۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

خامنه ای حکم حکومتی نمی دهد و مذاکرات شریعتمداری با مصباح برای ابلاغ جلیلی بجای لنکرانی!


تعوض هلو با شفتالو 

1- شایعات رد و تأیید صلاحیت آیت الله هاشمی هر لحظه داغ تر می شود و موافقان و مخالفانش هر کدام با انگیزه های مثبت و منفی می خواهند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند. اما نکتۀ مهم این است که هیچ کدام از این گمانه زنی ها مبتنی بر اطلاعات موثق نیست و چه بسا بسیاری از آن ها توسط منابع اطلاعاتی - امنیتی و دست اندرکاران رژیم جهت افکار سنجی و تخلیۀ هیجان ناشی از انتظار انجام می شود. زیرا تقریباً جزو محالات است که تصمیم به این مهمی شورای نگهبان به این سادگی لو برود . لذا چاره ای جز صبر کردن تا فردا که ممکن است در راه انتقال نامۀ شورای نگهبان به وزارت کشور اخبار موثق تری بدست برسد نداریم . زیرا احتمال اینکه در راه انتقال اسامی به وزارت کشور و دسترسی تعداد بیشتری از آدم ها به لیست اسامی نشت اطلاعات هم قوت بگیرد زیادتر است.  و اگر خیلی می خواهیم مطمئن شویم باید تا اعلان نتایج توسط وزارت کشور که ممکن است تا پنجشنبه طولانی شود حوصله کنیم.

2- اما من در اینجا می خواهم به این گزاره بپردازم که عده ای معتقدند که هاشمی رد صلاحیت خواهد شد و سپس با حکم حکومتی آیت الله خامنه ای مثل همان سناریویی که در سال 84 برای معین و مهر علیزاده اتفاق افتاد تأیید صلاحیت خواهد شد. گذشته از اینکه اگر چنین سناریویی اتفاق بیفتد آیا هاشمی قبول خواهد کرد یا نه؛ می خواهم بگویم که احتمال چنین سناریویی بیشتر از صفر مطلق نیست. بدلایل زیر:

الف- آیت الله خامنه ای بعد از اشتباه وحشتناکش در تأیید علنی از احمدی نژاد چه در قبل از انتخابات 88 و چه بعد از آن چنان دچار خسارت سنگینی شد که دیگر حاضر نباشد تا آخر عمر رهبریش چنین گاف هایی را مرتکب شود و با دخالت آشکار در رساندن کسی بریاست جمهوری یا تأیید و تعریف از او خودش را در سیبل مسئولیت پاسخگویی بعدی قرار بدهد. زیرا هر کار خوب و خدمتی که رییس جمهور بکند بطور طبیعی منسوب به رهبری هم می شود و توی یک جوال رفتن با رییس جمهور نیاز ندارد. و اگر اما ناموفق بشود و سرناسازگاری بگذارد و یا بهر دلیل دیگر دستش باز خواهد بود برای برخورد و عزل و باقی قضایا.

ب- در ماجرای معین و مهرعلیزاده هم در حقیقت خامنه ای بنفع اصولگرایان و جبهۀ خودش وارد شد و آن دو را تأیید کرد. زیرا او می دانست که کروبی و هاشمی رأی اول و دوم را دارند و معین توان انتخاب شدن را ندارد. لذا تصمیم گرفت که با فرستادن معین بمیدان هم اصلاح طلبان را وامدار خودش بکند وژست رهبر خوب را بگیرد و هم باعث شکستن و پراکندگی آرای اصلاح طلبان شود و از انتخاب هاشمی یا کروبی و حذف اصولگراین جناح راست در همان دور اول جلو بگیرد. هر چند با این تمهید هم مهدی کروبی با اختلاف کمی دوم شد و احمدی نژاد بجایش بدور دوم فرستاده شد ولی اگر معین و مهرعلیزاده تأیید نمی شدند محتمل کروبی در دور اول یا برنده می شد و یا با رأی قوی به دور دوم می رفت و اختلاف آرای زیاد را نمی توانستند با تقلب چند ده هزار رأی برطرف کنند. اینک اما هاشمی یک خطر صد درصد است و مگر خامنه ای مغز خر خورده باشد که بخواهد این همه تقلایش برای حذف هاشمی را با دست خود هیچ و پوچ کرده و مار را به آستین برگرداند. او اگر بپذیرد که بهتر است هاشمی تأیید شود در همان مرحلۀ شورای نگهبان دستورش را خواهد داد تا بد و خوب بعدی قضیه در بین هوادارن خودش یا طرفداران هاشمی را بحساب قانون و شورای نگهبان بگذارد و از پذیرش مسئولیت خوب و بدش مصون بماند.

