۱۳۹۲ فروردین ۲۴, شنبه

کامران باقری لنکرانی: من نظر کردۀ رهبرم و به امر او آمده ام.




1- گویا سایت بازتاب امروز نوشته بابای باقری لنکرانی سرمایه دار و شاهنشاهی در حد ساواکی بوده است و زنش مایحتاج روزمره را از دوبی خرید می کند. چون کیهان ناراحت شده و رفته از صراط نیوز نقل قول آورده که دکتر لنکرانی گفته مادر مرحومش سیده بوده! و پدر مجهولش! کارخانه دار آلومینیوم و خانمش هم قانع است و از دوبی خرید نمی کند. این قسمت را سریع رد شدم که بگویم اهمیتی نداشت برایم زیاد و اگر دوست داشتید یا خوانده اید و یا می روید می خوانید. منظورم این بود که به اینجای حرف لنکرانی برسیم در مصاحبۀ کیهان نقل کرده اش:
وي در پاسخ اين سؤال چرا بعد از دوره وزارتتان به شهرستان برگشتيد؟ مي گويد: بنده بعد از دوره وزارت ترجيح دادم به شيراز برگردم و درس و بحث و تحقيقات علمي را در كنار طبابت و درمان در شيراز دنبال كنم. يكبار يادم هست توفيقي حاصل شد خدمت رهبر معظم انقلاب روحي فداء رسيدم، اين موضوع را خدمت ايشان عرض كرده و كسب تكليف نمودم، ايشان به اين مضمون فرمودند كه «اين اموري كه شما مي گوييد، كارهاي خوبي است، اما در كنار آنها، امور اجتماعي را هم دنبال كنيد». عرض كردم: حضرت آقا، كار سختي است، هم فعاليت اجتماعي و هم طبابت و هم تحقيقات. رهبر انقلاب به بنده فرمودند: «كار سختي است اما مي شود!» بالاخره بنده از ايشان كسب تكليف كردم و در شيراز به تحقيقات علمي، طبابت و درمان و سياست و امور اجتماعي در حد توان پرداختم. انشاءالله خداوند از ما راضي و لبخند رضايت بر لبان مبارك رهبري معظم و مردم مؤمن و قدرشناس قرار گيرد. (اینجا)
2- لنکرانی همۀ تحلیل قبلی من و نگاه دو سال پیش مرا تأیید کرده و مدعی شده است که اولاً اینقدر مهم و مقرب درگاه است که خامنه ای به او ملاقات خصوصی داده است آن هم نه بدرخواست لنکرانی که عددی نیست بلکه خود خامنه ای بعد یا قبل  از دیدار شیرازی ها در دوسال پیش لنکرانی را انفرادی احضار و به او می گوید که در جهت ریاست جمهوری فعالیت کند. بقیه اش دیگر آرایش کلمات است از سوی لنکرانی تا خیلی توی ذوق نزند که مأموریت دوسالۀ او و داستان ساختن جبهۀ پایداری و بقیۀ ماجرا طراحی جز بیت و خود خامنه ای نداشته است. و الا بشهادت مشاهدات میدانی و مطالعات آرشیویِ فعالیت حزب اللهی های شیراز، دکتر لنکرانی یکی از پیشتازان گروه های فشار در شیراز بوده و هیچگاه نیز فعالیت سیاسی را کنار نگذاشته بوده است چه قبل از وزارت و چه بعد از آن. لذا ابلاغ تکلیف از سوی خامنه ای به او برای جدیت بیشتر در سیاست فقط در جهت آماده کردن خودش برای نامزدی ریاست جمهوری معنا پیدا می کند و نه فعالیت سیاسی صرف!

3- نوع رونمایی حسن روحانی از خودش هم بالاخره قطعی کرد که هاشمی و خاتمی جرأت آمدن نکرده اند و هر دو حسن روحانی را ساپورت ضمنی خواهند کرد. این را به این جهت مطمئنم که در بین نامزدهای تاکنون بمیدان آمده حسن روحانی - بعلاوۀ قالیباف منهای ائتلاف - تنها نامزدی است که از حداقل پرنسیپ های شخصیتی بهره می برد و هم تربیت آموزشی و هم ساختار ذهنی مدرن تری دارد. و به دلیل همین خصوصیات مثبت اگر از نیامدن هاشمی و خاتمی مطمئن نمی شد اعلام نامزدی نمی کرد و دیدیم که اعلان رسمی نامزدیش هم کلی با دیگران فرق داشت و بیشتر به یک مراسم سیاسی شبیه بود. محتمل دکتر عارف هم خودش را نامزد کند اما اصلاح طلبان نه گمانم بیانیه ای یا اطلاعیه ای در جهت معرفی نامزد بدهند. و مثل همیشه سرگردان و هرکسی کار خودش آتش به انبار خودش خواهند بود. یا...هو

۴ نظر:

ناشناس گفت...

اين خامنه اى هم استاد گير آوردن ادمهاى بيريخت و در پيتى است، با با يكى نيست بگه اقلا يكى رو پيدا كن كه وقتى با تقلب و زور رئيس جمهورش كردى يك خورده فوتو ژنيك باشه و وقتى ميره سازمان ملل ويا عكسشو روى تايم چاپ ميكنن باعث آبرو ريزى نشه. البته اينفعه يكخورده پيشرفت كرده حداقل اين يكى از بوزينه قبلى يك خورده سرتره ولى به پاى مشايى نميرسه. خدا اخر و عاقبت ما رو به خير كنه با اين تحفه هايى كه قراره رييس جمهور بشن.
افشين.

دکتر کبیر گفت...

تیمسار جان باز که گفتی قطعا نمیایند.
هاشمی میاید.
صبر کن و ببین.



ناشناس گفت...

به نظر میرسه مقام مزخرف رهبری به دلیل اینکه خودشان بر و روی خوبی ندارند، در نتیجه دوست ندارند رییس جمهور تدارکاتچی شان هم خوشکل و خوشتیپ باشد زیرا آنوقت اوقات معظم له مکدر شده و حسودیشان میشود. به همین دلیل است که ایشان سراغ دکطر باقری لنکرانی رفته اند که از بسیجیان ذوب در ولایت است. اصلا بسیجی بودن در چهره ایشان موج میزندو از چهره ایشان میتوان فهمید ایشان یک بسیجی خالص و حمام نرفته و کثیفو پت پیس هستند که کاملا با معیارهای مقام گنده رهبری مطابقت دارند. ریش های ایشان نامرتب و ژولیده پولیده است (همچون دکطر احمدی نژاد)بطوری که بعد از دیدن محاسن ایشان انسان دچار حالت استهلال شده و نیاز مبرم به دستشویی پیدا می کند. بنابراین گویا حالا حالا ها مردم ایران رنگ یک رییس جمهور خوشتیپ را نخواهند دید که آبروی آنها را در مجامع بین المللی نبرد و چهره عبوس و ریشو با ریش های پت پیست و کپک بسته نداشته باشد. زیرا به احتمال زیاد قرار است به مدت 8 سال دکطر باقر لنکرانی رییس جمهور اسلامی ایران شود.

ناشناس گفت...

منو بگو که دلمو صابون زده بودم این دفعه آس رو کنن و صادق خوشکله رو بندازن جلو. میتونستن کلی رای از خانمها جمع کنن. فرضیه شما درسته، رهبر حسودیش میشه. البته هر کسی بعد از اون حلقه گمشده داروین بیاد آلن دلونه.