۱۳۹۲ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

دور اول با 7 نامزد: نه ائتلاف؛ نه انصراف!

Carnation, Lily, Lily, Rose


1- داشتم مطلب مفصلی تهیه می کردم در مورد مقایسۀ وضعیت کشور در همۀ زمینه ها با محوریت قالیباف و روحانی تا نشان بدهم که با ریاست جمهوری فرضی یکی از این دو نامزد چه سناریوهایی قابل پیش بینی است برای آیندۀ ایران. اما اینک که معلوم شد ائتلاف اصلاح طلبان - تنها ائتلاف قابل اجرا بدشورای - شکست خورده است آن مطلب را نیمه کاره رها کردم تا اگر در دور دوم این دونفر (روحانی و قالیباف) رقیب هم شدند؛ تکمیل و منتشر کنم. بنابراین در این پست نگاهی می کنم به ائتلاف های شکست خورده و علت یابی آن.

2- ائتلاف اصلاح طلبان تنها ائتلاف قابل پیش بینی و انجام بود. اما این ائتلاف هم یک جادۀ یکطرفه بود بنفع روحانی و به ضرر عارف. به این معنا که از ابتدا نه از کنار رفتن روحانی صحبتی بود و نه اگر هم کسی جرأت طرحش را داشت روحانی کسی بود که قبول کند. زیرا روحانی آدم سیاستمداری است و وقتی وارد بازی قدرت می شود که مجبور از عقب نشینی نشود. او که با نظر هاشمی زمانی نامزد شد که هاشمی مطلقاً قصد نامزدی نداشت؛ فقط یک لحظه بخطر افتاد. و آن هنگامی بود که پدر  سالار خود عزم آمدن کرد. اما هنگامی که جنتی بر هاشمی چیره شد مانع موقت هم برطرف شد و حسن روحانی جایگاه دن کورلئونه را گرفت. و شما می دانید که در دستگاه پدر سالار چه مقررات خونریزی حاکم است در بین سلسله مراتب جایگزین شدن پسران بجای پدران.

3- آخرین امید بهمان خبر متزلزلی پایان می یافت که کرباسچی اعلام کرد از سوی گروه مشاوران خاتمی در مورد تصمیم به کناره گیری عارف بنفع روحانی. کرباسچی اما حرفش را نمی توانست با قاطعیت تمام کند که آیا این مشاوره و تصمیم امضای قطعی خاتمی را هم دارد یانه. کرباسچی فقط با بی میلی می گفت که اگر عارف قبول کند. و عارف قبول نکرد. زیرا حرف مرد یکی است آن هم بشرافت و زلالی و راستگویی عارف. عارف می گفت از اول گفته ام رییس من خاتمی است هر چه او بگوید همان می کنم. اما باید خودش بمن بگوید. و این شرط سنگینی بود برای خاتمی که روز روشنش هم سیاستمدار تصمیم گیری نیست. خاتمی از جهت تشکیلاتی پاسخ اعتراض جبهۀ چهل تکۀ خودش را نداشت که مهمترین حرفشان این بود که عارف نمایندۀ ماست و هموست که نام می برد از اصلاحات و رفقای چه در حصر و چه در حبس. وبدون او یعنی اصلاح طلبان حذف شده اند و چرا باید به دیگری رأی بدهند. خاتمی می توانست این معترضان را اگر شده با وتو نیز ساکت کند. اما گفتن نه مستقیم توسط خود خاتمی به عارف محال ممکن بود. زیرا مثل روحانی برای هاشمی عارف هم از خود خاتمی رخصت خواسته و ثبت نام کرده بود. و ما می دانیم که خاتمی یک خوبی دارد بجای همۀ بدی سیاست؛ که آن هم اخلاق و فتوت و خوش عهدی است.

4- بازندۀ این بی ائتلافی حسن روحانی شد. اما فریدون عزیز نباید از کسی گله بکند که خودش مسبب باختش شد. او که بر عکس خلوص دانشگاهی عارف مدرن جامه اش بیشتر به ریای حوزه و سنت آلوده است تا  اثرات دانشگاه گلاسکو را پاک کند در قدیم. از ابتدا با رندی و سیاسی کاری شروع کرد برای حذف رقیب. عارف با زبان پسرش می گوید: "متأسفانه اعضای ستاد روحانی بداخلاقی ها کردند و شایعات درست کردند و جنگ روانی ساختند از یک هفته پیش که پدرم را در منگنه بگذارند و در رأی کمیته یا شورای اجماع مؤثر باشند بنفع روحانی. لذا پدرم هم با این روش ها نه موافق است و نه تمکین می کند". خب من هم چند روز پیش گفته بودم که عارف انتخابات را نخواهد برد اما او راستی و صداقت شخصی را برنده است همیشه.