3- موضوع انصراف لنکرانی به نفع جلیلی هم موصوع مهمی است که این پست جای شرح و بسط طولانیش را ندارد. فقط این را بگویم که امروز شریعتمداری کیهان به قم و دیدار مصباح یزدی رفته (اینجا)و با مذاکرات فشرده او را راضی کرده است که به لنکرانی دستور انصراف بدهد. بقیۀ سناریو هم که شکل کار انصراف شخصی انتخاب شده و دیدار فرمالیتۀ بین جلیلی و لنکرانی پیش بینی شده هم در همان سناریوی عادی سازی توسط شریعتمداری نوشته شده است. این سناریو هم علاوه بر اینکه با اطلاع خامنه ای بوده به این دلیل انجام شده است که بدنۀ حزب الله حاضر به حمایت یکپارچه از لنکرانی نشدند و حتی تعدادی از معروفترین هایشان انشعاب کردند و بسمت قالیباف رفتند و اکثریت بقیه هم خواستار ریاست جمهوری جلیلی شدند. لذا خامنه ای و جناح تند رو چاره ای جز تعویض نامزد اصلی نداشتند زیرا روابط در داخل حزب الله با سران روابط مرید و مرادی صرف نیست و از پیچیدگی خاصی برخوردار است که گاهی رهبران و گاهی قاعده نحوۀ بازی را مشخص می کنند. بهر حال آمدن جلیلی بجای لنکرانی خیلی به اجماع همۀ اصوگریان ارتباط ندارد در این مرحله و شایعۀ رد صلاحیت لنکرانی هم اگر صحت داشته باشد می تواند ترفندی باشد از خودشان تا لنکرانی را ترغیب و تهدید بکنند که انصراف بدهد. چو ن جنس دغل خودشان را خوب می شناسند و ترسیده اند که بعد از تأیید صلاحیت و اعلان اسامی لنکرانی دبه کند و بگوید کنار نمی روم. یا...هو

۴۷ نظر:

آرسین گفت...

امیر عزیز
در قطعیت تایید صلاحیت هاشمی خیلی تند رفتی و برخلاف دلایل متقنی که عرض نمودی چندان امیدی به حضور وی نیست.
اما در این گفتار هم باز تند رفتید و به علاوه بر چند مورد غلط تایپی، دلایلی برشمردید که چندان صحیح به نظر نمی رسد.
گفتید که تایید علنی احمدی نژاد و آن را به مجوز حضور در انتخابات چسباندید. درحالی که اصلا ربطی به هم ندارد. و همینطور حذف هاشمی را به ماجرای سال 84 نسبت دادید که حتی بر خلاف گفتارهای قبلی تان است.
در هر دو مورد اشتباه می کنید، اتفاقا اگر هاشمی توسط خامنه ای تایید صلاحیت شودو چه ببرد و چه نبرد، همیشه سایه منت خامنه ای و اطلاعت از آقا را با خود خواهد داشت به بدترین شکل یعنی فراقانونی، یعنی خامنه ای بخاطر رابطه دوستی یک پارتی بازی هم کرده که دیگر دهن رفسنجانی و اعوان را تا اخر عمرش گل بگیرد. اما همه این تصور به شرطی است که ناگذیر به بازی دادن به هاشمی باشند. وگرنه مشخص است که از اسم هاشمی هم تنشان کهیر می زند!
اما دست برقضا در سطح جامعه فشار قشر میانه رو و بافهم و حتی گروه های راست و چپ بسیار زیاد و متمرکز بر هاشمی است. که شاید این فشار بدنه جامعه بتواند این خواست تایید صلاحیت با منت خامنه ای را ممکن سازد.
امیر، همیشه راه جلوگیری از شکست حمله مجدد نیست گاهی اندکی تامل و شناخت ضعف ها بهترین راه است.

ناشناس گفت...

جلیلی مهره نفوذی احمدی نژاد برای روز مبادا بود که موفق شد همه را خر کند.

ناشناس گفت...

Dear Dalghak,
I tried to post a note for few times from my iphone as usual, under nashenas but it seems it get lost in the cyberspace. could you please take a look to see anything is wrong in your blog setting.
thanks, respectfully Afshin

Afshin گفت...

دلقک عزیز ، سناریوی ذیل هم ممکن است:
هاشمی میاد ، نمیاد ، آمد
تایید صلاحیت میشود، نمیشود . شد؟
رییس جمهور میشود، نمیشود ، شد؟

این قشون کشی در شهر هم احتمالا برای رد صلاحیت مشایی است که جلوی لاتهای احمدی نژاد رو توسط لاتهای حکومتی بتونن بگیرن .
باید دید .
با احترام ، افشین

علی گفت...

