبال کرده است! بنظر می رسید ظریف خودش را زورکی به هیگ چسبانده است.

Dalghak.Irani گفت...

دوستان ِ همیشه باید نا امیدی را هم جستجو کرد!

هر کسی نان قلبش ا می خورد و عینکی را انتخاب می کند که رنگش به چهره اش بخورد. فعلاً لحظات خندیدن است و امید و انشاءالله. اوقات تان را تلخ نکنید با نفوس بد زدن با تئوری توطئه. همین که این لبخند پنجره باز کرده باید تنفس کرد. برای خفه شدن همیشه فرصت کافی خواهد بود. یا...هو

ناشناس گفت...

بعد از عمری سیاست زدگی همیشه برایم ثابت شده که سیاست مدار جماعت را نباید بحال خود رها کرد. حتی موقعی که خوابی باید با یک پلک باز مراقب او باشی! از ابتدای انقلاب شاهد بودم که برد با کسی بود که بدبین بود و باخت مال کسی بود که خوشبین بود! در موقع خریدماشین هم همیطور است. اگر با دید بدبینی به بازار بروی بزودی یک ماشین مقبول می خری . ولی اگر با دید خوشبینی رفتی می بینی که قورباغه روغن سوزی دار را جای بنز بهت فروختند!

ناشناس گفت...

خیلی خوش بین نباشید
نرمش قهرمانانه یعنی اینکه هنگام مبارزه دو کشتی گیر یه کم استراحت و نرمش و گرفتن انرژی دوباره برای شکست دادن حریف
دلخوش به این مقدار نباشید
بعد از اینکه مثل شناگری که خسته شده و نفس کم اورده یه نفسی تازه کنیم دوباره به جان غرب خواهیم افتاد و دمار از روزگارش در می آوریم
هرکس زیادی دلخوش باشد آخوند را نشناخته است !

شهروند گفت...

سلام دلقك گرامي
به نظرم در مطلب زيبا و وزينتان ، نقش مخرب اعراب را جا انداخته ايد !
برخلاف تصور قديمي و تحقير آميزي كه ما ايرانيان نسبت به اعراب در ذهن داريم، سياست مداران جهان عرب در اين چند ساله اخير مخصوصا ، به خوبي نشان داده اند كه بسيار كاردان و ورزيده هستند
بر كسي پوشيده نيست كه اعراب هرگز از روابط ايران بزرگ با دنياي غرب وبالاخص امريكا ، خرسند نيستند
نااميدي و يأس بعضي دوستان از آقاي روحاني بلاموضوعه به نظرم
زيرا روحاني از عاقبت خاتمي درس عبرتهاي زيادي گرفته و اشتباهات اصلاح طلبان افراطي و فرصت طلب را تكرار نخواهد كرد ،اگر خاتمي تبديل به تداركاتچي شد ، اشتباهات خودش و اطرافيانش تاثير زيادي در رغم خوردن اين سرنوشت داشت
از طرفي ديگر خامنه اي هم در اين هشت سال احمدي نژاد ، درسهاي زيادي آموخته و به اصطلاح سرش خورده به سنگ ، نه روحاني گزگ ميده دست خامنه اي و افراطيون و نه خامنه اي ديگه حال و حوصله و توان تبديل يك رييس جمهور ديگه به تداركاتچي رو داره ، هر دو طرف درست مثل مردم ، خسته و درمانده اند از اين شرايط پرفشار ، دنبال يك راه آبرومندانه هستند براي گذر از شرايط فعلي ، در ضمن آقاي روحاني مثل كشتي گيرها يك مربي و كوچينگ خيلي خوب و زيرك دارد به نام هاشمي كه راه و روش خر كردن خامنه اي و جوش دادن معامله با غرب را به خوبي به وي خواهد آموخت ، سهم سپاه از اقتصاد را هم كه قبل ازسفر تضمين كرد ( احتمالا به توصيه هاشمي )
انشالله كه هر چي خيره در پيش باشه براي ايران و ايرانيان
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

پیوند ارباب و نوکر بسیار ریشه ای تر از این حرفهاست و البته این دلقک ها هستند که چشم به روی این رفاقت دیرینه میبندند و آنرا توطئه و بعضا توهم توطئه مینامند!
باری اصل مطلب اینجاست که در دی ماه 1357 در کنفرانس منحوس گوادلوپ خمینی را حاکم بر ایران کردند و با نمایش های ضدامپریالیستی چپ های سست و نادان را ساکت و حتی به خیانت به نفع خود وادار کردند و سر چپ های واقعی را با این ترفند نیز بریدند!