5- در اردوی اصولگرایان هم نه اتفاقی افتاده و نه اتفاقی می افتاد اگر عارف و روحانی ائتلاف می کردند؛ و نه خواهد افتاد در روزهای باقی مانده. زیرا در اردوی آنان سنتی ها (ولایتی و حداد و جلیلی) قدرت طلب تر از آنی هستند که بنفع کسی ائتلاف کنند. حداد هم که امروز آش ریخته را نذر امام زاده کرد و انصراف داد فقط به یک دلیل بدیهی بود. آن هم اینکه هر چه جلو تر آمد آرایش زیاد که نشد کم هم شد. لذا ترسید که اگر تا آخر بماند آرایش بصفر نزدیک شود و کرسی مجلسش هم تقلبی معروف شود و از نان خوردن بیفتد.

6- اگر ائتلاف اصلاح طلبان سر می گرفت؛ تنها اصولگرایی که تهدید به حذف می شد ولایتی بود. زیرا او و قالیباف تنها دو اصولگرایی هستند در جمع 8 نفر که اصولگرایی شان را انکار نکرده اند. و از آنجائیکه ولایتی هم رأی کمتر از قالیباف دارد و هم یکبار با خلف وعده و تقلب از انصراف طفره رفته، قابل حدس بود که اگر تیغ تشکیلاتی انصراف باید گردن یکی را می گرفت این ولایتی بود. اما او سیاسی تر از این حرف هاست که جایی بخوابد که زیرش آب برود. لذا از خیلی وقت پیش دوره افتاد و امضای اکثریت پیران و روحانیان و تشکل های آخوندی را پشت خودش حک کرد و شد نامزد خاص روحانیت. از مبارز گرفته تا مدرس. و از مهندس گرفته تا مؤتلف. حالا جیگر می خواهد که تنها نامزد روحانیان را از حکومت روحانیان حذف کند. پس نتیجه اینکه حتی اگر عارف و روحانی ائتلاف می کردند ولایتی انصراف نمی داد.

7- خب وقتی ولایتی نرود دیگر بقیه حساب شان معلوم است: قالیباف که نه باید برود و نه خودش می رود و نه می گذارند برود. او آبروی رأی اصولگرایان بویژه در بین جوانان و شهریان متجدد و نیمه مدرن است. رضایی که اصلاً دخل و خرجش همیشه از تشکیلات اصولگرایان جدا بوده طبق دستور عمل نمی کرد تا چه رسد به سومین پیکارش که آرایش جان گرفته و اگر هم ببازد می تواند چندین ملیون رأی را در دفتر خاطراتش به ارث بگذارد. کنار رفتن جلیلی که شبیه دروغ سیزده است آن هم با آن سوپر اصولگرایی که به طالبان گفته زکی؛ و کم مانده که ردای شادروان بن لادن را پرو کند به اندام جنگی اش. دیگر شوخی بس است و به این بیچاره غرضی چکار دارید که آن گوشه  نشسته و دارد ماستش را می خورد. و خودش به تاجرهای عسگراولادی در اتاق تهران گفته است که: "خب هر چی دلتان می خواهد در این آخرین دیدار بگویید چون دیگر مرا نمی بینید. من که رییس جمهور نمی شوم. شورای نگهبان لطف کرد و تأییدم کرد من هم گفتم می روم چندتا حرف هم من میزنم و آمدم. 