ضمن تشکر از تحلیل های دقیقتان
به نظرم در خصوص لنکرانی از ابندا تحلیلتان اشتباه بود، مشخص بود که کاندیدی رهبری جلیلی است و او با این چرخش هم قالیباف را در باطلاق ائتلاف 3 نفره فرو کرد و هم مصباح را از دور خارج کرد، حالا مانده هاشمی و البته مشایی ... من فکر می کنم اگر مجبور به انتخاب میان هاشمی و مشایی شود قطعا مشایی را انتخاب میکند
البته اگر جبری در کار باشد...

ناشناس گفت...

عامو دلقک بیا.. بابا دلمون ترکید از اضطرا.. باز یه چیزی میگی اعصابمون یک کمی آروم میشه

ناشناس گفت...

دلقم عزیز،

در تایید تحلیل شما، ذکر چند نکته الزامی است:
1. به نظر تنها تمایل قبلی و قلبی رهبر بر جلیلی نبوده، بلکه همانطور که پیش از این هم گفته ام، اندکی ترس از سپاهِ آماده ی کودتاه نیز بوده که رهبر جلیلی را بر لنکرانی ترجیح داده. در واقع با اینکه رهبر می داند که ضعف بزرگ جلیلی عدم سابقه اجرایی است و از آنسو مصباح یار غار و تئوریسین و فتوا دهنده ترور اسلامی لنکرانی را پسندیده، باز هم در حال حاضر نیازمند سپاه است برای کنترل احمدی نژاد بی مخ و مهندسی انتخابات.

2. آفت بزرگی حضور مشایی از شب پیش با دستگیری یاران نزدیک دولت حتی در استانها نیز آغاز شده(به گزارش روزنامه های دولتی). بنابر این به نظر می رسد، در حال حاضر تمام نیروی رهبری و سپاه متمرکز بر خواباندن آتش احمدی نژاد است.

3. و اما هاشمی باید بماند تا فرصت لازم برای خاموش کردن احمدی نژاد فراهم شود. درواقع، تیم سخت افزاری سپاه احتمالا قدرت فرونشاندن اعتراضات و حرکتهای نامتعارف بعدی هر دو جناج طرفداران دولت و هاشمی زا بصورت همزمان ندارد. بنابراین حذف هاشمی موکول شده به شب شمارش آرا و توسط تیم نرم افزاری سپاه. این عملیات نیازمند رقابت پایاپای است و نشانه آن هم انصراف دسته جمعی اصولگرایان به نفع جلیلی است.

نتیجه آنکه گویا باید در انتظار حذف مشایی باشیم نه هاشمی (دراین مرحله).
و اما آنچه برای من هنوز مشخص نیست، نقش قایباف است در این میان. کسی که این توانایی را دارد که تسلیم امر رهبری شود در تقلب انتخاباتی و یا با چراغ خاموش و در نهایت دست در دست هاشمی حماسه آفرینی کند پس از اعلام نتایج آرای مهندسی شده.

امضا: دروغگو

ناشناس گفت...

ناشناس1:
:( حالا هم شروع کرده اند که مخالفت با رای شورای نگهبان مخالفت با دموکراسی است! یعنی بله! رد صلاحيت ها انجام شد! و جالب است که دور باطل و مفتضح شورای نگهبان ، اينقدر مسخره و مضحک است که همگان بجای ارسال نامه و نظر به اين شورا، مستقيما به صاحب شورا نامه مي نويسند!
هرچند رد صلاحيت جناب هاشمی بسيار جای تاسف دارد، اما شايد حضور ايشان التيام دردهای ملت را تنها به تعويق اندازد، باشد که اينگونه،هر چه زودتر اين دردها و ريشه دردها ريشه کن شوند. هرچند به بهايي گزاف !

ناشناس گفت...

این جلیلی مثل زنها سخنرانی میکنه!
بلد هم نیست که!
https://www.youtube.com/watch?v=H1NA86sl-c4

مهدی گفت...

هاشمی رد صلاحیت شد. حالا چیکار باید کرد؟!

ناشناس گفت...

یک مشت پول خورد گفت!

با رد صلاحیت هاشمی و مشایی آب پاکی روی دست اصلاح طلبان ریخته شد. بهترین کار این است که عارف و روحانی در اعتراض به رد صلاحیت ها انصراف بدهند. عملا هم شانسی برای برد هیچکدام وجود ندارد.

ناشناس گفت...

Timsar! Ye chizi benvis!Halemoon khosh nist :(

ناشناس گفت...

دلقک تر از شما اونیه که اسم غرضی رو بین اراذل دیگه جا داد! بسی خندیدیم! خودشم باورش نشده!

علی گفت...