دنیا از یک قطب بسیار بزرگ به سردمداری انگلیس و آمریکا تشکیل شده که تنها دشمن این قطب های کبیر، خان ها و ژاندارم ها و قطب های بسیار کوچکی به نام اسرائیل و ایران هستند که هرازگاهی بیشتر از حقشان میخواهند و با زور و تهدید هسته ای خواهان قدرت نمایی بیشتری هستند درحالیکه همه شان با سیستم انگلیس و استراتژی آمریکا بوجود آمده اند، اگر دشمنی ای بین ایران و آمریکا میبینید فقط بخاطر زیاده خواهی های طرفین هست، آمریکا در حال ساخت آلترناتیوهای لیبرال به نفع خود برای حکومت در ایران هست و رژیم هم با تهدیدهای هسته ای خواهان سهم بیشتری در قدرت های سیاسی و اقتصادی در دنیا هست، و اینک خوشحالی شما فقط بخاطر این است که خان به دست بوسی ارباب خود رفته، ولی سوال اینجاست این چه ارتباطی با ما رعیت ها دارد؟ خوشحالید که قرار است نظام با دستی بازتر و آکادمیک تر، مبارزان را بکشد؟ دقیقا مثل زمان خاتمی!؟ میکشند اما به گردن جناح تندرو می اندازند.
البته شما حق دارید که در مورد منافع بورژوایی خودتان مطلب بنویسید چون با منافعتان با نرخ طلا و دلار پایین بالا میشود و هیچ ارتباطی با آزادی سیاسی و اجتماعی و عدالت اقتصادی ندارید.

سه چرخه گفت...

يك: در عالم علم هم كساني هستند معروف به شكاكين، اگر هاوكينگ و خود انيشتين را از زير خاك بيرون بياوري اينها را راضي نميتوانند بكنند و البته در محضر يك حقوقدان فرد شكاك است كه پيروز ميدان خواهد بود.

دو: مگر توقع ما از پيشرفت هاي پله پله چيست؟ شما دوست عزيزي كه مي فرماييد ميوه هاي خوشمزه تري هم از تحريم مي توان گرفت، حكم اون كسي رو داري كه به يك تخم مرغ طلا در روز قانع نيست و ميخواي شكم مرغ بدبخت رو پاره كني و ايرانت يك شبه پاريس شود. كه هر دو رو به باد ميدي.

سه : شما بازيگر صحنه به وجود آمده را فقط و فقط در خارج از دستان مردم ايران ميبينيد. در حالي كه اگر سال ٨٨ نبود به اين راحتي دنيا متحد براي تحريم ايران ميشد؟ بابااين خر و ارابه اي كه تا به اين گردنه رسيدند رو تا به مسافت زيادي ملت ايران هل داده اند، نگران نباشيد كه سرشون كلاه بره.

و نكته آخر اينكه در قرن بيست ويكم كه تك تك امور و صحبت ها ثبت ميشود زياد جا براي بازي و تغيير تاكتيك هاي مقطعي به نظر من نداريد، اين صرفا براي به دست آوردن دل تندروها است. مثال ميزنم، وضع حجاب را آيا بعد از خاتمي در هشت سال رياست احمدي نژاد توانستند به يك قدم عقب تر ببرند؟ همين طور در امور سياسي و خرد و كلان ديگر ميشود اين مثال ها را تكرار كرد. و اين همان جادوي تغييرات پله پله است كه مهندس بازرگان خودش را كشت و تو مغز هيچ كس نرفت اون زمان. اصلاحات و تغييراتي كه در صلح و آرامش انجام شود نهادينه ميشود و قابل بازگشت حداقل به اين راحتي ها نيست، چون از يك جهت با فطرت و مغز انسان آزاد هم تطابق دارند.

ميگم كه وقت زياد نداريم و به زودي خيلي چيزها معلوم ميشه كه حتي از كنترل اكبر هم از ايران خارج هست چه برسه به فعالان مجازي. اما اينكه بعضي دوستان همه چيز رو طور ديگري نگاه مي كنند من رو وا داشت كه صرفا نظرم رو بگم. و به قول دلقك رو صندليهاتون بشينيد، به اعصابتون مسلط باشيد و تلاش كنيد كه از بازي لذت ببريد.