8- پس روز جمعه با 7 نفر می روند سر صندوق و شب جمعه یا قالیباف رییس جمهور می شود و یا او با یکی از پنج نفر می رود دور دوم. تنها احتمال بعید این است که غرضی حوصله اش سر یرود و بگوید من دیگر نیستم که نتیجۀ آن هم کم شدن حدود یک میلیون رأی جوانان سرخوش و شوخ و معترض است که از کل حماسۀ خامنه ای کم می شود. من چکار می کنم: من هم در دور دوم چشم براه  می مانم که ببینم می توانید یک پول حسابی جور کنید برای من که سیرک را از پوسترهای قالیباف پاک کنم و نامزد شما را بچسبانم! یا...هو

بعد از تحریر:
می خواستم قبل از انتشار این مطلب آخرین اخبار را چک کنم که نکردم و رفت روی آنتن. حالا خبرهایی رسیده که گویا بالاخره سیاست بر نجابت غلبه کرد مثل همیشه و عارف راست کردار از صحنۀ کارزار حذف شد. انتشارش راپس نمی گیرم به احترام خوانندگان در حال مطالعه و اینکه یک گزک جدیدی هم باشد برای تخلیۀ هیجان منفی عزیزانی که از بس گفته اند پیش بینی ات در مورد صلاحیت هاشمی غلط از آب درآمد پس تو یک دروغگو هستی؛ که خسته شده اند و به سوژۀ جدیدی نیاز دارند. البته هیچگاه هم انصاف نداشته اند که بگویند آن یک گمانۀ عام بود و تو هم گفته بودی که از این جانوران شورای نگهبان هیچ چیز بعید نیست.

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

دلقک جان، بعد از این مقاله شما عارف انصراف داد و در بیانیه انصراف دلیل آن را نامه مستقیم خاتمی نامید. البته با رهبر خواندن خاتمی با ظرافت کنایه ای‌‌ هم زد.

TodayBoy گفت...

سلام تیمسار عزیز. عارف انصراف داد. اصلاح کن

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز مدتی است همه پیش گویی هایت غلط از آب در می آید . علت هم بسیار ساده است . شما هم مانند بسیاری از سیاست مداران ایران آن چیزی را فکر می کنی که دلت می خواهد و نظرت با منطق کاری ندارد. اما در مورد قالیباف و روحانی فقط یک اشاره کنم که عاقل را اشارتی کافی است . روحانی و نظامی هیج وقت انسان های منورالفکر و آزاده خواهی نمی شوند چون این مساله با ذات عبودیت مطلق نظامی و روحانی متنافر است . این دو گروه بدون چون و چرا فرمان از بالا می برند و بدون تحمل سرپیچی و اجازه تفکر به زیر دست حکم می کنند. پس ذاتا تفاوتی بین روحانی و قالیباف نیست و اگر حداقل از کسی مثل ولایتی یا عارف دفاع می کردی برای من قابل قبول تر بود. اما در بین همین دو نفر 2 قطبی ذهنی شما بین قالیباف و روحانی ، روحانی دست بالا را دارد چون حداقل الف بای سیاست را بلد است و مثل قالیباف در سال 84 رکب نخورده است . قالیباف ممکن است مدیر خوبی باشد ، ممکن است انسان خوبی باشد و حتی ممکن است نظامی خوبی هم باشد ولی یقینا از او آبی برای مردم گرم نمی شود . او فرمانده قرار گاه خاتم الانبیا بوده در زمانی که رانت سپاه شروع شد . فرمانده پلیس و از طراحان کودتا علیه خاتمی بود و در 8 سال شهرداریش بر شهر تهران فقط یک قلم را ذکر کنم که 180000 متر مربع پارک در سعادت آباد را به سپاه واگذار کرد تا در آن برج بسارد ( خیابان لادن) بدون دادن حتی پول تراکم . اجازه نده بیش از این پته این سردار را رو کنم.

تبریزی گفت...

دلقک جان عزیز خسته نباشید شرکت در انتخاباتی که یک رفراندم برای رهبر است با گزینه های از پیش تایین شده دارد پیش میرود یک سکته دارد که آن هم فوتبال بعداز ظهر است واگر مردم وخصوصا جوانانی که گفتی باید به غرضی رای بدهند در استادیوم مشکلی ایجاد نکنند احتمالا یکی از این آقایان منتصب به شغل جدید خواهد شد و تازه حرف خاتمی را خواهد فهمید که تدارکات چی بودن چه معنی دارد و جای که یک دلقک لوده مثل استا محمود پشمش ریخت دیگران هم کاری را از پیش نخواهند برد البته 4 روز آینده ابستن حوادثی است که آقا از قبل سناریوی آن را تایید کرده ولی آن چه است این است که مردم میمانند وحوض شان وآقا میگوید وعده ندین که شرمنده شوید.دولتی که باید کوچک شود اکنون در حال تولدی دیگر است .

