۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

موضوع روز: آمدن هاشمی. بازیگران: نقدی با تهدید، احمدی نژاد با تحقیر، شریعتمداری با هجویات!

Crucifixion with a Donor


1- چند نماینده رفته اند پیش هاشمی و خبر آورده اند که هاشمی کاندیداتوری خودش را به دیدار عنقریب با خامنه ای آدرس داده است (اینجا). این خبر اما بلافاصله با واکنش هاشمی روبرو شده است و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نقل قول پیرمؤذن نمایندۀ اردبیل را دقیق ندانسته و اعلام کرده است که هاشمی گفته چون خامنه ای در مشهد بوده دیداری نداشته اند که علت نامگذاری امسال به حماسه های دوقلو را بپرسد و لذا قول داده است که بعد از دیدار با خامنه ای راجع به آن اظهار نظر دقیق خواهد کرد (اینجا). بنظر من اما و درحالیکه نه نمایندگان و نه هاشمی انگیزه ای برای دروغگویی در این مورد را ندارند اصل ماجرا مخلوطی بوده از هر دو مورد و چون جلسۀ بصورت مصاحبۀ سؤال و جواب نبوده و اظهارات نمایندگان کلی و سخنان هاشمی هم کلی بوده است می توانسته هر کسی را از ظن خویش به تفکیک و نتیجه گیری برساند. نکتۀ مهم مشترک در نقل هر دو داستان این است که نامزدی هاشمی در انتخابات منتفی نیست و اصولگرایان در تبلیغات پرحجم"هاشمی نمی آید" موفق نبوده اند. و اگر از من بپرسید می گویم که اصلاً همۀ ملاقات های ریز و درشت هاشمی در این روزها برای تازه نگه داشتن احتمال نامزدی ایشان است از سوی هواخواهان.

2- دو نشانۀ دیگر هم نشان می دهد که هاشمی در حال آمدن است و رقبا باید ساز و کار جدیدی بیاندیشند. یکی از نشانه ها جدید و مربوط به کیهان فرداست اما نشانۀ دوم کمی قدیمی است که امروز ورژن نهایی اش صادر شده از سوی احمدی نژاد.

الف- شریعتمداری که چند وقتی بود از قبل از عید که با اطمینان از نیامدن هاشمی پرونده اش را خیلی باز نمی کرد امشب اما در چندجای کیهان بقلم خودش به طنز و جد هم خود هاشمی را نواخته به تحقیر و عدم اهمیت و هم گردانندگان سایتش را مشمول هتاکی خودش کرده و معلوم است که فعل و انفعالاتی برخلاف برنامه ریزی رهبر در جریان است. (اینجا) و (اینجا)

ب- مورد احمدی نژاد اما از چند روز پیش با یک شایعه در دنیای مجازی شروع شد و چند سایت نامعتبر خبری را کار کردند که در نوروز امسال احمدی نژاد به هاشمی تلفن کرده و نوروز را تبریک گفته است. این شایعه نگرفت و کسی آن را جدی اولاً و مهم ثانیاً ندانست و از روی میز شایعات حذف شد. امروز اما دفتر احمدی نژاد به این شایعه واکنش نشان داد و اعلان کرد که  رییس جمهور به هاشمی نه زنگ زده و نه دیدار داشته است. تکذیبیه اگر در همینجا تمام می شد می شد بگوییم که ماجرا طبیعی بوده و یکی شیطنت کرده و شایعه ای ساخته و مقام رسمی هم تکذیبش کرده است. اما تکذیبیۀ کوتاه دفتر احمدی نژاد در اینجا پایان نمی یابد و در ادامه اش جملۀ کوتاهی هم از ادبیات مخصوص احمدی نژاد نوشت شده است:
البته ریاست محترم جمهوری در پیام نوروزی خود که از صدا و سیما پخش شد سال جدید را به همه ملت بزرگ ایران تبریک گفتند. (اینجا)
منظور از این جمله هم معلوم است. و آن اینکه هاشمی هم یکی از 75 میلیون تبعۀ تحت ریاست احمدی نژاد است و پیام تبریک نوروزی او به ملت شامل حال او هم می شود. به این سبب است که استنباط بدیهی این باشد که خود شایعۀ تبریک تلفنی به هاشمی نیز از ابتدا ساختۀ تیم احمدی نژاد بوده است تا در روال تکذیب آن نوعی تحقیر بار هاشمی شود. اگر این برداشت درست باشد آنوقت می توان ادامه داد که احمدی نژاد هم مطمئن از آمدن هاشمی شده و دارد تمهید مقدمه می کند برای دو قطبی آشنای هاشمی - احمدی نژاد در رقابت کاندیدای خودش - اگر داشته باشد - با هاشمی رفسنجانی.

