۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

بعد از مداح ارضی حالا آخوند پناهیان است که از غربت و تنهایی خامنه ای می گوید! مبارک است.

I and the Village


در حوزۀ فلسفۀ سیاسی مورد اهمیت درجه یک برای سقوط خامنه ای خبرهای خوب و بازهم بیشتری منتشر شده است. و بارها گفته ام که این خبرهای ظاهراً کم اهمیت از دید بسیاری از تحلیلگران، چشم اسفندیار رژیم خامنه ای و استراتژی خانمان برانداز اوست. بتعبیر بهتر اینکه قدرت ماندگاری خامنه ای را نه در حوزۀ نیروهای سرکوب او مانند سپاه و اطلاعات و غیره که باید در حوزۀ ریزش مشروعیت او در بین روحانیان و حزب اللهی ها و بسیج جستجو کرد. گلچینی از این خبرهای خوب را دستچین کرده ام برای شما در این پست:

1- اولین خبر این است که روزنامۀ اعتماد تلاش کرده از حسین الله کرم مصاحبه ای بگیرد و او حاضر نشده برای گفتگو در مورد مسایل روز. اما همین کشاکش خبرنگار و الله کرم که تحت تیتر "از فروردین 92 حرف می زنم" منتشر شده و بقول خود الله کرم "سکوتش هزار فریاد دارد در خودش" است و نکات خوبی را تداعی می کند. اول اینکه نیروهای اتاق فکر خامنه ای اعم از حداد و آقاترانی در مجلس یا باند مصباحیه در قم و همین فرماندهان انصار حزب الله مثل قاسمی و الله کرم دچار انفعال کامل شده اند و گیجی و بلاتکلیفی و سرخوردگی خود را در پشت "آقا گفته حرف نزنیم" پنهان می کنند و چه خوب. دوم اینکه الله کرم اعتراف کرده است که هر آن بلایی که سر دولت خاتمی آورده است در سال های 76 - 84 بدستور شخص آیت الله خامنه ای بوده است و همان تکلیف شرعی معروف. او می گوید:
سؤال اعتماد: يعني آن زماني كه با درشتي و تندي با اصلاح‌طلبان صحبت مي‌كرديد حجت شرعي داشته ايد؟
  جواب الله کرم: بله حتما داشتم.
2- دومین خبر خیلی خوب تعطیل شدن روزنامۀ حزب الله است که گفته اند بخاطر برخی مشکلات و ملاحظات تعطیل می شود. این تعطیلی زمانی مهمتر هم می شود که از دو سه ماه پیش "یا لثارات الحسین" ارگان انصار حزب الله هم تعطیل شده است و دیگر منتشر نمی شود.

3- سومین خبر اما یک سوپر خبر است. و آن این است که آخوند پناهیان به روحانیان گفته است که دیگر کسی به حرف های خامنه ای اهمیتی نمی دهد و آن ها را در منابر خویش تبلیغ و تبیین نمی کنند. او از غربت و تنهایی آیت الله خامنه ای در بین روحانیت اعم از ارشد و طلاب جوان شکایت داشته است. سخنان او که با تیتر "رهبری در میان علما غریب هستند/ تحلیل های ایشان بی نظیر است" در جهان نیوز زاکانی منتشر شده در یک فراز از سخنانش گفته:
 وی افزود: تکرار نکردن و طنین نکردن فرمایشات ایشان در منابر به نوعی غریب گذاشتن ایشان است و این کار موجب می‌شود نور عزاداری امام حسین علیه السلام از ما دور شود. پناهیان گفت: زمانی که ما از غربت امام حسین علیه السلام دم می‌زنیم و برای این غربت گریه می‌کنیم، چطور خود امام و رهبر خود را می‌توانیم غریب بگذاریم؟
4- حداد عادل و یاران هم که بدجوری قافیه را به علی مطهری باخته اند؛ شده اند مصداق "الغریق یتشبث بکل حشیش" و رفته اند سراغ بسیج و اعلامیه ای صادر کرده اند در مخالفت طرح سؤال از رییس جمهور و امضاء گذاشته اند پایینش از سوی 313 تشکل دانشجویان بسیجی! و می دانیم که 313 عدد محبوب امام زمان است و تعداد یاران او در روز رساخیز. و این نشان می دهد که هتاکان به روغن سوزی افتادۀ خامنه ای؛ در پایان عمر مؤثر سیاسی خود هستند.

5- در مورد مناظرۀ مطهری و زارعی هم حرف خاصی نمی شود گفت مگر اینکه چنین صحنه هایی بسیار خوب است یکی برای هرچه بیشتر تکرار شدن نام و عنوان خامنه ای با هر انگیزۀ مثبت و منفی - زیرا که هرچه در مدح او بگویند ضد تبلیغ و هرچه در ذم او بگویند تبلیغ محاسبه می شود و اثر می کند - لذا نفس برگزاری چنین جلساتی در مشروعیت زدایی بیشتر از خامنه ای مؤثر است. بویژه اینکه طرف های مناظره که به هواداری از خامنه ای مناظره می کنند چنان پوچ و کریه و بی منطق و بی سواد و نا معقول هستند - گنده هایشان تن بمناظره نمی دهند از زیرکی - که خود این هم در داوری مردم عادی بسیار اثر گذار است.

6- و این تازه ترین خبر که هم جنتی و هم علم الهدی و باقی امام جمعه ها نتوانسته اند در مورد اختلاف مجلس و دولت موضع گیری کنند و یا هر دو را محکوم کرده اند مثل علم الهدی و یا با چند سوال بجای پاسخ موضوع را بدون موضع گیری رها کرده اند مثل جنتی. همه گیجند گیج. و این مهم است.

7- و یک گزاره هم از خارج بیاورم کمکی که اولین دستور مهم اوباما بعد از پیروزی در مورد ایران بوده است. و مهمتر از خود تحریم جدید دلیل آن بوده که به استناد "موارد حقوق بشری" و نه انرژی هسته ای صادر شده است برای تحریم وزرای ارشاد و مخابرات. این پالس هم نشان می دهد که موضوع رژیم خامنه ای مهمترین دغدغۀ سیاست خارجی اوباماست و تنها هم به موضوع هسته ای صرف محدود و مسدود نیست و نخواهد بود. یا...هو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

غريب ببينمت خامنه اي فكر كنم اين آرزوي بيشتر مردم باشد

ناشناس گفت...

هیچ آرزویی خواستنی تر از محاکمه عادلانه خامنه ای نیست.
اما دلقک عزیز، فکر میکنم دچار خوشبینی هستیم اگر آن نشانه هایی که برشمرده ای را در صحنه امروز ایران جدی ببینیم. خامنه ای به زور پول و نیروی امنیتی مسخ شده و سفاک خود محکم ایستاده است و مردم مستاصل و سرخورده منتظر دستی از عالم غیب. به قول خلجی این بازی ممکن سالها ادامه داشته باشد، بی امکان اصلاحات یا جسارت انقلاب.

Dalghak.Irani گفت...

سلام و نه خوشبختانه. البته خلجی متفکر خوبی است. اما نه در داخل و نه در خارج تحمل ادامۀ این بازی نباید زیاد باشد طبق قراین. فقط خدا کند که تا محمود است و همه را مجبور از برون ریزی کرده از لاشۀ پوسیدۀ سی اساله به سرانجام برسد و الا رنج ایرانیان در داخل قابل تحمل نخواهد بود. یا...هو