۱۳۹۲ شهریور ۲, شنبه

مرسی آقای جهانگیری به معرفتت؛ اشتباه عمدت و طنز بسیار اثرگذارت در تجلیل از خاتمی!


1- البته که همۀ شما هم متوجه طنز زیبای معاون اول دکتر روحانی در جلسۀ معارفۀ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت شده اید. اما از آنجائیکه من جانم در می رود برای معرفت و جوانمردی و نکته سنجی و متلک های فاخر بد ندیدم که نام بردن چندبارۀ مهندس اسحاق جهانگیری "اصفهانی" و نازنین از سید محمد خاتمی اصلاح طلب در این جلسه را مجدداً با شما بنوشم. زیرا من کاملاً می توانم درک کنم که چنین ظرافتی از معاون اول روحانی تا کجای فیها خالدون شریعتمداری و نوچه هایش را می سوزاند.

2- گفته اند و مشهور کرده اند که مهندس جهانگیری هنگام معرفی علی جنتی در وزارت ارشاد دوبار اشتباه کرده و بجای دولت روحانی از دولت خاتمی نام برده است. و حتی پس از واکنش آگاهی ساز مخاطبان ضمن آوردن عذر تقصیر ناشی از کار 8 ساله در دولت خاتمی گفته است که 8 سال بعد را هم با او نشست های همواره داشته است و نام خاتمی از پس ذهن ناخودآگاهش جلو زده است. اما مجدداً در ادامۀ صحبتش برای بار سوم هم نام خاتمی را تکرار کرده و باعث انبساط خاطر مخاطبان اهل بخیه و فرهنگ و ادبش شده است. 

3- بغیر از وزارت خانه های خارجه و کشور که بدلیل اهمیت فوق العادۀ آن ها خود روحانی شخصاً معارفۀ وزیران جدید و قدیم را انجام داده است؛ همۀ سایر وزارت خانه ها با حضور و معرفی اسحاق جهانگیری دست بدست شده است. و از این همه وزارت خانه های جابجا شده از وزرای قدیم بوزرای جدید گزارشی نرسیده که حتی یکبار هم جهانگیری اشتباه کرده و بجای روحانی از خاتمی نام برده باشد. اصلاً مگر ممکن است که از آدمی به تیزهوشی و اهل دیار زاینده رود و حواس جمعی و منضبطی مثل جهانگیری چنین اشتباهی سر بزند. او در سر بزنگاه و درست در مکان و زمان معلوم و در مراسم با بیشترین سنخیت با شخصیت خاتمی نام را ظاهراً اشتباه کرده است که:

الف- جوانمردی و معرفت و رفاقت خودش و دولت روحانی با محمد خاتمی را برخ رجاله ها بکشد.

ب- اصلاح طلب بودن دولت اعتدال و بویژه اهمیت اصلاح در حوزه های نرم و فرهنگی با الگوی سید محمد خاتمی را یادآوری کرده باشد.

پ- مثل همۀ آدم حسابی ها ماه ها و سال ها تخریب و هرزه درایی خشکه مقدسان نسبت به محمد خاتمی را با یک اشتباه لپی عمدی غیر قابل بل گرفتن هرزه درایان بگورستان خشکه مقدسی پرتاب کرده باشد. مرسی به او.

4- تا اینجا آمدم حیفم می آید یک بند هم پند و اندرز ننویسم برای کارگران سینما. دوستان عزیز شما که همه بازی شمقدری و کمی هم احمد نجفی را خوردید می دانید که همه تان آدم دست دوم و آفتابه لگن بیار سینما هستید و شما را کسی مستقل از فیلم سازان و هنرمندان خانۀ سینما برسمیت هنری نمی شناسد. لذا بی خودی خودتان را سبک نکنید و اشتباهات این یک سالۀ اخیر را ادامه ندهید تا هنرمندان نامدار هم شما را تحت چتر حمایت خودشان قرار بدهند و بهتر است - توصه ام این است - بیشتر از سابق هم بشما ضعفای این عرصه رسیدگی کنند. کار شما در شورش بر علیه هنرمندان به این می ماند که کارگران  سادۀ کارخانه ای بخواهند مالک کارخانه و مهندسان را یکجا تحت امر خود در آورند. خب معلوم است که نشدنی است و مالک و مهندسان کره کره را می کشند پایین و نتیجه اش فقط می شود بیکاری شما. یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

همه شان مثل هم فاشیست و نژادپرست هستند درست مثل خودتان!!! باش تا صبح دولتت بدمد! خود پسندی تمام وجودتان را گرفته! 10 سال دیگر درکنار گشورهای آنگولا و زیمبابوه قرار خواهید گرفت به امید خدا إن شاءالله

مهدی گفت...

تیمسار عزیز سلام
فقط می خواستم یادآوری کنم که جهانگیری با اینکه استاندار اصفهان بوده در اول انقلاب اما اصالتا کرمانی یکی ااز روستاهای اطراف جیرفت

محمد گفت...

با سلام
1. از این واژه ی "رجاله" خیلی لذت بردم . به اندازه ی چند خطبه ی حضرت آغا بار معنایی دارد و به یادماندنی است .
2. با وجود آنکه در ایران نیستید خیلی خوب اخبار و وقایع را بدون دست چین و خلاصه شدن پیدا می کنید . پستی در این باره بگذارید و راه و چاه را به ما تشنگان نوشیدن آب از سرچشمه بیاموزید .

Dalghak.Irani گفت...

مهدی جان خیلی ممنون. خودم هم دو به شک بودم در اصفهانی - کرمانی بودن جهانگیری که شما کمک کردی. و چه بهتر که کرمانی ها آخر طنز و خوشمزگی هستند. بازهم ممنون. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام جناب دلقک
گویا در سوریه به زودی حوادثی در راه است
اگر اوباما راضی به دخالت شود و این دخالت همراه با پیروزی مخلفان باشد ولو طی روند چند ماهه. هم بار مذاکرات ایران و امریکا سبک تر می شود و هم ثروت ملی ما بیهوده در سوریه هدر نمی رود.