تلاش و شك و ترديد رو امثال دلقك يك سال هست كه با وبلاگ نويسي و غيره در فضاي مجازي و سياسي انجام داده اند و جالبه كه خيلي گام به گام و خوب به اين نقطه رسيدند و و حالا شايد بنزي كه انتظار داشتند فراري از آب در اومد ولي دليل نمي شود كه يك نفر بگويد الان توهم داري شما. بگذريم، توضيح واضحات براي مسائل حاشيه اي خيلي زياد ميدم من.
ببين دلقك، آخر كوفتمون كردند.

روز همگي خوش.

دوره گرد گفت...

دلقک عزیز

این دلایل ناامیدی را که دوستان نوشته اند همه می دانیم... برای من که از تولدم در سال 60 تا حالا یک آن آرامش در این کشور ندیده ام همین نشانه های کوچک - ولو خودارضایی ذهنی - هم کافی است که اشک بریزم و از خوشحالی سرم را به سقف بزنم... حالا شما داناترید و تحلیل گرید، باشد، ما با همین توهمات هم خوشیم... این اولا... دوما اینکه نقطه ی بی بازگشت ملاقات اوباما و روحانی است.. ولو آنکه از کنار هم رد شوند و سلامی به هم بکنند... همین! این تیم انقدر کار کشته هست که سیاست خارجی را قطعا سر و سامان بدهد.... به نظرم در این مقطع هم صحبت از اینکه این حکومت همان است و حقوق بشر را نقض کرده ( مثل گزارش خانم عبادی عزیز که متاسفانه این بار به نظرم با اهداف دیگری است) یا از سر حماقت است یا زد و بند با جناح راست ایران و آمریکا و اسرائیل.... زمان بدهید تا قدم قدم جلو برویم... البته اگر کسی برانداز-احمق یا برانداز-مزدور باشد، من حرفی ندارم و آزاد است کارش را بکند ولی بداند که همه ی ما ها و از جمله دلقک هم میدانیم چه بر مردم و روشنفکران و دانشجویان گذشته و حس کرده ایم و حس کرده ام حضرات! ولی هیچ کدام دوست نداریم این شرایط را تفسیر ناامیدانه کنیم و امید آن اصلی است در این دنیا که کار می کند و پیروز می شود... اتفاقا دیروز برای دلقک نوشتم که زیاد اعتقاد ندارم که این آرزوهامان محقق شود چون راست های جهان نمی گذارند... ولی دلقک عزیز و رفقابیخیال تحلیل ... بالا آوردیم از سیاست به خدا... این دقایق را خوش است! تا می توانی از این مطالب بنویس و بگذار خوش باشیم... گور پدر واقعیت!!!

ناشناس گفت...

دلقك جان ، نكته اى جالب در سى ان ان همين الان ديدم كه تحليلى كوتاه بود از خراب شدن رابطه ايران و آمريكا. بر خلاف هميشه كه دليل آن از انقلاب ايران وگروگانگيرى شروع مى شد اينبار ريشه ان را از كودتاى ٢٨ مرداد و دخالت سيا شروع كردند همچنىن بسيار كوتاه وگذرى از گروگانگيرى گذشتند و اشاره به نقش آمريكا در حمايت از صدام براى حمله به ايران كردند. اين نكته بسيار جالبى است زيرا اين برنامه در كانال آمريكاى سى ان ان پخش شده براى مردم آمريكا و اين به نظر من نشانه خوبى است چون جهت گيرى به سوى آماده كردن افكار عمومى خودشان براى ايجاد ارتباط با ايران مى نماياند.
همانطور كه ديروز هم گفتم سه شنبه بسيار مهمى است. بنشينيم به تماشا.
ارادتمند هميشگى. افشين قديم.

Ali گفت...

همه خوشحالیم.

حمیرا گفت...

خاک عالم

سرکار استوار دوم ستاد گفت...

دستور از بالا اومده که با کسی وارد بحث شخصی نشم. ولی نمیدونم تو هم شامل این دستور میشی یا نه. به نظر خودم کسی که از تیمساری به دلقکیِ سیرک آخوندها رسیده اصلا شخصیتی نداره که بحث شخصی یا غیر شخصی باهاش معنی داشته باشه

ناشناس گفت...

