۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

اخطار جدید هاشمی: زمان گفتن از ناگفته ها را من انتخاب می کنم!

When will you marry

 خوب بعد از تبریک به خودم و هواداران باشگاه بایر مونیخ آلمان و لذت سرشاری که از یک کلاس فوق العادۀ فوتبال مکتب ژرمن  که برده ایم؛ آماده ام که از یک امید خوب از سوی هاشمی گزارش بدهم و بدنبالش از یک ترجیع بند مفرح از جلیلی؛ تا شب آنانی که بیدارند کامل شود و روز آن هایی که خوابند به شادی و شوخی شروع شود که از هر چه بگذریم سخن از شادی آخرین حرف است.

1- هاشمی رفسنجانی امروز حرف هایی زده که از مختصر گزارش شدۀ آن مهمترین و کلیدی ترین جمله اش چنین است:
وی با تأکید بر این‌که تا جایی که مکلف به صبر و بردباری باشم، تحمل می‌کنم، در پاسخ به سؤالی در مورد دلایل عدم تحمل وی توسط برخی افراد یا جریان‌ها که افراطی خوانده شدند، گفت: بخشی از این بداخلاقی‌ها یا مخالفت‌ها، ناشی از تفاوت دیدگاه بنده در مورد نگاه اسلام به حقوق شهروندی با برخی از افرادی است که تحمل این دیدگاه را نداشته و این موضوع سابقه‌ای به طول عمر انقلاب اسلامی دارد.

هاشمی افزود: در این خصوص مسائل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود. 

جاسازی "مکلف" در داخل "تا جائیکه مکلف به صبر و بردباری باشم تحمل می کنم" و بلافاصله آوردن جملۀ "در این خصوص مسایل و اسرار زیادی وجود دارد که اسرار نظام است و باید حفظ شود" نشانه ای آشکار از این است که هاشمی می گوید کاری نکنید که فقط گوشه ای از آنچه که می دانم و همۀ مستنداتش را هم آرشیو و حفظ کرده ام بالا بزنم و باعث رسوایی تان بشوم.  گفتن این موضوع اولاً و تأکید بر "تا جایی که مکلف باشم" ثانیاً نشان می دهد که منظور هاشمی سکوت تلخ اما نه برای همیشه است؛ و اگر هجمه ها و خرابکاری ها از حد احساس تکلیف او بگذرد سفرۀ اسرارش را خواهد گشود. این موضوع از این جهت خبر خیلی خوبی است که هاشمی جدید با تسلیم و احترام به افکار عمومی در آمدن به صحنه ای که خودش بیشتر از همه مطمئن از مخالفت اراذل و اوباش بود؛ نشان داد که سکون و صبر و تحمل تا کنونش نه از روی ریا و تنبلی و جبن و ترس بلکه بصلاح دید اصلاح طلبانۀ خودش بود؛ و از این پس هم می تواند در جای دیگری و برای بازگویی اسرار منجر به پررویی رفقای نامرد قدیم هم اتفاق بیفتد. و نفس این حرف زدن ها مفید خواهد بود.

2- می دانید و اگر دقت نکرده اید بعد از این بدانید که یکی از اصلی ترین تکیه گاه های من در تحلیل های ارائه داده ام و بویژه در بُعد شخصیت شناسی؛ از این ضرب المثل معروف فارسی متأثر است که می گوید: "تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد". بعبارت دیگر من تحلیل محتوا و شکل و تُن و نوع اظهارات مقامات را پایۀ مهمی برای فهمیدن منظور آنان می دانم و قرار می دهم. این مقدمه را گفتم تا بگویم که از زمانی که سعید جلیلی در یک دستور دیر هنگام و به تبعیت از نام نویسی هاشمی رفسنجانی رفت و نامزد انتخابات شد؛ گفتار و رفتارش را رصد می کردم تا ببینم این مرد هیچکاره کیست که می خواهد همه کارۀ کشورم بشود. از همان چند کلمه ای که در وزارت کشور گفته بود یک دو واژۀ بهم چسبیده و آشنا بسرعت نظرم را جلب کرد. زیرا تشخیص دادم که گفتن آن دو واژه در جنس صحبتی که او می کرد زیادی نچسب و تابلو و غریبه است. لذا مطمئن شدم که این سعید خان خامنه ای از بلاهت تمام به خود روشنفکر نمایی مبتلا شده و محتمل است که این دو واژه کلید حل معمای شخصیت او بشود و بصورت ترجیع بند و بی ربط و با ربط تکرار شود در سخنرانی ها و گفتگوهای او.

