۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

مشایی را چگونه از آزادی تا مزار عسل بدیعی بردند تا جیغ رسوای محمود در اهواز و ...!




خب مثل اینکه امشب خیلی شلوغ است صحنۀ سیرک و همه گونه نمایش از جنگی و درام و کمدی و پلیسی صف کشیده اند برای نوبت اجرا. لذا با عذرخواهی از بینندگان محترم و میهمانان معزز وقت نمایش را بین همۀ نمایش ها تقسیم می کنیم تا فقط در حد پیش پرده اجرا داشته باشند و هرکدام مورد پسند بود و به بلوغ رسید در شب های آینده کامل اجرا شود.

1- درام اشک و آه و ناله و جیغ و رستگاری: محمود احمدی نژاد در ورژنی دیگر از دارام رسوایی برادر ده نمکی صدایش را گذاشته روی کولش و هرچه قدرت در زبان و حنجره داشته بعلاوۀ رگ گردن بکار گرفته در اهواز که بلکه بتواند سونامی رسوایی در آزادی را پوشش بدهد و گفته هر آنچه می توانسته از تهدید و افشاگری و عدالت خواهی و وعده های قاقا لی لی که من آنم که رستم باید بشود اسفندیار. اما چون خیلی زور زده برای رساندن صدایش به جمعیت تُنُک مخاطب؛ لاجرم چشمانش کاملاً بسته شده و بی هدف شلیک کرده تا شاید اتفاقی به هدف بزند. ولی نه گمانم که از این امید "گدایان مُسلِم" و "دزدان مؤمن" آبی مجدد گرم بشود برای خنده و شادی ملت!

2- نمایش پلیسی: حسین شریعتمداری تنها کسی بوده که ندای معجزۀ سوم را از اهواز شنیده و با دقت رفته روی تک تک جیغ هایش و مهارتش را در بدل زدن نشان داده با افشاگری در مورد مسیر رحیم مشایی از استادیوم آزادی در جادۀ کمربندی تا بهشت زهرا و مزار خدابیامرز عسل بدیعی: پايان بزرگراه با احتياط برانيد !
...ممكن است آقاي احمدي نژاد ادعا كنند كه مراسم استاديوم آزادي براي تبليغ كانديداتوري آقاي مشايي نبوده و بفرمايند بهترين دليل آن كه ايشان در آن مراسم حضور نداشت! كه در پاسخ بايد گفت؛ آقاي رئيس جمهور! يعني حضرتعالي متوجه حضور مشايي در استاديوم نشده ايد؟! چه كسي در محوطه زير جايگاه به انتظار نشسته بود؟! و هنگامي كه برخلاف انتظارتان از مراسم استقبال نشد ترجيح داده شد كه آقاي مشايي آفتابي نشود؟! حالا بحث برسر اين بود كه با توجه به آنهمه تبليغات، غيبت مشايي چگونه قابل توجيه است؟! و آقاي ملك زاده توضيح داد كه بهتر است ايشان مخفيانه از استاديوم خارج شده و در مزار خانم عسل بديعي حضور يابد و خبر آن نيز منتشر شود تا غيبت وي سؤال برانگيز نباشد!...
این نمایش یکی از بردهای مهم برادر حسین بوده در مقابل احمدی نژاد از هنگامی که گفت نه شرق و نه کیهان می خواند و نمایندۀ حضرت آقا را حسابی بور کرد. معلوم است که احمدی نژاد مشایی را حتی تا پای کار آورده بوده و فقط شکست پروژه از نظر بسیج نفرات کافی و شوروهیجان لازم بوده است که از مشایی رونمایی نکرده و نه از ترس حرف و حدیث مخالفان. البته همۀ تحلیلگران هم همین را اصل می دانستند و به ملاحظه و محافظه کاری احمدی نژاد اعتقاد نداشتند.

3- ژانر جنگی را جناب چاک هیگل اجرا کرده است. او در اسرائیل گفته است که دادن ده میلیادر دلار اسلحۀ بسیار پیشرفته به اسرائیل و عربستان و امارات پیام روشنی به ایران خامنه ایست و اسرائیل می تواند خودش تصمیم بگیرد که چگونه از منافع کشورش دفاع کند و امریکا دخالتی در تصمیم اسرائیل نخواهد کرد. این نمایش خطرناک از آن جهت بسیار پرمعناست که تحلیلگران از وزیر دفاع جدید امریکا تصویری نه چندان موافق تندروی های اسرائیل و هوادار میانه روی در دندان تیز نشان دادن به ایران گفته بودند؛ و او را یک عامل ضد جنگ با ایران شناسانده بودند.