3- اما حرف خطرناک را سردار نقدی رییس بسیج زده است. او گفته است که دشمن در حال برنامه ریزی برای کشته سازی و خونریزی در انتخابات پیش روست (اینجا). از آنجائیکه نقدی هم عنصر اطلاعاتی موظف نیست و هم جزوی از حلقۀ نزدیک خامنه ایست و بطور طبیعی باید اوضاع را عادی و بدون خطر ترسیم کند تا بحرانی در حد ترورهای احتمالی و وحشتناک؛ لذا می شود یقین حاصل کرد که نقدی با هدف ترساندن رقبا برای عدم ورود به صحنۀ پرخطر این حرف را زده است. رقبا هم غیر از مشایی و هاشمی و خاتمی کس دیگری نمی توانند باشند که با در نظر گرفتن احتمال ضعیف نامزدی مشایی منظور او بیشتر متوجه خاتمی بوده است با توجه با کینه ای که نقدی شخصاً هم از دورۀ اصلاحات دارد. البته چه بسا که خود نقدی و اراذل و اوباش در اختیارش واقعاً هم از ابزار ترور استفاده کنند در صورت جواب ندادن همۀ تمهیدات جلوگیری از آمدن اغیار! یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

دیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص اعلام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پس از دیدار با مقام معظم رهبری را تکذیب کرد

ناشناس گفت...

دلقک عزیز
به نظر بنده بهترین حالت برای اصلاح طلب ها می تواند زمانی رقم بخورد که خاتمی خود را کاندید کند. در این حالت اگر شورای نگهبان او را رد صلاحیت کند اولا خاتمی تبدیل به قهرمان ملی می شود، ثانیا اصلاح طلبان مدعی می شوند که ما کوتاهی نکرده ایم و به صورت حداکثری آمدیم (اتهامی که همیشه متوجه آنان است)، ثالثا خیل عظیمی از مردم بهانه خواهند داشت تا در انتخابات شرکت نکنند و به بحران عدم مشروعیت نظام دامن بزنند.
از طرف دیگر اگر خاتمی بیاید خود را رویین تن می کند، چون نه تنها سردار نقدی جرات هیچ اقدام تروریستی نخواهد کرد، بلکه محافظین مخفی نیز برای وی خواهد گذاشت که مبادا خود اصلاح طلبان خاتمی را ترور کنند تا به مقاصد گفته شده با توان چندین برابر دست یابند.
من همچنان بدترین حالت را کاندیداتوری و رای آوردن هاشمی (یا خاتمی) می دانم. زیرا هاشمی آرامش را به بافت از هم گسیخته نظام بر می گرداند و خاتمی بهانه سرکوب و کشتار مخالفین را در اختیار نظام قرار خواهد داد.
امضا: (دروغگو)

ناشناس گفت...

به نظر من حرف نماينده اردبيل درست بوده است. چرا كه خودم قبل از اين موضوع از فردي كه او را معتبر و موثق مي دانم شنيدم كه هاشمي گفته: من فقط در صورتي كانديد مي شوم كه آقاي خامنه اي از من بخواهد.
موضعي است بسيار هوشمندانه

ناشناس گفت...

Sometimes I feel you have preoccupation wit Ahmadinejad, Rafsnjani and Mashaii. All these people are part of regim and finally it's dividing resources that matters for them. They can easily agree on taking advantage of Iranian people and all of them easily ignore national benefits for the sake of themselves.

پسر حاجی گفت...

http://baztab.net/fa/news/24885