چرا ما این قدر زودباوریم دلقک جان پشت پا نزن به وطن اینها همان گرگهای هستند که به رضاشاه خنجر زدنداینها برای چپاول بیشتر وفریب ما ایرانیان تلاش می کنند چون بودن اینها باعث چپاول بیشتر می شودجلوی ازادی خواهی ما ایرانیان را مانند زمان خاتمی که با امدنش گرفتند دوباره دارند میگیرند نکنه وگن فروشی

ناشناس گفت...

این هم نتیجه خوش باوری!!
غلبه احساسات بر منطق سیاسی! عده ای فکر میکردندکه اوباما اونجا منتظر نشسته تا روحانی خود را دوان دوان به انجا برساند و بعد از خوردن یک چایی متن تفاهم نامه را امضا کند وپس از ثبت آن در دفتر اندیکاتور سازمان ملل شماره صدور آن را برای خامنه ای بیاورد!! در این مطلب خود دستگاه دیپلماسی ایران و شخص آقای ظریف هم مقصر است. ممکن است مردم عادی از آن مطلع نباشند ولی ایشان چرا؟ از طرفی دیگر حجم زیادی از این تبلیغات مال این اصلاح طلبان نان به نرخ روز خور بود که 500 تا 500 تا نامه به اوباما می نوشتند. آخرش هم معلوم شد که قهرمان آنها اصلا حاضر به دست دادن هم نیست!مانند اینکه وعده خواستگاری بگذارید بعد داماد سلام نکند و بحالت قهر در گوشه ای بنشیند.! در این بین سود هنگفتی دلالان ارز کردند و ضرر زیادی مردم خوش بین ساده دل که هنوز بعد از این همه سال آخوند جماعت را نشناخته اند که اگر صد تا چاقو بسازد یکی اش دسته ندارد!!

سه چرخه گفت...


به نظر من خیلی هم خوب بود، فقط نگران بودم که تا آخر برنامه اینطوری ادامه نده. ردپای ظریف هم که با اون شعرش مشخص شد، نگران نباشید، یک نفر خبره این متن رو آماده کرده بود، سیگنال های لازم داده شد، مهم تر از دست دادن و قهوه خوردن.

ناشناس گفت...

فراز هایی از سخنرانی تحریک امیز روحانی
سیدحسن مثلا میخواسته بره صلح کنه اگه می خواست جنگ کنه چی می گفت؟

یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقداما ناهنجار و چه جنایت ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟
در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی های با حاصل جمع صفر پایان یافته است ولی هنوز معدودی از بازیگران روش ها و ابزارهای کهنه شده و عمیقاً ناکارآمد را بکار می گیرند تا برتری و سلطه پیشین خود را حفظ کنند.
نظامی گری و استفاده از ابزارهای نظامی و خشن برای انقیاد دیگران، نمونه ناکارآمدی از تداوم کنش های کهنه در شرایط نوین است.
اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه ای از قالب های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان های بشری می باشند.

از جمله این قالب های مفهومی، یکسان سازی جوامع و تعمیم ارزش های غربی بعنوان ارزش های جهانی است.

قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به «مای برتر» و «دیگران دون تر» می باشد.

قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.

در چنین فضائی، خشونت های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت های بزرگ نیز در دام گفتمان ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید.

تاثیرفاجعه بار روایت های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت.
قدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه ای از قالب های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان های بشری می باشند.

از جمله این قالب های مفهومی، یکسان سازی جوامع و تعمیم ارزش های غربی بعنوان ارزش های جهانی است.

قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به «مای برتر» و «دیگران دون تر» می باشد.

قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.

در چنین فضائی، خشونت های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت های بزرگ نیز در دام گفتمان ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید.

تاثیرفاجعه بار روایت های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت.

در این میان،خشونتِ راهبردی که در تلاش برای حذف بازیگران منطقه ای از فضای عمل طبیعی آنها، سیاست های موسوم به مهار، تغییر نظام های سیاسی از بیرون مرزها و تلاشی که برای بر هم زدن حدود و ثغور سیاسی متبلور می شود، بسیار خطرناک و تنش آفرین است.

در گفتمان متعارف سیاسی بین‌المللی، یک مرکز متمد�'ن با حاشیه‌های غیرمتمدن به تصویر در آمده است.

در این تصویر نسبتِ کانون قدرت های جهانی و حاشیه‌ها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است.

گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیه‌گرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تک‌گویی و مونولوگ در سطح روابط بین‌المللی شده است.

ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه ستیزی‌های خشن رایج نتیجة قهرمانی این گفتمان است.

گفتمان های تبلیغاتی و بی اساس دین ستیزانه، اسلام هراسانه، شیعه هراسانه و ایران هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.

این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است.

یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقدامات ناهنجار و چه جنایت ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟

تسلیح صدام حسین به سلاح های شیمیایی و حمایت طالبان تنها نمونه ای از این جنایت هاست.

صریحاً و با قاطعیت تمام و با استناد به مدارک و شواهد متقن اعلام می دارم که آنهائی که دم از تهدید ایران می زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی اند یا به تهدید دامن می زنند. ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه در آرمان و عمل، پیوسته منادی صلحِ عادلانه و امنیت همه جانبه بوده است.
ه تحریم ها، علیرغم هرگونه لفاظی و بازی با واژه ها، همان آتش افروزی و جنگ طلبی و نابودی انسان هاست.

این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی گیرد، بلکه به اقتصاد و زندگی مردمِ جوامع تحریم کننده نیز، لطمه وارد می‌کند.

آقای رئیس، خانم ها و آقایان!

خشونت و افراط امروز نه تنها ابعاد ماد�'ی، بلکه ابعاد معنوی زندگی انسان و جامعة امروز را در بر گرفته است.

سه چرخه گفت...

من یک نظر دیگر هم دارم.
با توجه به اینکه ظریف پنجشنبه با کری دیدار میکند، با گنجاندن اون شعر در متن سخنان روحانی، که مشخص بود تابلو خواهد شد، خواستند هم رئیس جمهور و هم ظریف، وزن ظریف رو در یک ملاقات رسمی گویی که نماینده تام الاختیار رئیس جمهور است و حتی در آماده سازی متن سخنرانی رئیس جمهور دخالت دارد بالا ببرند. این خوشبینانه ترین نظری هست که به ذهن ناامیدم میرسد.

Dalghak.Irani گفت...

سلام. نظرم در مورد موعظۀ شیخ حسن نا امید کننده و یادآور ضرب المثل "کوهی که موش زایید" است. متأسفم. یا...هو

ناشناس گفت...

تیمسار حالا ناراحت نشو .بجای اینکه در این فوتبال پرهیاهو علی شیپوری بشی بیا برویم بجاش شطرنج بازی کنیم که نتیجه اش برای این مملکت بهتر و مطمئن تر است اعصابت هم راه تر است. دور افراد نابابی مثل این "سه چرخه" را هم خط بکش تا ترا از راه بدر نکنند! این اتفاقا کار خدا بود و مصلحت مردم ایران! باطن این حکومت همین است حالا اگر با صد تا مقاله در نیویورک تایمز هم بخواهند این لجن را ادکلن بزنند بازهم بوی لجن خفه ات می کند.فریب این خاتمی و روحانی را نخور ولی آنها را ببازی بگیر. مثل تراکتور از آنها کار بکش!

سه چرخه گفت...

آخر این حسن بی خاصیت کسی بود که در تمام سخنرانی هایش یک دهم خاتمی هم از واژه مقام معظم رهبری استفاده نمیکرد و خیلی با اعتماد به نفس تر بود. من مطمئنم که داستان به این ناامیدکنندگی ای که به نظر می رسد نباید باشد. ولی نباید یک دست دادن با اوباما را هم زیاد بزرگش کنیم، همان سال که خاتمی دست نداد با کلینتون ، کاسترو دست داد و آب از آب تکان نخورد در کوبا، مهم استراتژی و جهان بینی دو رئیس دولت است، که شاید میخواهند-بیشتر از جانب روحانی- بی سر وصداتر پیگیری شود. نمی دانم، من که دیگر حرف نمیزنم، خفه، تا هفته آینده.

ناشناس گفت...

