۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

انتخابات را که در سر موقع برگزار می کند: احمدی نژاد یا سپاه پاسداران!

The Burial of the Sardine

1- آیت الله خامنه ای امروز راجع به انتخابات هم صحبت کرده و نه مثل همۀ دوره ها که در چنین روزهایی سخنرانی های انتخاباتی خالص و تبلیغاتی بیشتری می کرد. او این بار و در جوف صحبت برای کارگران دو تذکر غیرمستقیم را به احمدی نژاد داده که یکی برای تأیید شورای نگهبان بوده و دیگری راجع به برگزاری انتخابات در موقع اعلان شده. او با تأکید گفته است که انتخابات در رأس زمان مقرر برگزار خواهد شد.

2- چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات اصحاب رسانه را احضار کرده و دستورالعملی در چهار بند ابلاغ کرده است که عبارت بوده اند از الف- انتخابات را سپاه برگزار خواهد کرد. ب- هر انتفاد و بد و بیراهی به احمدی نژاد آزاد است. پ- رهبری خط قرمز است و بالاخره ت- از سیاه نمایی خودداری شود.

3- این خبر را که دیدم و بسیار هم پر سر و صدا منتشر شد راستش زیاد باور نکردم زیرا جمهوری اسلامی روشش تا این اندازه رو بازی کردن نیست و معمولاً ابلاغ محدودیت ها را اولاً غیرمستقیم و تا جایی که ممکن است محرمانه و انفرادی و شفاهی انجام می دهد و ثانیاً در سه مورد از دستورالعمل ادعایی که انتقاد از احمدی نژاد و خط قرمز بودن رهبر و سیاه نمایی نکردن بود ابهامی وجود نداشت که مجبور از تأکید باشد. تنها مورد کمی نامتعارف همان گزارۀ "انتخابات را سپاه برگزار خواهد کرد" است. زیرا گزارۀ مزبور منظورش وظایف ذاتی و هموارۀ سپاه و بسیج و نیروی انتظامی بعنوان عوامل امنیتی و اجرایی را القاء نمی کند بلکه می خواهد فراتر از آن بگوید که مسئول برگزاری انتخابات سپاه است.

4- با حرف های امروز خامنه ای اما بنظرم می رسد که از چهار مورد آن دستورالعمل ادعایی همین برگزاری انتخابات توسط سپاه تنها موضوع درست آن بوده است. و این موضوع هم نه در یک جلسۀ رسمی و با احضار ارباب رسانه که توسط شایعه و می گویند های قوی منتشر شده است تا زمینۀ روانی لازم را بستر سازی کند و اخطاری هم باشد به احمدی نژاد که خیال های بی خود سرش نزند و گمان کند برگزاری انتخابات در دستان او منحصر خواهد بود. حالا که خامنه ای هم به ضرس قاطع مدعی برگزاری انتخابات در روز معلوم شده است چنین معلوم می شود که خامنه ای به سپاه مأموریت داده است که با توجه به امکانات سپاه های استانی گسترده در همۀ استان های کشور یک "عوامل اجرایی انتخابات" "سایه" را در هماهنگی با شورای نگهبان و امامان جمعه طراحی و اتود پررنگ بزند تا اگر با درصد ضعیف هم فیل احمدی نژاد یاد هندوستان کرد و بازی درآورد غافلگیر نشوند و بتوانند بلافاصله با عملیاتی کردن طرح "سایه" انتخابات را برگزار کنند. حتی محتمل قوی است که وزیر کشور هم که یک سپاهی است در چنین طرح خیلی محرمانه ای مشارکت داده شده باشد.

5- این موضوع به این دلیل هم ثابت است که معمولاً در نزدیک انتخابات ها و در چنین روزهایی یکی از پرکارترین و پرخبرترین مراکز کشور ستاد انتخابات وزارت کشور بوده است و هر روز با چند خبر و گزارش و مصاحبه و ... از تشکیلات انتخاباتی و ساز وکار در حال انجام و غیره بمیدان اطلاع رسانی می آمدند. برعکس امسال که از همه و همه خبر و نظر هست؛ غیر از وزارت کشور و انتخاباتی که فقط 45 روز تا روز رأی گیریش مانده است. یا...هو

۳ نظر:

میثم گفت...

این اصولگراها را اصلا درک نمیکنم. هم برای آمدن احمدی نژاد جشن میگیرند و هم برای رفتنش.
اما راجع به نتیجه انتخابات تحلیل جامعی خواندم که دور از واقعیت نیست:
" 1- مشایی رد صلاحیت میشود.
2- احمدی نژاد انتخابات را برگزار نمیکند.
3- خامنه ای دستور می دهد از بین کاندیداها قرعه کشی کنند.
4- رضایی در قرعه کشی برنده میشود.
5- قبل از تنفیذ به او میگویند در قرعه کشی اشتباه شده و او یک جاروبرقی برنده شده و ولایتی رئیس جمهور میشود. "
به نقل از صفحه فیس بوک گل آقا
در ضمن 16 آوریل روز جهانی سیرک هم بر همه و بخصوص دلقک عزیز مبارک.(البته با 12 روز تاخیر)

ناشناس گفت...

سلام و ارادت

اول بگویمت که دلقک خطاب کردنت آزارم میدهد که نشانه تمسخر است و از تیمسار نامیدنت هم بیزارم که نشان تفاخر!

و اما بعد: آب از سر سید علی گذشته است آب هم که از سر گذشت چه یک وجب چه 8 میلیون! و دیگر اینکه برگزاری انتخابات بدون محمود امکان پذیر نیست و در واقع محال قطعی است، این یعنی چه؟! یعنی یا باید سرش را زیر آب کنند با حذف فیزیکی و حبس، یا راضی نگهش دارند با تایید مشایی، که سیل اتقادات همه جانبه و آزادانه از محمود - در این چند وقت آخر به خصوص - نشان از آن دارد که راه نخست را در صورت عدم تمکین محمود به برگزاری انتخابات، عملی خواهند کرد، چگونه؟! مثل آب خوردن، مثل بنی صدر مثل آسد احمد آقا !!!! و مثل موسوی و کروبی! آب هم از آب تکان نمیخورد.

چه قدر این کامنت آبکی بود، نه!

عمو دلار

ناشناس گفت...

دیمیتری:
دوستان توجه کنید بسیجیدن(آماده باش) سپاه و اطلاعات و سکوت رادیویی معنی دار و برخلاف معمول در حمله به خاتمی و هاشمی و رها کردن اوس محمود به امان خدا چند نتیجه محتوم بیشتر ندارد:1- اصلاح طلبان تنور گرم کن هستند 2- سپاه در ائتلاف با مصباح و جبهه پایمالی لنکرانی را برای ریاست جمهوری در نظر دارد3- محمود و دار و دسته اش بعد از انتخابات جارو خواهند شد و امکان عدم برگزاری انتخابات را هم ندارند چرا که وزارت کشور متولی انتخابات اگر نه 100 درصد اما 90 درصد در قبضه سپاه است.