۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

سرکوب خبرنگاران بجای حفاظت از سرداران! خامنه ای سرت سلامت!

Emily Mary Osborn


1- هنگامی که خبر کشته شدن سردار شاطری در جادۀ دمشق به بیروت را دیدم بدون کمترین تردیدی آن را بحساب پرنده های اسرائیلی و موساد گذاشتم. تا جائیکه هنگامی که ساعاتی بعد ارتش آزاد سوریه این موضوع را اعلام کرد تعجب می کردم که مگر غیر از این هم می توانست باشد، و بقول معروف "چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است". اما چیزی را که من قبول نکرده بودم و قابل قبول هم نیست عنوان مأموریت و شغل مرحوم شاطری بود که گفته اند رییس ستاد بازسازی ویرانه های باقیمانده از حملۀ جنگنده های اسرائیلی در جنگ 33 روزه مربوط به سال 2006 میلادی بوده است. در حالیکه آن ماجرا مربوط به 7 سال پیش است و جمهوری اسلامی چنان امکانات فوق العاده و سخاوتمندی برای بازسازی آن خرابی ها اختصاص داد که شش ماه بعد از پایان جنگ بارها با تبلیغات و فیلم و سند پایان بازسازی آثار جنگ را اعلام نمود.

2- پس تردیدی در این هم نمی توان داشت که حسن شاطری یکی از چندین و چند سردار گماشتۀ خامنه ای برای کمک های نطامی و تسلیحاتی و آموزشی به سرکوب های بشار اسد سوری بوده، که اتفاقاً مهمترین مأمور هم بوده است. زیرا مسئول هماهنگی حزب الله لبنان با نیروهای اسد در سرکوب معترضان هم او بوده است. مقوم تثبیت کنندۀ این گزاره هم باز از اسرائیل می آید: آنجائیکه دیده نشده است که موساد و اسرائیل در انتخاب هدف ها و سوژه های ترور از راه هوا خطای حتی کوچک هم مرتکب شده باشند و بقول معروف "دزد ناشی به کاهدان زده باشد". منطق دقت در انتخاب و اجرای عملیات هم کاملاً معلوم است به این دلیل که این نوع عملیات از نظر اجرا پرهزینه و سخت و از جنبۀ در سیبل اتهامات بین المللی قرار گرفتن بسیار رسواگر است. و اگر قرار باشد هدف درجه یک و عملیات دقیق (ترور سوژۀ اصلی) نباشد مثال "آش نخورده و دهان سوخته خواهد شد" برای اسرائیلی که همینطور در حالت عادی هم کم منفور نیست در افکار عمومی جهان! بویژه منطقه.

3- اهمیت حسن شاطری برای آیت الله خامنه ای اما یگانه بوده است. زیرا بلافاصله جسدش را به تهران منتقل و در بالاترین سطح نظامی تشریفات تشییع جنازه برگزار کرده اند. در حالیکه در دفعات قبلی چه در زمان هایی که نیروهای اعزامی به سوریه دچار گروگان گیری شده یا کشته شده اند؛ یا بطور کلی موضوع انکار شده و اجساد قربانیان در خفای کامل و حتی بدون اجازه به خانواده هایشان جهت تدفین و عزاداری متعارف بخاک سپرده شده اند. طوری که گویی نه سرداری رفته است و نه جنازه ای برگشته. و یا اگر موضوع از دست شان خارج شده و اعلام شده است با مراسمی محلی سروته قضیه را هم آورده و از پرداختن به آن جلو گرفته اند.

4- این شرح مجمل را گفتم که بگویم:

الف- حسن شاطری آدم خیلی زیاد مهمی بوده برای خامنه ای در حد جانشین سردار سلیمانی در سپاه قدس.

ب- و به همین خاطر عالی ترین سطح تور حفاظتی جمهوری اسلامی شامل حالش بوده جهت عدم توان شناسایی از سوی دشمن.

پ- و او براحتی پوست کندن یک خیار شکار شده است توسط اسرئیل و موساد.

5- تا نتیجه بگیرم که چه می کنند این دستگاه های موازی و متعدد و مخوف امنیتی اطلاعاتی آیت الله خامنه ای بریاست دو آخوند خرفت بنام های طائب و مصلحی. برادر طائب که همزمان با این ترور در کار مصاحبۀ مطبوعاتی بود تا بگوید دمشق استان 35 ام جمهوری اسلامی است مهمتر از خوزستان! در حالیکه جنازۀ فرماندار استان سی و ششم خامنه ای در جنوب لبنان روی دست برادرش بود. و مصلحی در رفت و آمد سرّی در بین سلول های اوین تا بتواند 20 روزنامه نگار بازداشت شده را وادارد به اعترفات قلابی برای بدست آوردن کمترین سرنخی از جاسوسی (بخوان خبررسانی) برای رسانه های بیگانه (بخوان بی بی سی). تا بلکه بعد از بیش از یک ماه از هجوم به تحریریه ها و بازداشت بی کمترین خبری از آنان؛ توجیهی برای افکار عمومی پیدا کند راجع به این سرکوب وحشیانه.

