۱۳۹۲ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

تغییر عجیب و ناگهانی تاریخ مراسم آزادی به همزمان با روز ارتش! چرا؟

فیروزآبادی و صالحی و احمدی نژاد

1- در حالیکه عرب ها بل گرفته اند و در ریاض جمع شده اند که: "ای دنیا این نیروگاه ایران ایمن نیست و زلزله ای کمی نزدیک تر یا قوی تر طومار زندگی ما را در منطقه درهم خواهد پیچید" پس واویلا و ایران باید نابود شود - و البته بهانۀ تازه و پررنگی است بضرر خامنه ای در آینده -؛ و رییس جمهور بیخیالِ نک و نال و تهدید همسایگان ثروتمند، در حال بدبخت نوازی و فقیر گردی در افریقاست، و "حالش را می برد"؛ اما هیچ سوژه ای نیست که بتواند تا دو روز دیگر هم (جمعه) روی دست تکخال "در آزادی جمع می شویم و می زنیم و می رقصیم و می خندیم به ریش همه"ی دولت امام زمان مشایی بلند شود.

2- لذا امروز هم شاهد بودیم که تحقیقاً همۀ شخصیت های حقیقی و حقوقی اصولگرایان نحله های مختلف - حتی رسایی و کوچک زاده - در نکوهش و ذم جشن نوروزی دولت حرف زده بودند و برگزاری آن را محکوم و غیرقابل توجیه و انتخاباتی دانسته بودند. اما خوشبختانه هیچکدام شان جرأت "جلوگیری می کنیم" یا "سرویس نمی دهیم" و از این قبیل نکرده بودند. حتی رییس پلیس باجناق احمدی نژاد هم که ده ها دلیل آورده بود در نالازم و بی خود بودن این جشن، نهایتاً تعهد کرده است که امنیت مراسم را بنحو احسن برقرار خواهند کرد.

3- در مورد این جشن و چرایی اش و تبعاتش و ... تحلیل های زیاد و بعضاً خوبی هم شده و نیازی به ورود من نیست که حرفی ندارم بغیر از آنچه که می دانید و یا می خوانید. و سر گندۀ آن زیر لحاف است که بعد از انجام و پایان جشن معلوم خواهد شد و می توان حرف ها را دید و عکس ها را شنید و فیلم ها را کاوید و به نتیجه رسید یا نرسید. اما نکتۀ ظریفی در این میان بوده است که تقریباً هیچ تحلیلگر و مفسری ندیدم نکته سنجی کرده باشد در کشف آن و پرداختن به آن. و آن تغییر تاریخ برگذاری جشن دولت مهر از 28 فروردین به 29 فروردین است.

4- می دانیم که روز 29  فروردین روز ارتش است و در این روز نیروهای مسلح رژه می روند و مراسم رسمی برقرار است. معمولاً هم سان و رژه را رییس جمهور بنمایندگی از فرمانده کل قوا (رهبر) می بیند و می گیرد. و باز طبق معمول هرساله محدودیت های ترافیکی بسیاری در جنوب و غرب تهران اعمال می شود که از جمله فرودگاه تعطیل و پرواز هواپیماها چند ساعت انجام نمی شود و .... بنابراین احمدی نژاد و برخی از عناصر دولتش تا نزدیک بعد از ظهر گرفتار این روز ملی هستند ضمن اینکه برای تردد نیروهای میدانی به استادیوم آزادی هم محدودیت هایی متصور است. و یا خود پلیس که گرفتار تأمین امنیت مراسم روز ارتش هم است و ... بنابراین دلیل تغییر یکبارۀ تاریخ مراسم دولت به روز ارتش باید خیلی زیاد مهم بوده باشد.

5- بنظرم می رسد که جرقۀ تغییر زمان برگزاری جشن باید در ذهن یکی از دو بزرگوار احمدی یا مشایی زده شده باشد و آن زمانی بوده که یکی از منتفدان این مراسم آن را به لشکر کشی ماننده کرده بود. آن جرقه هم این بوده است که چه خوب است که جشن 100 هزار نفری دولت در استادیوم آزادی را بصورت سمبولیک رژه و نمایش ارتش امام زمان (مشایی) در بعد از ظهری قرار بدهیم که در صبحش روز ارتش است و رژه و نمایش ارتش نایب امام زمان (خامنه ای) . تا القای تبلیغاتی مؤثرتری بشود اولاً و تداعی ذهنی اقتدار دولت بشود در نزد توده های شرکت کننده یا بیننده بدلیل چسبندگی تصویری مراسم بعد از ظهر با سرباز و سلاح و توپ و تانک مراسم صبح.

6- البته باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا امسال هم احمدی نژاد مراسم روز ارتش را برگذار خواهد کرد یا خامنه ای خودش برای مراسم خواهد آمد. و آیا در صورت شرکت احمدی نژاد فرماندهان سپاه و ارتش و بویژه فیروز آبادی - بعد از انتقاد تندی که به تبادل پرچم در سمنان کرده بود -  چگونه برخورد خواهند کرد. و آیا مراسم استادیوم آزادی با همان زمان و مکان و ترتیبات برگذار خواهد شد یانه، و چه حرف و حدیثی بدنبال خواهد داشت. نقداً که امروز هم در ساعات پایانی هم محمد جعفر بهداد معاون رییس دفتر احمدی نژاد وهم طلبه شریف زاده - بویژه دومی - کلی برای مشایی نوشابه های درست و درمان بازکرده اند در ایرنا و مدعی شده اند که مشایی به چنان خلوصی از عرفان رسیده است که به خودرهاگری منتهی شده است و خودش از میان برخاسته و فقط آرمان هایش مانده است مهم! لذا نه از تهمت و بهتان می ترسد و نه حتی می رنجد!  و تا روز ثبت نام آمدنش معلوم نمی شود. یا...هو

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

http://nurizad.info/?p=21552

مسلم گفت...

