۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

خبری نیست، طبقۀ متوسط؛ سه شاهی صنار پس انداز ارزی تان را حراج نکنید!

Broadway Boogie-Woogie

1- هر کاری می کنم این صالحی نامه دست از سرم برنمی دارد از پریروز تا حالا. دیشب که نوشتم صالحی دروغ می گوید و اماره ها و نشانه ها را هم ضمیمه اش کردم گمان داشتم که این قصه تمام بشود؛ اما امروز با ورود دروغگوی کبیر احمدی نژاد به چرخۀ فریب مردم، ناچار شدم با غلبه به کمردرد شدت گرفته ام بیایم و با هر زوری هم شده این چند جمله را بنویسم در زنهار دادن به طبقۀ متوسط نابود شدۀ ایران که: هیچ خبری نیست و خام نقشۀ کثیف دولت مهرورز نشوید در از دست دادن  پس انداز ارزیتان.

2- دیشب هم جابجا تعجبم را نشان داده بودم از ناپرهیزی صالحی در گفتن آن جملۀ "رفع تدریجی تحریم ها و عدم وضع تحریم های جدید" زیرا خیلی بعید است از فرصت طلبان و زرنگان از جمله صالحی که حرفی بزنند که سروته درست و درمانی داشته باشد. اینان معمولاً همیشه در وسط معرکه می ایستند که اوستا بهر طرف غش کرد بتوانند بدست خاله نگاه کنند و مثل خاله غربیله کنند و ممکن نیست اشتباه کنند و حرفی بزنند که مجبور به قبول مسئولیتش باشند. اکنون که با ورود احمدی نژاد به جایگاه اصلی خودش در چرخۀ دروغ و فریب معما حل شده معلوم می شود که بدبخت صالحی هم فقط بیانیۀ رییسش در دولت را خوانده در پشت میکروفون و امربری بیش نبوده در اعلام آن ادعا.

3- بنظر می رسد که سناریو چنین بوده است از سوی احمدی نژاد که به صالحی تشر آمده که برو یک حرفی بزن تو هم ناسلامتی وزیر خارجه هستی خیر سرت. صالحی که غافلگیر شده و خودش را باخته در مقابل رییسی که اراده اش بر همۀ مملکت هم پیشی گرفته - چه رسد به صالحی - به احمدی نژاد گفته چه بگویم آخر قربان. احمدی نژاد هم همان جملۀ معروفی را که صالحی تکرار کرده راجع به رفع تحریم به او دیکته کرده.

4- احمدی نژاد که مثل همیشه طراح نقشه بوده با خودش اندیشیده که اول از زبان وزیر خارجه یک شایعه را اعلام می کنم و فردای آن روز جلسۀ اضطراری تشکیل می دهم با همۀ اعوان و انصار اقتصادی و بانکی ام - در حالیکه روز پیشش هم جلسه ای مفصل و مشابه داشته - و آنجا بمبم را منفجر می کنم با گفتن دروغ بزرگ:
احمدی نژاد گفت: امروز منابع ارزی کشور از هر زمان دیگری بالاتر بوده و در تاریخ کشور چنین حجمی از ذخایر ارزی بی نظیر است و نظام بانکی کشور می تواند نقش مثبت و موثری در به جریان انداختن این ذخایر در راستای رونق اقتصاد کشور ایفا نماید. رییس جمهوری خطاب به مدیران اقتصادی دولت و مدیران عامل بانک ها تصریح کرد که با اتخاذ تدابیر مناسب و اجرای سریع آنها فضای کاذب به وجود آمده در بازار ناشی از توهم کمبود ارز را هر چه سریع تر اصلاح نمایند.
می گوید بهترین ذخایر ارزی تاریخ را داریم و شما بانکی ها که بهترین ها هستید حباب کاذب کمبود ارز را بشکنید. این دروغ را به این دلیل می گوید که او نیز فریفتۀ حرف های بزرگنمای آلماآتی شده و گمان می کند که قیمت ارز دارد سقوط می کند و او می تواند دوبهره برداری همزمان بکند.