صحت تحلیل صبحم در چند کامنت بالاتر تایید شد
حالا همه رفتند قالیباف در ائتلاف سه نفره غرق شد
مصباح هم با لنکرانی غرق شد
مشایی و هاشمی هم در شورای نگهبان،

ریاست جمهور جلیلی بر همگان تهنیت باد!!
حالا نظر دلقک خواندن دارد...

پسرحاجی گفت...

حال و روزت را درک میکنم دلقک گرامی؛ غمگین نباش و دنبال پیدا کردن اشتباهت در تحلیلها نباش. تحلیلهایت از منظر عقلی و منطقی درست بودند اما مشکل کار اینجا بود که خودت هم بارها گفتی این حکومت هیچ کجایش عقلی نیست پس چطور میتوان آنرا تحلیل کرد؟ من که باز هم منتظر نوشته هایت هستم مایوس نشو فقط باز هم برایمان بنویس.

ناشناس گفت...

واقعا ريدييييييييييي با اون تحليلهاي آبكي

ناشناس گفت...

رفسنجانی رد صلاحیت شد. معلومه . چون خامنه ای راهی بسیار ساده تر برای پر شور کردن انتخابات داره : دروغ. کافیه الکی بگن 70% مردم شرکت کردند. به همین راحتی انتخابات پر شور خواهد شد بدون اینکه ریسکی در کار باشه. همونطور که تو انتخابات مجلس این کارو کردن و گفتن 61% آمار مشارکت بوده در حالی که آمار زیر 30% بود. وقتی با یه دونه خودکار بیک و یه کاغذ و یه دروغ خوشگل میشه مشکلاتو حل کرد چرا خامنه ای بیاد خودشو بدبخت کنه و قدرتو بسپاره به رفسنجانی برای حفظ نظام!!

ناشناس گفت...

تيمسار عزيز ، ما که هم دستمان کوتاه است و هم صدايمان به جايی نمي رسد، شما را به خدا به عارف و روحانی بفرماييد اگر دنبال ابروی دنيا و اجر آخرت هستند ، انصراف دهند، رای که نمی اورند هيچ ، همين يک کور سوی اميد را هم از بين خواهند برد.

ناشناس گفت...

رفسنجانی رد صلاحیت شد. معلومه آقا. چون خامنه ای راه بسیار ساده تری برای پر شور کردن انتخابات داره یعنی : دروغ! کافیه به دروغ بگن آمار مشارکت مردم 70% بوده و نیز رای جلیلی رو چند برابر کنن تا بشه رییس جمهور. به همین راحتی انتخابات پر شور خواهد شد بدون هیچگونه تلفاتی. یعنی همون کاری که تو انتخابات مجلس کردن و با وقاحت تمام گفتن که آمار مشارکت 61%!!!! بوده در حالی که الاغ هم میدونست آمار مشارکت زیر 30% بوده. وقتی راهی به این سادگی برای حل مشکلات خامنه ای وجود داره پس چرا بیاد ریسک کنه و قدرتو دو دستی تقدیم رفسنجانی کنه برای حفظ نظام! . وقتی با یه خودکار بیک و یه ورق کاغذ و یه دروغ خوشکل و یه تقلب مامانی میشه هم انتخاباتو پر شور کرد و هم غلام حلقه به گوش آغا رو کرد رییس جمهور چرا خامنه ای بیاد با دم شیر بازی کنه و خودشو بدبخت کنه؟؟

ناشناس گفت...


الان معلوم شد آقای خاتمی هم باید به اتفاق آقای هاشمی کاندیدا می شد. در اون صورت؛ خاتمی می رفت دمِ چک، رد می شد اما شانس موندن هاشمی بیشتر بود. این بزرگان سیاسی ما گاهی گاف های کوچکی می دن که اثراتش الی یوم القیامه می تونه ادامه داشته باشه...

دیگه این که از روز اول عده ای (از جمله شما) هی گفتند که رد صلاحیت هاشمی برای حکومت هزینه داره... ما هی گفتیم این جوری نیست، کدوم هزینه؟ پرسیدم چه هزینه ای؟ کسی جوابی نداد. حالا تو رو خدا شما بگو منظورت از هزینه چی بود؟

Dalghak.Irani گفت...

سلام من تا فردا بعد از ظهر تحلیل جدیدی نخواهم نوشت. از خوانندگان محترم هم تقاضا می کنم که اگر در یک صف موافق با هم هستیم مؤدب تر بنویسند عصبانیت خودشان را؛ و از عزیزانی که در صف مخالف من هستند هم درخواست می کنم شیرینی بردشان را با درنگ جهت فحاشی بمن تلخ نکنند البته نه بخاطر من که بخاطر بچه هایی که در سیرک جامانده اند از 34 سال پیش. و فعلاً از جشن برد قاطع شان لذت ببرند. مرسی. یا...هو

M iM گفت...