6- البته که وقتی اولویت و ترس یک رژیم سیاسی قلم و دوربین چند خبرنگار آزاده باشد بدیهی است که حفاظت از - حتی - سردارانی درجه یک مثل مرحوم شاطری از اولویت خارج می شود، و آخوندهای مسئول (طائب و مصلحی) رجز می خوانند و یاوه می بافند در بتور انداختن هر روزه و هفته و ماه هزاران جاسوس بیگانه؛ و پاسخ نمی دهند که اگر این قسم حضرت عباس تان باور پذیر باشد با این دم خروس ها باید چکار کرد. 

7- ممکن است خوانندۀ منصف ایراد بمن بگیرد که بعنوان مخالفت با رژیم خامنه ای بدیهیات ساختار سازمان های اطلاعاتی را در نظر نگرفته ام و گودرز را ربط به شقیقه داده ام. زیرا سازمان های اطلاعاتی دارای شاخه ها و معاونت ها و ادارات مجزا هستند برای عملیات برون مرزی و درون مرزی و سرکوب های وحشیانۀ خبرنگاران مربوط به امنیت داخلی ربط چندانی ندارد در اثر گذاری روی کارآیی معاونت ضد جاسوسی و برون مرزی. ضمن قبول این منطق درست خواننده باید بگویم که منظور من از تمرکز و تدقیق روی مأموریت اصلی از سوی مقامات عالی رتبۀ سازمانی و غیر سازمانی است. به این معنا که وقتی بگیر و ببند و سرکوب داخلی دستور کار و در مرکز توجه و تصمیم گیری قرار گرفت بعنوان اولویت امنیتی و اطلاعاتی؛ بطور قطع از حساسیت بر مأموریت های اصلی و خطرات ناشی از سرویس های امنیتی دشمن خارجی کم می شود و حادث شدن چنین باخت های فضیحی نتیجۀ قطعی چنین سیاستی است. فاعتبرو یا اولی الالباب یا...هو

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

ولادیمیر از خوانندگان قدیمی و کامنت گذارندگان(!) جدید:
جهت اطلاع دلقک عزیز عرض میکنم که این طائبی که گفته سوریه استان 35 ایرانه حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیست مهدی طائبه که عضو یه تشکیلاتیه به اسم قرارگاه عمار
ضمنا یه خواهش کوچیک: لطفا این کپچاها رو یه خورده ساده تر و واضح تر کن آدم چشمش کور میشه تا بخواد ثابت کنه ربات نیست

ناشناس گفت...

این رویداد فرخنده بر همه ایرانیان پاک سرشت شاد باد !‎

Dalghak.Irani گفت...

ولادیمیر
خیلی ممنون. کلمۀ تأیید را حذف کردم. بهتر شد؟

ناشناس گفت...

به ناشناس دوم:
کسی را که اسرائیل بکشد نمیتوانسته آدم بدی بوده باشد. بالاخره باید موضعمان مشخص باشد ، یعنی شما رژیم جنایتکار صهیونیستی را هم به هموطن خودتان (ولو اینکه در خدمت نظام خامنه ای باشد) ترجیح میدهید؟

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

بلاشک افرادی مانند تهرانی مقدم، سلیمانی، و تازه در گذشته شاطر (خوش نویس) افراد منفوری هستند حتی اینکه توسط منفورتر از خودشان کشته شوند. چه بسا اعمال و کردار انها بقدر اینها در تضاد نیست.

ابوالفضل گفت...

احسنت! برای این افراد فرقی نمیکنه(=نباید فرقی کنه) که مردم سوریه رو به رگبار ببندن یا مردم کشور خودشونو
اینها فقط تکلیف تبعیت از ولی امرشونو دارن ولاغیر!
کشتار یا همکاری در کشتار مردم آزادیخواه سوریه= کشتار آزادیخواهی
اگه اشتباه میکنم کسی منو توجیه کنه...

ناشناس گفت...

سلام عمو دلقك
قريب يك سال است كه بطور مرتب خواننده مطالب و تحليل هاي شما هستم
و به خاطر زحماتتون ، سپاس و درود فراوان دارم.

چایی شیرین! گفت...