3- بعد هم که حرف های بعدیش  در این روزها تا همین آخرین صحبت واقعاً مفتضحش در گفتگوی ویژۀ خبری را پی گرفتم دیدم که اشتباه نکرده ام و او در هر صحبت کوتاه و بلندی و راجع به هر پرسشی از هر نوع و جنس و موضوع از دو واژۀ "نرم افزار و سخت افزار" استفاده می کند؛ و صرفنظر از اینکه به پرسش انجام شده پاسخی بدهد یا ندهد؛ اضافه می کند که موضوع "نرم افزار و سخت افزار" خیلی مهم است و باید حتما ما در نظر بگیریم. بعبارت دیگر بنظرم رسید که مثل بچه های دبیرستانی یا حتی راهنمایی که تازه با این دو یا هر لغت دیگری که آشنا شده باشند و بخواهند با اظهار آن ها در میان گروه همسالان؛ خودشان را روشنفکر و دانا و سطح بالا نشان بدهند؛ جلیلی هم چنین حالتی دارد و گمان دارد که با احالۀ همۀ پاسخ ها به در "نظر گرفتن نرم افزار و سخت افزار" طرف را به پل برده و دیر نیست که همه را از نادانی ضربه فنی کند. گفتم که تفریحی هم کرده باشید و اگر اهل مضمون کوک کردن هم هستید از "سخت افزار/ نرم افزار" جلیلی هم استفاده کنید. زیرا که نرم افزار و سخت افزار بویژه برای مؤمنین سکسی کاربرد های لذت بخش بسیاری دارد. یا...هو

۹ نظر:

Unknown گفت...

استاد فکر نمیکنید جلیلی مهره احمدی نژاد باشد؟با سپاس

ناشناس گفت...

تیمسار عزیز به شیخ پیام بده که این سید علی ادم کینه جو و نفرت جوشی هست و بدان که پس از شیخ دودمان شیخ را بباد خواهد داد باید هرچه زودتر همانطوریکه این گدا زاده را شاه کرد بایستی به دهات مشهد برش گردونه از ما گفتن

ناشناس گفت...

این اخطار از هاشمی امیدوار کننده بود. قبلش فکر میکردم که هاشمی هیچ سلاحی نداره.. ولی دلقک جان مردم از سیعد جلیلی حساب نمی برن بلکه بیشتر ترسشون از سپاه و اطرافیان سعید جلیلی هست که امکان هر جور بازی کثیفی دارند... کسانی مثل رسایی و الله کرم و کوچک زاده و... مردم ترسشون از اینه..

ناشناس گفت...

دلقک عزیز به نظر شما جان هاشمی در خطر نیم افته با این تهدید ؟ نکنه بکشنش بگن سکته کرده

ناشناس گفت...

آقا جان این قبر مرده توش نیست.

امید گفت...

این "مکلف " هاشمی مثل برق مرا گرفت . باور نکردنی بود. همین روزهاست که دعوا از"نرم افزاری" به "سخت افزاری" ارتقا پیدا کند و آخرش هم خوش باشد برای ایران و مردم.

آینده گفت...

سلام بر دلقک عزیز و خوانندگان
حسی که از این جمله ایجاد می شود آن هم از طرف آدم کم حرف و ساکتی مثل هاشمی به وضوح می گوید "این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست"، این جمله در قامت هاشمی، غضبناک و کُشنده است.

مساله جدی است و حذف و انکار این اسرار و اطلاعات هم غیر ممکن است چون دیگر زمان آن گذشته که دار و ندارت را مجبور باشی در صندوقی در خرابه ای کنار یک دیوار چال کنی که با مردنت پانصد سال بعد در عملیات خاک برداری سر از خاک در آورد.
با این همه روشهای مدرن و پیچیده ی بایگانی اطلاعات و دروازه های بیشمار گسترش و نشر آنها و مهمتر از آن باند و گروهی که به هر دلیل تو را همراهی می کند، این حذف را غیر ممکن و اجرایش را ممکن تر می کند.

کسی چون هاشمی که وضو گرفتنش را هم مُستند نگاری می کند، حتما پشتوانه ای عظیم و هولناک برای ادعایش دارد.

اما چند نکته ی قابل توجه وجود دارد:

- امتیاز مشابه در دست رقیب: هاشمی اگر امروز توبه کرده و هاشمی دیروز نباشد، خواسته یا نا خواسته، شریک دزد و رفیق قافله بوده است و خیال نکنیم که خامنه ای هم در مورد هاشمی دست خالی است. وقتی جوجه ای چون نیک آهنگ کوثر آن هیاهو را به راه می اندازد برای پسرش، دیگر حساب خامنه ای گردن کلفت برای هاشمی مشخص است.

- نا برابری: رسانه، پول، نیرو و اسلحه دست خامنه ای است پس در این کارزار اگر خامنه ای، ذلیل و خاک بر سر و به زیر کشیده شود، هاشمی حتما با خاک یکسان خواهد شد.