دلقكِ امشب غمگينِ ما، گفته بوديد:بهشتی در کار نیست. ما مدت هاست مرده ایم و در برزخ سکوت تحمیلی مرگبارمان منتظر تشکیل جهنمی هستیم که گمان می بریم بهشت ما خواهد شد... يادتان هست؟
تلاشتان را كرديد براي باز هم يك تاثيرگذاري ديگر روي تصميم سازاني كه مي خوانندتان و خب نشد اين بار. خستگي تان را مي فهمم و تا فردا عصر هستم به انتظار پشت در سيرك مان ...
و حتمن توهين نكنيد دوستان لطفن. نمك روي زخم نباشيم.

ناشناس گفت...

خوشختانه حضرت آقا در تماسی ثلفنی از آیت الله دلجویی فرمودند.

تبریزی گفت...

دلقک جان جانت به سلامت
بودن یا نبودن مسئله این است ولی یادت باشد ما سهامداران سیرک باید به انچه اتفاق میافتد بخندیم و شما نیز باید معرکه را داغ کنید هاشمی ومساعی همه وسیله اند واین نبود انیکی فعلا کرکس انتساب بر روی ناتوان دیگری بنام سعید افتاده واین یکی هم امتحان پس داده نداده باید جف پا وارد معرکهای شود که همپیمانش باقری نور چشمی که ارتباط بین استامحمود ومشاعی را زنده میکند را یاد اور است وما نیز باید منتظر خرابکاری های یک تیم گرسنه دیگر باشیم تا بزنند وبرقصند پس سازها را کوک کن که حتی اگر امروز رهبر اکبر را شاه کند دیگر مردم به او که وام دار است رای نمیدن واگر اکبر تو میخواست خود را منزه جلوه دهد باید خود انصراف میداد وتوپ را می انداخت زمین عارف یا روحانی موفق باشید

ناشناس گفت...

مشایی قطعا و هاشمی با احتمال کمتر تایید خواهند شد، این جزیی از نقشه انتخابات پر شور است و مشایی هم پیروز میدان یازدهم است.

ناشناس گفت...

انتخاباتی با بیشترین میزان مشارکت بوقوع میپیونده...به دلیل همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها...حضرات آیات و مهندسین انتخابات فکر همه جا را کرده بودند...بهترین کار در شرایط فعلی اینه که عارف و روحانی انصراف بدن تا پروسه مهندسی انتخابات دقیقا نشه اون چیزی که براش طرحها ریختن...سود و فایده ای البته نداره...ولی حس گوسفندشدن رو تا اندازه ای دور میشه

افشين گفت...

سلام دلقك جان، به اين ميگن كمدى الهى. در جمهورى اسلامى رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، قدرت تشخيص صلاح نظام را ندارد و نميفهمد كه رييس جمهور شدن ايشان بر خلاف مصلحت نظام است . اين وسط بيابيد پرتقال فروش را.
حالا بايد ديد تا فردا كه مقاله جديدى مى نويسيد اتفاق جديدى مى افتد يا بيت رهبرى و شركا قصد دارند ديكتاتورى شرعى خودشون رو تثبيت كنند ، حتى به قيمت نابودى ايران.
با ارادت.
افشين

ناشناس گفت...

توصيه ميشود پست هاي اخير وبلاگ هاي "كژدم" و "آذرك" را
بخوانيد. صريح و بدون تعارف!

ناشناس گفت...

مشکل دلقک اینجاست که زیاد دنبال حرف های خاله زنکی نظام می رود. خودش می گوید:"دلقک با جزئیات کشتی می گیرد. تا کلیات را نمایان سازد. درد ایران را مشکلات کوچک می داند که رفع آن باعث تغییرات مثبت بزرگ می شود ونه برعکس!" همین استراتژی تحلیل هایش را هم کمی آبکی می کند! ولی از همین که اینقدر زحمت می کشد بازم دوستش داریم و ازش ممنونیم. دلقک جان فقط خواهش می کنم حالا ساز قالیباف را کوک نکن!

ناشناس گفت...

تحلیل دلقک درست بود . اما در مورد انسان ها چون انسان عاقل کاری نمی کند که پشیمانی باز آرد. مشکل اینجاس که سران جمهوری اسلامی و شورای نگهبان موجوداتی عجیب غریبند که نمی شود به عنوان یک انسانی که عقل دارد رویشان حساب کرد و برایشان تحلیل نوشت. دلقک فکر کرده بود این موجودات انسانند و بر همین اساس تحلیل عقلی درستی کرده بود . تحلیل تصمیمات چنین موجوداتی از هیچ انسانی ساخته نیست چرا که کل یوم (به قول قلعه نویی) اینها ناشناخته و عجیب غریبند و تصمیماتشان هم همینطور.