4- و ژانر وحشت را همین چندساعت پیش کانادا روی صحنه فرستاد و آن اعلام دستگیری دو تروریست مرتبط با القاعدۀ خامنه ای (بخوان آموزش دیده در پایگاه القاعده مرتبط با ایران) است که می خواستند در یکی از پل های راه قطار نیویورک - تورنتو انفجار ایجاد و قطار را از ریل خارج کنند. این خبر یک ویژگی شخصی هم برای من داشت که وقتی تحلیل پیش بین دست داشتن خامنه ای در انفجار بوستون را نوشتم (اینجا) چنان با هجوم کاربران بالاترین مواجه شدم که گویی من به مهاتما گاندی اتهام تروریستی زده ام. حالا اما معلوم می شود که گر صبر کنی ز غوره حلوا که سهل است بلکه از بوستون سپاه قدس ساخته می شود!

5- معنای تحلیل سیاسی - عبوس - چهار گزارش خبری بالا هم این است که روزهای سرنوشت سازی در پیش خواهیم داشت تا انتخابات ریاست جمهوری. هم در عرصۀ زدوخورد حاکمان و هم در موضوع اقتصاد و گرانی و هم در مورد فشارهای سخت و نرم جهانی. اما خوشبختانه خطر بزرگ (جنگ) نزدیک نیست و امیدوارم فشارهای دیگر زیاد اذیت نکند و بتوانیم به "من هنوز به پایان خوش خامنه ای برای ایران امیدوارم" برسیم. یا...هو

۸ نظر:

ناشناس گفت...

اميدوارم كه خامنه اى خطى رو كه اوباما به طرق مختلف داره بهش ميده رو بگيره اينكه رئيس آخر خطى، اين اخبار خصوصا خبر بمب گذارها در كانادا پالس مستقيم به بيت است كه يا اينورى يا اونورى. همونجورى كه خمينى بعد از زدن سكوى نفتى و كشتن مسافرين ايران اير توسط ناو آمريكا گوشى دستش اومد. اميدوارم همونجور كه شما پيش بينى ميكنيد حماقت رهبرى موجب جنگ و از بين رفتن كشور نشه.
سلامت باشيد.
افشين

ناشناس گفت...

پیشبینی من این است که جنگ خواهد شد و برای تسلیم کردن ایران، تهران مثل ژاپن با یک حمله اتمی نابود خواهد شد. سر یک صد هزار دلار شرط میبندم.

ناشناس گفت...

بمب اتمى رو تو تهران نميندازند، ميزنند تو شهر كوچكتر با تلفات كمتر مثل هيروشيما ، سمنان و يا گرمسار قم يا اراك. كه نزديك تهران باشه . ولى دولت و رژيم باقى بمونه كه تسليم بشه، البته اين سناريو يك كمى تو مايه گيم هاى كامپيوتريه.

Dalghak.Irani گفت...

برای رعایت قانون نانوشتۀ وبلاگ داری در اینترنت متعهدم که کامنت های بدون اهانت به شخص ثالث و ضد قومی و نژادی و ... را منتشر کنم. اما شما هم کاری نکنید که کار سیرک به مضحکه کشیده شود هم به احترام من و هم به رعایت عفت کلام! بمب و اتم و این حرف ها کدام است مگر قرار است واقعاً امام زمان ظهور کند و دنیا به آخر برسد. مطمئنم ایران بدون جنگ محدود و کلاسیک هم حتی از کابوس خامنه ای رها خواهد شد بزودی. ما داریم بجشن آزادی می اندیشیم. شما از ویرانی و نسل کشی خبر می دهی. شوخی های سبک تری هم هست برای مزه پراندن. خواهش می کنم دوماه دیگر هم مرا راه ببرید تا وضع این آخرین کمدی کلاسیک این پدر و پسر هم به یک نقطه پایانی برسد انشاءالله خوش. خواهش می کنم دیگر از این شوخی ها نکنید. یا...هو

TodayBoy گفت...

عمرت دراز باد دلقک عزیز. روز من به تماشای سیرک تو شروع میشود. به امید صلح و آزادی

ناشناس گفت...