- برنده ی نهایی افشاگری: در رقابت های سیاسی، انتشار اسناد محرمانه برای رقیب کُشی اصلا چیز عجیب و غریب و جدیدی نیست اما چه بپذیریم چه نه در سیاست امروز ایران،استراتژی "بگم بگم" به نام احمدی نژاد سند خورده است، اگر این بازی خطرناک و غیر قابل کنترل و برگشت شروع شود، برنده، نه هاشمی و نه خامنه، بلکه شخص احمدی نژاد است به سه دلیل: نخست - پرونده شخصی او حقیقتا نسبت به دو نفر دیگر پاک پاک است، دوم- پرده دری، کله شقی و بی پروایی و شخصیت و کاریزمای احمدی نژاد مجالی برای بقیه نمی گذارد، سوم - با توجه به این که امروز جریان احمدی نژاد مستقل از دو جریان فوق و چهره ای جدای از نظام انگاشته می شود، درجه پذیرش و تاثیر گذاری افشاگری های او بسیار بیشتر از دو جریان دیگر است چون از نگاه مردم آن دو جریان برای بقای خود و نظامشان می جنگند(جنگ گرگها)، اما احمدی نژاد برای آوردن نفت بر سر سفره!

بنابراین هاشمی برای کارآمدی این روش باید به این نکات توجه کند:

- یک بار برای همیشه احتیاط همیشگی اش را کنار بگذارد و حاضر به جان فشانی و ایثاری بیش از پیش باشد(هر چند که با گفتن این عبارت در آخر: " اسرار نظام است و باید حفظ شود..." هنوز از هاشمی بوی معامله گری و احتیاط و اعتدال به مشام میرسد).

- افشاگری را از کارنامه ی خود شروع کند، به این ترتیب نه تنها تطهیر و دوست داشتنی می شود بلکه رقیب را خلع سلاح می کند.

- در این راه با استاد معظم، احمدی نژاد، برای کوبیدن همیشگی رقیب،ائتلاف کند تا خود را از جانب او بیمه کند و پس از آن بر سر میز معامله با حریف کم خطر تر یعنی احمدی نژاد بنشیند.

با همه ی این اوصاف آنچه از هاشمی دیده شد نشان از یک تغییر عمده و سازنده در روشهایش دارد. امید که برای مردم باشد نه نظامش!

شاد و پیروز باشید

شهروند گفت...

سلام دلقك عزيز
اين بگم بگم كردنها چه به سبك اقاي هاشمي و چه به سبك احمدي نژاد ، ( در سبك بيان و تهديد به افشا ) حاصل مديريت خامنه اي احمق مي باشد
خامنه اي تا بدان حد خودراي و ديكتاتور است كه كارگزاران حكومت خود را به نقطه اي مي رساند كه به زدن به سيم اخر مي رساند
از تحميل برنامه و نظر در تمام زمينه ها گرفته تا تحميل وزير و معاون و معاون وزير حتي ، در زمان صدارت امور به دست رييسان دولت و بعد از ان هم كه حذف از قدرت و حذف صدا و نظرشان از جامعه ، از هيچ كاري در هر دو زمان دريغ ندارد در حق كاگزاران خويش .
انقدر عرصه را به شخصيتهايي كه در همين نظام ساخته شده اند ، تنگ مي كند كه انها از سر استيصال به تهديد كردن و افشاي اسرار روي مي اورند
اقاي هاشمي چون سياستمداري تيز هوش و داناييست ، با استفاده از اصطلاحات شرعي ، تهديد مي كند ، و احمدي نژاد با زبان عاميانه و گاهي احمقانه حتي ، و در اصل قضيه تفاوتي وجود ندارد ، اساسا تهديد از روي ضعف است
جناب استاد ، به نظرم اقاي هاشمي به حذف خود گردن نخواهد نهاد ، زيرا كه پروژه حذف ايشان از فرداي پايان رياست جمهوريش اغاز شده بود و اگر تا امروز خامنه اي موفق به حذف ايشان نشده است ، تنها دليلش زيركي و كياست هاشمي بوده است .
غرور زيبا و خود برتر بيني هاشمي در مقابل خامنه اي احمق و نادان . در نهايت خامنه اي را به زانو در خواهد اورد ، دو پيرمردي كه يكي گوش مي دهد و فكر مي كند و رو به فردا و دنيا دارد ، و ديگري كه حرف مي زند و دسيسه مي چيند و رو به ديروز و عقبي دارد و گوشي هم براي شنيدن ندارد اساسا ، مثل روز روشن است كه پيروزي از ان كيست
هاشمي بايد مثل گذشته مرد عمل باشد ، و زبان به تهديد نگشايد هرگز كه دون شخصيت ايشان است ، اگر قرار به افشاي رازهاي مگوست ، به وقت نياز ، باز گويد، بي ترس و واهمه از قضاوت مردم و سقوط نظام
پاينده باشيد

ناشناس گفت...

دارای حسن نیت و دیدگاه ژرفی میباشید.
در مورد آقای قالیباف از صفت بشدت سالم استفاده کردید.
بعنوان شخصی که از دوران نوجوانی ایشان - با کلیه افراد خانواده شان آشنایی و نزدیکی دقیق دارم عرض میکنم که بشدت غلط است.
در خانواده مقید بوده اند. اما همچون دیگر جماعت در زد وبند اقتصادی شدید هستند. دارای املاک و شریک چندین مجتمع تجاری همچون پدیده شاندیز و ...
یکاصل را قبول بفرمایید که کل اقایان ناسالم و دستشان بخون آغشته است.