ارد گفت...

مشکل از تحلیل های تیمسار نیست. مشکل اصلی از نظامیست در حال فروپاشی(از درون)که با تصمیم های خلق الساعه، دیگر قابل پیش بینی نیست.

ناشناس گفت...

یک مشت پول خورد گفت!
دلقک عزیز! اینجاست که می فهمیم که سیاستمداران نمادی از قدرت های پشت صحنه خود هستند و اگر قدرتی در پشت سر آنها نباشد مانند جسد حضرت سلیمان بر اثر مریانه خوردن عصا نقش بر زمین خواهند شد. همانگونه که هاشمی شد. دل خوش کردن به القاب و سوابق راه بجایی نمی برد. خامنه ای مار خورده و افعی شده و به این سادگی ها ریاست جمهوری را به هاشمی یا قالیباف و مشایی نمی دهد. .اگر رفسنجانی قدرت داشت بلافاصله باید قدرت های مردمی خود را وارد صحنه می کرد فرضا از هوادارانش می خواست سر کار نروند تا تکلیف شورای نگهبان روشن شود.بنابراین در جهان سیاست ما, بازی قدرت ها طرف هستیم و نه بازی اشخاص.بازی هر چه بود تمام شد و حقیقتا آخرین میخ نیز بر تابوت اصلاح طلبی کوبیده شد. فقط بقول یکی از این بالاترینی ها باید دید آیا سید ممد باز هم توی این انتخابات شرکت می کنه یا نه تا پایه خنده مون تکمیل بشه!

ناشناس گفت...

اگر تا کنون رای دادن حماقت بود، بعد از حذف هاشمی، خیانت است.

چرا حماقت؟ چون حتی با رییس جمهور شدن هاشمی هم مشکلات داخلی و خارجی ما ایرانیها حل نمی شد. چرا؟ چون هر روز نهادهای منتصب دیکتاتور، بحران سازی میکردند تا هاشمی و اصلاح طلب ها دست بالا پیدا نکنند.

چرا حالا دیگر رای دادن خیانت است؟ زیرا وقتی به هاشمی اجازه ورود نمیدهند، به روحانی و عارف هم همینطور. پس این خیانت است که ما تنور انتصابات خامنه ای را گرم کنیم تا ایران مان را به آتش بکشد.

دلقک جان امیدوارم از این به بعد انرژی ات را صرف آموزش ما جوانان برای ساقط کردن مسالمت آمیز این رژیم زندگی کش کنی.

شهریار

ناشناس گفت...

من که واقعا از عصبانیت حرفی ندارم.
امیدوارم فقط یک بازی باشه برای با حکم حکومتی تأیید کردن هاشمی و کسب اعتبار برای خامنه ای پیش مراجع تقلید قم و نجف. و گرنه این آقا زده به سیم آخر و بیخیال ریشه های خودش شده . ولی متأسفم برای قالیباف که به خاطر یک مهره که اصولا قرار بود رد صلاحیت بشه (هاشمی) اینقدر خودش رو خراب کرد، فکر کنم مواضع قالیباف بعد از بازی ای که ولایتی در آورده و فهمیدن بازی ای که خودش خورده از بیت دیدن داره. دوستی هم که گفته جلیلی کاندید مخفی احمدی نژاد هست باید بهش و خودمون بگم که دیگه دست از افسانه پردازی حول و حوش احمدی نژاد و مشایی بردازیم، اینها اگر ذره ای کار هوشمندانه بلد بودند اوضاع اقتصاد مملکت این نبود. این مشایی و احمدی از اول هم هیچ عذر میخوام گ...ی نبودن. فقط هارتو پورتشون دنیا رو پر کرده و سیاستشون هم این بوده از اول. بیشتر حرف نمیزنم که نمیدونم همینم چی نوشتم.

سه چرخه

آرسین گفت...

سردار، امیر، تمیسار
الان دیگر وقت بست نشینی نیست، الان فرمانده جنگ باید برگردد و چراغ معرکه را روشن کند و لشکر به هزیمت رفته را از نیش دشمنان حفظ کند.
هاشمی رفت، امیدها رفت، اما شاید چندان بد نباشد در کشوری که قهرمان پروری جزیی از فرهنگش است. یاد می گیرند که این قهرمان ها نیستند که سرنوشت میسازند. خود مردم هستند که آینده خود را رقم می زنند. دیگر امیدی نیست... نه امام زمانی، نه حمله خارجی نه قهرمان ملی نه... بهتر که نیستند. یک بار باید ملت خود را باور کند. بدون قهرمان، بدون اسم.
همه و هیچکس.
بزودی برگرد و صلابت یک سرباز وطن را نشان بده. بدون تردید و مقتدر، از کورسوی نوری بگو که در دوردستها سوسو میزند، و داستنهای زیبای یک فرمانده آن را در اذهان بزرگ و زیبا می کند.
همگی منتظرت هستیم...