دلقك عزيز،
جمهورى اسلامى در تاريخ ٣٥ ساله اش همواره استاد از دست دادن فرصتهاى طلائى در ديپلماسى خارجى بوده و مشغول نوشيدن جامهاى كوچك و بزرگ زهر و خوراندن آن به مردم ايران. اوباما فرش قرمز رو جلوى پاى آقايون پهن كرد ولى كسى اين دعوت رو نپذيرفت، فكر كنم تا مدت كوتاهى اين فرش پهن باشه و اميدوارم كه رژيم اين رو نشانه ضعف آمريكا نبينه و مثل هميشه ايران رو به گوشه رينگ نبره، چون اگر اين فرش قرمز جمع بشه به جاى نرمش قهرمانانه كشتى گير رهبر بايد منتظر ضربه فنى مفتضحانه ايشان بود كه متاسفانه چوبش رو همه مردم ايران خواهند خورد.
متاسفانه، افشين قديم

غریب اشنا گفت...

آدم عاقل از یک سوراخ چند بار باید گزیده بشه؟؟ جمهوری اسلامی بدون بحران = حیات بدون اکسیژن

ناشناس گفت...

از روحاني داره ترسم ميگيره و اميدوارم اين پروژه شكستن اتحاد بين امريكا و اروپا را پيش نگرفته باشد كه نه اكنون رييس جمهور امريكا بوش است و نه سياستمداران اروپايي اون سياستمداران فسيل زمان خاتمي. در غير اين صورت ميتونيم بهش اعتماد كنيم.

آرش گفت...

همانطور که انتظار می‌رفت شیخ حسن اختیار نداشت ولی باراک حسین حرکتی کرد.

مرد حسابی مشروب چه بهانه‌ای هست تو می‌رفتی میگفتی برات آب‌ پرتقال بیارند.

خاتمی حداقل سنگر wc را فتح کرد تو عرضه این رو هم نداشتی.

مساله باید بین آغاشون و حاجی ناتانیاهو حل شود. ولی سنبه این بنیامین خیلی پرزور است تازه اگر یکی از خودش تندرو تر سر کار نیاید...

تبریزی گفت...

سلام بر اهالی سیرک خصوصا دلقک بزرگ وسه چرخه عزیز
فکردم به وقایع دیروز ویاد مثل سه چرخه وزایمان افتاد. ولی زمان را به عقب برگرداندم حال تصور کنید دهه ۵۰مثلاسال۱۳۵۳واین دختر خانمی که بعدها می زاید(مثال سه چرخه گرامی)حالا دنبال پیدا کردن یا جور کردن شوهر است (دوست پسر)خوب هرکی یک آریا شاهین یا پیکان جوانان داره میتونه روزی ۲۰-۳۰تا گرل فرند تور کنه دختر خانمه ما(همان حسن جان کلید ساز)از یک خانواده کاملا مذهبی وپدر سالار(میدونیدکی را میگم)وچند برادر وپسر خاله داره که برادر بزرگ اون اسمش سپاه است برادر وسطی حسین آقای کیهان است با یک تیم چماقدار ضربتی وپسر خاله ناتنی داره به نام استا محمود بگم بگم واز این قسم اقوام سنی وشیعه زیادی داره .
حال خودمونو میزاریم جای دختره دلش پیش۵+۱تا پسر حداقل گیر کرده ودر یک مراسم سینه زنی همه رفتن خونه حسین سیاهه اگه به رسم آن زمان با پسره دست بده که معنی اش لا دادن است آن هم جلوی در اتاق خواب حسین اوباماچه جنجالی به وجود می اید حسنه میخواهد شب بتونه برگرده خونه پدریش ولی دلش چیز دیگه میخواهد خوب چه میکنه موس موس میکنه ودختر خاله ظریف را میفرسته پیش مامان کری تا حرفاشو برسونه به حسین اومی.خوب بقیه قصه را هم که میدانیم واکنون بعد چند سال منتظر به دنیا آمدن ایران جان نوشکوفته هستیم.پس من افرین میگم به ریاست جمهور که تا حال کاری کرده که نه سیخه بسوزه نه کباب ان هم در شرایطی که شمشیر هم از پشت میاد هم از پیش وصد آفرین که به کریستین امانپور هم گفته من هولوکاست را نژادکشی میدانم ومحکوم میکنم ولذا طبق قوانین اسراییل او دیگر دشمن نیست بلکه دشمن او دشمن اسراییلی ها هم است.روحانی متچکریم

دوره گرد گفت...

برخلاف دوستان و دلقک عزیز تصور می کنم که روحانی و تمیش فوق العاده حرفه ای برخورد کرده اند و دلایلش را هم نوشته ام در اینجا :
http://2r-gard.blogspot.com
و الگر واقعا همینطور حرفه ای جلو بروند اوضاع را به سرعت ریدف م کنند