راسپوتین گفت...

بر طبق نظرسنجی هایی موثقی که تا به امروز شاهد بودم (روی کلمه "موثق" تاکید دارم چراکه شخصاً حساسیت خاصی به روی تفکیک افکارسنجی های تخمی-تخیلی و جهت دار از نمونه های وفادار به مرجع دارم) که درباره انتخاب آلترناتیو هواداران نامزدهای گوناگون انجام شده، بلا استثنا هواداران کلهم نامزدها، انتخاب دوم خودشون پس از نامزد مورد علاقه خویش را قالیباف معرفی کردند (حتی هواداران عارف و روحانی)
بنابراین اگر قالیباف به دور دوم بکشه (که بر طبق شواهد و قرائن متقن این چنین خواهد شد) بنابراین آرای اجمعین نامزدها به سمت وی سرازیر خواهد شد (یحتمل به جز نامزد رقیب!)
تنها مسئله ی باقی مانده که ممکن است محاسبات احتمالی را تا حدودی برهم زند عبارت است از حکایت ایجاد موج توسط اکثریت خاموش و منفعل و به صحنه آمدن ایشان:
اگر در دور دوم شاهد رقابت قالیباف و روحانی باشیم از آنجایی که گرایشات توده مردم در این دوره از انتخابات (بنا بر مشاهدات شخصی) به شدت پراگماتیک گشته، عمدتاً تفاوت خاصی برای "چوب به دست" بودن یا "قلم به دست" بودن یا "... به دست بودن" (بنا به حفظ شان وبلاگ کلمه مورد نظر خویش را دچار خودسانسوری نمودم!) قائل نیستند و اساساً فراگیرترین دیدگاه حال حاضر همانا "سر و ته یک کرباس" دانستن نامزدها به لحاظ عقیدتی و اعمال توسعه سیاسی می باشد و یختمل بنابر کلهم مستدلات مذکور، در دور دوم رقابت، موجی از سوی اکثریت خاموش برای پناه بردن به مار غاشیه روحانی از ترس عقرب حراره قایباف در کار نخواهد بود
اما اگر هماورد قالیباف در دور دوم، شخصی همچون جلیلی یا حتی ولایتی باشد آنگاه می توان درصدی از احتمال برای ایجاد آن موج یا حتی سونامی فوق الذکر (به نفع قالباف) کنار نهاد

Dalghak.Irani گفت...

من خودم در بعد از تحریر توضیح داده ام موضوع قبول ائتلاف از سوی عارف را. معلوم شد که خیلی ها هم برای عشق و حال هایی دیگر کلیک رنجه می فرمایند و تیتر را که می بینند کلی یوم - جای ژنرال قلعه نوعی خالی - مطلب را می گیرند و وقت عزیزشان را صرف خواندن بقیۀ مطلب نمی کنند. یا...هو

TodayBoy گفت...

دلقک جان. غالبا نوشته هایت را تا آخر می خوانیم اما حق بده به خواننده وقتی که می بیند نوشته ات را بر ستونی بنا کرده ای که ریخته است، وقتی چکیده و نتیجه نوشته ات که در تیتر مستتر است مبنی بر ماندن ۷ نفر نادرست از آب در می آید خب طبیعی است که خواننده بی علاقه شود به خواندن آن.

ناشناس گفت...

دلقك جان بعضى ها انقدر هولند كه جواب دندان شكن به شما و اصولا به ديگران بدهند كه گاهى از خودشان جلو ميزنند.
ارادتمند ، افشين قديم.

TodayBoy گفت...

در ضمن ما همیشه و هنوز هم که نظری متفاوت با شما دارم برایتان احترامی عمیق قایلم. تحلیلهای شما هوشمندانه و گاه غافلگیر کننده است. شما با به اشتراک گذاشتن تحلیلها و نظرات خود خوانندگانی یافته اید که از دید من سرمایه یک وبلاگ نویس محسوب میشود. اگرچه عزم و سرسختی شما را ستایش میکنم که بر باور خود مردانه ایستاده اید اما وبلاگ دوست داشتنی خود را تبدیل کرده ای به ستاد تبلیغات بی مزد قالیباف و این حیف است. پیش تو می آمدیم و می خواندیم که بیشتر و عمیقتر بفهمیم اما نوشته های جدید شما می خواهد فهم خود را به ما دیکته کند.

