۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

احمد خاتمی در جمع سپاه: نگران نظر سنجی نباشید؛ من خودم شب پنجم بودم فردا صبحش اول شدم!


1- دیروز همزمان با حیدر مصلحی که در قم و جمع مداحان هیئت رزمندگان اسلام حرف می زده احمد خاتمی هم در کرمان بوده و برای سپاهیان پاسدار سخنرانی کرده است. پس معلوم می شود که آیت الله خامنه ای بنا ندارد چیزی را به قضا و قدر و به ولنگاری واگذارد و می خواهد از همۀ ابزارهای قدرت سخت و نرم در اختیارش استفاده کند که خدای ناکرده خطایی صورت نگیرد و آدم نیمه معقولی حتی برسر کار نیاید. بدیهی است که سطح اول مهندسی انتخابات درجلسات سری انجام می شود و جز در موارد نادر و خیانت یکی از اعضاء به افکار عمومی راه نمی یابد. مثل افشاگری سال گذشتۀ یکی از هادیان سیاسی سپاه که علیه حداد عادل بود و من هم راجع به آن نوشتم. و شما بهتر از من می دانید که ردۀ اول مهندسی انتخابات عبارتند از: شورای نگهبان، فرماندهان رده اول سپاه، هادیان سیاسی سپاه، مداحان لیدر و گردن کلفت، حلقۀ روحانیان باند مصباح یزدی، گنده لات های بسیح و شبکۀ معتمدان مجری و ناظر سرتاسر کشور.

2- سخنرانی های عمومی مثل جلسه با مداحان حیدر مصلحی و همین جلسۀ خاتمی با سپاهیان در کرمان بیشتر جنبۀ ابلاغیه ها و اتمام حجت ها با بدنۀ حزب اللهی را دارد و اینکه دچار تردید نشوند در تشخیص سمت و سوی نگاه رهبری. نه تنها خودشان دچار شک نشوند که در تحریک و تحریص و تهییج توده های مرتبط هم مشارکت بکنند. بنظر می رسد در این دوره احساس خطر بیشتری هم کرده اند و بویژه با مطرح شدن نامزدی خاتمی و هاشمی و مشایی می خواهند قبل از شروع تبلیغات رسمی نقطۀ تمرکز را با شفافیت بیشتری نشان بدهند.

3- احمد خاتمی در حرف های خود برای پاسداران از موضوعات مختلفی گفته است که مهمترین آن حمله به محمد خاتمی و فتنه است. او ضمن اینکه مرتب تأکید می کند وقایع 88 زیر عبای آنان اتفاق افتاده است و توبه که نکرده اند طلبکار هم شده اند به جناح راست سنتی و سران آن هم حمله می کند که چرا زبان مخالفان را تیز می کنند با گفتن "کروبی و موسوی سران فتنه نیستند" تا نهایتاً برسد به هاشمی رفسنجانی که او را با طعنه "یک آقای محترمی" می نامد تا بازخواست کند که چرا تا حالا کلمۀ فتنه را بکار نبرده و چرا می گوید نمی شود که هر کس هرکاری بخواهد بکند بکند و مردم حق اعتراض نداشته باشند؛ تا نتیجه بگیرد که هاشمی دنبال این است که بگوید خامنه ای اشتباه کرده و فتنه ای در کار نبوده تا این نکته را جا بیاندازد که از کجا معلوم است حضرت آقا اینبار اشتباه نمی کند. اما احمد خاتمی که جزء سران پنهان شورای فقهی جبهۀ پایداری است دو نکتۀ برجسته و با تأکید را می گوید و یک خاطره که مأموریت سپاه را مشخص بکند.

الف- او فاش می کند که خامنه ای به جهانگیری گفته است که توصیه به آمدن یا نیامدن هیچکس را نمی کند اما در یک مورد که مقابلۀ جدی با جریان فتنه و روی کار آمدن آن است مطلقاً کوتاه نخواهد آمد. 

ب- احمد خاتمی با تأکید می گوید "ما به نمایندگان و نامزدان فتنه و انحراف هر که و هرچه که باشد قطعاً رأی نخواهیم داد". خب این مطلب بدیهی است و تعجب ندارد. اما همین جملۀ بدیهی از یار تندرو خامنه ای بار بسیار سنگین ابلاغ دستور فرمانده کل قوا را هم دارد. زیرا کلمات و ضمایر در متن ها و زمان و مکان ها و مخاطب چه کسی باشد است که بار معناهای متفاوتی قبول می کنند. خاتمی با انتخاب ضمیر "ما" همۀ حضار و پاسداران را با خودش و اراذل و اوباش اطراف مصباح یکروح در چند کالبد تعریف می کند تا جمله اش امری شود و جملۀ امری در مخاطب نظامی جز بدستور خامنه ای تأویل و تفسیر نشود و نخواهد شد. لذا او در همین اول به پاسداران می گوید که نباید گمان کنید که هر کس از صافی شورای نگهبان رد شد مورد تأیید نظام است و حق انتخاب دارید.