فکر نمی کنم این عملیات دو صفر هشتی که گفتی حقیقت داشته باشد .اسراییل یک بمباران ساده روی یک کاروان تدارکاتی کرده و از آنجا که امثال این شاطری نخود هر اشی هستند و مانند فضول های معرکه همه جا هستند و چون دیسپلین نظامی حالیشان نیست در هر کاری مداخله می کنند لذا اتفاقا همراه کاروان بوده و کشته شده . از این نخود ها در اش ولایت زیاد هستند. از طرفی دیگر این حادثه نشان می دهد که بمباران اسراییل چقدر دقیق و پر تلفات بوده که این شاطری را هم زده است.

چایی شیرین! گفت...

نمی توانی کاری بکنی تا خوانندگان بتوانند جواب هم را بدهند؟

piro گفت...

بابا تیمسار جان ، از این لینک پایینی استفاده کن
و امکان جواب دادن به کامنتها را به وبلاگت اضافه کن ، ملت
میخوان جواب همو بدن روشون نمی‌شه

http://www.mybloggertricks.com/2011/06/add-link-to-blogger-comments.htm

ناشناس گفت...

سلام عمو دلقك
من چند سوال دارم كه اميدوارم جواب بدهيد
قبل از طرح سوالاتم مي خوام به عرض شما برسونم كه با شما موا فقم در مورد هاشمي و در شرايط فعلي مردم ( از نظر معيشت) و حكومت ، كم هزينه ترين و كوتاه ترين راه ممكن براي تغيير شرايط نفسگير و غير قابل تحمل فعلي كه حاصل ناداني و حماقت خامنه اي مي باشد . تنها گزينه هاشمي است
ولي به نظر شما ايا هاشمي قابل اعتماد هست ؟
اگر خامنه اي به هاشمي رجوع كند و بخواهد كه دوباره شراكت خود را از سر بگيرند
ايا هاشمي باز هم حرفي از حقوق مردم ميزند؟
خامنه اي خود را يك انقلابي مينامد ، به نظر شما هاشمي چيست؟
من در ايران زندگي ميكنم و ميدانم و ميبينم كه شايد همه خواهان دموكراسي نباشند ، يعني اولويت فكري همه نيست و خيليها دموكراسي و ازادي مي خواهند
به نظر شما ايا هاشمي تا كجا با انها را همراهي خواهد كرد؟
هشت سال طبقه متوسط و شهري به خاتمي دل بست و دست اخر در دانشگاه تهران شنيد كه : اگر عقب نشيني كردم در مقابل نظامي بوده كه به ان معتقدم.
ايا با هاشمي اين دوباره تكرار نخواهد شد؟

TodayBoy گفت...

تحلیل شما را قبول دارم تیمسار. متاسفانه نه فقط انرژی سازمانهای اطلاعاتی ما که همه توان انتظامی و فرهنگی و اقتصادی و مالی ما دارد هرز می رود. من اما با برخی خوانندگان شما که از مرگ شاطری شادمانی کرده اند هم نظر نیستم. سیاست رهبر ایران نادرست است و این سرداران به هرحال سرباز ایران هستند. من از مرگ آنها شادمان نمیشوم و فقط تاسف میخورم که ایران خطا میرود.

ناشناس گفت...

انما الاسراییل یضرب دقیقا شدیدا.

دنبال کننده گفت...

مرسی که کپچا را حذف کردی.... و مرسی بابت تغییر رنگ. چشمهامون واقعأ کورش می‌شد برای دیدنش. حالا اگه از لینک دسوتمون اصتفاده کنی برای پاسخ دادن خواننده‌ها به همدیگر هم که دیگه می‌شه یک شبکه اجتماعی کامل واسه خودش

چایی شیرین! گفت...

و حروف نظرات را هم بزرگتر کنی.ممنون

ناشناس گفت...

سلام
خسته نباشید
من از خوانندگان همیشگی شما هستم، تعجب میکنم که چرا راجع به چگونگی آزادی مرتضوی در 24 ساعت شفاف سازی نکردی؟!!
آیا همراهی شیخ الاسلامی وزیر برکنار شده و عملا هیچکاره با احمدی نژاد به مصر هیچ جای سوال نداشت؟؟ با توجه به این که همین وزیر، وزیر بودنش را مدیون عضو اتاق تجمیع آرای انتخابات 88 بود مثل دانشجو!!!
یعنی بطور خیلی خلاصه این جناب شیخ الاسلامی هم جزو یکی از همان مدارک زیر بغل احمدی نژاد است که می توانست با عدم آزادی مرتضوی بعضی مسائل!!! را در مصر بیان و سپس در همانجا یا به یکی از کشورهای غربی فرار رانده شود مثل خاوری بانک ملی!!!
لطفا خودتان مطلب را بسطش دهید
با سپاس