ناشناس گفت...

َسلام شما چه اصراري براي بکار بردن اين اصطلاح جويده جويده دارين قربان؟!

ناشناس گفت...

اینکه در روز انتخابات و روز بعد از آن، پرده برداری از صحنه آرایی های چند لایه و مهندسی شده برداشته خواهد شد و نتیجه چه خواهد بود، در هاله ایی از ابهام است. گمان نزدیک به یقین آنستکه آقای عارف(در صورت عدم انصراف) برای دفاع از حق خود کوچکترین اقدامی نخواهد کرد و پاسخ رای من کجاست را نه تنها نخواهد داد بلکه هرگونه تقلبی را خواهد پذیرفت و این به ضرر اصلاح طلبان خواهد بود که با آوردن مردم به پای صندوقها، به این نظام سلطانی استبدادی رنگ مشروعیت زده اند. نظامیان و تندروها خیلی تلاش کردند که اعتلافی رخ ندهد و حتی تا بررسی مجدد صلاحیت روحانی پیش رفتند و این موضوع از اتفاق به نفع جریان اصلاحات بود که صلاحیت روحانی بررسی و رد شود که بیت رهبری این فرصت را از اصلاح طلبان گرفت. تنها یک نکته باقی است وآن اینکه آنها صبر کردند که اعتلاف انجام شود و سپس با رد صلاحیت روحانی میدان را برای ولایتی باز کنند که در این صورت مشارکت به حداقل خواهد رسید ولی در عوض چهار سال آینده با خیال راحت به ترکتازی خود ادامه خواهند داد و تعداد آرا در درجه دوم از اهمیت از نظر آنها میباشد. ولی اگر این تحلیل صحیح نباشد(که احتمال آن قریب الوقوع است) آیا حاکمیت پیروزی روحانی را بر خواهد تافت یا با تقلب او را همچون هاشمی سال 84 و کروبی 84 و 88 با حداقل آرا از میدان بدر خواهند کرد یا خیر؟ آیا روحانی برای حق پایمال شده رای دهندگان و خود راه میرحسین را پیش خواهد گرفت و یا او هم با پذیرش تقلب کنار خواهد کشید؟ با توجه به اینکه سبد رای روحانی هم شامل اصولگرایان هست و هم اصلاح طلبان، اگر او بر حق خود و مردم اصرار ورزد در این صورت وقایع 88 با گستردگی بیشتری رخ خواهد داد و همه جناحها درگیر نفی تقلب انجام شده خواهند شد و جنبش سبز به هدف خود نزدیکتر.
مطلب دیگر در ادامه تحلیل فوق آنکه آیا حاکمیت نظامیان و بیت با پیروزی روحانی موافق هستند با نه؟ این به چند گزاره باز میگردد:
1 - آیا پشت پرده توافقی بین روحانی و بیت انجام شده یا نه؟ اگر توافقی شده باشد، ولایتی هم از صحنه کنار خواهد کشید(نه به حمایت از قالیباف)و بیت و نظامیان با خیال راحت پیروزی وی را میپذیرند ولی اگر توافقی نشده باشد با توجه به حمایتهای پیدا و پنهان هاشمی رفسنجانی از روحانی، محال است که او را پیروز انتخابات اعلام کنند مخصوصا که حزب کارگزاران و آقای خاتمی هم ازو حمایت کرده اند.
2- چه توافقی بین اصلاح طلبان (خاتمی و دیگر سران اصلاح طلب) و آقای عارف و روحانی شده است؟ میدانیم که عارف با تلخی انصراف داد و در نامه اش به روحانی اشاره ایی نکرده چون او به توصیه آقای خامنه ایی و با همگونه حمایت از طرف وی کاندید شد. اگر بین روحانی و بیت توافقی نشده باشد، بیت و نظامیان از انصراف وی خیلی خشمگین هستند و بررسی صلاحیت روحانی و کنار گذاشتن او حتمی خواهد بود.
2- بیت و نظامیان نمی خواهند که جلیلی پیروز شود چون در تمام مناظره ها او مقصر تحریمها معرفی شده علیرغم اینکه همه میدانند که آقای خامنه ایی نقش اصلی را در مسایل هسته ایی و سیاست خارجی دارد. ولی جلیلی هم کنار نخواهد رفت چون پشتش به حمایت مهدوی کنی و تندروها گرم است. حملات ولایتی به وی بمنظور مصون نگه داشتن خامنه ایی از تیرهای زهرآگین مخالفین اصولگرا میباشد و جلیلی قربانی اشتباهات رهبری خواهد شد و شده.
3- وضعیت قالیباف در هاله ایی از ابهام است. بیت دلخوشی ازو ندارد و در این مناظره ها او مسبب خشونت علیه دانشجویان معرفی شده گرچه نظامیان به او راغبترهستند و مهمترین نکته آنکه او هم دلخوشی از الیگارشی روحانیت حاکم ندارد و آنها را موی دماغ خود در اقدامات شهرداری دانسته که خیلی هم پر توقع هستند و مطمینا در دوران ریاست جمهوری او کارشکنیها خواهند کرد پس همان به که او هم از صندوقها پیروز بیرون نیاید و نخواهد آمد حتی اگر هم رای بیاورد انتخابات را به مرحله دوم برده و او را از میدان بدر خواهند کرد.
پس نتیجه چه خواهد شد؟ دو روز آینده آبستن حوادثی عجیب خواهد بود که هشیاری بیش از حد میطلبد.