دلقك عزيز، واقعا اميد دارم كه پيشبينى تو درست باشه و ايران بدون خون وخونريزى از شر اين ماجراجويان خلاص بشه، شروعش هم از دوماه آينده.
سلامت باشيد. افشين

تبریزی گفت...

دلقک جان سیرک تو عالی میچرخه
1-از بمب اتمی که تو سیرک بترکه نترس خیال ورت نداره اینجا سیرکه اماسایه شاه گونه رهبر بر سر استا محمود جالب بود یاد شاه افتادم که میگفت مه فشاند نور وسگ او او کند یعنی ساندیس وغذای کترینگ ماهان (سرویس غذای هواپیمای که نزدیک ورزشگاه است به اسم ارمان)هم نتوانست یک صد هزار نفر را یک جا جمع کند وافتزاح اهواز بماند که تصاویر نشان میداد استامحمود با 7/5سال سابقه پوپولیستی حتی به اندازه مرده چاوز جان هم آدم نیست واقعا مثل این که حاله نور آقا از سراش افتاده ودیگر حتی عوام هم یارای شنیدن ارجیف او ویارانش را ندارد خاتمی در دور دوم انتخابات خود را به موش مردگی میزد ولی این معیوب آن کار را هم بلد نیست به هر حال این محمود با آن سوپرمنی که تو در چند سال آخیر از او ساخته بودی تومنی سن ار فاصله دارد واین است قدرت حاکم بزرگ میتی کمان
راستی خبر داری از خانه این بیچارگان عرب در تورنتو هم زود پز پیدا شده یا نه چون بعد از بمب اتم مهمانان ناشناس تو فعلا خطرناک ترین وسیله پرشرکوک یاهمان زود پز خودمان است قدرتی دارد این وسیله یاد اون در ودسته داراش که باید مثل پیچ سراش را میبستیم افتادم چی می پوخت حتی گوشت خر 40 ساله را هم تبدیل به ماهیچه بره میکرد در فصل پیش رو بریم تو پس توی انتخاباتی که باز ممکنه هاشمی جان شما بیاد که به دلیل سن ایشان حتما به زود پز نیاز خواهی داشت که از او یک هلو بسازد
عزت زیاد

محمد گفت...

در مورد انتخابات
وقتی پایداری ها در میان خودشان به حضور سعیدجلیلی راضی نمی شوند ومی گردند تو سری خورترین آدم قرن را می کنند کاندید دیگر امیدی به انتخابات باقی نمی ماند . به عبارت دیگر قبلاً ماست محمود و اکبر و خاتمی را کیسه کرده اند تا در نهایت هلو را معرفی کرده اند .
در مورد جنگ
آمریکا برای ایران هم مدل عراق را در پیش گرفته و پله پله پیش می رود . پله ی جدید نفت در برابر غذا است . اما ایان عراق نیست و مشکل مردم سرعت اینترنت است . مردم گرسنگی را تحمل نمی کنند و خیلی زود جامعه به آنارشی می رسد . شاید لزوماً در خیابان نیایند ولی آشفتگی مردم و آستانه ی تحمل پایین را در رانندگی مردم و در دعواهای فراوان در خیابان می توان دید .
خامنه ای قبل از عید پیام صلح فرستاد ولی آمریکا به این راحتی کوتاه نمی آید . دلیلی هم ندارد مادامیکه می تواند از آب گل آلود قرارداد 10 میلیارد دلاری در بیاورد .
الان خامنه ای خواهان جنگ است . اما در سناریوهای جنگی بعد از چند روز اول که موشک ها را زدند چیزی در دست ندارند و نیروها پراکنده می شوند .
تهران هم اگر خودش خامنه ای را نکشد خیلی زود ( کمتر یک هفته ) محاصره را تحمل نمی کند و تسلیم می شود و کار به بمب اتم نمی کشد .
بعد از آن خامنه ای و اطرافیانش خواهان جنگ چریکی می شوند ولی درآن هم برایشان توفیقی نمی بینم . به هر حال مردم خیلی زود آن ها را فراموش می کنند و بر روی حکومت جدید و . . . متمرکز می شوند .
خیلی جلورفتم . ولی به نظر من مادامیکه هلوها بر روی کار بیایند کسی نمی تواند قطار را از این ریل خارج کند .