ناشناس گفت...

سلام تیمسار خوبی؟ خبری ازت نیست
نیستی؟ آچمز شدی؟ توئم تا حالا چنین رکبی ندیده بودی؟ حالا ببین.. حکومت گستاخ و بی آبرویی که چهار سال هزینه کرد هیچی براش مهم نیست تیمسار
موج یاس و ناامیدی دوباره شهر و کشورو گرفته
مث چهار سال پیش
جمهوری نابود شد تیمسار

ناشناس گفت...


چیزی که پشت خبر رد صلاحیت هاشمی گم شد رد صلاحیت مصباح یزدی هم بود که دو روز پیش با قاطعیت تمام اعلام کرد بهتر از آقای لنکرانی روی زمین نیست... یک نکته مهم اینه که حداد عادل تو این جمع از همه خطرناک تره چون اگر تو این هشت سال آقا سرشو بذاره زمین ریاست جمهوری می تونه نقش کلیدی بازی کنه برای رهبر بعدی و با بودن حداد آقا مجتبی کارش خیلی آسون تر میشه.

میثم گفت...

طنز روزگار را ببین .احمد جنتی تشخیص داده که هاشمی سنش زیاد است.!!؟؟

ناشناس گفت...

شعار جقیلی: تفکیک جنسیتی کامل برای استقلال کامل شهروندان

ناشناس گفت...

با سلام به دلقك
خسته نباشي من اميدوارم كه با اقدام غلط خامنه اي كه منجر به حذف رفسنجاني شد هر چه بيشتر اين حكومت تحليل برود و انشا الله باطل شود .

ناشناس گفت...

عمو دلفک بیا به دلداری نباز داربم.. به چیزی بگو مرد..

ناشناس گفت...

تقريبا همه را از خودشان نا اميد کردند! از اداری و بازاری و سلطنت طلب و مذهبی و لا مذهب و کارگر و راننده و انقلابی و ضدانقلاب وغيره و غيره!و تنها ريزه خواران و جيره خوران علاف و ولگردهای آستان و متوهمين ... شادند و سرمست که نه آمار می دانندو می فهمندو نه اوضاع مشوش سياست و اقتصادو فرهنگ و آبرو!آن ديکتاتورهايي مثل قذافی و اسد که برای مردمانشان خير کردند و طرفدار ها افزون داشتند به کجا رسيدند که اينان برسند باچپاندن بغض مکرردر سينه خلق! دل در گرو چين و رفيق روس داشتن هم به شهادت تاريخ در بزنگاهی خون دل خواهد شد! اين خود خبری خوش است که مردم اين ديار غربت زده باز به تلالوء حضور منجی (بخوانيد جناب هاشمی) دل نبندند و نفرتشان را پنهان کنند.( مگر اميدها به امام نبود که حال حاضرش سي و اندی سال تباهی عمر مردمان بودو ثروت و فرهنگ و دين وآبروی ايران و ايرانی! و نهايت آن جاسوس بودن و عمله دشمن خواندن تمامی انانکه در کنار امام بودند و نبودند تا همين رييس دولت خودساخته آخر که محبوب امام زمان بود و اما خار چشمی شد و مغضوب ترين مغضوبين ).اميد دارم روحانی و عارف در اين مضحکه بازيچه نشوند و سراب قدرت را به قيمت خيانت به مردم نخرند ، که قطعا خسر الدنيا و الآخره خواهند شد. باشد که مردانه انصراف دهند. ( هر چند عارف از همين حالا جلف بازی خود و همسرش را به سرعت ادامه مي دهد!!!)

ناشناس گفت...

كلا تا حالا تحليل درست هم دادي تو عمرت؟ يا همه ش همين دري وريا رو گفتي؟ بهتر نيست وبلاگتو ببندي؟

پسر حاجی گفت...

>ناشناس گفت...
>كلا تا حالا تحليل درست هم دادي تو >عمرت؟ يا همه ش همين دري وريا رو >گفتي؟ بهتر نيست وبلاگتو ببندي؟

بهتر نیست اگه شما حال نمیکنی‌ با این دری وریا بری یه وبلاگ دیگه بخونی‌ کلا نیای اینجا؟ مجبورت کردن مگه بشر؟!

تبریزی گفت...

