۱۳۹۱ آذر ۱۲, یکشنبه

احمدی نژاد مصباح را تحقیر و پایداری را بنوکری فراخواند!

undefined

The Apotheosis of Homer


1- احمدی نژاد اگر یک درصد هم شک داشت در حمایت خامنه ای از خودش؛ با تبلیغاتی که محفل مصباحیون این چند روزه راه انداختند علیه هاشمی یقین صد در صد حاصل کرد که خامنه ای چاره ای جز پشتیبانی از او تا پایان دوره اش ندارد. زیرا که مسئله تنها حمایت ایجابی از او نیست بلکه حمایت خامنه ای از او جنبۀ سلبی و ضد هاشمی هم دارد و تعطیل بردار بهیچ دلیل و علتی نیست. لذا خیلی سریع دست بکار شد و امروز با صادر کردن سه حکم جدید جابجایی و نصب برای یاران اصلی خودش (مشایی و موسوی و ملک زاده) دلی از عزای دوساله درآورد. زیرا که این عقدۀ ظلم به بهترین و صدیق ترین یارانش بدجوری اذیتش کرده بود از زمان خانه نشینی. و بهمین خاطر هم است که بهترین صفات موجود در فرهنگ لغات هم ایرانی و هم اسلامی را جمع کرد و یکجا بکار برد برای تعریف از مهندس مشایی. بنظرم این جابجایی های امروز قبل از اینکه "برای چه منظوری" اش مهم باشد خود احکام نوشته شده - بویژه در مورد مشایی - بوده که برای احمدی نژاد اهمیت درجه اول داشته است. او با این انشای حکم برای اسفندیار چشم اسفندیارش یکبار دیگر به تحقیر همۀ آن اوباشان معمم ومکلایی پرداخت که سعی می کردند حمایت خامنه ای را به شخص احمدی نژاد منهای یاران مربوط کنند و تبلیغ کنند و توجیه کنند.

2- اما فهمیدن اینکه احمدی نژاد از ارتقاء مقام داخلی مشایی بمقامی خارجی و بین المللی چه طرح و نقشه ای را دنبال می کند کاری حتی سخت نیست بلکه کاری غیرممکن است. زیرا وقتی خود احمدی نژاد نمی تواند دلیل کارهایی را که می کند توضیح بدهد من و هر شخص دوم و سومی در مقام تحلیل گر و مفسر چگونه می توانیم از اعمال او رمزگشایی کنیم. لذا هر آنچه من می گویم یا دیگری بیشتر نوعی حدس و گمان است و ممکن است کاملاً درست و یا برعکس کاملاً غلط باشد و از آب در بیاید.

3- من بارها در این اواخر بویژه نوشته ام که از نگاه من احمدی نژاد و یاران هیچگونه طرح و نقشه و حساب کتابی ندارند برای کارهایی که انجام می دهند؛ و بیشتر برمبنای یک سری حسیات و محتمل الهامات خاص به خود احمدی نژاد یا مشایی یا کُری و روکم کنی به رقیب و رفیق دست به اقدام می زنند تا روز بعد و عمل متناقض بعدی. اما از آنجائیکه بالاخره بشر معمولی هم هستند ممکن است نه طرح و نقشۀ کامل بلکه یک اتودی از طرحی ناقص در ذهنشان - بدون نوشته و ثبت و ضبط و این کارهای علمی - هم باشد برای آینده. سعی می کنم این اتود ذهنی را - اگر باشد - کمی توضیح بدهم.

4- احمدی نژاد قهمیده است که خامنه ای جز در نزد اوباشان جبهۀ پایداری مصباح یزدی مشروعیت تعیین کنندگی اش را از دست داده است. و بسیار بعید است که در انتخابات 92 روی گزینۀ مورد سفارش و تأیید او اجماع بکنند جناح راست و مثل رأی به احمدی نژاد آغلی رأی بدهند. از سوی دیگر جبهۀ پایداری و مصباحیون هم خودشان مطلقاً نه زمینۀ مردمی لازم و نه زور کافی را دارند برای بردن ریاست جمهوری آینده. لذا خامنه ای مجبور است جبهۀ پایداری را به پشت رأی محرومان دوستار احمدی نژاد بیاورد و رابطۀ آنان را به گرمی قبل از نوروز سال 90 برگرداند. در چنین حالتی است که احمدی نژاد مطمئن است صلاحیت مشایی تأیید خواهد شد و حداکثر با یک نفر از جبهۀ پایداری (لنکرانی یا جلیلی) وارد مبارزات انتخاباتی سال 92 خواهند شد بعنوان کاندیداهای مشترک پدر و پسر.

5- لذا مهندس مشایی را از این جهت برده بحوزۀ بین المللی که بتواند در شش ماه باقیمانده با سفرهای متعدد در حوزۀ کاریش هم با کشورها و سران مختلف لابی کند و آشنا شود و خودش را مرد قدرتمند معرفی کند و هم مهمتر از آن دستش باز باشد که با نخبگان ایرانی مقیم خارج ملاقات و رایزنی کند و ضمن دادن قول های مادی و معنوی به آنان خواهان حمایت آنان از او در کشورهای متبوعشان بشود. زیرا که می دانیم مشایی هرچقدر در ایران از جذب نخبگان بسوی خودش ناکام مانده در خارج از ایران تعداد نسبتاً قابل قبولی نخبۀ پشتیبان دارد که حاصل آن دو سال اول دولت دهم و رفت و آمدهای پرریخت و پاش طرفین بداخل و خارج ایران است.