الف- با گفتن دروغ بیشترین و بهترین ذخایر ارزی از سویی و استفاده از ترس طبقۀ متوسط ضعیف آنان را وامی دارد که سه شاهی صنار پس انداز ارزی شان را به بازار بیاورند و تعدیل نسبی قیمت ارز را بحساب مدیریت خود در دستور به مدیران بانکی اش جهت شکستن حباب کاذب قیمت ارز معرفی کند.

ب- نوعی پالس فشار ضعیف را هم بفرستد به خامنه ای که زیر همین توافق جزیی و نیم بند هم نزند.

5- خواستم فقط بگویم که بشهادت لجبازی های کودکانۀ و ایدئولوژیک خامنه ای در گذشته و همیشه از سویی و مستند به واکنش سریع و همه جانبۀ امروز امریکا و غرب که "هم آمانو گفته پارچین می خواهد و هم جان کری گفته که پنجرۀ دیپلماسی برای همیشه باز نیست و هم جو بایدن گفته که گزینۀ نظامی کماکان روی میز است" مطلقاً به بازار و سقوط قیمت ها خوشبین نباشیم. زیرا که باز هم همه چیز برای برداشتن کلاه طبقۀ متوسط است و آدم های ضعیف. و الا اصل بازار و تجار عمده و سرمایه داران و گردانندگان بازار گول چنین ترفندهایی را نمی خورند. پس مواظب باشید که کلاه سرتان نرود و پس اندازتان را از دست ندهید. یا...هو

۹ نظر:

ناشناس گفت...

درد بر شما
سپاس از این اطلاع رسانی هوشمندانه
متاسفانه ما مردم ساده و زود باوری هستیم این آغایان اگر بخواهند 200 تومان قیمت دلار را کاهش دهند باید چند میلیاردی ارز به بازار تزریق کنند اما میبینیم که با دروغ و گول زدن مردم این کار را می کنند یکی نیست بپرسه پایین آمدن قیمت ارز باید به این معنی باشه که ارزش پول ملی بالا رفته آیا واقعا ارزش پول بالا رفته یا گرانی همچنان بیداد می کن !!

ناشناس گفت...

ملت همیشه در صحنه را حکومت سگان شایسته است

ناشناس گفت...

سلام
خیلی ناراحت شدم که گفتی کمر درد شدید داری. امیدوارم زود خوب شی استاد

ناشناس گفت...

دلقک جان خیلی میخوامت که با وجود کمر درد شدید بازم وجدان بیدارت بهت اجازه نمی ده که بی خیال مردم بدبخت ایران بشی و به فکرشون نباشی . ممنون که به فکر ما مردم بدبخت و بویژه طبقه متوسط هستی. به امید رهایی مردم ایران از چنگال غول دیکتاتوری قرن

عماد گفت...

سلام استاد عزيز. با تحليل شما موافقم. حسابي اين ملت فريب ميخورن و هيچ كس نيست افكار و تاكتيك اين ملت بدبخت را مديديت صحيح كنه ، دولت دوباره يه مبلغ ناقابل را به جيب زد و در رفت !!!!!
عماد

Dalghak.Irani گفت...

مرسی بخاطر احوالپرسی هایتان. گاهی پیش می آید بویژه در زمستان که سرما تنبلم می کند برای تکان دادن دست و پا در هوای آزاد. حوصلۀ جیم هم ندارم و یک حرکت تند با بدن خشک مشکل ایجاد می کند که زکات تنبلی است ولی گاهی یک هفته ای دست از سرم برنمی دارد که این بار هم ول کن نیست. اما جای نگرانی هم نیست. بازهم مرسی. یا...هو

ناشناس گفت...

سلام دلقك عزيز
ارزوي سلامتي و تندرستي براي شما دارم
پاينده باشيد

تلخک گفت...

سلام عموجان. همیشه شاد و سرزنده باشی . ما هنوز مخلصیم.

ناشناس گفت...

سلام. من همون ناشناسی‌ام که جز تو کسی‌ رو نداشت. دمت گرم و سرت خوش باد. خیلی‌ چاکریم