من فکر میکردم که انتخابات را مهندسی مهندسی میکند تو نگو طرف میخواهد لوزه چرکی را از طریق ماتحت(رکتوم) عمل کند یا به اصطلاح مهندسی معکوس میکند .
در حالی که میتوانست با تکثر کاندیداها وبودن هاشمی رای راخورد کند وبعدا در مرحله دوم نفر مورد نظر را در بیاورد(جلیلی) حالا با دوقطبی کردن انتخابات اگر رضای وغرضی را شمبلیله حساب کنیم چهار به دو بین اصولگرا واصلاح گرا نما ها در اوردن نام جلیلی فقط زمانی ممکن است که مردم بصورت واقعی انتخابات را تحریم کنند البته خطر حداد هنوز باقی است ایشان در مجلس توان ریاست را نداشت چه برسد به جمهور ولی بخشی از رای مردم را خواهد شکست .پس من هم مثل شما فقط منتظر پنالتی هستم که رهبر قراره به تیم خوداش بزنه وفعلا سکوت شما از هر سخنی شنیدنی تر است.اعتقادی است که کشور دارای یک رهبر ثانی ناشناس است بعضی ها به آن نام بازوی فاسد سپاه را دادن ولی خوب میتونه همه را بچلونه .نظر شما چیست؟

ف.ايراني گفت...

ديروز چه روز تلخي بود. خيلي تلخ... تلخ...

هاشمي رفسنجاني كه اين همه اميدوار بهش بوديم رو رد صلاحيت كردن. حكم حكومتي هم بسيار بعيد هست بياد.

قاليباف هم كه با ائتلافي كه بهش تن داد و در دام مهارش گرفتار شد. بعد از ورود هاشمي رفسنجاني هم كه خودش رو تا حدي خراب كرد.

از عارف و روحاني هم كه احتمالاً كاري ساخته نيست. چون نه اصلاح‌طلبان روي اون‌ها اجماع خواهند كرد، نه مردم نااميد شده بعد از يك اميدواري بزرگ براي اين دو پاي صندوق خواهند رفت و نه حتي با توجه به تنشي كه با هم اخيراً داشتن هيچكدوم به نفع ديگري كنار خواهند كشيد كه همون اندك رأي‌شون نشكنه!

افسانه احمدي‌نژاد هم كه داره به پايان مي‌رسه و گويا چيزي در چنته نداره.

حضرات اسب‌شون رو زين كردن كه يك راست ايران رو به سمت فقر و جنگ ببرن.
الحق كه رهبري نظام شطرنج‌باز ماهري هست و همه رو در طول دو سه دهه اخير كيش و مات كرده و داره لودروار اين كار رو پي مي‌گيره و بدجوري ما رو ناك اوت كرد. اما به سبب استراتژي‌هاي غلط و شنا خلاف جريان آب وطني و جهاني دست آخر نه تنها خودش رو رسوا مي‌كنه كه ايران رو هم ويران خواهد كرد.

گريز و گزيري نيست. هم نظام (كه به جهنم) و هم ايران (هزار افسوس) هزينه ۳۱ ارديبهشت رو پرداخت خواهند كرد.

ناشناس گفت...

سلام و ارادت رفیق

این نیز بگذرد، می‌دانم سرعت شلوغ است حسابی‌، فقط خواستم سلامی‌ بکنم همین

سلام
حال همه ما خوب است ٬
ملالی نیست جز گم شدن گاه به گاه خیالی دور ٬ که مردم به آن شادمانی بی سبب می گویند .
با این همه، عمری اگر باقی بود طوری از کنار زندگی می گذرم
که نه زانوی آهوی بی جفت بلرزد و نه این دل نا ماندگار بی درمان .
تا یادم نرفته است بنویسم ٬ حوالی خوابهای ما ٬ سال پر بارانی بود.
می دانم همیشه حیاط آنجا پر از هوای تازه باز نیامدن است٬
اما تو لااقل ٬ حتی هر وحله ٬ گاهی ٬ هر از گاهی ببین انعکاس تبسم رویا ٬ شبیه شمایل شقایق نیست ؟
راستی خبرت بدهم ٬ خواب دیده ام خانه ای خریده ام ٬ بی پرده ٬ بی پنجره ٬ بی در ٬ بی دیوار ٬
هی
بخند !
بی پرده بگویمت. چیزی نمانده است. من چهل ساله خواهم شد . فردا را به فال نیک خواهم گرفت ...
دارد همین لحظه یک فوج کبوتر سفید از فراز کوچه ما می گذرد ٬
باد٬ بوی نامه های کَسان من می دهد ...
یادت می آید رفته بودی خبر از آرامش آسمان بیاوری؟
نه ریراجان !
نامه ام باید کوتاه باشد٬
ساده باشد ٬ بی حرفی از ابهام و آینه ٬
از نو برایت می نویسم :
حال همه ما خوب است ؛ اما...
تو باور مکن!
محمد علی بهمنی

عمو دلار