6- یک احتمال خیلی ضعیف هم است که بردن مشایی به سیاست بین المللی تلاشی مجدد است برای دور زدن سیاست خارجی خامنه ای - همان که در هنگام برکناری وزیر اطلاعات هم قصدش را داشت و موفق نشد - و نوعی چراغ سبز برای مذاکرات محرمانه و تفویت لابی ایرانیان فرنگی تبار در ارتباط با امریکا جهت چیدن مقدمات آشتی باغرب و استفاده از دست آوردهای آن در انتخابات پیش رو. اما این مورد بسیار بسیار بعید است. زیرا اولاً هم مشایی در کرمانشاه دم خوبی تکان داد برای رهبر معظم و هم در حکم جدید احمدی نژاد بمشایی نام مقام معظم رهبری پررنگ تر از رسم احمدی نژاد است. و چنین بنظر می رسد که تیم احمدی نژاد به تدبیر خامنه ای رضایت داده اند و می خواهند انتخابات سال 92 را با خامنه ای و پایداری ها بگذرانند.

7- داوری من البته این است که این تلاش هم بجایی نخواهد رسید و خامنه ای اگر باشد و انتخابات 92 برگزار شود رییس جمهور آینده کسی جز محمد باقر قالیباف نخواهد بود. نزدیک تر که شدیم اگر هنوز نویسنده بودم دلایلش را خواهم نوشت و البته خودم هم موافقم اگر این اختاپوس خامنه ای هنوز باشد. یا...هو

۵ نظر:

ناشناس گفت...

اما" متن "حکم جدید احمدی نژاد برای مشایی نیز برای خود داستانی دارد.رئیس دولت، در تاریخ بیست و ششم تیر ماه ۱۳۸۸ در حکم انتصاب مشایی به معاون اولی رئیس جمهور، او را انسانی مؤمن معرفی کرد که « دارای تعهد آگاهانه به "خط نورانی ولایت" و مبانی جمهوری اسلامی» می باشد. یک هفته بعد و پس از استعفای اجباری مشایی از معاون اولی ، احمدی نژاد او را به ریاست دفتر خود بر گزید و در حکم جدید برای او توفیق خدمتگزاری به « ملت بزرگ و "نظام ولایی" جمهوری اسلامی» آرزو کرد. اما در حکم جدید که امروز برای مشایی صادر شده ، دیگر از نظام ولایی جمهوری اسلامی خبری نیست : « اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن ، پاک، صبور ودارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و و متعهد به آرمان مهدوی ، حاکمیت جهانی توحید ، عدالت ، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته ، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی با شما را برای خود هدیه الهی و افتخاری بزرگ می شمارم. در ادامه توفیقات الهی در خدمت به ملت بزرگ و آرمان های بلند انقلاب اسلامی اینک با سمت" مشاور رئيس جمهور و رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد" منشأ خدمات گسترده تر خواهید بود.»

ناشناس گفت...

دلقک جان لطفا دیگر نگو که اکر نویسنده بودم یا ممکن است مدتی نباشم یا ... بمان و بنویس. این نوشته ها گرچه آهسته خوانندگان خود را خواهد یافت و تاثیر خود را خواهد گذاشت. در ضمن ننویسی می خواهی چه کنی؟
نوشتن تو هم برای تو خوب است هم ما هم میهن ما. پس لطفا لوس بازی در نیار مدام منت نذار و ما را از تنهایی خودمان نترسان.

تبریزی گفت...

سلام بر دلقک عزیز
در جواب پست قبلی وجواب شما باید بگویم که طبیعت طوری این درختها را طراحی میکند که کرم توی خودش باشد شاعر هم گفته که شغال بیشه مازندران را نگیرد چز سگ مازندرانی پس این مهره های که بتوانند ریشه درخت را بخشکانند باید توسط شما عزیزان پیدا شوند و پرورانده شوند نیازی نیست که تنها تک شاخ باشند ویا مثل شما اسمارت باشند گفتم نسرین ستوده از خیلیها سر تر است حتما از آن خانم برمه ای هم کمتر نیست یادمان باشد که میخاییل گورباجوف در دل حزب کمینیست زاده شده ویلتسین هم یکی از افسران حرفه ای سرویس مخفی شوروی بود ولی چه بر سر تشکیلاتی اوردند که لنین آن را ساخت واستالین آنرا غیر قابل نفوذ کرد وکرم در خود مجموعه حاضر بود وکاری که غرب وامریکا سالها روی براندازی اش سرمایه گذاشتند یک شبه از درون ویران شد .این انتخابات باز زمان مناسبی را برای ما ایجاد میکند که به فکر فرار از آینده ای باشیم که این طلیعه سحر آن است موفق ودست به کیبرد باشید.

ناشناس گفت...

اگرچه دلقک تحلیلگر خوبیست، هم آن زمان که شیفته احمدی نژاد بود و سایرین نظر دیگری داشتند خطا می کرد و هم اکنون که از حب به بغض غلطیده و برخی اقدامات مثبت احمدی نژاد را بی ارزش تلقی می کند در حالی که همگان بر آن اهمیت تاکید می کkند.

bleu2u4u گفت...

دلقك جان تحليلت در مورد مشايي بكل اشتباه است
براي اينكه كمي حساب كار دستت بيايد اين نوشته را لخوان
https://www.facebook.com/farhadjafari1392/posts/442621979135453