سلام
نمی دونم مقاله محمد نوری زاد در مورد ارتباط مشایی با خامنه ای رو خوندین یا نه. شما میگید که لنکرانی انتخاب خامنه ایست اما ایشون مشایی رو انتخاب خامنه ای معرفی می کنند. دلایلی هم که آورده اند خیلی قانع کننده است و اینا همه ش جنگ زرگری است که راه انداخته ان. امیدوارم یه نگاهی به اون مقاله هم بندازین و تحلیلی در این مورد داشته باشین.
سربلند باشید

ناشناس گفت...

nurizad.info/?p=21552
با سلام
نظر شمارو در مورد این مطلب میخواستم بدونم برداشت شما چیست
با تشکر

علی مصلخی گفت...

سلام. یکی از بازی‌های احمدی‌نژاد و مشایی در تبلیغات 88 که اصلاح‌طلبان را زمین‌گیر کرد، دروغ‌هایی بود که تیم مشایی تنظیم کرد و اصلاح‌طلبان زحمت انتشارش را کشیدند تا در وقت اضافه‌ای که تلوزیون به احمدی‌نژاد داد،‌آن‌ها را افشا نموده و به ریش همه بخندد که خندید. یکی از این دروغ‌ها هم باجناق بودن «احمدی‌مقدم» با «احمدی‌نژاد» بود که احمدی نژاد در همان وقت اضافه بولتن‌های تبلغاتی اصلاح طلبان را به تلوزیون آورد و نشان داد که او را باحناق احمدی مقدم معرفی نموده‌اند در حالی که اینچنین نیست و نبود.

ناشناس گفت...

اگر همه ی اطلاعاتتان مانند این دروغ عجیب باجناق بودن احمدی نژاد با احمدی مقدم باشد پس واقعا فقط باید در سیرک شما بخندیم و هیچ چیز را جدی نگیریم.
راستی این اواخر ارتباط احمدی نژاد با ارتش بسیار حسنه شده از انتخاب وزیر ارتشی تا اهدای نشان به فرمانده نیروی دریایی تا افتتاح پروژه های ارتش و این آخری حتی حضورش در مناطق عملیاتی جنوب را هم این بار مهمان نیرو هوایی بود. امسال پیام جالبی هم به مناسبت روز نیرو هوایی داده بود و اینها در حالیست که عکس این روند در رابطه با سپاه اتفاق افتاده

Dalghak.Irani گفت...

خیلی ممنون علی جان مصلحی عزیز. خودم هم شک زیاد داشتم به این شایعه. اما ناخواسته نوشتم و خوب شد که شما واکنش نشان دادی تا از ذهنم بیرون برود. یا...هو

Dalghak.Irani گفت...

در مورد مطلبی که نوریزاد در سایتش منتشر کرده اما بگویم که متأسفم که خواننده های وبلاگم چنین مقایسه های بی مبنایی می کنند. وقتم تلف شد. یا...هو

ناشناس گفت...

گفت‌وگو با یک آقازاده
در بالا چه خبر؟

http://www.radiozamaneh.com/63381

ناشناس گفت...

روز میراث فرهنگی و بزرگداشت یادمانها هم هست و هر ساله مشایی سخنران این مراسمه

ناشناس گفت...

دلقک جان سلام





شرایط خیلی‌ پیچیده شده نه؟! هر روز یه داستان جدید، یه بازی تازه، گیج گیج منگ منگم مثل آخر مستی اول خماری، کی‌ راست میگه کی‌ دروغ؟! ای کاش میشد ببینمت، با هم یه سیگار آتیش کنیم حرف بزنیم گریه کنیم بخندیم، بپکیم از زور مستی، بخوابیم بیدار شیم ببینیم صبح شده ولی‌ یه صبح روشن یه صبح آفتابی ازاون صبح قشنگا که آدم دلش می‌خواد هیچ وقت حتا ظهر نشه چه برسه به شب، ازاون صبحا که دلتنگی‌ معنا نداره ازاون صبحا که همهٔ اونایی که دوسشون داری کنارتن ازاون صبحا که هیچ جای بدنت درد نمیاد نه سرت نه کمرت نه پشت زانوهات ازاون صبحا که گرسنته انقدر که میتونی‌ یه گاو رو درسته بخوری ازاون صبحا که با همه مهربون تر میشی‌ و بی‌ خود به ترک دیوار هم میخندی، دلقک دلم گرفت از این همه تاریکی شب، پس کی‌ صبح می‌شه؟!



این برا خودته، عقدهٔ انتشار ندارم، برات تحفه دارم هزار هزار که بخونی‌ حال کنی‌، خسته نشدی از رصد این ستاره بد اقبال سیاست؟!



عمو دلار

ابوالفضل گفت...

"خسته نشدی از رصد این ستاره بد اقبال سیاست؟!"
چاره چیه عمو دلار؟ ملت همه خسته اند! منم همینطور...
این صبحی که گفتی هیچوقت نمیاد، اگرم بیاد ناپایدار و موقتیه...
"فصل مردن واسه من کی میرسه/ وقت پرواز من از این قفسه"