ناشناس گفت...


فهرست کابینه خیالی قالیباف تکذیب شد:
http://www.hamshahrionline.ir/details/218155

پی نوشت: کناره گیری حداد عادل و عارف در عین ":عدم حمایت" از کاندیدای دیگر نیز در نوع حود جالب توجه است

دوره گرد گفت...

دلقک عزیز

با ائتلاف عارف و روحانی کارت مقدار زیادی سخت شد و با تاسف برای شما و سایر هواداران سردار باید بگویم که احتمال رای آوردنش بسیار اندک است جلوی روحانی...

Dalghak.Irani گفت...

todayboy محترم.

یکی از دلایلی که کاربران دنیای مجازی و بویژه کامنت گذاران وبلاگ ها بیشتر از نام بینام ناشناس استفاده می کنند این است که می دانند هر انتخاب نامی عمق شخصیت آنان را برملا می کند و چون برخلاف نام واقعی شان که انتخابی پدرشان است و مسئولیتی متوجه شان نمی کند این نام مجازی نوعی خود معرفی هم است لذا برای فرار از شناسایی شخصیتی نامی انتخاب نمی کنند. لذا من شما را با نام انتخابی تان تا حدود زیادی می شناسم و عمق اندیشۀ شما را هم از نوشته هایت در می یابم. لذا با تشکر از لطف شما عرض می کنم که شما هنوز حوصلۀ اندیشیدن پیدا نکرده ای و از فست فود استفاده می کنی. و اینکه مشتری پر وپاقرص مغازۀ من بوده ای یک دلیلش هم این بود و است که دعوتی به منوی اصلی سرآشپز ارائه نمی کردم و تو با ذائقۀ چرب و چیلت راضی بودی. حالا که می بینی هم خوردن غذای مفید نیاز به اندیشه و تصمیم و تغییر ذائقه دارد و هم هضم آن نیاز به عمق و ژرف اندیشی معده ای قوی دیگر نمی کشی و حوصله هم نداری بخودت بگویی. اگر دلقک تا حالا بهتر از من مرا می نوشت چه دلیلی دارد که حالا او استاد و غلط باشد و من شاگرد و درست. پس حداقل بروم کمی اندیشه کنم. یا...هو

ناشناس گفت...

بعد از 18 تیر گروهی از نظامیان نامه ای تهدید آمیز به خاتمی نوشتند که ما آزادی می دهیم تا مارها بیرون بیایند و بعد سر خواهیم زد و زبان خواهیم برید. امضای قالیباف هم زیر آن نامه است. نقل قول گازانبری روحانی اگر دروغ هم باشد، تفکر قالیباف را به شهادت آن امضا درست بازگو می کند.

ناشناس گفت...

من هر چقدر به این نقاشی زیبایی که برای این پست انتخاب کردید نگاه می کنم سیر نمی شوم، با تشکر بابت حسن انتخابتان