۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

احمد جنتی: گردن کلفت به هاشمی نگفته ام منظورم خاتمی بوده است!




1- قدرت الله علیخانی مشاور هاشمی رفسنجانی مصاحبه کرده است با انتخاب و در آنجا از جمله گفته است که از منبع بسیار موثق شنیده است که احمد جنتی دبیر شورای نگهبان گفته منظورش از گردن کلفتی که در نماز جمعه گفته است اکبر هاشمی رفسنجانی نبوده. با قبول این نقل قول موثق شکی نمی ماند که منظور جنتی از گردن کلفت سید محمد خاتمی بوده است. زیرا دیگر در پایگاه دشمن آدم معروف و مؤثری که راجع به آزادی انتخابات صحبت کرده باشد بغیر از محمد خاتمی وجود ندارد.

2- صفت چاله میدانی و بسیار سخیف گردن کلفت به هاشمی رفسنجانی می خورد از نظر معنایی به سابقه و وزن و اعتبارش در انقلاب و حتی با عرض پوزش با کمی بی ادبی تا حدودی به اندام و گردن سال های نه چندان دورش همینطور. اما به خاتمی چطور؟ واقعیت این است که لقب گردن کلفت تنها و تنها برازندۀ فیزیکی و هیبتی سید احمد خاتمی یکی از امام جمعه های تهران است و تقریباً حتی به بچه های نابالغ هم نشان بدهی این اعجوبۀ تحجر و فرصت طلبی را درنگ نمی کند در اطلاق گردن کلفت به او. اما صفت گردن کلفت با هیچ چسب لایتچسبکی چه به هیکل و هیبت و چه به وزن و قافیه و سابقه به سید محمد خاتمی نمی خورد.

3- پس تنها می ماند این گزینه که چه به غیض گذشته و چه به ترس آینده چه حساسیت و هراسی دارد جنتی و اربابش از سید بزرگ اصلاحات. بی خود نیست که حسین شریعتمداری نان شبش را فراموش کند؛ یادش نمی رود که بی مناسبت و با مناسبت خودش یا یکی از دو نوچه اش فضلی نژاد و قدیانی یک لیچاری بار سید محمد خاتمی بکنند در روزی نامۀ کیهان.

4- خیلی وقت بود که یک مینی پست ننوشته بودم گفتم که این گفتۀ جنتی را بهانه کنم و این کوتاه مطلب را بنویسم هم از جهت اطلاع رسانی و هم از بابت قدر شناسی برای سال های وبا - احمدی نژاد که آمد تازه فهمیدیم خیلی هم وبا نبوده - و مهمتر اینکه سلامی بکنم به سید محمد خاتمی که هرچه هست و هرکه هست اما دشمن داشتنی نیست. و این نوشته را هم تقدیم کنم به دوستدارانش که سیرک باز هستند و دلقک نواز. همه اش که مغز نیست گاهی باید با دل هم نوشت! یا...هو

خواستار لینک به بالاترین! مرسی 

۲ نظر:

ناشناس گفت...

درود بر شما

از کوتاهی مطلب متعجب بودم که پاسخ فرمودید

ولی نوشته های بلندتان بیشتر میچسبد به ما

خوب است که کوتاه نویسی کردید ، تا طعم آن طولانی هایش بیشتر خوش آید به مذاقمان :)

علی39 گفت...

من فکر میکنم منظورش همان هاشمی بوده چون اصولا در جناح حاکم فقط از رفسنجانی وحشت وجود دارد نه خاتمی قطعا قطعا و قطعا منظور خاتمی نبوده و نمیتواند باشد در نتیجه این را هم به فال نیک بگیر که جنتی یک گوه گنده تر از دهنش خورده و بعد هم خودش پشیمان شده (حرفش تابلو بود و نشان میدهد هاشمی هنوز هم گردن کلفت هستش)