4- گذشته از اینکه دم خروس مهندسی آراء و تقلب از همان انتخاب مخاطب (رزمندگان اسلام در قم و سپاه پاسداران در کرمان) پیداست و مبلغین روحانی با ترفند باصطلاح جلب مشارت مردم قبل از همۀ مردم ابتدا بساکن رفته اند بسراغ نظامیانی که طبق قانون غیر سیاسی ترین اقشار جامعه باید باشند و حق دخالت در انتخابات را ندارند پیداست. اما رد پای پررنگ تقلب همیشگی رژیم در شاه بیت گفته هایش است که منظور من هم از تصدیع وقت شریف شما رسیدن بهمین نکته است. خاتمی خاطره ای از انتخابات خبرگان راجع به انتخاب خودش در کرمان را تعریف کرده است تا به پاسداران القاء کند که کمترین اعتماد و توجه و دغدغه ای به نظرسنجی ها نداشته باشند و بدانند مطمئن که رژیم هر کس را صلاح بداند می تواند از صندوق بیرون بیاورد و شما نیز بخشی از این مأموریت را بعهده دارید.

5- او تعریف کرده است که شب انتخابات خبرگان ارشدترین و مهمترین مقامات استان بمن گفتند که در کرمان رأی ندارم و در نظر سنجی ها نفر پنجم بعد از هاشمیان و موحدی کرمانی و خزاعی و بهرامی هستم. اما فردای آنروز که رأی گیری شد نتایج 180 درجه برعکس بود و من شدم نفر اول و هاشمیان و موحدی و آن دونفر دیگر نفرات بعدی شدند؛ و حتی تلویحاً اعتراف کرده که خواستند تقلب کنند و فاصلۀ ده هزار رأیی من با هاشمیان را پر کنند. ولی هرچه کردند نتوانستند و استاندار وقت کرمان به من (خاتمی) گفت که من خودم هم نمی دانستم کرمان اینقدر حزب اللهی دارد.

6- من از همین رأی حزب اللهی ها شروع می کنم که معلوم بشود اینان نه فقط در سال 88 و انتخابات ریاست جمهوری که در همۀ انتخابات و حتی انتصابات کم اهمیتی مثل خبرگان هم تقلب های آشکاری می کرده اند. با استمداد از فرض محال که محال نیست فرض بگیریم که رأی دهندگان به احمد خاتمی همه حزب اللهی های استان کرمان بوده اند. این سؤال بدیهی پیش می آید که چرا در سال انتخابات خبرگان که هنوز فتنه ای در کار نبود و تشت رسوایی هاشمی و خاندانش را از بام بزیر نیانداخته بودند و خودش در تهران نمایندۀ اول شده بود و ... چرا حزب اللهی های کرمان به احمد خاتمی رأی داده اند. در حالیکه حداقل دو نفر از رقبای بسیار معروف و شناخته شدۀ ایشان هم از جنبۀ فقهی و هم از جنبۀ کرمانی بودن و هم از جهت سابقۀ انقلابی و هم بلحاظ شهرت و پست های سیاسی و غیره صد در صد به احمد خاتمی برتری داشتند.

7- یکی از اینان مرحوم هاشمیان پسرعموی اکبر هاشمی رفسنجانی - اگر در نسبت اشتباه نکرده باشم - بود که دودمانش جزو شهیرترین در منطقه هستند از قبل از انقلاب؛ و بعد از انقلاب نیز نمایندۀ امام و امام جمعه بوده و غیره. و دیگری مهمتر از آن موحدی کرمانی بوده که جزء روحانیان برجستۀ جامعۀ روحانیت مبارز بود و پست های حساس زیادی داشت که مهمترینش نمایندۀ ولی فقیه در سپاه پاسداران تا همین چند سال پیش بود و اینک نیز یکی از امامان جمعۀ تهران و عضو تشخیص مصلحت است. بنابراین بغیر از مهندسی - بیچاره مهندس ها که آخوند ها تقلب شان را هم به پای دانش و مدرنیته شهرت می دهند - دلیلی نداشته که کرمانی ها روحانی جوان و ناشناخته و غیر محلی و بد صورت و سیرتی را به همشهریان مورد تأیید نظام خود ترجیح بدهند. فاعتبرو یا اولی ابصار! یا...هو

۴ نظر:

آرسین گفت...

دلقک جان جالبه که خود این بنده خدا هم با همه درجه ذوبش فهمیده که آغا سال 88 اشتباه کرده و اینقدر احمقه که این رو علنا میگه و تازه جوابشو هم نمیده!!
بازم تاکید میکنه از کجا معلوم این بار آغا اشتباه نکنه!!؟

دکتر کبیر گفت...

تیمسار بزودی شاهد زد و خورد شدیدی خواهیم بود.
هاشمی و احمدی نژاد کوتاه نخواهند امد.

ناشناس گفت...

هاشمی علیه خامنه ای قیام میکند.
"حفظ جمهوری اسلامی از حفظ امام عصر مهم تر است"

لینک خبر:

http://hashemirafsanjani.ir/content/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2


آقای مدرنیته سابق

ناشناس گفت...

این آقا در کرمان پخش کرد که پسر عموی سید محمد خاتمی است. مردم ساده دل هم به همین گمان به این پخمه رای دادند.